Prvih 10 dni plovbe je na prvem mestu plula ekipa Guyot environnement – Team Europe, ki se je odločila za najbolj vzhodno ruto, najbližje idealni liniji plovbe proti Cape Townu. Žal se je izkazalo, da je bila njihova poteza slaba taktična odločitev.

Ekipa  Guyot je vodila do včeraj. Zaradi svoje vzhodne pozicije na južnem Atlantiku pa so prišli v žep šibkega vetra in njihovo napredovanje se je zaustavilo. Ostale štiri ekipe, ki so plule bližje brazilski obali, je uspelo pluti v zmernih severnih vetrovih vse do 25 stopinj južne zemljepisne širine, kjer je veter obrnil smer proti jugovzhodu. Četverica je izkoristila ugoden veter in zaostanek skoraj 100 nmi za vodilno ekipo pretvorila v prednost.

Dvanajsti dan plovbe vse ekipe plujejo v zmernih jugozahodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi 20 vozlov. V vodstvu je ekipa Holcim PRB. Ekipa Malizia, ki je v prvem delu etape za vodilno Guyot zaostajala že 200 nmi, trenutno pluje 250 nmi pred njimi in je na trenutnem drugem mestu. Za vodilno ekipo zaostaja le 5 nmi. Tik za petami pluje 11th Hour Racing Team. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša le 5,7 nmi. Ekipa Biotherm na četrtem mestu zaostaja 35 nmi.

Amory Ross z jadrnice 11th Hour Racing Team je strnil dogajanje na južnem Atlantiku: »Od tu naprej bo veliko cik-cakanja. Izkoristili bomo trenutne vetrovne razmere in se čim hitreje spustimo na jug, kjer bomo lahko izkoristili konstantne zahodne vetrove, ki nas bodo ponesli do cilja na vzhodu. Izogibati se moramo področju visokega pritiska St. Helena, nato pa nadaljevati proti vzhodu oziroma proti severovzhodu v Cape Town. Trenutno smo v delu etape, kjer bo plovba zelo hitra. Če bodo vetrovi sodelovali, bo naslednjih 24 ur jadranja izjemnih.«

Foto: Amory Ross - 11th Hour Racing Team