Alex Thomson, Hugo Boss, Vendee Globe

Alex Thomson je zopet v igri. Ali lahko nadomesti zaostanek? (posodobljeno 23.11.2020)

Včerajšnji dan je Alex Thomson porabil za popravilo jadrnice Hugo Boss. Eno izmed ojačitvenih reber v premčnem delu je počilo. Bila je manjša razpoka, a na južnem oceanu lahko to pomeni katastrofo. Iz majhne razpoke lahko nastane velika. V večernih urah je z jadrnice poslal sporočilo: Alex Thomson, Hugo Boss, Vendee Globe

"Najprej sem poklical Rossa, tehničnega direktorja ekipe. Natančno sem moral opisati napako. Ekipa se je sestala, da poišče rešitev. Imel sem šest ur časa, da sem se naspal in pripravil za popravilo. Ekipa mi je pripravila plan. Moral sem lepiti, vijačiti, rezati. Zdaj je končano. Razpoka je laminirana. V premcu je zelo vlažno. Na krov nosim veliko materiala za popravilo. Med drugim tudi lepilo, ki ga lahko uporabljam v vodi. Menim, da druge ekipe ne tovorijo toliko materiala s seboj. To je Vendee Globe. Težave se pojavljajo in moraš biti sposoben, da jih rešiš.

Spet sem v svojem ritmu. Plul bom, dokler bom lahko. Običajno bi bil jezen in žalosten. Ne preostane mi drugega, kot da to pozabim. Prepričan sem, da bodo ti občutki prej ali slej minili. Preostane mi samo eno. Da nalogo opravim do konca in to po najboljših možnostih. Naredil bom vse, da ostanem v regati."

Kaj se dogaja na južnem Atlantiku

Trenutno je v vodstvu Thomas Ruyant LinkedOut. Ja, res je samo trenutno. Le 7 nmi za njim pluje Charlie Dalin na jadrnici APIVIA. Na tretjem mestu je Jean Le Cam na jadrnici Yes We Cam z zaostankom 250 nmi, na četrto mesto pa je padel Alex Thomson na jadrnici Hugo Boss. Njegov zaostanek je trenutno 270 nmi. Le dobrih 10 nmi za njim, pa je skupina jadralcev z jadrnicami s hidrokrili. Na petem mestu pluje Kevin Escoffier na PRB z zaostankom 283 nmi, sledijo pa mu Luis Burton na Bureau Vallee 2, Yannick Bestaven, Boris Hermann, Sebastien Simon in najhitrejša jadralka Samantha Davis, ki pluje na desetem mestu. Njen zaostanek znaša 424 nmi.

Včeraj zvečer je Alex Thomson opazil, da je z njegov jadrnico nekaj narobe. Ob 19.00 uri je o tem obvestil svojo kopensko ekipo, ki je takoj pričela iskati primerne rešitve.

Alex Thomson, Hugo Boss, Vendee Globe

Zaradi težav je bil Alex Thomson prisiljen zmanjšati hitrost plovbe. Namesto z 16 vozli, je preko noči plul le z dobrimi petimi. Preplul je zgolj 42 nmi, medtem ko sta konkurenta preplula bistveno več. Thomas Ruyant na LinkedOut je že globoko v južni polobli. Pluje s hitrostjo 9 vozlov. Charlie Dalin je še vedno izjemno hiter. Trenutno mu uspeva pluti s hitrostjo 16 vozlov. Njegov zaostanek za vodilnim se je zmanjšal na vsega 20 nmi. Težave Alexa Thomsona so povzročile padec na trenutno tretje mesto. Za Ruyantom zaostaja že 91 nmi. Zaostanek so bo verjetno še povečal, ker napake na jadrnici še ni odpravil.

Vodilna trojica trenutno pluje skozi področje šibkejših severovzhodnih vetrov. Plujejo proti jugovzhodu, kjer bodo zopet zapluli v močnejše vetrove.

Ob 4.00 uri zjutraj, ko je izvedel za težave Alexa Thomsona, je sporočilo z jadrnice poslal Charlie Dalin:

"Upam, da težave niso hude in škoda ni prevelika. Predvsem upam, da to ni konec regate Vendee Globe zanj. Skupaj smo imeli izjemno regato. Da je Alex del vodilne trojice, je bilo zelo stimulativno."

Kakšne so težave na jadrnici Hugo Boss zaenkrat še ni jasno. Naj bi šlo za strukturne probleme. Kakšno škodo je utrpel in ali bo lahko nadaljeval z regato, bo jasno tokom današnjega dne.

Posodobitev 22.11.2020 ob 13.00

Alex Thomson je moral upočasniti tempo svoje plovbe. Zaradi okvare plovila, se je obrnil z vetrom, ki ga nisi s hitrostjo 4 vozla.

Ross Daniel, tehnični direktor ekipe Alex Thomson Racing je o težavah povedal:

"Včeraj zvečer je Alex Thomson opravljal rutinski pregled plovila. Na premcu je opazil, da s plovilom nekaj ni v redu. Opazil je napake na strukturi plovila in nas o tem obvestil. Z ekipo smo mu takoj svetovali, kako lahko podrobno preveri kakšna je škoda na plovilu. Našel je težavo prečnem nosilcu na premcu. Razpoka naj bi bila lokalna. Zaradi česa je prišlo do poškodbe, še ni jasno. Do sedaj na krovu še ni bilo težav. V sodelovanju s strukturnimi inženirji in navtičnimi arhitekti, smo delali celo noč, da bi pripravili plan izvedbe popravila plovila. V tem času je Alex nekaj časa počival, da se bo lahko spočit lotil popravila plovila v jutranjih urah.

Alex je dal plovilo v način varne plovbe, da se čim bolj zmanjša gibanje plovila v času, ko bo izvajal popravilo. Na krovu ima vse potrebne materiale in opremo, plan, ki mu mora slediti, ter podporo ekipe inženirjev na kopnem. Prepričani smo, da mu bo popravilo uspelo. Naš namen je, da opravi popravilo čim hitreje, da zmanjšamo število izgubljenih milj in se vrne v regato."

Posodobljeno 22.11.2020 ob 15.00

Tudi Thomas Ruyant ima težave na južnem Atlantiku

Trenutno vodeči Thomas Ruyant na LinkedOut je imel danes zelo naporen dan. Zaradi okvare na eni izmed dvižnic jader za plovbo z vetrom, se je moral danes povzpeti na 28 m visok jambor. Na primeren čas je Ruyant čakal več dni. Vzpon na jadrnico med plovbo je izjemno nevaren. Danes se je odločil, da je skrajni čas, da odpravi napako. Jadra za plovbo z vetrom bo potreboval, ko se spusti že nekoliko niže in zapluje v Južnem oceanu, kjer prevladujejo zahodniki, ki ga bodo odnesli proti vzhodu.