Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjJadralna posadka ˝Lumba Match Race Team˝ v postavi Dejan Presen, Miha Truden, Marko Pihlar in Jure Jerkovič se je med 9. in 12. oktobrom uspešno udeležila jadralskega dvobojevanja na Ženevskem jezeru v Švici, ki je bilo druge kategorije po ISAF.
Regata je potekala v presenetljivo toplem vremenu in ob šibkih vetrovih. Prvi in drugi dan je veter pihal med 5 in 8 vozlov, kar je omogočilo organizatorju izpeljavo predvidenega predtekmovanja. V konkurenci osmih posadk iz šestih držav je ekipa ˝Lumba MRT˝ prvi del predtekmovanja zaključila na tretjem mestu. Drugi del predtekmovanja pa na skupnem četrtem v tem delu jim je uspelo premagati Avstralsko ekipo Gilmour, ki letos nastopa na Alpari World Match Race Tour in je predtekmovanja zaključila na skupnem prvem mestu.
Pred nedeljskim polfinalom je zmagovalec predtekmovanja Gilmour imel možnost izbire nasprotnika in izbral je Presena. V drugem polfinalu pa sta si nasproti stala Švicar Monnin in Francoz Herreman. V zelo šibkem vetru med tremi in petimi vozli in spremenljivih pogojih je bila izkušenejša Avstralska ekipa boljša in se uvrstila v veliki finale. V drugem polfinalu pa je Monnin premagal Herremana z dva proti ena.
Veliki in mali finale so se nadaljevali v šibkem vetru in po dveh tesno izgubljenih dvobojih za tretje mesto je ekipa ˝Lumba MRT˝ končala tekmovanje na četrtem mestu. Zmagovalec pa je prav tako po dveh tesnih dvobojih postal Švicar Monnin.
1. Eric Monnin – SUI2. David Gilmour – AUS
3. Arthur Herreman – FRA
4. Dejan Presen – SLO
5. Antti Luhta – FIN
6. Mark Lees – GBR
7. Nelson Mettraux – SUI
8. Lorenz Mueller – SUI
Nova Delphia Escape 1100 Soley prinaša precej novosti v paleto motornih bark Delphia. Je prvi model, ki je opremljen z Z pogonom ter ima gliserski trup.
Zunanja linija plovila je sveža in dinamična, velika kopalna ploščad je integrirana, razkošje prostora nad in pod palubo pa ne preseneča ob dejstvu, da je plovilo široko kar 3,45 m. Na voljo sta dvokabinska in trokabinska izvedba.
Serijsko je plovilo opremljeno z motorjem Volvo Penta D4-300, ob doplačilu pa ponujajo možnost 2 motorjev. Največja hitrost je blizu 30 vozlov. Novinka bo zagotovo razburkala vode v razredu cruiserjev okoli 30 čevljev, saj je za plovila Delphia značilna izredna kombinacija prostornosti, kvalitete ter cene, katera se začne pri 116.500 €.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čaz vse: 10,80 m - 35,43 ftDolžina trupa: 9,95 m - 32,64 ft
Širina: 3,45 m - 11,32 ft
Ugrez: 0,90 m - 2,95 ft
Teža: 5500 kg
Balast: 800 kg
Tip motorja: vgrajen
Moč motorja (max): 300 HP
Rezervoar za gorivo: 700,0 l
Rezervoar za vodo: 300,0 l
Rezervar za črno vodo: 130,0 l
CE kategorija: B - 8
Oblikovalec: Andrzej Skrzat
Fotogalerija: Delphia Escape 1100 Soley
Več informacij pri zastopniku, podjetju AS Boats, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.as-boats.si
Danes ob 12:38:25 je ekipa jadrnice Esimit Europa 2 zapustila Trst in odjadrala proti Valletti na Malti s ciljem izboljšati časovni rekord na tej razdalji (pokal Medot Sailing Trophy), ki znaša 68 ur in 42 minut (2012).
