Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko
V Barceloni se je zaključilo odprto evropsko prvenstvo v razredih laser radial in laser standard, na katerem so nastopile tudi tri slovenske predstavnice. Kim Pletikos, Lin Pletikos in Valentina Baruca so se pomerile v konkurenci olimpijskega razreda laser radial.
Na najvišjo uvrstitev je računala Kim Pletikos, ki je na avgustovskem svetovnem prvenstvu končala na zelo dobrem 22. mestu, kar je sicer najboljša slovenska uvrstitev doslej. A tokrat Kim ni šlo vse po načrtih, saj je zaradi slabšega jadranja zadnji dan kvalifikacij pristala v srebrni skupini. V srebrni skupini je vse tri dni dominirala in na koncu zmagala s kar 36 točkami prednosti pred drugouvrščeno, s čimer je dokazala, da definitivno sodi med najboljše – v zlato skupino. Zmaga v srebrni skupini sicer pomeni 46. mesto v skupni razvrstitvi.
“Napoved za danes ni bila vzpodbudna in na srečo na koncu ni držala, saj je bilo sončno, kar je omogočilo, da se je razvil termični veter. Prvi plov je potekal v 10-15 vozlov močnem vetru, v drugem je bilo vetra nekoliko manj. Prvi plov sem dobro štartala in ves čas dobro jadrala ter ga končala na tretjem mestu. Drugi plov je malo po štartu veter obrnil v levo, česar na žalost nisem predvidela, tako da sem bila na prvi boji petnajsta. Potem sem pridobila nekaj mest in končala, mislim da, osma. Kljub temu, da sem jadrala v srebrni skupini, so bili to zelo dobri trije dnevi za trening. Spoznala sem tudi, kje so največje pomankljivosti v mojem jadranju in temu se bom posvetila v zimskem obdobju.”
Lin Pletikos, ki je na prvenstvu bila med najmlajšimi tekmovalkami, je na koncu zasedla 54. mesto, oziroma zelo dobro deveto mesto v srebrni skupini.
“Zaradi slabših štartov danes z rezultatom v obeh plovih sicer nisem najbolj zadovoljna. Celoten vtis z mojega prvega članskega evropskega prvenstva pa je pozitiven. Nekaj težav imam s prilagajanjem na jadranje v tej konkurenci, saj vse poteka na višji ravni. Izboljšati moram predvsem jadranje v močnejšem vetru, saj imam tukaj še največ težav.”
Valentina Baruca je prvenstvo končala na 89. mestu.
Nova evropska prvakinja je postala Nizozemka Marit Bouwmeester, podprvakinja pa Danka Anne-Marie Rindom. Tretje mesto na prvenstvu stare celine je osvojila Grkinja Vasileia Karachaliou.
V moškem olimpijskem razredu laser standard, kjer je udeležbo zaradi poškodbe v zadnjem trenutku odpovedal slovenski up Žan Luka Zelko, je zmagal Britanec Nick Thompson. V konkurenci neolimpijskega razreda laser radial, kjer zaradi poškodbe ni nastopil Slovenec Nik Pletikos, pa je zmagal aktualni svetovni prvak Marcin Rudawski.
Vir: JZS.si
Na Gardskem jezeru v Malcesinah se je dan pred predvidenim zaključkom končala mednarodna regata Trofeo Andrea Menoni Malcesine v razredu finn, na kateri sta nastopila tudi Jan in Liam Orel. Organizatorju so bili vremenski pogoji močno naklonjeni in je vseh 6 predvidenih plovov izpeljal že v dveh tekmovalnih dneh. V močni konkurenci 70 tekmovalcev je Jan Orel zaključil na 24. mestu, Liam Orel pa je regato kljub dobremu jadranju zaradi dveh prehitrih štartov in posledičnih dveh diskvalifikacij zaključil na 43. mestu.
