Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V nedeljo ob 14.00 uri se je pred angleškim pristaniščem Cardiff pričela 10. etapa letošnje regate volvo Ocean Race. Etapa je ena krajših. Vsega skupaj morajo jadralci prepluti le 1300 nmi.
V nedeljo so pred Cardiffom pihali šibki vetrovi. Štart regate so preložili. Čakali so na morski tok, ki bo v kanalu zavladal ob oseki in pomagal floti, da izpluje na odprto morje. Gledalci so se morali odpovedati delu regate pred pristaniščem, ker bi se lahko zgodilo, da flota sploh nebi mogla izpluti. Po nekaj mučnih urah počasne plovbe je floti uspelo izpluti iz Bristolskega kanala proti. Tu so se vetrovi okrepili in hitrosti plovbe so narasle na dobrih 10 vozlov. Flota je najprej plula proti zahodu, proti znamenitemu svetilniku Fastnet, na skrajnem jugozahodnem delu Irske. Najhitreje je do rta priplula ekipa Dongfeng. Z minimalnim zaostankom je sledila ekipa Brunel. Na tretjem mestu je priplula ekipa MAPFRE in za njo Vestas, obe z 1,5 nmi zaostanka. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je edina ekipa, ki je močno zaostala. V Bristolskem kanalu so obtičali v brezvetrju. Zaradi močnega morskega toka, so se morali zasidrati in počakati na veter. Šele v jutranjih urah so lahko nadaljevali s plovbo.
Takoj, ko so ekipe zaplule mimo svetilnika Fastnet je prišlo do zamenjave pozicij. Noč ima svojo moč. Ker so bile razlike izjemno majhne, so se ekipe stalno menjale na pozicijah. Ko se je pokazalo sonce, je bila v vodstvu ekipa MAPFRE. Slidila ji je ekipa AkzoNobel in na tretjem mestu je plula ekipa Dongfeng. Ekipa Brunel, ki je zvečer celo prevzela vodstvo je bila zjutraj šele na petem mestu. Vestas na šestem je zaostajal 17 nmi, ekipa Scallywag pa je svoj zaostanek 80 nmi zmanjšala na vsega 20.
Do danes se ni spremenilo veliko. Flota pluje mimo severozahodnih obal Velike Britanije. V vodstvu je ekipa MAPFRE, ki je do sedaj preplula 810 nmi in jo do cilja v Gothenborgu loči še 666 nmi. Ekipa Dongfeng si je zopet priborila eno mesto in pluje le 5 nmi za vodilno ekipo. Tudi ostale ekipe ne zaostajajo veliko. Turn the Tide On Plastic, ki pluje na tretjem mestu ima zgolj 7 nmi zaostanka. Dve milji več zaostaja Akzonobel. Le tri ekipe imajo več kot 10 nmi zaostanka. Na petem mestu je še vedno Brunel z 11 nmi zaostanka. Vestas zaostaja 7 nmi več, ekipa Sun Hung Kai/Scallywag pa je zopet zaostala nekoliko več. Za vodilno ekipo imajo 50 nmi zaostanka.
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | MAPFRE | 660,0 nmi | ||
2. | Dongfeng | +5,2 nmi | ||
3. | Turn The Tide on Plastic | +7,8 nmi | ||
4. | AkzoNobel | +9,5 nmi | ||
5. | Brunel | +11,1 nmi | ||
6. | Vestas | +17,6 nmi | ||
7. | Sun Hung Kai/Scallywag | +49,9 nmi |
V Benetkah se je zaključila že 32. izvedba tradicionalne regate Trofeo Marco Rizzotti, na kateri se vsako leto pomerijo jadralci razreda optimist v ekipnem dvobojevanju.
