Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 200 Ah baterija omogoča kar 4000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več od ostalih baterij. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 200Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 2560 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 4000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 200 A
- Priporočljiv tok polnjenja: 25-100 A
- Tok praznjenja: 200 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 300 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +70°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -5°C do +60°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,5 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm
Peter Burling in njegova ekipa Emirates Team New Zealand je zmagovalka 35. Pokala Amerike. Zadnjo zmago v najstarejši regati na svetu so si jadralci z Nove Zelandije priborili leta 2000.
Ekipa si je zmago zagotovila v deveti dirki. Ameriško ekipo Oracle Team USA so premagali kar osemkrat in postavili končni rezultat 7:1.
V zadnji, deveti dirki, sta obe ekipi začeli z odličnim štartom. Z vso močjo so se pognali proti prvi oznaki. Američani so bili malenkost hitrejši, a žal na plovbi proti drugi oznaki prednost izgubili. Krmar Burling je ohranjal mirno kri in odlično krmaril tudi v nadaljevanju. Američani se seveda niso predali. Spithill in njegova ekipa so želeli iz katamarana iztisniti vse, ujeti in prehiteti novozelandsko ekipo. Žal jim ni uspelo. Na tretji oznako so zaostajali že 26 sekund. Zaostanek se je večal tudi v nadaljevanju. Pri četrti oznaki je znašal že 34 sekund. Burling je v nadaljevanju napravil nekaj drobnih napak, kar je Spithillu in ekipi zopet vlilo nekaj upanja. Malenkost so se jim približali, nato pa so Novozelandci zopet pospešili ter prečkali ciljno črto kar 55 sekund pred ekipo Oracle.
Peter Burling, krmar ekipe Emirates Team New Zealand je v cilju dejal: »Smo presrečni. Sem smo prišli, da zmagamo. Občutek, zmagati osem dirk, na teh prekrasnih Bermudskih otokih, pred tako veliko publiko, je enostavno nepopisen. Vesel sem, da lahko vse to delim z našimi oboževalci. Odrasel sem ob gledanju tega tekmovanja. Da sem postal član ekipe Kiwijev in uspel Pokal Amerike prinesti domov, je uresničitev mojih sanj.«
Na enem največjih jadralnih dogodkov na svetu, na znameniti Kieler Woche regati, ki traja teden dni in na kateri se pomerijo najboljši na svetu, je Slovenijo zastopalo osem jadralcev v treh jadralnih razredih. Regate razreda 29er so potekale v prvem delu dogodka, med 17. in 20. junijem, in sicer v 18 plovih, medtem ko v drugem delu, med 21. in 25. junijem, potekale regate razreda 49er s 14 plovi ter laser radial ženske z 10 plovi, za oba razreda pa sta sledili še regati za medalje.
V razredu 29er, v katerem so v štirih dneh odjadrali 18 regat, sta med 93 posadkami za Slovenijo jadrali dve posadki: Verderber/Semelbauer ter Potokar/Mrak. Odlična mlada jadralca Rok Verderber in Klemen Semelbauer sta se vseskozi borila za medalje in celo šest krat končala na prvem mestu, regato pa sta po eni diskvalifikaciji končala na četrtem mestu, Matej Potokar in Žiga Mrak pa sta osvojila 43. mesto. Regata je štela za pokal Euro Cup.
Nato so se 21. junija začele regate v preostalih razredih. V razredu laser radial ženske sta se v konkurenci 69 jadralk pomerili sestri Lin in Kim Pletikos, ki sta na začetku jadrali zelo dobro in se držali med prvo dvajseterico, na koncu pa je Kim Pletikos osvojila 30., Lin Pletikos pa 44. mesto.
V razredu 49er je med 68 ekipami prvič nastopila naša posadka v novi sestavi, v kateri se je Petru Janežiču pridružil Sebastian Prinčič. Jadrali so v večinoma spremenljivih razmerah, posadka Janežič/Prinčič je začela zelo dobro in se uvrstila v zlato skupino, nato pa je tretji dan regat po tretjem plovu prišlo do poškodbe krmarja Petra Janežiča, ki nam je povedal: “Po tretjem plovu so me iz vode odpeljali na urgenco, ker smo mislili, da bi lahko imel zlomljeno nogo, na srečo je bil samo izvin. Med tem sta Sebastian Prinčič in vodja posadke Andrej Janežič uspešno rešila jadrnico pri 25 vozlih hitrosti vetra ter jo pripeljala na obalo. Tudi Sebastian se je udaril v glavo in krvavel.” Tako sta naša mlada obetavna jadralce predčasno zaključila in zadnjih 4 plovov nista več mogla jadrati, regato pa sta s tem zaključila na skupno 29. mestu. “Upam, da bo noga vredu do evropskega prvenstva,” je še dodal Peter Janežič.
Letošnje svetovno prvenstvo v razredu ORC bo potekalo v Tržaškem zalivu. Jadralce iz celega sveta bo gostila marina San Rocco v Miljah, tik ob slovensko-italijanski meji.
Letošnje Svetovno prvenstvo ORC se bo pričelo 30.6. in bo potekalo vse do 8.7.2017. Tekmovanja se bo udeležilo 127 plovil iz 19 držav sveta. V razredih B (dolžina plovila med 9,65-11.50m) in C (dolžina plovila med 8,45-9,65m) je prijavljenih 55 plovil, kar je največje možno število, v razredu A (dolžina plovila med 11,50-17,0m) pa je trenutno prijavljenih 17 plovil. Skupno bo na regati nastopilo preko 1500 jadralcev. Zastopane bodo naslednje države: Velika Britanija, Grčija, Rusija, Nemčija, Ukrajina, Finska, Turčija, Norveška, Danska, Nizozemska, Španija, Estonija, Češka, Malta, Hrvaška, Ciper, Avstrija, Italija, Ciper in seveda Slovenija.
