Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Flota jadrnic Volvo Ocean Race je včeraj zaplula v področje Doldrums. Razlike med ekipami so se zmanjšale.
Področje Doldrums, ki slovi po svoji muhavosti, šibkih vetrovih in morebitnih hitrim spremembam vremena je združilo jadralce na Atlantiku. Hitrosti vetra so se včeraj zjutraj zmanjšale na 10 vozlov vzhodnika kar je omogočilo najpočasnejšim ekipam, da so se približale vodilnim. Razlike med njimi so se zmanjšale za več kot polovico. Če je bila dan poprej razlika med najhitrejšo in najpočasnejšo jadrnico 120 nmi, se je v področju Doldrums zmanjšala na vsega 50 nmi. Vodilne štiri ekipe so se približale druga drugi, tako blizu, da so se lahko opazovali. Najhitreje je plula ekipa Dongfeng. Ekipa MAPFRE jim je dihala za ovratnik in se približala na vsega 1 nmi. Tudi Vestas je jadral odlično. Do vodilnih jih je ločilo je 5 nmi. Brunel je uspel zaostanek zmanjšati na vsega 9 nmi. Akzonobel je plul dobrih 5 nmi za četrto ekipo. Ekipi Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag sta svoj zaostanek za vodilnimi zmanjšali na polovico.
Dnevno dogajanje 14.11.2017
Ponedeljek, 13.11.2017
Včeraj proti večeru (lokalni čas) so vse ekipe uspešno prejadrale področje Doldrums in se že približujejo južni polobli. Ob 11.00 uri jih je do ekvatorja ločilo le še pol stopinje. Vetrovi so se zopet okrepili in pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov, kar zadostuje za plovbo s hitrostmi med 12 in 14 vozli. Do cilja etape jih loči še 360 nmi.
Navigator Juan Vila z jadrnice MAPFRE, ki pluje na drugem mestu, je po prehodu področja Doldrums zapisal:
»Izpluli smo iz področja Doldrums. Plujemo v smeri jugozahod v stabilnih vetrovih vzhodnih smeri. Področje Doldrums smo prepluli brez težav. Nismo pričakovali, da bi vetra zmanjkalo za daljše obdobje. Ponoči so vetrovi res oslabeli, a le za 30 min. Jadrnice so se približale druga drugi. Imeli smo nekaj ploh. Nekatere so se razvile v nevihte, ki jih je spremljal veter in močan dež. Vetrovi so spreminjali smeri in skrbeli, da nam na krovu ni bilo dolgčas. Jugovzhodni vetrovi so pričeli pihati zjutraj. Ko smo zapluli pod zadnjim robom oblakov, smo vedeli, da smo prečkali področje. Nebo se je razjasnilo. Le tu in tam so se pojavile krajevne padavine. Trenutno imamo dobre pogoje za plovbo in uživamo.«
Torek, 14.11.2017
V dosedanjih regatah je bil otok Fernando de Noronha kontrolna točka. Otok, ki se nahaja le 200 nmi severovzhodno od brazilske obale, so morali obpluti po njegovi zahodni strani. Letos prvič to ni bilo potrebno. Ekipe so se same odločile, kje bodo plule proti jugu. Zaradi vremenskih razmer, ki v tem času vladajo na Atlantiku, pa se je zopet izkazalo, da je plovba iz Evrope proti južni Afriki najbolj smiselna prav preko tega področja, čeprav morajo jadralci dvakrat prečkati Atlantski ocean. Ponoči so vse ekipe plule mimo otoka. Ker letos ni bilo nujno pluti po zahodni strani, so pluli vzhodno. A razlika ni bila velika. Pluli so manj kot 100 nmi vzhodno in plovba ni bistveno krajša.
Kaj se je včeraj dogajalo na plovilih?
Vse posadke so včeraj prečkale ekvator. Na krovi so bili nekateri jadralci, ki so ga prečkali prvič. Leta 1832 je slavni znanstvenik Charles Darwin uvedel tradicijo krsta vseh mornarjev, ki so prvič zapluli iz severne poloble na južno. Usta so jim napolnili s smolo in barvo, nato pa so jih potopili v sod vode. Tradicijo je potrebno spoštovati tudi na Volvo Ocean Race regati. Zato je vse ekipe obiskal bog morja Neptun ter krstil tiste, ki so ekvator prečkali prvič. Ker na jadrnicah ni barve in smole, so novince premazali z ostanki hrane, ki so bili pomešani z kosi letečih rib, ki so priletele na krov. Da bo krst učinkovit, so jim oblikovali kreativne pričeske.
Sreda, 15.11.2017
Kaj se dogaja na Atlantiku? Pravzaprav ne veliko. Presenetljivo še vedno vse jadrnice plujejo v smeri jugozahoda in so vse bliže brazilski obali. Približujejo se mestu SalvadorVrstni red se v 24 urah ni spremenil prav veliko. Ekipa Vestas je zdrsnila s tretjega na peto mesto, ekipa Akzonobel pa se je iz petega povzpela na tretje in svoj zaostanek za vodilno ekipo Dongfeng zmanjšala za 20 nmi. Zaradi zelo izenačenih pogojev plovbe so razlike men celotno floto spet manjše. Dongfeng na prvem mestu do cilja loči še 3155 nmi. Trenutno zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je svoj zaostanek zmanjšala in zaostaja le še 53 nmi. Zelo dobo trenutno kaže ekipi AkzoNobel. Cilju etape v Južno Afriški republiki so se približali več kot ostale ekipe, ker plujejo najbolj vzhodno. Spremembe na vodilnih mestih se bodo zgodile v trenutku, ko se bodo ekipe začele obračati proti vzhodu. Odločitev bo ključnega pomena. Glede na trenutne vremenske razmere je možno, da bodo izkoristili ugoden veter na jugu Atlantika.
Trenutno stanje - 16.11.2017 ob 09:00
Ruleta na južnem Atlantiku se nadaljuje. Ekipa AkzoNobel pluje najbolj vzhodno in se je zavihtela na vodilno mesto. Celotna folta pluje vzhodno od brazilske obale proti 20 vzporedniku nekje med Salvadorejem in Riom de Janeirom. Trenutno še plujejo v vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 12 in 18 vozli. Omogočajo plovbo s hitrostjo med 12 in 19 vozli. Ekipe Dongfeng, MAPFRE, Brunel in Vestas so sicer najjužneje a bolj zahodno od ekip AkzoNobel, Turn the Tide on Plastic in Sun Hung Kai/Scallywag. Katera taktika se bo izkazala za najboljšo, bomo videli, ko bodo ekipe prisiljene obrniti proti vzhodu, cilju v Capetownu. Ekipe, ki plujejo najbolj zahodno računajo na vetrove na južnem oceanu, ki jih bodo ponesli proti vzhodu. Če bo ekipa AkzoNobel skrajšala plovbo za nekaj milj in si priborila odločujočo prednost, bomo videli v naslednjih dneh.
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | AkzoNobel | 2949 nmi | ||
2. | The Tide on Plastic | +26,8 nmi | ||
3. | Sun Hung Kai/Scallywag | +28,8 nmi | ||
4. | MAPFRE | +29,6 nmi | ||
5. | Dongfeng | +32,9 nmi | ||
6. | Brunel | +40,0 nmi | ||
7. | Vestas | +53,9 nmi |
Letošnjo regato Jabuka je najhitreje zaključila jadrnica Molo Longo s skiperjem Rajkom Kujundićem za krmilom.
