Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjJadrnica Esimit Europa 2 je danes slavila tudi na svoji prvi regati v letošnji jesenski tekmovalni sezoni. Na Diplomatski regati, ki je bila zaradi šibkega vetra skrajšana za en krog, je z nemško veleposlanico dr. Anno Elisabeth Prinz na krovu prva prevozila ciljno črto in tako dosegla svojo 31. zaporedno zmago.
IZOLA, 13. september 2014 - Jadrnica Esimit Europa 2, ki pod evropsko zastavo tekmuje za Jadralno zvezo Slovenije, je uspešno začela svojo jesensko tekmovalno sezono z zmago na Diplomatski regati v Izoli. Na startni liniji ob 13. uri se je zbralo 51 jadrnic. Regatni odbor se je zaradi prešibkega vetra kasneje odločil skrajšati regatno polje, zato se je regata zaključila po drugem krogu. Esimit Europa 2 je do cilja tako potrebovala 1 uro 18 minut in 19 sekund. Ekipa najboljših evropskih jadralcev je že drugič zaporedoma navdušila gledalce ob regatnem polju med Izolo in Koprom, tokrat brez slovenskega člana posadke, jadralskega šampiona Vasilija Žbogarja, ki se ravno te dni v Santanderju udeležuje svetovnega prvenstva v jadranju v razredu Finn.
Kot je na Diplomatski regati običaj, se članom posadke pridružijo gostje – člani diplomatskega zbora. Na krovu jadrnice Esimit Europa 2 so gostili nemško veleposlanico dr. Anno Elisabeth Prinz, ki je ob tej priložnosti povedala: »To je za nas odlična priložnost, da se lahko pridružimo ekipam na krovu jadrnic ter srečamo prijatelje in spoznamo nove ljudi. Posebej me veseli, da sem bila danes na tej resnično evropski jadrnici z jadralci iz toliko različnih držav.«
»To je še ena zmaga za nas. Ker pa je to Diplomatska regata, je pomembno, da smo tukaj in sodelujemo tudi z našim sporočilom o prijateljstvu in sodelovanju med različnimi državami. Prav to je za nas ključno poslanstvo te regate.«, je dejal Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa.
Letošnja Diplomatska regata predstavlja že 12. izvedbo tega priljubljenega športno-družabnega dogodka, ki tradicionalno poteka v Izoli drugo soboto v septembru. Častni pokrovitelj regate je Ministrstvo za zunanje zadeve RS, organizatorji pa so člani diplomatskega zbora in Jadralni klub Veter.
Esimit Europa 2 je po eni uri, 18 minutah in 19 sekundah prva prečkala ciljno črto na skrajšanjem regatnem polju zaradi šibkega vetra. Po preračunanem času v razredu ORC je zasedla drugo mesto.
Foto 2: Anna Elisabeth Prinz in Igor Simcic
S prvimi plovi v razredih Laser Standard in Laser Radial se je pričel vrhunec letošnje jadralne sezone za jadralce v olimpijskih razredih. Prvi tekmovalni dan so zaznamovali šibki vetrovi, najvišje uvrščen Slovenec je Nik Pletikos na 100. mestu, v razredu Laser Radial pa je Kim Pletikos na 79. mestu.
Veter pred idiličnim španskim mestecem Santander danes ni bil najbolj naklonjen jadralcem, saj so ti najprej več kot eno uro čakali na dovolj vetra, nakar je čez cel dan prevladoval šibak veter z močjo od štirih do sedmih vozlov. Jadralcem je težave povzročal tudi relativno močan tok iz smeri vetra.
V spremenljivih pogojih se je od najboljše od Slovencev znašel Nik Pletikos, ki je po dobrem prvem štartu in 18. mestu na prvi oznaki, tekom regate izgubil precej mest in prvi plov končal kot 34. V drugem plovu pa je končal na 28. mestu, kar ga uvršča na skupno 100. Uroš Kraševac je v prvem plovu slabo štartal in končal na 47. mestu, v drugem plovu pa štartal veliko boljše in drugi današnji plov končal na solidnem 27. mestu, kar ga uvršča na skupno 115. Matej Valič je podobno kot Kraševac prvi plov štartal slabo, v drugem delu plova pa še dodatno tvegal in plov končal na 46. mestu. V drugem plovu pa je zaradi smole na štartu, ko se je zapletel s še dvema jadralcema in posledično štartal povsem v ozadju tekom plova pridobil nekaj mest in končal na 37. mestu, kar ga uvršča na skupno 128.
