Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Zgodilo se je najhuje, kar se lahko zgodi na Južnem oceanu. Član posadke jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag je padel v morje sredi Južnega Pacifika, kjer je najbližje kopno oddaljeno več kot 1200 nmi.
Richard Prisius, predsednik VOR o nezgodi na Scallywag |
Kaj se je dogajalo na Južnem oceanu?
Včeraj so z jadrnice Scallywag sporočili tragično novico, da je eden izmed njihovih članov posadke padel v morje ob 13:42 (UTC). Posadka jadrnice in Center za koordinacijo reševanja na morju so nemudoma pričeli z iskanjem Johna Fisherja. Jadralec je imel na sebi obleko in opremo za primer padca s krova. Obleka ga varuje pred podhladitvijo le nekaj ur.
Nesreča se je zgodila 1400 nmi zahodno od rta Horn. Veter piha s hitrostjo 35 vozlov, valovi so visoki, temperatura morja pa je zgolj 9 stopinj. Ekipa je začela z iskanjem jadralca, takoj ko je padel v vodo. Pregledali so velik del področja, kjer bi se jadralec lahko nahajal. Žal ga niso našli. Na pomoč so poklicali tudi najbližjo ladjo, ki je plula 400 nmi daleč od kraja nezgode. Njen čas prihoda na lokacijo, bi bil verjetno prepozen. Potrebovali bi 24 ur. Po dolgotrajnem in napornem iskanju v izjemno težkih vremenskih razmerah, so se odločili, da reševalno akcijo prekinejo. Ker je temperatura morja zgolj 9 stopinj, ker je minilo že toliko časa, od kar je jadralec John Fisher padel s krova jadrnice, ni preostalo drugega, kod da ga proglasijo za pogrešanega na morju.
Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag nadaljuje s plovbo v smeri severovzhoda. Poleg izjemno emocionalnih trenutkov ob izgubi sojadralca jih čakajo izjemno težke vremenske razmere. Po napovedi se bodo vetrovi okrepili in zapihali s hitrostmi 50 vozlov.
Ostalo dogajanje na regati lahko spremljate v članku: 7. etapa Volvo Ocean Race: Auckland - Itajai, kjer regato spremljamo redno in pišemo o dnevnem dogajanju.
Foto: Jeremie Lecaudey/Volvo Ocean Race
Jadralni klub Pirat iz Portoroža bo letos že 26. leto zapored, med velikonočnimi prazniki, za mlade jadralce organiziral nepozabno Sailing Point Velikonočno regato. Upamo, da se bo te dni Portorož odel v pomladno sonce in najmlajše jadralce pričakal med petkom, 30. marca, in nedeljo, 1. aprila 2018.
Sailing Point Velikonočna regata predstavlja izbirno regato za izbor reprezentance za več držav, tudi za Slovenijo, zato je dogajanje na morju vedno napeto in zanimivo.
Tudi letos se bodo regate udeležili nekateri najboljši evropski mladi jadralci. Prijavljeni so že optimisti iz:
- Slovenije,
- Italije,
- Nemčije,
- Avstrije,
- Hrvaške,
- Srbije,
- Madžarske,
- Slovaške,
- Latvije,
- Malte,
- Azerbajdžana in
- Turčije.
Organizatorji so lansko leto zabeležili rekordno število prisotnih.
Po regatnem planu je predpisanih devet plovov. Ob uresničenih vsaj štirih, bo veljal tudi odbitek najslabšega rezultata.
Tudi tokrat bo za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata in študentov Fakultete za Turistične vede. Mladim jadralcem bodo zagotovljeni tudi najvišji varnostni standardi.
Jadralni klub Pirat bo mladim jadralcem za popestritev regatnih dni tudi letos po vrnitvi na obalo pripravil zanimive spremljajoče dejavnosti, med katerimi bo tudi že tradicionalno in med najmlajšimi tudi najtežje pričakovano sobotno nagradno žrebanje. Tudi letos bo glavna nagrada jadrnica optimist, na mlade jadralce pa čaka še cela vrsta drugih dragocenih nagrad, ki bodo izžrebane zadnji dan, po razglasitvi rezultatov.
V tednu pred regato se bo odvijal trening kamp, na katerem se zberejo številni mladi jadralci, ki pridno trenirajo in se privajajo na razmere v Piranskem zalivu.
Sailing Point Velikonočna regata se uveljavlja kot najpomembnejši jadralski dogodek na slovenski obali in šteje med najbolj obiskane regate v Evropi. Fotografije in sporočila za javnost bodo na voljo na spletni strani kluba (http://www.klub-pirat.si/) in na Facebook strani kluba (Jadralni klub Pirat Portorož).
Foto in tekst: JK Pirat Portorož
V Kopru je od petka, 16. marca, do nedelje, 18. marca, potekala kriterijska regata za razreda optimist in laser 4.7. Organizatorjem je v treh dneh uspelo izpeljati osem plovov za razred optimist in devet plovov za razred laser 4.7.
Prvi dan je pretežno pihal nekonstantni jugozahodni veter, ki je regatnemu odboru povzročal obilo preglavic. Tako so v celem dnevu uspeli zaključiti le po dva plova za razred laser 4.7 in rdečo skupino optimistov, modra skupina pa je uspela dokončati le en plov.
V soboto se je že delno ohladilo, zapihal pa je zmernih vzhodnik. Optimisti modre skupine so nadoknadili zaostanek prvega dne. Obe skupini optimistov sta odjadrali tudi p redvidene tri plove, laseristi pa so uspeli dokončati štiri plove.
Nedelja je minila v znamenju burje, ki je pihala z močjo več kot 15 vozlov, prav tako pa se je precej ohladilo. Zaradi konstantnega vetra je tekmovanje potekalo hitro, tako da so se jadralci v koprsko marino vrnili že do dveh popoldan.
Med več kot 100 optimisti iz osmih držav sta prvo in drugo mesto v skupnih rezultatih z enakim številom točk zasedla Luka Zabukovec – prvi in Alja Petrič – druga, oba iz JK Jadro Koper, tretji skupno pa je bil Avstrijec Florian Kroemer, KYCK. Med dečki je torej zmagal Luka Zabukovec, drugi je bil Florian Kroemer, tertji pa Martin Fras, JK Izola, ki je bil sicer skupno četrti, medtem ko je med deklicami zmagala Alja Petrič, druga je bila Caterina Sedmak, JK Izola in tretja Yelyzaveta Levandovska, JK Pirat, ki sta v skupnih rezultatih osvojili 17. in 18. mesto.