Poskusa izboljšanja časovnega rekorda na približno 700 morskih milj dolgi razdalji med Trstom in Valletto se sicer lahko udeležijo jadrnice vseh razredov, uradno pa je odobren s strani organizacije World Sailing Speed Record Council. Namen tekmovanja za pokal Medot Sailing Trophy, katerega pobudnik je Esimit Europa, je povezovanje dveh mest, dveh regat (Barkolana in Rolex Middle Sea Race) in dveh jadralnih klubov (Società Velica di Barcola e Grignano in Royal Malta Yacht Club).
“Posadka je dobro pripravljena za poskus izboljšanja rekorda, vendar so možnosti za to zelo majhne. Že sedaj smo preložili start zaradi pomanjkanja vetra. Nekje od sredine Jadranskega morja pričakujemo nekaj več vetra z juga, bomo pa večinoma jadrali v smeri proti vetru, tako da bo to kar dolgo potovanje in niti ne tisti pravi poskus izboljšana rekorda - vedno pa se lahko še kaj spremeni, “je dejal Jochen Schümann, skiper jadrnice Esimit Europa 2, pred današnjim startom.
Na Malti posadko Esimit Europa 2 čaka zadnji izziv letošnje sezone z udeležbo na eni najbolj slikovitih sredozemskih regat na odprtem morju, 35. izvedbi regate Rolex Middle Sea Race, ki jo organizira jadralni klub Royal Malta Yacht Club v sodelovanju z Royal Ocean Racing Club.
Fotografija: Esimit Europa – Manuel Kovsca
V predsedniški palači v Zagrebu se je ustanovitelj projekta Esimit Europa, Igor Simčič, srečal s hrvaškim predsednikom, Ivom Josipovićem, ki je uradno podprl projekt Esimit Europa zaradi neprekinjenega procesa krepitve dialoga med evropskimi narodi, kateremu je projekt posvečen.
Povezovanje je eden ključnih ciljev projekta Esimit Europa, ki na izviren način združuje diplomacijo, gospodarstvo in šport ter prek zmagovitih nastopov jadrnice Esimit Europa 2, ki pluje pod evropsko zastavo, prenaša sporočilo o uspešni združeni Evropi.
“Esimit Europa je izjemen in izviren projekt povezovanja celotne Evrope in vseh Evropejcev. S tem, ko jadrnica Esimit Europa 2 tekmuje pod evropsko zastavo, predstavlja pomemben simbol enotnosti, prijateljstva in sodelovanja, ter kot takšna predstavlja pravi duh Evropske skupnosti in evropskih vrednost,” je ob tej priložnosti povedal predsednik Hrvaške, Ivo Josipović.
Posadko jadrnice Esimit Europa 2 sestavljajo vrhunski jadralci iz enajstih različnih držav, ki skupaj tekmujejo za Evropo.
“Počaščen sem, da je tudi predsednik Hrvaške pristopil k podpornikom tega evropskega projekta. Sedaj imamo poleg hrvaškega predstavnika v naši ekipi tudi diplomatsko podporo projektu. To je še en simbol odličnega sodelovanja med Slovenijo in Hrvaško, posebej, ko lahko vidimo, da dva odlična jadralca – člana naše posadke, Slovenec Vasilij Žbogar in Hrvat Ivan Kljaković-Gašpić, ki na svetovnih prvenstvih in olimpijskih igrah tekmujeta vsak za svojo državo, v naši posadki tekmujeta skupaj za Evropo,” je k temu dodal Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa.
Jadrnica Esimit Europa 2 je doslej zmagala na vseh 33. regatah, na katerih je tekmovala od svojega krsta leta 2010. To nedeljo, 12. oktobra, bo v Tržaškem zalivu tekmovala na znameniti Barkolani, največji regati s skupinskim štartom v Sredozemlju, kjer se bo potegovala za svojo peto zaporedno zmago. "Naša ekipa je v odlični formi, jadrnica je brezhibno pripravljena in hitra v vseh pogojih, tako da gremo na zmago!” je še povedal Simčič.