Slovensko ekipo so tokrat sestavljali Maj Petrič, Alja Petrič, Alenka Valenčič in Martin Fras. Del ekipe bi moral biti tudi Luka Zabukovec, a je moral zaradi bolezni nastop v zadnjem hipu odpovedati. Slovenci so slavili v enajstih od osemnajstih dvobojev, kar je na koncu zadostovalo za skupno 6. mesto v konkurenci 19. držav iz celega sveta. Prepričljivo so zmagali Tajci, ki si niso privoščili poraza.
V Marseillu na francoski obali se je ta teden odvijala še zadnja regata svetovnega pokala za olimpijske razrede v letošnji sezoni. V ženskem olimpijskem dvosedu 470 sta nastopili tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), aktualni evropski prvakinji, in končali na 4. mestu s 57 točkami.
Prva regata svetovnega pokala za sezono 2018 se je odvila že lani oktobra v japonskem Gamagoriju, ki bo tudi prizorišče plovov na olimpijskih igrah leta 2020. Naslednja regata, ta že v letošnjem letu, je bila januarja v Miamiju (spomnimo, naši dekleti sta tam zmagali), tretja nedavno v Hyeresu in zadnja tokratna v Marseillu.
Regatni teden se je s 13. in 17. mestom za naši dekleti začel nekoliko slabše od pričakovanj, a sta v nadaljevanju dobro jadrali in se redno uvrščali med deseterico, pet regat pa končali med najboljšimi petimi v konkurenci 20 posadk. V zaključno regato za medalje sta odjadrali s skupnega četrtega mesta z možnostjo za uvrstitev na stopničke, a je bila ta zaradi preveč nestabilnega vetra že v prvi stranici v veter prekinjena, obveljali pa so rezultati pred zaključno regato.
Tina Mrak: “Teden jadranja v Marsellu je bil zelo naporen, prevladovali so pogoji z vetrom med osmimi in dvanajstimi vozli, kar so konec koncev zelo lepi pogoji, vendar sva prvi dan začeli nekoliko bolj pasivno, s slabšim jadranjem, potem pa v naslednjih dneh popravili napake in se povzpenjali po lestvici, tako da sva lahko na koncu kar zadovoljni s prikazanim.”
Veronika Macarol: “V današnjo regato za medalje sva startali s četrtega mesta. Start smo imeli predviden za ob dveh, a je bil zaradi nestabilnega vetra prestavljen na pozno popoldne. Na morje sva odšli zelo optimistični, tudi zelo dobro startali, a so nam na sredi orce regato prekinili. Bili sva kar v ospredju, tako da škoda, da se to ni dobro izpeljalo. Tokrat nisva imeli dosti sreče, resda sva bili z vsemi posadkami zelo blizu s točkami, lahko bi tudi izgubili, ampak mislim, da bi bilo dosti lepše odjadrati regato za medalje z borbo, kot pa da nismo mogli izpeljati plova.”
Zmagala je britanska posadka Mills / Mcintyre (24 točk), drugi sta bili Španki Mas Depares / Cantero Reina (32 točk) in tretji Italijanki Berta / Caruso (54,7 točk).
Naslednja regata za naši dekleti bo svetovno prvenstvo avgusta v danskem Aarhusu, kjer se bodo jadralci že potegovali za prve olimpijske norme.
Vir: Windpress - Jakica Jesih; Foto: Richard Langdon
Regato pred angleškim pristaniščem Cardiff je osvojila ekipa Dongfeng. Drugi rdeči čoln; MAPFRE, se je uvrstil na drugo mesto in zadržal vodstvo v skupni razvrstitvi priobalnih regat.
Vse tri vodilne ekipe v skupni razvrstitvi priobalnih regat, so na včerajšnji regati pred Cardiff-om obranili stopničke v skupni razvrstitvi. Ekipa Dognfeng je v zadnjem krogu jadrala odlično in si zagotovila zmago na regati.
"Zelo smo veseli. Vedno je izjemen užitek zmagati na priobalni regati. Mislim, da dobro napredujemo kot ekipa na priobalnih regatah in uvrstitve dobro vplivajo na moralo celotne ekipe. To je dobra popotnica za dve priobalni regati, ki sta še pred nami.", je povedal skipper ekipe Dongfeng, Charles Caudrelier, po prihodu v cilj.
