Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjPrihaja čas obdarovanj. Poenostavite nakupe daril in se odločite za darilni bon eNavtike.
Darilni boni eNavtike so odlična izbira za navtično darilo. Na voljo v vrednostih 30, 50 in 100 EUR. Izkoristiti jih je možno za vse nakupe v eNavtika eShopu in najem plovil iz naše ugodne ponudbe. Če ste v dilemi in ne veste, kaj podariti vašim navtičnim prijateljem za prihajajoče praznike, rojstni dan ali poslovno darilo, si olajšajte odločitev z nakupom darilnega bona eNavtika. Vaši obdarovanci bodo lahko izbirali med navtičnimi priročniki, potopisi z jadranj in strokovno literaturo. Če imajo vaši prijatelji majhne otroke in bi radi poskrbeli za njihovo varnost, je na voljo Safety Angle, alarm za otroke, ki se aktivira, ko otrok pade v vodo ali pa se preveč oddalji. Darilni bon eNavtika je unovčljiv do konca leta 2014.
Naročite DARILNI BON eNavtika
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo.
Darilni bon vam bomo poslali takoj, ko prejmemo plačilo na naš račun!
Sedemdeset čevljev dolg trimaran MOD70 Edmond de Rothschild, ki sta ga krmarila Francoza Sebastien Josse in Charles Caudrelierje prečkal ciljno črto v Brazilskem mestu Itajai v ponedeljek, 18.11.2013 ob 15 uri 3 minutah in 57 sekundah po lokalnem času (UTC 17:03:57).
Francoza sta iz La Havra izplula 7.11.2013 ob 13.00 uri in do cilja v Braziliji priplula v 11 dneh 5 urah 3 minutah in 54 sekundah. Jadrala sta s povprečno hitrostjo 22.12 vozla in preplula 5952 navtičnih milj. Ko sta prispela v oblačni Itajai, sta si zagotovila tudi zmago v razredu MOD70. Na drugo mesto sta se v rahli sapi, ki je pihala z vzhoda, uvrstila jadralca Sidney Gavignet in Damian Foxall na svojem plovilu Oman Air Musandam. Za zmagovalcema sta zaostajala le 60 nmi.
Pot, ki jo je preplul trimaran MOD 70 je ena najdaljših, ki jo je do sedaj preplulo to monotipno plovilo. Običajno je namenjen za jadranje na »offshore« regatah s šestčlansko posadko. Na obalnih regatah ga običajno opravlja osemčlanska posadka. Letošnji Transat Jacques Vabre je najdaljša plovba, ki jo je do sedaj preplul tak katamaran z dvočlansko posadko. Preden so izpluli iz pristanišča La Havre so tako strokovnjaki, kakor tudi posadke trimaranov pričakovali, da bodo za plovbo potrebovali od 12 do 14 dni.
Josse in Caudrelier sta bila v vodstvu prav od začetka, ko so izpluli iz Brittanya. Zasledovalca Gavignet in Foxall sta stalno sledila tempu vodilnega dvojca. Na prečkanju Atlantika sta se jima približala na 25 nmi, bližje pa jima ni uspelo.
Medtem ko so prvi jadralci že v cilju, pa se odvija zanimiva bitka v razredu Imoca 60. Francois Gabart in Michel Desjoyeaux trenutno vodita 1,5 nmi pred Vincent Riou in Jean Le Cam na plovilu PRB. Obe jadrnici plujeta druga ob drugi od včeraj. Razlika med njima se zmanjša tudi na zgolj 0,5 nmi, kar je prav neverjetno, če pomislimo, da plujejo že dvanajst dni.
V razredu Class 40 je trenutno v vodstvu dvojec GDF SUEZ (Rogues in Delahaye). Svojo prednost pred zasledovalcema na plovilu Mare (Riechers in Brasseurs) sta povečala na 59 nmi. Tretja v razredu sta Španca Alex Pella in Pablo Santurde. Jadralci tega razreda trenutno plujejo mimo Kapverdskih otokov.
Ekipa Alinghi je zmagala zadnjo regato v letošnji sezoni. Lovoriko Extreme Sailing za letošnjo sezono si je prijadrala ekipa The Wave, Muscat. McMillan je prvi skipper, ki je zmagal dvakrat.