V razredu laser 4.7 se je pomerilo 12 jadealcev iz Slovenije, Italije in Avstrije. Zmagal je Janez Zabukovec, JK Jadro Koper, drugi je bil Italijan Filippo Costa, SVBG, tretji pa Klemen Petrović, JK Jadro Koper. Med dekleti se je najbolje odrezala Maja Žibert, JK Ljubljana (skupno na 7. mestu), druga je bila Anastasia Golik, SAF iz Avstrije (skupno na 9.mestu) in tretja Gaja Kolarič, JK Ljubljana (skupno na 10. mestu)
Tekst in foto: JK Jadro Koper
Na drugi regati letošnje evropske turneje jadralnega dvobojevanja – European Match Race Tour, ki je potekala ta konec tedna v črnogorskem zalivu Boka Kotorska, je zmagovalna ekipa prve regate Lumba Match Race Team s skiperjem Dejanom Presenom na čelu po tem, ko je prvi dan vodila, na koncu osvojila drugo mesto.
Dvobojevanje se nadaljuje najprej v Avstriji aprila, nato na Švedskem in Danskem maja ter junija na Poljskem preden se konec poletja zopet vrne v južne vode.
Program regat v European Match Race Tour 2018
- Regata 1 – 16-18 februar 2018 – Šibenik, CRO
- Regata 2 – 16 – 18 marec 2018 – Tivat, MNE
- Regata 3 – 6-8 april 2018 – Podersdorf, AUT
- Regata 4 – 5-6 maj 2018 – Gothenburg, SWE
- Regata 5 – 26-27 maj 2018 – Copenhagen, DEN
- Regata 6 – 22-24 junij 2018 – Swinojuscie, POL
- Regata 7 – 31 avgust-2 Sept 2018 – Ravenna, ITA
- Veliki Finale 2018 – 13-16 september 2018, Tivat, Porto Montenegro, MNE
Foto: Dalibor Sevaljevic
Trenutna situacija, 3.4.2018 ob 09:00
Ekipi Brunel in Dongfeng druga ob drugi plujeta proti cilju v brazilskem mestu Itajai. Brunel, ki uspešno brani svojo vodilno pozicijo že zadnjih 4000 nmi mora do cilja prepluti še 97 nmi. Ekipa Dongfeng se tudi ne predaja. Še vedno ima apetite po prvem mestu v tej etapi. Za ekipo Brunel imajo samo 3 nmi zaostanka. Obe ekipi plujeta proti sever vzdolž brazilske obale. Zaenkrat še plujete v vetrovih, ki pihajo s hitrostmi okrog 20 vozlov, a bliže kot bosta cilju, manj bo vetra. Kdo bo prvi v cilju bo odvisno od taktičnih odločitev tike pred ciljem in natančnega jadranja.
Ekipa AkzoNobel pluje na tretjem mestu. Njihov zaostanek znaša že 254 nmi. Ekipi Turn the Tide on Plastic in MAPFRE, ki sta se vrnili v regato po odpravi težav na jadrih oziroma jamboru, plujeta na začelju. Ekipa Turn the Tide on Plastic pluje s 652 nmi zaostanka, ekipa MAPFRE pa na zadnjem mestu z dodatnimi 80 nmi zaostanka. Obe ekipi se borita s pomanjkanjem vetra v področju visokega pritiska. Vetrovi pihajo zgolj s hitrostjo okrog 5 vozlov, kar zadostuje za hitrost plovbe med 5 in 6 vozli.
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | Brunel | 98,0 nmi | ||
2. | Dongfeng | +2,9 nmi | ||
3. | AkzoNobel | +254,6 nmi | ||
4. | Turn The Tide on Plastic | +652,5 nmi | ||
5. | MAPFRE | +735,0 nmi | ||
6. | Vestas | Prekinil | ||
7. | Sun Hung Kai/Scallywag | Prekinil |
Ponedeljek, 2.4.2018 ob 09:00
Ekipi Brunel in Dongfeng, ki plujeta v ospredju, sta se uspeli izogniti področju visokega zračnega pritiska in brezvetrje, ki se je razširilo severno od Falklandskih otokov. Ekipa Akzonobel pluje na robu področja v šibkih vzhodnikih in zaostaja 188 nmi. Ekipi Turn The Tide On Plastic in MAPFRE pa sta žal obtičali v sredini področja in se premikata s hitrostjo zgolj 2-3 vozle. Njuna razdalja do vodilnih se povečuje iz ure v uro in trenutno znaša že preko 330 nmi.
Vodilni ekipi imata več sreče. Ujeli sta jugovzhodnik, ki piha s hitrostjo okrog 25 vozlov. Njuna hitrost plove je skoraj enaka hitrosti vetra. Ker plujeta na sever, skoraj direktno proti cilju, je tudi njuna hitrost približevanja cilju enaka hitrosti plovbe. Do cilja ju loči le še 670 nmi.
Ekipa MAPFRE, ki pluje na trenutno zadnjem mestu s popravljenim jadrom, ima dva cilja. Najprej si želi varno pripluti v cilj, drugi cilj pa je obdržati čim večjo prednost v skupni razvrstitvi pred drugo uvrščeno ekipo Dongfeng. Trenutno razlika znaša 5 točk. Ker se bodo za etapo delile dvojne točke ter dodatne bonus točke, je uvrstitev na cilju izjemno pomembna.
Charles Caudrelier iz ekipe Dongfeng je pravkar sporočil z jadrnice: "Plujemo, da bi zmagali to etapo. Paziti moramo, da ne naredimo kakšne napake. Vetrovi zopet pihajo močno. Najti moramo pravo ravnotežje. Pluti moramo hitro a varno."
Nedelja, 1.4.2018 ob 16:00
Brunel in Dongfeng bijeta bitko za zmago v 7. etapi regate. Do cilja ju loči še 880 nmi. Ekipa Brunel pluje le 13 nmi pred Dongfengom, medtem ko ekipa Akzonobel na tretjem mestu zaostaja že skoraj 70 nmi.
7. etapa preko južnega oceana je zdesetkala floto. Ekipa Scallywag je izgubila sojadralca, ekipa Vestas je ostala brez jambora, ekipa MAPFRE je strgala glavno jedro in pluje z na roke zašitim jadrom, ekipa Turn The Tide On Plastic je polomila križ na jamboru. Le tri ekipe v ospredju so 6000 nmi južnega oceana preplule brez večjih tehničnih težav.
Ekipa MAPFRE z zašitim jadrom nadaljuje plovbo proti cilju Foto: Ugo Fonolla/Volvo Ocean Race |
Ekipa Vestas je včeraj uspešno pristala na Falklandskih otokih. Ostali ekipe že vse plujejo proti severi, proti cilju v mestu Itajai. Ponoči je ekipa Dongfeng uspela prehiteti ekipo Brunel. Bouwe Bekking je plul izjemno dobro in izkoristil nekoliko boljši kot v veter ter se ob 13.00 uri (UTC) vrnil v vodstvo in si zopet nabral 13 nmi prednosti.
