Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Letošnje svetovno prvenstvo v razredu ORC bo potekalo v Tržaškem zalivu. Jadralce iz celega sveta bo gostila marina San Rocco v Miljah, tik ob slovensko-italijanski meji.
Letošnje Svetovno prvenstvo ORC se bo pričelo 30.6. in bo potekalo vse do 8.7.2017. Tekmovanja se bo udeležilo 127 plovil iz 19 držav sveta. V razredih B (dolžina plovila med 9,65-11.50m) in C (dolžina plovila med 8,45-9,65m) je prijavljenih 55 plovil, kar je največje možno število, v razredu A (dolžina plovila med 11,50-17,0m) pa je trenutno prijavljenih 17 plovil. Skupno bo na regati nastopilo preko 1500 jadralcev. Zastopane bodo naslednje države: Velika Britanija, Grčija, Rusija, Nemčija, Ukrajina, Finska, Turčija, Norveška, Danska, Nizozemska, Španija, Estonija, Češka, Malta, Hrvaška, Ciper, Avstrija, Italija, Ciper in seveda Slovenija.
Kaj se bo dogajalo?
Prve tri dni bo potekala regsitracija plovil in opravljanje meritev. Tretji dan bo namenjen treningu posadk pred pričetkom regat, ki se bodo pričele 3.7. Najprej bodo svoje moči pomerili z dvodnevno regato po odprtem morju, ki bo skupno trajala med 30 in 36 urami. V naslednjih dneh (5.-8.7.) bodo potekale krajše priobalne regate, ki bodo v Tržaški zaliv nedvomno pritegnile številne gledalce.
Slovenijo bo zastopalo kar sedem jadrnic
Na prvenstvo so se uvrstile XXX slovenske posadke. V razredu A, kjer so največje jadrnice nas bo zastopala posadka Megaenergija iz YC Skipper Maribor. V razredu B bodo Slovenijo zastopala kar tri plovila.
- Sky (Elan 450) iz PD Morska Vidra s krmarjem Marjanom Kočilo
- Karpo (Elan 450) iz JK Loka Taiming s krmarjem Dušanom Ušeničnikom in posadko Aleš Hafner, Gregor Sivic, Gregor Štefe, Igor Erste, Marko Trebec, Matjaž Begus, Mitja Herak, Oton Hafner, Simon Savski in Tadej Ušeničnik.
- Taia2 &White Goose iz JK loka Taiming s krmarjem Goranom Djordjevičem
V razredu C, kjer so najmanjše jadrnice, bodo pod slovensko zastavo jadrali:
- Aurora Pirnar iz JK NASA na jadrnici X35
- Shark iz Jadralnega kluba Pozejdon na jadrnici SunFast 3200
- Fado z Damjanom Miljavcem za krmilom Salone 37RK
V kolikor si tekmovanja ne boste utegnili ogledati v živo, ga bomo spremljali na spletni strani, kjer si boste lahko prebrali vse o dogajanju v Tržaškem zalivu.
V slovenski posadki v olimpijskem razredu 49er, ki se bo potegovala za uvrstitev na poletne olimpijske igre Tokio 2020, je prišlo do spremembe. Krmarju Petru Janežiču se je v posadki namesto Anžeta Podlogarja pridružil Sebastian Prinčič. Sebastian je zelo izkušen jadralec, ki je v olimpijskem ciklu za poletne olimpijske igre v Londonu leta 2012 jadral skupaj s krmarjem Mitjo Prinčičem v razredu 470, uvrstitev pa jima je spodletela le za las.
Trener Andrej Janežič se po dobrem prvem mesecu skupnih treningov veseli napredka. Posadka se bo v novi zasedbi ta teden odpravila v Kiel na veliko regato Kieler Voche, kjer se bo prvič v tej sestavi pomerila z najboljšimi na svetu.
Anže Podlogar se je v zadnjih dveh mesecih posvetil maturi, potem pa bo predvidoma nadaljeval svojo zelo uspešno jadralno pot v razredu laser standard.
Na eni najmnožičnejših hrvaških regat za velike jadrnice, Fiumanki pred Reko, so se minulo soboto za najvišja mesta borile tudi slovenske jadrnice. Med njimi Maxi Jena, Adriatic Europa in Generali. Po zahodnem vetru med 6 in 12 vozli moči je več kot dvesto jadrnic po skupnem startu jadralo na treh različno dolgih poljih. Najhitrejše regatne jadrnice so izpred reške luke odjadrale proti Omišlju na Krku, tam obrnile in se vrnile proti cilju za reškim valobranom. V skupni razvrstitvi je zmagala umaška jadrnica Shining Umago Maxi krmarja Željka Perovića pred jadrnicama Adriatic Europa Dušana Puha in Maxi Jena Mitje Kosmine – vse tri razreda maksi. Na peto mesto skupno je prijadrala jadrnica Generali s krmarjem Samom Žvanom in tako tudi zmagala v svojem velikostnem razredu 1.
Kot zmeraj je tudi letošnja Fiumanka minila v znamenju več spremljevalnih prireditev, nekaj manjših regat pred glavno sobotno, navtičnega sejma in koncertov. Tudi letos ni manjkalo pokroviteljev in podpore mesta Reka, županije in Hrvaške turistične zveze. Sodelovanje na regati in vse prireditve so bile brezplačne. Skratka, Fiumanka je še enkrat dokazala, da je pravi praznik jadranja in naši organizatorji regat jo lahko vzamejo za zgled.
tekst: Miran Krivec, foto: Dean Miculinić
Ta konec tedna je med 9. in 11. junijem na Ptujskem jezeru v organizaciji Brodarskega društva Ranca Ptuj potekalo Ekipno državno prvenstvo za razred optimist, na katerem se je pomerilo 11 ekip:
JK Burja 1, JK Burja 2, JK Izola, JK Jadro 1, JK Jadro 2, JK Jadro 3, JK Ljubljana 1, JK Ljubljana 2, JK Olimpic, JK Pirat 1, JK Pirat 2.
Prvi dan, v petek, so odpeljali celoten Round Robin, to je 56 ekipnih dvobojev, nato so v soboto najprej čakali na veter, nato pa odpeljali še 31 dvobojev drugega Round Robina. Po napetih nedeljskih finalnih dvobojih so državni prvaki postali JK Izola, podprvaki JK Jadro 1, tretje mesto pa je osvojila še ena koprska ekipa JK Jadro 2.
Vir: JZS.si