Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez ArktikoSi skipper, ali pa poznaš nekoga, ki je in se je v letošnjem letu še posebej izkazal na jadranju?
Nominiraj ga za laskavi naziv Skipper leta 2013. Ne odlašaj z nominacijo! Vsi nominiranci se bodo potegovali za enkratne nagrade! Svojega kandidata lahko nominiraš na www.skipperleta.com
Skipper leta je posebno priznanje za posameznike, ki so v navtičnem svetu izjemno pomembni za varno in zabavno plovbo in njihove napore običajno spregledamo. Da bi javnost spoznala, kdo so ljudje, ki skrbijo za varnost svoje posadke, njihovo zabavno in doživetij polno prebivanje prostega časa na plovilu, smo se odločili, da pripravimo izbor, ki bo njihovo delo približalo navtični in splošni javnosti.
Kdo lahko nominira kandidata za Skipperja leta?
Kandidate za Skipperja leta lahko nominira vsakdo. Kandidat se lahko nominira tudi sam. Če ste mnenja, da si nekdo zasluži laskavi naziv in lahko s svojimi dejanji to potrdi, potem ga enostavno nominirajte za Skipperja leta 2013.
Kdo so nominiranci
Za naziv Skipperja leta se lahko potegujejo vsi slovenski amaterski in profesionalni voditelji plovila, tako jadrnic kako tudi motornih plovil. Starostnih omejitev ni. Pomembno je le, da so s svojim znanjem in izkušnjami prispevali k razvoju slovenske navtike, jadralnega športa ali pa so enostavno svojo družino in prijatelje popeljali na enkratno morsko avanturo, za katero bi morali izvedeti tudi drugi.
Nagrade za Skipperja leta 2013
- najem 3 kabinske jadrnice za teden dni
- skipperska oblačila Bigg-r
- quatix™ - Garmin navtična ura
- komplet priročnikov za varno plovbo in uporabo VHF postaje
- ...
- in druge praktične nagrade v skupni vrednosti preko 3.000,00 EUR
Nominiraj svojega kandidata na www.skipperleta.com
SPONZORJI:
Garmin® vstopa na trg akcijskih kamer s kompaktno, vodoodporno, enostavno za uporabo HD kamero VIRB™ in VIRB Elite™
Garmin je danes najavil najavil VIRB, svojo prvo serijo HD 1080p akcijskih kamer. Od akcijskih športov do družinskih počitnic VIRB združuje edinstven set, ki omogoča zajem posnetkov enostavneje kot kadarkoli. VIRB ima robustno in vodoodporno (IPX-7) ohišje. Edinstven 1,4 palčni (3,6 cm) Chroma™ barvni zaslon omogoča enostavno nastavitev naprave in predvajanje posnetkov. Za svoje delovanje porabi zelo malo energije, zato VIRB z enim polnjenjem baterije omogoča več kot tri ure posnetkov v pravi HD ločljivosti (1080p). Vgrajene funkcije za izboljšanje videoposnetka kot so digitalni stabilizator slike in korekcija popačenja leč omogočajo, da posnetek zajet s kamero VIRB zgleda odlično tudi brez obdelave. VIRB lahko posname fotografije visoke kvalitete tudi med snemanjem videoposnetkov. VIRB Elite dodatno vsebuje še visoko občutljiv GPS sprejemnik, WiFi povezavo in dodatne senzorje podatkov (HR, CAD, tempe…). Tako VIRB kot VIRB Elite podpirata ANT+™ povezavo za daljinsko upravljanje z združljivimi Garmin napravami. VIRB Elite dodatno podpira prenos podatkov iz ostalih zunanjih senzorjev.
“Popularnost akcijskih kamer skokovito narašča in VIRB nudi funkcije, katere bodo spremenile igro — kot so barvni zaslon, podaljšana avtonomija baterije, GPS sprejemnik in združljivost z obstoječimi Garmin produkti— kar ga loči od ostalih kamer na trgu,” je dejal Martin Resch, Produktni direktor za ročne GPS naprave za evropske, bližnjevzhodne in afriške trge. “Naše stranke so že sprejele aktivni življenjski stil, najsi bodo pohodniki, gorski kolesarji, smučarji, navtiki ali piloti, zato je Garmin akcijska kamera zanimiva izbira za njih. Z GPS sprejemnikom in brezžičnimi možnostmi v VIRB Elite, uporabnik lahko ne le posnamejo kaj delajo, ampak tudi kje in kako to delajo —in kasneje vse skupaj delijo s prijatelji ter družino.”
