Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
V Puli je te dni potekala tradicionalna, že petindvajseta mednarodna regata Sveti Nikola, ki se je vsako letu udeleži tudi veliko število slovenskih jadralcev. Letos se je v Puli zbralo več kot 400 jadralcev iz razredov optimist, laser 4.7, laser radial in laser standard. V zimskih razmerah, ki so vladali v Puli je organizatorju uspelo izpeljati štiri plove.
V razredu optimist je odlično jadral Luka Zabukovec (JK Jadro), ki je v konkurenci več kot 300 optimistov zasedel drugo mesto (enako število točk kot prvo uvrščeni Buba Pulek iz Hrvaške). Izvrsten peti je bil tudi Martin Fras (JK Izola), ki je na koncu končal na petem mestu. Uvrstitve preostalih 43 slovenskih jadralcev najdete tukaj.
V razredu laser 4.7 smo imeli Slovenci 11 predstavnikov, ki so v konkurenci več kot 50 jadralcev prav tako dosegli zelo dobre rezultate. Osmi je bil Klemen Petrovič (JK Jadro), deveti Gašper Strahovnik (JK Burja), deseti pa Janez Zabukovec (JK Jadro). Uvrstitve ostalih lahko najdete tukaj.
V razredu laser radial je najvišjo slovensko uvrstitev dosegla Kim Pletikos (YC Portorož), ki je bila druga med dekleti in zasedla skupno 8. mesto. Nicolo Kravanja (JK Burja) je bil 19., Lin Pletikos (YC Portorož) pa 27. (odjadrala le dva plova).
Vir: JZS.si
Včeraj je pred južnoafriškim mestom Cape Town potekala že tretja priobalna regata.
Vremenska napoved je obetala zanimivo regato. V poletnih temperaturah okrog 24 C so pihali zahodniki s hitrostjo med 20 in 25 vozli. V zalivu so postavili dvoja vrata, ki so jih morale ekipe prepluti trikrat.
Regato je najbolje začela ekipa Turn the Tide on Plastic. Najslabše je pričela ekipa MAPFRE, ki je tik pred startom naredila napako in pričela dobrih 200m za ostalimi. Ekipa Vestas, ki je plula na levem delu regatnega polja, je bila najhitrejša na prvem obratu. Z 18 sekundami zaostanka je druga obrnila ekipa Dongfeng. Ekipi Scallywag in Brunel sta obrnili s 30 sekundnim zaostankom, ekipa Turn The tide on Plastic, ki je pričela najbolje, pa si je na desni strani regatnega polja nabrala že 40 sekund zaostanka. Ekipa MAPFRE, ki je pričela najslabše, se je uspela približati ekipi Akzonobel.
Pri plovbi z vetrom proti drugi plovki, je ekipa Vestas povečevala svojo prednost. Na polovici poti do obrata je prednost pred zasledovalno ekipo Dongfeng znašala že 160 m. Kitajska ekipa se ni predala. Pluli so brez napak in svoj zaostanek na obratu zmanjšali. Kot tretja je presenetljivo obrnila ekipa MAPFRE, ki je uspela odlično pluti z vetrom. Proti tretjemu obratu je ekipa Dongfeng zmanjševala zaostanek za ekipo Vestas in še pred obratom prešla v vodstvo. Obe ekipi sta pluli izjemno dobro. Plovni poti sta se križali in prvič je morala popustiti ekipa Dongfeng ter zapluti za ekipo Vestas. Tik pred tretjo plovko pa je bila situacija obratna. Ekipa Vestas je bila prisiljena zapluti za ekipo Dongfeng, ki je plula z desnimi uzdami. Dongfeng je tako obrnila kot prva, Vestas pa le z minimalnim zaostankom kot druga. Tudi MAPFRE in Akzonobel sta pluli odlično. Zaostanek za vodilnima ekipama sta močno zmanjšali.