Letošnjo lovoriko v seriji si je prijadrala ekipa The Wave Muscat. V sedemletni tradiciji tekmovanja je bila odločitev najtesnejša. Po zaključenih vseh plovih zadnjega dogodka, je bila razlika med prvima dvema le 4 točke. Zadnja regata v seriji se je odvijala v enkratnem sončnem vremenu v Braziliji. 10 vozlov vetra je bilo dovolj za zanimivo odločilno regato. Zmagovalec letošnje serije skipper McMillan je po zaključku povedal: »Zgodilo se je točno to, kar sem predvideval. Celo leto smo se borili z ekipo Alinghi. Letos niso naredili prav nobene napake. Vedel sem, da bodo naredili vse, kar je mogoče, da bi zmagali. Zadnje dni so bili nepremagljivi. Naredili so enkratno delo v zadnji regati. Prišli so v vodstvo. Mi smo bili srečni, da smo lahko pluli pod pravim kotom in ostali v tekmi. Zadnji dnevi so bili zelo čustveni. Sedaj smo končno sproščeni«
Tretje mesto v letošnji sezoni si je prijadrala ekipa Red Bull Sailing Team. To so njihove prve stopničke v štiriletni karieri v seriji. Skipper ekipe, Roman Hagara, ki je dvakratni olimpijski zmagovalec, je povedal: »Občutek je enkraten. Za ekipo je uvrstitev izjemno pomembna. Celo sezono smo garali in sedaj lahko uživamo v uspehu, ki smo ga dosegli. Letos smo imeli nekaj težkih bitk, vendar to je jadranje. Konec sezone je bil za nas boljši. Tekmovali smo z najhitrejšimi čolni. Te izkušnje nam bodo pomagale tudi v naslednji sezoni. Vse ekipe so izjemno stabilne in vsaka regata je naporna bitka. Odločitve so znane šele po zadnjem plovu. Vsi jadralci v seriji so izjemni, kar pa je bil vedno cilj.«
Letošnja serija je imela sedem dogodkov. Odjadrali so 190 plovov. Serijo si je ogledalo preko 325.000 gledalcev na treh kontinentih. Direktor serije Mark Turner je z letošnjim dogajanjem izjemno zadovoljen. Za naslednje leto pa trdi, da bo serija Extreme Sailing še večja.
Extreme Sailing Series™ 2013 končne uvrstitve
Mesto / Ekipa / Točke 1. The Wave, Muscat (OMA) 74 točk 2. Alinghi (SUI) 74 točk 3. Red Bull Sailing Team (AUT) 61 točk 4. SAP Extreme Sailing Team (DEN) 51 točk 5. Realteam (SUI) 49 točk 6. GAC Pindar (NZL) 42 točk 7. Team X Invitational 34 točk 8. Team Korea (KOR) 16 točkV video posnetku si lahko ogledate celoten potek zadnjega dne tekmovanja v Brazilskem Florianopolisu.
Vasilij Žbogar je odpotoval v Valencijo, kjer bo nadaljeval s treningi za naslednjo sezono v razredu finn.
S pripravami je začel že v domači Izoli, kjer je nov izziv našel v veslanju. Jutra je preživljal v Veslaškem klubu Argo, z veslačem Iztokom Butinarjem sta vsak dan v telovadnici, v veslarni in na morju skrbela za kondicijo.
V Valenciji bo opravil desetdnevni trening, nato pa Vasilija Žbogarja v tem letu čaka še en cikel treningov. Po novem letu se bo posvetil še dodatnim izboljšavam tehnike in nastavitvam opreme. »Manjkajo še majhne stvari, predvsem pri nastavitvah jadrnice in materialih. To zimo se bomo posvetili še tem malenkostim in skušali še izboljšati rezultate zadnje sezone.« je pred odhodom v Valencijo povedal Vasilij Žbogar.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Dragan Sinožič, Polona Marinček
Iščete darila za svoje navtične prijatelje, pa nimate dobre ideje? Rešitev je enostavna. Pri eNavtiki smo vam letos pripravili enkratno priložnost. Vsa navtična darila iz naše e-trgovine vam bomo lično zavili in poslali na vaš naslov.
