Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Prva kriterijska regata optimistov in regata za laser radial San Simon Cup 2018, ki je potekala v organizaciji Jadralnega kluba LJUBLJANA in v sodelovanju z izolskima jadralnima kluboma JK Izola in JK Burja ter ob pomoči Pomorskega društva Piran, je minila v znamenju izredno zahtevnih pogojev, v katerih pa so se organizatorji kar najbolje izkazali in verjetno sploh ne bi mogli bolje krmariti med neštetimi spremembami vetra in izrazito težkimi razmerami na regatnem polju, kar so pozitivno čutili prav vsi udeleženci. Vremenske razmere so tudi botrovale dejstvu, da se je od prvotno prijavljenih 180 tekmovalcev razreda optimist regate dejansko udeležilo za dobro tretjino manj, kriterij za razred laser 4.7 je naknadno bil zaradi vremenskih razmer odpovedan, 12 jadralcev pa se je udeležilo regate v razredu laser radial.
Organizatorji so nameravali postaviti ločeni regatni polji za rarzede laser in optimist, za kar so zagotovili potrebno število članov organizacijskega odbora in plovil, dva mednarodna regatna oficirja (David Bartol in Anastasios Fotis) ter šest priznanih sodnikov s pisano mednarodno zasedbo iz Slovenije, Hrvaške, Madžarske in Nemčije. Zadnji dan pred regato pa je pošteno zagodlo vreme z obilnim sneženjem, ki je pobelilo tudi Obalo. Sneženje je spremljala tudi zelo močna burja, ki je zelo ovirala prihod udeležencev v Izolo.
Kljub kaotičnim prometnim razmeram je do petka zjutraj udeležbo potrdilo 123 jadralcev v razredu optimist in 12 jadralcev v razredih laser. Pri laserjih so se organizatorji odločili, da izpeljejo regato samo za razred laser radial, ker je bilo v razredu laser 4.7 premalo prijavljenih udeležencev, zato pa so se nekateri mlajši jadralci prvič tekmovalno preizkusili v razredu z večjim jadrom za radial in hrabro zarezali v mrzle valove. Skupno so se regate udeležili mladi jadralci iz 21 klubov iz Slovenije, Italije, Hrvaške, Avstrije, Madžarske in Slovaške.
V petek, 2. marca, vremenski pogoji zaradi nočnega sneženja in premočne burje niso omogočali izpeljave regat, so se pa mladi jadralci kljub temu zabavali s kepanjem in postavljanjem snežaka ter pripravo jadrnic. V soboto, 3. marca, se je vreme skladno z napovedjo precej umirilo, zato je regatni odbor ob 11. uri poklical jadralce na morje. Ob rahlem vetru med 5 in 6 vozli iz različnih smeri je v oblačnem vremenu regatnemu odboru uspelo zaključiti po dva plova za obe skupini v razredu optimist in tri plove v razredu laser radial. Popoldan, ko je veter obrnil na rahlo tramontano, je organizatorjem ponagajal še dež, tako da so v hladnem vremenu komaj kakšno stopinjo nad ničlo vsi prezebli zaključili regato s poznim kosilom za vse udeležence v restavraciji San Simon Resort. V razredu optimist je tekmovalo 43 deklet in 80 fantov v dveh skupinah, od tega 22 kadetov in 16 kadetinj (letnik 2007 ali mlajši).
Za v nedeljo, 4. marca, je zaradi lepega vremena in ugodne vremenske napovedi regatni odbor najavil začetek regat že ob 10. uri. V začetku je res potegnil ugoden veter iz južne smeri, ki je obetal uspešen plov, vendar je kmalu začel upadati do jakosti dva do tri vozle in spreminjati smer najprej na burjo in potem na tramontano ter se šele popoldan ustalil iz smeri maestrala z jakostjo med štirimi in šestimi vozli. Kljub neugodnim razmeram za jadranje jadralci niso bili slabe volje ob čakanju na veter, ker jih je grelo prijetno zgodnje pomladno sonce s temparaturami nad deset stopinj. V slalomu med spremembami smeri in moči vetra je regatnemu odboru uspel manjši čudež, da je speljal po dva plova v obeh razredih in tako na povsem regularen način zaključil regato z odbijanjem uvrstitve v najslabšem plovu in s tem uspešno zaključil kriterijsko regato.
Pri optimistih so se pri fantih in dekletih za končno razvrstitev upoštevali po trije plovi. Kot najuspešnejši so zaključili regato že prvi dan vodilni Buba Pulek (Clivo Sailing Club), Daniel Cante (JK Izola), Martin Fras (JK Izola), Andrea Nordio (SV Barcola Grignano), Jan Pernarčič (YC Čupa) in Luka Zabukovec (JK Jadro Koper). Tudi pri dekletih je zmagovalka vodila že po prvem dnevu in sicer je bila to Mija Močinić (Clivo Sailing Club), ki so ji sledile kadetinja Lisa Vucetti (SV Barcola Grignano), Alja Petrič (JK Jadro Koper), Lea Schranzhofer (SC TWV Achensee) in Marlene Rudisch (SC TWV Achensee). Med najmlajšimi kadetinjami je zmagala zelo obetavna Lisa Vucetti, sledile pa so ji Aurora Ambrož (YC Čupa), Zala Vidmar (JK Jadro Koper), Giulia Marella, (CDV Venezia) in EMA Grabnar (Clivo Sailing Club). Med kadeti se je po drugem dnevu vrstni red nekoliko spremenil in sicer so bili najboljši Vittorio Bonifacio (SV Barcola Grignano), Alessandro Mangione (YC Čupa), Giuseppe Montesano (TPK Sirena), Maj Petrič (JK Jadro Koper) in Jakov Močinić (Clivo Sailing Club).
V razredu laser radial so zaključili pet plovov, od katerih se je odbil najslabši rezultat. Med fanti so bili v ospredju Nicolo Kravanja (JK Burja Izola), Gašper Strahovnik (JK Burja Izola), Alex Veljak (JK Jadro Koper), Janez Zabukovec (JK Jadro Koper) in Andrej Fras (JK Izola). Med dekleti je v istem razredu zmagala absolutno četrta Sandra Lipovec (JK Pirat), sledili pa sta ji Maja Žibert (JK Ljubljana) in Gaja Kolarič (JK Ljubljana), ki sta tudi uspeli ugnati nekatere fante, tako da lahko na naslednjih regatah pričakujemo zanimive povračilne boje.
Po zaključku plovov so organizatorji z zaključno podelitvijo pokalov in z žrebanjem praktičnih nagrad zaokrožil uspešen regatni vikend ter se zahvalil regatnemu odboru in sodnikom za uspešno izpeljano regato in vsem udeležencem za hrabro jadranje v zimskih razmerah. Pokale najboljšim je podelil generalni sekretar Jadralne zveze Slovenije, Romeo Podlogar.
Tekst: JZS in JK Ljubljana; Fotografije: Špela Kosec, Petra Stojsavljevic, Nada Pajtler
Ekipa AkzoNobel je najhitreje prijadrala iz Hong Konga do novozelandskega mesta Auckland. Za plovbo dolgo preko 6000 nmi so potrebovali 20 dni 9 ur 17 minut in 26 sekund.
Zadnji dnevi plovbe proti cilju v Aucklandu so bili izjemno napeti in naporni za vse ekipe. Razlike med njimi so bile izjemno majhne in nobena ekipa si med plovbo dolgo 6344 nmi ni priborila tolikšne prednosti, da bi lahko pred ciljem menila, da je zmaga zagotovljena. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je v cilj priplula le 2 minuti in 14 sekund za zmagovalno ekipo. Ekipa MAPFRE, ki je večino etape plula na začelju, je prikazala izjemen zaključni del in se uvrstila na tretje mesto. Za drugo uvrščeno ekipo je zaostala zgolj 20 minut. Četrto mesto si je z dodatnimi tremi minutami zaostanka priboril Dongfeng, še 3 minute več pa je do cilja potrebovala ekipa Turn the Tude on Plastic. Ekipa Brunel, ki je zasedla zadnje mesto v etapi, je edina zaostala nekoliko več. V cilj so pripluli 1 uro in 57 minut za zmagovalno ekipo. V cilju smo tokrat videli le šest ekip, ker ekipa Vestas ni uspela popraviti poškodovane jadrnice. Plovilo so že pripeljali na Novo Zelandijo, kjer izvajajo popravila. Jadrnica bo na red za naslednjo etapo regate (več o tragični nesreči na tej povezavi).
