Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
S koncem praznikov se je v Portorožu zaključila tudi jubilejna deseta regata evropskega pokala razreda Melges 24, na kateri so organizatorji dokazali, da je Piranski zaliv bolj priljubljen od slovite jadralske meke na severozahodu Toskane - Punte Ale.
Tam se je marca na otvoritveni tekmi sezone zbralo 15 posadk iz šestih držav, medtem ko jih je v Portorož prišlo 25 iz 11. držav. Prednost slovenskega prizorišča je zlasti ugodna geostrateška lega, ki omogoča preprost dostop iz vseh evropskih držav, kot tudi kontinuiteta dela Jahtnega kluba Marina Portorož ter vztrajanje pri doseganju visoko kakovostnih organizacijskih ciljev. Gostom namreč udobje na kopnem zagotavlja neposredna bližina nastanitvenih objektov, pomolov in restavracije, dobra zaščitenost zaliva pred močnimi vetrovi pa nudi varno plovbo na regatah.
V spomladanskem času tekmovalce po akvatoriju pretežno poganjata maestral in burja, ki se regatnemu odboru nista izneverila niti v preteklih dneh. Ta si je uvodoma za kuliso izbral Piran, preostali del programa pa izpeljal med portoroško rivo in Bernardinom, od koder so lahko gledalci opazovali drzne manevre izvedene tik ob obali.
Jubilejni spektakel novincem iz Seattla
Med pisanimi jadri je bil največkrat v ospredju bleščeče bel špinaker ameriške ekipe War Canoe v lasti Mika Goldfarba, ki je Slovenijo obiskal prvič. "Ko je veter upadel, me je zaskrbelo, da nam ne bo uspelo izpeljati vseh načrtovanih plovov, toda regatni odbor se je zares izkazal in zgodba je dobila srečen epilog. Naša taktika so bili usklajeni premiki na krovu, izogibanje konfliktnim situacijam in mirni živci," je zmago po devetih izenačenih bitkah komentiral ključni mož ameriške sestave Mark Strube, sicer član štirih ekip na preteklih Pokalih Amerike.
Četverici iz Seattla je v cilju sledil črtast balon z barvami estonske zastave. "Drugo mesto je za nas veliko presenečenje, saj nismo jadrali že od avgustovskega svetovnega prvenstva v Helsinkih. Menili smo, da bomo med prvo deseterico, vendar nikakor ne drugi, saj imamo v ekipi nekaj novih članov posadke," se je dosežka razveselil nekdanji olimpijec Tonu Toniste, ki je tudi podpredsednik estonskega olimpijskega komiteja.
Najboljša slovenska sestava je sidro odvgrla na 14. mestu. "Lahki vetrovi nam ustrezajo in drugi dan smo se kar izkazali, nakar nas je sreča zapustila. Kljub temu smo pristali v prvi polovici flote, s čimer smo zadovoljni," je končni izid domače zasedbe ocenil Jure Jerkovič.
Dve žezli v ognju
33-letni Ljubljančan je bil v Portorožu navzoč tudi kot soorganizator prireditve in med zaključno slovesnostjo vnovič potrdil namero o kandidaturi bodisi za evropsko za svetovno prvenstvo.
"Dogodek je pridobil mednarodni sloves s predanim delom članov kluba, zato upam, da bomo v bodoče tukaj gostili še več zvenečih jadralskih imen. Ali bo to 2020 z evropskim prvenstvom oz. 2021 s svetovnim prvenstvom, bo znano jeseni," je ambicije organizatorjev razkril Jure Jerkovič.
Vir: YC Marina Portorož, Melges 24
Tretja regata svetovnega pokala za olimpijske razrede v tej sezoni se je z regato za odličja danes zaključila tudi za jadralke v ženskem olimpijskem dvosedu 470. Naši jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat), sicer aktualni evropski prvakinji, sta v cilj prijadrali kot peti, si s tem prislužili dodatnih 10 točk (v regati za medalje se točke štejejo dvojno) in tako prizorišče v Hyèresu zapuščata s skupnim petim mestom.
Tina Mrak: “Vetra je bilo okoli 10 vozlov. Pred startom sva se odločili, da bova držali desno stran regatnega polja, zato sva startali ob regatni barki. Japonka, ki bi jo za uvrstitev na stopničke morali prehiteti za najmanj tri mesta, je startala na levi strani polja in se držala leve strani, tako da je na bojo prišla kot prva, midve pa kot deveti. V tistem trenutku nama ni preostalo drugega, kot se boriti vsaj za skupno peto mesto in poskrbeti, da naju ne bi prehitela kakšna posadka iz ozadja. Pridobili sva nekaj mest in končali na skupnem petem mestu.”
Veronika Macarol: “Ja, res je bil cel regatni teden zelo naporen, ampak vseeno sva sposobni odjadrati dosti boljše. Imeli sva dobre in slabe trenutke, ta regata je bila tudi dober trening, videli sva, da sva z novo opremo lahko hitri tako v šibkem kot tudi v močnejšem vetru, morava pa samo še določene stvari izboljšati. Sigurno morava biti bolj živi in agresivni na startu in mislim, da lahko prideva na evropsko prvenstvo dosti boljše pripravljeni. Upam, da tam ne bova delali takih napak in da bova boljše odjadrali.”
Zmagala je francoska posadka Lecointre / Retornaz, drugi sta Britanki Mills / Mcintyre, tretji pa Japonki Kondo Yoshida / Yoshioka.
Vir: WindPress
Portorož ta konec tedna gosti drugo etapo evropskega pokala za jadrnice Melges 24, ki se kot lastovice vračajo v slovenske vode že deset let. Ker je jata na morju pred Piranom vsako pomlad večja, so se organizatorji tekmovanja odločili kandidirati za evropsko prvenstvo 2020.
"Pogum smo zbirali tri sezone. K temu so nas nagovarjali tekmovalci, mednarodna zveza in Marina Portorož, brez katere si ne bi upali v tako velik projekt." je o smelih ambicijah Jahtnega kluba Marina Portorož dejal idejni oče dogodka Branko Parunov. in dodal, "Imamo vso potrebno infrastrukturo ter številne organizacijske izkušnje, zato ovir za uspeh kandidature ne vidim. Naš edini protikandidat je Italija, toda zahodnim sosedom je bila zaupana že letošnja organizacija prvenstva stare celine, prihodnje poletje pa bo na Sardiniji potekalo še svetovno prvenstvo."
Na pobudo slednjega je bilo tekmovanje 24-čeveljskih monotipov v Portorožu prvič izpeljano leta 2008, ko se je na regatnem polju pomerilo 8 posadk iz Slovenije in Češke. Druga pomembnejša prelomnica se je zgodila pred štirimi leti z vključitvijo regate v cikel evropskega pokala, vrhunec destletnega delovanja pa je prireditev dosegla lani z rekordno udeležbo 33 ekip iz 15. držav.
Ta konec tedna jih lahko na morski areni spremljamo 25 iz 11. držav, vključno z dvema slovenskima sestavama. Krmilo Atene suka izkušeni Jure Jerkovič, čigar najboljši rezultat je 8. mesto iz leta 2014, za točke evropskega pokala pa se poteguje še Aleš Zupanc na krovu Little big man-a.
Jadralske obračune si je mogoče ogledati na morju brezplačno ob predhodni najavi na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali s kopnega vzdolž portoroške rive.
