Alex Thomson, Hugo Boss, Vendee Globe

Ali lahko na regati Vendee Globe nastopiš z 20 let staro jadrnico (29.11.2020 ob 12.00)

Na letošnji regati Vendee Globe nastopa tudi šest jadralk. Alexia Barrier nastopa na eni najstarejših jadrnic, ki so kdaj zaplule na tej regati.

Alexa Barrier pluje na jadrnici TSE- 4myplanet z zanimivo zgodovina. Jadrnica je bila zgrajena davnega lata 1998. Prvotno je nosila ime Penguin. Z njo je leta 2020 na regati Vendee Globe prvič zaplula okrog jadralka Catherine Chabaud. V času od prvega nastopa na regati je jadrnica že večkrat obplula svet. Alexa Barrier, ki trenutno pluje na regati je z jadrnico izjemno zadovoljna.

Alex Thomson, Hugo Boss, Vendee Globe

"Moja jadrnica je ena najstarejših v floti. Zgrajena je bila za Catherine Chabaud leta 1998. Hitrost plovbe moje jadrnice je vsaj 30% manjša od modernih jadrnic. Kljub temu mi uspeva in sem zadovoljna. Plovba je zahtevna. Še vedno ima vgrajene številne stare sisteme, ki so zahtevni za uporabo. Prav tako je na krovu zelo mokro, ker nimam nobene strehe. Včeraj sem zamašila odtok na krmi in izkoristila priložnost, da sem se lahko  prt minut kopala. Trenutno se počutim zelo dobro. Zapustila sem severno poloblo in področje Doldrums. Končno sem pričela normalno spati. Nabrati si moram moči, d abol lahko premagala področje visokega pritiska Sv. Helena, ki je že večkrat dokazala, da je strateško izjemno zahtevno za plovbo."

Charlie Dalin uspešno brani vodstvo

Thomas Ruyant, ki je plul nekoliko bolj severno kot Dalin, se mu je uspel nekoliko približati. Svoj zaostanek je zmanjšal za 50 nmi. Enako dobro jadra tudi Jea Le Cam na jadrnici Yes We Cam! Njegova ruta je najbolj severna. Kljub šibkejšim vetrovom pluje zelo hitro. Le nekaj mil za njim pa so še jadrnice PRB, Maitre CoqIV in Bureau Vallee 2.

Vsi plujejo v zahodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti dobrih 20 vozlov in omogočajo plovbo s hitrostmi med 17 in 20 vozli.

Favorit odstopil z letošnje Vendee Globe (28.11.2020 ob 18.00)

Britanski jadralec Alex Thomson, ki pluje na jadrnici Hugo Boss je žal moral odstopiti. Po okvari a nosilnih rebrih jadrnice je ostal še brez enega krmila. Popravilo žal ni možno. Thomson se je odločil, da svoj nastop konča. Pluje proti južnoafriškemu mestu Cape Townu.

Jadrnica Hugo Boss jadralca Alexa Thomsona je bila oblikovana, da pokaže vse svoje adute prav na področju rjovečih štirideset (Roaring Forties), žal svojih lastnosti ne bo mogla nikoli pokazati. Na začetku plovbe pod 40. vzporednikom, je Thomson ostal brez levega krmila. Žal ge ne mora popraviti, zato je zanj plovbe na letošnji regati konec.

Trenutno pluje na južnem Atlantiku. Do pristanišča v Južnoafriški republiki ga loči 1600 nmi. V soglasju z njegovo tehnično ekipo so se odločili, da regato opusti in poizkuša varno pluti proti pristanišči Cape Town. Alex Thomson je v svojem zadnjem spročilu, ki ga je poslal kot jadralec na regati Vendee Globe zapisal: Žal popravilo krmila ni možno. Zato smo morali sprejeti žalostno odločitev, da je to konec regate. Moja ekipa, moji partnerji in seveda jaz samo smo zelo razočarani. Prepričani smo bili, da bi šele sedaj moral pritii najbolj zanimiv del regate."

Težav Alexa Thomsona kar ni konec. Po dveh dnevih dela v podpalubju, ga sedaj čaka popravilo krmila.  (28.11.2020 ob 10.00)

Alex Thomson je pred 4 dnevi opazil razpoke na konstrukciji svojega plovila. Premčne prečne nosilce je moral ojačati z laminacijo, za katero je potreboval dva dni mirnega morja. Po uspešno opravljenem delu, pa se mu je včeraj zvečer poškodovalo eno izmed krmil.  Ob 19.00 uri je sporočil svoji tehnični ekipi, da ima poškodovano desno krmilo. Svetovali so mu, da to krmilo odklopi, da bo lahko krmaril le z levim krmilom. Trenutno pluje zgolj z enim krmilom. Ima nadzor nad plovilom in ni v nevarnosti. Tehnična ekipa na kopnem poizkuša ugotoviti, do kakšne poškodbe je prišlo. Več informacij bo na voljo tokom današnjega dne.

Alex Thomson, Hugo Boss, Vendee Globe

Charli Dalin (APIVIA), ki pluje na prvem mestu, je zjutraj sporočil:

"Zaradi vremenskih razmer sem bil prisiljen, da zaplujem bolj proti severu, stran od roba območja prepovedanega za plovbo (AEZ - Antarctic Exclusion Zone). Moja smer plovbe je nekoliko drugačna od mojih zasledovalcev. Plujem bolj proti severovzhodu. Veliko časa prebijem za pisalno mizo in pregledujem vremenske karte. Svojo plot plovbe spreminjam glede na vreme. V naslednjih dneh bomo imeli več vetra. Poiskati moramo najboljšo pot. Današnjo noč je bilo morje kar razburkano. Trenutno se malo umirja, a žal le malo. Plujem s hitrostjo 22-23 vozlov."