Trenutna razvrstitev po treh priobalnih regatah: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
V nadaljevanju je Dongfeng povečeval svojo prednost. Vestas je zaostaja in si na obratu nabrala že eno minuto zaostanka. Za tretje mesto sta se bok ob boku borili ekipi MAPFRE in Akzonobel. Bili smo priča tehnično zelo zahtevnem jadranju saj sta pluli le nekaj metrov narazen. Obe sta obrnili s približno dvema minutama zaostanka. Pri plovbi proti cilju, je imela ekipa Vestas težave z genakerjem. Ko so dvigovali jadro se je zavozlalo v zgornji tretini in se ni hotelo razpreti. Vestas je tako povečevala zaostanek za vodilno ekipo Dongfeng, ekipa MAPFRE pa se jim je nevarno približevala. Hitrost plovbe Vestas je znašala med 15 in 16 vozli, medtem, ko je MAPFRE uspela proti cilju pluti s hitrostjo 20 vozlov.
Po 57 minutah in 33 sekundah je ekipa Dongfeng prečkala ciljno črto. Zasledovalne ekipe so prehiteli za več kot pol milje. Kljub najslabšemu startu, je druga prečkala ciljno črto ekipa MAPFRE. Akzonobel je izkoristil napako ekipe Vestas in priplul kot tretji in si zagotovil stopničke v Cape Town-u. Ekipa Vestas je s triminutnim zaostankom pristala na četrtem mestu. Sledila je ekipa Turn the Tide on Plastic in nato brunel. Ekipa Scallywag je priplula kot zadnja. Zadnji del regate so se dobesedno predali in v cilj zapluli le z glavnim jadrom.
Pričetek tretje etape Cape Town - Melbourne v nedeljo, 10.12.2017 ob 14.00
Nadaljevanje regate Volvo Ocean Race je jutri. Tretja etapa bo potekala iz Cape Towna preko Južnega oceana do Melbourna v Avstraliji. Čaka jih 6500 nmi plovbe a tokrat le skozi eno klimatsko področje. Večino časa bodo pluli v zahodnih vetrovih in verjetno bodo doživeli tudi več neviht. Napoved za jutrišnji pričetek regate so močni zahodniki, ki bodo dosegali hitrosti do 35 vozlov, sunki pa bodo še močnejši. Ekipe bodo prečkale štartno linijo, obplule dve oznaki pred Cape Townom, nato pa zaplule proti vzhodu. Pričetek regate bo izjemno hiter in zelo zanimiv.
Posnetek 3. priobalne regate v Cape Town-u
Na svetovnem prvenstvu v razredu formula kite v Omanu je zopet blestel naš 17 letni Koprčan, Toni Vodišek, ki je že drugo leto zapored postal svetovni prvak v kategoriji do 18 let, skupno pa je osvojil odlično 6. mesto. To je še en velik dosežek za lanskoletnega evropskega in svetovnega prvaka.
Na drugo mesto se je uvrstil Hrvat Martin Dolenc, tretje v skupini U-18 pa je pripadlo avstralskemu kajtarju Mani Bisschops-u.
V organizaciji ŠD Piran je ta konec tedna potekala tradicionalna Miklavževa regata, katere se je udeležilo več kot 100 mladih jadralcev razreda optimist iz Slovenije, Italije, Avstrije in Madžarske. Kot je pričakovati v tem letnem času, je bilo vreme hladno in v nedeljo tudi zelo vetrovno, vendar na srečo z le malo dežja.
Zmagovalec regate je postal Mattia Santostefano iz Itaije, na drugem mestu je bil Florian Kroemer iz Avstrije, na tretjem pa Andrea Nordio ravno tako iz Italije.
Med Slovenci se je najbolje odrezala Yelizaveta Levandovska (JK Pirat) na 7. mestu, v prvo petnajsterico pa so se uvrstili še: 10. Ivan Vahrushev (JK Pirat), 11. Luka Zabukovec (JK Jadro Koper) in 12. Alja Petrič (JK Jadro Koper).
Vir: JZS.si
Hrvaški jadralec Vedran Kablin je nastopil na letošnji regati Mini Transat in sredi Atlantika ostal brez jambora.
Mini Transat je regata, ki se prične v mestu La Rochelle. Jadralci, ki jadrajo samo na svojih jadrnicah, plujejo najprej do Las Palmasa na Kanarskih otokih, nato pa prečkajo Atlantski ocean in pristanejo v kraju Le Marin na otoku Martinik. Letošnjega Transata se je udeležil tudi hrvaški jadralec Vedran Kablin s svojo jadrnico Eloa Island of Lošinj.