V vodstvu je presenetljivo Juan Ignacio Maegli Aguero iz Guatemale, ki ga dozdaj ni bilo moč videti v ospredju. Drugi je eden izmed favoritov za končno zmago Avstralec Tom Burton, tretji pa njegov rojak Matthew Wearn. Omeniti velja še četrtouvrščenega Italijana Giovannija Coccoluta, ki je dober znanec slovenskih jadralnih polj.
Na ženskem regatnem polju so bile razmere še nekoliko zahtevnejše, saj je tok ustvarjal različne koridorje z različnimi tokovi. Slovenska predstavnica Kim Pletikos, sestra Nika Pletikosa, je dan začela dobro in prvi plov zaključila na 28. mestu. V drugem plovu pa je Kim, letos uradno še mladinka, zaključila na 49. mestu, kar jo uvršča na skupno 79. V vodstvu je Čehinja Veronika Kozelska Fenclova pred Kitajko Min Gu in Belgijko Emmo Plasschaert.
Vremenska napoved za jutri je ugodnejša, saj naj bi pihal močnejši veter, kar bi moralo slovenskim jadralcem ugajati.
V nedeljo, 14. septembra, se bo v španskem Santanderju, na svetovnem prvenstvu olimpijskih razredov, zaslišal prvi startni signal na regatnem polju ženskega jadralnega dvoseda 470. Nastopili bosta tudi naši Tina Mrak in Veronika Macarol iz JK Pirat.
Med 63 prijavljenimi posadkami so tudi vse najboljše. Od prvih tridesetih na ISAF-ovi lestvici najvišje uvrščenih posadk manjkata samo petouvrščeni Britanki Sophie Weguelin in Eilidh Mcintyre. Barve Slovenije bosta zastopali bronasti z letošnjega evropskega prvenstva Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat, Portorož), po uspešni letošnji sezoni uvrščeni na odlično tretje mesto na ISAF lestvici.
Dekleti sta se s prizoriščem regat za svetovni pokal seznanili že med pripravami sredi letošnjega poletja, skupaj s trenerjem Tomažem Čopijem pa so zadnje treninge opravili v preteklih dneh. Ekipa ne skriva ambicij in ciljev, saj je tokratno svetovno prvenstvo tudi prva uradna odskočna deska za olimpijado 2016 v Riu. Jadralci bodo v Santanderju svojim državam skušali prijadrati prva olimpijska mesta, v ženskem 470 bo tokrat na voljo deset mest za deset najbolje uvrščenih držav.
»V ženskem 470 bo v Santanderju normo dobila polovica držav, ki bodo nastopile na olimpijadi, to je deset. Imava dobre možnosti, a vseeno, vsak lahko naredi kakšno napako, ali pa dobro odjadra. Sigurno bodo vsi dali od sebe največ,« sta realni Tina in Veronika. »Najin glavni cilj je seveda uvrstitev med deset najboljših držav ter s tem osvojitev olimpijske norme za Slovenijo. Seveda pa si bova prizadevali tudi za čim višjo skupno uvrstitev, nekje do petega mesta.«
V nedeljo in ponedeljek se bodo jadrale kvalifikacijske regate, v torek, četrtek in petek finalne, v soboto pa bo na sporedu regata za medalje za najboljših deset posadk.
Nizozemsko podjetje Royal HaskoningDHV je izzumilo novo rešitev, ki omogoča plovbo plovilom pod nizkimi mostovi, pod katerimi sicer nebi mogli pluti zaradi previsokih jamborov.
Na plovnih poteh se pogosto nahajajo mostovi, ki onemogočajo plovbo večjim jadrnicam, katerih jambori so previsoki. Številni taki mostovi so na Nizozemskem, Nemčiji in drugod po svetu. Eden takih je tudi na prehodu Mali Ždrelac, preko katerega poteka most, ki povezuje otoka Ugljan in Pašman. Višina tega mosta znaša le 16,5 m nad vodno gladino, kar je prenizko za plovbo plovil, ki v dolžino merijo preko 12m.
