Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjNa hrvaškem otoku Brač se je v zadnjih avgustovskih dneh odvijalo evropsko prvenstvo v slalomu na jadralni deski.
Jan Kosmina, tretjeuvrščeni iz letošnjega svetovnega prvenstva, je pokazal, da je tokrat nepremagljiv in osvojil naslov evropskega prvaka. V konkurenci mladincev se je dobro odrezal tudi Jani Lovrič, ki je končal na 13. mestu. 23. je bil Luka Martin Ličan, 26. pa Max Ošlak Kranjc.
V konkurenci žensk, kjer je bila konkurenci maloštevilčna – nastopilo je le 6 jadralk na deski, je odlično jadrala Juta Ošlak Kranjc, ki je končala na 3. mestu. 5. je bila Urška Kavčič Desnica.
V moški konkurenci, kjer je bila udeležba najštevilčnejša, je bil najboljši Slovenec Tine Slabe na 22. mestu, dve mesti za njim pa je končal Stojan Vidakovič.
Za konec naj predstavimo še sistem tekmovanja, ki se od olimpijskega jadranja nekoliko razlikuje. Jadralci so sprva razdeljeni v skupine po osem tekmovalcev, najboljši štirje napredujejo v naslednji krog. Eliminacije se nadaljujejo, dokler ne ostane le najboljših 8 tekmovalcev, ki se na koncu pomerijo v zadnji odločilni “bitki”. V slalomu posamezno jadranje traja približno 4 minute, jadralci pa jadrajo bočno z vetrom med oznakami, ki so oddaljene približno 350 metrov. Hitrosti, ki jih dosegajo so visoke, lahko tudi do 35 vozlov.
Na odprtem državnem prvenstvu Švice je v močni konkurenci 198 ih jadralcev iz 14 držav s prepričljivo zmago slavil Rok Verderber. Na odlično 4. mesto se je uvrstil Klemen Semelbauer, ki je za las zgrešil stopničke.
Regata je potekala na jezeru Silvaplana v precej zimskih razmerah. Zrak se čez dan ni ogrel nad 13 stopinj celzija. Prav tolikšna pa je bila tudi temperatura vode.
Po končani razglasitvi tradicionalno vržejo oblečenega zmagovalca in njegovega trenerja v ledeno vodo. Roka in njegovega trenerja Sinišo Hrvatina je moker izlet dodobra ohladil. Vsekakor pa si bosta izkušnjo zapomnila v zelo prijetni luči.
Vir: JZS
Egipčanski tehnični potapljač Ahmed Gabr bo poizkušal postaviti nov svetovni rekord v potapljanju v globino.
Ahmed Gabr je izkušen potapljač z več kot 14 letnimi izkušnjami v ekstremnem potapljanju. V letošnjem letu bo poizkusil postaviti nov svetovni rekord v potapljanju v globino. Poizkušal po podreti trenutni svetovni rekord južnoafriškega potapljača Nuna Gomesa, ki se je uspel potopiti do globine 318 metrov. Njegov rekord je vpisan tudi v Guinnessovo knjigo rekordov.
Ahmed Gabr se bo poizkušal potopiti vse do globine 350 metrov. Poizkus bo izvedel 18.9.2014 ob obalah Dahaba v Egiptu. Potop bo trajal 14 ur. Za izvedbo bo potreboval 90 jeklenk z zrakom. Pri poizkusu mu bodo asistirali kolegi iz potapljaškega društva H2O Divers Dahab. Celoten podvig bo posnel Didier Noirot, ki je že prejel nagrado Emmy za film The Blue Planet (Modri planet), ki ga je posnel z legendarnim Jacquesom Cousteaujem na Calypsu.
Posnetek treninga za izvedbo poizkusa. V videu se je Ahmed Gabr pri El Bells v Dahabu potopil do globine 200m.
Foto: Trenining potop na 200 m izveden 14.5.2014, Avtor Laura Dinraths
Kontejnerska ladja, ki pluje po južnem Pacifiku na krožni poti med Novo Zelandijo, Avstralijo, Novo Kaledonijo, Papuo Novo Gvinejo in Salomonovimi otoki za potovanje potrebuje 33 dni. Celotno potovanje so s pomočjo timelaps videa prikazali v 14 minutah.
