Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez ArktikoSte pripravljeni na novo navtično izkušnjo, ki vas bo hitro in učinkovito popeljala do popolne plovbe? Izšel je najnovejši in edinstven priročnik 15 minut za popolno plovbo, ki bo za vas storil prav to. Z njegovo pomočjo hitro osvežite vsa ključna navtična znanja, ki jih boste potrebovali na morju. V priročniku boste našli napotke za brezskrbno izplutje z vašim plovilom, varno in prijetno plovbo ter kako ukrepati v stiski, če se bo na plovilu zgodilo kaj nepredvidljivega.
V priročnik sta avtorja Gregor Jeretič in Tomaž Gregorič skrbno vključila več kot 10 let izkušenj podjetja v navtičnem izobraževanju in ga posvetili predvsem tistim, ki se s plovbo srečujete le občasno. Priročnik je vodoodbojen, odporen na sončno svetlobo, zvezan z nerjavečo spiralo, priročne oblike in formata.
Naj vas spomnimo ...
15 minut za popolno plovboje edinstven priročnik, s katerim boste lahko hitro in učinkovito osvežili vsa ključna navtična znanja in poskrbeli za brezskrbno izplutje, varno in prijetno plovbo ter pravilno in učinkovito ukrepanje v stiski.
Vaš nepogrešljivi osebni pomočnik vas bo pred plovbo, med njo in predvsem v kritičnih situacijah jedrnato in po korakih popeljal skozi vrsto praktičnih nasvetov in ukrepov, ki vas bodo hitro rešili marsikatere zagate.
Komu je namenjen priročnik?
Priročnik je namenjen vsem, ki ste na plovilu le občasno kapitan, vsem tistim, ki najemate plovila, vsem tistim, ki pogosto plujete, pa bi na hitro radi, da svoja znanja spet osvežite z najpotrebnejšimi in najnujnejšimi znanji, ter za vse, ki ste pogosto v posadki na plovilu in bi radi spoznali osnove varne plovbe, na kaj je potrebno biti pozoren in zakaj ima kapitan na ladji vedno prav! Če ste eden izmed naštetih potem je priročnik 15 minut za popolno plovbo prava knjiga za vas.
Količina je omejena, zato pohitite in postanite eden izmed prvih ponosnih lastnikov tega izjemnega priročnika še danes!
Naroči priročnik: 15 minut za popolno plovbo
Video o priročniku:
V soboto, 22.12.2012, je ob 6.00 uri izbruhnil požar v marini Punat na otoku Krku in uničil 20 plovil!
Požar je izbruhnil na enemu izmed plovil, ki se nahajajo na suhem privezu znotraj marine Punat. Ko je požar izbruhnil, k sreči v marini ni pihalo. Celotna ekipa gasilcev marine Punat je nemudoma pričela z gašenjem požara. Pridružili so se jim tudi gasilci iz več gasilnih društev z otoka. Ves trud gasilcev je bil zaman, ko je začela pihati burja. Požar se je razširil na vsa plovila, ki so se nahaja na suhih privezih D3. Gasilcem je uspelo le omejiti požar, da se le ta ni razširil še na druge predele marine. Skupno je v požaru zgorelo kar 20 plovil. Plovila so popolnoma uničena. K sreči na plovilih v času požara ni bilo lastnikov plovil, tako da ja škoda zgolj materialna. Kljub temu, da je ogenj pričel goreti v jutranjih urah, so dežurni gasilci gasili ostanke plovil vse do poznih večernih ur.
Kaj je zanetilo požar in na katerem plovilu je pričelo, goreti še ni jasno. Policija je zaščitila kraj požara. Po podrobnem pregledu inšpekcijskih služb, bo bolj jasno kaj se je v marini dogajalo.
Fotogalerija: Pogorišče v marini Punat!
Kako se preventivno zaščititi pred požaron ma plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff. Več o aparatu si lahko preberete na tej povezavi!
Danes, 9.12.2012, je burja na paškem mostu dosegla v sunkih hitrosti do 200 km/h.
Pretekli teden se je v Izoli zaključilo drugo jadranje okoli sveta našega jadralca in skakalca na smučeh, Mirana Tepeša. Tokrat je jadranje okoli sveta potekalo po manj običajni poti, proti vzhodu, med odmaknjenimi pacifiškimi otoki in okoli Horna.