“Osebno sem upal na več vetra, tega ni bilo toliko zaradi konstantne oblačnosti, ki ni dopustila razvoja pravega termičnega vetra. Z vožnjo med regato sem več ali manj zadovoljen, ker sem od štarta do cilja pridobival pozicije, velik problem pa je sam štart. Enostavno ne štaram dovolj hitro, kar pomeni, da bom moral na štartih še veliko postoriti. Rezultat ni katastrofalen, je pa največ soliden.”
S temi besedami je svoje jadranje komentiral Jan Orel. Liamovo jadranje pa je pospremil z naslednjimi besedami:
Liam z rezultatom seveda ni zadovoljen, saj si njegovo jadranje zasluži višjo uvrstitev. Štarte načeloma dobro in tudi vožnja čez celotno regato je solidna. A tokrat je bil žal dvakrat prehiter in z dvema diskvalifikacijama ne more biti visoko na rezultatski razpredelnici.
Vir: JZS.si
V torek se bo s prvimi plovi začelo letošnje evropsko člansko prvenstvo olimpijskih razredov laser standard ter laser radial in neolimpijskega moškega razreda laser radial. Prvenstvo bo potekalo šest dni in se z zadnjimi plovi končalo v nedeljo. Na prvenstvu bodo nastopile tri slovenske jadralke – Kim Pletikos, Lin Pletikos in Valentina Baruca.
V razredu laser standard bi moral nastopiti tudi Žan Luka Zelko, a je moral zaradi poškodbe hrbta žal ostati doma. Podobna usoda je doletela tudi Nika Pletikosa, ki bi moral nastopiti v razredu moškem razredu laser radial.
“V Barceloni ne bom nastopil, saj imam že od junija težave s poškodbo rame, ki se je ponovila od lani. Po regati v Medembliku se je stanje le še poslabšalo in po premisleku sem se odločil, da to prvenstvo izpustim in se raje posvetim terapijam ter pripravam za zimski del sezone.”
To pomeni, da bomo imeli Slovenci svoje predstavnice le v olimpijskem ženskem enosedu laser radial. Najvišja pričakovanja ima trenutno najboljša slovenska jadralka v tem razredu, ki je na svetovnem prvenstvu avgusta zasedla odlično 22. mesto.
“Tri najpomembnejše letošnje regate s podobno konkurenco sem letos končala okoli 20. mesta, zato je cilj uvrstitev okoli 20. mesta cilj tudi tega prvenstva. Moj letošnji cilj je bila uvrstitev med najboljših 30 na svetovnem prvenstvu, za kar sem trenirala celo leto in ga na koncu tudi dosegla. Na tem evropskem prvenstvu mi je zato pomembno predvsem pridobivanje novih izkušenj ter da ugotovim pomanjkljivosti, ki jih bom poskušala tekom zimskega obdobja odpraviti,”
je pred prvenstvom komentirala Kim Pletikos.
Na krstnem članskem prvenstvu bo nastopila tudi Lin Pletikos, ki je na avgustovskem svetovnem mladinskem prvenstvu v tem razredu končala na odličnem 12. mestu.
“To je moje prvo prvenstvo v članski konkurenci, zato ga bom izkoristila predvsem za nabiranje izkušenj. Svoji najpomembnejši regati sezone sem namreč imela že letos poleti. Glede na mojo uvrstitev na regati na Palmi de Mallorci, kjer je bila konkurenca približno enaka, mislim da bi bil dober dosežek priti v zlato skupino. Sicer pa bomo iz dneva v dan videli, kako bo šlo.”
Kot tretja slovenska predstavnica bo nastopila Valentina Baruca.
“Na tem prvenstvu si želim odjadrati po svojih najboljših močeh in pridobiti čim več novih izkušenj, saj je to moje prvo večje tekmovanje v tem razredu. Na regatnem polju sem že opravila prve treninge in pogoji so mi zaenkrat všeč.”