"6. etapa je bila 6500 nmi dolgo dvobojevanje, ki je skoraj nerealno. Nikoli v svojem življenju še nisem jadral takšne regate. Ves čas smo bili blizu in smo videli drug drugega. Ostali so bili vedno tu. Vse spoštovanje ekipi Scallywag. Niti za trenutek niso prenehali napadati in mi se nismo prenehali braniti. Zelo sem ponosen na svojo posadko. Niti za trenutek se niso predali.", je v cilju dejal Simeon Tienpont, skiper zmagovalne ekipe Akzonobel.
Za ekipo AkzoNobel je zmaga na šesti etapi prva zmaga v letošnji regati. Priborili so si novih osem točk v skupni razvrstitvi, kar jih uvršča na trenutno četrto mesto.
David Witt, skiper ekipe Scallywag je v cilju dejal: "Nikoli se nismo predali. Samo tokrat nam ni uspelo. Imeli smo možnosti a ekipa AkzoNobel je bila tokrat za las predobra. Od prve etape smo močno napredovali."
Nadaljevanje regate
Nadaljevanje regate Volvo Ocean Race 2017-18 bo 10.3.2018, ko bo potekala priobalna regata pred mestom Auckland. Štart bo predvidoma ob 14.00 uri po lokalnem času oziroma ob 02.00 uri po našem času (UTC+1). Nato bodo imele ekipe še en teden časa za priprave na sedmo etapo. V nedeljo, 18.3.208 bodo zapluli preko Južnega Pacifika proti rtu Horn in nato ob vzhodni obali Južne Amerike proti brazilskemu mestu Itajai. Prepluti bodo morali 7600 nmi. Prioblano regato in 7. etapo bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.
Časi plovbe 6. etape
|
Posnetek prihodov ekip v cilj |
Trenutni rezultati po šestih etapah:
Mesto | Ekipa | 1.etapa | 2. etapa | 3. etapa | 4. etapa | 5. etapa | 6. etapa | Bonus točke | Skupaj | ||
1. | MAPFRE | 6 | 7 | 14 | 4 | 1 | 5 | 2 | 39 | ||
2. | Dongfeng | 5 | 6 | 12 | 6 | 1 | 4 | 0 | 34 | ||
3. | Sun Hung Kai/Scallywag | 7 | 5 | 10 | 0 | 1 | 6 | 1 | 26 | ||
4. | AkzoNobel | 3 | 2 | 6 | 7 | 0 | 7 | 1 | 23 | ||
5. | Vestas | 2 | 4 | 8 | 3 | 1 | 0 | 1 | 23 | ||
6. | Brunel | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 2 | 0 | 20 | ||
7. | The Tide on Plastic | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 3 | 0 | 12 |
Slovenski kajtar Toni Vodišek je zmagal na evropskih kvalifikacijah v kajtanju in si zagotovil nastop na mladinskih olimpijskih igrah v Buenos Airesu.
Slovenski kajtar Toni Vodišek je v Dakhli v Maroku zmagal na kvalifikacijah za prihajajoče mladinske olimpijske igre (YOG) v Argentini. Z zmago je sebi in Sloveniji prislužil mladinsko olimpijsko vozovnico za nastop v kajtanju.
Letošnjega leta Toni ne bi mogel bolje začeti, potem ko je na kvalifikacije odpotoval takoj po podelitvi priznanj Jadralne zveze Slovenije za dosežke preteklega leta, kjer je prejel priznanje za lovoriko svetovnega prvaka v razredu formula kite do 18 let.
Na kvalifikacijah je za seboj pustil vse konkurenčne predstavnike francoskih, italijanskih in španskih ekip, tudi Francoza Benoita Gomeza, ki je na drugem mestu pristal zaradi kazenskih točk v prejšnjih tekmah in je tako Toniju Vodišku pripadla najvišja stopnička.
“Srečen sem, da sem uspel na evropskih kvalifikacijah v Dakhli v Maroku dobiti edino vozovnico za mladinske olimpijske igre, ki bodo letos oktobra v Buenos Airesu v Argentini. Ponosen sem, da bom tam lahko zastopal Slovenijo. Tekma je bila zelo naporna, fantje iz cele Evrope so pokazali visok nivo znanja in želje po zmagi. Seveda vse to ne bi bilo mogoče brez vas podpornikov in odličnih kajtov "Ozone” je po zmagi na svojem Facebook profilu objavil Toni Vodišek.
Med dekleti je mladinsko olimpijsko vozovnico za Evropo osvojila dominantna kajtarka iz Italije Sofia Tomasoni, iz Afrike pa se bodo olimpijskih iger udeležili Jonas Ouahmid iz Maroka med fanti in Rut Gouws iz Južne Afrike med dekleti.
Medtem pa ostale mlade kajtarje, ki tokrat niso imeli sreče, maja čaka še zadnja možnost na Kitajskem na mladinskem svetovnem prvenstvu TT: R, kjer se bodo podelila še zadnja mesta za mladinske olimpijske igre, ki bodo med 6. in 18. oktobrom v Buenos Airesu gostile 4000 mladih športnikov iz 206 držav, ki se bodo potegovali za najboljše uvrstitve v kar 32 športnih disciplinah – med njimi pa prvič tudi v kajtanju.
Prejšnji konec tedna sta se dve slovenski posadki v Šibeniku udeležili prve regate v letošnji evropski turneji jadralnega dvobojevanja – European Match Race Ture. Zmago je slavila ekipa Lumba Match Race Team – Dejan Presen, Miha Truden, Hrvoje Petrović in Dario jusić, ki je zmagala v vseh dvobojih v predtekmovanju in izločilnih dvobojih. “To je zares odličen začetek evropske turneje v letu 2018,” je po zmagi povedal Dejan Presen. “Veseli me, da smo zmagali na tej prvi regati, saj smo prišli zelo blizu ob koncu prejšnje sezone. Z veseljem pričakujemo naslednji dogodek v Črni gori!”
Z drugim mestom je uspeh dopolnila še ekipa ŠD Gibanca – Jure Jerkovič, Emil Jerkovič, Robert Zajc, Blaž Kmetec.
Tradicionalni otvoritveni dogodek evropske turneje jadralnega dvobojevanja organizira Wave Sailing Center v Šibeniku v enem najlepših hrvaških zalivov, ki ponuja spektakularno jadralsko areno blizu mestne promenade, da je tako na ogled kar najširši množici ljudi.
Evropska turneja jadralnega dvobojevanja se bo nadaljevala z drugo regato med 16. in 18. marcem v slikovitem črnogorskem zalivu Boki Kotorski ob gostoljubju tamkajšnjega jahtnega kluba Porto Montenegro, konec marca sledi tretja regata na jezeru Neusiedl blizu Dunaja, nato pa aprila v Kneževini Monako.
Prva preizkušnja za razred 420 v letošnji sezoni je tokrat potekala v organizaciji JK Uskok Zadar – 420 Zadar Open 2018. V spremstvu trenerja Mitje Mikulina sta že v sredo, 14. februarja, na pot krenili dve posadki, in sicer Nina Škopac - Veronika Franič ter Matej Planinšič - Jaka Romih. Pestre vremenske razmere sta še posebej v soboto izvrstno izkoristili dekleti.
Regate se je v petek in soboto udeležilo 25 posadk iz Hrvaške, Italije, Avstrije in Slovenije. Nedeljska napoved z močnim vetrom in sneženjem pa je mnoge prisilila na zgodnejši odhod proti domu. Piratovi posadki sta kljub napovedi vztrajali in se med preostalimi udeleženci povzpeli v sam vrh.
Nina Škopac in Veronika Franič sta v treh dneh zabeležili 4., 7., 18., 2., 7., 13. in 11. mesto, kar jima je v končnem seštevku prineslo odlično 7. mesto (2. mesto U17, 3. mesto dekleta). Matej Planinšič in Jaka Romih pa sta v treh dneh zabeležila 9., 10., 13., 15., 15., 3. In 5. mesto, kar jima je v končnem seštevku prineslo 10. mesto (2. mesto fantje U17).
Okrepljeni z zasluženimi nagradami so v nedeljo pozno popoldne krenili proti domu, kjer so se po napornem vikendu na morju spopadli še s snegom.
Tekst: JK Pirat; Foto: Nikola Šiško, Mitja Mikulin
JK Ravbar v sodelovanju z Delta sailingom letos zopet organizira jadranje preko Jadrana, III. Transjadransko regato.
Termin za III. Transjadransko regato je od srede 4. 4. 2018 pa do nedelje 8. 4.. Rezervni datum v primeru neugodnega vremena - konstantni veter 30+ vozlov ali par dni dežja, pa sobota 7. do srede 11. 4..