Pozabite skrbi z iskanjem primernih daril za vaše družinske člane in navtične prijatelje. Da vam kar najbolj olajšamo iskanje primernih daril, skakanje od trgovine do trgovine v gneči in potem še njihovo zavijanje, vam omogočamo, da izberete eno izmed daril iz naše ponudbe in se izognete vsem nevšečnostim.
Knjiga in priročnik sta lepo darilo.
V naši zbirki je devet navtičnih knjig in priročnikov, ki so lepo darilo vsakemu navtiku. Vse knjige vam bomo zavili v darilni papir in poslali na vaš naslov. Izbirate lahko med naslednjimi knjigami:
Knjige:
Franc Žele: Mornar, pustolovec, kitolovec - naroči preko te povezave!
Mitja Zupančič: Svetilniki vzhodne Jadranske obale - naroči preko te povezave!
Paul Pollack: Moja prva jadranja - naroči preko te povezave!
Miran Tepeš: Proti soncu - knjiga o jadranju okoli sveta - naroči preko te povezave!
Miran Tepeš: Z vetrom - kako je smučarski skakalec prvič objadral svet - naroči preko te povezave!
dr. Michael Stadler: Jadranje in psihologija - naroči preko te povezave!
Priročniki:
Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS - naroči preko te povezave!
15 minut za popolno plovbo - naroči preko te povezave!
Karte:
HHI - Divji akvatorij - naroči preko te povezave!
Darilni bon.
Če je odločitev pretežka in ne želite izbrati napačnega darila se lahko odločite za nakup vrednostnega bona eNavtika. Boni v vrednosti 30, 50 in 100 EUR so lahko enkratno darilo. Vaš obdarovanec se bo lahko sam odločil katera knjiga je zanj najbolj primerna. Boni večjih vrednosti pa so primerni za tiste, ki se bodo odločili za najem jadrnice iz naše ugodne ponudbe. Vrednostne bone bomo na vaš naslov poslali brezplačno.
eNavtika darilni boni v vrednostih 30, 50 ali 100 EUR.
Praktična darila
Imajo vaši prijatelji plovilo in majhne otroke. Odločite za se enkratno darilo Safety angel, ki bo olajšal marsikatero skrb staršev, če bi otrok slučajno padel v vodo ali se preveč oddaljil. Za vse lastnike plovil je pa enkratno darilo po izjemni ceni AirMax razvlaževalec prostorov , ki bo njihovo plovilo ohranil suho do pričetka sezone. Darila bomo zavili v darilni papir in jih dostavili na vaš naslov.
Safety Angel - brezskrbno z otroki na morje - naroči preko te povezave!
Air Max - Učinkovita zaščitita plovila pred vlago - naroči preko te povezave!
Garmin najavlja široko paleto navtičnih naprav, ki izboljšujejo varnost in udobje za čas preživet na vodi. Vključujejo radarje naslednje generacije, serijo novih senzorjev vetra in popolnoma vgrajen avdio sistem.
“Obstaja veliko vgrajene navtične elektronike, ki navtiku nudi koristne informacije in naredi plovbo prijetnejšo,” je dejal Dan Bartel, podpredsednik svetovne prodaje. “Danes želijo kapitani plovil izboljšati poznavanje pogojev in izkoristiti prednost naših novih radarjev. Jadralci, ki želijo doseči taktično prednost na regati, bodo težili k najsodobnejšim senzorjem. Glasbo na vodi boste lahko poslušali preko popolnoma vgrajenega avdio sistema.”
