Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Test: Beneteau Swift Trawler 30

Beneteau Swift Trawler 30 je najmanjši predstavnik družine Swift Trawler in je izjemna kombinacija odličnih plovnih lastnosti in sodobnega oblikovanja.

Plovilo je izdelano za ljudi, ki radi plujejo na daljše plovbe in se niso pripravljeni odpovedati udobju doma. Zato je primeren za postanke na sidru, v lukah in marinah, ter udobno plovbo med njimi.

Zunanjost

Zaradi premišljenega oblikovanja je Swift Trawler 30 eno najkrajših plovil z dvignjenim komandnim mostom, ki pa je neverjetno prostorno. Poleg krmarske konzole je na njem dovolj prostora za celotno posadko, ki lahko uživa v poležavanju na soncu. Če boste na krov povabili prijatelje, pa bo primeren za uživanje ob šampanjcu ali koktajlih.

Pri Beneteau so mislili tudi na tiste, ki so pogosto na sidru in uživajo v kopanju. Krmo je možno popolnoma odpreti in jo spremeniti v teraso nad morjem.

Ves prostor na krovu je optimalno izkoriščen. Za prehod s krme na premec je na desnem boku širok prehod, na levem pa ožji. Na račun ožjega levega prehoda pa je prostornejši salon.

Notranjost

Salon je od krme ločen s steklenimi vrati. Lahko ga popolnoma odpremo in ga povežemo s krmo in krmno plavalno ploščadjo. V desnem delu je sedežna garnitura z mizo. Možno jo je povečati in spremeniti v dvojno ležišče. V levem boku je prostorna kuhinja s številnimi omaricami, štedilnikom, pomivalnim koritom in seveda hladilnikom. Krmarska konzola je v sprednjem desnem delu salona. Krmarski stol je dvignjen in krmarju zagotavlja izjemno preglednost in udobje med plovbo. Na desni strani krmarske konzole so drsna vrata, ki omogočajo prehod na bok, ter omogočajo hiter dostop na premec ali krmo med pristajanjem ali izplutjem.

Prehod v podpalubje je v sredini prednjega dela salona. Spustimo se po treh stopnicah. Na desni strani je udobna kopalnica s tušem. V prednjem delu je velika lastniška kabina. Postelja je nameščena sredinsko in ima dostop s treh strani. Strop je visok in ima nameščeno strešno okno. Da je kabina dovolj zračna, sta v stranskih panoramskih oknih še dve manjši okrogli okni.

Dodatna manjša kabina je v levem delu podpalubja. V njej je dovolj prostora za dva pograda. Če ležišč ne potrebujete, pa se lahko odločite za garderobno omaro, kamor je možno shraniti vsa potrebna oblačila za daljša potovanja.

Oprema

Plovilo je na voljo z vgrajenim dizelskim motorjem Volvo D6, ki razvije 380 KM (280 kW). Pogon je osovinski. Pri dolžini 9,99 m ima vgrajen rezervoar za gorivo s prostornino 700 l in rezervoar za vodo s prostornino 300 l. Oba zagotavljata dolgo neodvisnost. Pri varčni porabi bomo lahko na krovu preživeli tudi teden dni, preden bo treba opraviti prvi postanek na kopnem in se znova oskrbeti.

Test plovila

Plovilo smo testirali pred izolsko marino. Na krovu sta bili dve osebi. Rezervoar za gorivo je bil napolnjen do ene četrtine. Med testom je pihal zahodnik s hitrostjo 10–15 vozlov in morje je bilo rahlo vzvalovano (višina valov 0,5–0,7 m).

Pri 1000 obratih motorja v minuti je plovilo plulo s hitrostjo 5,8 vozla. Poraba je znašala 4,9 l/h oziroma le 0,8 l/nmi. Pri 2000 obratih se je hitrost povečala na 9 vozlov, poraba pa je znašala 21,0 l/h. Za posamezno navtično miljo plovbe smo porabili 2,3 l goriva. Pri pospeševanju na 2500 obratov smo dosegli hitrost plovbe 12,5 vozla: poraba je znašala 36,0 l/h oziroma 2,88 l/nmi. Pri 18 vozlih se je motor vrtel s 3000 obrati. Poraba je znašala 54 l/h oziroma točno 3 l/nmi. Pri 3500 obratih motorja v minuti smo dosegli hitrost plovbe 24 vozlov, poraba pa je znašala 75 l/h oziroma 3,125 l/nmi.

Komentarji