"Capey (kot kličejo svojega navigatorja), je bil celo noč buden. Ves čas je pil kavo. Na preži je bil kot sokol. Prečil si prehitro in izgubil proti Dongfengu", prečil si prepozno in zopet izgubil proti Dongfengu. Vse skupaj je bila prava trgovina. Če bi pluli bolj vzhodno, bi bil tlak ugodnejši za nas, če bi pluli bolj zahodno, bi imeli bolj ugoden, saj se veter obrača v obratni smeri od urinega kazalca v sistemih visokega zračnega pritiska. No na koncu mislim, da smo pluli pravilno. Ko smo zadnjič prečili, smo daleč za nami videli luč na vrhu jambora. To so bili naši nasprotniki. Bili so za nami!", je povedal Bouwe Bekking, skiper jadrnice Brunel.
Ekipa Vestas se trenutno ukvarja z logističnimi problemi. Zaradi zlomljenega jadra je te etape verjetno konec. Jadrnico bodo poizkusili pravočasno pripeljati v Itajai in jo usposobiti za 8. etapo.
Sobota, 31.3.2018 ob 10:00
Neizprosen ocean terjal še eno žrtev. Ekipa Vestas je ostala brez jambora. Z jadrnice so sporočili, da je posadka nepoškodovana in ni v nevarnosti.
Jadrnica Vestas je ob 15:59 ostala brez jambora. Kontrolni center so o nesreči obvestili že ob 16:15 uri (UTC). Sporočili so, da so morali zlomljen jambor odrezati, da se ne bi poškodoval še trup jadrnice. Trenutno so 100 nmi jugovzhodno od Falklandskih otokov. Prisiljeni so bili prižgati motor. Počasi plujejo proti otočju. Ko je prišlo do nesreče, so jadrali v vetrovih, ki so pihali s hitrostjo 25-30 vozlov, valovi pa so dosegali višino 3m. Ostale ekipe so obvestili o nezgodi, v kolikor bo ekipa Vestas potrebovala pomoč. Obveščen je tudi Center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju. Ekipa Vestas se je zunanji pomoči zaenkrat odpovedala in upa, da bodo lahko pristali na otočju brez pomoči.
Težava tudi na jadrnici Turn The Tide On Plastic
Z jadrnice Turn The Tide On Plastic so sporočili, da imajo težave s snastjo. Prisiljeni so bili zmanjšati površino jader in pluti počasneje. Po podrobnem pregledu jambora in snasti so ugotovili, da imajo okvarjen križ in da plovba s polno obremenitvijo ni več varna. Dokler ne bodo ugotovili, kako odpraviti napako, bodo nadaljevali s polovično obremenitvijo.
Petek, 30.3.2018 ob 09:00
Pet plovil je že mimo rta Horn, medtem, ko je morala ekipa MAPFRE prekiniti tekmovanje zaradi okvare na jamboru.
Ekipa MAPFRE se je zasidrala v zaščitenem zalivu otoka Freycinet zaradi okvare na njihovem jamboru. Že pred petimi dnevi je del drsnika na jamboru odstopil. Ekipa je reševala problem na različne načine, da je okvara kar najmanj oteževala njihovo jadranja. Le 2000 nmi pred ciljem je moral skiper Xabi Fernandez sprejeti težko odločitev in prekiniti tekmovanje. Ob 18.32 uri (UTC), ko so pluli le 6 nmi daleč od rta Horn. Poleg okvare drsnika se jim je glavno jadro razpolovilo. Zapluli med otoke na jugu Južne Amerike. Na otoku Freycinet so jih čakali trije člani kopenske posadke, ki so jim pomagali popraviti drsnik in glavno jadro.
Ekipa, ki prekine tekmovanje, lahko vključi motor, poišče zunanjo pomoč ali vzame dele za popravilo plovila. Prekinitev tekmovanja mora trajati vsaj 12 ur. Po opravljenem popravilu, se mora ekipa vrniti na pozicijo, kjer so bili, preden so prekinili tekmovanje.
Če pogledamo trenutno pozicijo jadrnic, vidimo, da je ekipa MAPFRE že odpravila poškodbe in se vrača v regato. Trenutno ima za vodilno ekipo Brunel 272 nmi zaostanka.
Četrtek, 29.3.2018 ob 17:00
Ekipa Brunel pravkar pluje mimo rta Horn. Vetrovi so padli in tokrat je za spremembo plovba mimo zloglasnega rta bolj mirna, kot je bilo zadnjih 24 ur plovbe po južnem Pacifiku. Ker vetrovi pihajo z bistveno manjšimi hitrostmi, kot so zjutraj, se je flota zbližala. Razdalja med vodilno ekipo Brunel in Turn The Tide on Plastic, ki pluje na zadnjem mestu, se je v 10 urah zmanjšala s 141 nmi na samo 85.
Bouwe Bekking skiper jadrnice Brunel je iz bližine rta Horn sporočil: "Posadka je zelo, zelo, zelo utrujena. Čeprav vodimo se ne počutimo kot da se nam mudi. Izguba Johna Fisher-ja je še vedno v naših mislih in priznati moram, da nanj pomislim vsako uro večkrat."
Četrtek, 29.3.2018 ob 09:00
Ekipa Brunel se je odločila, da pluje najbolj severno, proti zahodnim obalam Južne Amerike in odločitev je bila očitno prava. V zadnjih 24 urah so se v močnih zahodnikih cilju približali za 440 nmi. Prednost pred zasledovalci so povečali za dodatnih 30 nmi. Ekipa Vestas, ki pluje na drugem mestu, trenutno zaostaja že 91 nmi. Le 2 nmi za njimi je prvi rdeči čoln, ekipa Dongfeng, dodatnih deset pa zaostaja drugi rdeči čoln, ekipa MAPFRE. Na petem mestu pluje ekipa Turn The Tide On Plastic, na zadnjem pa ekipa Akzonobel s 141 nmi zaostanka. Ekipa Brunel je od rta Horn oddaljena slabih 200 nmi. Hitrost plovbe znaša okrog 20 vozlov, zato lahko predvidevamo, da bodo kot prvi rt obpluli okrog 19.00 ure zvečer.
Zadnjih 24 ur so ekipe plule v zahodnikih, ki so presegali 40 vozlov. Spremljali so jih visoki valovi in plovba z vetrom po podivjanem morju je bila izjemno naporna.