Rezultati po prvem dnevu:
Melges24 | ||||
Mesto | Država | Jadro | Ime plovila | Krmar |
1 | USA | 841 | War Canoe | Mike Goldfarb |
2 | ITA | 854 | Maidollis | Carlo Fracassoli |
3 | ITA | 778 | Taki 4 | Niccolo Bertola |
4 | ITA | 793 | General Lee | Mario Ziliani |
5 | HUN | 728 | FGF Sailing Team | Robert Bakoczy |
6 | EST | 790 | Lenny | Tonu Toniste |
7 | DEN | 837 | upupup | Bo Boje Pedersen |
8 | GBR | 694 | Gill Race Team | Geoff Carveth |
9 | SUI | 821 | Andele | Joerg Hotz |
10 | HUN | 589 | HÓD | Attila Bujaky |
11 | GER | 673 | Nefeli24 | Karrie Peter |
12 | EST | 646 | Yes Sir No Sir | Tonis Haavel |
13 | ITA | 809 | Arkanoe by Montura | Sergio Caramel |
14 | ITA | 753 | Aria | Matteo Omari |
15 | HUN | 759 | Seven_Five_Nine | Akos Csolto |
16 | ITA | 693 | A&M sailing team | Mauro Verri |
17 | GER | 677 | White Room | Tarabochia Luis |
18 | HUN | 794 | I'm free | dr. Bodor Gergely |
19 | ITA | 579 | Destriero | Davide Rapotez |
20 | SLO | 726 | Atena | Jure Jerkovic |
21 | AUT | 599 | poiZonrouge | Markus Kogard |
22 | GER | 567 | Phonobloc | Beck Thomas |
23 | HUN | 763 | Trinity | Ferenc Akos Schwarcz |
24 | SLO | 391 | Little Big Man | Ales Zupanc |
25 | CRO | 6 | Blue Label | Petar Smojver |
Melges24/ Corinthian | ||||
Mesto | Država | Jadro | Ime plovila | Krmar |
1 | ITA | 778 | Taki 4 | Niccolo Bertola |
2 | EST | 790 | Lenny | Tonu Toniste |
3 | GBR | 694 | Gill Race Team | Geoff Carveth |
4 | SUI | 821 | Andele | Joerg Hotz |
5 | GER | 673 | Nefeli24 | Karrie Peter |
6 | EST | 646 | Yes Sir No Sir | Tonis Haavel |
7 | ITA | 809 | Arkanoe by Montura | Sergio Caramel |
8 | ITA | 753 | Aria | Matteo Omari |
9 | HUN | 759 | Seven_Five_Nine | Akos Csolto |
10 | ITA | 693 | A&M sailing team | Mauro Verri |
11 | GER | 677 | White Room | Tarabochia Luis |
12 | ITA | 579 | Destriero | Davide Rapotez |
13 | SLO | 726 | Atena | Jure Jerkovic |
14 | AUT | 599 | poiZonrouge | Markus Kogard |
15 | GER | 567 | Phonobloc | Beck Thomas |
16 | HUN | 763 | Trinity | Ferenc Akos Schwarcz |
17 | SLO | 391 | Little Big Man | Ales Zupanc |
18 | CRO | 6 | Blue Label | Petar Smojver |
Vir: YC MARINA PORTOROŽ
Portorož bo med 8. in 13. majem gostil 2. regato letošnje sezone razreda RC44. Gre za prestižni jadralni razred, ki sta ga pred trinajstimi leti zasnovala eden največjih jadralcev v zgodovini svetovnega jadranja, Sir Russell Coutts, ter naš, slovenski arhitekt Andrej Justin. Lastniki hitrih, športnih črnih jadrnic, ki morajo biti za krmilom, so nekateri najbogatejši Zemljani, v ekipah pa združujejo številne največje zvezde svetovnega jadranja, tudi take, ki sicer nastopajo v Pokalu Amerike (npr. Dean Barker).
Jadralci v sezoni razreda RC44 obiščejo pet prestižnih prizorišč in veseli smo, da se po trinajstih letih RC-ji vračajo v Slovenijo, v Portorož, kjer se je vse skupaj pravzaprav začelo.
Navijali bomo lahko tudi za ‘dve’ slovenski jadrnici. V narekovaju zato, ker ena tudi dejansko pluje pod slovensko zastavo, na drugi pa je jedro posadke slovensko. Obe sodita med glavne favorite za zmago. Pod slovensko zastavo pluje jadrnica Black Hawk (Team Ceeref) Slovenca Igorja Laha, dvakratnega zmagovalca sezone RC44, ki lanski naslov brani tudi v letošnji sezoni. V ekipi ruske Team Nika so štirje Slovenci - Tomaž Čopi, Mitja Margon, Iztok Knafelc, Toš Skrt Golja; Team Nika je aktualni svetovni prvak razreda.
Na morju bo torej vroče!
Windpress
Sobota, 28.4.2018
V Hyèresu so na svetovnem pokalu jadralke v ženskem olimpijskem dvosedu 470 danes odjadrale zadnja dva plova pred jutrišnjo regato za odličja, ki se je bo udeležilo le deset najbolje uvrščenih posadk, med njimi tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat). Dekleti sta danes še nekoliko izboljšali svojo skupno uvrstitev, prijadrali sta si 17. in 9. mesto in sta pred jutrišnjo zaključno regato, ki prinaša dvojne točke, na skupnem 5. mestu z 80 točkami. Z odličnim jadranjem si jutri še lahko pridobita stopničke.
Po današnjem nastopu je Tina Mrak povedala: “Težki dnevi v Hyeresu se kar nadaljujejo. Danes smo uspeli izpeljati dva plova po zelo šibkem in nestabilnem vetru med 5 in 7 vozli, ponekod so bile tudi luknje s popolnim brezvetrjem, tako da so bile regate ponovno zelo zahtevne. V prvi regati sva zelo slabo startali, na levi strani startne linije, takoj po startu pa je bilo več pritiska z desne strani, tako da sva bili že takoj v ozadju, morali sva obrniti in se celo regato prebijati naprej. Uspeli sva priti do 17. mesta. Zelo sva se trudili, saj sva vedeli, kako pomembno je vsako mesto, saj sva imeli od prej UFD in si nisva smeli privoščiti dodatnega odbitka. V drugi regati je bil start nekoliko boljši, ne pa odličen, imeli pa sva vsaj več možnosti jadrati na čistem vetru in izpeljati taktiko, ki sva si jo zadali. Celotno regato sva bili v ospredju, a je bilo spet zelo napeto vse do cilja, saj je vmes v krmo veter povsem oslabel, veliko jadrnic je bilo na kupu, s špinakerji smo si kradli veter in nekajkrat bili v brezvetrju. V drugi stranici v veter sva odjadrali zelo dobro, šli na stran z več vetra in nekoliko pridobili ter končali kot deveti.”
Zaradi zahtevnih, nestabilnih razmer so imele danes velika rezultatska nihanja tudi druge posadke.
Tina Mrak: “Mislim, da nisva najbolje odjadrali, a tudi konkurenca je imela danes po kakšen slabši plov, tako da so se naredile kar velike razlike v točkah. Trenutno sva na petem mestu in jutri startava na vso moč, da si pridobiva stopničke.”