VIRB ima eleganten aerodinamični dizajn, ki naredi snemanje HD videoposnetkov zabavno in enostavno – samo premaknete drsnik naprej z snemanje. Polnilna litij-ionska baterija omogoča z enim polnjenjem snemanje več kot tri ure dolge HD (1080p) videoposnetke in je enostavno zamenljiva. WideVü leča zajame vso akcijo, visoko ločljivi Chroma zaslon pa omogoča enostavno pomikanje po menijih, nastavitev in predvajanje posnetkov. Uporablja odsevno tehnologijo, zato ne prazni baterije. 1,4-palčni zaslon uporablja ambientno svetlobo (namesto osvetlitve napajane iz baterije) za osvetlitev, zato je dobro berljiv pri močni sončni svetlobi.
VIRB je dovolj trpežen, da posname najzahtevnejše posnetke takoj, ko odstranite embalažo. Z robustnim ohišjem, VIRB ustreza IPX-7 standardu vodoodpornosti (zdrži nenamerno potopitev v vodi globine do enega metra do 30 minut), zato lahko z njim snemate aktivnosti kot so smučanje in vožnja s kajakom brez dodatne zaščite in bojazni pred poškodbami. Opcijsko ohišje je na voljo za podvodno snemanje, prav tako široka paleta nosilcev za pritrditev VIRB na krmilo, čelado, desko za deskanje na vodi in več. VIRB se enostavno namesti na nosilec, močni zobje čvrsto držijo VIRB na mestu in preprečujejo padec iz nosilca pri visokih vibracijah. Na voljo je celo standarden adapter, ki omogoča uporabo VIRB že obstoječim uporabnikom akcijskih kamer.
Uporabnikom ni potrebno profesionalno snemalno znanje, za snemanje posnetkov z VIRB. Funkcije za izboljšanje posnetkov zagotavljajo kvalitetne posnetke že pred urejanjem le-teh. Tehnologija digitalne stabilizacije slike omogoča mirne posnetke, funkcija korekcije popačenja slike zaradi učinka ribje oko, ki je pogost pri tovrstnih kamerah uporabniku omogoča avtomatsko korekcijo. Poleg visoko kvalitetnega videoposnetka, VIRB lahko posname posnetke ločljivosti 16 MP. VIRB lahko snema fotografije med snemanjem videoposnetka. VIRB ima tudi micro HDMI izhod za predvajanje vsebin in microSD režo, ki podpira kartice velikosti do 64GB (na kartico 64GB microSD lahko posnamete več kot sedem ur 1080p videoposnetka).
VIRB Elite poleg že naštetih funkcij nudi še visoko občutljiv GPS sprejemnik, senzor pospeškov, višinomer ter WiFi. WiFi povezljivost omogoča uporabniku povezavo z brezplačno mobilno aplikacijo za iPhone in Android. VIRB Elite je opremljen s specifičnimi profili aktivnosti, tako lahko uporabniki med snemanjem spremljajo lokacijo, hitrost, nadmorsko višino, srčni utrip (senzor na voljo opcijsko) in še več. Vse te podatke je možno prikazati na napravi, lahko pa so kasneje pri procesiranju posnetka vključeni tudi v posnetku, kar VIRB izkušnjo postavlja na naslednji nivo.
Dodatno v načinu delovanja Ski (smučanje), VIRB Elite razlikuje vožnjo po hribu navzdol (smučanje) od vožnje navzgor (vlečnica, gondola…). Pri tej nastavitvi VIRB Elite samodejno prične snemanje videoposnetka pri vožnji navzdol in se postavi v stanje pripravljenosti pri vožnji navzgor. Ta nastavitev varčuje z baterijo in prostorom na kartici, hkrati pa ne dovoljuje, da bi uporabnik pozabil vklopil snemanje pri vožnji navzdol. S tem VIRB Elite poskrbi za posnetke, uporabnik pa se lahko posveti svoji aktivnosti.