Vir: JZS.si
Med 21. in 24.9. 2017 je na Danskem potekala regata Silverrudder 2017.
Regata poteka okoli otoka Fyn. Jadralci morajo sami s svojo jadrnico obpluti otok in v optimalnih razmerah prepluti 134 nmi. Navigacija je na prvi pogled enostavna. Vedno je potrebno pluti desno ali pa levo od otoka, odvisno od izbrane smeri regate. Kljub temu pa regata ni tako enostavna. Okrog otoka tečejo močni morski tokovi, po katerih je težko in nevarno pluti, kadar pihajo šibki vetrovi.
Regata je tradicionalna. Nanjo se vsako leto prijavi večje število jadralcev. Že leta 2105 se jih je prijavilo 330, zaradi česar je regata postala največja na svetu za enočlanske posadke. Na letošnjo regato se je prijavilo preko 400 jadralcev. Med njimi je pred štartno linijo čakalo kar 28 plovil slovenske ladjedelnice Seascape, ki je največja flota jadrnic iz ene ladjedelnice, ki se je kdajkoli nastopala na tej regati.
Pogoji za jadralce so bili vse drugo kot lahki. Okoli otoka so pihali le šibki vetrovi in manj kot polovici plovil je uspela pripluti do cilja. V skupini najmanjših jadrnic Mini (18-25 čevljev) je regato pričelo 14 plovil Seascape 18 in dvanajstim je uspelo pripluti do cilja. Med njimi je bil tudi zmagovalec skupine Mini. Za dodaten uspeh ladjedelnice Seascape so poskrbeli tudi jadralci v skupini Small (25-30 čevljev), kjer je jadrnica Seascape 27 zasedla odlično drugo mesto.
V skupini Mini je prvo mesto zasedla danska jadrnica Seascape 24 z imenom Danish Seascape II, ki jo je krmaril Per Caderberg. Slovenski jadralec Jure Jerman je s svojo jadrnico Lenčina (Seascape 18) zasedel 18 mesto. Na 26. mesto se je uvrstila druga slovenska jadrnica Bullit (seascape 18) na kateri je plul Miha Bajič. Jan Kobler letos ni imel sreče in ni priplul do cilja.
V skupini Small je prvo mesto pripadlo danski jadrnici Charole (X79), drugo pa švedski jadrnici My (Seascape 27), ki jo je krmaril Peder Edman.
Za jadralce na jadrnicah Seascape 18 je bil izziv izjemno naporen. Regato, ki se je plula 50 ur, so prepluli sami, brez pomoči avtopilotov in elektronskih navigacijskih kart.
V Kopru se je zaključilo državno prvenstvo za laser radial. Zaradi nevihtnega vremena in močnega deževja danes jadralci pred Koprom niso jadrali, kar pomeni, da so rezultati ostali enaki kot po drugem tekmovalnem dnevu.
V konkurenci jadralcev in jadralk do 19. leta je državna prvakinja je postala Sandra Lipovec (JK Pirat), državni podprvak je postal Janez Zabukovec (JK Jadro), tretje mesto pa je osvojil Nicolo Kravanja (JK Burja).
V konkurenci jadralcev do 17. leta starosti je zmagal Janez Zabukovec (JK Jadro), drugi je bil Klemen Petrovič (JK Jadro), tretja pa Maja Žibert (JK Ljubljana).
Med fanti je zmagal Janez Zabukovec (JK Jadro), drugi je bil Nicolo Kravanja (JK Burja), tretji pa Maks Vrščaj (WSC Črnomelj). Med dekleti je državna prvakinja postala Sandra Lipovec (JK Pirat), druga je bila Valentina Baruca (JK Burja), tretja pa Maja Žibert (JK Ljubljana).