Veronika Macarol dodaja: “Teden regat v Hyeresu je bil res zelo naporen, predvsem zaradi dolgih ur čakanja na morju. Prevladoval je šibak veter. V celotnem tednu sva imeli tako dobre kot tudi slabe trenutke. Z določenimi stvarmi še nisva popolnoma zadovoljni in jih morava izboljšati. Za vse posadke so bile regate zelo težke, zato sva kljub nekaterim slabim uvrstitvam še vedno na skupnem 5. mestu. Za jutri je predviden močnejši veter s startom ob 14.15. Poskusili bova odločno in sproščeno odjadrati regato za medalje in si izboriti 3. mesto.
V vodstvu ostaja francoska posadka Lecointre / Retornaz (42 točk), drugi sta Britanki Mills / Mcintyre (51 točk), tretji pa Japonki Kondo Yoshida / Yoshioka (74 točk).
V ženskem enosedu laser radial so jadralke danes odjadrale zadnja dva plova pred jutrišnjo regato za medalje. Kim Pletikos je z današnjima uvrstitvama na 50. in 44. mestu na koncu skupno zasedla 45. mesto med 64 jadralkami. V vodstvu tudi danes ostaja Nizozemka Marit Bouwmeester.
Zadnja dva plova na tem svetovnem pokalu je odpeljal tudi Žan Luka Zelko v razredu laser standard, ki je z uvrstitvama na 47. in 21. mesto v skupni razvrstitvi zaključil na 38. mestu med 68 tekmovalci, pred jutrišnjim bojem za odličja pa v vodstvu ostaja Francoz Jean Baptiste Bernaz.
V rarzedu 49er, kjer sta nastopila Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, so že včeraj zaključili s plovi, naša posadka je svetovni pokal zaključila na 30. mestu. V boj za odličja se s prvega mesta podajata Poljaka Dominik Buszak in Szymon Wierzbickl.
Petek, 27.4.2018
Danes so dekleta v olimpijskem dvosedu 470 v Hyèresu odjadrala naslednja dva plova. Vetra je bilo sprva nekoliko več in kazalo je, da jim bo morda uspelo izpeljati celo tri regate, a je ta skozi dan slabel in zadnjo, tretjo regato, so morali predčasno prekiniti. Naši Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat) s svojim današnjim nastopom nista zadovoljni - končali sta na 7. in 13. mestu in tako ostajata na skupnem sedmem (55 točk).
Tina Mrak: “Danes je bilo vetra nekoliko več, v prvi regati do 15 vozlov, vendar je iz regate v regato padal in na koncu, v tretji regati, čisto upadel. Regato so prekinili v drugi orci. Prvi start je bil dober, na prvi boji sva bili že v ospredju, vendar jadranje v krmo ni bilo najboljše in sva z borbo končali šele 7. Drugi start je bil katastrofalen, na slabi strani, nato sva morali vložiti ogromno energije, da sva prehitevali eno jadrnico za drugo in na koncu prišli v cilj kot 13. Ponovno nisva izkoristili dneva v najin prid in podarili kar nekaj točk.”
Veronika Macarol: “Dnevi v Hyeresu so zelo dolgi in naporni. V večji skupini jadrnic in na daljših startnih linijah so dobri starti ključnega pomena za dobro uvrstitev. Zato se bova jutri popolnoma skoncentrirali na starte. V najino hitrost jadranja sva sigurni, tako v močnem kot v šibkem vetru, če lahko jadrava na čistem vetru. Jutrišnji dan bo zelo pomemben, da lahko greva v nedeljo v borbo za medalje.”
Med vodilno trojico sta po današnjem nastopu mesti zamenjali drugo- in tretje uvrščeni. V vodstvu ostaja francoska posadka Lecointre / Retornaz (33 točk), drugi sta sedaj Britanki Mills / Mcintyre (40 točk), tretji pa Španki Mas Depares / Cantero Reina (44 točk).
Dva plova so odjadrali tudi v moškem enosedu laser standard, kjer v vodstvu ostaja Francoz Jean Baptiste Bernaz, Žan Luka Zelko pa je z uvrstitvama na 49. in 46. mesto v skupni razvrstitvi sedaj na 38. mestu.
V rarzedu 49er, kjer nastopata Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, so tudi danes odjadrali le en plov. Naša posadka je z uvrstitvijo na 26. mesto sedaj v skupni razvrstitvi na 30. mestu. V vodstvu sta zopet Poljaka Dominik Buszak in Szymon Wierzbickl.
Jutri čaka jadralke še zadnji nastop pred nedeljsko regato za medalje za najboljših deset posadk.
Četrtek, 26.4.2018
V ženskem enosedu laser radial so jadralke odjadrale oba predvidena plova. Kim Pletikos je bila v prvem 47., v drugem pa 52. in skupno zaseda 34. mesto. V vodstvu ostaja Nizozemka Marit Bouwmeester.
Dva plova so odjadrali tudi v moškem enosedu laser standard, kjer je prišlo do spremembe na vrhu lestvice, vodstvo je prevzel Francoz Jean Baptiste Bernaz, doslej vodilni Hrvat Tonči Stipanović pa je zdrsnil na 6. mesto. Boljši dan je imel naš Žan Luka Zelko, ki je z uvrstitvama na 30. in 15. mesto v skupni razvrstitvi napredoval kar na 28. mesto.
V dvosedu 49er, kjer nastopata Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič, so odjadrali le en plov. Naša posadka je imela nekoliko slabši dan in s 35. mestom zabeležila najslabšo uvrstitev doslej, ki se jima je brisala, v skupni razvrstitvi pa sedaj zasedata 27. mesto. Vodstvo sta prevzela Avstralca David Gilmour in Joel Turner.
Sreda, 25.4.2018
Drugi regatni dan v Hyèresu, kjer se ta teden odvija tretja regata svetovnega pokala za olimpijske razrede v letošnji sezoni, jadralcem ni bil naklonjen. Vetra je bilo malo, zato je ženska flota 470 morala na svoj nastop čakati do poznega popoldneva, ko so dekleta uspela odjadrati en sam plov. Naši Tina Mrak in Veronika Macarol sta ga zaključili na 9. mestu in ostajata na skupnem 11. mestu (19 točk) v konkurenci 36 posadk.
Tina Mrak: "Danes je bil zelo dolg dan. Na morje smo odšli šele pozno popoldne, saj so pred nami imeli na našem polju start še finni. Uspeli smo izpeljati samo eno regato v lahkem vetru do 8 vozlov. Danes sva boljše startali in tako je bilo lažje tudi taktično odvoziti celotno regato. Borili sva se vse do cilja, ko je veter že zelo slabel. Končali sva na 9. mestu."
Veronika Macarol: "Start je bil dober, vendar sva taktično malo prepozno obrnili, da bi držali vse jadrnice, ki so nam šle po krmi na desno stran polja. Zelo favorizirana je bila desna stranica, tako sva prvo bojo obrnili kot 13. ali 14. Dobro sva odvozili krmo in drugo orco ter končali kot deveti. Vetra je bilo zelo malo in veliko vala, zato je bila regata zahtevna. Imeli smo dvignjeno zastavo za ‘pumpanje’ in je bilo potrebno zelo živo in agresivno odvoziti po valu. Jutri bomo imeli na sporedu tri regate."
Vodstvo je prevzela izraelska posadka Bar-Am / Amir (3 točke) pred včeraj vodilno kitajsko posadko Wei / Gao (7 točk), tretji pa sta Španki Mas Depares / Cantero Reina (9 točk).
