Charlie Dalin, ki je zaradi tehničnih težav na plovilu pred dnevi izgubil vodstvo, se je vrnil. Ko je vodstvo prevzel Yannick Bestaven, je dejal: "Charlie ve, kako se vrniti." In danes zjutraj se je izkazalo, da ima prav.
Charlie Dalin pluje blizu centra anticiklona v šibkih vetrovih. Kljub temu pluje odlično. V južnem vetru, ki dosega hitrost le 7 vozlov pluje s hitrostjo 9,2 vozla, njegova hitrost približevanja cilju pa znaša 6 vozlov. Yannick Bestaven, ki se je odločil za plovbo bolj severno, pluje v močnejših vetrovih in dosega hitrost plovbe okrog 11 vozlov. Ker pluje v vzhodnih vetrovih, je njegova hitrost približevanja cilju zgolj 1,6 vozla. In tu je Dalin v veliki prednosti. Včerajšnji zaostanek, ki je znašal 70 nmi je spremenil v prednost. Trenutno vodi za slabih 10 nmi. V nadaljevanju bo jasno, katera taktična odločitev je bila boljša. Bestaven pluje visoko proti severu, Dalin globoko južno na samem robu Antarktične prepovedane plovbe. Bestevan investira v višino, ki jo bo izkoristil za hitrejšo plovbo proti jugovzhodu, Dalin pluje po najkrajši možni poti proti rtu Horn, do katerega ga loči še 2000 nmi.
Na tretjem mestu pluje Boris Herrmann z zaostankom 273 nmi, na četrto mesto pa se je prebil legendarni Jean Le Cam. Pluje v skupini zasledovalcev na zahodnem robu anticiklona, ki se premika proti vzhodu. Napredovanje celotne skupine jo odvisno od hitrosti premikanja anticiklona proti vzhodu, Če bo ta hitrejši od njihove plovbe, bodo lahko hitro napredovali, če bo počasnejši, pa se bodo počasi prebijali skozi področje visokega zračnega pritiska in verjetno se bo njihov zaostanek še povečal.
Dalin je iz središča anticiklona sporočil:
"Situacija je izjemno napeta. Poizkušamo pobegniti iz mehurčka visokega pritiska in upamo, da na ne bo požrl. Glede na vremenske modele lahko pridemo skozi ali pa ne. Ni se enostavno soočiti s tem. Sem pod stresom.
Nekaj je jasno. Moja odločitev, da plujem po tej poti je bila pogojevana z mojo predhodno pozicijo na skrajnem jugu. Plovba proti severu bi pomenila izdatno podaljšanje poti najprej proti severu nato nazaj proti jugu. Misli, da mi južna pot omogoča boljši izhod it te zapletene situacije. Odločil sem se, da si upam da poizkusim in da verjamem v to. To je dobra stvar, kot prelomnica na regati. Take odločitve imam zelo rad saj naredijo regato bolj zanimivo. Vsaka prepluta milja proti vzhodu pomeni zmago. Do cilja je še predaleč, da bi lahko potegnil kakšne zaključke."
Destremau našel rešitev, ki ga bo ohranila v regati
Sebastien Destremau je imel številne probleme s sistemom krmiljenja. Misli, da je našel rešitev in bo lahko nadaljeval s plovbo. Če se bo izkazalo, da se moti, bo zaplul v pristanišče na Tasmaniji in tam popravil sistem.
"EUREKA, izgleda, da Merci ne bo odstopila z regate Vendee Globe. Imamo primerne temperature, sončno vreme in 15 do 20 vozlov vetra. Plujem s hitrostjo 10 do 12 vozlov direktno proti Avstraliji in predvsem sistem , ki menim, da mi bo dovolil, da nadaljujem regato. Kaj bi si še lahko želel več za ta božič. Hidravlični motor avtopilota je zadnje čase zelo trpel. Popraviti sem moral glavnega avtopilota in črpalko. Dele sem pobiral s celotne jadrnice. Nekaj olja sem vzel iz rezerve sistema hidravlične kobilice. Dela je bilo veliko. Medtem, ko moji bratje hladijo šampanjec in se pripravljajo na proslavljanje božiča, jaz plujem proti Tasmaniji in planiram popravila"
< Dalin pluje po robu in se vrača | Okvara kobilice na La Fabrique > |
Foto: © Olivier Blanchet/Alea, posnetek zaslona