Vodilna ekipa v skupni razvrstitvi priobalnih regat MAPFRE, je z drugim mestom uspela obraniti svoje vodstvo v skupni razvrstitvi priobalnih regat. Zelo dobro se je celo popoldne borila tudi ekipa Brunel in utrdila svojo pozicijo na tretjem mestu.
Pogoji na regati so bili odlični. Vetrovi so pihali s hitrostjo okrog 10 vozlov, morski tokovi med menjavo plime in oseke so bili zmerni. Številčna množica gledalcev je regato spremljala na plovilih in na obali.
Nekaj trenutkov pred štartom je ekipa Vestas že plula tik ob štartni črti z obilico časa do začetka. Približala se jim je ekipa Brunel in jih je potisnila preko črte. Po strelu pištole, se je najbolje znašla ekipa Akzonobel. Do prve oznake so pluli odlično in obrnili kot prvi. Pred oznako je bila prava gneča. Ekipa Dongfeng je obrnila kot druga z nekaj metri zaostanka, Brunel kot tretji im Sun Hung Kai Scallywag kot četrta. Turn the Tide on Plastic je obrnila kot peta, MAPFRE kot šesta, le 2 sekundi za njimi pa ekipa Vestas, kljub temu, da je morala ponoviti štart.
Ekipa Akzonobel je vodilno pozicijo vse do četrte oznake. Ekipa Dongfeng je obrnila s štiri sekundnim zaostankom, MAPFRE pa se je prebila na tretje. Plovbo z vetrom je najbolje izkoristila ekipa Dongfeng in se zavihtela v vodstvo. Akzonobel je začel zaostajati in padel na četrto mesto. Prehitela jih je tudi ekipa Brunel.
Dongfeng je vodstvo povečevala. Enipa MAPFRE na drugem mestu je zastajala približno 200 m. Njihov zaostanek v cilju je znašal 49 sekund. Brunel na tretjem je nabral še 24 sekund zaostanka več. Ekipa Akzonobel, ki je vodila večino regate, je priplula kot četrta z 1:50 zaostanka. Ekipa Vestas, ki je morala ponoviti štart, je končala kot peta, sledili pa sta še ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in kot zadnja Turn the Tide On plastic.
Regata se nadaljuje v nedeljo ob 14.00 uri. ko bo flota izplula iz angleškega Cardiffa v Gehteburg na Švedskem.
Posnetek priobalne regate Cardiff
Trenutna razvrstitev v skupnem seštevku priobalnih regat
Mesto | Ekipa / Regata | Alicante | Lisbon | Cape Town | Hong Kong | Guangzhou | Auckland | Itajai | Newport | Cardiff | Skupno | ||
1 | MAPFRE | 7 | 6 | 6 | 6 | 7 | 5 | 7 | 6 | 6 | 56 | ||
1 | Dongfeng Race Team | 6 | 5 | 7 | 7 | 2 | 7 | 5 | 3 | 7 | 49 | ||
3 | Brunel | 4 | 7 | 2 | 4 | 6 | 3 | 3 | 7 | 5 | 41 | ||
4 | AkzoNobel | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 6 | 6 | 2 | 4 | 39 | ||
5 | Vestas 11th Hour Racing | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 4 | 2 | 5 | 3 | 26 | ||
6 | Team Sun Hung Kai/Scallywag | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 0 | 4 | 2 | 21 | ||
7 | Turn the Tide on Plastic | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 1 | 17 |
Jadrnica Maxi Jena najhitreje na 18 navtičnih milj dolgi regati v Reškem zalivu.