Skiperka Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide on Plastic je opisala atmosfero na jadrnici: "Veliko solza smo pretočili ob izgubi Fisherja. Bil je prijatelj in podpornik. Bil je nadarjen jadralec, ki je počel, kar je ljubil. To nas tolaži v tej težki situaciji. Gledamo v nebo pred sabo in vidimo še eno dušo izgubljenega jadralca, ki se dviga v nebo."
Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je močno potrta zaradi izgube člana posadke Johna Fisherja, pluje proti obalam Čila. Poiskali bodo primerno zavetrje ter si poizkušali opomoči po tragični nesreči.
Sreda, 28.3.2018 ob 09:00
Včerajšnji tragični padec Johna Fisherja v morje (Tragedija na Južnem Pacifiku - MOB) je zasenčil dogajanje na regati. Ostale ekipe se niso vključile v reševanje, saj so bile preveč oddaljene, da bi lahko pravočasno pomagale. Vremenske razmere so bile zelo zahtevne in plovbe nazaj, proti točki, kjer je v morje padel člane ekipe Scallywag, bi bila prenevarna. Ekipe so s grenkim priokusom nadaljevale regato. Trenutno plujejo v močnih zahodnikih, ki presegajo hitrosti 35 vozlov, proti rtu Horn. V zadnjih 24 urah, so se cilju približali za dobrih 300 nmi. V ospredju je ekipa Brunel, ki je svojo prednost povečala za dodatnih 20 nmi. Na drugo mesto se je povzpela ekipa Vestas, ki ima 53 nmi zaostanka. Le nekaj milj za njo pluje ekipa Dongfeng, ki je izgubila eno mesto. Najbolj južno med vsemi ekipami pluje MAPFRE. Za Brunelom zaostaja 62 nmi in trenutno pluje v najmočnejših vetrovih. Ekipi Tun The Tide On Plastic in Akzonobel plujeta z zaostankom dobrih 80 nmi.
Torek, 27.3.2018 ob 09:00
Zgodilo se je najhuje, kar se lahko zgodi na Južnem oceanu. Član posadke jadrnice Sun Hung Kai/Scallywag je padel v morje. Nesreča se je zgodila v bližini točke Nemo, točke, ki je do najbližjega kopna oddaljena 2688 km in reševanje je skoraj nemogoče.
Kaj se je dogajalo na Južnem oceanu?
Včeraj so z jadrnice Scallywag sporočili tragično novico, da je eden izmed njihovih članov posadke padel v morje ob 13:42. Posadka jadrnice in Center za koordinacijo reševanja na morju so nemudoma pričeli z iskanjem Johna Fisherja. K sreči je imel jadralec na sebi obleko in opremo za primer padca s krova. Ostali člani posadke so varni.
Nesreča se je zgodila 1400 nmi zahodno od rt Horn. Veter piha s hitrostjo 35 vozlov, valovi so visoki, temperatura morja pa je zgolj 9 stopinj. Vremenska napoved predvideva poslabšanje vremena. Organizacijski odbor regate se je odločil, da v reševalno akcijo ne bo vključil katerega izmed ostalih plovil regate. Najbližja ladja pluje približno 400 nmi stran od kraja nezgode. Center za reševanje je že stopil v kontakt z ladjo in jih zaprosil, da spremenijo smer plovbe in se vključijo v reševanje. Organizator išče pomoč tudi pri drugih ladjah, ki plujejo v bližini.
V kratkem bo ekipo zajela noč. Možnosti, da najdejo jadralca živega so izjemno majhne. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je pravkar sprejela težko odločitev in se obrnila z vetrom proti obali Južne Amerike, kjer je najbližje varno kopno. Do obale jih loči še 1200 nmi. Več informacij sledi.
Ponedeljek, 26.3.2018 ob 09:00
Flota jadrnic je skozi najhujše. Fronta, ki jih je zajela na Južnem oceanu je za njimi. Vetrovi, ki so pihali s hitrostmi preko 40 vozlov, temperature okrog ničle in temperatura vode okrog 3 stopinje in sneg se počasi oddaljujejo. Pogoji za jadralce niso bili prizanesljivi.
»30+ vozlov vetra, morje ima zgolj 3 C, sneg in visoki valovi. Sprašujem se o svojih življenjskih možnostih. Zelo pomembno je,da na krovi obdržimo dobro moralo.«, je povedal Henry Bomby na krovu jadrnice Turn The Tide on Plastic, ki trenutno pluje na četrtem mestu.
Z njim se je strinjala tudi skiperka Dee Cafari: »Hladno je. Hladno je na krovu in hladno je v kabini. Zrak ima 3 stopinje Celzija in voda zgolj 4. Prste in lica imamo ledene. Pričakujemo lahko še hujše. Spet prihaja fronta z vetrovi med 40 in 50 vozli. Pričakujemo lahko še višje valove.«
Petek, 23.3.2018 ob 09:00
Jutranja sprememba v vodstvu. Dongfeng, ki je včeraj plul na tretjem mestu z zaostankom 10 nmi, se je zavihtel na prvo mesto. Pravzaprav je nad južnim Pacifikom, kjer pluje flota ravno padal noč in Dongfeng si je prednost ene milje pred zasledovalno ekipo MAPFRE priboril preko dneva. Z ugodnimi vetrovi se je v 24 urah celotni floti uspelo cilju približati za 530 nmi.
Novinar Martin Keruzore o poškodbi na krovu jadrnice Dongfeng |
Ekipe so včeraj zaplule v tiste prave zahodnike, ki so značilni za oceane na teh zemljepisnih Širinah. »Furious fifties« oziroma slovensko »Besne petdeset« so prinesle značilne vetrove zahodnih smeri. Trenutno plujejo v jugozahodnikih, ki pihajo s hitrostmi okrog 25-30 vozlov. Vsi se trudijo pluti čim bolj južno, kjer so vetrovi najmočnejši. Plovbo globlje proti jugu jim omejuje Antakrtična cona prepovedane plovbe, zaradi nevarnosti ledenih gora, ki se dvigajo z juga, z Antarktike proti severu. Njihova plovba v zadnjih 24 urah je podobna odbijanju žogice od stene. Plujejo proti jugu vse do meje prepovedane plovbe, nato morajo prečiti in spremeniti smer proti severovzhodu. Severneje kot plujejo, šibkejši so vetrovi in ponovno je treba prečiti in pluti proti jugovzhodu. Takšno jadranje jih verjetno čaka še naslednjih 10 dni, ki jih bodo potrebovali za plovbo do rta Horn na skrajnem južnem delu Južne Amerike.