Končni rezultati DP Laser Radial 2017
Skupni rezultati
No |
Sailno |
Name |
Points |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
18471 |
Sandra Lipovec, Female, ?, JK Pirat |
9.0 |
2 |
1 |
1 |
(6) |
5 |
2 |
174363 |
Janez Zabukovec, Male, ?, JK Jadro |
11.0 |
1 |
2 |
5 |
(7) |
3 |
3 |
193436 |
Nicolo Kravanja, Male, ?, JK Burja |
12.0 |
3 |
3 |
3 |
3 |
(6) |
4 |
200231 |
Maks Vrscaj, Male, ?, WSC Crnomelj |
14.0 |
4 |
7 |
2 |
1 |
(ocs) |
5 |
187602 |
Toni Vrscaj, Male, ?, WSC Crnomelj |
19.0 |
(dsq) |
5 |
7 |
5 |
2 |
6 |
201057 |
Martin Peternelj, Male, ?, JK Jadro |
23.0 |
6 |
4 |
9 |
4 |
(ocs) |
7 |
194444 |
Maj Musa Olivieri, Male, ?, JK Olimpic |
25.0 |
7 |
(9) |
8 |
9 |
1 |
8 |
201058 |
Valentina Baruca, Female, ?, JK Jadro |
28.0 |
8 |
(11) |
6 |
10 |
4 |
9 |
209109 |
Tas Kolman, Male, ?, JK Burja |
30.0 |
5 |
6 |
(dnf) |
2 |
ocs |
10 |
191228 |
Klemen Petrovic, Male, ?, JK Jadro |
30.0 |
10 |
8 |
4 |
8 |
(11) |
11 |
199824 |
Andrej Fras, Male, ?, JK Izola |
38.0 |
9 |
10 |
10 |
(11) |
9 |
12 |
192390 |
Maja Zibert, Female, ?, JK Ljubljana |
43.0 |
11 |
(13) |
11 |
13 |
8 |
13 |
193645 |
Luka Lovric, Male, ?, JK Burja |
46.0 |
12 |
(14) |
13 |
14 |
7 |
14 |
17436 |
Maxi Bajec, Male, ?, SD Piran |
49.0 |
13 |
(15) |
14 |
12 |
10 |
15 |
177574 |
Matija Kocjancic, Male, ?, JK Olimpic |
51.0 |
(dns) |
12 |
12 |
15 |
12 |
16 |
174367 |
Matej Valic, Male, ?, JK Jadro |
68.0 |
(dns) |
dns |
dns |
dns |
dns |
Ženske
No |
Sailno |
Name |
Points |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
18471 |
Sandra Lipovec, Female, ?, JK Pirat |
9.0 |
2 |
1 |
1 |
(6) |
5 |
2 |
201058 |
Valentina Baruca, Female, ?, JK Jadro |
28.0 |
8 |
(11) |
6 |
10 |
4 |
3 |
192390 |
Maja Zibert, Female, ?, JK Ljubljana |
43.0 |
11 |
(13) |
11 |
13 |
8 |
Moški
No |
Sailno |
Name |
Points |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
174363 |
Janez Zabukovec, Male, ?, JK Jadro |
11.0 |
1 |
2 |
5 |
(7) |
3 |
2 |
193436 |
Nicolo Kravanja, Male, ?, JK Burja |
12.0 |
3 |
3 |
3 |
3 |
(6) |
3 |
200231 |
Maks Vrscaj, Male, ?, WSC Crnomelj |
14.0 |
4 |
7 |
2 |
1 |
(ocs) |
4 |
187602 |
Toni Vrscaj, Male, ?, WSC Crnomelj |
19.0 |
(dsq) |
5 |
7 |
5 |
2 |
5 |
201057 |
Martin Peternelj, Male, ?, JK Jadro |
23.0 |
6 |
4 |
9 |
4 |
(ocs) |
6 |
194444 |
Maj Musa Olivieri, Male, ?, JK Olimpic |
25.0 |
7 |
(9) |
8 |
9 |
1 |
7 |
209109 |
Tas Kolman, Male, ?, JK Burja |
30.0 |
5 |
6 |
(dnf) |
2 |
ocs |
