Thomas Ruyant, LinkedOut, Vendee Globe

Počasen napredek proti Roaring forties (25.11.2020 ob 9.00)

Področje visokega pritiska Sv. Helena (vse o vremenu na področju Sv. Helena na tej povezavi), ki dominira na Južnem Atlantiku, je hladna fronta prerezala na polovico. Najhitrejši jadralci na regati so se razdelili na polovico. Nekateri plujejo proti vzhodu, drugi proti jugu, da bi čim prej zapluli v močnejše vetrovi.

Charlie Dalin,  APIVIA, Vendee Globe

Vse več jadralcev se odloča za južno smer. Najprej bodo zapluli skozi fronto hladnega zraka, nato pa v šibke vetrove, ki trenutno pihajo med 30. in 40. vzporednikom. Obsojeni so na počasne napredek skozi spreminjajoče vremenske pogoje v središču visokega pritiska. Vsi iščejo hitro ruto ali kot ji pravi jadralka Sam Davis, »pravi veter«. Južneje, v področju pod 40. vzporednikom (področje imenovano Rjoveče štiridesete – Roaring forties) pihajo solidni zahodniki, ki jih bodo ponesli proti vzhodu. Kdor prej pride, prej melje.

Na povsem drugi ruti sta Charlie Dalin in Thomas Ruyant. Plujete proti jugovzhodu, po najkrajši poti proti cilju. Oba imata nekoliko bolj nepredvidljivo prihodnost. Trenutno še plujeta v solidnem vetru, ki pa ga kmalu ne bo več. Trenutno je v vodstvu Charlie Dalin. Ruyant zaostaja 80 nmi. Vsi ostali jadralci so daleč za njima. Jean Le Cam, ki se je zopet prebil na tretje mesto. A njegov zaostanek znaša že 360 nmi. Trenutno pluje izjemno počasi. Šibak veter mu omogoča plovbo le z 2,9 vozla, medtem ko vodilna dvojica pluje več kot trikrat hitreje.  Kevin Escoffier na četrtem zaostaja dodatnih 40 nmi.

Alex Thomson, ki se je dva dni ukvarjal s popravili plovila pluje na osmem mestu. Ima 620 nmi zaostanka za vodilnim. Odločil se je za plovbo proti jugu.

Sébastien Destremau na jadrnici Merci ima težave s hidravlično kobilico (24.11.2020 ob 14.00)

Charlie Dalin,  APIVIA, Vendee Globe

Sébastien Destremau je sporočil svoji tehnični ekipi, da ima težave s kobilico. Prišlo je do okvare cilindra hidravlike. Hidravlično olje je pod visokim pritiskom brizgnilo skozi luknjo in poškropilo celotno notranjost plovila. V sistemu hidravlične kobilice nima pritiska. Njegova kobilica se nekontrolirano giblje. Okvaro ima namen popraviti takoj, saj trenutno pluje v šibkih vetrovih in morje je mirno.

»Kobilica se premika. Morje je mirno in trenutno nisem v nevarnosti. Premec imam obrnjen v veter, ki me počasi nosi nazaj. V tem vremenu to ni problem. Olje je iztekel iz cilindra. Prvo težavo sem imel že ponoči. Vedel sem, da je nekaj narobe. V cilindrih je izjemen pritisk. Olje je povsod po notranjosti plovila. Popravila sem se že lotil.

Kje je izteklo olje sem že odkril. Sedaj moram to popraviti. Zamenjati bom moral cev, ki pa je žal nimam. Razstaviti moram del cevi, ki je na ročni črpalki in je predelati, da bo ustrezala počeni. To ne bo enostavno. Takoj ko nekaj uporabiš za nekaj drugega, ustvariš nov problem. Preden bom zopet vzpostavil pritisk v hidravliki, moram dobro preveriti, če je vse pravilno sestavljeno.«

24.11.2020 ob 9.00

Charlie Dalin iz dneva v dan, še posebej pa ponoči, jadra bolje. Vodilna deseterica jadralcev jadra v šibkih vetrovih in Charlie Dalin je bil edini jadralec, ki je ponoči jadral hitreje kot 10 vozlov. Zato je uspel prehiteti Thomasa Ruyanta na LinkedOut. Njegovo vodstvo trenutno znaša ker 41 nmi. Ostali jadralci zaostajajo bistveno več. Jean Le Cam na tretjem mestu pluje z zaostankom 300 nmi.

Vodilni jadralci plujejo 25 in 30 stopinjami južne zemljepisne širine. Počasi se prebijajo proti 40 vzporedniku, kjer pihajo zahodnimi (O vetrovih na južni polobli na tej povezavi: Roaring Forties, Furious Fifties in Screaming Sixties). Dalin In Ruyant plujete v tankem pasu severozahodnega vetra Upata, da bosta ujeli sistem nizkega zračnega pritiska, ki se premika proti vzhodu in jima bo pomagal pluti proti južnemu rtu Afrike, rtu Dobrega upanja. Dalin pluje hitreje kot ostali. Verjetno ima večjo površino jader. Možno da uporablja spinaker.

»Veliko časa preživim za delavno mizo in prebiram vremenske karte. Iščem primerno ruto. Osnove poznamo vsi. Zgodba ima veliko podnapisov s katerimi se moram ukvarjati. Trenutno sem drugi in imam kar dobro prednost pred zasledovalci. Nismo še v Indijskem oceanu. Pravzaprav smo še daleč od tam. Plujem v ritmu in zasledujem vodilnega. V naslednjih dneh bo veliko akcije. Verjetno bomo zamenjali vsa jadra, ki jih imamo na krovu in izprobali vse možne kombinacije.«, je povedal Dalin, ko je še zaostajal za takrat vodilnim Ruyantom.

Alex Thomson je imel danes nočno. Šibki vetrovi in mirno morje mu omogočajo izvedbo druge faze popravili njegove jadrnice. Laminacijo je izvajal ponoči, ker je hladneje. Zaradi popravila pluje počasneje in izgublja milje proti vodilni dvojici. Trenutno zaostaja 450 nmi in je na sedmem mestu. Pred njim je Kevin Escoffier na četrtem mestu, Boris Harrmann na petem in Yannick Bestaven na šestem.

Charlie Dalin,  APIVIA, Vendee Globe

< Težava Alexa Thomsona na Hugo Boss   Okvara hidrokrilu LinkedOut >