V zalivu pred Reko je potekala že 19. Fiumanka, 4-dnevna prireditev, katere vrhunec je 18 navtičnih milj dolga regata, letos z okoli 200 jadrnicami vseh velikosti. Med njimi, poleg Maxi Jene, tudi odlične maksi jadrnice, kot so Adriatic Europa, Molo Longo, Generali. Tokrat je najboljšo slovensko tekmovalno jadrnico vseh časov krmaril hrvaški olimpijec Ivan Kljaković Gašpić – Bambi, v vlogi taktikov pa sta nastopila lastnik jadrnice Maxi Jena, Gašper Vinčec, in Mitja Kosmina. »Regato brez vsakršne napake,« kot jo je ponosno poimenoval Gašper Vinčec, je 24-metrska morska lepotica končala v približno 1 uri in 45 minut.
Sobotno neurje s točo in z močnim vetrom je sicer močno skrajšalo trening skoraj 20-članske posadke, a je ekipi vseeno uspelo izvesti vse ključne manevre in preizkus različnih jader, kar se je v sobotni regati s šibkim vetrom okoli 8 vozlov izkazalo za ključno. »Spremenljiva napoved za soboto, vse od šibkega do zmernega vetra severozahodnih smeri, je terjala dobro taktično pripravo oziroma izbor jader in izvedbo manevrov na 18-miljskem regatnem polju. Vesel sem, da so člani posadke izjemno dobro opravili svojo nalogo, tako rekoč brez najmanjše napake, kar nas je popeljalo do suverene zmage,« je dejal hrvaški jadralski as in tokratni krmar Maxi Jena, Ivan Kljaković Gašpić – Bambi.
Maxi Jena se po 16 letih poslavlja od svojega imena, v jeseni predstavitev novega poglavja v bogati zgodovini najboljše slovenske tekmovalne jadrnice.
Fiumanka je bila sicer zadnja regata po 16 letih, na kateri je Maxi Jena nastopila s tem imenom. Prek poletja tako jadrnico kot spremljevalne projekte čakajo novosti na več ravneh, več informacij pa bo Gašper Vinčec z ekipo predstavil jeseni letos.
Člani ŠD Zoo station Velenje so pretekli vikend uspešno organizirali že tretjo tradicionalno mednarodno regato Vintage wind slam, državno prvenstvo v SUP sprintu na 200 m in sejem rabljene outdoor opreme SIROOP.
Že tretji tradicionalni ‘jadralski praznik’ Vintage Vind slam 2018 in državno prvenstvo v deskanju z veslom (SUPanjem) je skupaj s sejmom rabljene outdoor opreme SIROOP doprineslo k bogatemu dogajanju ob Velenjskem jezeru.
20 tekmovalcev je na mednarodni regati Vintage wind slam tekmovalo na t.i. dolgih debelinkah – D2 deskah. Slednje so iz vodnih gladin izginile po umiku na olimpijskih igrah 1992. Tekmovanje je potekalo v dveh disciplinah:
IWA / ID2CA regata – Svetovni pokal: OPEN DIVISION2 (ID2CA) se je leta 2015 enakopravno vrnil v svetovno zvezo jadranja na deski IWA. Naša regata je ena izmed šestih, ki se bodo odvile v letošnjem letu v okviru svetovnega pokala (Grčija – Thessaloniki, Španija – Blanes, Velika Britanija – Slough, evropsko prvenstvo v Portorožu in Velenje – Slovenija).
OPEN DIVISION2 državno prvenstvo: Državno prvenstvo razreda OPEN DIVISION2 v Sloveniji, kjer se je zbrala slovenska smetana nekdaj zelo popularnega in množičnega športa.
Poleg D2 kategorije se je zadnji dan tekmovanja odvila še OPEN regata namenjena vsem ljubiteljem jadranja na deski, na kateri so lahko s kakršnokoli opremo poskušali premagati tekmece v zanimivih vetrovnih pogojih na Velenjskem jezeru.
