Vložki so visoki, saj bo novi XR 41 prihodnje leto prečkal startno črto. Cilj je v letu 2025 doseči izjemne rezultate v razredu ORC.
»Vrnitev na dirkaško sceno je fantastična,« pravi izvršni direktor Kræn Brinck Nielsen. »X-Yachts je poznan po izdelavi ročno izdelanih zmogljivih potovalnih jadrnic, a naša znamka izvira iz zmag na dirkah na najvišji ravni.«
Odločitev, da XR 41 ne bo še ena enotna oblikovalska kategorije, je bila sprejeta zgodaj. Namesto tega je bil razvit nov pristop k spreminjanju ocenjevalnih parametrov: XR 41 omogoča stalni razvoj, letne nadgradnje pa so na voljo vsem lastnikom. Spremembe se lahko izvedejo v ladjedelnici. Ne glede na ocenjevalne vidike je XR 41 sam po sebi hitra tekmovalna jadrnica, ki bo konkurenčna na različnih tekmovanjih.
Pomemben vidik je bila zaščita prihodnosti jadrnice, vključno z ohranjanjem njene vrednosti pri nadaljnji prodaji. X-Yachts je znan po izdelavi jadrnic, ki trajajo desetletja, in XR 41 ni zgolj dirkalnik – namenjen je tudi športnemu križarjenju. Za prilagoditev temu so deli notranjosti zasnovani modularno, tako da jih je mogoče odstraniti za regate in znova namestiti za križarjenje. XR 41 je na voljo v dveh izvedbah: Race in Sport.
Danska ladjedelnica ima dolgo tradicijo izdelave celotnega plovila samostojno, a tokrat je bilo potrebno sodelovanje z zunanji strokovnjaki. »Želeli smo zagotoviti uporabo najboljšega znanja, še posebej pri optimizaciji za ORC, pa tudi za IRC, ki je drugo najbolj uporabljano pravilo ocenjevanja na svetu,« pravi Brinck Nielsen.
Oblikovalska ekipa za XR 41 vključuje C-Performance s Casperjem Nielsenom, strokovnjakom za CFD z obsežnimi izkušnjami v optimizaciji ocen. Drugi ključni član je Vmax Yachting z Maxom Gurgelom, vodilnim strokovnjakom za ocenjevanje in analizo podatkov. Sodeloval je tudi Surge Projects z Javierjem Jaudenesom, predvsem pri načrtovanju krova in notranjosti. Profesionalni jadralci, kot sta Bouwe Bekking in Jesper Radich, so prispevali svoje praktične izkušnje. North Sails International je zagotovil svoje neprekosljive vire za opremo in jadra.
»Jadrnico vidimo plovilo, ki bo spremenilo pravila igre,« pravi Brinck Nielsen. »Po mojem vedenju to še nihče ni storil – razvil proizvodno tekmovalno jadrnico z uporabo tako visokotehnološkega pristopa, kot je uporaba nevronskih mrež in umetne inteligence za optimizacijo trupa. Strategija se je osredotočila predvsem na ORC kategorijo B in pozicioniranje jadrnice v najhitrejši del flote.«
XR 41 bo uradno predstavljen na Boot Düsseldorfu v januarju 2025.