Letošnja regata Jabuka je bila že 15. po vrsti. Na štartni črti je bilo letos 106 posadk, med njimi tudi številne slovenske jadrnice. Prvo mesto v skupni razvrstitvi je pripadlo domačinu, Rajku Kujundiću iz jadralnega kluba Tijat na jadrnici Molo Longo. Za plovbo je potreboval 16 ur 19 minut in 19 sekund. Le 10 minut kasneje je v cilj priplula 22 metrska jadrnica Sport One, na kateri je krmaril češki skiper Jiri Kolaneka. Jiri je bil sicer v prvem delu regate najhitrejši. Okrog otoka Jabuka je zaplul ob 6:30 uri. Tretje mesto je pripadlo Filipu Jurišiću na jadrnici Laganini Hvar.
Med slovenskimi jadrnicami, je bila najhitrejša posadka Marjana Kočile na jadrnici Sky (Elan 450), ki je v cilj priplula kot deseta, v svoji skupini G4 pa je zasedla prvo mesto. Miha Dolinar je s svojo jadrnico Muca Maca (XP44) priplul na skupno 13 mesto, ki je zadostovalo za tretje mesto v skupini G5. Dušan Ušeničnik na jadrnici Karpo (Elan 450) iz Jadralnega kluba Loka Timing se je moral zadovoljiti z 21. mestom v skupni razvrstitvi in četrtim v skupini G4. Janez Gorenc je z jadrnico Shark priplul na 25. mesto, kar pa je zadostovalo za stopničke v skupini G8. Drugo mesto v skupini G3 si je prijadral Damjan Miklavc na jadrnici La Recession (First 50).
Regate se je udeležilo tudi 10 jadrnic slovenskega proizvajalca SeaScape. Ker so bili najštevilčnejša flota na regati, so organizatorji za floto pripravili poseben razred Seascape. Med tekmovalci so bili tako Slovenci, kot Nemci, Avstrijci, Čehi, Švedi, Švicarji, Hrvati in Danci. Najvidnejšo uvrstitev je z jadrnico SeaScape 27 dosegel Nemec, Karel Heinz, ki se je v skupni razvrstitvi uvrstil na 14. mesto. Andraž Mihelin, je na enaki jadrnici zasedel skupno 18. mesto, v skupini pa odlično drugo.
Rezultati (skupno):
Mesto | Skupina | Št. jadra | Ime plovila | Razred | Klub | Skiper | Točke |
1 | G 2 | CRO 051 | Molo Longo Tuttatrieste | Ceccarelli 54 | JK Tijat | Rajko Kujudzic | 1.0 |
2 | G 1 | EUR 2 | Clean Sport One | Volvo Ocean Race | Newton Yacht Club | Jiri Kolenak | 2.0 |
3 | G 6 | 40 | OLA-Laganini Hvar | Akilaria RC2 | Filip Jurišić | 3.0 | |
4 | G 5 | CRO 1475 | Toto Toto Travel | Far 40 | JK Spinut | Mario Hrvoj | 4.0 |
5 | G 8 | CRO 2356 | Munjek F | M 34 | JK Labud | Dusko Tomic | 5.0 |
6 | G 2 | CRO 2545 | More Grey | More 55 | Zindulka | Jiri Zindulka | 6.0 |
7 | G 6 | CRO 1933 | Dubrovnik | Enavigo 38 | JK Orsan | Denis Vukas | 7.0 |
8 | G 7 | CZE 310 | Sabre | Marina 36 | JK Split | Miro Jakubcik | 8.0 |
9 | G 5 | CRO 2435 | FLY 4 | ILC 40 | FLY Sailing Club Cres | Ferdo Matulja | 9.0 |
10 | G 4 | SLO 972 | Sky | Elan 450 | PD Morska Vidra | Marjan Kocila | 10.0 |
11 | G 6 | CRO 797 | Stribor | G.S 40R | JK Sibenik | Ana Gojceta | 11.0 |
12 | G 7 | CRO 3614 | Wish you were here | Solaris 36 | JK Uskok | Josip Stipćević | 12.0 |
13 | G 5 | SLO 417 | Muca Maca | XP 44 | Tamar | Miha Dolinar | 13.0 |
14 | Sea Scape | GER 12 | Wilde Perle | Sea Scape 27 | DRS | Karlheinz | 14.0 |
15 | G 4 | ITA 15581 | Wanderlust | Comet 45S | YC Adriatico | Gelletti Furio | 15.0 |
16 | G 8 | CZE 998 | Giulia | Italia 9,98 | YC Ceska Lipa | Jan Hirnsal | 16.0 |
17 | G 4 | CRO 1655 | Adio Pameti | Elan 450 | Pomorski Fakultet Split | Luka Pezelj | 17.0 |
18 | Sea Scape | CRO 191 | Petit Amie | Sea Scape 27 | JK Labud | Andraz Mihelin | 18.0 |
19 | G 1 | AUT 36 | Austria One | Imoka 60 | YC Marina Kastela | Kurt Zatloukal | 19.0 |
20 | G 5 | AUT 741 | Release | Salona 41 | KYC | Claus Chabina | 20.0 |
21 | G 4 | SLO 1715 | Karpo | Elan 450 | JK Loka Timing | Dusan Usenicnik | 21.0 |
22 | Sea Scape | CZE 069 | Emotion | Sea Scape 27 | Cany | Petr Sladecek | 22.0 |
23 | G 4 | Desponia | First 45 | Biranca | Gorazd Dimnik | 23.0 | |
24 | G 6 | CRO 1177 | Orca | First 40.7 | JK Uljanik Plovidba | Goran Zuban | 24.0 |
25 | G 8 | SLO 3666 | Shark | Sun Fast | JK Pozejdon | Janez Gorec | 25.0 |
26 | Sea Scape | AUT 70 | Canopus | Sea Scape 27 | JK Porta | Marjan Gorec | 26.0 |
27 | G 4 | CRO 2413 | Erco | Dufour 460 | JK Sibenik - Neptun Yachting | Svetina Iztok | 27.0 |
28 | G 7 | Papa | Elan 350 | Burin YC | Dane Hawlina | 28.0 | |
29 | FRA 231 | Cita Delle | MiniTransat | JK Sveti Nikola | Dario Jusic | 29.0 | |
30 | G 6 | SLO 505 | My May | Elan E5 | JK Tijat | Luka Novakovic | 30.0 |
31 | Sea Scape | 70 | Seascape 70 | Sea Scape 27 | Stephan Rohr | 31.0 | |
32 | G 1 | Lia of Sweden | More 55 | Trim Zvolen | Michal Kelemen | 32.0 | |
33 | G 7 | CRO 1834 | Victor | Elan 350 | JK Novo Mesto | Saso Novakovic | 33.0 |
34 | G 3 | CRO 1141 | Geisha 1 | First 47.7 | JK Uskok Zadar | Damir Repac | 34.0 |
35 | G 2 | CRO 2540 | More Fun | More 55 | SPG Extreme Sailing Team | Sehnal Pavel | 35.0 |
36 | G 8 | CRO 1640 | Ladies First | First 34.7 | JK Val Šibenik | Damir Desabota | 36.0 |
37 | G 6 | Kaninvin | Salona 38 | Dohnal Team | Leos Novak | 37.0 | |
38 | G 3 | La Recession | First 50 | GoSailing | Damjan Miklavc | 38.0 | |
39 | G 6 | CRO 1128 | Fangac | GS 40 | YC Zlarin | Uros Kalinic | 39.0 |
40 | G 4 | Elva | Salona 44 | JK 3. Maj | Miro Zlataric | 40.0 | |
41 | G 6 | CRO 1504 | Ziggy | GS 39 | Anton Obzera | 41.0 | |
42 | G 6 | CRO 1949 | Lucija | Salona 38 | Yachtmen Sailing Team | Jiri Altman | 42.0 |
43 | G 5 | CRO 1599 | Madiba | Leisure 42 | JK Artina | Goren Oreb | 43.0 |
44 | G 6 | CRO 1808 | Tequila | Salona 38 | CSJ | Petr Krejcik | 44.0 |
45 | G 5 | CRO 1467 | Les Sables D´olonne | Bavaria 42 Match | Martin Hacmac | 45.0 | |
46 | G 6 | Aquavit | Salona 38 | Corfix Yacht Team | Ales Budin | 46.0 | |
47 | Sea Scape | AUT 058 | AUT058 | Sea Scape 27 | YC Velden | Timo Kretschmann | 47.0 |
48 | G 7 | Libra | 2wankers | Jaka Mocnik | 48.0 | ||