8 |
191228 |
Klemen Petrovic, Male, ?, JK Jadro |
30.0 |
10 |
8 |
4 |
8 |
(11) |
9 |
199824 |
Andrej Fras, Male, ?, JK Izola |
38.0 |
9 |
10 |
10 |
(11) |
9 |
10 |
193645 |
Luka Lovric, Male, ?, JK Burja |
46.0 |
12 |
(14) |
13 |
14 |
7 |
11 |
17436 |
Maxi Bajec, Male, ?, SD Piran |
49.0 |
13 |
(15) |
14 |
12 |
10 |
12 |
177574 |
Matija Kocjancic, Male, ?, JK Olimpic |
51.0 |
(dns) |
12 |
12 |
15 |
12 |
13 |
174367 |
Matej Valic, Male, ?, JK Jadro |
68.0 |
(dns) |
dns |
dns |
dns |
dns |
U-19
No |
Sailno |
Name |
Points |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
18471 |
Sandra Lipovec, Female, ?, JK Pirat |
9.0 |
2 |
1 |
1 |
(6) |
5 |
2 |
174363 |
Janez Zabukovec, Male, ?, JK Jadro |
11.0 |
1 |
2 |
5 |
(7) |
3 |
3 |
193436 |
Nicolo Kravanja, Male, ?, JK Burja |
12.0 |
3 |
3 |
3 |
3 |
(6) |
U-17
No |
Sailno |
Name |
Points |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
174363 |
Janez Zabukovec, Male, ?, JK Jadro |
11.0 |
1 |
2 |
5 |
(7) |
3 |
2 |
191228 |
Klemen Petrovic, Male, ?, JK Jadro |
30.0 |
10 |
8 |
4 |
8 |
(11) |
3 |
192390 |
Maja Zibert, Female, ?, JK Ljubljana |
43.0 |
11 |
(13) |
11 |
13 |
8 |
Vir: JZS.si; http://www.jadrokoper.si/
Do pričetka letošnje regate Volvo Ocean Race nas loči le še 20 dni.
Volvo Ocean Race, ki velja za eno najtežjih regat na svetu, se bo pričela 14. oktobra v španskem mestu Alicante. Otvoritvena regata bo potekala v akvatoriju pred mestom, jadranje po odprtem morju pa se bo pričelo teden dni kasneje, 22.10.2017.
Letošnja regata Volvo Ocean Race bo še bolj zahtevna od dosedanjih. Letos bodo ekipe morale prejadrati kar trikrat toliko milj v južnem oceanu, kot so jih v zadnjih edicijah. Celotna regata bo sestavljena iz enajstih etap in ustavili se bodo kar v 13 mestih.
22.10.2017 bo sedem ekip izplulo iz španskega mesta Alicante na prvo etapo do portugalske Lizbone. Etapo bo 700 nmi dolgo ogrevanje ekip pred prvo pravo in zahtevno etapo. Iz Lizbone bodo 5.11. izpluli preko Atlantika do Cape Towna v Južno Afriški Republiki. Ocean bodo morali prečkati dvakrat. Najprej bodo pluli proti jugozahodu, do severovzhodne obale Brazilije, kjer bodo obpluli kontrolno točko, nato pa se obrnili proti jugovzhodu in prepluli še južni Atlantik. Na 7000 dolgi plovbi bodo prečkali številne klimatske cone. Najprej bodo prečkali tako imenovane Konjske širine, Doldrums, Zahodno nevihtno področje in področje visokega zračnega pritiska St. Helena.