Zahodni vetrovi povzročajo visoke valove, ki premetavajo plovila in se prelivajo preko krova. Eden izmed valov, ki je treščil v jadrnico Dongfeng je močno zazibal plovilo in. Novinar Martin Keruzore, ki je stalni poročevalec z jadrnice, je padel in se poškodoval. Kakšno je življenje na krovu, s kakšnimi pogoji se srečujejo na Južnem Pacifiku, si lahko ogledate v videu.
Jadralci se počasi približujejo točki »NEMO«, toki, ki je najdlje oddaljena od kopna na svetu. Do najbližjega kopna je oddaljena 2688 km (1450 nmi). Plovba v tem področju je najbolj nevarna. V primeru nezgode je reševanje skoraj nemogoče. Plovnih poti ni, helikopterji imajo premajhen domet, zato je previdnost izjemno pomembna. Več o točki na tej povezavi "TOČKA NEMO".
Četrtek, 22.3.2018 ob 09:00
Zadnjih 24 ur južnega Atlantika je bilo izredno hitrih. Jadralci so pripluli do Arktične cone prepovedane plovbe. Dosegli so 54 južni vzporednik, sedaj pa se dvigujejo nazaj proti 53-tem, zaradi meje dovoljene plovbe. V 24 urah so prepluli preko 500 nmi in se praktično toliko tudi približali cilju. Izjemno dobro je jadrala ekipa AkzoNobel, ki se je zavihtela v vodstvo. Ekipa Vestas, ki je včeraj vodila, je zaostala 15 nmi in zdrsnila na četrto mest. Druga je ekipa MAPFRE in le miljo za njo drugi rdeči čoln Dongfeng. Ekipi Turn the Tide On Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag sta pluli nekoliko počasneje od vodilnih in svoj zaostanek povečali na 38 oziroma Scallywag na 55 nmi.
Na južnem Pacifiku je trenutno noč. Piha severozahodnik (več o zahodnikih na južni polobli si lahko preberete na tej povezavi) s hitrostjo okrog 25 vozlov, kar zadostuje za plovbo s hitrostjo med 23 in 27 vozli. Ker plujejo skoraj direktno proti vzhodu, je tudi hitrost približevanja cilju približno enako.
»Smo povsem na jugu, Plujemo tik ob področju južne ledene fronte in dobesedno drvimo proti vzhodu. Tu na jugu je hladno, kot jeseni na Nizozemskem a sonce sije kot na Mediteranu. Pogoji za jadranje so odlični. Nikolai in jaz se počutiva, kot bi bila doma. Martine je manj zadovoljna. Hladno vreme ji ni po godu. Oblečene ima že vse možne plasti oblačil. Drugače pa je vzdušje na krovu dobro. Vsi se trudimo po najboljših močeh in si pomagamo.«, je zapisal Simeon Tienpont, skiper ekipe AkzoNobel.
Sreda, 21.3.2018 ob 09:00
Včerajšnje jadranje je bilo hitro. Ekipe so ves čas plule proti jugu, da bi dosegle ugodne vetrove v področju «Besne petdesete (Furious fifties)«. Ko so dosegle približno 52 južni vzporednik, so pričele spreminjati smer proti jugovzhodu. V vetrovih, ki so pihali s hitrostmi med 20 in 25 vozli, so do danes prijadrali vse do 53 južnega vzporednika. Hitro se bližajo »arktični coni prepovedane plovbe«, ki je med 54 in 55 južnem vzporedniku. Temperatura morja se je spustila na vsega 10-12 stopinj.
Prvi del plovbe je najuspešnejše odplula ekipa Vestas. Trenutno imajo najboljšo pozicijo. Nahajajo se najbolj vzhodno in najbolj južno. Njihova prednost pred zasledovalci ni velika. Ekipa AkzoNobel se je z s tretjega mesta povzpela na drugo in zaostaja 4 nmi. MAPFRE je zaostala nekoliko več in pluje s 7 nmi zaostanka. Brunel in Dongfeng zaostajata še 2 milji več, le ekipi Turn The Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag, sta zaostali nekoliko več in plujeta 17 nmi za vodilno ekipo.
»Trenutno plujemo zelo dobro. Celotna flota je blizu skupaj in vsi imamo dobre pogoje za jadranje. Vsako menjavo na krovu opaziš, da temperature padajo in vsakič je potrebno obleči eno oblačilo več.«, je zapisal Simeon Tienpont z jadnice AkzoNobel.
Nekaj milj za njimi pluje jadrnica Turn The Tide On Plastic. Skipperka Dee Caffari je opazila, da večina njene posadke pluje najjužneje, kot pluli do sedaj:
»Uspelo nam je. Končno smo v področju »Besne petdesete«. Poslovili smo se od področje »Rjovečih štirideset« in zapluli najbolj južno kot je večina moje posadke plula do sedaj. Ko smo v tretji etapi pluli po Južnem oceanu, sem posadki dejala, da nismo pluli v Južnem oceanu, če nismo zapluli iz področja »Rjovečih štirideset«. No sedaj pa smo dovolj južni in lahko rečemo, da plujemo v Južnem oceanu.«
Torek, 20.3.2018 ob 09:00
Šprint proti jugu se nadaljuje.. Vse ekipe so še vedno blizu druga drugi. Preko včerajšnjega dneva oziroma naše noči, so v močnih severovzhodnikih pluli proti jugu. Cilju so se približali za dobrih 300 nmi, prepluli pa so jih približno polovico več. S petega mesta se je na vrd povzpela ekipa Vestas. S prednostjo slabe milje plujejo pred ekipo MAPFRE: Akzonobel pluje na tretjem, Dognfeng pa je iz drugega padel na četrto mesto. Brunel in Turn the Tide on Plastic plujeta prav tako zelo dobro. Vse ekipe imajo za vodilno zaostanek manjši kot 6 nmi. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag si je edina nabrala nekaj več zaostanka in pluje 23 nmi za ekipo Vestas. Dirka proti jugu se bo nadaljevala vse dokler ekipe na zaplujejo v področje južnih zahodnikov, ki jih čakajo v področju 50° južno.
Ponedeljek, 19.3.2018 ob 09:00
Rdeči čolni diktirajo plovbo proti jugu. Ekipa MAPFRE in Dongfeng sta trenutno v vodstvu z minimalno prednostjo. Kot kaže bosta to ekipi ki jih bo treba budno spremljati v 7. etapi regate.
Začetek regate je bil zelo intenziven. V zalivu Hauraki na vzhodni strani Nove Zelandije je zapihal močan vzhodnik s hitrostjo dobrih 30 vozlov. 24 ur so morali pluti v veter. Valovi so udarjali v trupe plovil in se prelivali preko krova. Spanje je bilo nemogoče, želodci so bili močno pretreseni in napor se bo sigurno poznal v jadranju v naslednjih treh tednih.