Na jadrnicah se lahko brezplačno prespi s torka 3. na sredo 4.aprila. Ekipe, ki vzamejo jadrnico v Marini Kornati v Biogradu, lahko jadrnico prevzamejo že v torek. 3. 4. Tekmovalci imajo 6 dni jadranja. Dodatni dan bo na voljo za nekoliko daljši postanek v Italiji.
Salon jadrnice Kufner 54 |
O jadrnici
Jadrnice so monotip Kufner 54. To so velike, prostorne in tudi hitre 5 kabinske jadrnice, za do 12 oseb, če dva spita v salonu, ki je ogromen. Jadrnice so letnik 2015 do 2017. Lani se je regate udeležilo 8 jadrnic in 72 udeležencev. Letos bo vsaj 10 ekip, to pa je približno 100 udeležencev.
Cena udeležbe in najema jadrnice Kufner 54, če skiperji sami sestavijo ekipo je 1598,00 €. Cena na posameznika, ki bi se pridružil regati in nima svoje ekipe je odvisna od števila oseb na jadrnici. Kot posamezniki se lahko priključite izkušeni ekipi tudi, če imate malo ali nič jadralnih izkušenj.
Število oseb na jadrnici Cena na osebo
12 139€
11 152€
10 168€
9 187€
8 210€
Eno izmed sidrišč na regati |
Kaj je vključeno v ceno:
- najem jadrnice D&D 54
- transit log
- dovoljenje za plovbo v mednarodnih vodah
- malica na Tremitih
- pokali
- sodnik in organizacija regate.
Program regate:
Četrtek, 29. 3. 2018
- ob 18:00 sestanek skiperjev v Pivnici Ravbar v Domžalah
Torek, 3. 4. 2018
- Prevzem jadrnic za ekipe, ki gredo iz marine Biograd
Sreda, 4. 4. 2018
- plov: Šolta - Komiža
- do 10:00 prevzem jadrnic v ACI marini Trogir in ACI marini Split
- 12:00 sestanek skiperjev na pomolu v Maslinici
- 13:00 start 1. plova
- druženje v Komiži
- Start pred Maslinico , 1. obratna točka hrid Voliči pred viško luko, cilj rt med Velim in Malim Barjakom pred Komižo
- Dolžina plova 25 Nm
- Rezervna varianta v primeru šibkega vetra, direktno s Šolte na Komižo
- Dolžina plova 22 Nm
Štart zadnjega plova pred Palagružo |
Četrtek, 5. 4. 2018
- plov: Komiža - Palagruža
- zjutraj sestanek skiperjev na pomolu v Komiži
- start 2. plova 30 minut po odjavi zadnje jadrnice na Policiji v Komiži
- prosto jadranje do Viesta na rtu Gargano
- Start pred Komižo, Biševo pustimo na levi, cilj Palagruža
- Dolžina plova 42 milj
Petek, 6.4. 2018
- plov: Peschici - Tremiti
- 9:30 sestanek skiperjev
- 11:00 start 3. plova Peschici – Tremiti
- malica in druženje
- Start pred mestom Peschici na severnem delu rta Gargano, otoček Pianoso pustimo na levi, cilj pomol na otoku San Nicolo.
- Dolžina plova 33 Nm
Sobota, 7. 4. 2018
- plov: Pianosa - Biševo
- 8:00 sestanek skiperjev
- 10:00 start 4. plova Pianosa – Biševo
- prijava na Policiji na Visu
- razglasitev rezultatov v Pojodi v Kutu
- Start pri Pianosi, cilj na Biševu.
- Dolžina plova 45 Nm
Regate se lahko udeležite tudi v razredu Open s kakšno drugo jadrnico, ki jo najamete pri Delta sailingu.
Jadralci, lastniki jadrnic pa ste vabljeni, da se regate brezplačno udeležite s svojo jadrnico.
Zanimiva regata in žur zagotovljena.
Vabljeni v čim večjem številu.
Pohitite s prijavo, proste so samo še 4 jadrnice.
Dodatne informacije in prijave na: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali Brane na 041 442 902
JK Ravbar - http://www.jkravbar.si/
Delta sailing - http://deltasailing.eu/
Trenutna situacija: 27.2.2018 ob 09.00
Po preplutih 6000 nmi je razlika med prvo in zadnjo ekipo le 33 nmi. Še vedno je v vodstvu Akzonobel le 1 nmi za njimi pa pluje Sun Hung Kai/Scallywag. Turn The Tide On Plastic ima 5,5 nmi zaostanka, MAPFRE 8,9 in Dongfeng 9,9. Nič Še ni odločeno. 90 nmi pred ciljem, so lahko prav vsi še zmagovalci. Nekoliko slabše kaže le ekipi Brunel, ki pluje z zaostankom 33 nmi.
Ekipe se približujejo Aucklandu po severovzhodni strani Nove Zelandije. Med prvimi petimi ekipami je zgolj 10 nmi razlike zato so še vse v bitki za prvo mesto. Ker so vremenske razmere ugodne, praktično vsa plovila vidijo drug drugega.
David Witt je bil presenečen: »Ne morem verjeti, da sta ekipi Dongfeng in MAPFRE tu! To ni pravično. Pred 24 urami sta bila oba rdeča čolna 140 nmi za nami, sedaj pa so se nam približali na vsega 6 nmi.«, ko ju je zagledal le nekaj milj za na njihovo jadrnico Sun Hung Kai Scallywag, ki pluje na drugem mestu.
Ker so se vetrovi pred Aucklandom okrepili, ekipe plujejo s hitrostjo okrog 20 vozlov. V cilju jih lahko pričakujemo okrog 13.00 ure po našem času (12.00 UTC).
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | AkzoNobel | 90,0 nmi | ||
2. | Sun Hung Kai/Scallywag | +1,1 nmi | ||
3. | Turn The Tide on Plastic | +5,5 nmi | ||
4. | MAPFRE | +8,9 nmi | ||
5. | Dongfeng | +9,9 nmi | ||
6. | Brunel | +33,9 nmi | ||
7. | Vestas | ni štartala |
Ponedeljek, 26.2.2018 ob 09.00
Stealth mode STM |
"Stealth mode" je prikrit način plovbe. Vsaka ekipa lahko enkrat v posamezni etapi uporabi možnost prikrite plovbe. To pomeni, da se njena pozicija ne prikazuje na zaslonih ostalih plovil 24 ur od pričetka plovbe v prikritem načinu. Ekipe jo običajno uporabijo, preden izvedejo taktično spremembo plovbe, da jih tekmeci ne bi mogli posnemati. Možnost je smiselno uporabiti le kadar se jadrnice med seboj ne vidijo. |
Igra skrivalnic se nadaljuje. 450 nmi pred ciljem se je pred tekmovalci skrila še ekipa Anzonobel, ki je plula na prvem mestu. Do noči sta bili tako dve ekipi skriti pred tekmeci. Ob 2.00 uri zjutraj se je na zaslonih prikazala ekipa Sun Hung Kai/Scallywaw. Vrnila se je na vodilno pozicijo. Turn the Tide On Platic, je ves čas plula blizu njih in je nekaj zaostanka celo nadomestila. Približala se jim je na vsega 10 nmi. Ob 7.00 zjutraj je ekipo Sun Hung Kai/Scallywag do cilja ločilo še 270 nmi. Z ekipo Turn the Tide On Plastic plujeta v smeri proti vzhodu, proti severnemu rtu Nove Zelandije, rtu Reinga. Kje je ekipa AkzoNobel lahko samo ugibamo. Preden je skrila svojo pozicijo, je plula 30 nmi bliže cilju kot Turn the Tide On Plastic. Plula je najbolj južno, celo južneje od rta Reinga, zato bo morala zapluti rahlo proti severovzhodu, da bo lahko obplula rt.
S svojo potezo je ekipa AkzoNobel poskrbela za dramatični zaključek 6. etape. Ker ekipe trenutno plujejo s hitrostmi okoli 13 vozlov, lahko pričakujemo, da se bo ekipa ponovno pokazala na zaslonih tik pred ciljem a Aucklandu, do katerega jih loči manj kot 250 nmi. Za dodatno popestritev bo poskrbel tudi sistem visokega zračnega pritiska in brezvetrja ne severozahodu Nove Zelandije. Hitrosti vetra se že zmanjšujejo. Posledično padajo hitrosti plovbe. Zopet bomo priča združevanju flote nad čemer so najbolj navdušeni tekmovalci na začelju. MAPFRE in Dongfeng zaostajata 130 nmi, Brunel pa že 170.