49 | G 2 | Mowe II | Hanse 545 | Austrian Sailing Federation | Reinhard Laufer | 49.0 | |
50 | G 8 | Echo | Elan 340 | Sportsko drustvo Kobilica | Mile Vilar | 50.0 | |
51 | G 8 | CZE 5648 | Paula | Dufour 34 | Bohemia Praha S.R.O | Paler Stolba | 51.0 |
52 | G 4 | Carmenta | FIRST 45 | BMV Sailing Team | Marek Husovsky | 52.0 | |
53 | G 6 | CRO 1809 | Champagne | Salona 38 | Redside Sailing Team | Pavel Belehrad | 53.0 |
54 | G 5 | CRO 2095 | Varianta | Varianta 44 | Marais Sailing Team | Pavel Mikulastik | 54.0 |
55 | G 7 | CRO 1903 | Sierra | Elan 350 | KND | Djuras Marjan | 55.0 |
56 | G 6 | Martini | Salona 38 | CSY | Pavel Kraus | 56.0 | |
57 | G 7 | Romeo | Elan 350 | ŠD Burin | Marko Grdasević | 57.0 | |
58 | G 6 | CRO 1835 | Whiskey | Salona 38 | CSJ | Matej Novak | 58.0 |
59 | G 5 | CRO 1462 | Saint Martin | Bavaria 42 Match | Eletrika | Tomas Straka | 59.0 |
60 | G 5 | Kumpanjo | GS 43 | Petr Korcak | 60.0 | ||
61 | G 4 | 91533 | Hera II | First 45 | Tomas Vistr | 61.0 | |
62 | G 7 | CRO 359 | Jadranka | Bavaria 36 | JK Uskok Zadar | Djuro Sekelj | 62.0 |
63 | G 4 | CRO 2354 | Karla | Salona 45 | JK Postira | Dino Glavurtic | 63.0 |
64 | G 6 | Iskra | Salona 42 | Nov Veter | Saša Dobrevski | 64.0 | |
65 | G 4 | MH 31 | First 47.7 | JZD Konikovice | Petr Fronek | 65.0 | |
66 | G 3 | Mojito | Elan 50 | JK Uskok Zadar | Zarko Juraga | 66.0 | |
67 | G 8 | CRO 1235 | Medo i Zeko | Elan 333 | JK Guc Sali | Tomislav Rukavina | 67.0 |
68 | G 8 | SLO 701 | Sara | Elan 31S | Sempauska Mornarica | Vlado Kranjc | 68.0 |
69 | G 3 | CRO 1291 | Kety | GS 50 | Mornik Nova Gorica | Goran Brovc | 69.0 |
70 | G 6 | CRO 2525 | Svibor | First 40.7 | JK Uskok | Tomislav Gomercic | 70.0 |
71 | G 6 | Hope | Bavaria 40 | Telem | Slavko Gregorec | 71.0 | |
72 | G 1 | Saray | SO 54 | JK Samobor | Marijan Loknic | 72.0 | |
73 | G 4 | Nelly | Oceanis 45 | Nelly Foundation | Milan Hruska | 73.0 | |
74 | G 4 | MH 50 | Bavaria 50 | ALT Melges | Rudolf Kolacny | 74.0 | |
75 | G 7 | 2258 | Bella Mia | Elan E4 | JK Samobor | Zeljna Labinjan | 107.0 |
75 | G 7 | Yankee | Elan 350 | NC Rogla | Jani Bobek | 107.0 | |
75 | G 7 | X-Ray | Elan 350 | JD Rollflok | Dusan Winkler | 107.0 | |
75 | G 1 | 575 | Siberia | Hanse 575 | 2M | Primoz Albreht | 107.0 |
75 | G 8 | CRO 427 | ANA No.2 | Elan 333 | JK Ana Bakar | Zivko Matutinovic | 107.0 |
75 | G 4 | CRO 2459 | Eviva I | Elan 450 | Marais Sailing | Ondrej Labuda | 107.0 |
75 | G 7 | Uniform | Elan 350 | Vision | Petr Klapka | 107.0 | |
75 | Sea Scape | SUI 16 | Ashika | Sea Scape 27 | CVB | Lukas Steuerwald | 107.0 |
75 | Sea Scape | Ger 7044 | IPPON | Sea Scape 27 | Maas & Rber | Alexander Wilms | 107.0 |
75 | Sea Scape | DEN 37 | Frida | Sea Scape 27 | Koge Bust | Ole Kristensen | 107.0 |
75 | G 4 | Stefani 1 | Beneteau Oceanis 45 | Stribog Sailing Team | Branislav Zubal | 107.0 | |
75 | G 7 | Sound of Silence | SO 389 | Just Perfect | Sandi Fon | 107.0 | |
75 | G 1 | CRO 2351 | Bogey 1 | Slup | JK Ana Bakar | Mislav Šutalo | 107.0 |
75 | G 5 | CRO 1451 | Sidney | Bavaria 42 match | JO TJ Sokol Dobrichovice | David Nevaril | 107.0 |
75 | G 4 | Gatsby | JK Guc | Slavko Milutin | 107.0 | ||
75 | G 6 | CRO 1134 | Sultan | First 40.7 | JK Endemi | Mario Kundih | 107.0 |
75 | G 5 | Ella | Dehler 42 | JK Uljanik Plovidba | Siniša Radojičić | 107.0 | |
75 | G 7 | Mila II | Italia Yachts 1028 | PHA Sailing team | Ondrej Gattermayer | 107.0 | |
75 | G 5 | CRO 1465 | New York | Bavaria 42 match | JK Histria | Marko Stanić | 107.0 |
75 | G 7 | Kiki | Elan 350 | HJK Siscia | Zdenko Basarić | 107.0 | |
75 | G 3 | Pancho 1 | Elan 50 Impression | Korosko Nauticno Drustvo | Igor Filipancic | 107.0 | |
75 | G 7 | CRO 1902 | Quebec | Elan 350 | CYK | Alexandr Nedredicki | 107.0 |
75 | G 6 | CRO 1010 | Najana | G.S 40C | JK Mariborcanaka | Bojan Geric | 107.0 |
75 | G 7 | Tango | Elan 350 | OSV | Roland Weber | 107.0 | |
75 | G 4 | Goga | Salona 45 | Tatum SVK | Pavol Hospodar | 107.0 | |
75 | G 4 | Xena | First 45 | Yachetr Club | Juraj Tomko | 107.0 | |
75 | G 6 | CRO 1826 | Rum | Salona 38 | CSJ | Ladislav Kutis | 107.0 |
75 | G 3 | CRO 2358 | Lucija I | Elan 494 | JK Opatija | Horvatin Darko | 107.0 |
75 | Sea Scape | SWE 47 | Hammerscape | Sea Scape 27 | Royald Swedish Yacht Club | Joachim Hammersland | 107.0 |
75 | G 5 | S 42 | Ramande | Salona 42 | Pelinkovac Sailing Team | Robert Kubaczka | 107.0 |
75 | G 6 | Pangea | Dufour 405 | Lega Navale Bolzano | Norbert Rainer | 107.0 | |
75 | G 3 | Vela | SO 52.2 | JK Dobro More | Fran Žarak | 107.0 |
Foto: Ivan Ivičin
V petek je potekala priobalna regata pred portugalsko Lizbono. Tekmovalce so spremljali težki vremenski pogoji, zahtevno jadranje, konec pa je odločil foto finiš. V slabem vremenu, dežju in močnem vetru je drugo priobalno regato uspelo osvojiti ekipi Brunel. V tesni borbi z ekipo MAPFRE so uspeli ciljno črto prečkati kot prvi in ekipo MAPFRE prehiteti za vsega 8 sekund. Posnetek regate si lahko ogledate v celoti
V soboto so se ekipe spočile in opravile še zadnje priprave na prvo prekooceansko plovbo. Etapa bo izjemno naporna. Teoretična razdalja, ki jo bodo morali prepluti znaša kar 7000 nmi za kar bodo v ugodnih vremenskih razmerah potrebovali 3 tedne. Pluti bodo morali skozi različne klimatske cone, ki bodo postregle z muhastim vremenom. Prvič po dolgih letih ekipam ne bo potrebno pluti mimo kontrolne točke, otoka Fernando de Noronha 170 nmi pred brazilsko obalo. Dvakratno prečkanje Atlantskega oceana za dosego cilja, je sicer bistveno daljša pot a bistveno hitrejša, saj v teh predelih pihajo močnejši vetrovi. Za katero pot se bodo odločili, bo tokrat odvisno od posameznih ekip in njihovih taktičnih odločitev.