Z izjemo open regate je naslov velenjske tekme ubranil domačin Janko Pristušek, ki se je pomeril z udeleženci iz Slovenije, Grčije, Švice in Italije. Še posebej razveseljivo dejstvo pa je, da se tovrstnih tekmovanj ne udeležujejo več zgolj starejši tekmovalci, ki so jadrali na ‘starih deskah’ že v devetdesetih, temveč tudi mlajši in manj izkušeni udeleženci. Rezultate vseh regat pošiljamo v priponki.
Poleg jadranja na deski se je v soboto odvila tudi tekma na deskah za stoječe veslanje (SUP) za državno prvenstvo v sprintu na 200 m, ki je postreglo z napetim tekmovanjem 25-ih udeležencev tekme hitro razvijajočega se športa v Sloveniji. Med moškimi udeleženci si je naslov priboril Ljubljančan Peter Žnidaršič, naslov prvakinje pa je ubranila Manca Notar med drugim aktualna prvakinja v SUP sprintu na svetovni ravni.
VIR: JZS.si; Foto: Bogomir Romih
9.6.2018
V Marseillu v Franciji se je končal predzadnji dan finala svetovnega pokala v jadranju. Tina Mrak in Veronika Macarol sta zopet jadrali odlično, v prvem plovu sta zmagali, v drugem bili deveti, v tretjem pa zasedli 3. mesto. V skupnem seštevku sta se iz osmega mesta povzpeli na četrto in imata za tretjeuvrščenima Italijankama Eleno Berto in Blanco Caruso 3,7 točke zaostanka. Vodilni posadki ostajata nespremenjeni, prvi sta Britanki Hannah Mills in Eilidh McIntyre, drugi pa Španki Silvia Mas Depares in Patricia Cantero Reina. V jutrišnjem plovu za odličja, v katerem točke štejejo dvojno, se bosta Španki in Britanki pomerili za skupno zmago, Tina Mrak in Veronika Macarol pa bosta poskušali osvojiti tretje mesto. Prvouvrščeni posadki imata namreč pred zasledovalkami že neulovljivo prednost.
8.6.2018
Četrtkovo brezvetrje in sivo nebo sta danes v Marseillu, kjer se odvija finale jadralskega svetovnega pokala, zamenjala modro nebo in 8-13 vozlov južnega vetra. Slovenki Tina Mrak in Veronika Macarol sta danes zelo dobro jadrali in zasedli deveto, četrto ter peto mesto in v skupnem seštevku napredovali na skupno 8. mesto. Prva trojica ostaja nespremenjena - v vodstvu sta Britanki Hannah Mills in Eilidh McIntyre, drugi sta Španki Silvia Mas Depares in Patricia Cantero Reina, tretji pa Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka.
6.6.2018
Drugi tekmovalni dan zadnjega dejanja jadralskega svetovnega pokala je potekalo v šibkem do zmernem južnem vetru, ki je pihal z jakostjo od 7 do 11 vozlov. Po slabšem včerajšnjem začetku sta Tina Mrak in Veronika Macarol v dvosedu 470 danes jadrali veliko bolje in v konkurenci dvajsetih najboljših posadk na svetu zasedli peto in deveto mesto ter napredovali na skupno enajsto mesto. V vodstvu ostajata Britanki Hannah Mills in Ellidh McIntyre pred Špankama Bàrbaro Cornudella Ravetllat. Na tretje mesto sta napredovali Japonki Al Kondo Joshida in Miho Yoshioka.
5.6.2018
V Marseillu v Franciji se je danes s prvimi plovi začelo finale svetovnega pokala v jadranju.
Jadralci so morali sprva na veter nekoliko počakati, kasneje pa se je razvil 13 do 15 vozlov močan južni veter. Slovenijo na tekmovanju zastopata Tina Mrak in Veronika Macarol, nedavno okronani evropski prvakinji olimpijskega dvoseda 470. Žal se zanju regata ni začela na način, kot bi si vsi želeli, nanizali sta 13. in 17. mesto, kar ju uvršča na skupno 16. Vodstvo sta prevzeli Britanki Hannah Mills in Ellidh McIntyre, ki sta zasedli peto in prvo mesto. Drugi sta Španki Bàrbara Cornudella Ravetllat in Sara López Ravetllat, tretji pa Italijanki Elena Barta in Blanca Caruso.