»Priznati moram, da je zelo boleče, ko na poročilu pozicij plovil, da vsakič zaostajamo več. Prav nič zabavno ni sprejemati takšne novice. Upam le, da se bo center visokega zračnega pritiska nehal premikati in bo ostal na severozahodu Nove Zelandije. To bo ustalilo vodilne ekipe. Mi se trudimo še naprej. Vemo, da se je v tej etapi že večkrat zgodilo, da vremenska napoved ni bila natančna.«, je povedal Bouwe Bakking, skipper jadrnice Brunel, ki trenutno pluje na zadnjem mestu.
Nedelja, 25.2.2018 ob 09.00
V zadnjih dveh dneh plovbe je svojo zahodno pozicijo najbolje unovčila ekipa AkzoNobel. Vetrovi na zahodu si bili nekoliko močnejši in omogočali hitrejšo plovbo. Včeraj se je na ekranih zopet pojavila ekipa Brunel, ki je 24 ur plula v prikritem načinu plovbe. Pri plovbi mimo Nove Kaledonije, sta obstajali dve strategiji za plovbo proti cilju v Aucklandu. Ali pluti ob čim bol vzhodno, ob obali Nove Kaledonije in si skrajšati pot do cilja, ali pa pluti bolj zahodno proti Avstraliji, kjer pihajo močnejši vetrovi. Ekipa Brunel se je odločila za plovbo proti vzhodu, direktno proti cilju. Preden so izginili z ekranov so za vodilno ekipo zaostajali zgolj 9 nmi. Po 24 urah so se zopet pojavili na zaslonih in njihov zaostanek je bil še dve milji večji. Da odločitev ni bila najboljša se vidi danes. Na vzhodu so vetrovi šibkejši in ekipa Brunel zaostaja že 81 nmi. Z drugega mesta so zdrsnili na četrto. Če so dejansko na četrtem mestu ali pa so zdrsnili na peto, trenutno ne vemo natančno. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je ponoči plula na drugem mestu. Svoj zaostanek za vodilno ekipo AkzoNobel je zmanjševala iz ure v uro in ob 01.00 (UTC) prešla v vodstvo. Pol ure kasneje, ko so imeli že miljo prednosti, pa so uporabili "Stealth mode" in se skrili pred konkurenti. Na zaslonih jih bomo videli ponovno jutri zjutraj.
Petek, 23.2.2018 ob 09.00
Za najhitrejše se brezvetrje končuje. Plujejo proti področju z močnejšimi vetrovi, ki že pihajo jugozahodno od Nove Kaledonije. Najhitreje je do vetra priplula ekipa AkzoNobel, ki je včeraj plula na tretjem mestu z 21 nmi zaostanka za ekipo Turn the Tide on Plastic. Ponoči je mimo Nove Kaledonije plula je najbolj zahodno. Ko se je zdanilo, je za vodilno zaostajala le še 11 nmi, nato pa unovčila svojo pozicijo in se zavihtela v vodstvo. Dobro je jadrala tudi ekipa Brunel. Plula je najbolj vzhodno, najbliže Nove Kaledonije. Ob 4.00 uri zjutraj (UTC) je izkoristila možnost prikrite plovbe (Stealth mode) in se skrila pred tekmeci. Kakšno taktično potezo so izvedli, bomo videli jutri zjutraj.
Ekipe trenutno plujejo mimo nove Kaledonije v smeri proti jugozahodu. V zadnjih 24 urah so se cilju približali le za 150 nmi. Do Aucklanda jih loči še 1170 nmi.
»Še en dan plovbe v mirnem morju in visoki vročini. Držimo pesti, da se bo veter obdržal. Vremenske prognoze sicer kažejo drugače.«, je povedala Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic.
Cécile Laguette z jadrnice Akzonobel pa je sporočila: »Če bi me vprašali, na kateri od šestih jadrnic bi bila trenutno najraje, je odgovor, na naši. Če pogledam našo trenutno pozicijo, sedaj ko smo mimo Nove Kaledonije, smo na zelo dobrem mestu…. no do cilja je še dolga pot.«
Četrtek, 22.2.2018 ob 09.00
Mučno počasno jadranje se nadaljuje. Flota se je premaknila 140 nmi bliže cilju. Ponoči so pluli mimo otočja Vanuatu in se počasi približujejo proti Novi Kaledoniji. Ker je veter spremenil smer in piha iz jugovzhoda, kjer je cilj, so morali spremeniti smer plovbe. Trenutno plujejo proti jugozahodu. Južno od Nove Kaledonije pihajo močnejši vetrovi. Ali se bodo odločili za plovbo zahodno od otočja ali zahodno bomo videli v naslednjih urah. Med samo razvrstitvijo se ni zgodilo nič dramatičnega. Še vedno je v vodstvu ekipa Turn The Tide On Plastic. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag zaostaja 18 nmi. Ekipi Brunel in AkzoNobel sta zamenjali mesti in plujeta z zaostankom 20 nmi. Tudi na petem in šestem mestu je prišlo do spremembe. MAPFRE je prehitela Dongfeng za 4 nmi. Za vodilno ekipo ima 72 nmi zaostanka, kar je 20 nmi manj kot včeraj.
»Očitno bodo zadnje milje najbolj pomembne. Etape še zdaleč ni konec. Truditi se moramo še naprej.«, je zapisala Dee Caffari, skiperka vodilne ekipe.
»Kdor bo prvi pobegnil šibkim vetrovom, bo prvi v Aucklandu. Prvi zunaj bo prvi v Aucklandu. Zadnji del plovbe bo verjetno potekal kar naravnost proti cilju.», je dejal Jules Salter, navigator na jadrnici AkzoNobel.
Sreda, 21.2.2018 ob 09.00
Doldrumsi zahtevajo svoj davek. Ko smo včeraj mislili, da slabše ne gre, je zadnji dan dokazal, da je to možno. Včeraj so jadralci prepluli 170 nmi v 24 urah, v zadnjih pa zolj 120. Trenutno plujejo med Salamonovimi otoki in otočjem Vanuatu v Koralno morje, ki so ga že prepluli, ko so v četrti etapi pluli iz Avstralije proti Hong Kongu. Takrat jim je bilo vreme naklonjeno, tokrat ne. Še vedno ni vetra. Kljub temu, da so še 15 stopinj južno, kjer bi se moralo področje Doldrums že končati, pa vetra še vseeno ni. V vodstvu se je povzpela ekipa Turn the Tide On Plastic. Ekipo Sun Hung Kai/Scally wag je prehitela za 19 nmi. Ker so vetrovi šibki, so se vse ekipe obrnile proti jugu in počasi napredujejo proti Novi Zelandiji. Ekipa Turn the Tide on Plastic je unovčila svojo najbolj vzhodno pozicijo in je trenutno najbliže cilju. Skupaj še vedno plujeta ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Akzonobel. Razdalja med njima je zgolj 4 nmi. Ekipa Brunel, ki pluje za Turn the Tide On Plastic se je zavihtela na tretje mesto z 22 nmi zaostanka. V začelju pa kot tretji par plujeta rdeči jadrnici. Dongfeng in MAPFRE imata po 93 nmi zaostanka, kar je le 4 manj kot včeraj.
Dee Caffari je z jadrnico Turn the Tide On Plastic 70 nmi bolj vzhodno od predhodne vodilne ekipe Sun Hung Kai/Scallywag, »Danes smo se zbudili z dobrimi novicami. Nočna plovba po šibkih vetrovih je bila prava mora. Sedaj plujemo nekoliko hitreje in napredujemo glede na ostale ekipe. To nam prinaša nasmeh na obraz. Ekipa se zopet zbira na krovu in vsi smo dobili motivacijo, da nadaljujemo z delom vse do cilja v Aucklandu, do koder nas loči še 1500 nmi.«
Torek, 20.2.2018 ob 10.00
Na Pacifiku se ne dogaja veliko. Vetra ni. Ekipe so v 24 urah preplule zgolj 170 nmi. Hitrost plovbe je vsem ekipam padla pod 5 vozlov. Ekipe plujejo v parih. V vodstvu je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, 5 nmi za njo pa pluje AkzoNobel. Ekipa Brunel, je ostala praktično brez vetra in se premika s hitrostjo enega vozla. Poleg pluje še ekipa Turn the Tide on Plastic, ki je nekoliko uspešnejša pri lovljenju vetra in se je iz četrtega mesta povzpela na tretje. Njihova prednost pred ekipo Brunel je le pol milje. V začelju plujeta ekipi Dongfeng in MAPFRE. Tudi ti dve ekipi sta druga ob drugi in se borita za vsako sapico. Plujeta na razdalji ene milje, za vodilno dvojico pa zaostajata 97 nmi.
