Zadnje iz eTrgovine

24.90€

V enem letu je slovenski solo jadralec Jasmin Čaušević na svoji tretji etapi, t.i. Pacifik 2018 z barko Indigo (Bavaria 34), preplul 9023 NM. Odrinil je s Karibov iz otoka Martinik in plul po Karibskem morju do otokov ABC (Aruba, Curacao, Bonaire), ter potem od tu zaplul na  nov kontinent, Srednjo Ameriko. Obiskal je otoke San Blas v Panami, kakor tudi sam del Paname z velemestom Panama City. Tukaj je prvič na svojo barko vzel sojadralca. Preplula sta Panamski prekop in prešla v Tihi ocean. V njem sta najprej zaplula do otokov Las Perlas, ter preplula 4204 NM čez del Tihega oceana brez kopnega. 40 dni in 22 ur sta plula neprekinjeno iz Paname do otoka Hiva Oa, 30 dni ali 2932 NM sta neprekinjeno jadrala, saj sta imela še samo cca 40 litrov goriva, ki je služilo za rezervo. Dosegla sta Markeško otočje v Francoski Polineziji, kjer je Gregor po  zapustil barko.

Po obisku in ogledu otokov Hiva Oa, Nuku Hiva, Fatu Hiva, Tahuata in Ua Pou je odjadral za arhipelag Tuamotu, ter se ustavil na atolih Kauehi in Fakarava. Naslednji na poti so bili Družbeni otoki z otokom Tahiti, Moorea, Raiatea, Taha`a, Bora Bora in Maupiti. Skoraj 700 NM je potreboval do Cookovih otokov in atola Palmerston, ter zaplul še nadaljnjih 700 NM proti otočju kraljevine Tonga in se največ zadrževal v skupini otokov Vava`u, na koncu pa je obiskal še Tongatapu.

Vse zgoraj navedeno je strnil v nov, njegov že tretji potopis, ki ga je naslovil Skriti paradiž. Kot je sam enkrat napisal, so pacifiška otočja skriti biseri in kot je najdražji črni biser Tihega oceana, tako je njemu najdražja in najlepša prav zadnja plovba. Vse o skritem raju, lahko preberete na 384 straneh te knjige, ter si ogledate več kot 300 barvnih fotografij. Knjiga je opremljena kot vse tri njegove prejšnje knjige v trdi vezavi, je šivana in je knjiga za vse večne čase.

Jasmin Čauševič: Skriti paradiž

Zadnji video

Finsko podjetje Wartsila je uspešno zaključila prvi test trajekta, ki pluje brez posadke. 85 m dolg trajekt bo opravljal svojo nalogo na Norveškem. Gre za največje plovilo, ki je uspešno opravilo test izplutje iz pristanišče, plovbe in pristajanja v pristanišči.

Folgefonn je največje do sedaj zgrajeno plovilo, ki uspešno pluje brez posadke. Vso potrebno tehnologijo za avtonomno plovbo je zagotovilo finsko podjetje Wartsila. Podjetje poznamo tudi po izdelavi najbolj varčnega motorja na notranje izgorevanje na svetu (več o motorju v članku: Wartsila izdelala najbolj učinkovit dieselski motor na svetu).

Test plovila so izvajali na Norveškem, kjer po trajekt tudi plul. Nadzor je izvajalo Norveška luška kapitanija. Trajekt je v času testa obiskal tri pristanišča. Ko so v računalnik vnesli izbrano pristanišče in pritisnili tipko »SAIL« je računalnik trajekta prevzel nadzor nad plovbo in brez človeške pomoči izplul s priveza, manevriral iz pristanišča, plul do naslednjega pristanišča, in pristal ob pomol. 

Plovba trajekta je bila ves čas dobro nadzorovana. Sistem »Dynamic Positioning« podjetja Wartsila je ves čas spremljal hitrost plovbe, pozicijo plovila glede na začrtano plovbo in smer plovbe. Nadzor nad pristajanjem je kontroliral Guidance Marine CyScan AS, ki ga je v trajekt vgradilo podjetje Wartsila v aprilu letošnjega leta.

Folgefonn ni navaden trajekt

Trajekt, ki nosi ime Folgefonn je v lasti norveškega podjetja Norland. V letošnjem letu so nanj že vgradili sistem za avtomatsko pristajanje, ki je že bil testiran. Trajekt je tudi en prvih, ki ima vgrajen hibriden sistem pogona in je sposoben pluti zgolj na električno energijo. Za polnjenje baterij trajekta so uporabili brezžično indukcijsko tehnologijo.

Komentarji