Ali mislite, da je veš ponedeljek naporen
Včeraj ob 15.00 uri pa je sedem ekip izplulo iz Lizbone in se podalo na plovbo proti Cape Townu v Južnoafriški republiki. Startno črto so prečkali lepem sončnem vremenu in vetru severnih smeri, ki je pihal s hitrostjo med 15 in 20 vozli. Ko je flota zapustila ustje reke Tagus in zaščito mesta Cascais na severni obali, so se vetrovi okrepili in hitro dosegli hitrosti preko 30 vozlov. Morje se je vzvalovilo in valovi so se dvigali 4 m visoko. Proti odprtemu morju je najhitreje zaplula ekipa Dongfeng. Ko so se srečali s podivjanim morjem, je sporočil z jadrnice:
»Tole bo izjemno hitro jadranje. Za močne vetrove in visoke valove smo trenirali šest mesecev. Upam, da smo pripravljeni. Imamo več krmarjev, ki so v takšnem vremenu odlični. Zato upam, da bomo hitri. Minilo je le 15 minut, od kar smo zapluli mimo mesta Cascais v Atlantik in že smo dosegli rekordno hitrost plovbe. Naprave so izmerile kar 33 vozlov.«
Po enem dnevu plovbe (6.11.2017 ob 15.00 uri) flota pluje proti otoku Medeira. Plujejo v severovzhodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 18 in 15 vozli. Vrstni red ekip se je preko noči močno premešal. Ekipa Dongfeng, ki se povedla floto v Atlantik, je trenutno na zadnjem mestu. Trenutno zaostajajo že 58 nmi. Najhitreje napreduje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. V jutranjih urah so se s premcem potopili v velik val, ki se je prelil preko plovila. Posneli so ga s kamero in poleg pripisali »Ali mislite, da je veš ponedeljek naporen?«.
Na drugem mestu pluje ekipa Akzonobel. Zaostajajo za 18 nmi a imajo za vozel višjo hitrost plovbe, ki trenutno znaša 20,4 vozla. Ekipa Vestas jih zasleduje. Zaostajajo le 6 nmi. Najhitreje trenutno pluje ekipa Turn the Tide on Plastic na četrtem mestu. V vetru, ki piha s hitrostjo 26 vozlov, dosegajo hitrost plovbe 22,4 vozla. Na petem mestu je ekipa Brunel z zaostankom 38 nmi. Ekipa MAPFRE je edina, ki se v zadnji uri ni približala cilju. Od njega se je celo oddaljila za 1,5 nmi, ker so se odločili za plovbo na bolj zahodni ruti.
Torek, 7.11.2017
Flota je ponoči zaplula mimo Medeire in se obrnila proti zahodu. Razlike med ekipami so se zmanjšale. Med vodilno Sun Hung Kai/Scallywag in trenutno zadnje uvrščeno Brunel je zgolj 27 nmi razlike. Ker plujejo proti zahodu se od cilja v Cape Townu oddaljujejo s hitrostjo 6 vozlov (WMG). Najbolj severno je trenutno ekipa Brunel in najjužneje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Vremenske razmere so še vedno enake kot včeraj. 20-27 vozlov severovzhodnega vetra, ki omogoča plovbo med 20 in 22 vozli. Ekipe so trenutno pred težko taktično odločitvijo. Ali naj nadaljujejo plovbo v smeri proti zahodu, preko Atlantika, ali naj spremenijo smer plovbe proti jugu.
V zgodnjih jutranjih urah je Bouwe Bekking, skiper jadrnice Brunel sporočil:
»Plovba z vetrom je postala rutina. Tu in tam vidimo jadrnice sotekmovalcev, kar je dobro za našo moralo. Plujemo v 27 vozlih vetra in se hitro oddaljujemo od toka Medeira. Zanimivo bo počakati na naslednje poročilo o pozicijah plovil. Vsi smo se odločili za plovbo severno od otočja, ker se tu zrak stisne. V naslednjih 24 urah bomo morali sprejeti odločitev, kako daleč zahodno se splača pluti. Kdaj se obrniti proti jugu, bo ključna odločitev druge etape.«
De Caffari, skiper ekipe Turn the Tide on Plastic si ogleduje vremensko napoved in išče priložnost, da se zavihti na najvišje mesto:
»Kot kaže vremenska napoved bomo imeli podobne vremenske razmere še nadaljnjih 24 ur nato pa bomo zapluli v področje s šibkejšimi vetrovi. Ekipe, ki plujejo bolj zahodno, bodo imele prednost. Zavedamo se, da tisti, ki plujemo bolj vzhodno, ne bomo smeli ostati preveč zadaj, ko bomo vstopili v področje doldrums. Tisti, ki jih bo preplul prvi, bo imel veliko prednost. Bogati bodo postali še bogatejši.«
Dnevno dogajanje na Atlantiku
Sreda 8.11.2017 ob 9.00
Včeraj zvečer so se vse posadke odločile, da pričnejo s plovbo proti jugu. Ob 18.00 uri je prva spremenila smer plovbe ekipa Vestas, eno uro kasneje pa ekipa Brunel, ki je plula najbolj severozahodno. Ko se je stemnilo sta obrnili ekipi Turn the Tide on Plastic in Dongfeng. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je nadaljevala s plovbo proti zahodu vse do 22.00 ure in si zagotovila najbolj zahodno pozicijo. Do 4.00 ure zjutraj so vse ekipe plule v smeri proti jugu. Ekipa Turn the Tide on Plastic, je plula najbolj vzhodno. Ker ob zahodnih obalah Afrike, v področju južno od Kanarskih otokov ni vetra, so se obrnili in zopet zapluli proti zahodu. Zaradi spremembe smeri so se spremenile tudi pozicije. Ekipa Vestas, ki je bila pred 24 urami na 5. mestu in zaostajala 25 nmi za ekipo Sun Hung Kai/Scallywag, se je povzpela na prvo mesto in ima trenutno 8 nmi prednosti pred trenutno drugo uvrščeno ekipo MAPFRE. Le 2 nmi za njimi pluje ekipa Dongfeng, ki je od včeraj pridobila eno mesto. Najslabše trenutno kaže ekipi Sun Hung Kai/Scallywag. Na sedmem mestu plujejo s 115 nmi zaostanka. Vse ekipe plujejo še vedno v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo med 16 in 20 vozli a se počasi bližajo področju s šibkejšimi vetrovi. Zmanjšale so se tudi hitrosti plovbe, Včeraj so vsi pluli s hitrostmi preko 20 vozlov, sedaj pa le še med 16 in 19 vozli.