Vedran Kablin se je podal na pustolovščino svojega življenja. Uspešno je prejadral prvo etapo regate do Kanarskih otokov. 36 letni jadralec je dobro pričel tudi drugo etapo. Preplul je že polovico Atlantika, na kar se mu je 1300 nmi pred ciljem zlomil jambor. Nemočnega so ga vetrovi in valovi nosili po odprtem morju. Šele po dveh dneh je do njega priplulo plovilo regatnega odbora in ga rešilo s plovila.
Regata MiniTransat je posebna regata katere popularnost narašča iz leta v leto. Letošnje se je udeležilo 81 jadralcev iz 14 držav, med katerimi je bilo kar 10 jadralk. Jadrajo sami na svojih jadrnicah in pri navigaciji ne smejo uporabljati telefonov, računalnikov in drugih komunikacijskih sredstev. Opremljeni so zgolj z napravo, ki stalno oddaja njihovo pozicijo.
Letošnjo regato je najhitreje končal Ian Lipinski. Za plovbo preko Atlantika je potreboval 13 dni, 22 min in 34 sekund. Teoretična razdalja plovbe je znašala 2939,8 nmi. Lipinski je preplul 3309,9 nmi s povprečno hitrostjo plovbe 10,6 vozla. Med jadralci, s serijskimi jadrnicami je bil najhitrejši Erwan La draoulec, ki je za plovbo potreboval 14 dni 12 ur 42 minut in 15 sekund. Preplul je 3321,3 nmi s povprečno hitrostjo plovbe 9,5 vozla. Regato so končali že vsi razen dveh jadralcev, ki še jadrata.
Foto: Breschi/Mini Transat La Boulangere
V soboto, 18.11.2017 je potekala druga regata iz ciklusa Slovenske Jadralne Lige.
Po prvem dogodku, ki se je odvil dva tedna prej, je kazalo, da bodo razlike precej velike. Na zaključku sobotne druge regate, pa je krmar zmagovalne jadrnice napovedal, da se bodo razlike manjšale. Med glavnimi razlogi je prav gotovo, da bodo posadke jadrnice bolj spoznale in hkrati bo izginila prednost match race posadk, ki so navajene hitre prilagoditve na različne jadrnice.
Sončna sobota ter relativno močna burja s kratkim visokim nepravilnim valom je hitro pokazala, da krmarju vodilne posadke iz prvega dela take razmere ne ustrezajo. Že prve kvalifikacije so pokazale majhno razliko med vodilnima posadkama Eureke in Solarie. Zaradi napake Eureke je njena minimalna prednost izginila in Solaria je tako dobila prve kvalifikacije. Kot tretja se je v finale prebila še ekipa Playsail.
Druge kvalifikacije so imele dva plova. Oba je dobila dokaj gladko ekipa Youngstres JK Jadro. Precej težav je imela Aurora (ki sicer prejšnjo regato končala skupno druga), ki je prvi plov končala šele kot četrta. V drugem je vendarle pokazala nekaj več in se uvrstila v finale. Pred njimi pa je presenetljivo končala Sky Mama.
V prvem plovu Finala A se je jasno pokazalo kako majhne so razlike. Prvi plov je tesno dobila ekipa Youngstres, ki tokrat imela v posadki tudi olimpijca Karla Hmeljaka. Posadka je s krmarjem Liamom Orlom resnično delovala izredno dobro. Druga je bila Eureka, ki pa je pretila do samega cilja. Na tretjem je končala ekipa Playsail. Ostale ekipe so končale resnično blizu. Vse so končale nekje znotraj pol minute za zmagovalcem.
Tako je bilo že skoraj jasno, da bodo Yongsters verjetni zmagovalci saj jim je za zmago zadostovalo že tretje mesto v zadnjem plovu.