Tretja etapa od Cape Towna do Melburna bo dolga 6500 nmi in je enaka delu originalne regate Whitbread Round the World Race. Vsaka milja bo poseben izziv za ekipe. Za razliko od prejšnje etape, bodo tu pluli le v enem klimatskem področju. Spremljalo jih bo spremenljivo vreme in nevihte iz zahodnih smeri. Četrta etapa bo potekali v smeri severozahoda. Iz Melbourna bodo obpluli vzhodno Avstralijo nato pa se obrnili proti Honk Kongu. Na 6000 nmi bodo zopet zamenjali številne klimatske cone. Iz sistema z nizkim zračnim pritiskom, bodo zapluli v subtropsko področje visokega pritiska med 30 in 38 stopinjami južne zemljepisne širine. Ko se bodo približali ekvatorju, se bodo ponovno srečali s področjem Doldrums. Zelo pomembno bo izplutje iz Koralnega morja, ko se bodo srečali s konstantnimi zahodnimi vetrovi. Na etapi obstaja nevarnost, da jih ujame kakšen tropski ciklon.
Peta etapa bo najkrajša in se ne bo točkovala. Ekipe bodo opravile le transfer do mesta Guangzhou, kjer bo potekala priobalna regata. Nato se bodo zopet vrnile Hong Kong, kjer se bo pričela šesta etapa. Prepluti bo potrebno 6100 nmi do Novozelandskega Aucklanda. Plovba bo podobna četrti etapi. Zopet se bodo zvrstile različne klimatske cone a tokrat v drugem vrstnem redu. Sledila bo sedma in hkrati najdaljša etapa. Plovba bo potekali proti jugovzhodu preko Pacifika. Obpluti bo potrebno zloglasni rt Horn in pristati v mestu Itajai v Braziliji. 7600 dolga plovba bo neprizanesljiva. Pridobljene točke se bodo štele dvakratno. Pluli bodo v sistemu nizkega zračnega pritiska, ki se premika iz zahoda proti vzhodu in se meša s področji nizkega zračnega pritiska, ki se gibljejo okrog Antarktike. Rt Horn je vedno poglavje zase. Področje nizkega zračnega tlaka z južnega oceana se med jugom Južne Amerike in Antarktiko stisne. Ker so vode med obema plitvejše, vetrovi povzročajo eno najbolj razburkanih področij na svetu. Plovba mimo rta bo izziv vsem jadralcem. Šele, ko se bodo pričeli Falkandskemu otočju, se bo napetost zmanjšala in ekipe bodo lažje zadihale.
Osma etapa bo potekala proti severu. Iz Brazilije bodo pluli preko številnih klimatskih področij, do mesta Newport na severu ZDA. 5700 nmi dolga etapa bo zadnja, kjer bo sprememba vremena nekaj povsem samoumevnega. Zopet se bodo srečali s področjem visokega zračnega pritiska Sv. Helena, konstantnimi zahodnimi vetrovi, področjem Doldrums, Azorskim področjem visokega tlaka. Na etapi bodo na jadranje vplivali tudi močno morski tokovi. Najprej bodo pluli v področju Brazilskega toka, ki teče v smeri juga vse od obale Recife do Buenos Airesa. Drugi močan morski tok jih bo zajel v področju Mehiškega zaliva in jih spremljal ob vzhodni obali ZDA. Zalivski tok je močan tok tople morske vode, ki teče od severovzhoda zaliva ob vzhodni obali, preden se obrne proti vzhodu preko Atlantika in doseže obale Evrope.
Deveta etapa iz Newporta proti Cardiffu bo dolga 3300 nmi. Ekipe bodo ponovno preplule Atlantski ocena in se vrnile na zaključek regate v Evropi. Pričetek etape ja planiran za 20. maj 2018. Po prihodu v Evropo bosta ekipe čakali le še dve krajši etapi. Deseta, v dolžini 1300 nmi bo potekalo ob zahodnih obalah Velike Britanije in se bo končala v Gothenburgu, zadnja, enajsta pa bo dolga 700 nmi in se bo končala v Hagu, kjer bomo dobili zmagovalca regate.