Trenutna situacija (9.11.2017 ob 9.00)
Vetrovi so se umirili. Trenutno na področju severozahodno od Kapverdskih otokov, kjer pluje flota Volvo Ocean Race, pihajo le še s hitrostmi med 8 in 15 vozli. Tudi hitrosti plovbe so se zmanjšale. Trenutno jadralci dosegajo hitrosti okrog 10 vozlov. Najhitreje pluje ekipa Brunel, ki je ujela najmočnejši veter. Z zadnjih 24 urah so je flota približala cilju za 310 nmi. Večino časa so pluli proti jugu. Opravili so le nekaj malenkostnih popravkov proti zahodu. Trenutno plujejo druga ob drugi. Med vodilno ekipo Dongfeng in peto uvrščeno Brunel znaša razlika borih 37 nmi. Nekoliko več zaostajata le ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Turn the Tide on Plastic, ki zaostajata za 83 oziroma 101 nmi.
Ekipa Dongfeng se je preko noči zavihtela iz tretjega na prvo mesto. Skiper Charles Caudrelier se je s svojo ekipo naprezal do skrajnih meja. Ponoči so šestkrat zamenjali smer, da so obdržali pozicijo čim bolj proti zahodu. Z jadrnice je sporočil:
»Ne vem kam plujemo, a gremo tja. Zadnje ure so bile izjemno stresne. Pluli smo z vetrom v področjih z različnim zračnim pritiskom. Pogosto moram v kabino in preveriti vremensko napoved in nato na krov, da preverim vreme za plovilom. Gledam oblake in poizkušam oceniti, kdaj bo za nami prišlo področje drugega zračnega pritiska. Ne želimo si dežja. Dež in veter nista dobra kombinacija.«
Ekipa Vestas je bila včeraj popoldne še vodilna. Stalno so razmišljali o tem, kako ohraniti vodilno pozicijo. Navigator Simon Fisher je poslal sporočilo:
»Smo najbolj vzhodno plovilo a smo močno izpostavljeni. Če razmišljamo konzervativno, je najbolje, da plujemo z vetrom. Če gremo proti zahodu, kar je bolj varna opcija, bomo izgubili nekaj prednosti.«
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | Dongfeng | 4392 nmi | ||
2. | Vestas | +7,6 nmi | ||
3. | AkzoNobel | +9,2 nmi | ||
4. | MAPFRE | +22,8 nmi | ||
5. | Brunel | +37,6 nmi | ||
6. | Sun Hung Kai/Scallywag | +66,0 nmi | ||
7. | The Tide on Plastic | +97,9 nmi |
2. priobalna regata pred Lizbono (posnetek v celoti) |
Posnetek pričetka 2. etape regate: Lizbona - Cape Town |
|
V soboto se je končala prva etapa regate Volvo Ocean Race 2017-18. Ciljno črto v Lizboni je prva prečkala jadrnica Vestas 11th hour Racing, ki jo vodi skiper Charlie Enright.
Flota sedmih jadrnic se je na letošnjo regato podala izpred pristanišča Alicante v Španiji. Po uvodnih miljah pred pristaniščem so se z vetrom podali proti Gibraltarski ožini. Le 8 nmi širok prehod, v katerem vedno poteka gost navtični promet ,je bil za jadralce izjemno zahteven. Previdnost in pravilne taktične odločitve so bile ključne za hiter prehod. Skozi ožino je prva priplula jadrnica Vestas, ki si je prednost nabirala vse od štarta regate. Po prehodu gibraltarske ožine se je flota usmerila proti prvi kontrolni točki v Atlantskem oceanu. Obpluti so morali otok Camacha pred Medeiro, nato pa se obrniti proti severu. Tam jih je čakala druga virtualna točka, ki jo je bilo potrebno obpluti po zahodni strani. Ekipa Vestas je vso pot povečevala svojo prednost pred zasledovalci. Pred ekipo MAPFRE, ki je plula na drugem mestu, so imeli že 18 nmi prednosti. Zadnji del plovbe vse do Lizbone, pa so prednost uspešno branili. Ciljno črto pred Lizbono so prečkali po 6 dneh, 2 urah, 8 minutah in 45 sekundah. Drugo uvrščeno ekipo MAPFRE so prehiteli za 2 uri in 34 minute. Na tretje mesto je priplula ekipa Dongfeng, ki je za drugo uvrščeno zaostala 15 minut. Dobro uro kasneje je v cilj priplula ekipa AkzoNobel. Na peto mesto je prijadrala ekipa Sun Hung Kai/Scallywag uro im pol kasneje pa sta regato zaključili še ekipi Brunel in The Tide on Plastic.
Prihod ekipe Vestas v cilj:
Trenutni rezultati (etape):
Mesto | Ekipa | Točke 1. etapa |
Dodatne točke | Skupaj |
1 | Vestas 11th Hour Racing | 7 | 1 | 8 |
2 | MAPFRE | 6 | 0 | 6 |
3 | Dongfeng Race Team | 5 | 0 | 5 |
4 | team AkzoNobel | 4 | 0 | 4 |
5 | Team Sun Hung Kai/Scallywag | 3 | 0 | 3 |
6 | Team Brunel | 2 | 0 | 2 |
7 | Turn the Tide on Plastic | 1 | 0 | 1 |
Trenutni rezultati (priobalne regate):
Mesto | Ekipa | Priobalna regata Alicante |
Skupaj |
1 | MAPFRE | 7 | 7 |
2 | Dongfeng Race Team | 6 | 6 |
3 | Vestas 11th Hour Racing | 5 | 5 |
4 | Team Brunel | 4 | 4 |
5 | Team Sun Hung Kai/Scallywag | 3 | 3 |
6 | team AkzoNobel | 2 | 2 |
7 | Turn the Tide on Plastic | 1 | 1 |
Danes se je na Gardskem jezeru končal zadnji Eurocup v sezoni 2017 v razredu 29er, kjer sta Rok Verderber in Klemen Semelbauer osvojila še en nepozaben uspeh. Skupno lestvico evropskega pokala Eurocup 2017 sta zaključila na odličnem 2. mestu – februarja sta bila v Španiji 6., marca v Franciji 3., junija v Nemčiji 4., avgusta v Franciji na Evropskem prvenstvu 7., danes pa v finalu na Gardskem jezeru 8.
V zaključku sezone fanta čaka še ISAF mladinsko svetovno prvenstvo v Sanyi na Kitajskem, v začetku januarja pa Svetovno prvenstvo v Hong Kongu.
Z zaključno regato se je končal pokal Slovenije, cikel sedmih regat za velike jadrnice, ki že 15 let poteka pod okriljem Jadralne zveze Slovenije. Serije se je letos udeležilo 41 ekip, od tega jih je bilo 14 prisotnih na vseh tekmah.
Najbolj vztrajni so za zavzetost prejeli posebne plakete, najboljši pa pokale in zbirateljske kovance, izdane ob 100. obletnici osvojitve prve olimpijske medalje Rudolfa Cvetka, ki jih je prispevala Nova Ljubljanska Banka, sponzor Jadralne zveze Slovenije.
