Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjIz Argentine, kjer se odvija svetovno prvenstvo v razredu optimist, prihajajo razveseljive novice. Mara Turin je po superiornem jadranju in dvema posamičnima zmagama (sedaj ima že štiri zaporedne) prišla v skupno vodstvo in ima pred prvim zasledovalcem Švicarjem Nickom Zeltnerjem zajetnih 8 točk prednosti. Odlično je jadral tudi Rok Verderber, ki se je povzpel na skupno 11. mesto (17., 13.).
V Buenos Airesu so sicer na veter čakali kar do četrte ure popoldne, potem pa v desetih vozlih vetra uspeli izpeljati oba predvidena plova.
Klemen Semelbauer je prvi plov končal kot odličen 2., v drugem pa bil 16., kar ga uvršča na trenutno 41. mesto. Matej Planinšič je oba plova končal na 31. mestu, skupno je 63. Nicolo Kravanja pa je bil 46. in 24. in je skupno 126.
Danes in jutri jadralce čaka ekipno dvobojevanje, v ponedeljek imajo prost dan, v torek pa nadaljujejo s flotnimi plovi.
Vir: JZS, Foto: Matias Capizzano
Ameriška ladjedelnica Carver se lahko pohvali z več kot 60 letno zgodovino gradnje prestižnih jaht. Bogate izkušnje, privedene skoraj do popolnosti, izžareva vsako plovilo, izdelavo v tej renomirani ladjedelnici.
V zadnjih dveh letih so se lotili popolne prenove modelne palete, iz katere velja izpostaviti dva modela s fly bridgem, C 34 in C 40, ter povsem novi coupe C 37 s hard topom. Nezamenljiva in inovativna oblika plovila prepričljivo loči od konkurentov, razkošje prostora pa je primerljivo z razred ali dva večjimi plovili. Pri opremi je moč slediti skoraj vsem individualnim željam lastnika.
Pri konstruiranju se upoštevajo najvišji tehnološki standardi, ki so na voljo, za izdelavo pa uporabljajo izključno izbrani materiali. Od samega začetka je prisotna težnja, združiti visoko tehnologijo z umetnostjo in čustvi. Vse faze razvoja plovila od prvih osnutkov do končne izdelave so plod lastnega znanja in tako za vsako Carver plovilo lahko rečemo, da ima dušo. Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju AS Boats iz Frama.
Fotogalerija: Carver C40
Več informacij pri zastopniku, podjetju AS Boats, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.as-boats.si
Za vse skipperje, ki se odpravljate na jadranje smo pripravili posebno ponudbo Rio Mare tunine v oljčnem olju.
Tunina Rio Mare je že od nekdaj najbolj razširjena in najbolj priljubljena tunina v Sloveniji. Je povsem pristna jed, brez konzervansov in umetnih arom, polna fosforja, beljakovin in nenasičenih maščobnih kislin. Razlog za njeno priljubljenost je v tunini sami. Rio Mare uporablja visokokakovostne tune, ki živijo le v najbolj čistih odprtih morjih. Zaradi tega je njihovo meso značilne rožnate barve, nežnega okusa, čvrstega mesa, a vendar mehke strukture.
Tunina Rio Mare je skrbno obdelana, s čimer je poskrbljeno, da je na vaši mizi vedno kakovostna, okusna tunina, “tako mehka, da jo razneži že grisin”. Zaradi svoje vsestranske možnosti uporabe je cenjena v večini slovenskih družin (še posebej radi jo imajo mladi in otroci) in bo vsekakor nepogrešljiva tudi pri pripravi odličnih jedi na vaši jadrnici.
Je vedno odlična samostojna jed ali sestavina tako preprostih kot bolj zapletenih jedi: testenin, rižot, zelenjave, glavnih jedi, tramezinov, solat, itn.
Da bo priprava okusnih obrokov še lažja in ne boste nikoli ostali brez idej, vam svetujemo ogled odličnih receptov.
Posebna ponudba: RIO MARE tunina v oljčnem olju 4x80g x 12 kos po ceni 39,90 EUR samo za naročnike eNavtike. Stroški pošiljanja 4,00 EUR. Redna cena izdelka je sicer 59,28 EUR. Akcija traja do 25.11.2014.
Naroči Tunina Rio mare 4x80g x 12 kosov
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla. |
Tribord Easybreath je nova maska za potapljanje, ki vam bo dala enak občutek, kot da ste riba v vodi.
Nova maska za potapljanje omogoča izjemno vidljivost in enostavno dihanje pod vodo.
Ste se pri potapljanju kdaj počutili neudobno in nehigienično z dihalko v ustih in vas je motilo zarošeno steklo in niste ničesar videli? Nova maska tribord rešuje te probleme. Izdelana je tako, da omogoča pod vodo kar največjo vidljivost in enostavno dihanje brez dihalke v ustih.