V ženskem enosedu laser radial so jadralke odjadrale oba predvidena plova. Kim Pletikos je bila v prvem 28., v drugem pa 53. in po štirih odjadranih plovih zaseda 21. mesto. Vodstvo je prevzela Nizozemka Marit Bouwmeester.
Dva plova so odjadrali tudi v moškem enosedu laser standard, kjer še naprej vodi Hrvat Tonči Stipanovič. Žan Luka Zelko je bil 29. in 30. in je v skupni razvrstitvi napredoval na 39. mesto.
V dvosedu 49er kjer nastopata Peter Lin Janežič in Sebastian Prinčič so odjadrali dva plova. Janežič in Prinčič sta jadrala zelo dobro in zasedla 21. ter 9. mesto in v skupni razvrstitvi zasedata 24. mesto. V vodstvu sta Poljaka Dominik Buszak in Szymon Wierzbickl.
Jutri so na sporedu trije plovi, po napovedi naj bi bilo vetra spet malo.
Torek, 24.4.2018
Danes se je v Hyèresu na francoski obali začela tretja regata svetovnega pokala za olimpijske razrede v letošnji sozoni. Do konca tedna, ko bodo na sporedu regate za medalje, se bo na regatnih poljih merilo preko 670 jadralcev iz 46 držav. Slovenci imamo svoji predstavnici tudi v ženskem olimpijskem dvosedu 470, kjer se za odličje borita članici JK Pirat ter aktualni evropski prvakinji Tina Mrak in Veronika Macarol.
Jadralci v desetih olimpijskih ter enem paraolimpijskem razredu bodo tokratno regato izkoristili tudi za uvrstitev v finalno regato svetovnega pokala junija v Marseillu ter kot trening pred prihajajočim svetovnim prvenstvom letos poleti v danskem Aarhusu, kjer se bodo že potegovali tudi za prve olimpijske norme.
V ženskem dvosedu 470 tokrat nastopa 37 posadk, med njimi pa ni nekaterih najboljših. Vetrna napoved za regatni teden je nepredvidljiva, a kot kaže, vetra ne bo prav veliko. Mrakova in Macarolova s svojim uvodnim nastopom nista najbolj zadovoljni - prvi dve regati sta zaključili na 13. oziroma 10. mestu, trenutno na skupno enajsti. (23 točk).
Tina Mrak: “Za nama je prvi regatni dan, v prvi regati je bilo vetra nekoliko več, do okoli 14 vozlov, potem pa je v drugi regati slabel, na koncu ga je bilo le še za kakšnih sedem, osem vozlov. V obeh regatah se nisva najbolje znašli. Prvi start je bil zelo slab, zato sva tudi morali izbrati desno stran polja, ki je bila v danem trenutku slabša. Nato sva skozi celotno regato pridobivali in končali 13. V drugi regati je bil start nekoliko boljši, tudi prvo stranico v veter sva bolje odjadrali, bili sva okoli petega mesta, a sva potem v prvi krmi in drugi orci nekaj mest izgubili in končali kot deseti.”
Veronika Macarol: “Najin prvi današnji start je bil zelo slab, zato sva se celo prvo orco trudili, da bi se prebili v ospredje, a sva bili vedno v gneči, tako da nisva mogli hitro jadrati. Vseeno sva skozi celo regato pridobivali in končali kot 13. Tudi drugi start ni bil najboljši, vendar sva se lahko postavili na čisto in vozili hitreje, na prvo bojo sva uspeli priti peti, potem sva naredili veliko napako ter se čisto ustavili, s tem pa izgubili veliko mest in končali kot deseti, Čeprav z današnjim jadranjem nisva najbolj zadovoljni, pa sva vseeno skupno enajsti in imava do konca še veliko možnosti, da se prebijeva v ospredje.”
Po prvem dnevu je v vodstvu kitajska posadka Wei / Gao (7 točk), druga je angleška posadka Mills / Mcintyre (8 točk), tretja pa francoska posadka Lecointre / Retornaz (11 točk). Jutri sta na sporedu naslednja dva kvalifikacijska plova.
Trenutna situacija, 7.5.2018 ob 9.00
Tik pred ciljem bo brezvetrje zopet krojilo rezultate. Pred nekaj urami sta vodilni ekipi Brunel in Dongfeng zapustili področje močnega jugozahodnika in zapluli v področje šibkega vetra. Do cilja v Newportu ju loči še 200 nmi. Ostale ekipe še plujejo v močnih vetrovih in se vodilni dvojici približujejo. Njihovi zaostanki se bodo zmanjšali. Kljub 14 dnevom plovbe po Atlantiku bodo razlike med ekipami v cilju izjemno majhne.
Kdo bo cilj dosegel prvi, bo odvisno od pravilnih taktičnih odločitev. Ekipa Brunel se je odločila za plovbo direktno proti cilju. Dongfeng poizkuša pluti z jugozahodniki in se po daljši vzhodni poti izogniti brezvetrju. Kako se bodo odločile ostale ekipe bomo videli v naslednjih urah.
Zadnje dni izjemno dobro pluje ekipa MAPFRE. Kljub težavam s hidravlično kobilico, so se iz šestega mesta prebili na četrto. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša le še 25,5 nmi.
Dee Caffari z jadrnice Turn the Tide On Plastic, ki pluje na trenutnem petem mestu je zapisala: »Cilj je vedno bliže a vreme med nami in ciljem je še en velik vprašaj. Možnosti za preobrat so vedno manjše. Potrebno je napadati tiste pred nami in braniti pozicijo pred tistimi za nami. Sicer se odpirajo nove priložnosti a kdo jih bo znal izkoristiti, bomo še videli. Čez nekaj ur bomo zapluli z vetrom. Ob Zalivskem toku je področje nizkega zračnega pritiska in vetrovi so močni. Ko ga bomo prečkali, se lahko z vremenom naredi marsikaj. Na vse moramo biti pripravljeni. Tik pred ciljem bomo zapluli še v vzhodne vetrove, ki bodo bistveno hladnejši. Temperatura zraka bo zgolj okrog 9 stopinj. Plovba do cilja bo izjemno zanimiva. Izogniti se bomo morali območju prepovedane plovbe, nato pa zapluti v reko vse do Fort Adams. Ta zadnji del se bo verjetno odvil v temi in v vetrovih, ki bodo odvisni od tega kje kdo pluje. Verjetno bo hladno. Če prištejemo še hladen pršec preko krova jadrnice, nas bo najbolj razveselil in pogrel topel sprejem v Newportu.«
Mesto | Ekipa | Razdalja do cilja | ||
1. | Brunel | 200,0 nmi | ||
2. | Dongfeng | +5,3 nmi | ||
3. | Vestas | +17,8 nmi | ||
4. | MAPFRE | +25,5 nmi | ||
5. | Turn The Tide on Plastic | +32,1 nmi | ||
6. | AkzoNobel | +72,6 nmi | ||
7. | Sun Hung Kai/Scallywag | +165,9 nmi |
Nedelja, 6.5.2018 ob 12.00
Samo še 600 nmi do cilja. Danes so ekipe prejadrale 400 nmi. Zelo dobro je jadrala ekipa MAPFRE in svoj zaostanek za vodilno ekipo Brunel zmanjšala na vsega 36 nmi in se zavihtela na peto mesto. Klub temu, da so jadralci prepluli že 5000 nmi, so zaostenki izjemno majhni. Dongfeng zaostaja 8 nmi, ker je 3 več kot včeraj, Vestas 16, Turn The Tide On Plastic pa 30. Akzonobel na šestem mestu zaostaja 56 nmi, edina ekipa, ki pa ima nekoliko večji zaostanek je Scallywag, ki zaostaja 141 nmi. Svoj zaostanek, ki je pred dnevi znašal že 220 nmi so močno zmanjšali.