Običajno so takšne probleme reševali z dvižnimi ali premičnimi mostovi. Le ti v času, ko so odprti za plovbo plovil, niso odprti za promet, ki poteka preko njih.
V podjetju Royal HaskoningDHV so si zamislili novo rešitev, ki lahko omogoči plovbo pod mostovi plovilom, katerih višina presega višino mosta nad vodno gladino.
Zamislili so si nihajoč kanal, ki omogoča plovilom, da plujejo pod nivojem gladine morja. Sliši se nenavadno, vendar je rešitev zelo enostavna.
Nihajoč kanal je plavajoča struktura, ki ima dva ločena rezervoarja napolnjena z vodo. V vsakem je prostora za pet plovil. Ko je kanal v vodoravni legi, je voda v obeh rezervoarjih 4 metre nižja od gladine morja. Da plovila lahko vplujejo ali izplujejo iz nje, se nagne, tako da se en rezervoar dvigne na gladino morja, drugi pa se spusti za 4 metre. Na ta način se v spuščenem rezervoarju gladina vode zniža za dodatne 4 metra in tako omogoča plovbo plovilom, katerih višina presega 8 m višine mosta nad gladino vode.
Nihajoči kanal ne prečrpava nobene vode. Edino gibanje, ki se izvede je nihanje kanala. Rešitev je energijsko izjemno varčna saj za eno operacijo porabi le toliko energije, kot jo porabi varčna žarnica v štirih urah. Kanal se nagne za 32 stopinj za kar potrebuje 3 minute. V normalnih vremenskih pogojih porabi 0,04 kWh električne energije.
Kanal bo omogočal prehod med 15 in 30 plovili na uro. Predvideni stroški za izgradnjo enega kanala so 60 mio EUR.
Vir: http://www.royalhaskoningdhv.com/
V Španiji se bo jutri pričelo najpomembnejše letošnje dejanje v olimpijskem jadranju, ISAF svetovno prvenstvo. To svetovno prvenstvo bo izredno pomembno tudi zato, ker bo najboljšim tu podeljeno 50 odstotkov olimpijskih vozovnic. Slovenske barve bo zastopala 12 članska zasedba v petih jadralnih razredih.
Dve leti pred olimpijskimi igrami v Riu de Janeiru v Braziliji se bo na svetovnem prvenstvu v olimpijskih razredih, ki bo potekalo v Santanderju v Španiji, podelilo 50% olimpijskih vozovnic v vseh tekmovalnih razredih. Na olimpijskih igrah lahko nastopi v vsakem jadralnem razredu samo ena posadka iz posamezne države.
Slovenska zasedba šteje 12 članov v petih olimpijskih razredih. V petek bodo s prvimi plovi prvenstvo tekmovalno odprli jadralci v razredu Laser Standard in jadralke v razredu Laser Radial. Nastopili bodo prvi trije iz slovenskih kvalifikacij za nastop v Santanderju: Nik Pletikos, Matej Valič in Uroš Kraševac ter Kim Pletikos. V obeh razredih bo za mlade jadralce velik uspeh osvojiti za Slovenijo vozovnico za Rio 2016. Podeljenih bo 23 v moški in 19 v ženski konkurenci. Na kasnejših prvenstvih pa bo za evropske posadke na voljo do največ 11 dodatnih vozovnic med moškimi in do največ 6 med ženskami.
V nedeljo se bodo laserjem na regatnem polju pridružili še jadralci v ostalih jadralnih razredih. V kraljevem razredu Finn bosta nastopila Vasilij Žbogar, sicer aktualni evropski podprvak ter Gašper Vinčec. Vasilij Žbogarja je pred nastopom povedal:
"Po julijskih težavah z zdravjem in kar nekaj izgubljenih dneh treninga na vodi moja pripravljenost še ni optimalna. Mislim, da tokrat ne morem računati na vrhunski rezultat, vsekakor pa cilj ostaja mednarodna olimpijska norma. Konkurenca bo huda, pred mano je težka naloga, saj so zadnja velika tekmovanja pokazala, da je vrh v razredu finn zelo širok in da lahko veliko tekmovalcev poseže po odliličjih. Vse je odvisno od razmer, ki nas bodo pričakale na regatnem polju, o rezultatih bodo odločale malenkosti. Vsekakor bo prvenstvo pokazalo, kje v svetovni konkurenci sem in kaj me še čaka v prihodnjih dveh letih."