VIRB omogoča obstoječim Garmin uporabnikom, da izkoristijo prednost Garmin ekosistema. Poleg opcijskega daljinskega upravljalnika (na voljo januarja 2014), Edge® 810, fēnix™, quatix™, Oregon® 600 serije in še mnogi drugi lahko upravljajo VIRB. Uporabniki lahko vklopijo in izklopijo snemanje ter delajo foto posnetke na napravi z uporabo ANT+ brezžične povezave (za popoln seznam združljivih naprav obiščite garmin.com/virb). Dodatno ANT+ omogoča uporabnikom upravljanje več povezanih VIRB kamer hkrati. Le vklopite snemanje na glavni kameri in tudi vse ostale povezane kamere bodo pričele s snemanjem. VIRB Elite je združljiv z ostalimi ANT+ senzorji, kot so senzor srčnega utripa (HR), kadence (CAD), temperature (tempe™). Podatki s teh senzorjev so lahko prikazani takoj na zaslonu VIRB Elite ali kasneje pri obdelavi videoposnetka v posnetku samem.
Kot dopolnilo VIRB Elite, Garmin predstavlja mobilno aplikacijo za predogled, predvajanje in daljinsko upravljanje na vašem pametnem telefon skupaj z brezplačno programsko opremo za urejanje videoposnetkov VIRB in VIRB Elite na vašem osebnem računalniku. S to programsko opremo lahko uporabniki urejajo posnetke, jih opremijo s podatki iz senzorjev in jih nato delijo z družino in prijatelji ali jih objavijo na družabnih omrežjih kot so YouTube, Facebook in Instagram.
VIRB in VIRB Elite bosta na voljo za nakup predvidoma v zadnjem četrtletju 2013 po neobvezni priporočeni maloprodajni ceni 304€ za VIRB in 406€ za VIRB Elite. VIRB je najnovejša rešitev v Garmin outdoor segmentu, kateri se osredotoča na razvoj tehnologij in inovacij za izboljšanje uporabnikove outdoor izkušnje. Naj gre za golf, pohodništvo, lov ali geocaching, Garmin outdoor naprave postajajo ključna oprema za outdoor navdušence, tako rekreativne kot profesionalne.
Pretekli konec tedna se je v Kopru v organizaciji podjetja Cleanport in JD J-24 v sodelovanju z JK Jadro Koper odvil tradicionalni Audi Junior Cup, ki se ga je udeležilo 155 mladih jadralcev na optimistih iz osmih držav. Po treh dneh prijetnega jadranja v sončnem in toplem vremenu ter vetru, ki se je v petek še nekoliko obotavljal, potem pa lepo zapihal, smo dobili zmagovalce. Z velikim veseljem sporočamo, da sta se med tri najboljše uvrstila kar dva naša jadralca, oba člana JK Pirat. Rok Verderber na najvišjo stopničko, Klemen Semelbauer pa na tretje mesto. Drugi je bil Italijan Luca Carsiotti. Prva deklica je bila italijanska jadralka Alexandra Stalder na skupnem 4. mestu, druga med deklicami naša Mara Turin (JK Izola) na absolutnem 6. mestu in tretja še ena Italijanka, Gaja Pela, na desetem. Gaja Pela je slavila tudi med kadeti, na drugo mesto se je uvrstil Janez Zabukovec (JK Jadro Koper, 11.) in na tretje italijanski jadralec Tinej Sterni (16.). Organizator je kot vsa leta doslej tudi letos z žrebom podelil nekaj bogatih nagrad; med jadralci so izžrebali dobitnike petih jader za razred optimist, kompletno barko z jadrom pa je prejel izžrebani klubu. V soboto so ob prijetnem večernem druženju organizirali tudi bogat srečolov s 155 nagradami. Vir: http://www.jadralna-zveza.si; Foto: http://www.cleanport.si
Vasilij Žbogar se je po dveh dneh počitka in vikenda, ki ga je preživel v objemu svoje mlade družinice v Izoli, vrnil v Valencijo. Pred jadralci zbranimi pod okriljem Dinghy Academy je še dober teden treningov, ki jih bodo opravili pod vodstvom trenerja Luce Devotija pred odhodom na prizorišče svetovnega prvenstva v Estoniji. Vasilij in njegovi sparing partnerji iz Madžarske, Portugalske, Turčije in Španjie te dni delajo predvsem na hitrosti in tehniki vožnje jadrnice v zmernem in močnejšem vetru ter prostem pumpanju.
