Karpo, Matic in Maks Vrečko

Drugi dan regate Rollex Middle Sea Race je prinesel drugo presenečenje. Po močni nevihti z vetrovi do 62 vozlov je v Messinski ožini zavladalo brezvetrje in tekmovalcem onemogočilo prečkanje ožine.

Najhitrejše jadrnice, ki so ožino preplule že včeraj, so imele solidne vetrove in so lahko ožino prejadrale brez težav. Ko pa vetra primankuje, pa morski tok, ki dosega hitrosti tudi preko 6 vozlov, onemogoča varno plovbo skozi ožino. V takšni težki situaciji se je znašla tudi naša jadrnica Karpo. Skozi ožino so pluli ponoči, v šibkem vetru in močnem nasprotnem toku.

Z jadrnice  se nam je oglasil skiper ekipe Karpo, Maks Vrečko:

»Po napornem odseku do Capo Passero, nas je čakal zahteven del poti proti Messinski ožini. Veter je začel slabeti, nato pa skoraj povsem ugasnil, zaradi česar smo se zelo počasi premikali naprej. V brezvetreju in visokem valu, ki pa je še ostal, so jadra močno udarjala v vse smeri, kar je močno načenjalo živce posadke. Vsak član je izumljal različne načine za blaženje teh udarcev in namesto, da bi aktivno trimali, smo jadra aktivno blažili.

V brezvetrju tega odseka so tudi večje jadrnice potegnile naprej, saj jim zaradi pomanjkanja vetra nismo mogli več slediti, čeprav smo do Capo Passera jadrali skupaj z njimi. Tako smo se znašli v skupini po karakteristikah nam primerljivimi jadrnicami.

Messinska ožina se je ponovno izkazala za zelo zahtevno. Veter je bil izrazito nestabilen, hitro se je spreminjal v smer in moč, kar nas je prisililo v nenehne menjave jader. Te so bile fizično pa tudi psihično zelo naporne za posadko, saj jadra kmalu po menjavi, niso bila več primerna za obrat vetra, ki se je stalno dogajal.

Karpo, Matic in Maks Vrečko

Aktivno jadranje do Messine bilo vseeno poplačano, saj smo do ožine uspeli prehiteti štiri jadrnice, kar nam je dalo občutek zmagoslavja. A ta občutek ni trajal dolgo, saj smo se kmalu znašli ujeti v nasprotnem morskem toku, ki je dosegel hitrost okoli 3 vozle. V tako šibkem vetru preboj skozi ožino preprosto ni bil mogoč.

Dve uri smo se neuspešno trudili prebiti naprej, a kmalu se je okoli nas zbralo 15 jadrnic, ki so bile v enakem položaju kot mi. Ob zgodnjih jutranjih urah se je tok končno obrnil, kar je povzročilo, da je morje začelo "vreti". Pojavili so se vrtinci, ki so drugo jadrnico poleg nas celo dvakrat obrnili okoli svoje osi. Zaradi nevarnosti trčenja smo oboji vklopili motorje, a na srečo do dotika ni prišlo, prav tako motorjev nismo uporabili za umik.

Po uri napetega čakanja in upanja nas je Messinska ožina končno spustila iz svojega primeža. Našli smo čistejši veter na desni strani in z dobrim jadranjem uspeli prehiteti večino, če ne kar vse jadrnice, ki so se zataknile v ožini. Z odlično taktiko smo tako nadoknadili nekaj izgubljenega časa in pridobili precejšnjo prednost pred drugimi. Če je Odisej, grški junak, na svoji poti domov iz Trojanske vojne v teh vodah izgubil mornarje, smo mi izgubili le dve uri – kar je v takšnih okoliščinah velik uspeh.

Vremenske razmere proti Stromboliju ostajajo nestabilne. Nad nami se zgrinjajo težki nevihtni oblaki, namesto napovedanega vzhodnika pa piha jugo. Občasno rahlo dežuje, a kljub vsemu z aktivnim jadranjem izkoristimo vsako sapo vetra, ki nam je na voljo.«

Karpo, Matic in Maks Vrečko

Ekipa Karpo je nekoliko nazadovala. Trenutno pluje na 8. mestu v skupini ORC5. Do sedaj so prepluli 217 nmi, do cilja pa jih loči še 419. Najhitrejše jadrnice so še obplule severno Sicilijo, se obrnile proti jugu in plujejo proti otoku Pantalleria. Prepluli so že skoraj 500 nmi, do cilja pa jih loči le še 200. Najhitrejše pričakujejo v cilju že jutri pozno popoldne.