Posnetek izjave predsednika v HD tehniki: http://ftp.esimit.com/webftp/data/public/2241f6.php
V noči iz 8. na 9. 10. je blizu mesta Trogira prišlo do trka dveh plovil, ki se je končalo tragično. Eno plovilo se je pri trku prevrnilo in potopilo.
Po pridobljenih podatkih, je do trka plovil prišlo ob 23.00 uri pred krajem Vinišča v bližini mesta Trogir. Hrvaški državljan N.K. je s svojim 6,3 m dolgim plovilom trčil v manjše plovilo, ki je plulo brez luči. Manjše plovilo se je pri trku prevrnilo in potopilo. Lastnik plovila A.H., je med trkom padel v vodo in uspel priplavati na bližnjo obalo. K njemu je takoj po trku priplul tudi N.K, ki je trčil v njegovo plovilo. Brodolomec je povedal, da ima močne bolečine v roki. Zato je N.K. poklical nujno medicinsko pomoč, ki je prevzela brodolomca in oskrbela poškodbe.
Po natančnem medicinskem pregledu so ugotovili, da je utrpel le manjše telesne poškodbe.
Avstralsko podjetje Incat je splovilo največji hiter katamaran na svetu. 70 metrski hitri katamaran nosi ime Muslim Magomayev.
Novi katamaran je prvi, ki so ga v avstralskem podjetju zgradili za proizvajalce nafte in plina. Ko bodo zaključena testiranja na vodi, ga bodo dostavili naročniku v Baku v Azarbejdžanu. Svečane splovitve se je udeležilo vodstvo podjetja Caspian Marine Services. 10 letna hčerka lastnika podjetja Incat je prerezala trak, na plovilu razbila steklenico šampanjca in splovila ogromni katamaran.
Katamaran je že 74 plovilo iz te ladjedelnice. Ime je dobilo pa slavnem azarbejdžanskem opernem in pop pevcu Muslimu Magomayevemu, ki je preminul leta 2008.
Katamaran je prvo plovilo iz serije DP2. V dolžino meri 70 metrov in bo v podjetju Caspian Marine Services služil za prevoz 150 delavcev na različne naftne in plinske ploščadi na Kaspijskem morju. Uporabljali ga bodo namesto prevoza s helikopterjem, saj lahko na katamaranu hitreje prepeljejo večje število delavcev in tovora. Nova oblika trupa, ki jo imenujejo SWATH bo zagotavljala mirno plovbo vse do stopnje morja 4.
Teža katamarana je približno 200 t. Na krovu je prostora za 150 potnikov. V posadki je 14 članov. Ko je obremenjen še s tovorom, lahko dosega hitrosti do 40 vozlov pri plovbi po 3 m visokih valovih.
Plovilo je široko 16 metrov, kar je znatno manj kot je običajno pri Incatovih katamaranih. Širina je bila določena s širino kanala Volga-Don Canal po katerem mora zapluti pri dostavi iz Tasmanskega Hobarta do Bakuja v Azarbejdžanu. Katamaran poganjata dva MTU motorja z močjo 2880 kW. Za prenos moči na vodo bosta skrbela dva Hamiltonova HT jet pogona.
Katamaran je izdelan iz lahkega aluminija primernega za uporabo v navtiki. Pri izdelavi celotnega plovila so skrbeli za smotrno uporabo materialov in si pridobili certifikat zelenega plovila. Posebnost plovila je velik komandni most. Nanj bodo nameščeni številni elektronski inštrumenti, ki bodo zagotavljali varno plovbo glede na specifične namene uporabe ter stabilnost plovila. Posebnost bo tudi hidravličen mostiček za sestopanje s plovila na naftne ploščadi. Za njegovo stabilnost bo skrbelo šest hidravličnih črpalk, ki jih bo nadziral računalnik. To bo zagotovilo varen sestop tudi v visokih valovih vse do stopnje morja 4.