Petnajsta sezona pokala Slovenije se je začela maja z Izolanko, na kateri je jadra razpelo 24 jadrnic dolgih od 16 metrov do 5,75 metra. Dva tedna zatem je sledil One Sails Cup s 37 navtičnimi miljami dolgo preizkušnjo in 29 jadrnicami iz petih držav, ki jih je v slovenske vode pritegnilo državno prvenstvo ORC. Poletni meseci so minili brez dogodkov, saj je večina slovenskih morjeplovcev odplula a na jug, od koder so se vrnili šele konec avgusta, da bi se udeležili regate Val Navtika v organizaciji prve slovenske navtične revije. Odtlej je bilo v naših zalivih pestro skoraj vsak konec tedna. Za eno najbolj priljubljenih tekem se je ponovno izkazala 43. Šavrinska regata, jadralna prireditev z najdaljšo tradicijo v našem morju, ki se jo je v boljših časih udeleževalo prek 60 jadrnic letos pa 29. Na Sladki Istri je flota štela 27 plovil, medtem ko se je na trikotno traso Skipper Cup konec septembra odpravilo eno jadro manj.
Zaključna regata Jahtnega kluba Portorož je po svojem nastanku pred 35 leti dolgo veljala za zadnje druženje rekreativnih jadralcev, a ker tehnološko dovršena oblačila in podnebne spremembe omogočajo športno udejstvovanje tudi v hladnejših dneh, so se v Jadralnem klubu Burja sredi 90. let domislili Martinove regate in sezono podaljšali vse do novembra. Tekmovalni del se tako v slovenskem morju uradno konča dva tedna po Barcolani, družabni pa na praznik svetega Martina, ko jadralci še zadnjič zaorjejo modrino, preden pospravijo plovila na kopno ter križarjenje med bojami zamenjajo za vijuganje po belih strminah.
Zmagovalci po kategorijah:
- ORC: Palada, Jure Jerkovič (ŠD Gibanica)
- regatne maxi: Adriatic Europa. Dušan Puh – Andrej Babnik (JK Piranski zaliv)
- regatne 1: Scorpio, Iztok Krumpak (JK Izola)
- potovalne 1: Taia2 & White Goose, Goran Djordjević (JK Loka Timing)
- potovalne 2: Ahil, Iztok Hudoklin – Mile Vilar (ŠD Kobilica)
- regatne 3: Lepa, Miha Kavčič – Mitja Nemec (JK Fireball)
- potovalne 3: Mesto Novo mesto, Sašo Novakovič (JK Novo mesto)
- potovalne 4: Freya, Samo Kanellopulos – Željko Perović (JK Horizont)
- regatne 5: Little Big Man Marko Potisek (JK Maestral)
- potovalne 5: Palada Jure Jerkovič (ŠD Gibanica)
Tekst in foto: JANA PINES
Že sam začetek regate pred španskim mestom Alicante je postregel z razburljivim jadranjem. Ekipe so se borile za čim boljšo pozicijo pred plovbo proti Gibraltarju.
Pred Alicantejem smo bili priča obračunom na nož. Ekipe so jadrale druga poleg druge in med plovili so bili le centimetri. Skiperji so zopet dokazali, da so kos nalogi. Posnetek pričetka regate si lahko ogledate na tej povezavi.
Plovba skozi Gibraltarsko ožino |
Težava na Scallywag |
Flota sedmih jadrnice je nato zaplula proti jugozahodu. Pluli so z vetrom, ki je dosegal hitrosti okrog 15 vozlov. Najhitreje je plula ekipa Vestas, katere hitrost je znašala okrog 11 vozlov. Prednost pred ostalimi ekipami je bila majhna, le 100-200m. Ekipe so se zato pogosto menjale na vrhu. Nekaj časa je vodila ekipa MAPFRE, nato se je na vodilno pozicijo prebila ekipa Brunel. Bolj kot so se približevali Gibraltarski ožini bolje je jadrala ekipa Vestas. Vetrovi so zopet zapihali močneje in pri plovbi skozi ožino dosegali vse do 30 vozlov. Ekipa Vestas si je do ožine priplula približno 9 nmi prednosti pred ekipo AkzoNobel. V ožini jim je uspelo prednost povečati in ko so zapluli mimo Tangier-ja, globlje v Atlantik so že vodili za 20 nmi.
Trenutno ekipe spreminjajo smer plovbe iz zahoda proti jugozahodu. Kontrola točka je pred otokom Medeira. Obpluti bodo morali otok Camacha nato pa v smeri severovzhod zapluti proti Lizboni.
Po 24 urah plovbe je v vodstvu ekipa Vestas. Ekipa MAPFRE , ki je ubrala bolj severno ruto, jih je že skoraj ujela in trenutno zaostaja le še 0,4 nmi. Na tretjem mestu pluje ekipa AkzoNobel z 12 nmi zaostanka. Preostale štiri ekipe so si nabrale nekoliko večji zaostanek. Najhitrejša med njimi je ekipa Sun Hung Kai/Scallywag s 27 nmi zaostanka. Le dobri 2 navtični milji za njimi plujeta ekipi The Tide on Plastic in Brunel, nekaj 100m za njimi pa na zadnjem mestu ekipa Dongfeng. Plujejo v šibkih vetrovih, ki dosegajo največ 5 vozlov. Napredujejo počasi. Plujejo s hitrostmi med 1,5 in 5 vozli.
Težava na Scallywag
Danes ponoči je ekipa Scallywag plula v šibkem vetru proti zahodu. Borili so se za četrto mesto s kar štirimi drugimi ekipami. Manj kot dve milji je bilo razlike med ekipo na četrtem mestu in zadnjo ekipo. Vsako jadranje, ki ni bilo 100% je pomenilo nazadovanje. Vsaka napaka je odločala o uvrstitvi. In takrat je na jadrnici Sun Hung Kai/Scallywag nekaj počilo. Genova se je snela z jambora in končala v morju. Ekipa je hitro reagirala, dvignila jadro iz morja in ga namestila nazaj na svoje mesto. K sreči se je odlomil le zatič. V nesreči nihče ni bil poškodovan. Jadro je ostalo celo in ekipa je obstala na četrtem mestu.
Težave na Vestas 11th hour Racing
Današnja noč je bila za ekipo Vestas zelo razburljiva. Snela se je ena izmed cevi na balastnem tanku za vodo. Več kot 800 litrov vode je steklo iz rezervoarja v trup jadrnice. Namesto, da bi voda pomagala in stabilizirala plovilo, je le oteževala plovbo. Skipper ekipe Charlie Enright je komentiral:
»Spustil sem se v trup jadrnice, da bi izdelal analizo plovbe, ker sem imel občutek, da se jadrnica ne obnaša optimalno. Ko sem se usedel za navigacijsko mizo, sem slišal, da se v krmnem delu plovila nekaj pretaka. Zagledal sem cev balastnega tanka, ki se je snela. Balastna voda je iztekla v kalužo. To je pojasnilo, zakaj se jadrnica na obnaša optimalno.«
Vse ekipe so pravkar zaplule skozi prehod med otokoma Medeira in Camacha (Porto Santo). Vodilne tri ekipe so smer plovbe spremenile proti severu, proti naslednji kontrolni točki Porto Santo sever (virtualna oznaka), ostale štiri še plujejo v smeri severozahod. V področju kamor plujejo, pihajo močni južni vetrovi, ki presegajo hitrosti 25 vozlov. Vodilna ekipa Vestas ima do cilja še 572 nmi. Plujejo najhitreje. Trenutno dosegajo hitrost 20,5 vozla, njihova hitrost približevanja cilju (WMG) pa znaša 19,7 vozla. Ko bodo obpluli kontrolno točko Porto Santo sever, se bodo obrnili v smer vzhod-severovzhod proti cilju v Lizboni.