Kaj se bo dogajalo?
Prve tri dni bo potekala regsitracija plovil in opravljanje meritev. Tretji dan bo namenjen treningu posadk pred pričetkom regat, ki se bodo pričele 3.7. Najprej bodo svoje moči pomerili z dvodnevno regato po odprtem morju, ki bo skupno trajala med 30 in 36 urami. V naslednjih dneh (5.-8.7.) bodo potekale krajše priobalne regate, ki bodo v Tržaški zaliv nedvomno pritegnile številne gledalce.
Slovenijo bo zastopalo kar sedem jadrnic
Na prvenstvo so se uvrstile XXX slovenske posadke. V razredu A, kjer so največje jadrnice nas bo zastopala posadka Megaenergija iz YC Skipper Maribor. V razredu B bodo Slovenijo zastopala kar tri plovila.
- Sky (Elan 450) iz PD Morska Vidra s krmarjem Marjanom Kočilo
- Karpo (Elan 450) iz JK Loka Taiming s krmarjem Dušanom Ušeničnikom in posadko Aleš Hafner, Gregor Sivic, Gregor Štefe, Igor Erste, Marko Trebec, Matjaž Begus, Mitja Herak, Oton Hafner, Simon Savski in Tadej Ušeničnik.
- Taia2 &White Goose iz JK loka Taiming s krmarjem Goranom Djordjevičem
V razredu C, kjer so najmanjše jadrnice, bodo pod slovensko zastavo jadrali:
- Aurora Pirnar iz JK NASA na jadrnici X35
- Shark iz Jadralnega kluba Pozejdon na jadrnici SunFast 3200
- Fado z Damjanom Miljavcem za krmilom Salone 37RK
V kolikor si tekmovanja ne boste utegnili ogledati v živo, ga bomo spremljali na spletni strani, kjer si boste lahko prebrali vse o dogajanju v Tržaškem zalivu.
V slovenski posadki v olimpijskem razredu 49er, ki se bo potegovala za uvrstitev na poletne olimpijske igre Tokio 2020, je prišlo do spremembe. Krmarju Petru Janežiču se je v posadki namesto Anžeta Podlogarja pridružil Sebastian Prinčič. Sebastian je zelo izkušen jadralec, ki je v olimpijskem ciklu za poletne olimpijske igre v Londonu leta 2012 jadral skupaj s krmarjem Mitjo Prinčičem v razredu 470, uvrstitev pa jima je spodletela le za las.
Trener Andrej Janežič se po dobrem prvem mesecu skupnih treningov veseli napredka. Posadka se bo v novi zasedbi ta teden odpravila v Kiel na veliko regato Kieler Voche, kjer se bo prvič v tej sestavi pomerila z najboljšimi na svetu.
Anže Podlogar se je v zadnjih dveh mesecih posvetil maturi, potem pa bo predvidoma nadaljeval svojo zelo uspešno jadralno pot v razredu laser standard.
Na eni najmnožičnejših hrvaških regat za velike jadrnice, Fiumanki pred Reko, so se minulo soboto za najvišja mesta borile tudi slovenske jadrnice. Med njimi Maxi Jena, Adriatic Europa in Generali. Po zahodnem vetru med 6 in 12 vozli moči je več kot dvesto jadrnic po skupnem startu jadralo na treh različno dolgih poljih. Najhitrejše regatne jadrnice so izpred reške luke odjadrale proti Omišlju na Krku, tam obrnile in se vrnile proti cilju za reškim valobranom. V skupni razvrstitvi je zmagala umaška jadrnica Shining Umago Maxi krmarja Željka Perovića pred jadrnicama Adriatic Europa Dušana Puha in Maxi Jena Mitje Kosmine – vse tri razreda maksi. Na peto mesto skupno je prijadrala jadrnica Generali s krmarjem Samom Žvanom in tako tudi zmagala v svojem velikostnem razredu 1.
Kot zmeraj je tudi letošnja Fiumanka minila v znamenju več spremljevalnih prireditev, nekaj manjših regat pred glavno sobotno, navtičnega sejma in koncertov. Tudi letos ni manjkalo pokroviteljev in podpore mesta Reka, županije in Hrvaške turistične zveze. Sodelovanje na regati in vse prireditve so bile brezplačne. Skratka, Fiumanka je še enkrat dokazala, da je pravi praznik jadranja in naši organizatorji regat jo lahko vzamejo za zgled.
tekst: Miran Krivec, foto: Dean Miculinić
Ta konec tedna je med 9. in 11. junijem na Ptujskem jezeru v organizaciji Brodarskega društva Ranca Ptuj potekalo Ekipno državno prvenstvo za razred optimist, na katerem se je pomerilo 11 ekip:
JK Burja 1, JK Burja 2, JK Izola, JK Jadro 1, JK Jadro 2, JK Jadro 3, JK Ljubljana 1, JK Ljubljana 2, JK Olimpic, JK Pirat 1, JK Pirat 2.
Prvi dan, v petek, so odpeljali celoten Round Robin, to je 56 ekipnih dvobojev, nato so v soboto najprej čakali na veter, nato pa odpeljali še 31 dvobojev drugega Round Robina. Po napetih nedeljskih finalnih dvobojih so državni prvaki postali JK Izola, podprvaki JK Jadro 1, tretje mesto pa je osvojila še ena koprska ekipa JK Jadro 2.
Vir: JZS.si