Svetovno prvenstvo razreda finn – Finn Gold Cup Talin 2013 bo potekalo na od 23. do 31. avgusta, prvi plovi pa so prevideni za ponedeljek 26. avgusta. Pogled na startno listo obeta še eno zanimivo regato z močno konkurenco, ki bo precej podobna nedavnemu evropskemu prvenstvu. Na regatnem polju v Baltskem morju se bo pomerilo okoli sto najboljših jadralcev razreda finn.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si/
V La Rochellu se je na svetovnem prvenstvu razreda 470 odvilo zadnje dejanje – regata za odličja. Medtem ko so vse tri naše moške posadke z jadranjem zaključile že včeraj, pa se je med dekleti, z včerajšnjega sedmega mesta, v regato za medalje uvrstila naša edina ženska posadka Tina Mrak in Veronika Macarol. Regato za odličja, v kateri je jadralo le osem najboljših posadk, sta končali na petem mestu in tako to svetovno prvenstvo (na katerem sta dva zaporedna dneva držali tudi tretje mesto) zaključujeta na skupnem sedmem mestu v konkurenci 53 ekip.
Andraž Gulič in Mitja Nevečny kot naša najbolje uvrščena moška ekipa odhajata domov s 46. mestom, Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič sta bila 65., Matjaž Puh in Matija Romih pa 76. v konkurenci 117 jadralcev.
Svetovni prvakinji med dekleti sta Novozelandki Jo Aleh in Polly Powrie, med fanti pa sta naslov osvojila Avstralca Mat Belcher in Will Ryan.
Najboljših osem med dekleti:
1. Jo Aleh/Polly Powrie (NZL) – 31 pts
2. Lara Vadlau/Jola Ogar (AUT) – 51 pts
3. Xiaoli Wang/Xufeng Huang (CHN) – 58 pts
4. Camille Lecointre/Mathilde Geron (FRA) – 59 pts
5. Sophie Weguelin/Eilidh McIntyre (GBR) – 61 pts
6. Xiaomei Xu/Chunyan Yu (CHN) – 64 pts
7. Tina Mrak/Veronika Macarol (SLO) – 66 pts
8. Elise Rechichi/Sarah Cook (AUS) – 93 pts
Najboljših osem med fanti:
1. Mat Belcher/Will Ryan (AUS) – 44 pts
2. Pierre Leboucher/Nicolas Le Berre (FRA) – 51 pts
3. Panagiotis Mantis/Pavlos Kagialis (GRE) – 55 pts
4. Lucas Calabrese/Juan de la Fuente (ARG) – 59 pts
5. Luke Patience/Joe Glanfield (GBR) – 62pts
6. Stu Mcnay/Dave Hughes (USA) – 77 pts
7. Paul Snow-Hansen/Daniel Willcox (NZL) – 87 pts
8. Sofian Bouvet/Jeremie Mion (FRA) – 88 pts
Hrvaška vlada je 25.7.2013 na seji sprejela Uredbo o pogojih pa prihod in plovbo tujih jaht in bark namenjenih športu in zabavi po notranjih morskih vodah in teritorialnem morju Republike Hrvaške.
Z novo uredbo so izenačili pravice in obveznosti državljanov članic Evropske unije in hrvaških državljanov glede uporabe in plovbe z jahtami po vodah Republike Hrvaške. Najpomembnejše spremembe se nanašajo na dosedanjo uredbo, ki je predpisovala popis posadke (crew list) in omejitev števila oseb, ki lahko v obdobju enega leta prebivajo na plovilu (do sedaj je veljala omejitev 230% kapacitete plovila). Prav tako se z novo uredbo ukinja obvezno nalepko oziroma vinjeto za plovbo po Hrvaških vodah. Z novo uredbo bodo prihranili preko 600.000 HRK (80.000 EUR), ki so jih do sedaj plačevali za izdelavo nalepke, ki je bila odporna proti slani vodi ter sončnim žarkom.