GMR 18/24 xHD
Garmin s ponosom predstavlja naslednjo generacijo radarjev v kupolasti izvedbi z izhodno močjo 4kW, GMR™ 18 xHD in 24 xHD. Združujejo dinamičen nov izgled in imajo implementirane intuitivne funkcije odprtih radarjev, GMR 18 xHD in 24 xHD omogočata jasnejšo sliko, da so delovanje ter nastavitve enostavni za razumevanje in uporabo. GMR 18 xHD in 24 xHD odlikuje večja zmogljivost in višja ločljivost kot pri prejšnji seriji radarjev Garmin v kupolasti izvedbi. Z maksimalno hitrostjo 48 obratov/min in somodejnim prilagajanjem na podlagi območja, bo navtik prejel hitrejše povratne informacije in s tem pripomogel k razumevanju okolice ter preprečil trčenja. Z novima Dynamic Auto Gain in Dynamic Sea Filter, se radarji neprekinjeno prilagajajo okolici in zagotavljajo optimalne rezultate v različnih razmerah.V dosegu 48 navtičnih milj, nudita GMR 18 xHD in 24 xHD delovanje dvojnega območja, kar omogoča deljen zaslon bližnjih in oddaljenih pogledov radarja. Z dinamično 8-bitno barvo sedaj dobi navtik natančnejši prikaz ovir ali vremenskih razmer, ki so lahko na obzorju.
Garmin Meteor 300 avdio sistem
Poslušajte glasbo na vodi preko popolnoma vgrajenega avdio sistema, Garmin Meteor™ 300. Z intuitivnim uporabniškim vmesnikom in brezhibno Garmin integracijo v krmilno mesto, je Garmin Meteor 300 multi-conska avdio black box rešitev, ki jo morate imeti, če želite imeti poln, bogat zvok. Če se gibljete okoli plovila, zagotavlja Garmin Meteor 300 edinstveno funkcijo Bluetooth® brezžičnega prenosa in nadzora . To omogoča navtiku, da se svobodno giblje, medtem ko aktivno ohranja povezavo za predvajanja glasbe in dostopnost. Pri krmilu in z združljivim ploterjem, je navtiku zagotavljena fleksibilna konfiguracija medijskega bara, tipke in virtualna naprava na celotnem zaslonu. Dostopen je tudi Album art, da lahko vizualno določi zvrst glasbe, ki bo predvajana. Garmin Meteor 300 je multimedijska avdio rešitev, ki omogoča dostop in nadzor do medija iz udobja Garmino ploterja. Meteor 300 ponuja elegantno priklopno enoto kot dodatek, ki je oblikovan za polnjenje in zaščito pametnih telefonov ter medijskih naprav pred vplivi morskega okolja. Opcijski daljinski upravljalec se namesti stran od krmila in omogoča kontrolo nad medijskim središčem, ter prikazuje NMEA 2000® podatke kot so smer vetra, globina, temperatura vode in več. Ob izidu bo Garmin Meteor 300 združljiv s serijo GPSMAP 500 in 700, GPSMAP 6000 in GPSMAP 7000 ter prihajajočimi serijami ploterjev Garmin.
gWind Serija
Nova serija Garmin wind produktov omogoča uporabnikom Garmin ali Nexus® integracijo vrhunsko oblikovanih produktov, ki so neopazni, v že obstoječi sistem. Z enostavno ‘plug-and-play’ namestitvijo in vplivno edinstveno zasnovo, omogoča nova gWind™ serija bolj natančne podatke vetra kot kadarkoli prej. gWind serija je sestavljena iz gWind, žične različice vetrne sonde; gWind Wireless, brezžične sonde, ki omogoča enostavno namestitev in ne potrebuje nameščanja kablov po jamborju; in gWind Race, rešitve za tekmovalne jadralce, ki vključuje 3 palčni ravni nosilec, kar dvigne vetrovno sondo nad jambor za zmanjšanje turbulence.
12. dan plovbe na četrti etapi regate Clipper je prinesel izjemne vetrove. Na južnem delu Indijskega oceana je začelje flote ujela nevihta, v kateri pihajo konstantni vetrovi med 45 in 50 vozli, sunki pa dosegajo vratolomne hitrosti vse do 100 vozlov.