Na Ptuju je od petka potekalo ekipno državno prvenstvo v razredu optimist, ki se ga je udeležilo 14 ekip, od tega deset slovenskih in štiri hrvaške.
Prvi dan zaradi pomanjkanja vetra jadralci niso jadrali, drugi dan je popoldne veter vendarle zapihal in organizatorjem omogočil izpeljavo dela dvobojev. V nedeljo so jadralci zopet jadrali, a jih je popoldne iz jezera pregnala nevihta in onemogočila izpeljavo zadostnega števila dvobojev za regularnost državnega prvenstva. Izpeljanih je bilo namreč 57 dvobojev od predvidenih 91, kar žal ni bilo dovolj. Organizator je na podlagi rezultatov vendarle podelil nagrade, zmaga je odšla v Izolo k JK Izola, drugo mesto v Portorož k JK Pirat, tretje pa zopet v Izolo k JK Olimpic.
Volvo Group in Volvo Cars kot lastnika regate Volvo Ocean Race sta se odločila, da po 20 letih lastništva regate predata krmilo drugi ekipi. Nova edicija regate, ki bo potekala v spremenjenem formatu se bo pričela leta 2021 pod okriljem Atlant Ocean racing Spain.
Atlant Ocean Racing Spain vodijo Richard Brisius, Johan Salén in Jan Litborn. Vsi trije imajo bogate izkušnje z oceanskim jadranjem in so že sodelovali z regato Volvo Ocean race zadnjih 28 let. Brisius in Salén sta se prvič srečala z regato leta 1989/90, kjer sta tekmovala kot jadralca. Leta 1997/98 sta bila v vlogi menedžerjev ekipe EF Language in leta 2008/09 ekipe Ericson 4. Pred nedavnim sta skrbela za ekipo SCA, ki se je kot prva povsem ženska ekipa udeležila prejšnje izdaje regate Volvo Ocean Race.
Novembra lani sta Brisius in Salén postala predsednik in podpredsednik trenutne regate. Brisius je dejal:
»Zgodovina jadranja po svetovnih oceanih in okrog sveta je izjemno navdihujoča. Regata je osredotočena na ljudi. Zelo sem navdušen, da bom lahko pomagal najboljšim svetovnim jadralcem kakor tudi partnerjem in gostujočim pristaniščem. Imel sem to srečo, da se je uresničilo mnogo mojih sanj. Prva želja je bila, da jadram na regati, druga pa da sodelujem pri organizaciji. Sedaj se mi ponuja nova priložnost, da regato popeljem v prihodnost.«
Za novo edicijo regate, ki se bo pričela leta 2021 imajo novi organizatorji nove sveže ideje. Potekala naj bi v dveh razredih. En razred bi bile obstoječe jadrnice Volvo Ocean 65, drugi razred pa še ni točno določen. Pri odločitvi o novem razredu v regati, si bodo novi lastniki najprej pogledali, katera plovila, ki so že na morju in se lahko udeležijo tako zahtevne regate. Na ta način nameravajo spodbuditi najboljše svetovne jadralce in navtične arhitekte k razvoju plovil vrhunskih zmogljivosti.
Volvo Cars bo v regati ostal kot sponzor.
Kina Wileke, izvršni podpredsednik skupine Volvo Group je dejal:
»Regata Volvo Ocean Race je bila izjemno dober produkt s katerim smo gradili zaupanje naših strank in je krepila blagovno znamko Volvo na svetovnih trgih. Po 20 letih mislimo, da je čas, da krmilo tega prestižnega tekmovanja predamo v roke novega lastnika, ki ima izkušnje in znanje s katerim bo dogodek razvil v nove razsežnosti. Volvo Cars bo še naprej podpiral regato kot sponzor s posebnim poudarkom na obnovljivih virih.«
Deveta etapa letošnje Volvo Ocean race je bila zadnja prekooceanski etapa. Iz ameriškega Newporta so prepluli 3400 nmi prek severnega Atlantika in danes ponoči zaključi v angleškem pristanišču Cardiff.
