Tretjina tekmovalcev je že v cilju. Med njimi je tudi prva slovenska predstavnica, jadrnica Siberia.

Primož Albreht je s svojo ekipo varno prijadral preko Atlantika. V cilj so pripluli 7.12. ob  21:26 uri. Skupno so prepluli 2857 nmi. Regato so zaključili na skupnem 42 mestu v skupini Potovalne jadrnice A pa so zasedli odlično 11 mesto.

Plovbo zaključuje tudi naša druga predstavnica Lady Nor. Njihovo leseno krmilo izdelano iz ladijske omare mora zdržati še 135 nmi plovbe. Proti cilju plujejo s hitrostjo 6 vozlov (VMG- Vlocity Made Good), zato jih lahko v cilju pričakujemo jutri.

Sedemnajsti dan plovbe jih je ujela nevihta. Kako so jo preživeli nam je poročal skipper Sandi Fon:

17. dan
Pozicija: 15:02:862 N 053:27:575 W
Hitrost proti cilju (WMG): 6 – 7 vozlov, kurs 250
Do cilja imamo še: 436 NM
Ura: 9:30 UTC

Ekipa se ravno prebuja, zunaj je še mrak, dela se dan. Na straži so Gašper, Miran in Branko.

Utrujeni smo, fizično in psihično, 17. dan na odprtem se nam pozna.

Pojavlja se tudi nervoza, tako da hitro, včasih prehitro, povzdignemo glas. Tolerance počasi popuščajo. 11 ljudi na omejenem prostoru, toliko časa in s pomanjkanjem kakovostnega spanca, je kar zahtevna naloga. A kakor hitro morebitna nesoglasja nastanejo, jih še hitreje zgladimo, tako da na krovu prevladata smeh in dobra volja. To je kakovost naše ekipe, ki nam je nihče ne more vzeti.

Imeli smo izredno težko noč. Ujela nas je močna nevihta, ki nas dolgo ni izpustila iz objema. Pluli smo z njo s popolnoma skrajšanimi jadri, a čisto izven naše smeri, tako da smo izgubili kar nekaj dragocenega časa in milj.

Manevri v tako močni nočni nevihti, še posebej obrati z vetrom pri jakosti 35 vozlov in dežjem, ki se zliva na nas kot iz škafa, so nekaj posebnega, pravi adrenalin. Na palubi je večinoma zbrana celotna posadka, vsi v polni bojni opremi in s strogo določenimi nalogami, da  manever izvedemo varno, brez dodatnega nagiba barke in morebitnih neumnosti ter da ne obremenimo našega, že tako preobremenjenega krmila, ki še vedno DRŽI in nas varno vodi domov.

Krmilo (podvodno omaro) bomo ponovno pregledali, čeprav še ne vemo kako in kdaj, ker je močan veter in visok val (3 – 4 m) in je prenevarno, da bi zaplavali varno pod barko in zategnili vrvi in vezice.

Včeraj smo stavili, za pitona seveda, glede časa prihoda skozi cilj. Pričakovanja članov posadke so zelo zanimiva. Optimisti pravimo, da v petek zvečer, pesimisti pa v soboto dopoldan. 16 ur razlike med napovedmi, kljub moderni elektroniki, ki jo imamo s seboj.

Ne popuščamo, še malo!

18. dan
Pozicija: 14:39.646 N 057:06.295 W
Hitrost: 5 – 6 vozlov
Kurs: 275
NM do cilja: 219

Ura je 18:30 po UTC, kar pomeni, da imamo približno še dober dan in pol do ciljne luke, seveda pod predpostavko, da bo vse OK in bomo lahko nadaljevali pot po našem na novo začrtanem načrtu poti.

Danes smo bili zopet primorani upočasniti barko. Jutranji podvodni posnetek je pokazal, da se je krmilo pomaknilo nazaj in delno popustilo. Težke razmere preteklih dni so terjale svoj davek, kar ni presenetljivo, saj smo samo čakali trenutek, ko se bo to zgodilo. Naša podvodna omara ni vsemogočna!

Kljub visokim valovom in močnemu vetru smo se odločili takoj ob jutranji zarji krmilo prevezati in zategniti dodatne “gurtne”. Barko smo nežno obrnili v veter, skrajšali jadra in jo dokaj neuspešno poskušali popolnoma zaustaviti. Uspelo nam je znižati hitrost na znosna 2 vozla, več ni šlo, tok je bil premočan.

Motorja si nismo drznili vklopiti, saj bi nam lahko tresljaji in turbulentni tokovi izza elise poškodovali nosilno vezje prednjega dela krmila, pa tudi za ekipo v vodi bi bilo prenevarno.

Zelo stresno je s palube gledati, kako se fantje spet potapljajo pod barko, ki jo visoko zibajo in premetavajo mogočni valovi, a što se mora, se mora, če želimo domov, sta si rekla Borut in Josip in se pognala v vodo. Svaka čast! Postanek nas je stal dragoceno uro in pol plovbe, ki pa nima nobene vrednosti v primerjavi z našo varnostjo.

Nadaljujemo pot z nespremenjenim ciljem, premagati ocean, resda na malce poseben način, a vseeno NAŠ.

V vojaškem slogu vam kličemo 000 noč, vendar za gala proslavo ne bo časa in ne dobrin, a nazdravili bomo vseeno, s čašo hladne vode COSTELLA in gasa v noč!

Zadnji dve steklenici penine čakata v hladilniku na jutri!