V drugem finalnem plovu je Eureka slabo štartala, zaradi česar je bila primorana obrniti na desno stran polja, ki ni bila najboljša. Youngstersi so na levi prevzeli vodstvo in prvi obrnili prvo bojo. Sledila je Solaria in Playsail. Eureka je bila šele četrta. V krmo se vrstni red ni bistveno spremenil. V naslednjo stranico v veter pa sta najtežji dvoboj za tretje mesto vodili posadki Eureke in Playsaila. Prilkučila pa se je tudi Aurora. Vse tri jadrnice so obrnile zadnjo bojo tesno skupaj medtem ko sta prvi dve Youngsters in Solaria že malce zadihali s cca 2 dolžinama prednosti vsaka. Zadnja krma je bilo prava vojna med jadrnicami, ki so se borile za tretje mesto. Vsak val in reful je štel. Vrstni red se je nekajkrat zamenjal. Jadrnice so končale v cilju popolnoma prekrite in med tretjo in peto ni bilo več kot 4 m razlike. Najsrečnejša tretja je končala Playsail in najnesrečnejša peta Aurora. Vmes pa Eureka za katero pa to ni bilo najhuje. Ob zadnjem obratu z vetrom mimo ciljne boje je na jadrnici Eureka namreč trimer glavnega jadra dobil v glavo bum v polnem zamahu. Vrglo ga je kot za šalo iz ene strani barke na nasprotno ograjico. Sledila je hitra vožnja na obalo in obisk bolnice, kjer niso ugotovili resnih poškodb.
Sledila sta še dva plova Finala B, kjer so se srečale posadke, ki se niso uvrstile v finale. Nekaj sonca je popestrilo pogled na jadrnice z oddaljenim ozadjem snežnih alpskih vrhov.
Skupno zmago je gladko in zasluženo odnesla ekipa Youngstres JK Jadro. Po precej srečnem razpletu je na drugem mestu končala Eureka JK Mipc s samo točko prednosti pred tretjo Solario (Pomorska Fakulteta) in četrto uvrščeno Playsail ŠD Gibanica. Tudi tokrat so ekipe odšle domov z lepimi občutki.
Vsekakor pa so bili vsi zadovoljni, da na Champions Leaugue odhajajo kar 4 slovenske posadke. Kvalifikacije za finale v St. Moritz-u podo potekale v Portu Cervo in v St. Petersburgu. Na vsako od prizorišč bodo odpotovale dve slovenski posadki.
Če pogledamo vremensko napoved za naslednje dni, imajo ekipe možnost, da proti Cape Townu zaplujejo z vetrom. Na skrajnem jugu Atlanitka piha zahodnik, ki trenutno piha direktno proti cilju. Jadralci so ugoden veter poimenovali kar Cape Town Express.
Koliko časa bodo lahko pluli na hitrem vlaku proti vzhodu še ni jasno. Vreme bo stabilno še naslednjih 36 ur, nato pa se zna zgoditi, da se bodo morali zopet obrniti proti jugu, v Južni ocean in tam izkoristiti sistem nizkega zračnega pritiska, ki jih bo potisnil proti cilju.
Pogled na trenutne razvrstitve zna biti varljiv. V vodstvu je trenutno še vedno ekipa AkzoNobel. Če pogledamo vetrove za naslednjih 72 ur, potem lahko sklepamo, da imajo ekipe Vestas, Brunel, Dongfeng in MAPFRE boljšo pozicijo kot vodilna ekipa. Plujejo bolj zahodno a tudi bolj južno in bodo verjetno prej ujeli močnejše zahodne vetrove. Za spremembe na vrhu bo sicer potrebno nekaj časa in vreme bo moralo slediti trenutni prognozi. Če se bo obrnilo drugače, pa zna biti poteza ekipe Akzonobel, ki pluje najbolj vzhodno in najbliže cilju, prava poteza.
Ponoči se je z jadrnice MAPFRE oglasil Rob Greenhalgh:
»Dirka proti jugu se nadaljuje. Vreme pred nami je zelo nepredvidljivo. Kako se bomo pozicionirali na južnem Atlantiku bo odločilno v tej etapi. Riziki so veliki, nagrade za pravilne odločitve bodo še večje. Ekipe AkzoNobel, Scallywag in Turn the Tide on Plastic so lahko preblizu področja z visokim pritiskom in lahko začnejo izgubljati. Verjetno bodo kmalu obrnili proti vzhodu in pluli direktno porti cilju, ali pa bodo prisiljeni, da se pridružijo ostali floti na jugu in z njimi pluli proti cilju. Kdo ve…
Naša hitrost plovbe je dobre. Ekipa se trudi na vso moč preko celega dneva. V zadnjih 12 urah smo izgubi kontakt z ekipo Dongfeng. Stalno se približujemo drug drugemu, nato pa se razdalje med nami spet povečajo. Po predvidevanjih bomo cilj dosegli naslednji vikend. Do tam pa bo še veliko akcije, predvsem, ko bomo zapluli v Južni ocean.«
Nedelja, 19.11.2017 ob 15.00
Celotan flota je obrnila proti vzhodu, proti cilju Cape Town-u. Prepluti morajo še teoretično razdaljo 2400 nmi, Koliko bo v resnici potrebno prepluti bo odvisno od vetrov.