Zadnji se je z jadrnice oglasil Brian Carlin, ki pluje kot medijski poročevalec na jadrnici AkzoNobel.
"Manj kot 48 ur nas loči do cilja. Vprašal sem Julesa, kakšna je strategija. Odgovoril je kratko. Ni je. Z vetrom do Bermudskega trikotnika potem pa naravnost v Newport. No in ravno to se dogaja. Trenutno plujemo s solidno hitrostjo 16 vozlov. Ekipa na krovu skrbi, da iz jadrnice iztisnemo kar se da največ. Danes smo imeli suh dan, brez dežja. Prijetno je biti na krovu predvsem zato, ker se voda ne preliva preko krova."
Sobota, 5.5.2018 ob 10.00
Le še 1000 nmi do cilja regate. Razlike med ekipami so vse manjše. Na poti proti Newportu jih čaka še eno področje šibkih vetrov, ki bo lahko situacijo na morju še spremenilo. Po 12 dneh plovbe in 4500 preplutih miljah še vedno vodi ekipa Brunel. A njihova prednost se topi. Ekipa Dongfeng je svoj zaostanek zmanjšala za 7 nmi in zaostaja samo še 5 nmi. Še hitreje je zadnjih 24 ur plula ekipa Vestas. Včeraj so zaostajali 21 nmi danes samo še 8. Tudi ekipe v ozadju so hitre. MAPFRE je nadoknadila 20 nmi, Sun Hung Kai/Scallywag pa kar 40. Plujejo najbolj vzhodno. Njihova pozicija bo lahko pomenila veliki preobrat. Ali se bodo v področju šibkega vetra, v katerega bodo zapluli danes proti večeru, približali ostalim ekipa, ali pa se bo njihov zaostanek še povečal. Kdo bo prvi v Newportu še zdaleč ni odločeno.
Petek, 4.5.2018 ob 10.00
V vodstvu je še vedno ekipa Brunel. Stabilni pasati omogočajo hitro plovno. Vsaka malenkost pri nastavitvah jader in smeri plovbe pomeni hitrejšo plovbo. Zadnjih 24 ur so najhitreje plujeta ekipi Vestas in Scallywag. Ekipa Vestas, ki je včeraj plula na četrtem mestu s 38 nmi zaostanka, se je prebila na tretje mesto. Njihov trenutni zaostanek znaša le še 21 nmi. Ekipa Scallywag, ki sicer pluje na zadnjem mestu, je svoj zaostanek prav tako zmanjšala za 20 nmi. Dosegli so magično mejo in v 24 urah prepluli več kot 500 nmi.
Ker so razlike med ekipami majhne, se vsi zavedajo, da si ne smejo privoščiti nobene napake. Ekipa Dongfeng pluje na drugem mestu. Za ekipo Brunel zaostajajo zgolj 12 nmi.
Charlec Caudrelier, skiper ekipe Dongfeng je zapisal: "Razpoloženje ne krovu je zelo dobro. V tej etapi imamo vsi občutek, da dlje kot jadramo, bolj smo prepričani, da smo lahko dobri. Seveda narašča tudi napetost. Stave so visoke in napak si ne smemo privoščiti."
Ekipa MAPFRE pluje na petem mestu. Imajo težave z hidravlično kobilico in energijo.
Xabi Fernandez je zapisal: "Imamo dva problema. En problem je kobilica, za katero ne vemo točno v katerem položaju je, drugi problem pa je, da je njeno premikanje počasnejše kot takrat, ko je prižgan motor. Ko se ekipa trudi da pluje optimalno, je potrebno poznati natančen položaj kobilice in jo uporabljati za uravnovešenje plovila, kot to počnemo z jadri. Pri vsakem manevru mora vedno en član posadke ročno premikati kobilico, ker nam komande ne delujejo. Ta težava nas bo ovirala proti koncu etape. Če se bomo proti cilju približali drug drugemu, bomo težko konkurirali ostalim. Glede na težave, ki jih imamo z elektriko, žal ne moramo pluti s 100%."
Četrtek, 3.5.2018 ob 10.00
Na Atlantiku nič novega. Vrstni red se ni spremenil. Tudi zaostanki so ostali enaki. Zaostaja le zadnja ekipa Sun Hung Kai/Scallywag, ki je včerajšnji zaostanek nekoliko povečala. Pihajo še vedno konstantni pasati in jadralci plujejo s hitrostjo dobrih 20 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali za 400 nmi. Plujejo proti severozahodu, proti karibskim otokom.
Z jadrnice Dongfeng, ki pluje na drugem mestu, se je pravkar javil medijski poročevalec Jérémie Lecaudey:
"Sigurno ste že slišali, da mačke vidijo ponoči. No tudi jadralci imajo svoj bionični vid. Ocean čutijo tudi ponoči. Lahko bi zaprli oči in jahali po valovih. Plujemo z največjo možno hitrostjo proti cilju v Newportu. Jadralci stalno preverjajo smer plovbe in poslušajo navigatorja, če bi slučajno sporočil, da smer ni optimalna. Menjava prostora iz zelo temnega v zelo svetlo okolje običajno ni dobra. Predvsem po nekaj urah spanja, ko se odpraviš na jutranjo potrebo. Običajno končaš zaslepljen in pred očmi so še vedno zandje sanje.
Plujemo s hitrostjo okrog 20 vozlov. Voda se prelije preko palube vsakih 15 - 20 sekund. Jadrnica postane en velik Jacuzzi. V oči nam stalno pršijo slane kapljice. Nosimo očala in upamo, da bo kdo iznašel brisalce."
Sreda, 2.5.2018 ob 10.00
In zapihali so severni pasati. Flota je že priplula do 7. severnega vzporednika, kjer pihajo močni pasati. Vetrovi dosegajo hitrosti preko 20 vozlov in plovba je hitra. Jadrnice plujejo tudi s hitrostmi do 25 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali za več kot 450 nmi. Še vedno vodi ekipa Brunel. Na drugo mesto se je povzpela ekipa Dongfeng in prehitela Turn The Tide On Plastic. Ostale ekipe plujejo ne istih mestih kot včeraj, le razlike so se nekoliko povečale. Najslabše pluje ekipa Scallywag, ki zaostaja že 200 nmi.
Zadnji se je z jadrnice Vestas oglasil Simon Fisher: "Današnje poročilo o pozicijah plovil, je hud udarec. Bilo je kot spričevalo, ki ga nočeš pokazati staršem. Ni kazalo, da smo samo nekoliko počasneje izpluli iz Doldrums-ov, temveč da močno zaostajamo za kolegi, ki plujejo na naši zavetrni strani. Kljub zaostanku je razpoloženje na krovu dobro. Zavedamo se da lahko nadoknadimo izgubljene milje, če bomo pluli pametno. Ker plujemo nekoliko bolj vzhodno, bomo poizkušali izkoristiti priložnost in se približati ekipam v ospredju.
Trenutno jadramo zelo hitro. Nosijo nas močni pasati, ki dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov. Naslednje dni bo jadranje izjemno zabavno. Najbolj zadovoljni pa bomo, če nam bo uspelo zmanjšati zaostanek za vodilnimi."