Kaj pa ostaja enako? Do konca leta bodo morali navtiki plačati vsa nadomestila, tako kot je bilo to potrebno tudi do sedaj. Po 1.1.2014 pa se bo višina nadomestila in način plačila izenačila za vse državljane EU ne glede na državno pripadnost in namen uporabe.
V kolikor ne bo plovila koristil lastnik ali ožji družinski član, bo moral uporabnik imeti za uporabo dovoljenje lastnika. Če bo plovilo v lasti podjetja pa bo moral uporabnik imeti pooblastilo za uporabo plovila.
Proti črnemu čarterju se bo hrvaška vlada spopadla s pomočjo izmenjave informacij med Notranjim ministrstvom in Ministrstvom za pomorstvo, promet in infrastrukturo.
Nov pomol v luki Martinščica je za meter širši, za 25 metrov daljši in sedaj meri v dolžino kar 80 metrov.
Na svečani otvoritvi nove luke so bili prisotni člani Župnijske luške uprave Cres, Župan otoka Cresa, predstavnik Ministrstva pomorstva, prometa in infrastrukture ter župan Primorsko Goranske Župnije.
Projekt prenove luke Martinščice se je pričel že leta 2008. Skupna investicija je znašala 8,3 mio HRK (1.100.000 EUR). Za naslednjih 29 let je koncesijo za upravljanje z luko pridobilo madžarsko podjetje Sigurna uvala. Do naslednje turistične sezone bo podjetje zgradilo še 60 metrov dolg valobran in dodaten 30 metrski pomol na katerem bodo zagotovili 90 komunalnih privezov. Za plovila v tranzitu bodo zagotovili 3 pontonske pomole kjer bo na voljo 120 privezov za turistična plovila.
Na odprtem evropskem prvenstvu finnov je bila danes na sporedu regata za odličja, a je ta zaradi berzvetrja odpadla in včerajšnji rezultati so obveljali kot končni. Vasilij Žbogar (JK Burja), ki je od drugega regatnega dne dalje vodil skozi vse prvenstvo, je tudi včeraj zaključil kot vodilni v skupnem seštevku (24 točk), sedem točk pred drugouvrščenim, Britancem Edwardom Wrightom (31 točk). Na tretjem mestu v absolutni razvrstitvi je Novozelandec Andrew Murdoch (48 točk), četrti absolutno pa je spet Evropejec, Nizozemec Pieter-Jan Postma s 50 točkami.
Grk Ioannis Mitakis, ki je branil lansko zlato, je zaključil na skupnem 29. mestu, Hrvat Ivan Kljakovič Gašpić, ki je bil lani bronast, pa bi po včerejšnjem BFD danes z dobrim jadranjem sicer imel možnosti za bron, a je zaključil na skupnem šestem mestu.
Na Baltskem morju se je med 19.-27.7. zbralo rekordno število jadralcev, kar 116 iz 29 držav, od tega 23 jadralcev iz neevropskih držav. Poleg Vasilija Žbogarja so na njem nastopili številni drugi olimpijci, med njimi dobitnik bronaste medalje iz Londona, Francoz Jonathan Lorbert, četrtouvrščeni Nizozemec Pieter-Jan Postma ter Španec Rafael Trujillo, ki je bil v Londonu osmi, v Atenah pa srebrn. Naslov evropskega prvaka je branil Grk Ioannis Mitakis, naš Vasilij pa lansko srebro, ki ga je prislužil v italijanskem Scarlinu. Za čimboljše uvrstitve so se potegovali še številni drugi evropski in svetovni prvaki iz preteklih let, med njimi tudi Hrvat Ivan Kljakovič Gašpić, bronast na lanskem EP.
Vasilij je pred začetkom prvenstva povedal: »Na letošnjem evropskem prvenstvu si želim čim bolje nastopiti, saj prvenstvo predstavlja enega od vrhuncev letošnje sezone in hkrati pomemben korak na poti do mojega naslednjega velikega cilja v Riu. Temu cilju sem popolnoma predan in zavzeto treniram. Čaka me še dosti dela, ampak prepričan sem, da sem na pravi poti.«
Svetovno prvenstvo za optimiste na Gardskem jezeru je končano! Svetovni prvak je postal singapurski jadralec Loh Jia Yi, podprvak Nemec Nils Sternbeck in bronast še en singapurski jadralec, Tan Edward. Tudi naši so jadrali odlično, Liam Orel je zaključil na 16. mestu, Jani Germani pa je med deklicami medalja ušla za las.