Danes se je vse to končalo. Vetrovi so se umirili in flota je že priplula mimo rta East na koncu polotoka Coromandel. Ekipe so spremenile smer plovbe in se obrnile proti jugu. Plujejo ob vzhodni obali Nove Zelandije v vetrovih, ki pihajo s hitrostmi med 10 in 15 vozli. MAPFRE in Dongfeng imata majhno prednost treh milj pred zasledovalnima čolnoma ekip AkzonNobel in Brunel. Še nekoliko več zaostajata ekipi Turn the tide on PLastic in Vestas, na zadnjem pa pluje ekipa Scallywag.
»Etapo smo pričeli slabo. Štart je bil slab. Ves čas se trudimo, da nadomestimo izgubljeno. Do sedaj nismo spali. To sigurno ne bo dobro vplivalo na nadaljevanje plovbe in na priprave za plovbo v področju »Besne petdesete« (Furious Fifties). Vsekakor se pripravljamo, kaj nam pa preostane. To je smisel regate!«, je povedal David Witt, skipper ekipe Scallywag.
Nedelja, 18.3.2018 ob 11:00
Danes ponoči ob 02.00 oziroma ob 14.00 po lokalnem času je vseh sedem ekip izpred novozelandsekga Aucklanda pričelo sedmo etapo regate. Podali so se na 7600 nmi dolgo plovbo preko južnega Pacifika, mimo zloglasnega rta Horna v Atlantski ocean, kjer bodo ob vzhodni obali Brazilije pluli do cilja v mestu Itajai.
Začetek regate pred Aucklandom, ki mu domačini rečejo tudi mesto jader, je bil spektakularen. Sijalo je sonce in veter je pihal s hitrostjo 20 vozlov. Odhod flote na najdaljšo etapo regate je pozdravilo več kot tisoč plovil na morju in preko 500.000 gledalcev na kopnem. Najbolj je pričela ekipa MAPFRE, ki je tudi vodilna v skupnem seštevku. Sledila jim je ekipa Dongfeng, Brunel je izpred Aucklanda izplul kot tretji in Turn the Tide on Plastic kot četrti.
Pričetek 7. etape pred Aucklandom |
Vsi jadralce se zavedajo, da bo to ena najtežjih etap. Čakajo jih ekstremni pogoji južnega Pacifika, hladno vreme in celo ledene gmote. Organizator je področje dovoljene plovbe omejil na 59 južni vzporednik. Ekipe bodo lahko plule z vetrom v zahodnih vetrovih. Pluli bodo lahko v tako imenovanih Rjovečih štirideset (Roaring Forties) in Besnih petdeset (Furious Fifties), stabilnih zahodnih vetrovih, ki pihajo na južni polobli. Ekipe južneje ne bodo smele pluti zaradi možnosti ledenih gor, ki se gibljejo v območju Antarktike in ogrožajo varnost plovbe.
Plovba v teh neobljudenih področjih bo zelo hladna. Pluli bodo tudi mimo točke Nemo, ki je najbolj oddaljena točka od kopna na svetu. To je točka, kateri so bliže vesoljske postaje, kot kopno.
"To je del sveta, kjer skiperji v ospredje postavimo posadko pred jadranjem. Plovba v tem področju je nekaj posebnega. Morje je veliko, vetrovi so močni in pluti je treba pametno.", je dejal Charles Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng.
Za plovbo preko južnega Pacifika, do rta Horn, bodo jadralci predvidoma potrebovali 11 dni, v cilj v brazilskem mestu Itajai pa naj bi pripluli med 4. in 6. aprilom.
Foto: Volvo Ocean Race
Danes se je v Cádizu v Španiji končalo Evropskego prvenstvo razreda finn, ki se ga je udeležilo 96 jadralcev razreda finn iz 33 držav, med njimi 12 olimpijcev iz Ria, trije nekdanji svetovni prvaki in trije nekdanji evropski prvaki, tudi branilec naslova evropskega prvaka Jonathan Lobert iz Francije in bronasti medalist iz Londona leta 2012.
Iz Slovenije sta se Evropskega prvenstva udeležila naša mlada finnaša, brata Jan in Liam Orel, ter med skoraj 100 jadri razreda finn na koncu zasedla Liam Orel 56. mesto, Jan Orel pa 61. mesto, če upoštevamo le evropsko floto 74 jadralcev pa sta bila na 44. in 49. mestu.
Od ponedeljka do petka, 12. do 16. marca, je bilo načrtovanih 10 regat - po dve na dan, nato pa sobotna regata za medalje in finalna regata za vse ostale. Zaradi izjemno zahtevnih razmer so organizatorji uspeli izpeljati le 8 regat do petka, nato pa v soboto samo regato za medalje med najboljšimi desetimi, za ostale pa finalna regata pri vetru z močjo 30 vozlov ni bila izvedena.
Jan Orel (SLO99) v Cádizu |
Naša mlada jadralca Liam in Jan Orel sta na tem prvenstvu jadrala dobro ter vseskozi ostajala pri vrhu druge polovice celotne flote. V izjemno zahtevnih pogojih sta bila prave bitke na valovih.
"Val se dvigne do 3-4m, na njem pa še nekaj manjših od 1-1,5m. Izkušnje so sicer enkratne, Evropsko prvenstvo pa je za letos samo ena izmed regat v ciklusu treningov in priprav čez zimo. Napredek na polju je viden!" je ob tem povedal vodja odprave Jure Orel.
Evropsko prvenstvo se je zaključilo v soboto, ko so se jadralci na regatno polje zaradi slabe vremenske napovedi podali že zelo zgodaj ter začeli z regato za medalje. Na koncu je prvak postal Edward Wright iz Velike Britanije, vseskozi vodilni Nizozemec Nicholas Heiner se je moral sprijazniti s srebrno medaljo, tretji pa je bil Šved Max Salminen, naša jadralca pa sta obdržala uvrstitve skupno Liam Orel 56. mesto, Jan Orel 61. mesto, če upoštevamo le evropsko floto 44. in 49. mesto, v kategorji U23 pa 14. in 18. mesto.
Liam Orel: "Evropsko prvenstvo v Cádizu je bilo zelo zahtevno zaradi močnega vetra in velikega vala. Kljub temu sem odjadral po svojih najboljših močeh in odnesel veliko novih izkušenj. Prvenstvo sem zaključil na 56. mestu v floti skoraj 100 jadrnic. Takoj po prvenstvu pa bom končno dobil svoj, dober jambor, ki je z Miami-ja prispel prepozno, zato sem tukaj jadral z izposojenim."