Prvi je zaplul z vetrom Abby Ehler, skipper ekipe Brunel. Ponoči se je z jadrnice javil njihov navigator Andrew Cape:
"Pravkar smo smer plovbe spremenili proti vzhodu in plujemo z vetrom. Če bo vreme stabilno, bomo v tej smeri pluli do cilja."
Za njimi je obrnila ekipa Vestat, ki je zadnje dni plula v stiku z ekipo Brunel. Navigator Simon Fisher je sporočil:
"Sedaj, ko smo končno obrnili proti vzhodu, je vzdušje na jadrnici dobro. Premec kaže v smeri proti cilji. Prej smo stalno pluli proti jugu. Razdalja do cilja se je manjšala zelo počasi. Sedaj se milje do cilja hitro zmanjšujejo in vzdušje je temi primerno. Sedaj je jasno, ali se nam je splačalo pluti tako južno. Približujemo se ekipam, ki so plule bolj severno, bliže področju visokega zračnega pritiska."
Ponedeljek, 20.11.2017 ob 09.00
Ruleta na južnem Atlantiku je zopet premešala pozicije. Ekipe, ki so plule najbolj zahodni in najbolj južno so že prešle v vodstvo.
Ekipa MAPFRE je stalno plula močno proti zahodu. Pri zadnjem obratu so zapluli tudi najbolj južno proti Južnemu oceanu in izkoristili najmočnejše vetrove. Celotno floto so prehiteli in si nabrali 36 nmi prednosti pred drugo uvrščeno ekipo Brunel. Najslabše kaže ekipam, ki so se odločile za bolj vzhodno ruto. AkzoNobel, Sun Hung Kai/Scallwag in Turn the Tide on Plastic trenutno zaostajajo že med 70 in 95 navtičnimi miljami in plujejo v šibkejših severnih vetrovih.
Ekipe do cilja loči še 2000 nmi. Tisti na jugu plujejo v vetru, ki piha s hitrostmi do 30 vozlov. Ker so obrnjeni direktno proti cilju,se mu bližajo s hitrostmi okoli 20 nmi, medtem ko hitrost plovbe znaša vse do 25 vozlov. Ekipi Gun Hung Kai in Turn the Tide on Plastic plujeta druga ob drugi. Skipper jadrnice Turn the Tide on Plastic, De Caffari je poslal sporočilo:
Z ekipo Scallywag plujemo blizu drug drugega že nekaj ur. Zanimivo je, da smo si tako blizu toliko časa. Občutek je tak, kot da bi imeli dvobojevanje na južni polobli. Jadrnice, ki plujejo najbolj južno plujejo najhitreje. Vremenske pogoje imamo skoraj vsi enake. Veter se je ponoči okrepil in valovi so narasli. Ko pluješ v temi, izgleda vse še bolj nevarno. Dopoldne bomo pluli še v močnih vetrovih, popoldne pa bomo zapluli v področje šibkejših. Cilj v Cape Townu se nam zdi bliže. Z vetrom bomo pluli še nekaj časa.«
Torek, 21.11.2017 ob 20.00
"Stealth mode" - prikrit način plovbe |
Stealth mode je 24 urno obdobje, ko se lahko posamezna jadrnica skrije z zaslonov pred drugimi jadrnicami. Vse ekipe so opremljene z AIS napravami, in lahko stalno spremljajo pozicijo drugih plovil. Ko se posamezna ekipa odloči, da vključi prikrit način plovbe, se njena pozicija ostalim tekmovalcem ne prikazuje več na zaslonih. Vsaka ekipa lahko v eni etapi enkrat uporabi to možnost. Ekipe to možnost uporabijo običajno preden sprejmejo pomembno taktično odločitev in ne želijo, da bi jo drugi tekmovalci videli in ponovili za njimi. Po preteku 24 ur se plovilo zopet prikaže na zaslonih. |
Južni Atlantik je hladen. Jadralci so premraženi. Zaradi močnih vetrov uspejo prepluti preko 500 nmi dnevno. Cilju se bližajo izjemno hitro. Če bodo nadaljevali v tem tempu bodo v Cape Townu že ta petek.