Torek, 1.5.2018 ob 10.00
Doldrums-ov je konec. Jadralci so že 3 stopinje severno in so že zapluli v področje severnih pasatov. Pihajo s hitrostmi 20 vozlov iz smeri severovzhoda in omogočajo plovbo s hitrostmi okoli 20 vozlov. V šibkejših vetrovi se je najbolje znašla ekipa Brunel. Z včerajšnjega 4. mesta so se zavihteli v vodstvo in si pred drugouvrščeno ekipo Turn The Tide On Plastic, ki je vodila večino etape, že prijadrali 10 nmi prednosti. Le miljo več zaostaja ekipa Dongfeng, medtem, ko ima ekipa Vestas na četrtem že 35 nmi zaostanka. V šibkejših vetrovih Doldrums-ov še vedno pluje ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Njihov zaostanek znaša že 142 nmi. Verjetno se bo še povečal, saj plujejo le s hitrostjo 13 vozlov.
S trenutno vodilne jadrnice Brunel se je javil medijski poročevalec Sam Greenfield: "Uradno je. Plujemo v severnih pasatih. Voda se preliva preko krova in plujemo s hitrostjo med 15-20 vozli v vetru ki piha s hitrostjo 15-17 vozlov. Čas je da se privadimo na življenje pod kotom. Sedaj, ko smo stopili na tekoči trak proti severu, je vsa flota je za našo krmo."
Ponedeljek, 30.4.2018 ob 10.00
In Doldrums-i so tu. K sreči so prizanesljivi do jadralcev. Vetrovi pihajo s hitrostjo do 10 vozlov, kar zadostuje za plovbo s skoraj enako hitrostjo proti severozahodu. V ospredju je prišlo do spremembe. Včeraj drugouvrščena ekipa Vestas je jadrala najbolje in se zavihtela na prvo mesto. Ekipa Turn the Tide On Plastic, ki je vodila večino 8. etape, je padla na tretje mesto. Njihov zaostanek sicer znaša zgolj 3,5 nmi a se jim je že približala ekipa Brunel, ki pluje na četrtem mestu. Ekipa Dongfeng prav tako jadra zelo dobro. Trenutno so na drugem mestu in zaostajajo zgolj 1,6 nmi. Vse ekipe so zaostanke za vodilno zmanjšale. Razlog temu so šibki vetrovi v področju Doldrums. Ekipa, ki jih bo prejadrala najbolj uspešno si bo pridobila ključno prednost v zaključnem delu etape. Ekipe se ta trenutek približujejo Ekvatorju. Do severnih pasatov jih loči dobre 2 stopinje zemljepisne širine oziroma 150 nmi.
Trenutna situacija, 29.4.2018 ob 10.00
Dobra tretjina 8. etape je prepluta. Jadralci so ves čas pluli v relativno šibkih pasatih (Več o pasatih lahko preberete na tej povezavi). Danes so dosegli severovzhodni rt Brazilije in plujejo proti petemu južnemu vzporedniku. V naslednjih 24 urah se bodo približali ekvatorju in zapluli preko področja Doldrums. Glede na trenutno vremensko situacijo bodo ekipe poizkušale področje prečkati čim bol zahodno, kjer pihajo šibki pasati, medtem ko proti vzhodu ni vetra. Sprememb v razvrstiti danes ni bilo. Vse ekipe so svoj zaostanek za vodilno Turn The Tide On Plastic zmanjšale. Ekipa Vestas na drugem mestu se je približala na vsega 0,8 nmi. Dongfeng na tretjem zaostaja le 3,5 nmi. Z ekipo Brunel plujejo najhitreje in se hitro približujejo vodilni ekipi.
Simon Fisher, navigator na jadrnici Vestas, ki pluje na trenutno drugem mestu je v zgodnjih jutranjih urah sporočil: "Bližamo se enemu tednu na morju. Še vedno plujemo mimo brazilske obale. Brazilija je velika dežela. Imamo vsaj še en dan plovbe ob njeni obali, preden bomo lahko zapluli proti severu in prečkali področje Doldrums, nato pa zopet zapluli v severne pasate. Obrisi brazilske obale postajajo vedno ostrejši, ko se jim bomo še bolj približali, se bomo borili s termalnimi vetrovi. Trenutno plujemo 15 nmi od obale. Proti popoldnevu se bodo termalni vetrovi okrepili in upamo, de bomo nekoliko pospešili. Skupaj z morskim tokom, ki teče proti severu, upamo na dobro hitrost plovbe proti cilju."
Sobota, 28.4.2018 ob 10.00
V zadnjih 24 urah je jadralcem uspelo prepluti 400 nmi proti severu. Bližajo se zahodni obali Brazilije. Do mesta Recife jih loči le še 100 nmi. Glede na to, da plujejo s hitrostjo okrog 15 vozlov, ga bodo dosegli okrog 17.00 ure po našem času. V vrsten redu se ni spremenilo nič. Še vedno vodi Turn the Tide on Plastic. Vse ekipe razen zadnje, Sun Hung Kai/Scallywag, so svoj zaostanek zmanjšale za miljo ali dve, Medtem go ga je Scallywag povečala iz včerajšnjih 50 na današnjih 75.
James Blake, medijski poročevalec z jadrnice Turn the Tide on Plastic je poslal sporočilo: "Trenutno smo v vodstvu. Ekipa Dongfeng je 8 nmi za nami. Trudijo se, da bi nam sledili. Jadra menjamo ob vsakem oblaku, ki nas prekrije. V zadnjih 24 urah smo jadra zamenjali neštetokrat. Zgodi se, da jih menjamo na 20 minut. Ekipa se ne uspe spočiti. Kljub temu je morala na krovu zelo dobra in vsi se trudimo, da naredimo vse kar je možno za hitro plovbo. Strmeli so k temu, da smo najbolj vzhodni čoln. In kot kaže se nem to obrestuje. Do cilja je še daleč a kljub temu mislim, da bo imela ta mlada ekipa možnosti, da se bori za stopničke v tej etapi."
Petek, 27.4.2018 ob 10.00
Nekoliko močnejši vzhodniki so povečali razlike med jadrnicami. Ekipa Turn The Tide on Plastic je včeraj izvedla nekaj odličnih potez in se zavihtela na vodilno pozicijo. Pred ekipo Vestas, ki je vodila včeraj, ima trenutno že 12 nmi prednosti. Dongfeng na tretjem zaostaja 21, Brunel na četrtem pa 29 nmi. Najslabše plujeta MAPFRE in Scallywag. Obe zaostajata že preko 40 nmi.
Včeraj zvečer so imeli jadralci možnost videti optični pojav "zeleni blisk". Opazovali so ga na jadrnici Vestas med plovbo mimo vzhodne Brazilske obale. Zeleni blisk je pojav, ki se zgodi tik po sončnem zahodu in traja le sekundo. Ne zgodi se vedno. Pogoji morajo biti primerni. Številni jadralci so pojav videli že večkrat, številni pa ne verjamejo, da je to sploh možno.
Jadralci ekipe Vestas so opazovanje pojava posneli včeraj zvečer.