Posnetek je nastal na kontejnerski ladji Sofrana Survile, ki je bila zgrajena leta 2007. Prevaža lahko do 887 kontejnerjev. Hitrost plovbe znaša 14 vozlov. Potovanje se prične 30.maja 2014 v pristanišču v Aucklandu na Novi Zelandiji, kamor se vrne 2. julija 2014.
Nacionalno središče za usklajevanje iskanja in reševanja na morju iz Reke je od 1.1.-15.8. izvedlo kar 215 reševalnih akcij.
201 klic so prejeli preko VHF postaj na 16 kanalu. Direktno je bilo prejetih 134 klicev, obalne postaje so posredovale 34 klicev, 33 pa so jih posredovale druge državne ustanove za zaščito in reševanje.
V akcijah so reševali 148 plovil in 411 oseb, od katerih je bilo 322 tujih državljanov, 89 pa hrvaških. Glede na enako lansko obdobje je bilo v nezgodah udeleženo kar 13% več oseb.
V akcijah je sodelovalo 61 krat plovilo luških uprav in izpostav, 34 krat policijska plovila, 4 krat plovila Obalne straže, 35 krat komercialna plovila za reševanje in še 67 drugih privatnih plovil, ki so se vključila v reševanje na morju.
V obdobju je bilo poškodovanih 28 oseb. Med njimi je bilo 9 potapljačev in 19 kopalcev. Najhujše posledice s smrtnim izidom je doletelo 17 oseb. Med njimi je bilo 5 potapljačev (2 na dah in 3 z jeklenkami), ena oseba pa se smatra pogrešana.
Največje število akcij, kar 40, je bilo potrebno izvesti zaradi okvar na pogonskih motorjih. V devetih primerih je bilo potrebno izvesti hitre medicinske prevoze, kar pa je dva manj kot v enakem obdobju lani.
Skupno je bilo ogroženih 156 plovil. Osem plovil je uničenih, 31 jih je utrpelo težje poškodbe. Največ poškodb je povzročilo nasedanje plovil, kar 38. Potonilo je 6 plovil, 5 pa jih je zgorelo.
Italijanski proizvajalec plovil Castoldi je izdelal plovilo, ki se samo poravna v primeru, da se prevrne. Plovilo je primarno namenjeno za reševanje na vodi, kdor pa si želi dodatne varnosti na morju, pa si bo sigurno zaželel novi Jet Tender 19.
Jet Tender 19 je novo plovilo, ki ima vgrajen sistem R.I.SE.R sistem, ki so ga razvili sami v podjetju Castoldi. R.I.SE.R je kratica za Recessed Inflatable Self Righting, sistem napihljive vreče, ki se avtomatsko aktivira, če se gumenjak prevrne. Ta sistem mu omogoča, da se gumenjak v primeru, da se prevrne, avtomatsko aktivira in plovilo vrne v pravo lego. Samo napihljiv balon se nahaja na krmi plovila. Sila napihovanja in vzgon povzročita, da se gumenjek obrne sam.
Večina plovil, ki so se sposobna sama obrniti v pravo lego, uporabljajo velik lok, ki zaradi vzgona povzroči, da se plovilo prične obračati nazaj v pravo lego. Ta 5,98 m dolgi gumenjak uporablja balon in CO2, ki se nahajata shranjena pod pokrovom na krmnem delu plovila. Ko se plovilo prevrne, se balon napolni s CO2. Na ta način so omogočili, da ima plovilo odprto in prehodno krmo, ki je izjemno pomembna pri reševanju iz vode.