Ekipa Brunel je včeraj izginila z zaslonov. Izkoristili so možnost in vključili »Stealth mode«. 24 ur njihova pozicija ni bila prikazana na zaslonih. Pred 24 urami so za vodilno ekipo MAPFRE zaostajali 30 nmi in danes, ko so se zopet pojavili na zaslonu, je bila situacija enaka. A izgubili so dve mesti. Prehiteli sta jih ekipi Vestas in Dongfeng. Preden so skrili svojo pozicijo, so bili najbolj južno plovilo. Danes pa so se pojavili bistveno bolj severno in trenutno plujejo najseverneje med vodilnimi štirimi plovili. Ostala trojica, ki je ubrala bolj vzhodno ruto ob Brazilski obali, pluje še bolj severno, a za vodilno četverico zaostaja že med 62 in 100 nmi.
Ekipa MAPFRE ima trenutno 26 nmi prednosti pred ekipo Vestas. Tretja Dongfeng zaostaja dodatno miljo, Brunel pa še dodatne tri. Razlike med vodilnimi so po 15 dneh plovbe izjemno majhne. Čeprav je ekipa Brunel uporabila »Stealth Mode«, in ni bila vidna na zaslonih, pa so jih sosednje ekipe videle pluti, ker so bile razdalje med njimi majhne.
Z jadrnice Vestas se je zjutraj oglasi navigator Simon Fisher:
»Naši rivali, ekipa Brunel, so bili v našem vidnem polju. Po njih smo se orientirali in vedeli ali plujemo dobro ali slabo. Razdalje med nami so se povečevale in ponovno zmanjševale. Na koncu smo zopet končali skupaj. Odločitev, da skrijejo svojo pozicijo pred ostalimi, je bil verjetno poizkus, da nam pobegnejo. Ne vem zakaj so se tako odločili, saj za nami vidim njihove luči. Verjetno se bomo igrali igro miši in mačke vse do cilje v Cape Town-u, do koder nas loči manj kot 1500 nmi. Vodilne štiri ekipe se še borimo za zmago.«
Sreda, 22.11.2017 ob 9.00
Kot kaže je bila taktika pluti daleč proti jugozahodu, prava. Ekipe MAPFRE, Dongfeng, Vestas in Brunel so preko noči še povečale svojo prednost pred tremi ekipami, ki so plule bolj severovzhodno. MAPFRE, ki še vedno vodi, ima pred ekipo Dongfeng na drugem mestu 19 nmi prednosti. Ekipi Vestasa in Brunel zaostajata še dodatnih 6 oziroma 15 nmi. Ostale tru ekipe pa so močno zaostale in zaostajajo že preko 130 nmi. Preko noči sta poziciji zamenjali le ekipi Akzonobel, ki je zdrsnil na 5. mesto, medtem ko se je Sun Hung Kai/Scallywag prešla na četrto. Med zadnjimi tremi ekipami so razlike prav tako majhne in do sprememb na repu še vedno lahko pride. Najhitrejši jadralci imajo do cilja manj kot 1000 nmi. Plujejo v zmernih vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Tudi hitrosti plovbe so podobne.