Četrtek, 26.4.2018 ob 10.00
Jadralci počasi zapuščajo področje sistema visokega zračnega pritiska imenovanega St. Helena High. Plujejo proti severu in so že uspeli obpluti področje naftnih polj ob vzhodni brazilski obali, kjer je bila plovbe prepovedana. V zadnjih 24 urah, so se cilju uspeli približati zgolj za 160 nmi. Hitrejšo plovbo jim je onemogočal sistem visokega zračnega pritiska, kjer so vladali šibki vetrovi. Trenutno plujejo v vzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov. To zadostuje za plovbo s hitrostmi okrog 12-13 vozlov. Ker plujejo v smeri cilja, je to tudi hitrost približevanja cilju. Trenutno je v vodstvu ekipa Vestas. Priborila si je majhno prednost pred ekipami Turn the Tide on Plastic, Mapfre in Dongfeng, ki zaostajajo 4 nmi. Ekipe AkzoNobel, Brunel in Scallywag zaostajajo nekoliko več. Scallywag na trenutno zadnjem mestu zaostaja 15 nmi. Glede na to, da jih do cilja loči še 4400 nmi, prav nič še ni odločenega.
Sreda, 25.4.2018 ob 10.00
Šipki vetrovi ne dovoljujejo hitrega napredovanja proti cilju. Flota se je ponoči cilju približala zgolj 150 nmi. Premešale so se pozicije in razdalje med ekipami so nekoliko večje. Na vrh razpredelnice sta se zavihteli ekipi Turn the Tide On Plastic in Vestas. Nočno plovbo sta najdlje časa nadaljevali proti vzhodu, medtem, ko so se ostale ekipe odločile za plovbo proti severi. Zgodaj zjutraj po našem času so pripluli do naftnega polja Campos, kjer je za ekipe plovba prepovedana. Ker še vedno pihajo šibki severovzhodniki, so morali smer plovbe spremeniti proti jugovzhodu, zaradi česar se oddaljujejo od cilja. Vremenska napoved za nadaljnjih 24 ur je podobna današnji. Lepo vreme, šibki vzhodniki in posledično počasno napredovanje proti cilju.
Pred dvema urama, je Xabi Fernandez z jadrnice MAPFRE poslal sporočilo: »Dva dni plovbe je za nami. Ne vem kolikokrat sem že povedal, da se zgodovina ponavlja. Po dobrem štartu pred mestom Itajai, smo pričeli s plovbo v veter. Iščemo vsako malenkost, ki bi povečala hitrost plovbe. Preverjamo AIS, preverjamo z daljnogledom, uporabljamo kompas in iščemo možnosti za hitrejšo plovbo. Že sedaj vidim, da bo etapa težka. Veliko bo stresa in sprejeti bomo morali številne odločitve. Po 48 plovbe smo že videli spremembe na vodilnih pozicijah. Večino časa smo bili v ospredju. Včeraj nas je prekril oblak in ekipi Vestas in Turn the Tide On Plastic sta uspeli iz situacije iztržiti največ in se zavihteti na vrh. Drugače pa imamo zelo lepo vreme in solidne jadralske pogoje. Je suho, toplo a ne vroče, nebo je modro in ne smemo se pritoževati.«
Torek, 24.4.2018 ob 12.00
Jadralci so se oddaljili od obal Brazilije in zapluli globoko v južni Atlantik. Še vedno plujejo v severovzhodnikih, ki ne presegajo hitrosti 15 vozlov. Ker morajo pluti v veter, njihove hitrosti plovbe le redko presežejo 11 vozlov. V zadnjih 24 urah so se cilju približali zgolj za 200 nmi. Pozicije jadrnic so se nekoliko zamenjale in razdalje med njimi se povečuje. Ekipa Scallywag, ki ima novo grafično podobo jadrnice v spomin izgubljenemu članu posadke Johnu Fisher-ju, je včeraj plula na prvem mestu. Danes so padli na zadnje mesto in imajo 9 nmi zaostanka za trenutno vodilno ekipo Dongfeng. Na vrh se je zavihtel še drugi rdeči čoln, španski MAPFRE, ki za vodilno ekipo zaostaja le 2,2 nmi.
"Ponoči smo bili zelo zaposleni. Okrog nas so plula številna raziskovalna plovila, ki v tem področju iščejo nafto. Poleg njih pa nam je plovbo oteževal tudi ostali pomorski promet, ki ga tu ne manjka. Vse jadrnice so že vedno zelo blizu druga drugi. Še vedno smo v vidnem kontaktu. in vsi prečimo praktično istočasno. Zopet plujemo proti vzhodu. Ponoči smo pluli proti severu. Veter je še vedno šibak in nekoliko spreminja smer. Plujemo direktno v veter. Morje je še sorazmerno malo vzvalovano. Na nebu je stalno več oblakov. Bolj kot se bomo bližali obali, več jih bomo srečali.", je sporočila Dee Caffari z jadrnice Turn The Tide On Plastic.
Ponedeljek, 23.4.2018 ob 10.00
Španska ekipa MAPFRE je floto jadrnic popeljala iz Brazilskega mesta Itajaji proti Newportu na otoku Rhode v ZDA.
Včeraj smo bili priča enakemu pričetku etape, kot smo ga bili vajeni že večkrat. Rdeča čolna, najprej ekipa MAPFRE in za njo ekipa Dongfeng za najhitreje zapustila brazilsko mesto Itajai in zaplula proti vzhodu, v južni Atlantik. Takoj za njima sta bili tudi ekipi Brunel in Turn the Tide on Plastic. Ekipa AkzoNobel je zadnjo oznako pred mestom obplula kot peta, ekipi Sun Hung Kai/Scallywag in Vestas pa sta si nabrali že 3 minute zaostanka.
Sedem ekip čaka 5700 dolga plova preko Atlantika, Najprej bodo pluli proti severovzhodu, mimo obal Brazilije, nato pa se bodo obrnili proti severozahodu, proti severu ZDA, kjer jih v mestu Newport na otoku Rhode čaka ciljna črta.
Po 14 urah plovbe ekipe plujejo v zmernih severovzhodnikih, ki omogočajo plovbo s hitrostjo 10-12 vozlov. Razvrstitev se je nekoliko spremenila. Trenutno je najbližje cilju ekipa Scallywag, medtem, ko je ekipa MAPFRE, ki je začela najhitreje, zdrsnila na predzadnje mesto. Med vodilno in zadnjo ekipo Akzonobel je le 1,7 nmi razlike.
Posnetek pričetka 8. etape pred mestom Itajai
Foto: Ainhoa Sanchez, James Blake (Volvo Ocean Race)
Španska ekipa MAPFRE je zmagala na priobalni regati pred brazilskim mestom Itajai. Bila je oster boj z ekipo Akzonobel, ki se je na koncu uvrstila na drugo mesto.
Regato pred mestom Itajai je spremljala števila množica gledalcev na kopnem in morju. V 10 vozlih vetra, si je vodilno pozicijo priborila ekipa MAPFRE že v prvi plovbi z vetrom. Skiper Xabi Fernandez in njegova posadka so povečali svojo prednost v razvrstitvi priobalnih regat. Ekipa Dongfeng, ki je v skupnem seštevku na drugem mestu, se je včeraj uvrstila na odlično tretje mesto.
"To je bila zelo dobra regata za našo ekipo. Že od začetka smo jadrali dobro. Ključni trenutek na regati je bila prva plovbe z vetrom, ko smo uspeli prehiteti ekipo Akzonobel. V nadaljevanju smo svojo prednost samo še povečevali. Zelo sem vesel, da smo tudi na vodilni poziciji v skupnem seštevku. Zavedamo se, da so razlike zelo majhne. Pred ekipo Dongfeng smo imeli le eno točko prednosti. Današnja zmaga bo zelo pomembna na koncu regate in celotna ekipa je zelo zadovoljna.", je po regati povedal skiper ekipe MAPFRE, Xabi Fernandez.