Ciljno črto je prva prečkala ekipa Brunel. V tesni bitki z ekipo Akzonobel, ki je 200 nmi pred ciljem za nekaj časa celo uspela preiti v vodstvo, je z zbranostjo in trdim delom ekipe uspela v cilj pripluti kot prva. Ciljno četo so prečkali danes zjutraj ob 2:39:53 uri. Ekipa AkzoNobel, ki se ni predala vse do cilja, je prijadrala kot druga. Na 3400 dolgi plovbi so zaostali le 4 minute in 5 sekund. Ekipa Brunel si je z zmago na etapi priborila kar 15 točk. To jih je utrdilo na tretjm mesto v skupni razvrstitvi oceanskih etap. Do konca letošnje regata jih čakata še dve etapi. Na prvo mesto skupnega seštevka se je povzpela ekipa Dongfeng. Trenutno ima 60 točk. Ekipa Mapfre na drugem ima 59 točk, ekipa Brunel s 57 točkami pa napoveduje oster boj za zmago v letošnji regati.
Po prihodu v cilj je Bouwe Bekking dejal: »Zelo smo zadovoljni z rezultatom. Premagati oba rdeča čolna je bil naš cilj. Zmaga na etapi prinaša še bonus točke. Navdušeni smo tudi, da smo uspeli obraniti prednost pred ekipo Akzonobel. Vsi smo zelo veseli. Dodati moram, da gledamo tudi v prihodnost. Zmanjšali smo razliko do vodilnih ekip MAPFRE in Dongfeng v skupnem seštevku. Zmaga na regati ostaja naš cilj!«
Na stopničke se je povzpela ekipa Dongfeng. Njihov zaostanek v cilju je znašal 1 uro in 33 minut. Ekipa Vestas na četrtem je priplula še 50 minut kasneje, malo pred 7.00 zjutraj pa še ekipa MAPFRE. Ekipa Turn the Tide on Plastic se cilju še približuje. Prepluti morajo še 13,5 nmi. V cilju jih lahko pričakujemo v roku dveh ur. Nekoliko dlje bomo čakali na ekipo Sun Hung Kai/Scallywag. Do Cardiffa morajo prepluti še 150 nmi. Pri sedanji hitrosti plovbe jih lahko v cilju pričakujemo danes zvečer.
Prihodi v cilj 9. etape
|
|
Trenutni rezultati po devetih etapah:
Mesto | Ekipa | 1.etapa | 2. etapa | 3. etapa | 4. etapa | 5. etapa | 6. etapa | 7. etapa | 8. etapa | 9. etapa | 10. etapa | 11. etapa | Bonus točke | Skupaj | ||
1. | Dongfeng | 5 | 6 | 12 | 6 | 1 | 4 | 12 | 4 | 10 | 0 | 60 | ||||
2. | MAPFRE | 6 | 7 | 14 | 4 | 1 | 5 | 6 | 7 | 6 | 3 | 59 | ||||
3. | Brunel | 2 | 4 | 8 | 3 | 1 | 2 | 14 | 6 | 14 | 3 | 57 | ||||
4. | AkzoNobel | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 7 | 10 | 3 | 12 | 1 | 48 | ||||
5. | Vestas | 7 | 5 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 8 | 1 | 36 | ||||
6. | Sun Hung Kai/Scallywag | 3 | 2 | 6 | 7 | 1 | 6 | 0 | 1 | 2 | 1 | 29 | ||||
7. | The Tide on Plastic | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 8 | 2 | 4 | 0 | 26 |