Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 200 Ah baterija omogoča kar 4000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več od ostalih baterij. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 200Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 200 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 2560 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 4000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 200 A
- Priporočljiv tok polnjenja: 25-100 A
- Tok praznjenja: 200 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 300 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +70°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -5°C do +60°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,5 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm
Pretekli vikend je v Črni Gori potekala druga regata serije European Match Race Tour. Rumeno majico je zadržal Francoz Simon Bertheau, Slovenec Dejan Presen pa je zasedel odlično tretje mesto.
Druga regata iz serije European Match Race je postregla z zanimivim in na trenutke dramatičnim jadranjem. Francoz Simon Bertheau je gladko premagal Rusa Vladimira Lipavskega z rezultatom 3:1, Dejan Presen pa je z rezultatom 2:0 premagal dvakratnega Olimpijskega prvaka, Avstrijca Christiana Binderja.
Regata je potekala pred marino Porto Montenegro v Tivatu v Črni Gori. Vremenski pogoji so bili idealni za spopad 9 jadralcev iz šestih držav. Vodilni po prvem dejanju letošnjega tura, Bertheau, je Round Robin končal šele na tretjem mestu. Zmagal ga je naš jadralec Dejan Presen, sledil pa mu je Avstrijec Binder. Rus Vladimir Lipavsky si je za las zagotovil nastop v polfinalu, kjer pa je gladko premagal Avstrijca. Binder si bo želel dan čim prej pozabiti. Izgubil je v obeh polfinalnih bojih in se ni uspel uvrstiti v finale. Presen je jadral odlično proti Francozu. Le ta se ni predal do zadnjega in si izboril finale z zmago 2:1. Tudi v finalu se ni predal in gladko premagal Rusa. Nikakor ne smemo pozabiti tudi na drugega slovenskega predstavnika Bojana Rajarja, ki je zasedel osmo mesto.
V skupni razvrstitvi tura po dveh dogodkih, je Bertheau na prvem mestu s 100 točkami. Dejan Presen in Vladimir Lipavsky imata na drugem 75 točk, sledi pa jima Binder s 60. Tur se seli v Avstrijo. Med 31.3 in 2.4. bo na Dunaju potekalo tretje dejanje. Tokrat Francoza ne bo na štartu, zato se mu bo Dejan Presen poizkušal približati na lastvici skupne razvrstitve. Francoz bo zopet nastopil na četrti regati tura v Monaku.
Rezultati 2. dogodek - Črna Gora:
1 - Simon Bertheau – FRA2- Vladimir Lipavsky – RUS
3 - Dejan Presen – SLO
4 - Christian Binder – AUT
5 – Dore De Morsier – SUI
6 - Teo Piasevoli – CRO
7 – Sasa Kekovich - MNE
8 - Bojan Rajar – SLO
9 – Ainan Orlob - MNE
Razvrstitev po dveh od osmih dogodkov:
1 | Simon Bertheau | FRA | 100 |
2 | Vladimir Lipavsky | RUS | 75 |
3 | Dejan Presen | SLO | 75 |
4 | Christian Binder | AUT | 60 |
5 | Teo Piasevoli | CRO | 40 |
6 | Pavle Kostov | CRO | 25 |
7 | Dore De Morsier | SUI | 25 |
8 | Piotr Harasimowics | POL | 15 |
9 | Sasa Kekovich | MNE | 15 |
10 | Bojan Rajar | SLO | 12,5 |
11 | Martin Dittrich | AUT | 10 |
12 | Jure Jerkovic | SLO | 5 |
13 | Ainan Orlob | GER | 5 |
Koledar tekmovanj EUROPEAN MATCH RACE TOUR 2017
10-12 February – Šibenik, CRO
2 - 17-19 March – Tivat, MNE
3 - 31 March – 2 April – Vienna, AUT
4 - 7-9 April – Monaco, MON
5 - 25-27 May – Szczesin, POL
6 – 15-17 June – Copenhagen, DEN
7 - 25 – 27 August – Ploen, GER
2017 - 8 – 10 September – Ravenna, ITA
Jadralni klub Jadro Koper bo prihodnji mesec vložil kandidaturo za organizacijo evropskega prvenstva olimpijskih razredov laser standard in radial leta 2020. Dokončno odločitev so sprejeli po posvetu s predstavniki Mednarodnega združenja laserjev, ki bodo gostitelja izbrali na novembrskem letnem kongresu.
Ideja je v klubu zorela skupaj z regato Laser Europa Cup, drugo najbolj množično etapo evropskega pokala, na kateri se je minuli vikend pomerilo rekordnih 266 tekmovalcev. "V tem času so nas na prizorišču obiskali tudi predstavniki mednarodnega združenja laser in se prepričali o ustreznosti naše infrastrukture ter o strokovnosti kadra na morju in kopnem. Zanimalo jih je vse, od sprejemne pisarne, do števila čolnov, oznak na morju, regatnega odbora ter nastanitvenih aranžmajev," je o prvih korakih dejal član organizacijskega odbora Jure Orel.
"Sedaj, ko smo zadovoljili pričakovanja ključnih akterjev mednarodne zveze in si pridobili njihovo naklonjenost, se bomo lotili urejanja formalnosti," je nadaljevanje postopka predstavil Orel. Ena od prednostnih nalog bo zagotovitev soglasja Jadralne zveze Slovenije, nato pa izpolnjevanje vlog za uporabo javnih površin na koprski plaži, kjer je predviden prostor za jadrnice. Teh bo približno 300, saj bo prvenstvo potekalo v olimpijskem letu, ko bodo športniki izkoristili vsako priložnost za medsebojno merjenje moči in piljenje forme.
Imena protikandidatov, ki bi koprčanom utegnili speljati dogodek, so ta hip še neznanka, toda v Jadru so prepričani, da imajo pred tekmeci veliko prednosti. "Geostrateški položaj Kopra je enkraten. Glede tega se drugi kraji težko kosajo z nami. Poleg tega smo si pri jadralcih razreda laser v preteklih šestih letih z regato evropskega pokala ustvarili dober renome. Seveda bo potrebnega nekaj lobiranja, toda mednarodna zveza nam zaupa, sicer nas ne bi obdržala v ožjem izboru organizatorjev pokala, ki so ga letos skrčili z 22-ih na 10 regat," je argumente naštel Orel.
V 67-ih letih delovanja je Jadro Koper gostil že marsikatero mednarodno prireditev za olimpijske in rekreativne monotipe. Med najprestižnejše sodijo svetovno prvenstvo optimistov leta 1977, mladinsko svetovno prvenstvo olimpijskega dvoseda 470 leta 1987, ki se je v klubske anale zapisalo tudi zaradi zmage domače posadke Marko Kocjančič - Željko Planinšič in drugega mesta Matjaža Antonaza in Davorja Glavine, sledilo je mladinsko evropsko prvenstvo v isti disciplini leta 1997, na katerem sta laskavi naslov osvojila Miha Statut in Peter Habjan ter organizacija najelitnejše tekme od vseh - svetovnega članskega prvenstva razreda 470 leta 2001.
Vir: JK Jadro Koper