Eldina Knez, JZS
V Cádizu v Španiji se je začelo Evropskego prvenstvo, ki se ga udeležuje 96 jadralcev razreda finn iz 33 držav, med njimi je 12 olimpijcev iz Ria, trije nekdanji svetovni prvaki in trije nekdanji evropski prvaki, tudi branilec naslova evropskega prvaka Jonathan Lobert iz Francije in bronasti medalist iz Londona leta 2012. Kar 30 udeležencev tekmuje v kategoriji U23, kar pomeni največjo mladinsko floto Evropejcev doslej. Iz Slovenije se evropskega prvenstva udeležujeta brata Jan in Liam Orel.
Od ponedeljka do petka, 12. do 16. marca, organizatorji nameravajo izpeljati 10 regat – po dve na dan, nato pa bo v soboto, 17. marca, sledila regata za medalje. Po tem, ko je bila v nedeljo zaradi trimetrskih valov po nevihti odpovedana poskusna regata, so lahki in nestanovitni vetrovi zaznamovali otvoritveni dan prvenstva v ponedeljek, 12. marca, tako da so organizatorji prvi dan uspeli izpeljati le eno regato.
Liam Orel se je uvrstil na 57. mesto, Jan Orel pa na 74. mesto. Zmagal je Nicholas Heiner iz Nizozemske je zmagal, Caleb Paine iz ZDA in Facundo Olezza iz Argentine pa sta si delila drugo mesto, na četrtem mestu pa je po prvem dnevu branilec evropskega prvaka, Jonathan Lobert iz Francije.
Ekipa Dongfeng je pred Aucklandom pokazala ogromno mero koncentracije in zmagala na današnji "New Zealand Herald" priobalni regati.
Danes zjutraj so pred Aucklandom pihali šibki vetrovi, ki so pogosto menjali svojo smer. Zato smo bili na današnji regati priča številnim zamenjavam v vodstvu. Ciljno črto je najhitreje prečkala ekipa z rdečimi jadri Dongfeng. Na drugo mesto se je uvrstila ekipa AkzoNobel, medtem, ko je ekipa MAPFRE s tretjim mestom uspela obraniti vodilno pozicijo v razvrstitvi priobalnih regat.
"Bilo je zelo naporno. Začeli smo zelo slabo. V ospredju se je dogajalo toliko stvari, da je bilo bolje začeti zadaj. Tisti, ki so pluli v ospredju so ostali samo razkrili mesta, kjer ni vetra. Nam je uspelo obpluti ta mesta in se zavihteti v vodstvo. Trudili smo obdržati svojo hitrost in počasi smo prihajali v ospredje.", je povedal Charles Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng.
Regata se je pričela na zelo zanimiv način, ker je pihal zgolj šibak veter. Ekipa MAPFRE se je postavila na zavetrno stran regatnega polja in štartno črto prečkala kot prva. Ekipi Scallywag je na privetrni oznaki naredila pravo zmedo in praktično ustavila ekipe Brunel, Akzonobel, Dongfeng in Turn the Tide on Plastic. Ker so se od oznake preveč oddaljile, niso več uspele prečkati štartne linije, temveč obrniti plovila vrniti za štartno črto in ponovno pričeti. Edina ekipa v skupini, ki se je izognila ponovnemu štartu je bila ekipa Brunel.
Zelo dobro je etapa pričela tudi ekipa Vestas, ki se je po nesrečnem trku z ribiškim plovilom pred Hong Kongom ponovno vrnila na regatno polje. Regato so pričeli na sredini regatnega polja in se uspeli izogniti zmedi pri privetrni oznaki. Proti prvi oznaki so pluli na drugem mestu za ekipo MAPFRE. Bliže kot so bile vodilne ekipe prvi oznaki, manj je bilo vetra in hitrosti plovbe so se zmanjšale. Ekipe iz ozadja so izkoristile priložnost in zmanjševale zaostanek z vsako minuto plovbe. Ekipa Vestas je pred prvo oznako prešla v vodstvo. Le nekaj trenutkov kasneje pa je po privetrni strani regatnega polja priplula ekipa Dongfeng. Na presenečenje vseh je prva zaplula skozi prvo oznako ekipa Akzonobel. Sledila ji je DongFeng, Brunel, Vestas pa je padla na četrto mesto.
V nadaljevanju sta ekipi Dongfeng in Akzonobel pluli druga ob drugi. Proti tretji oznaki sta pluli le z nekaj metri razlike in se večkrat zamenjali v vodstvu. Ekipi Dongfeng je proti oznaki počasi povečevala hitrost in obrnila s 50 m prednosti. Po obratu je ekipa Dongfeng svojo prednost povečevala in jasno je bilo, da bodo v cilju prvi. Ekipi Akzonobel je uspelo ohraniti prednost pred zasledovalci in se uvrstiti na drugo mesto z zaostankom minute in 6 sekund. Kot tretja je priplula ekipa MAPFRE z zaostankom 4 min in 14s. Sledila je ekipa Vestas, Brunel in Sun HUng Kai/Scallywag. Najspabše se je odrezala ekipa Turn the Tide On Plastic, ki je zasedla sedmo mesto in zaostala 8:25 minut.
Regata se nadaljuje naslednjo nedeljo, 18.3.2018, ko bodo ekipe zaplule v Pacifiški ocena proti zloglasnemu rtu Horn. Regato bomo dnevno spremljali na eNavtiki.
Posnetek celotne priobalne regate "New Zealand Herald"
Trenutna razvrstitev po šestih priobalnih regatah: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ekipa Vestas bo letošnjo regato nadaljevala v sedmi etapi regate, ko bo flota izplula iz Aucklenda na Novi Zelandiji, preplula Pacifik in 7000 nmi dolgo etapo končala v brazilskem mestu Itajai.
Spomnimo se tragične nesreče ekipe Vestas, ki se je na koncu četrte etape regate, praktično pred ciljem v Hong Kongu nesrečno zaletela v enega izmed ribiških čolnov. V nesreči so vsi ribiči padli v vodo, plovilo se je potopilo, eden izmer članov posadke ribiškega čolna pa je izgubil življenje. Njihovo plovilo je bilo močno poškodovano v premčnem delu. Nov premec so izdelali v Italiji, ga poslali v Novo Zelandijo in v zadnjem mesecu dni, je v novozelandski ladjedelnici ekipa uspela usposobiti jadrnico za nadaljnjo plovbo.
Ekipa Vestas v času od nesreče, ni tekmovala. Sedaj se z mešanimi občutki vračajo v regato.