Podeljeno bo 12 vozovnic za Rio 2016, na kasnejših prvenstvih pa za Evropejce na voljo do največ 5 dodatnih vozovnic.
V ženskem dvosedu 470 bosta nastopili dve naši posadki . Na prvenstvu imata zagotovo visoke cilje aktualni evropski podprvakinji Tina Mrak in Veronika Macaro. Nastopili pa bosta tudi mladi talentirani jadralki Eva Peternelj in Valentina Baruca, devetouvrščeni z nedavno končanega mladinskega evropskega prvenstva. Podeljeno bo 10 vozovnic za Rio 2016, na kasnejših prvenstvih pa za Evropejka do največ 4 dodatne vozovnice.
V moškem dvosedu 470 bo Slovenijo zastopala mlada perspektivna posadka Domen Vasič Stepančič in Jakob Božič. Podeljeno bo 13 vozovnic za Rio 2016, na kasnejših prvenstvih pa bo za evropske posadke na voljo do največ 7 dodatnih vozovnic.
Glede na izredno močno konkurenco in majhnemu številu mest za nastop v Riu 2016 bo, razen v razredu Finn in ženskem 470, za naše velik uspeh osvojiti vozovnico za naslednje olimpijske igre. Vsi reprezentantje so v priprave na Santander vložili vso svojo energijo. Delali so po individualnih programih, seveda pa bo regata pokazala, kam v svetovni konkurenci spadajo.
Foto: http://www.santander2014.com/
Avstriska državljana sta z najetim gliserjem trčila v jadrnico v prehodu Prevlaka pri Malem Lošinju.
Zadnji dan v mesecu avgustu ni bil naklonjen dvama avstrijskima državljanoma, ki sta z najetim gliserjem plula v bližini Malega Lošinja. Natančno je do nezgode prišlo pri plovbi skozi prehod Prevlaka.
Avstriski državljan O.M.K. rojen 1986 leta je upravljal s 5,5m dolgim gliserjem, ki ga je najel pri hrvaškem čarterskem podjetju. Ko je želel prepluti kanal, se je ustrašil, da bo s streho plovila udaril v železno konstrukcijo mosta. Nenadoma je vključil vzvratni pogon, da bi plovilo ustavil. Krmo plovila je močno zaneslo proti obali prehoda. Da plovilo ne bi udarilo v obalo, je krmar v paniki zopet vključil pogon naprej in sicer z vso močjo 115 KM motorja.
Pri tem je izgubil nadzor nad gliserjem. Gliser je s premcem udaril na obalo in se nanjo dobesedno povzpel. Pri padcu z obale nazaj proti morju je bočno priletel v jadrnico, ki je bila privezana neposredno za kanalom. Po tem se je motor na gliserju k sreči ugasnil.
V nesreči ne krmar niti sopotnik nista utrpela telesnih poškodb. Na zasidrani jadrnici v času nesreče ni bilo nikogar. Obe plovili pa sta močno poškodovani. Gliser je s premcem zagrabil ograjo na levem boku jadrnice in jo iztrgal po celotni dolžini plovila. Gliser je močno poškodovan na levem boku vendar k sreči nad vodno gladino, tako da se ni potopil.
Zaradi nepravilnega ravnanja so krmarju plovila izrekli denarno kazen v višini 1.100,00 HRK.
Ste si kdaj želeli, da bi z visoko hitrostjo glisirali blizu obale? Tako zelo blizu, da bi se skoraj dotaknili obale.
Verjetno ne, ker je to prenevarno in ker je glisiranje 300 m od obale prepovedano. Obstaja pa še bolj nora možnost. Da se z jet-skijem odpravite na plovbo po ozkem kanjonu. Oglejte si video, kako spretno se lahko z veliko hitrostjo prebijete skozi ozek kanjon. Video posnetek je nastal na jezeru Powell v kanjonu Mountain Sheep v zvezni državi Utah v ZDA.