Trenutne uvrstitve (27.10.17 ob 16.00)
Mesto | Ekipa | zaostanek za vodilnim |
1. | Vestas | - |
2. | MAPFRE | 18,0 nmi |
3. | AkzoNobel | 35,5 nmi |
4. | Dongfeng | 36,0 nmi |
5. | Sun Hung Kai/Scallywag | 42,0 nmi |
6. | Brunel | 53,0 nmi |
7. | The Tide on Plastic | 53,5 nmi |
Jadralni klub Pirat iz Portoroža je letos že šestič zapored konec oktobra organiziral Halloween regato, ki se je tokrat prvič začela že v petek in trajala tri dni. Regate so se tudi letos udeležili nekateri najboljši mladi jadralci iz Avstrije, Češke, Hrvaške, Italije, Latvije, Madžarske, Slovaške in Slovenije.
Zaradi gradnje Doma vodnih športov je regata letos potekala v Marini Portorož. Tudi tokrat je za organizacijo regate ter za nemoten potek prireditve na kopnem in morju skrbelo vsaj 50 članov Pirata, ki so mladim jadralcem zagotovili tudi najvišje varnostne standarde.
V nasprotju z vnemo organizatorja se tokrat niso izkazale čarovnice, ki se jim na delovni petek ni ljubilo začarati jadralcev vrednih razmer. Dan je tako minil v dolgotrajnem mučnem čakanju na kopnem in naposled, ob šibkem severnem vetru, z le enim izpeljanim plovom zgodaj dopoldne. Nekoliko bolj optimistična je bila sobota, saj je organizator, prav tako ob šibkem severnem vetru, uspel izpeljati kar tri plove. Nedeljski finale pa je tik pred neurjem minil z dvema sklepnima regatama.
Razmere na morju je vse tri dni najbolje izkoristil Daniel Cante (JK Izola), sledila sta Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) in Paul Clodi (Avstrija). Med dekleti se je najbolje odrezala Alja Petrič, skupno 6. (JK Jadro Koper), sledili sta ji Špela Hajdinjak, skupno 9. (JK Burja Izola) in Katja Filipič, skupno 10. (JK Jadro Koper). Tarin Pečar je slavila med kadetinjami, Luka Zabukovec (oba JK Jadro Koper) pa med kadeti.
Halloween ragata se uveljavlja kot najpomembnejši jesenski jadralski dogodek na slovenski obali. To je nov izziv za Jadralni klub Pirat, saj se že njihova tradicionalna Velikonočna regata šteje med najbolj obiskane regate v Evropi.
Rezultati - skupno:
Mesto | Št. jadra | Ime in priimek | Spol | Mesto | Št. jadra | Ime in priimek | Spol | ||
1 | SLO 1212 | Daniel Cante | Dečki | 56 | SLO 955 | Zala Vidmar | Deklice | ||
2 | SLO 711 | Luka Zabukovec | Dečki | 57 | SLO 631 | Peter Koprivec | Dečki | ||
3 | AUT 216 | Paul Clodi | Dečki | 58 | SVK 700 | Barbora Kocanova | Deklice | ||
4 | SLO 1005 | Ivan Vakhrushev | Dečki | 59 | ITA 8957 | Iole Lonardi | Deklice | ||
5 | ITA 7708 | Magnani Kim | Dečki | 60 | SLO 846 | Ana Planinšič | Deklice | ||
6 | SLO 922 | Alja Petrič | Deklice | 61 | SVK 13142 | Viktor Mika | Dečki | ||
7 | AUT 1053 | Florian Kroemer | Dečki | 62 | ITA 7939 | Tomaso Picotti | Dečki | ||
8 | HUN 918 | Nagy Bendeguz | Dečki | 63 | ITA 8315 | Alessandro Marelli | Dečki | ||
9 | SLO 399 | Špela Hajdinjak | Deklice | 64 | AUT 1271 | Lisa Rudigier | Deklice | ||
10 | SLO 952 | Katja Filipič | Deklice | 65 | ITA 8736 | Filippo Frasson | Dečki | ||
11 | SLO 913 | Tarin Pečar | Deklice | 66 | HUN 714 | Csekovszky Mor | Dečki | ||
12 | SLO 411 | Toni Benčič | Dečki | 67 | HUN 708 | Lacza Boroka | Deklice | ||
13 | ITA 8832 | Rebecca Geiger | Deklice | 68 | ITA 78 | Alberto Mattiussi | Dečki | ||
14 | SLO 228 | Caterina Sedmak | Deklice | 69 | SLO 2112 | Vid Magister | Dečki | ||
15 | LAT 128 | Karlis Dubra | Dečki | 70 | ITA 5264 | Alessio Santostefano | Dečki | ||
16 | AUT 1178 | Marlene Rudisch | Deklice | 71 | AUT 1848 | Lea Schranzhofer | Deklice | ||
17 | SLO 944 | Maj Petrič | Dečki | 72 | AUT 2003 | Jakob Krammerer | Dečki | ||
18 | AUT 1351 | Maximilian Heidkamp | Dečki | 73 | SLO 512 | Teo Gerželj | Dečki | ||
19 | AUT 195 | Boeckl Johanna | Deklice | 74 | SLO 679 | Manuel Crevatin | Dečki | ||
20 | SLO 811 | Valentin Štravs | Dečki | 75 | SLO 393 | Enya Agnello | Deklice | ||
21 | SLO 750 | Dan Belinger | Dečki | 76 | ITA 7369 | Sofia Visnovic | Deklice | ||
22 | AUT 1887 | Anna Saletu | Deklice | 77 | AUT 1256 | Schwarz Jonathan | Dečki | ||
23 | AUT 1150 | Jakob Znidaric | Dečki | 78 | SLO 875 | Rok Kovačič | Dečki | ||
24 | ITA 8874 | Enrico Coslovich | Dečki | 79 | SLO 511 | Anton Rejec | Dečki | ||
25 | AUT 1199 | Linus Gierlinger | Dečki | 80 | SLO 912 | Liam Al-Dilaimi | Dečki | ||
26 | SVK 18 | Ondrej Szitas | Dečki | 81 | SLO 372 | Lukas Jan Redek | Dečki | ||
27 | SLO 951 | Val Mario Colarich | Dečki | 82 | SLO 633 | Nikita Leusenko | Dečki | ||
28 | SLO 64 | Yelyzaveta Levandovska | Deklice | 83 | ITA 8332 | Coloni Anna | Deklice | ||
29 | AUT 1231 | Lilly Schranzhofer | Deklice | 84 | ITA 8499 | Marco Fabi | Dečki | ||
30 | HUN 238 | Romeo Jandl | Dečki | 85 | HUN 705 | Lacza Zarand | Dečki | ||
31 | SLO 669 | Matej Bertok | Dečki | 86 | AUT 1255 | Paul Kropfitsch | Dečki | ||
32 | HUN 704 | Kis-Szolgyemi Soma | Dečki | 87 | SLO 443 | Dante Manolo Drožina | Dečki | ||
33 | SLO 666 | Jakob Musa Olivieri | Dečki | 88 | LAT 94 | Ulla Katrina Dubra | Deklice | ||
34 | SLO 111 | Danei Marušič | Dečki | 89 | SLO 188 | Žiga Cepak | Dečki | ||
35 | ITA 7918 | Mattia Santostefano | Dečki | 90 | ITA 6549 | Daphne Cordioli | Deklice | ||
36 | AUT 1038 | Balbina Kloiber | Deklice | 91 | SLO 93 | Roža Sabadin | Deklice | ||
37 | SLO 311 | Alenka Valencic | Deklice | 92 | CZE 774 | Michaela Kučerova | Deklice | ||
38 | SLO 956 | Sven Panger | Dečki | 93 | SLO 368 | Marko Balaban | Dečki | ||
39 | ITA 7387 | Magnani Noa | Dečki | 94 | ITA 7999 | Andrea Marcolini | Dečki | ||
40 | SVK 12 | Sara Hruškova | Deklice | 95 | SLO 618 | Lara Božič | Deklice | ||
41 | SLO 677 | Klemen Filipčič | Dečki | 96 | SLO 371 | Lea Rosa | Deklice | ||