»Pri sedanji hitrosti plovbe bomo v cilj pripluli čez 55 dni. Do takrat nam bo zmanjkalo hrane.«, se je pošalila Libby Greenhalgh navigatorka vodile jadrnice Scallywag. »To je zelo zabavna igra in dviguje moralo na krovu. Kako naj ekipi povem, da bomo v cilj pripluli čez 55 dni, ali pa da bo veter s hitrostjo 8 vozlov zapihal čez šest dni v kakšnem čudnem oblaku.«
Šali se tudi Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic: »Imeli smo lepo nočno jadranje. Ko smo se zbudili, smo imeli lep zajtrk skupaj z ekipo Brunel.«
Ponedeljek, 19.2.2018 ob 10.00
Vetra ni. V zadnjih 24 urah se je vodilna ekipa Sun Hung Kai/Scallywag cilju približala le za 170 nmi. Ostale ekipe v ozadju so dlje časa plule in svoje zaostanke močno zmanjšale. Trenutno ekipi MAPFRE in Dongfeng, ki plujeta na zadnjih dveh mestih, zaostajata le še 75 nmi. Vodilnim sta se približala za skoraj 150 nmi. Trenutno so vse ekipe v področju šibkih vetrov. Plujejo zgolj s hitrostmi med 5 in 10 vozli. Kljub temu, da je večji del prednosti ekipe Scallywag skopnel, so zadovoljni s plovbo zadnjih 24 ur.
»Vedno smo veseli, kadar smo v vodstvu. Ko smo videli velik oblak, ki je prekril ostale ekipe, smo videli, da je to priložnost za nas. Mislili smo, da se bomo le pomaknili nekaj milj naprej, a smo se zavihteli v vodstvo. Oblaki so bili zelo močan dejavnik, kot tudi že v četrti etapi. Poleg tega smo za nekaj časa izgubili tudi satelitsko povezavo. Vsi smo se trudili iz svoje trenutne pozicije izvleči čim več. Trenutno nam gre dobro. Izogibamo se področjem, ki so prekrita z oblaki.«, je zapisala Libby Greenhalhg, navigatorka na vodilni jadrnici Scallywag.
Nedelja, 18.2.2018 ob 10.00
Ekipa Scallywag se je prebila v vodstvo. Včerajšnji zaostanek, ki je znašal 50 nmi, so spremenili v prednost 6 nmi. David Witt, skiper ekipe, je vedno dejal, da ni ljubitelj elektronske opreme. Rad je na krovi plovila, opazuje oblake in plovilo usmerja natančno. Odlično so pluli skozi lokalno vreme v področju Doldrums in sedaj z ekipo nadaljujejo z odlično plovbo. Medtem, ko Witt opazuje oblake, navigatorka Libby Greenhalgh opazuje računalniške simulacije vremena. S to taktiko, je ekipa že drugič prečkala področje Doldrums bolje od ostalih in si zagotovila odločilno prednost. Včeraj so vremenske napovedi predvidele 12 ur stabilnih vetrov a temu ni bilo tako. Veter je pihal vse med 2 in 25 vozli. Lokalni oblaki nad posameznimi področji imajo prevladujoč vpliv na vetrove diktirajo plovbo.
Na začelji se borita za peto mesto ekipi MAPFRE in Dongfeng. Plujeta na razdalji 10 nmi in imata za vodilno ekipo že 200 nmi zaostanka. Ostale ekipe so svoj zaostanek za vodilno nekoliko zmanjšale. Brunel na tretjem mestu zaostaja že 125 nmi.
"Zopet imamo internetno povezavo. Očitno tudi sateliti potrebujejo servis. Ko ni povezave, šele opaziš, kako smo odvisni od interneta. Povezava z bazo, pošiljanje pozicije, pridobivanje vremenskih podatkov,... in kaj naj naredimo sedaj? No zadnji del, vremenski podatki, nam niso bili v veliko pomoč v zadnjih dneh. Masivne super celice - nevihte vodijo predstavo.", je sporočil Bouwe Bekking iz ekipe Brunel.
Sobota, 17.2.2018 ob 10.00
Doldrums-i so poskrbeli za zanimiv razplet zadnjega jadralnega dne. Pred 24 urami je razdalja med vodilno in zadnjo ekipo znašala 59 nmi, danes pa znaša kar 280. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag, ki sta v področje Doldrums najbolj zahodno, sta prvi ujeli veter na južni strani ekvatorja. Ekipa Brunel, ki je pred vhodom v področje šibkih vetrov vodila za eno miljo pred ekipo AkzoNobel, sedaj zaostaja 150.
"Glede na celotno floto smo bili na poziciji, kjer smo želeli biti. Potem je prišel trenutek, ko smo vrgli kocke. Malo sreče in dobro upravljanje z oblaki. Naredili smo, kar smo menili, da je prav. Nismo se posvečali odločitvam drugih.", je povedal David Witt, skipper ekipe Scallywag, ki pluje na drugem mestu s 50 nmi zaostanka za vodilno AkzoNobel.
Če pogledamo plovne poti ekip, vidimo, da sta ekipi AkzoNobel in Scallywag pluli v stabilnih vetrovih in jima ni bilo potrebno pogosto prečiti. Ostale ekipe niso imele te sreče. Najslabše ste prehod Doldrums-ov odnesli ekipi Dongfeng In MAPFRE.
Petek,16.2.2018 ob 10.00
Brezvetrje je tu. Doldrums je že premešal pozicije. Ekipa Brunel, ki je še včeraj plula na zadnjem mestu, pluje trenutno na prvem. V zadnjih 24 urah so ekipe preplule zgolj 240 nmi bliže cilju. Namesto plovbe direktno proti cilju, ekipe cik-cakajo okoli Ekvatorja.
Dnevno dogajanje na Volvo Ocean Race, 15.2.2018 |
Hitrost plovbe je padla. Šibki vetrovi področja Doldrums omogočajo plovbo s hitrostmi med 5 in 9 vozli. Zaskrbljenost med posadkami narašča a na drugi strani se kažejo nove priložnosti. Kdor jih bo znal izkoristiti, si bo pridobil izjemno prednost pri nadaljnji plovbi na južni polobli. Kot se za Doldrums-e spodobi so vetrovi šibki in spremenljivih smeri. Ekipe morajo prečiti vsakih nekaj preplutih milj. Sled njihove plovbe izgleda kot stara obrabljena žaga. Ekipa MAPFRE je zaplula pod oblak in v trenutku so izgubili 10 mni glede na ostale ekipe. Več sreče je imela ekipa Dongfeng. Pluli so le nekaj milj za ekip MAPFRE. Oblak jih ni prekril, nadaljevali so lahko brez težav in prehiteli ekipo MAPFRE, ki je zdrsnila na peto mesto.
»Kakšna noč. Dež, dež, dež,… dež in še več dežja. Koliko milijonov litrov vode je padlo včeraj ponoči. In veter. Da ne govorim. Padel je na slaba 2 vozla, nato pa prihrumel s 30 vozli iz popolnoma druge smeri. Dežuje tako močno, da sploh ne vidiš horizonta. Zato ne vidim ali se veter krepi ali pada. Vse je kot ruska ruleta. Razprta imamo velika jadra. Veter v sekundi naraste iz 3 na 11 vozlov in že razmišljamo o zamenjavi jader. Sprašujemo se katero jadro zamenjati. Če zapiha s hitrostjo 30 vozlov rabimo najmanjša jadra, če zapiha z 20 vozli nekoliko večja. Opcij je nešteto. Mislim, da smo včeraj imeli pravi recept. Ko nas je ujel veter, ki je pihal s hitrostjo 30 vozlov. Zapluti smo morali z vetrom, da smo spustili veliko jadro in namestili manjšega. Nekaj smo izgubili a vseeno jadra zamenjali pravočasno.«, je zapisal Bouwe Bekking, skiper ekipe Brunel, ki je trenutno v vodstvu.
Sreda, 14.2.2018 ob 10.00
Pasati potiskajo floto proti jugozahodu, proti cilju v Aucklandu, do koder jih loči še 3100 nmi. Ekipa Vestas pa je že uspešno pristala v Aucklandu, a žal ne na način, kot so si ga sami želeli.