2. etapa v 5 minutah
Četrtek, 23.11.2017 ob 9.00
Do cilja je še 500 nmi za najhitrejše in skoraj 800 za najpočasnejše. Vetrovi so oslabeli in hitrosti plovbe so se zmanjšale. Premo noči sta ekipi AkzoNobel in Turn the Tide on Plastic zaostala za dodatnih 100 nmi za vodilno četverico, ekipa Sun Hung Hai/Scallywag pa je vključila »Stealth Mode«, prikrit način plovbe. Vodilne štiri ekipe plujejo praktično enako. MAPFRE je še vedno v prednosti, Dongfeng in Vestas zaostajata med 20 in 30 nmi, Brunel pa je zaostanek 40 nmi povečal in sedaj zaostaja 67 nmi za vodilno ekipo. Ekipa Sun Hung Hai/Scallywag je plula na petem mestu z zaostankom 160 nmi in ob 01.00 uri ponoči vključila »Stealth Mode« in skrila svojo pozicijo pred konkurenco. Njihova pozicija nam bo znana zopet danes ponoči. Med zadnjimi tremi ekipami, se je Scallywag edina odločila za plovbo po enaki ruti kot vodilne štiri ekipe. Ekipi urn the Tide on Plastic in AkzoNobel sta se odločili, da se obrneta zopet proti jugu in tam poizkušata najti močnejše vetrove. Ekipe na začelju je namreč ujelo področje visokega zračnega pritiska s šibkimi vetrovi. Zato se je preko noči njihov zaostanek povečal za dodatnih 100 nmi.
Xabi Fernandez s trenutno vodilne jadrnice MAPFRE je sporočil:
»Ponoči smo opravili dve prečenji. Sedaj mislim, da imamo pravo smer in nas bodo vetrovi ponesli direktno v cilj. Vse dni smo pluli izjemno hitro. Sedaj sicer zapuščamo hladno fronto, ki nas je potiskala proti vzhod. Prej smo pluli v zahodniku, sedaj pa nas je zajel južni veter. Pričakujemo lahko, da nas bo zajel dež in močneje razburkano morje. Vetrovi bodo verjetno še nekajkrat spremeni smer preden bodo dosegli cilj. Stalno moramo biti pripravljeni, da zamenjamo jadra. Ko smo pluli skupaj z ekipo Dongfeng v močnih vetrovih, so bili hitrejši od nas. Sedaj, ko pihajo srednje močni vetrovi, pa nam je zopet uspelo prijadrati nekaj prednosti.«
Trenutno stanje 24.11.2017 ob 9.00
Ekipa MAPFRE je pred ciljem. Do Cape Town-a jo loči le še 125 nmi. Pred zasledovalnimi ekipami so ponoči prednost še povečali. Če se ne zgodi nič katastrofalnega bodo prvi v cilju druge etape.
Včeraj popoldne sta tudi ekipi Dongfeng in Vestas, ki plujeta na drugem oziroma tretjem mestu vključili »Stealth mode«, prikriti način plovbe. Takrat sta zaostajali 27 oziroma 32 nmi. Ko sta se danes zjutraj zopet pojavili na zaslonih, pa se je njun zaostanek za vodilno ekipo povečal za dodatnih 15 nmi. Ekipa Brunel si je zagotovila četrt mesto in pluje z zaostankom 112 nmi. Ostale tri ekipe so močno zaostale. Zaplule so močno južno in izgubile stik z vodilnimi. Sedaj je pred njimi nastalo področje visokega pritiska, kjer vetra skoraj ni. Trenutno zaostajajo že 450 nmi. Če bodo morali pluti preko področja visokega pritiska, bodo za plovbo do cilja potrebovali še več kot 1 dan.
Okvirni predvideni prihodi v cilj:
MAPFRE – 24.11.2017 ob 14:53
Dongfeng Race Team - 24.11.2017 ob 19:27
Vestas 11th Hour Racing - 24.11.2017 ob 20:47
Team Brunel - 24.11.2017 ob 23:44
Team Sun Hung Kai / Scallywag - 25.11.2017 ob 20:38
Team AkzoNobel - 25.11.2017 ob 20:39
Turn The Tide on Plastic - 25.11.2014 ob 20:38
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | MAPFRE | 125 nmi | ||
2. | Dongfeng | +42,8 nmi | ||
3. | Vestas | +58,8 nmi | ||
4. | Brunel | +112,6 nmi | ||
5. | AkzoNobel | +445,0 nmi | ||
6. | The Tide on Plastic | +445,5 nmi | ||
7. | Sun Hung Kai/Scallywag | +448,5 nmi |
Jadralna zveza Slovenije je po zaključku večine velikih tekmovanj te jadralne sezone danes na letni novinarski konferenci predstavila jadralne dosežke leta 2017, novega generalnega sponzorja, ki je Luka Koper, ter potencialne kandidate za nastop na poletnih olimpijskih igrah v Tokiu leta 2020 v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn.