Prvi del te poti je Miran Tepeš opisal v knjigi “Proti soncu”, ki jo je izdal letos spomladi, potopis z drugega, nekoliko bolj pustolovskega dela poti, pa namerava izdati prihodnje leto.
Nekaj fotografij z njegovega potovanja si lahko ogledate na tej povezavi: Miran Tepeš že drugič okoli sveta
Več o jadranju okoli sveta in knjigah si lahko preberete na spletnih straneh: www.tepes.info/jadranje.html
Slovenska jadrnica Ciao, na kateri sta plula zakonca Olga in Srečko Pust se je potopila v Indijskem oceanu.
Zakonski par, ki je plul na svoji jadrnici, je v Indijskem oceanu trčil v neznan potopljen objekt. Zakonca sta plula v floti World ARC iz Indonezije proti Avstralskemu otočju Cocos. Nesreča se je pripetila približno 40 nmi (75 km) ENE od otočja sredi noči. Jadrnica, ki sicer pluje pod ameriško zastavo je zadela v potopljen objekt in utrpela poškodbe krmila in trupa. V plovilo je začela vdirati voda. Zakonca sta takoj oddala PAN-PAN klic v sili. V eni uri so jo že dosegle posadke, ki so plule v floti. Da bi zmanjšala udor vode, sta spustila jadra in zmanjšala hitrost. Jadrnica J'Sea, ki je prva priskočila na pomoč, ju je skušala potegniti proti obali. Ob 3.00 uri zjutraj so že mislili, da jim je uspelo nadzirati vdor vode v plovilo. Žalostno presenečenje pa se je zgodilo uro kasneje, ko so ugotovili, da voda prehitro vdira v plovilo. Srečko in Olga sta odvrgla vlečno vrv in ostala na jadrnici. Jahta Zoe, ki ima na plovilu močno črpalko, je poizkušala pripluti do Slovencev. V trenutku, ko sta odvrgla vlečno vrv, je bila pomoč oddaljena še 9 nmi (17 km). Ko je premec jadrnice zalila voda, sta zakonca zapustila jadrnico in se pridružila posadki na jadrnici Spirit of Alcides, ki ju je odpeljala na otočje Cocos. Jadrnica se je potopila v bližini 11º52S 097º23E.
Medulinski zaliv je zelo privlačen za navtični turizem a prav tako tudi zelo nevaren. V zalivu je namreč več plitvin in vse niso najbolj označene.
Posebno pozornost moramo nameniti pri plovbo v okolici otoka Ceja. Severozahodno od otoka se nahaja plitvina Sajdaruša, zahodno od otoka je plitvina Ceja in jugovzhodno plitvina Konjina. Med otokom Ceja in Fenera, pa se nahaja še plitvina Fenera. Plitvine so sicer označene, vendar ne dovolj prepričljivo. Plitvine vsako leto terjajo svoj davek.
Pri plovbo priporočamo izjemno previdnost predvsem v primeru slabe vidljivosti. V tem primeru proti Medulinu raje plujte severovzhodno od otoka Fenera, med otokom Ceja in Bodulaš, pri čemer bodite pozorni na zeleno lateralno oznako, ki jo morate pustiti na svoji desni, nato pa nadaljujte plovbo proti rtu Munat, ki je označen z belim svetilnikom.
Pred leti je Keen Walker, ustanovitelj Thomson Racing in skipper plovila HUGO BOSS IMOCA 60 objavil fotografijo, ko je poizkušal hoditi po kobilici – balastu svoje jadrnice.
Mnogi so bili mnenja, da je fotografija produkt Photoshopa in digitalne montaže. Da bi dokazal, da gre za pravo akcijo, se je odločil da ponovi sprehod, zraven pa vključi tudi kamero, da se bo videlo, da gre za pravo kaskadersko atrakcijo.
Za izvedbo atrakcije so morali biti primerni pogoji. 18 metrsko plovilo Boss Imoca 60, težko 8,2 tone in 4 tonami balasta v kobilici, je potrebovalo hitrost vetra med 30 in 35 km/h (17 in 19 vozli) in čim bolj mirno moje z valovi ne več kot 1,25m. Jadrnica se je seveda morala pri teh pogojih toliko nagniti, da se je kobilica dvignila nad vodno gladino. V tem položaju je morala ostati med 40 in 60 s.
Sprehod po kobilici jadrnice med plovbo - "Keel Walk"
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.