Dnevno dogajanje na Volvo Ocean Race, 13.2.2018 |
Četrtek, 15.2.2018 ob 10.00
Tudi zadnjih 24 ur so ekipe plule v močnih pasatih, ki so floto premaknili 430 nmi bliže cilju. Najhitrejšo ekipa AkzoNobel do cilja loči še 2.750 nmi. Preko noči se je razvrstitev nekoliko spremenila in razdalje med ekipami nekoliko zmanjšale. Ekipa MAPFRE je uspela včerajšnji zaostanek zmanjšati za 10 nmi in se je povzpela na drugo mesto. Trenutno jo do vodilne ekipe AkzoNobel loči še 28 nmi. Ekipa Brunel, ki pluje najbolj zahodno, je padla na peto mesto, zadnja pa je še vedno ekipa Turn the Tide On Plastic z 83 nmi zaostanka. Trenutno ekipe plujejo okrog petega severnega vzporednika in se približujejo področju Doldrums. Na sliki trenutnih pozicij je lepo vidno področje brezvetrja okoli ekvatorja. Hitrosti plovbe so se že zmanjšale. Ekipa Akzonobel pluje le še s hitrostjo 7 vozlov, medtem ko zadnja ekipa Turn the Tide On Plastic še pluje s hitrostjo 20 vozlov. V naslednjih 24 urah se bodo razlike med ekipami še zmanjšale in pozicije premešale.
Sedaj, ko se ekipe približujejo področju Doldrums, se vidi, katere taktične odločitve v preteklosti so bile boljše. Ekipe, ki so se odločile, da bodo plule najbolj vzhodno, imajo prednost. Plujejo v močnejših vetrovih, kot plovbe glede na veter je boljši in razdalje se zmanjšujejo. Ekipi Scallywag in AkzoNobel, ki sta red dnevi skrajšali plovno pot, sedaj plačujeta za napake. Ekipa AkzoNobel si je sicer uspela pridobiti dobro pozicijo in je najbolj južno od dela flote, ki pluje najbolj vzhodno.
»Dolga pot je, kadar pluješ stran od cilja, a občutek, da si v vodstvu je odličen. Vedno je bolje, da vodiš, kot da slediš. Vedno nekaj pridobiš in nekaj zgubiš. Ko bomo prišli v področje Doldrums in se približali ekvatorju se bo začel pravi izziv. Ko sprejemamo odločitve, to vidijo ekipe v ozadju. Vidijo tudi, ali smo se odločili pravilno ali ne. Zato smo nekoliko ranljivi in drugi so lahko v prednosti.«, je zapisal Simeon Tienpont, sikiper jadrnice AkzoNobel.
Z jadrnice Brunel se je oglasil skiper Bouwee Bekking in strnil dogajanje zadnjih 24 ur: »Vetrovi so pihali s hitrostmi med 25 in 30 vozli. Valovi so bili visoki in nemogoče je bilo posedat na jadrnici. Valovi so se prelivali preko krova in iskreno povedano, niso bili naši najbolj priljubljeni pogoji za jadranje. Včeraj smo trčili v velik val. Zgubili smo nekaj milj, ki smo si jih priborili v preteklih šestih urah plovbe. Potem smo padli v velik naliv. Veter je pihal samo s hitrostjo 12 vozlov in to direktno proti nam. Dve uri smo potrebovali, da smo se izvili iz slabega vremena. Vedno držiš pesti, da imajo tudi druge ekipe enake pogoje, a včeraj temu ni bilo tako. Izgubili smo 14 nmi v šestih urah. Ves trud, ki smo ga vložili v preteklosti je izpuhtel. Grozno vendar plujemo naprej. Zadnji dve poročili pozicij plovil sta nekoliko bolj spodbudni. Zopet pridobivamo. Flota se bo v naslednjih 36 urah združila. Vodilni bodo pluli v šibkih vetrovih, medtem ko bomo mi na repu še pluli v starem, močnejšem vetru. Takrat bomo zopet nasmejani……no da ne bo pomote, smejemo se že sedaj.«
Ekipa Vestas, ki je poškodovala svojo jadrnico v trku z ribiško ladje v četrti etapi (Ekipa Vestas trčila v ribiško ladjo, ena smrtna žrtev), je v ponedeljek prispela v Auckland. Ker jadrnice še niso uspeli popraviti do štarta šeste etape, so jo naložili na tovorno ladjo in prepeljali v Auckland. Iz pristanišča, jih je čakala še 200 km dolga pot do ladjedelnice, kjer bodo plovilo usposobili za nadaljnjo plovbo v sedmi etapi. Ker so plovila Volvo Ocean 65 enaka in pravila razreda izjemno stroga, so premec plovila izdelali iz obstoječih kalupov v italijanskem podjetju Persico Marine ter jih poslali v Auckland. V lokalni ladjedelnici bodo odstranili poškodovane dele in namestili nove. Plovilo nameravajo usposobiti do naslednje etape, ko bodo ekipe iz Aucklanda plule v brazilsko mesto Itajai. Pričetek etape je 18. marec, ker pomeni, da imajo le mesec dni, da popravijo močno poškodovan trup plovila.
Flota šestih plovil je na Pacifiku. Plujejo s pomočjo pasatov, ki pihajo s hitrostmi okrog 20 vozlov in zadostujejo za plovbo s hitrostjo med 18 in 20 vozli. V zadnjih 24 urah so prepluli 400 nmi. Vrstni red se ni spremenil, le razdalje med plovili so se povečale. Ekipa AkzoNobel pluje izjemno dobro in si je priplula 22 nmi prednosti pred ekipo Scallywag. Ostale ekipe zaostajajo vse preko 50 nmi. Tretja je MAPFRE pluje z 52 nmi zaostanka, Dongfeng zaostaja še dodatno miljo, Brunel za dodatnih 10. Najslabše pluje ekipa Turn The Tide On Plastic, ki zaostaja že 90 nmi. Ekipe danes plujejo okrog 11 severnega vzporednika in se bodo kmalu približale področju Doldrums. Ali bo zopet prišlo do drastičnih sprememb v razvrstitvi bo jasno že jutri. Trenutno jih na poti preko področja Doldrums čaka brezvetrje. Pravile taktične odločitve bodo tiste, ki bodo odločile, kdo bo prvi zopet zaplul v južne pasate in se priboril ključno prednost na poti do cilja.
Torek, 13.2.2018 ob 10.00
Noč ima svojo moč. Vetrovi so padli in razvrstitev ekip je povsem drugačna. MAPFRE, ki je včeraj vodila, je padla na tretje mesto in ima skoraj 50 nmi zaostanka. Tudi ekipe Dongfeng, Brunel in Turn the Tide on Plastic so zaostale in imajo dodatnih nekaj milj zaostanka. Vodstvo je prevzel AkzoNobel. Štiri milje za njimi pluj ekipa Sun Hung Kai/Scallywag.
Ekipe počasi plujejo v področje pasatov. Ti jim bodo omogočili hiter napredek proti cilju na Novi Zelandiji. Trenutno so še v področju, kjer vetrovi pihajo s hitrostjo okoli 15 vozlov, kmalu pa bodo zapihali močneje.
Ponedeljek, 12.2.2018 ob 10.00
Ponedeljkovo jutro je posadke dobesedno izstrelilo proti Novi Zelandiji. Konstantni vetrovi pihajo s hitrostjo 20-25 vozlov in omogočajo hitro jadranje. Situacija na vrhu je podobna včerajšnji. Štiri ekipe MAPFRE, Dongfeng, Brunel in Turn the Tide On Plastic se izmenjujejo v vodstvu in plujejo na razdalji manjši od 10 nmi. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag svoj zaostanek uspešno zmanjšujeta. Predvčerajšnjim sta za vodilno skupino zaostajali še 115 nmi sedaj le še 25. Jadrnice v ospredju plujejo počasi proti jugu in poti se bodo kmalu združile.
»Vse bomo morali plačati. Že v prejšnji etapi smo videli, da je najbolj pomembno, kakšno pozicijo si izbereš pri prehodu skozi področje Doldrums. Del posadke, ki skrbi za navigacijo je zadovoljen s tem, kje smo in kam plujemo. Ostali člani jim zaupamo.«, je povedal John Fisher z jadrnice Scallywag.
»Severna skupina bo zaplula v nekoliko šibkejše vetrove. To nam bo omogočilo, da se jim približamo.«, je dejal navigatorka Libby Greenhalgh na jadrnici Scallywag.
»Vidim, da bo zelo naporna etapa. Sicer sem si to mislil že pred pričetkom. Nadejamo se plovbi v pasatih, ki bodo zapihali, ko se nebo razjasni. Trenutno je vidljivost slaba, dnevi so sivi in upam, da bo čim prej boljše. Kmalu bomo morali prečkati Doldrums, Pred njimi se bomo združili in dirka se bo pričela od začetka.« je dejal Xabi Fernadez , skipper trenutno vodilne ekipe MAPFRE.
