Thomas Ruyant izvedel operacijo na hidrokrilu (27.11.2020 ob 9.00)
Thomas Ruyant, ki je predvčerajšnjim opazil velike razpoke na njegovem levem hidrokrilu, je moral včeraj izvesti pravo operacijo. Charlie Dalin na jadrnici APIVIA pa še naprej jadra odlično in si je že nabral 200 nmi prednosti pred zasledovalci.
Charlie Dalin je že priplul do meje področja Rjovečih štirideset (Roaring forties), kjer zopet pihajo močnejši vetrovi, ki mu omogočajo plovbo s hitrostjo 10 vozlov. Ruyant pluje približno 170 nmi severneje in se še vedno bori z brezvetrjem področja Sv. Helena.
Zjutraj je z jadrnice LinkedOut poslal sporočilo Thomas Ruyant:
»Noč je bila naporna. Trudil sem se čim hitreje pobegniti iz centra anticiklona proti jugu, kjer bo več upanja. Na krovu je vse v dobrem stanju. Včeraj sem moral splezati na jambor, kjer sem moral opraviti nekaj popravil. Nato sem se posvetil še levemu hidrokrilu. Odrezal sem en del, da zmanjšam njegovo moč. Nekaj ga še gleda iz trupa. To je pač Vendee. Delo ni bilo enostavno. Odrezal sem približno 2 m konice hidrokrila.«
Hitrost plovbe je zmanjšal tudi Alex Thomson na Hugo Boss. Preko dneva je plul s hitrostjo med 18 in 19 vozli ponoči pa le med 6 in 7. Istočasno, sta svoj zaostanek zmanjšala tudi jadralka Sem Davis in jadralec Luis Burton. Njuna povprečna hitrost plovbe je znašala 18 vozlov, medtem ko je vodeči Charle Dalin plul le s povprečno hitrostjo 10 vozlov.
Jadraci na južnem Atlantiku plujejo v zelo različnih pogojih. Charlie Dalin, ki je že prečkal 40 vzporednik ima preko dneva 10 stopinj C, ko bo zaplul proti otokom Kerguelens pa le še 3. Jadralci v področju Doldrums plujejo v toplem vremenu s 30 stopinjami.
Pričenjajo se področje Rjovečih štirideset (Roaring forties).Od premca jadrnice Charlia Dalina, pa do Drakeovega prehoda (prehod med rtom Horn v južni Ameriki in Južnimi Shetlandski otoki na Antarktiki), je 12.000 nmi neizprosnega jadranja po hladnem južnem oceanu.
Okvara na levem hidrokrilu LinkedOut Thomasa Ruyanta (26.11.2020 ob 10.00)
Thomas Ruyant že nekaj časa uspešno pluje na drugem mestu. Včeraj je imel za vodilnim Charlie Dalinom le 72 nmi zaostanka, ko se je na njegovem plovilo pokvarilo levo hidrokrilo. Zaradi napake se je moral za nekaj časa ustaviti in preveriti, kaj natančno se je zgodilo. Zaenkrat je sporočil, da je okvara težja in da levega hidrokrila ne bo več mogel uporabljati do konca regate.
Thomas Ruyant je okrog 2.00 zjutraj počival na svojem plovilu. Naenkrat ga je prebudil glasen pok zunaj plovila. V plovilu ni čutil nobenih tresljajev. Hitro je pograbil svojo ročno svetilko in odhitel na krov. Da levem hidro krilu je opazil večjo razpoko. Takoj je zaustavil plovilo, zaplul v smeri z vetrom in pričel z natančnejšim pregledom.
»Plul sem s kotom 120 stopinj glede na veter s hitrostjo 20 vozlov. Zaslišal sem glasen pok. Nisem vedel, kaj se je zgodilo. Hitro sem potegnil hidrokrolo v plovilo, kolikor je bilo možno, a večina je ostala zunaj. Šele ko se je zdanilo, sem lahko bolj natančno pogledal kaj se je zgodilo. Po posveti z mojo tehnično ekipo, smo ugotovili, d aje plovba še vedno varna. V plovilo ne vdira voda. Hidrokrilo je še celo a ima številne razpoke. Njena struktura ni več stabilna. Tehnična ekipa bo povedala, ali jo odrežem, ali ne.«
Ruyant je vidno razočaran. Vodilnemu Dalinu se je močno približal. Brez enega hidrokrila nima pravih možnosti, da ga ujame. Sam ostaja optimističen.
< Dalin prevzel vodstvo | Thomson ostal brez krmila > |
Foto: © Yvan Zedda / Alea / VG 2020