»Popravilo jadrnice je bil izjemen podvig. Sedaj je zopet v vodi. Koordinacija naše ekipe z proizvajalci plovila, ladjedelnico, sponzorji in dobavitelji opreme je bil pravi logistični zalogaj. Pred mesecem dni smo rekli, da bomo danes zopet v vodi. Držali smo se plana. Uspeli smo. Nekaj dela nas še čaka. Namestiti moramo jambor, snast in številno opremo. Potem bo potrebno še vse preveriti. S plovbo bomo začeli danes, 7.3.2018. Tako imamo še dovolj časa, da se pripravimo na priobalno regato, ki bo potekala 10.3. in nato na sedmo etapo, ki se bo pričela 18.3.2018. Torej, pripravljeni bomo dobro!«, je povedal Charlie Enright, skiper ekipe Vestas.
Ponovna splovitev jadrnice Vestas |
Zaradi nesreče se je organizator regate Volvo Ocean Race odločil pripraviti podrobno poročilo o nesreči ekipe Vestas. K sodelovanju so pritegnili največje svetovne strokovnjake za varnost na morju kot sta Stan Honey, član US Sailing Safety at Sea Committee in Rear Admiral Oxenbould, predsednik Australia Sailing’s National Safety Committee, dveh svetovno priznanih organizacij za varnost na morju. Na podlagi poročila bodo pripravili priporočila za nočno plovbo na področjih z gostim pomorskim prometom.
Regata Volvo Ocean Race 2017-28 se bo nadaljevala 10.3.2018 s priobalno regato pred mestom Auckland. Ekipe bodo imela nato še teden dni za priprave na najbolj zahtevno, sedmo etapo regate, kjer jih čaka 7000 nmi plovbe preko južnega Pacifika, mimo zloglasnega rta Horn in južnega Atlantika. Priobalno regato in celotno 7. etapo bomo dnevno spremljali na naši spletni strani.
Ekipa Charisma, lastnika Nice Poonsa je dala vedeti, da prihaja nov pomemben igralec v razred RC44.
Ta vikend se je v Caleru na kanarskih otokih odvija prva regata v Razredu RC44. Najbolje se je odrezala nova ekipa Charisma iz Monaka, ki je v lasti Nice Poonssa. V napeti bitki je uspela premagati odlično ekipo Nika, v kateri jadrajo tudi slovenski jadralci. Ekipa Charisma, si je zmago zagotovila zgolj z eno točko razlike.
»V zadnji dirki vidiš, kako se lahko stvari spremenijo. V zadnji plovbi z vetrom smo vodili za pet točk. Nato smo osvojili zgolj eno. To dokazuje, da moraš biti zbran ves čas, vse do konca regate. Ekipe so profesionalne in izjemno dobre. Vsi igrajo na visokem nivoju.«, je povedal Nico Poons po osvojeni prvi zmagi.
Regata v Lanzarotu je potekala v skoraj poletnih pogojih. Pihal je jugozahodnik s hitrostjo okrog 15-16 vozlov, sijalo je sonce in morje je bilo le rahlo vzvalovano. Pogoji so bili podobni tistim, ki jih poznamo junija v Mediteranu. A to je bilo le do zadnjega, finalnega dne tekmovanja. V nedeljo so se vetrovi okrepili in zapihali s hitrostjo do 23 vozlov.
»Danes smo pričeli izjemno dobro, kar je bil velik napredek glede na prve dni tekmovanja. Navdušeni smo nad obnašanjem jadrnice in nad delom ekipe. Seveda lahko nekatere stvari izboljšamo do naslednje regate v Portorožu. Trenutno smo veseli, da je Nico osvojil zmago. Ni se enostavno kosati z imeni kot je Sean Baker in Vasco Vascotto. Vsi taktiki v tej floti so eni najboljših in ponosni smo, da smo med njimi.«, je povedal Ray Davies, taktik na jadrnici Charisma.
Slovenska jadrnica Igorja Laha, CEEREF, je osvojila prvo sobotno regato. Adrian Stead, taktik na jadrnici je dejal: »Ko smo pluli proti prvi oznaki, smo videli, da smo desno blizu obale. Imeli smo možnosti, a nam dobre pozicije ni uspelo ohraniti do cilja.« Na zadnji oznaki so bili šele na petem mestu, a na koncu jim je uspelo v cilj prijadrati kot tretji.
Slovenska ekipa je zmagala tudi na otvoritveni dirki. V vodstvo so prešili takoj po štartu in prednost obranili vse do cilja. Igor Lah, lastnik ekipe CEEREF je dejal: »To je bila naša najboljša prva regata v zadnjih letih. Bilo je zelo zabavno, predvsem zaključek regate. Ničesar nismo mogli izgubiti, zato smo takoj po oznaki zapluli na levo stran regatnega polja. Tam se je veter obrnil in okrepil.«
Slovenski jadralec Tomaž Čopi iz ekipe Nika, je na svojem facebook profilu komentiral uvrstitev: »Za našo ekipo Nika je bila vikend izjemen izziv. Vsega je bilo po malo. Končali smo z lepim in dobrim jadranje. Zadnji dan je bil šampanjec dan. Odličen občutek je kadar si na stopničkah.«
Nadaljevanje jadralskega spektakla RC44 bo pred našimi vreti v Portorožu, rojstnemu kraju razreda RC44. Dvoboji se bodo pričeli v sredo 9. maja in bodo potekali vsak dan, vse do nedelje 13. maja, ko bomo dobili zmagovalca drugega dogodke.
Video prvega dogodka RC44 CALERO MARINAS CUP 2018
Rezultati prvega dogodka RC44 CALERO MARINAS CUP 2018
Država |
Ekipa |
Št. jadra |
R1 |
R2 |
R3 |
R4 |
R5 |
R6 |
R7 |
R8 |
R9 |
R10 |
R11 |
R12 |
PnP |
Št. točk |
Monaco | Charisma | MON 69 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | - | 36 |
Rusija | Nika | RUS 10 | 2 | 1 | 7 | 5 | 2 | 1 | 3 | 2 | 6 | 5 | 1 | 2 | - | 37 |
Slovenija | Ceeref | SLO 11 | 7 | 6 | 4 | 2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | - | 40 |
Švedska | Artemis Racing | SWE 44 | 1 | 4 | 2 | 1 | 6 | 6 | 5 | 6 | 1 | 6 | 7 | 1 | 1 | 47 |
Velika Britanija | Aqua | GBR 2041 | 6 | 5 | 5 | 6 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 6 | - | 55 |
Velika Britanija | Peninsula Petroleum | GBR 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 5 | 7 | 6 | 7 | 5 | 7 | 2 | 7 | 2 | 58 |
Francija | Aleph Racing | FRA 17 | 5 | 7 | 6 | 7 | 7 | 5 | 7 | 3 | 7 | 2 | 6 | 4 | 2 | 68 |