Ekipa AkzoNobel, ki je včeraj končala na drugem mestu, si je v skupni uvrstitvi priobalnih regat utrdila tretje mesto v skupnem seštevku.
Ekipa Scallywag je tokratno regato izpustila. Njihovo plovilo je še vedno na kopnem. Pospešeno se pripravljajo za pričetek 8. etape, ki se bi pričela jutri. Če jim bo uspelo, bo jutri izpred mesta Itajai izplulo vseh sedem jadrnic, Čaka jih 5700 nmi plovbe preko južnega Atlantika, preko področja Doldrums, v severni Atlantik. Cilj bo v mestu Newport na severovzhodu ZDA. Regato bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.
Utrinki z regate v 2 minutah
Trenutna razvrstitev po sedmih priobalnih regatah: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Rt Horn je ikonična točka za vse velike morjeplovce. Rt je najjužnejša točka otoka istoimenskega otoka in je eden izmed otokov otočne skupine Wollaston. Najbližji naseljen kraj je Puerto Williams, ki je dobrih 60 nmi severneje. Majhen kraj s pristaniščem je najjužnejši kraj na svetu: Leži na zemljepisni širini 54°56 stopinje južno. Dostopen je le s plovilom ali letalom. Ima nekaj 100 hiš, majhno marino in seveda tisto najbolj pomembno za vse morjeplovce, ki zaplujejo v ta del sveta, mornariško bazo, ki skrbi za svetilnike v najjužnejšem delu sveta, njihove posadke ter reševanje na morju.
Ekipa novinarjev in fotografov regate Volvo Ocean race je v kraj priletela 23.3.2018, ko se je rtu bližala vodilna ekipa 7. etape regate, ekipa Brunel. Čilska mornarica jim je omogočila snemanje plovbe ekip mimo rta z njihove ladje OBB Fuentealba in helikopterja.
Novinarska ekipa se je najprej vkrcala na ladjo. Najprej so odpluli do otoka Diego Ramirez, ki leži globoko v južnem oceanu, približno 90 nmi jugozahodno od otoka Horn. Na otoku je svetilnik s posadko, kateri so dostavili zalogo hrane za pet do šest mesecev. Na otoku so se srečali s svetilničarjem, ki je opisal življenje na tem samotnem otoku: "Življenje na otoku je težko. Sem daleč od družine. Izkušnja pa je enkratna, sploh če pomislim na katerem delu sveta sem. Največji problem je, kadar človek tu zboli. Pomoč je možna zgolj s helikopterjem. Vremenski pogoji včasih onemogočajo let proti otoku in pristanek."
Sandra Lipovec dvajseta na mladinskem evropskem prvenstvu v razredu laser radial
Na Balatonu, največjem jezeru v srednji Evropi, se je v soboto zaključilo mladinsko evropsko prvenstvo v razredu laser radial, na katerem sta Slovenijo zastopala Sandra Lipovec (JK Pirat Portorož) in Nicolo Kravanja (JK Burja Izola). V šestih tekmovalnih dneh organizatorji niso imeli največ sreče z vremenskimi pogoji, saj so jadralci tekmovali le polovico dni, drugo polovico pa zaman čakali na veter. Kljub temu so jadralci v treh tekmovalnih dneh okusili tako šibak kot tudi zmeren do močen veter.
Sandra Lipovec je na koncu v ženski konkurenci zasedla 20. mesto, a bi bila gotovo uvrščena veliko višje, če ne bi imela zadnji tekmovalni dan tehnične težave z opremo. Nicolo Kravanja je prvenstvo končal na 75. mestu.
Končano evropsko prvenstvo razreda laser 4.7
Tretje največje grško mesto Patras je bilo letos prizorišče evropskega prvenstva v razredu laser 4.7, ki so se ga udeležili tudi štirje slovenski predstavniki. Prvenstvo se je začelo v ponedeljek in končalo v soboto, od tega pa so jadralci dva dni zaman čakali na ugodne vremenske pogoje. Enkrat je bilo vetra premalo, drugič pa preveč. Tudi sicer so imeli jadralci raznovrstne vremenske pogoje, od močnega do precej šibkega vetra.
Od Slovencev se je najbolje odrezal Luka Zabukovec (JK Jadro), ki je zasedel 28. mesto. Gašper Strahovnik (JK Burja Izola) je bil 57., Klemen Petrović (JK Jadro) 93. in Nejc Valenčič (JK Burja Izola) 100.
Vir: JZS.si; Foto: Radial Youth Euro - Gabor Cserta
Potem, ko vetra včeraj na morju pred Patrasom v Grčiji, kjer poteka evropsko prvenstvo v razredu laser 4.7, ni bilo na spregled, je danes plove močan veter skoraj odpihnil. A veter je pozno popoldan oslabel in omogočil izpeljavo dveh plovov.
Jadralci so bili z današnjim dnem razdeljeni v dve jakostni skupini – zlato in srebrno. V prvi tekmujeta Janez Zabukovec in Gašper Strahovnik, v drugi pa Klemen Petrović in Nejc Valenčič. Janez Zabukovec je v prvem današnjem plovu zasedel 26., v drugem pa 41. mesto in je skupno na 32. mestu. Gašper Strahovnik je bil danes 42. in 31., kar zadostuje za skupno 54. mesto. V srebrni skupini je Klemen Petrović na 18., Nejc Valenčič pa na 19. mestu. V vodstvu je Italijan Cesare Barabino.
Na mladinskem evropskem prvenstvu v razredu laser radial so jadralci po dveh dneh zatišja zaradi pomanjkanja vetra zopet jadrali. Na jezeru Balaton so bili jadralci že ob deveti uri zjutraj, uro kasneje pa je regatni odbor signaliziral prvi štart. V severovzhodnem vetru, ki je pihal z močjo okoli 7 vozlov, so organizatorji uspeli izpeljati tri plove.
Vodja reprezentance Luka Domijan je vtise četrtkovega doganja na regatnem polju opisal z naslednjimi besedami:
"Sandra Lipovec je vsak plov bolje štartala. Z dobro hitrostjo jadrnice in dobrimi odločitvami je tudi konstantno pridobivala mesta skozi vse stranice vseh treh regat. Z današnjimi rezultati (8. ,9. in 4.) in prvim odbitkom (34.) skupno zaseda solidno 11. mesto. Jutri se začenja “finale” in bo poskusila napadati najboljšo deseterico. Nicolo Kravanja je imel sicer nekaj težav z lažjimi jadralci in v lažjem vetru, a je z pravo borbenostjo napadal regate in skušal potegniti maksimalno. Imel je dobre štarte, vendar se ni nikakor uspel prebiti v prvo dvajseterico na prvo bojo od orce. Skozi vse stranice je z izkušenostjo pridobival mesta in na koncu dneva zabeležil 31., 51. in 18. mesto in je skupno na 68. mestu. To pomeni, da bo odslej jadral v zlati skupini. Prepričan je, da lahko do konca prvenstva pridobi še kar nekaj mest."
Vir: JZS; Foto: Gabor Cserta (Radial Youth EURO), European Laser 4.7 Youth Champinship (Thom.Touw Photography)