Vir: http://www.incat.com.au/
Na znameniti Barkolani, jadralskem prazniku v Trstu, se je letos zbralo 1878 jadrnic, kar je največ v zadnjih petih letih, odkar jadrnica Esimit Europa 2 tekmuje na tej največji regati s skupinskim štartom v Sredozemlju. Letos je bila Barkolana zaznamovana z brezvetrjem, saj nismo dočakali nič več kot dva vozla hitrosti vetra v celotnem poteku regate. Zaradi tega so bili organizatorji prisiljeni progo, ki je bila tudi letos nekoliko spremenjena in skrajšana na okrog 13 navtičnih milj, še dodatno skrajšati, kar je pomenilo, da je bil cilj regate že na prvi boji.
V dramatični končnici z jadrnicami Maksi Jena, Illyteca in Tempus Fugit (Tutta Trieste) si je posadka jadrnice Esimit Europa 2, sestavljena iz najboljših jadralcev iz 11 evropskih držav pod taktirko izkušenega skiperja in krmarja Jochena Schümanna ter z Vasilijem Žbogarjem v vlogi taktika, izborila svojo peto zaporedno zmago na Barkolani. Po 2 urah, 38 minutah in
38 sekudnah na le okrog štiri navtične milje dolgi skrajšani progi današnje Barkolane, je jadrnica Esimit europa 2 prva prečkala ciljno črto in tako dosegla svojo peto zaporedno zmago na Barkolani, ter svojo 34. zaporedno zmago od krsta leta 2010. Drugo in tretje mesto sta pripadli jadrnicama Illyteca in Maksi Jena.
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa: "Današnja Barkolana je bila ena težjih regat v mojem življenju. Krmariti jadrnico, ki tehta 24 ton, v Tržaškem zalivu brez vetra, ni enostavno. Skiper je sprejel prave odločitve in tako smo si prislužili tistih nekaj sto metrov, da smo lahko prvi prečkali ciljno črto. Posadka se je tudi v teh pogojih izkazala, koncentracija je bila na višku in izkoristili smo vse, kar nam je danes nudila narava."
Ob tem je napovedal: "Prohodnje leto nas verjetno na znameniti Barkolani ne bo, saj se bomo osredotočili na regate v Sredozemlju - tekmovali bomo v Španiji, Franciji, Italiji in Monaku, kjer je tudi naš matični klub – Yacht Club de Monaco."
Posadko pa že jutri čaka poskus izboljšanja časovnega rekorda med Trstom in Valletto za pokal Medot Sailing Trophy tik zadnjim letošnjim izzivom, ki pa bo prihodnji teden na Malti z regato Rolex Middle Sea Race.
FOTO: (C)Esimit Europa/Francesco Ferri
Moški vozel uporabljamo pogosto za spajanje dveh enako debelih vrvi. Je enostaven za izdelavo in uporaben pri podaljševanju vlečnih in drugih vrvi, podvezovanju jader…
Naredimo ga z zaporedjem dveh polvozlov z enako kretnjo. Je zanesljiv in ga zlahka razvežemo.
Različna imena vozla:
- moški vozel- ambulantni vozel,
- reef knot
Nazaj na: Varna plovba
Novo plovilo italijanske ladjedelnice Rio, Parana 38, se je uspešno predstavilo na salonu plovil v Genovi.
Italijanska ladjedelnica Rio je po dolgem času zopet predstavila novost v svojem prodajnem programu. Rio Parana 38 je 12 metrsko motorno plovilo namenjeno križarjenjem po Mediteranu. S predstavitvijo na salonu v Genovi prejšnji teden je ladjedelnica najavila svoj ponovni vstop na trg športnih plovil z mehko streho. Za korak so se odločili zaradi uspeha, ki so ga dosegli z zadnjo serijo elegantnih modelov s trdo streho.