Regato bomo v celoti spremljali tudi na naši spletni strani. Obveščali vas bomo o vsem dogajanju, zato vas vabimo, da nas redno spremljate.
V Splitu se je končalo letošnje svetovno prvenstvo v razredu laser standard, na katerem je nastopil tudi Mariborčan Žan Luka Zelko. V šestih dneh je organizatorjem uspelo izpeljati deset od dvanajstih predvidenih plovov, vetrovni pogoji pa so bili zelo raznovrstni. Od šibkega pa vse do močnega vetra. Jadralci niso jadrali le zadnji tekmovalni dan, ko je bil veter preveč nepredvidljiv in se je organizator odločil, da prvenstvo zaključi z rezultati petega tekmovalnega dne.
Trenutno najboljši Slovenec v tem olimpijskem razredu Žan Luka Zelko je tako na koncu osvojil vzpodbudno 34. mesto in v nekaterih plovih pokazal, da lahko poseže po najvišjih mestih.
“Končal sem na solidnem 34. mestu. Mislim, da imam še veliko prostora za napredek, a sem vsekakor zadovoljen s tem, da od leta 2015 izboljšujem uvrstitve na svetovnih prvenstvih. Na zadnjem svetovnem prvenstvu sem recimo končal na 112. mestu. Z mislimi sem sedaj že usmerjen k regeneraciji in evropskemu prvenstvu, ki se bo v Barceloni začelo v začetku oktobra. Tam zopet želim pokazati dobro formo in poseči po še višjih mestih, morda se boriti s prvo deseterico.”
Kot pravi Zelko, se napak v svojem jadranju zaveda in ne manjka veliko, da jih odpravi: “Majhne napake v zadnjih dneh so me stale uvrstitve v prvo dvajseterico in prepričan sem, da jih bom v prihodnosti odpravil in se bom lažje kosal z najboljšimi vse do zadnjega plova.”
Nov svetovni prvak je postal Ciprčan Pavlos Kontides, ki ga lahko štejemo za domačina, kajti večino treningov opravi prav v Splitu. Drugo mesto je osvojil aktualni olimpijski prvak Tom Burton iz Avstralije, tretji pa je bil še en Avstralec in sicer Matthew Wearn.
Evropska elita se bo iz Splita počasi odpravila proti Barceloni, kjer se bo prvega oktobra pričelo evropsko prvenstvo za olimpijska razreda laser standard moški, laser radial ženske in neolimpijski razred laser radial moški.
Vir: JZS.si
V Izoli se je zaključilo odprto državno prvenstvo v razredu optimist, ki se ga je udeležilo več kot 150 jadralcev iz šestih držav. V treh tekmovalnih dneh je organizator Jadralni klub Burja Izola uspel izpeljati 7 plovov v najrazličnejših vetrovnih pogojih.
V skupni razvrstitvi prvenstva je zmagal Maltežan Richard Schultheispred Američanom Petrom Foleyem in Izolanom Danielom Cantejem.
Daniel Cante (JK Izola) je tako postal novi državni prvak. Državni podprvak je postal Martin Fras (JK Izola), tretje mesto pa je osvojil Luka Zabukovec (JK Jadro Koper).
Nova državna prvakinja je postala Celestina Sabadin (JK Pirat) pred Katerino Sedmak (JK Izola) in Špelo Hajdinjak (JK Burja Izola).
V konkurenci kadetov je zmagal Luka Zabukovec (JK Jadro Koper), državni podprvak v tej konkurenci je postal Svit Dujmovič Sterpin (JK Pirat), tretji pa je bil Maj Petrič (JK Jadro Koper). Med kadetinjami je slavila Zala Vidmar (JK Jadro Koper), druga je bila Alessia Dilica Bubnič (JK Burja Izola), tretja pa Ana Planinšič (ŠD Piran).
Vir: JZS.si
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.