Noč iz sobote na nedeljo si bodo dobro zapomnili vsi jadralci. Z zahoda se jim je približala fronta izjemno močnih vetrov. Skipper Sean McCarter iz ekipe Derry~Londonderry~Doire se je po naporni noči javil vodstvu regate: »Po izjemno vetrovni in deževni noči lahko sporočim veselo novico. Ekipa in jadrnica sta uspešno prestali naporno preizkušnjo. Na jadrnici se ni nič poškodovalo, in celotna ekipa je nepoškodovana. Med plovbo smo izmerili največjo hitrost vetra neverjetnih 84 vozlov.«
Narava se je z jadralci poigrala tudi včeraj, v nedeljo. Po burni noči so vetrovi še ojačali. Z več jadrnic so sporočili, da sunki vetra dosegajo hitrosti med 100 in 130 vozli. K sreči z nobene jadrnice niso poročali o poškodbah jadralcev in plovil. Skipper jadrnice Old Pulteney Patrick van der Zijden je povedal: »Pesem skupine The Doors ‘Riders on the Storm’ je edina stvar, ki mi pride na misel, ko pišem tale blog. Tudi če bi imeli zvočnike na krmi, pesmi verjetno ne bi slišali. Nevihta je postregla z vetrovi, ki so dosegali 9 in celo 10 boforov. Pihali so s hitrostjo 70 vozlov, največji sunek, ki smo ga izmerili pa je bil kar 120 vozlov nekateri celo več.«
Skipper Chris Hollis z jadrnice PSP Logistics je dodal: »Ti vetrovi, ki so presegali 100 vozlov, so trajali 20 minut in potem…nič. Veter je obrnil na severozahodnik in ni več presegel hitrosti 20 vozlov. Pustil je le razburkano morje in posadko, ki je težko dojela, kaj se je pravkar zgodilo.«
Začela so se inženirska dela na prvem Selene 78 Ocean Explorer. Kitajska ladjedelnica Jet-Tern Marine in nizozemski arhitekt Guido de Groot sta razvila kalup za trup, ki je bil pred kratkim zaključen. To je mejnik za ladjedelnico, saj bo to prva jahta v novi liniji Ocean Explorer. Selene 78 bo severnoameriškemu kupcu dobavljen v poletnih mesecih leta 2015.
Nov Selene 78 je idealen za dolge plovbe v udobju in razkošju. Zahvaljujoč zaobljeni krmi ter globokemu trupu ima Selene 78 večjo prostornino kot marsikatera 24 metrska jahta, istočasno pa izjemne plovne lastnosti in relativno majhno porabo goriva. Volumen jahte nudi veliko življenjskega prostora v kabinah, krmarnici, salonu ter kuhinji. Komandni most in paluba za sončenje nudita neprimerljivo udobje v svojem razredu, prav tako pa tudi sedežna garnitura na premcu in jedilnica na zadnji palubi. Jahta bo imela štiri dvoposteljne kabine. Lastniška kabina bo izjemno razkošna in bo imela prostorno kopalnico in garderobno omaro s stojno višino. V obedovalnici bo prostor za osem odraslih oseb, ki bodo lahko uživale v obedovanju tako med mirno plovbo ali pa na sidru. Selene 78 bo imela rezervoar za gorivo s kapaciteto 19.000 l in bo zaradi majhne porabe primerna za plovbo prav po vseh morjih. Ladja ima ločene kabine za posadko, ki so opremljene z lastno kopalnico. Za vsa potrebna popravila in vzdrževanje motorja je na ladji prostorna strojnica s stojno višino. Prav do vseh vitalnih delov motorja je enostavno dostopati.
Ocean Explorer plovila podjetja Selena so kakor vsa iz njihove ladjedelnice, »semi custom built«. Kupcu nudijo obilo svobode pri oblikovanju jahte, tako notranjosti kakor tudi zunanjosti. Takšnega plovila pač ni možno kupiti, ne da bi mu kupec sam dodal lastno noto. Želja ladjedelnice je, da njihovi kupci dobijo plovilo, ki je prilagojeno njihovim potrebam in željam, ki so odvisne od načina življenja na ladji in področja plovbe.