Nedelja, 11.2.2018 ob 10.00
V 24 urah je ekipi Brunel uspelo prepluti 570 nmi in se zavihteti v vodstvo. Prednost pred ekipo MAPFRE je res minimalna in znaša manj kot miljo. Tudi Dongfeng na tretjem mestu pluje zgolj z 4,5 nmi zaostanka. Nekoliko bolj je zaostale le ekipa Turn The Tide on Plastic, ki trenutno zaostaja 20 nmi za vodilno. Ekipi AkzoNobel in Sun Hung Kai/Scallywag, ki sta zaostajali že 110 nmi, sta v zadnjem dnevu zaostanek prepolovili. Ekipa Akzonobel je nadomestila največ. Odločili so se za plovbo više proti severu in se približujejo vodilni četverci. Ekipa Scallywag vztraja in pluje po najbolj južni ruti. Tudi njihov zaostanek se zmanjšuje. Za ekipo Akzonobel zaostajajo le 5 nmi.
"Včeraj nas je ujela hladan fronta. Veter se je okrepil in kar naenkrat smo pluli s hitrostjo 20 vozlov. Zamenjali smo jadra, spremenili organizacijo na krovu in že smo na poti proti Aucklandu. Veter se je okrepil na konstantnih 30 vozlov. Po napovedih bo tako močno pihal naslednjih 8 ur, nato pa bo zopet padel. Imamo odlično priložnost da nadoknadimo nekaj zaostanka, ki smo si ga nabrali z počasno plovbo v veter. Sedaj se morje močno preliva preko krova. Vse je mokro in mi smo premočeni. Nihče se ne pritožuje. Vemo, da bo to trajalo le kratek čas, da pa bomo sedaj končno prepluli nekaj več milj. Morje je toplo. Ima 19 stopinj, približno enako kot zrak." je s krova jadrnice Turn the Tide On Plastic sporočila skiperka Dee Caffari.
Sobota, 10.2.2018 ob 10.00
Ekipa MAPFRE je prevzela vodstvo. Pred zasledovalci ima minimalne prednosti. Ekipa Brnuel pluje o,5 nmi za njimi, Dongfeng 0,75 in Turn the Tide On Plastic 3,75. Akzonobel in Suh Hung Kai/Scallywag zaostajata še nekoliko več, kot včeraj,. Zaostanek se je povečal na 115 nmi.
"Minila je še ena noč in še vedno vidimo vodilne. Vse tri jadrnice so pred nami. Pričakujemo spremenljive smeri in hitrosti vetra. Stanje je sivo. Oblaki nam prinašajo nekaj dežja, ki spere sol s plovil.", je povedala Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide On Plastic, ki pluje na četrti poziciji, le 3,7 nmi za vodilno trojico.
"Celo noč smo bili le nekaj 100 metrov oddaljeni drug od drugega. Pogosto smo morali menjati jadra. Vsi smo bili na krovu, četudi, se ni nič dogajalo. Zelo smo se trudili, da je jadrnica plula ves čas." je današnjo noč opisal Kyle Langford, trimer in krmar na jadrnici Brunel.
Ekipi Akzonobel in Scallywag plujeta z zaostankom 115 nmi. Po napovedih bosta prvi ujeli močnejši veter in nadoknadili zamujeno. Trenutno plujejo južno od otoka Okinawa v smeri jugovzhoda. Hitrost plovbe je podobna hitrosti vodilnih jadrnic.
Petek, 9.2.2018 ob 10.00
Prve taktične odločitve so sprejete. Ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in AkzoNobel sta včeraj pozno popoldne, takoj, ko sta odpluli mimo otoka Tajvan, zapluli proti severu. Ostale ekipe so nadaljevale plovbo proti vzhodu. Katera odločitev bo boljša ta trenutek ne moramo vedeti. Ekipe, ki so nadaljevale plovbo proti vzhodu, so si trenutno priborile že lepo prednost skoraj 100 nmi.
Proti večeru je začel na območju plovbe pihati močan vzhodnik. Zato so se ob 21.00 uri po lokalnem času, tudi ostale ekipe obrnile proti severu. Ekipa Dongfeng je z vodilne pozicije izrinila ekipo Brunel. Plujejo drug ob drugemu in tesno za petami je tudi ekipa MAPFRE, ki ima le 1 nmi zaostanka. Ekipa Turn the Tide On Plastic trenutno zaostaja 8 nmi.
"Tudi mi smo se obrnili proti severu. Ekipi Dongfeng in Brunel vidimo pred nami. Tudi Turn The Tide On Plastic je še v našem vidnem polju. Vidimo jih tudi na sistemu AIS. Vetrovi še vedno pihajo iz vzhoda in plujemo s hitrostjo 20 vozlov. Nekaj časa bomo pluli proti severovzhodu, nato bomo obrnil na vzhod in potem proti jugovzhodu, proti Marianskim otokom. Za plovbo bomo uporabili fronto, ki je nad severnim Pacifikom. Pričakujemo, da se bodo vetrovi pri prehodu fronte ves čas obračali. Od juga proti jugozahodu, nato na severozahod in na koncu na severovzhod. Po prehodu fronte bo severno od nas nastalo področje visokega zračnega pritiska.", je z jadrnice MAPFRE sporočil navigator Juan Vila.
Četrtek, 8.2.2018 ob 12.00
Včeraj se je pred Hong Kong-om pričela 6. etapa regate Volvo ocean Race 2017/18. Na štartu je bilo le šest ekip. Ekipa Vestas se te etape ne bo udeležila zaradi poškodb, ki jih je utrpela njihova jadrnica v trku z ribiško ladjo (več o dogodku v članki: Ekipa Vestas trčila v ribiško ladjo, ena smrtna žrtev). Jadrnico so naložili na tovorno ladjo in jo odpeljali v Auckland v Novi Zelandiji. Do pričetka sedme etape planirajo jadrnico popraviti in usposobiti za nastop na 7. etapi.
V šesti etapi, bodo ekipe plule iz Hong Kong-a proti novo zelandskemu mestu Auckland. Čaka jih 6100 nmi plovbe in ponovno bodo morali prečkati področje Doldrums-ITCZ. Pričeli bodo s plovbo po Južnem Kitajskam morju nato pa bodo zapluli v Filipinsko morje. Prvi del plovbe bo potekal v smeri proti vzhodu, saj je na severovzhodni strani Filipinov tropska nevihta, ki se ji bodo ekipe izognile po severni strani. Področje okrog nevihte je v coni prepovedane plovbe in jadralci ne smejo zapluti vanjo. Ko bodo prepluli Filipinsko morje, jih čaka Pacifik in dirka proti jugovzhodu. Pluli bodo mimo otokov Polinezije, dokler ne dosežejo Aucklanda v Novi Zelandiji.
Šesto etapo je najbolj pričela ekipe AkzoNobel, Brunal in Scallywag. V 8-10 vozlih vzhodnega vetra so se oddaljili od Hong Konga. Sledila jim je velika množica plovil gledalcev. Ko so zapluli na odprto morje so se vetrovi okrepili. Pihali so s hitrostmi med 15 in 25 vozli. Ekipe so bile prisiljene veliko jadro Code 0 spustiti in ga zamenjati z manjšim. Tudi napoved za naslednjih 24 ur je predvidela močnejše vetrove za kar bodo zadostovala manjša jadra. Zaradi bližine tropskega ciklona so napovedani visoki valovi. Področje ciklona se razprostira na področju 20 stopinj zemljepisne dolžine. Organizatorji so bili prisiljeni, da zaradi varnosti tekmovalcev določijo cono prepovedane plovbe, ki se je morajo vse ekipe izogniti.
"Do Aucklanda imamo 6000 nmi plovbe. Skoraj enako kot pri četrti etapi. Štart etape bo zelo pomemben. Če pogledamo vremenske modele za naslednjih 36 do 48 ur, vidimo, da bodo pihali izjemno močni vetrovi. Imamo različne opcije za pot po kateri bomo pluli. Če izberemo napačno, lahko takoj zaostanemo za 10 milj ali več.", je povedal Xabi Fernandez, skipper vodilne ekipe v skupnem seštevku, MAPFRE.
Po enem dnevu in 10 urah plovbe je v vodstvu ekipa Brunel. Imajo zgolj 3 nmi prednosti pred ekipo Dongfeng in dodatne 0,5 pred ekipo MAPFRE. Tudi ostale ekipe zaostajajo zgolj miljo ali dve več. Trenutno plujejo v zavetrju otoka Taiwan, v vetrovih ki pihajo s hitrostmi med 10 in 13 vozli. Hitrosti plovbe se gibljejo med 8 in 13 vozli. Takoj ko bodo zapluli mimo otoka jih čakajo vsaj dvakrat močnejši vetrovi. Hitrost plovbe se bo povečala in pričakujemo lahko povečanje razlik med ekipami. Do cilja morajo prepluti še 5100 nmi.