42 | SLO 911 | Lana Vidmar | Deklice | 97 | SLO 375 | Živa Lesko | Deklice | ||
43 | SVK 59 | Jakub Pribylka | Dečki | 98 | SLO 758 | Svit Dujmovič Šterpin | Dečki | ||
44 | SVK 541 | Oliver Brestovsky | Dečki | 99 | ITA 8779 | Marko Felda | Dečki | ||
45 | SLO 377 | Mark Rodica | Dečki | 100 | SLO 668 | Gaja Janowsky | Deklice | ||
46 | SVK 1863 | Matej Štefaničiak | Dečki | 101 | SLO 849 | Demetrio Aaron Cutrupi | Dečki | ||
47 | ITA 6590 | Luca Palazzi | Dečki | 102 | SLO 58 | Katarina Baša | Deklice | ||
48 | ITA 8825 | Giulia Brancati De Canio | Deklice | 103 | SVK 517 | Tamara Brestovska | Deklice | ||
49 | CZE 829 | Matej Kučera | Dečki | 104 | CRO 111 | Pierluigi Taccone Acton | Dečki | ||
50 | ITA 7241 | Stefano Battistin | Dečki | 105 | ITA 6750 | Zoe Vandepitte | Deklice | ||
51 | ITA 1 | Tommaso Geiger | Dečki | 106 | ITA 8810 | Francesco Franco Daniele | Dečki | ||
52 | AUT 1176 | Schwarz Jakob | Dečki | 107 | SLO 523 | Jean-Marie Drožina | Dečki | ||
53 | ITA 7172 | Giacomo Sponza | Dečki | 108 | ITA 7356 | Christian Girani | Dečki | ||
54 | HUN 701 | Juhasz Emilia | Deklice | 108 | ITA 2007 | Sofia Visnovic | Deklice | ||
55 | SLO 310 | Sara Domenik | Deklice |
Besedilo: JK Pirat; Foto: Vyacheslav V. Yazykov
Danes se je v Gamagoriju na Japonskem končala regata Svetovnega pokala za olimpijske razrede, na kateri sta v ženskem olimpijskem dvosedu 470 nastopili tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), olimpijki in nosilki bronaste medalje z nedavno končanega svetovnega prvenstva. Naši dekleti sta se odrezali nekoliko slabše od pričakovanj in po današnjem 5. mestu v regati za odličja končali na skupnem 8. mestu.
Regatni teden je minil v znamenju dežja, brezvetrja in dolgih ur čakanja na obali. Neugodne vremenske razmere organizatorju niso omogočile izpeljave vseh predvidenih plovov, Japonski se približuje tajfun Lan z močnim vetrom, zaradi katerega so morali današnjo regato za medalje izpeljati kar se da zgodaj, zaključna regata za moški 470 pa je bila odpovedana.
Našima jadralkama tokrat ni šlo po pričakovanjih, naredili sta nekaj napak, ki so ju stale boljših uvrstitev. Najbolje jima je šlo v šesti regati, ki sta jo zaključili z zmago, medtem ko sta ostale plove zaključevali okoli 9. mesta. Tina Mrak je včeraj, po koncu finalnih plovov, povedala:
“Danes smo optimistično čakali na tri regate in na koncu izpeljali samo en plov. Cel dan je močno deževalo. Najprej smo čakali na obali, potem pa le odšli na morje. Veter je kmalu postal zelo nestabilen, obračal je za več stopinj, tako da nam regatni odbor nikakor ni uspel dati še enega starta. Na dežju smo čakali še naslednje tri ure, nato pa so se odločili, da nas pošljejo na obalo.”
Današnji zadnji regatni dan, v katerem so se jadralci pomerili le še v regati za medalje, se ni začel nič drugače od večine prejšnjih, z močnim dežjem, šibkim vetrom in ponovnim čakanjem. Naši sta dekleti odlično startali, potem pa nekoliko izgubili. Končali sta na petem mestu v regati in na skupnem osmem. Veronika Macarol “V današnji regati za medalja sva odlično startali, prvo bojo obrnili kot prvi, potem pa nama že prva stranica z vetrom ni šla najboljše, na prvih vratih z vetrom sva že nekoliko izgubili, potem pa v stranici v veter obrnili v nepravem trenutku in zaključili kot peti. Celoten teden nama ni bil ravno naklonjen, z nastopom ne moreva biti zadovoljni. Tudi pogoji so bili daleč od idealnih, ves čas od najinega prihoda je deževalo. Tudi dejstvo, da sva jadrali s sposojeno jadrnico, na katero nisva bili navajeni, nama ni ravno pomagalo, kakšen dodaten dan trenigna bi nama prišel zelo prav.”
Tina Mrak dodaja:
“Cel teden so prevladovali šibki vetrovi z veliko dežja, zaradi česar smo veliko čakali. Regatno polje je bilo kar zahtevno, kar pa ne sme biti razlog za najino nekoliko slabše jadranje. Startali sva dobro, več težav sva imeli s pravilnimi odločitvami, saj sva bili preveč nepotrpežljivi, vedno znova sva se znašli na sredini polja in v celem tednu sva uspeli dobro odjadrati samo eno regato, v kateri sva zmagali. Tudi v današnjem medal raceu po dobrem startu nekako nisva znali izkoristiti dobrega starta in priti v cilj kot prvi.”
Prepričljivo zmago sta si prijadrali Poljakinji Agnieszka Skrzypulec in Irmina Mrozek Gliszczynska, na drugem mestu sta zaključili domači jadralki Ai Kondo Yoshida in Miho Yoshioka, tretji sta bili Francozinji Cassandre Blandin in Aloise Retornaz.
S tem je regata svetovnega pokala zaključena. Jutri se Mrakova in Macarolova selita na drugo regatno prizorišče, v Enoshimo, kjer bo leta 2020 olimpijsko regatno polje. Tina Mrak “Tam naju najprej čaka nekaj dni treninga, upava da v lepših pogojih, potem pa sledi še tridnevna regata Enoshima Olympic Week. V Enoshimi se nama bo pridružil tudi najin trener Tomaž Čopi in upava, da bova od tam odnesli bolj pozitivne vtise z japonske turneje.” V Enoshimi bo prihodnje leto prvič potekala tudi regata svetovega pokala.
Japonski se te dni približuje tajfun Lan, Gamagoriju naj bi se približal v noči na ponedeljek, potem pa naj bi pot nadaljeval proti Tokiu, v smeri, kamor potujeta tudi naši dekleti. Kot sporočata, v Gamagoriju zaenkrat vse poteka normalno in brez panike, le organizator je pohitel s podelitvijo, da so lahko jadralci čimprej pospravili opremo in se odpravili proti Enoshimi.
Vir: Windpress, Foto: FB Tina Mrak-Veronika Macarol
Prva etapa regate Volvo Ocean Race 2017 - 18 se bo pričela v nedeljo, 22.10.2017 ob 14.00. Sedem ekip se bo izpred pristanišča Alicante v Španiji podalo proti portugalski Lizboni.
Posnetek 1. etape (22.20.2017)