Tehnične podrobnosti ladje Selene 78:
Dolžina čez vse: 23,96 m Dolžina vodne linije: 21,61 m Širina: 6,56 m Ugrez: 1,90 m Teža: 108 ton Rezervoar za vodo: 2.700 l Rezervoar za gorivo 19.000 l Rezervoar za črno vodo: 950 l Rezervoar za sivo vodo: 950 l Motor: 405 KM (Cummins QSM-11 2 kom) Generator: 33KW Onan model #MDKBU e-QD Hidravlika 40 KM krmni in pramčni smerni motor, TRAC stabilizatorji, Maxwell hidravlični vitel sidra in hidravlična črpalka za vodo v kaluži Najvišja hitrost: 12.5 vozlov Potovalna hitrost: 9.5 vozlov Doseg: 4000 nm pri potovalni hitrosti (8000 nm pri 7 vozlih)Več o plovilih Selene: Selene Yachts Adriatic; Tbilisijska ulica 89, 1000 Ljubljana
Tel: +386 (0) 13 20 05 52; GSM: +386 (0) 41 72 58 00
Email: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; Website: http://www.selene-adriatic.eu
Različne vremenske razmere za tekmovalce na južnem Indijskem oceanu povečujejo razlike med vodilnimi in tistimi na začelju.
Po devetih dneh plovbe najhitrejše tri posadke Qingdao, Henri Lloyd in OneDLL svojo prednost pred zasledovalci konstantno povečujejo. Dodatne točke so si pridobili, ker so prvi prečkali kontrolna vrata na 55. vzporedniku. Prednost pred ostalimi bodo povečevali še nekaj časa, saj plujejo v močnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi med 50 in 60 vozli. Fronta se naglo pomika proti vzhodu, vendar ji vodilna trojica dobro sledi. Ekipe v ozadju plujejo z manjšo hitrostjo okrog 6-7 vozlov, saj vetrovi v njihovem področju dosegajo le hitrosti med 10 in 15 vozli.
Posadka OneDLL se bliža magični meji preplutih 300 nmi v 24 urah. Trenutno je uradno potrjeno, da so prepluli 295,8 nmi v enem dnevu, če bodo hitro pluli tudi v naslednjih urah, pa je velika verjetnost, da bodo mejo presegli. Dosedanji rekord so dosegli med 20.00 uro 11.11. in 20.00 uro 12.11.2013.
10. dan regate na poti iz Cape Towna v Albany v zahodni Avstraliji so se vremenske razmere za celotno floto močno spremenile. Iz včerajšnjih 50 vozlov vetra je danes na južnem delu Indijskega oceana vetra zelo malo. Piha s hitrostmi do 10 vozlov. Celotna flota plovil se je zaustavila z izjemo Mission Performance, ki je ubrala najbolj južno pot in še lovi močnejše vetrove. Zaradi te taktične odločitve so od včeraj že pridobili dve mesti in sedaj jadrajo na sedmem. Nekoliko več vetra se obeta zadnje uvrščenim. Z zahoda zopet prihaja fronta, kjer vetrovi pihajo vse do 30 vozlov. Glede na prognoze, bo začelje dosegla v naslednjih dneh.
Trenutno vodi ekip Qingdao, ki jo do cilja loči še 2370 nmi. S 130 nmi zaostanka je na drugem mestu ekipa Henri Lloyd, le nekaj milj za njimi pa ekipa OneDLL. Zadnji dve ekipi Derry~Londonderry~Doire in Team Garmin zaostajata že 650 nmi.
V organizaciji Burin Yachting Cluba, Elan Yachtinga in Yacht Cluba Biograd je 8. in 9. novembra v akvatoriju pred Marino Kornati v Biogradu potekala sedma tradicionalna mednarodna regata Impression Sailing Week 2013 na jadrnicah Elan.
Vsako leto je opaziti bolj barvito mednarodno zasedbo, saj so se jadralkam in jadralcem iz Slovenije, Hrvaške, Avstrije, Madžarske, Italije, Češke pridružile tudi posadke Nemčije in Poljske. V letošnjem letu se nam partnerji iz Rusije niso pridružili na regati zato je čast svečane otvoritve največje hrvaške revijalne regate enega proizvajalca plovil ELAN pripadla v četrtek zvečer Andrzeju Ciepalu, lastniku jadrnice Elan 450 in njegovi ekipi Per Sempre Poland Team.
Jadrnice so se pomerile v razredih Elan Performance, Elan Impression in Elan Cruiser.
Sedeminštirideset prijavljenih posadk na regati je vse dni spremljalo zelo primerno in sončno vreme, temperature do 18 stopinj in vetrovi, ki so drugi jadralni dan celo presegali moči 30 vozlov. Idealni pogoji za pravo tekmovalno regato.