Luška kapitanija Šibenik je 29.7.2014 izrekla prvo denarno kazen za opravljanje črnega čarterja v višini 180.000 HRK (32.600 EUR).
Pri opravljanju rednega nadzora varnosti plovbe na področju Primoštena, so delavci Luške kapitanije Šibenik oziroma njihove izpostave v Primoštenu zaustavili plovilo Viking, ki je plulo pod zastavo Norveške. Na plovilu je bil norveški državljan in še trije člani posadke, člani njegove družine, soproga in dva otroka. Ker v času plovbe na plovilu ni bilo lastnika plovila so posumili, da je plovilo v črnem čarterju, oddano v najem brez vseh potrebnih dokumentov in plačila ustreznih davščin. Plovilo so napotili nazaj v marino Kremik, kjer so opravili inšpekcijski pregled plovila. Ugotovili so, da je plovilo najemniku oddal lastnik za 19.642,00 NOK oziroma 2.400,00 EUR. Obdobje najema naj bi bilo od 31.7 do 11.8.2014.
Najemnika plovila so obvestili, da je tak način najema plovila pomorski prekršek. Jadrnico so morali zapustiti. Norveški lastnik jadrnice je bil osumljen izvajanja črnega čarterja. Kmalu po dogodku se je sam javil Luški kapitaniji Šibenik, ki ga je pozvala, da se udeleži prekrškovnega postopka. Lastnik jadrnice se je udeležil postopka v spremstvu svojega odvetnika in uradnega sodnega tolmača za norveški jezik. Ugotovili so, da je lastnik prekršil odredbo iz 9. člena Pomorskega zakonika in izvedel prekršek št. 993 iz tega zakonika. Izrečena mu je bila denarna kazen v višini 180.000 HRK ter stroški postopka v višini 100,00 HRK in stroški sodnega tolmača v višini 300,00 HRK.
Lastnik plovila je že naslednji dan po podal pisno izjavo, da se odreka pritožbi na izrečeno odločbo. Ker se je Norvežan odločil, da bo denarno kazen plačal v roku, ki je bil določen z odločbo, bo moral za prekršek plačati le 2/3 zneska oziroma 120.000 HRK (15.800 EUR).
Lastnik plovila je že 29.8.2014 nakazal izrečeno denarno kazen na račun Državnega proračuna Republike Hrvaške.
Vir: MMPI RH
Prejšnji teden se je na nemškem ebay-u začela prodajati jadrnica IACC Americas Cup Yacht NZL 39, proizvajalca Farr.
Gre za izjemno športno jadrnico, ki je tekmovala v Pokalu Amerike. Jadrnica, ki je bila izdelana leta 1994, je dolga 23 metrov in je iz karbonskih vlaken. Z njo je tekmovala Novozelandska ekipa jadralcev. Leta 1995 so pokal Louisa Vuittona zaključili na tretjem mestu. Po zaključeni tekmovalni karieri so plovilo oddajali v najem oziroma za organizacijo teambuildingov v nemškem Kielu.
Prejšnji teden se je ta jadralni bolid pojavil na dražbi na spletni strani eBay. Začetna cena je bila 18,00 EUR. Po zaključeni dražbi se je plovilo prodalo za neverjetno ceno zgolj 1.377,56 EUR.
Vir: www.ebay.de
S popolnoma novim katamaranom, je skipper neuspešno krmaril skozi prehod Mali Ždrelac, pod mostom, ki povezuje otoka Ugljan in Pašman.
Prehod Mali Ždrelac, ki povezuje otoka Pašman in Ugljan je izjemno primeren in priljubljen za hitro navigacijo iz Zadarskega območja proti Kornatom. Žal pa ima eno pomanjkljivost. Most ki povezuje otoka ni dovolj visok, da bi omogočil plovbo pod njim vsem plovilom. Višina mosta nad vodno gladino znaša namreč le 16,5 m, kar je običajno dovolj le za plovila dolžine do 36 čevljev, saj njihovi jambori te višine ne presegajo. V kolikor pa skozi prehod zaplujemo s plovilom, ki presega višino mosta, se običajno plovilo zatakne ali pa zlomi jambor, kot se je to zgodilo skipperju novega katamarana. V drugem videu si lahko ogledate, kako z malo iznajdljivosti nekaterim to uspe.