Predsednik Jadralne zveze Slovenije, Aljoša Tomaž, je uvodoma predstavil nekatere ključne dosežke letošnjega leta. Letos je bilo za Jadralno zvezo Slovenije leto organizacijskega, kadrovskega in tehničnega utrjevanja, imeli smo volilno skupščino, imenovali nove strokovne svete, še naprej gradimo našo zvezo in način delovanja z glavnim ciljem, da čim uspešneje podpiramo naše vrhunske jadralce, ki Slovenijo zastopajo na največjih tekmovanjih, ter podpiramo in usmerjamo mlade talente.
Strokovni svet za vrhunski šport Jadralne zveze Slovenije je že na svoji drugi seji sestavil seznam potencialnih kandidatov za nastop na poletnih olimpijskih igrah in sicer v petih jadralnih razredih: laser radial, laser standard, 49er, 470 ženske in finn, ni pa še izključena možnost, da se v boj za olimpijsko vozovnico uvrsti tudi moška posadka v razredu 470:
- laser radial ženske: Lin Pletikos, Kim Pletikos
- laser standard: Žan Luka Zelko, Taš Kolman
- 49er: posadka Peter Janežič in Sebastian Prinčič
- 470 ženske: posadka Tina Mrak in Veronika Macarol
- finn: Vasilij Žbogar, Liam Orel, Jan Orel
Uspešni smo tudi v neolimpijskih razredih. V dveh disciplinah, ki sta uvrščeni na mladinske olimpijske igre v Buenos Airesu prihodnje leto:
Toni Vodišek, ki nastopa v mladinski in tudi že članski kategoriji razreda formula kite, je osvojil drugo mesto na mladinskem evropskem prvenstvu.
Toni Vrščaj je bil bronast na svetovnem prvenstvu v razredu jadranje na deski bit techno 293plus
V jadralnih dvobojih je znova blestel Dejan Presen z ekipo Lumba Match Race, ki so postali evropski podprvaki na EUROSAF Match Race prvenstvu.
V razredu 29er sta mlada obetavna jadralca Rok Verderber in Klemen Semelbauer z bronastim odličjem zaključila evropski pokal.
Letos smo tudi uspešno zasledovali naš cilj pripeljati v Slovenijo pomembnejša tekmovanja v olimpijskih razredih – letos smo imeli marca v Kopru uvodno tekmo evropskega pokala za jadralne razrede laser standard, radial in 4.7., nato smo v Izoli gostili že tradicionalni Spring Cup ter v Portorožu Sailing Point velikonočno regato za optimiste, ki vsako leto privabijo na Slovensko obalo številne jadralce, napolnijo hotele izven sezone in priredijo praznik na morju. Prizadevali si bomo v Sloveniji organizirati tudi evropska in svetovna prvenstva v prehodnih in olimpijskih razredih. Podprli smo kandidature za mladinsko evropsko prvenstvo 470 v letu 2019 in evropsko prvenstvo v razredu laser za leto 2020.
Na področju velikih jadrnic je uspešno zaključen letošnji Pokal Slovenije, kjer se število udeleženih jadrnic še vedno povečuje.
Uspeli smo pridobiti krog stalnih sponzorjev in podpornikov, posebej pa smo ponosni, da je Luka Koper letos postala generalni sponzor Jadralne zveze Slovenije, saj nas povezuje naravno zavezništvo na morju. Z nami je bil tudi predsednik uprave Luke Koper, Dragomir Matič, ki je ob tej priložnosti povedal: “Naravna povezanost jadranja in Luke Koper ter dejstvo, da je večina najuspešnejših jadralnih klubov na obali, je botrovalo naši odločitvi, da smo z generalnim sponzorstvom Jadralne zveze Slovenije naše nadgradili dosedanje sodelovanje na področju jadranja.”
Predstavili so se posamezni potencialni kandidati za nastop na poletnih olimpijskih igrah 2020, za konec pa je predsednik Jadralne zveze Slovenije Aljoša Tomaž napovedal, da se bo naš najuspešnejši jadralec Vasilij Žbogar zagotovo udeležil poletnih olimpijskih iger v Tokiu 2020, saj bo vodja naše olimpijske odprave.