Pri oblikovanju plovila so pozornost namenili dobri razporeditvi prostora, pri čemer so želeli dobro razmerje med izkoriščenostjo notranjosti plovila in prostora na krovu. Kuhinji je namenjen prostor na krovu. Poleg kuhinje je prostorna sedežna garnitura z mizo, ki sega do same krme plovila. S pritiskom na gumb, mizo spustimo in sedežno garnituro enostavno pretvorimo v ležišče za sončenje.
Večina krmnega dela je pokrita s trdo streho, medtem ko je komandni most in kuhinja prekrita z mehko platneno streho, ki jo lahko po želji odpremo. Če streho zapremo preprečimo vročini, da prihaja v plovilo, če pa želimo več svetlobe in zraka, pa streho enostavno odpremo.
Pod krovom je prostoren dnevni salon z veliko sedežno garnituro. Ena kabina je v premčnem delu plovila in ena v krmnem delu. Ker ima samo dve kabini, sta temu primerno veliki. Vsaka ima svoj toaletni prostor in WC. V kolikor se bomo na križarjenje opravili z več gosti, lahko dnevni salon spremenimo v posteljo za dve osebi.
Pri oblikovanju plovila moramo omeniti tudi veliko kopalno ploščad na krmnem delu plovila in zanimivo oblikovano armaturo za namestitev inštrumentov plovila, ki so integrirani v GPS napravo.
Tehnični podatki:
Dolžina čez vse: 12.30 mDolžina trupa: 9.98 m
Širina: 3.65 m
Ugrez: 0.64 m
Teža: 7000 kg
Št. oseb: 12
Rezervoar za gorivo: 780 l
Rezervoar za vodo: 300 l
Št. ležišč: 6
Št. kopalnic: 2
Arhitekt: Marino Alfani
Fotogalerija: Parana 38
Podjetje ASIS Boats, ki je znano po svojih robustnih gumenjakih, ki jih izdelujejo za profesionalno in rekreativno uporabo, je trgu ponudilo novo serijo gumenjakov amfibij, ki plujejo po vodi in se lahko samostojno premikajo po kopnem. Nov amfibijski sistem ponujajo tako na gumenjakih s lastičnim, kakor tudi aluminijastim dnom.
Podjetje ASIS Boat je že pred časom trgu predstavilo amfibijko plovilo, ki ga je poganjal notranji motor preko jet pogonov, sedaj pa je svoj sistem Sealegs, kot ga imenujejo v podjetju, vgradilo tudi na gumenjak, ki ga poganja zunanji motor. To je omogočilo dostopnost sistema za vgradnjo na plovila nižjega cenovnega razreda.
Sistem Sealegs bo močno vplival na uporabo gumenjakov v različne namene. Že trenutno so na trgu potrebe po takih plovilih. Predvsem so privlačna zaradi svoje prilagodljivosti in možnosti uporabe za prevoz po vodi kakor tudi po kopnem. Največje prednosti sistema Sealegs je možnost uporabe plovila za prevoz po kopnem, ne smemo pa pozabiti tudi enostavnosti splovitve takega plovila. Ko se s plovilom vozimo po kopnem, deluje kot AWD - prevozno sredstvo s pogonom na vsa kolesa. Na kopnem ima zato zelo dober oprijem in ga lahko splovimo tudi na zahtevnem, spolzkem terenu. Plovilo je testirano pri splovitvi na mivki, peščeni obali, blatu in snegu.
Sistem Sealegs je na plovilo pritrjen tako, da pri plovbi ne vpliva na hidrodinamične lastnosti plovila. Kolesa so namreč nameščena na zložljivih pregibnih nosilcih, tako da se pri plovbi dvignejo nad vodno gladino.
Proizvajalec s svojim amfibijskim gumenjakom cilja predvsem na ljudi, ki prebivajo blizu obale. S plovilom se lahko iz domače garaže zapeljejo na obala in nato nadaljujejo s plovbo. Enako je enostavno s plovilom iz vode zapeljati na kopno in nadaljevati vožnjo po kopnem.
Vir: http://www.asisrecreationalboats.com/