Giacomo Castoldi, lastnik podjetja Castoldi je povedal: »Želeli smo izdelati reševalno plovilo, ki ne izgleda kot reševalno plovilo. Ker ne potrebujemo loka, plovilo izgleda kot klasičen gumenjak. Tako je naš Jet Tender 19 postal večnamensko plovilo. Je eleganten, izjemno kvaliteten, učinkovit, trden in seveda varen.«
Gumenjak ima vgrajen jet pogon in ima SOLAS certifikat. Dosega hitrosti do 37 vozlov.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 5,98 m
Širina: 2,44 m
Največja višina za shranjevanje: 1.03 m (spuščena sprednja zračna komora, zložena konzola)
Št. oseb (SOLAS): 5 + 1
Kategorija: (C.E.): C
Motor: 180 KM (Yanmar SOLAS)
Pogon: Castoldi waterjet Turbodrive 240 H.C.
teža plovila: 1,300 kg
rezervoar za gorivo: 140 l
Nosilnost (SOLAS): 711 kg
Največja hitrost: 37 knots manj naložen – 32 knots bolj naložen
Fotogalerija:
Vir: http://www.castoldijet.it/
Na jezeru Ledro, ki je od znamenitega Gardskega jezera oddaljeno le nekaj 100 višinskih metrov se je, kot je to že tradicija, odvijalo evropsko prvenstvo v ekipnem dvobojevanju za razred optimist.
Prvenstva se je udeležila tudi slovenska ekipa v sestavi: Luka Ferencek, Janez Zabukovec, Peter Milivojevič, Sandra Lipovec in Špela Hajdinjak pod vodstvom trenerja Karla Hmeljaka, ki je na koncu zasedla 14. mesto. Evropski prvaki so postali jadralci Turčije, podprvaki Španci, tretji pa so bili predstavniki Poljske.
Vir: http://www.jzs.si/
Nevihta, ki se je v noči s četrtka na petek s severnega Jadrana premikala proti južnemu, je močno zaposlila reševalne ekipe.
Prvo reševalno akcijo so morali začeti izvajati ob 23.01 uri, ko so z jadrnice Bavaria 46 opravili nujni klic, da so s plovilom nasedli na otoku Žutska Aba nedaleč od otoka Žuta. V času nesreče je bilo na jadrnici 10 članov posadke, med njimi trije otroci. Ko je reševalno plovilo prispelo na kraj nesreče, so ugotovili, da je celotna posadka, ki prihaja iz Italije nepoškodovana. Na kraj nesreče so poklicali komercialno plovilo za reševanje na morju, ki je jadrnico rešilo in jo odvleklo do marine Kornati v Biograd na moru, kamor so prispeli ob 02.30 uri. Jadrnica je v lasti hrvaškega čarterskega podjetja.
Takoj po prvem klicu so v reševalnem centru ob 23.08, že prejeli drugi nujni klic. Tokrat so klicali z enajst metrskega katamarana Gemini, na katerem je bilo devet članov posadke in hrvaški skipper. Plovilo je s trupom nasedlo na obalo. K sreči se trup ni poškodoval tako močno, da bi v plovilo udirala voda. Posadki je uspelo katamaran potegniti nazaj v vodo in z lastnim pogonom odpluti proti marini Hramina na otoku Murter, kamor so pripluli kmalu po polnoči.
Istočasno so v Splitu prejeli nujni klic z jadrnice Plukal, ki pluje pod nemško zastavo. Šest članska posadka, med katero so bili trije otroki so s svojo jadrnico nasedli v Mali luki, severno od otoka Murterja. Jadrnica k sreči ni utrpela večjih poškodb trupa, zato so na mesto nesreče napotili komercialno plovilo. Ob 01.30 so pričeli z reševanjem plovila, ki ga je izkušena ekipa kmalu potegnila nazaj v vodo.
Ob 23.54 uri je Pomorska policija Šibenik obvestila Center za reševanje, da je nasedla jadrnica Jasna na otoku Vinik na severni strani otoka Murterja. Na jadrnici, ki je v lasti čarterskega podjetja, je bilo devet italijanskih jadralcev. Ker je skipper katamarna Gemini, ki ga je pred kratkim rešil s skal, ravno plul v bližini nasedle jadrnice, so se s centrom za reševanje dogovorili, da bodo prevzeli posadko jadrnice Tanja na svoje plovilo in jo odpeljali do marine Hramina. Jadrnico Tanja so pričeli reševati, ko so to dopustili vremenski pogoji.