Posnetek pričetka 6. etape pred mestom Hong Kong
MAPFRE zmagala na regati pred Guangzhou, 3.2.2018
Na vodelinem mestu razvrstitve priobalnih regat je nova ekipa. Dosedanjo vodilno ekipo Dongfeng je zamenjala ekipa MAPFRE. Na regati pred kitajskim mestom Guangzhiu so ciljno črto prejadrali kot prvi in se zavihteli na skupno prvo mesto.
Regata se je začela zelo razburljivo. Ekipa Dongfeng, ki je hotela pred domačim občinstvom prikazati kar najboljšo predstavo je štartno črto prečkala prezgodaj. Enako napako je naredila tudi ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Ekipa Scallywag se je uspela hitro vrniti in ponovno štartati, medtem ko se je domača ekipa zataknila v sidrno vrv štartne oznake. Ko so se uspeli rešiti, je bila flota že več 100 metrov v regatnem polju.
Ekipa MAPFRE je pričela dobro. Prednost pred zasledovalci so stalno povečevali. Za drugo mesto sta se borili jadrnici Brunel in AkzoNobel. Ekipi sta v prvih treh obratih večkrat zamenjali poziciji. V zadnji plovbi z vetrom je ekipa Brunel, s Peterom Burlingom, zmagovalcem Pokala Amerike za krmilom, pridobila nekaj prednosti in si zagotovila drugo mesto.
Ekipa Scallywag, ki je bila na prvi oznaki tretja, je nekoliko zaostala in regato končala na četrtem mestu. Ekipa Dongfeng, se je ves čas trudila, da popravi napako, ki so jo naredili na štartu. Zaostanek za ekipo Turn the Tide on Plastic se je na vsakem obratu zmanjševal. A skiperka Dee Caffari je uspela prednost obraniti in končati kot peta. Domačini, ekipa Dongfeng, je končala na šestem mestu.
Po današnji regati sta si v skupnem seštevku priobalnih regat mesti zamenjali ekipi Dongfeng in MAPFRE ter ekipi Sun Hung Kai/Scallywag ter Vestas. Ekipa Vestas zaradi poškodb jadrnice v trku z ribiško ladjo ni nastopila na priobalni regati v Hong Kong-u in danes v Goungzhou.
Posnetek celotne regate pred mestom Guangzhou
Petek, 2.2.2018
Jutri bo pred kitajskim mestom Guangzhou potekala peta priobalna regata letošnje Volvo Ocean Race. Pričela se bo ob 15.00 uri po lokalnem času oziroma 7.00 (UTC). Tokrat direkten prenos regate ne bo možen zaradi tehničnih omejitev. Posnetek regate bo na voljo ob 23.00 po lokalnem lasu oziroma 15.00 UTC.
Flota sedmih jadrnic je med tednom opravila transfer iz Hongkonga in odplula v mesto Guangzhou. V trenutni skupni razvrstitvi priobalnih regat vodi ekipa Dongfeng s 25 točkami. Ekipa MAPFRE ima enako število točk, a je uvrščena na drugo mesto, ker ima manj zmag kot vodilna ekipa. Tretja je ekipa Brunel s 17 točkami, najslabše pa trenutno kaže ekipi Turn the Tide on Plastic s sedmimi točkami.
Po zaključeni regati bodo ekipe zopet opravile transfer do mesta Hong Kong. Tu se bo 7.2.2018 pričela šesta etapa. Jadralci se bodo odpravili na 6100 nmi dolgo plovbo proti novozelandskemu mestu Auckland.
Priobalno regato bomo spremljali v celoti. Vse informacije bodo objavljene na tem mestu.
Trenutna razvrstitev po petih priobalnih regatah: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
S plovom za odličja se je v Miamiju zaključila prva letošnja regata za svetovni pokal, na kateri sta v razredu 470 slavili Slovenki Tina Mrak in Veronika Macarol.
Tina Mrak in Veronika Macarol s trenerjem Tomažem Čopijem |
Regata se je začela v torek, ko je bilo v Miamiju komajda kaj vetra. V danih pogojih sta Portorožanki zasedli peto mesto. Drugi tekmovalni dan je ponudil nekoliko več vetra, Mrakova in Macarolova pa sta z uvrstitvami v prvi deseterici pokazali, da se bosta borili za najboljša mesta. Od srede naprej pa sta z odličnim jadranjem pokazali, da spadata med glavne favoritinje za končno zmago. To je postalo še posebej evidentno v soboto, ko sta z dvema prvima in tretjim mestom prepričljivo prevzeli vodstvo v skupnem seštevku. V današnjem plovu za odličja sta svojo odlično pripravljenost le še potrdili z drugim mestom v plovu za odličja in se zasluženo veselita svoje prve zmage na regatah svetovnega pokala. Drugo mesto sta zasedli Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Irmina Mrozek Gliszczynska, tretje pa Japonki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka.
Tina Mrak: "Za nama je res izjemen teden, že prvi dan sva začeli s petim mestom in v regatah, ki so sledile sva se konstantno uvrščale med najboljših deset. Včeraj je bil za naju z Veroniko še posebej dober dan, saj sva se povzpeli čisto na vrh lestvice. S trinajstimi točkami prednosti, ki sva si jih prijadrali včeraj, je bil današnji "medal race" nekoliko lažji. Ampak ne glede na to sva morali kontrolirati ostali dve posadki, kar nama je dobro uspelo, zato sva zelo veseli te zmage."
Veronika Macarol: "S Tino sva to leto začeli res odlično z zmago na regati za svetovni pokal. Sedaj morava še naprej trenirati in delati tako, kot sva doslej, da prideva čim bolje pripravljeni na svetovno prvenstvo v Aarhus, kjer se bodo delile prve norme za olimpijske igre. To je za naju letošnji glavni cilj."
Posnetek regate za medalje:
Danes je okrog Hong Konga potekala regata, ki je skupaj z včerajšnjo priobalno regato pred Hong Kongom, štela za nove točke v razvrstitvi priobalnih regat.
Danes se je najbolje odrezala ekipa MAPFRE in popravila včerajšnji vtis, saj je v cilj priplula šele kot četrta.
Pred Hong Kong-om se je zbrala ogromna množica obiskovalcev, tako na kopnem, kot na vodi. Sedmerici jadrnic so se pridružila številna plovila, ki so si spektakel želela ogledati iz neposredne bližine.
Šibki vetrovi spremenljivih smeri so omogočili vodilni jadrnici po štartu, ekipi MAPFRE, da prva najde nekoliko več vetra. Tri ekipe, Brunel, Turn the Tide on Plastic in Scallywag, so štartno črto prečkale prehitro in so se morale vrniti in ponovno pričeti regato. Zaradi napake so izgubile možnost, da se potegujejo za vidnejše uvrstitve.
Ekipi MAPFRE in Dongfeng sta se oddaljili od flote in si prijadrali lepo prednost.
"Pri teh priobalnih regatah nikoli ne veš, kako se bo izšlo. Enkrat imaš prednost in v trenutku jo lahko izgubiš. K sreči je bilo danes več možnosti za plovila v ospredju. Našli smo boljši zračni tlak. Pluli smo dobro a štart in trenutki po njem so bilo danes odločilni." je povedal Juan Vila, navigator na jadrnici MAPFRE.
"Današnja regata je bila zelo nepredvidljiva. K sreči smo se pozanimali pri domačih jadralcih, ki so nam pomagali z dobrimi nasveti. Mislim, da smo bili dobro pripravljeni in rezultat to tudi potrjuje. To je dobro.", je povedal Charles Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng.
Za vodilno dvojico sta jadrali ekipi AkzoNobel, ki je včeraj zmagala in Turn The Tide on Plastic. Borili sta se za tretje mesto. Ko so ekipe obplule južno obalo otoka, sta ekipi Brunel in Sun Hung Kai/Scallywag zapluli v sredino kanala, kjer sta ujeli boljši veter. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je štartala kot zadnja, je na koncu končala na odličnem tretjem mestu. Ekipa Brunel je zaostala le nekaj sto metrov in si prijadrala četrto mesto.
Dobro dvodnevno jadranje ekipe Dongfeng je pripomoglo, da se je v skupni razvrstitvi priobalnih regat zavihtela na prvo mesto. Z enakim številom točk, a manj zmagami, je na drugem mestu ekipa MAPFRE.
Posnetek regate okrog otoka Hong Kong 1. del
Trenutna razvrstitev po štirih priobalnih regatah: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Posnetek regate okrog otoka Hong Kong 2. del