Čez 250 mladih jadralcev iz rekordnega števila držav, kar oseminpetdesetih, se je zbralo na Gardskem jezeru v sosednji Italiji, ker so se v Rivi pod okriljem JK Fraglia Vela Riva pomerili na svetovnem prvenstvu razreda optimist. Jadralci so pripotovali z vseh koncev sveta, tudi iz Brazilije, Singapurja, ZDA, Rusije, Ukrajine, Argentine, Čila, Peruja, Hong Konga in Nove Zelandije.
Slovensko reprezentanco so sestavljali dvakratna – in aktualna evropska prvakinja Mara Turin ter Jana Germani med deklicami, med dečki pa Liam Orel, Toni Vrščaj in Taš Kolman.
Liam Orel je danes, na zadnji dan, spet jadral zelo dobro in prvenstvo, ki ga je bolan začel na 92. mestu, zaključuje na odličnem 16. mestu na svetu v konkurenci 259 jadralcev. Prvih 20 jadralcev je bilo na podelitvi še posebej nagrajenih in tako je Liam na oder ponesel slovensko zastavo! Jani Germani se žal ni uspelo uvrstiti med prve tri deklice, a zaključuje na četrtem mestu na svetu (44. absolutno) in si prav tako zasluži vse čestitke. Toni Vrščaj končuje na dobrem 103. mestu, takoj za njim je v absolutni razvrstitvi aktualna evropska prvakinja Mara Turin, ki se je med deklicami uvrstila na dobro 15. mesto. Taš Kolman je bil 110.
Po zelo napornem prvenstvu z nestabilnim vetrom in težkimi regatami so naši v ekipnem jadranju zaključili na 9. mestu med 58 državami, prav tako pa zelo dobro odjadrali tudi posamično ter se vsi uvrstili v prvo polovico flote.
Trener Jure Orel: »Za nami je zelo težko prvenstvo, rekordno v vseh pogledih - po številu držav, številu jadralcev ... Naši so izredno dobro funkcionirali kot ekpa. Pogoji sicer nekaterim niso bili pisani na kožo, Mara, Toni in tudi Taš so bili za nekoliko močnejše vetrove prelahki, a so do konca jadrali srčno in požrtvovalno in si zato zaslužijo še posebno pohvalo. Vse pohvale izrekam našim jadralcem tudi v imenu vodje poti Gorazda Frasa, ki se mu kot trener še posebej lepo zahvaljujem, saj je tako brezhibno skrbel za organizacijo, za naše jadralce in zame osebno, da si boljšega vodje poti ne bi mogel niti zamisliti. Končni rezultat je odličen, 16. mesto je eden boljših slovenskih rezultatov na SP in tudi kot ekipa so dosegli lep uspeh, delovali so disciplinirano, polni optimizma in že dolgo nismo imeli "v rokah" tako dobre ekipe.«
Včeraj so organizatorji evropskega prvenstva razreda finn v Warnemündeju pod streho spravili tri plove in tako nadomestili zaostanek prvega dneva, ko je flota finnov zaradi pomanjkanja vetra ostala na kopnem. Vasilij Žbogar je bil po odličnem včerajšnjem dnevu, danes v prvem plovu osmi, v drugem tretji, v zadnjem plovu pa je imel po dobrem začetku ponovno smolo z opremo, saj mu je počil bum. Izgubil je nekaj mest in le s težavo prijadral v cilj kot 13.
Po odbitem najslabšem rezultatu kljub težavam še vedno ostaja v vodstvu. Tik za njim sta dobitnik bronaste olimpijske medalje iz zadnjih olimpijskih iger, Francoz Jonathan Lorbert na drugem mestu in Britanec Ed Wright na tretjem.
»To evropsko prvenstvo pa res nimam sreče z materijalom. Zadnjo regato sem bil drugi, ko mi je počil bum. Izgubil sem kar precej mest, čudež je, da sem regato sploh končal.« je po zaključku današnjega dne povedal Vasilij Žbogar.
Pred jadralci so še trije dnevi jadranja, v danes in v petek jih čakata po dva plova, v soboto pa deset najuspešnejših še regata za medalje.
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.