V jutranjih urah se je nevihta razbesnela na dubrovniškem področju. Ob 5:58 so klicali na pomoč z motorne jahte v bližini Cavtata. Jahti je spustilo sidro in veter jih je odnesel na obalo, kjer so nasedli. Ker med posadko ni bilo poškodovanih, so na kraj nesreče napotili komercialno plovilo za reševanje, ki je ob 6:30 prispelo na kraj nesreče. K sreči trup plovila ni bilo tako poškodovan, da bi vanj vdirala voda. Plovilo so odvlekli v zaliv Tiha.
Vse nesreče so se zgodile zaradi nenadnega močnega vetra, ki ga je povzročila nevihta. Kljub temu, da so vse službe stalno opozarjale na možnost nevihte, se nekaterim navtikom ni uspelo pravočasno skriti v varne zalive. K sreči v vseh nesrečah, ki so se zgodile v noči, nihče ni bil poškodovan in prav tako ni prišlo do onesnaženja morja.
Foto: slika je simbolična
Dragi ljubitelji jadranja na deski in SUPanja! Tudi letos na prvi konec tedna v septembru vas jadralni klub Pirat iz Portoroža prijazno vabi na sedmo surfarsko in SUP regato Piranja 2014, organizirano pod okriljem Jadralnega kluba Pirat iz Portoroža.
Zgodnje sobotno popoldne boste lahko preživeli na windsurf regati, ki se bo predvidoma pričela ob 12.00 uri, sledila pa ji bo SUP regata, ki se bo pričela ob 15.00 uri. SUP regata se bo štela kot finalna tekma za waSUP Pokal Slovenije.
Regati se bosta odvijali v vsakršnih vremenskih razmerah, ki bodo dopuščale izpeljavo tekmovanja. Tekmovalci izberejo opremo po svoji presoji in so na tej podlagi razvrščeni v razrede.
Sledilo bo tradicionalno popoldansko druženje ob podelitvi nagrad najboljšim ter bogatem srečelovu, zvečer pa dobra zabava, kakršnih smo na Piranjah že vajeni.
Za več informacij obiščite uradno spletno stran www.piranja.si ter njihovo FB stran Piranja Race, kjer so objavljeni tudi razpis regate, regatna navodila in ostale pomembne informacije.
Prijave so že odprte in so omogočene na spletni strani www.piranja.si/prijava/
Vljudno vas vabi Ekipa Piranja in JK Pirat Portorož
SELENE ADRIATIC je vzel pod svoje okrilje SASGA YACHTS, plovila, ki jih poznamo po plovilih Minorchino 42 in Minorchino 54, ki sta na voljo v izvedenkah Hard Top ali Flybridge.
SASGA YACHTS je v lasti družine Sastre, poznamo po jahtah »Menorquin«. V letih 2010 - 2011 je družina ustanovila novo podjetje, ki proizvaja podobna plovila, le da so tehnološko bolj izpopolnjena in nudijo več udobja, kot smo bili vajeni pri njihovih predhodnikih.
Ladjedelnica Sasga je predstavila svoj prvi model: Sasga 42 že leta 2011. Kasneje so jo preimenovali v Minorchino 42. Plovila družine Sasga so pravzaprav nasledniki Menorquin Yachts, a so kljub temu drugačni. Predvsem nudijo več udobja, večjo stabilnost in učinkovitost. Inovativen trup omogoča manjšo porabo goriva in zagotavlja boljše plovne lastnosti. V floti plovil Sasga najdemu tudi Minorchino 54, ki nudi udobje treh razkošnih kabin, dve kopalnici in kuhinjo ter razkošno odmerjen salon s komandnim mestom. Ladjedelnica Sasga trenutno razvija najmanjši model Minorchino 32, ki bo razveseljeval ljubitelje tovrstnih plovil.
Nova plovila podjetja Sasga Yachts bodo predstavljena na Cannes Yachting Festival in Genova boat show.