Prvi petkov plov je bila palica s severovzhodnikom z močjo 10 vozlov, drugi plov pa navigacijska regata z močjo vetra 15 vozlov. Posadke so prvi plov startale uro in pol kasneje, da se je veter primerno okrepil, popoldne pred startom drugega plova pa se je veter okrepil in dosegel 15 vozlov in več. Prvi jadralni dan je bil uspešno zaključen ob sončnem zahodu.
Za popestritev petkovega večera je poskrbel 70'S OLDIES GOLDIES DJ PARTY.
V sobotno jutro je jadralce po pričakovanjih zbudil jugovzhodni veter, ki je ob 11.00 uri, ko je bil predviden in izpeljan prvi start dosegel 25 vozlov in se med samim plovom okrepil do 33 vozlov. Jadralci so vozli navigacijski trikotnik med nekaterimi otoki v akvatoriju pred samim Biogradom.
V drugem plovu je regatni odbor postavil nekoliko krajšo navigacijo, da so jadralci lahko izkoristili ugodne pogoje in od starta do cilja po jugovzhodniku v hitrosti od 22 do 25 vozlov jadrali uro in pol.
V skupnem seštevku in absolutni razvrstitvi regate Impression Sailing Week kot tudi zmagovalka najhitrejšega razreda Performance je zmaga na regati pripadla posadki jadrnice Sky (Elan 450) JK Štorklja s krmarjem Marjanom Kočilo, drugo mesto je zasedla ekipa JK Loka Timing z jadrnico Taia (Elan 410) s krmarjem Goranom Djordjevičem na tretje mesto pa se je uvrstila ekipa JK Loka Timing z jadrnico Karpo (Elan 450) s krmarjem Dušanom Ušeničnikom. Slednja s tem ni obranila lanskoletni naslov zmagovalca in je prehodni pokal – 35 kg težko leseno krmilo na podelitvi predala krmarju Marjanu Kočili in ekipi JK Štorklja.
V razredu Impression je prvo mesto zasedla jadrnica Pancho (Impression 494) Koroško navtično društvo s krmarjem Ivom Sovičem, drugo mesto si je prijadrala jadrnica Evolution (Impression 444), Neptun Yachting Slovenija z Iztokom Svetino za krmilom na tretje mesto pa se je uvrstila posadka jadrnice Jordan (Impression 434) JK Loka Timing Slovenija s krmarjem Stojanom Vodopivcem.
V razredu Cruiser je postal zmagovalec Peter Keršan z izjemnim jadranjem celotne njegove ekipe Fasala Sailing Team na jadrnici Polaris (Elan 333), drugo mesto so si prijadrali Odisejevci na jadrnici Black Magic (Elan 33) s krmarjem Srečkom Škrlecom, tretje mesto pa pripadlo krmarju Milanu Harmačku in češki posadki Harken Sailing Team z jadrnico Blue Wind (Elan 333).
Po podelitvi pokalov in nagrad, na zaključnem večeru, poimenovanem ZGODBA VINA IN MARTINA, ZGODBA GROZDJA IN TRTE je zbrane posadke z živo glasbo zabavala SKUPINA ZARATINO.
Jadralkam in jadralcem, ki so sodelovali na letošnji regati je bilo podeljenih veliko bogatih nagrad, smuči Amphibio Elan, tehnične opreme Baumax, obutve Crocs, vrhunskih vin in penine, Bacardija in Jagermeistra, jadralnih oblačil in ostalih nagrad, ki so jih priskrbeli organizatorji in pokrovitelji letošnjega Impression Sailing Weeka.
Jadralke, jadralci in povabljeni gosti so bili z letošnjim dogodkom in njegovo organizacijo izjemno zadovoljni.
Organizator je na zaključnem večeru že najavil Impression Sailing Week 2014 vendar točnega datuma še ni podal.
»Kaj nas čaka v prihodnjem letu bo zagotovo pokazala anketa med jadralkami in jadralci«, je povedal David Hawlina, ki je s svojo ekipo in številnimi jadralnimi posadkami letošnji dogodek zaključil zelo zadovoljen v nedeljo na jutranji kavici v restavraciji marine Kornati Ilirija.