Tribordova Easybreath potapljaška maska je prva maska na tržišču, ki pokriva cel obraz. Izdelana je tako, da omogoča vdihovanje skozi nos in izdihovanje skozi usta, kot smo navajeni na kopnem. Ima dvojni sistem za pretok zraka kar preprečuje nabiranje vlage na steklu in zagotavlja vedno dobro vidljivost. Ker ima nameščeno veliko prednje steklo, omogoča širok vidni kot vse do 180 stopinj. Uporaba je nadvse udobna. Poleg ostalega ima na dihalki vgrajen še poseben mehanizem, ki prepreči udor vode v masko, ko se z njo potopimo pod vodno gladino, ali pa nam glavo in dihalko prekrije val.
Trenutno sta na voljo dve velikosti maske za odrasle, v naslednjem letu pa bo na voljo še manjši model namenjen otokom. Maska Easybreath je namenjena potapljanju na površini ali največ 1m pod njo, ker globlje postane pritisk maske na obraz zaradi velike površine prevelik in je potapljanje neudobno.
Cena maske znaša 39,95 EUR.
Dva turista sta se poškodovala v trku s ski-jetom pri zalivu Hiljača na otoku Žutu.
Z jadrnice Karlo, ki se je nahajala v zalivu Hiljača na otoku Žutu, so poklicali v Reški center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju, da sta dve osebi poškodovani na otoku Žutu.
Nesreča se je pripetila okrog 17.00 ure. Na kraj nesreče so nemudoma napotili plovilo Šibeniške luške kapitanije. Ugotovili so, da je s plovilom upravljal 35 letni češki državljan in da je bil poleg njega na jet-skiju še 23 letni nemški državljan. Iz neznanega razloga sta s plovilom nasedla na obalo in se poškodovala. Oba sta utrpela poškodbe glave, mlajši pa še težje poškodbe rame. Po prihodu ju je oskrbela ekipa hitre medicinske pomoči, ki jo je na kraj nesreče pripeljala pomorska policija. Kasneje so oba odpeljali v marino Biograd in od tam v bolnico, kjer sta ostala na nadaljnjem zdravljenju.
Vir: MMPI
V Buenos Airesu v Argentini se je pričelo svetovno prvenstvo za jadralce razreda Optimist. Pod vodstvom Siniše Hrvatina Slovenijo zastopajo: Mara Turin, Matej Planinšič, Klemen Semelbeauer, Rok Verderber in Nicolo Kravanja.
Prvi dan je potekal skladno z vremenskimi napovedi, ki so predvidevale 15 vozlov konstantnega severnega vetra s precej močnim tokom. V danih pogojih se je odlično znašla Mara Turin, ki je s 13. in 2. mestom trenutno na odličnem 9., med dekleti pa je odlična 2. Matej Planinšič je v prvem plovu jadral odlično in ga zaključil na 5. mestu, v drugem pa bil 22., kar ga uvršča na še vedno odlično 24. mesto. Klemen Semelbauer je s 36. in 14. mestom 61., Rok Verderber pa z 8. in 43. mestom tik za njim. Nicolo Kravanja je tekmovanje začel s 25. in 56. mestom, kar ga uvršča na skupno 127. V V vodstvu sta Argentinec Dante Cittadini in Grk Dimitris Papadimitriou, ki sta oba zabeležila po dve posamični zmagi.
Drugi dan svetovnega prvenstva v razredu optimist je minil v znamenju šibkega vetra, na katerega so jadralci sprva morali čakati na obali. Na koncu so v šibkem, težko berljivem vetru, jadralci izpeljali oba predvidena plova. Odlično je jadrala Mara Turin je z dvema zmagama napredovala na skupno 2. mesto, oziroma prvo med dekleti! Odlično je jadral tudi Rok Verderber, ki je z zmago in četrtim mestom napredoval na 18. mesto.
Matej Planinšič je s 25. in 53. mestom na 61. mestu, Klemen Semelbauer je bil v prvem plovu diskvalificiran zaradi prehitrega štarta, drugega pa končal na 22. mestu, kar ga uvršča na skupno 110. mesto. Nicolo Kravanja pa je bil 19. in 58, skupno je 127.
Vodstvo je prevzel Švicar Nicolaz Rolaz, ki ima le 4 točke prednosti pred Turinovo.
Vremenska napoved za tretji tekmovalni dan kaže na šibak vzhodni veter.
Vir: JZS, Foto: Matias Capizzano
Sinoči ob 22:47.05 CEST je Esimit Europa 2 prva prečkala ciljno črto v malteškem pristanišču Marsamxett na eni najpomembnejših sredozemskih regat Rolex Middle Sea Race. Tako je Esimit Europa 2 postala prva jadrnica v zgodovini, ki je zmagala na tej klasični sredozemski dirki že četrtič, in sicer po zmagah v letih 2010, 2011 in 2012. Posadka super maksi jadrnice, ki pluje pod evropsko zastavo, je potrebovala 3 dni, 10 ur, 42 minut in 5 sekund, da je opravila s 608 navtičnih milj dolgo regato z Malte okoli Sicilije in nazaj.
Letos je v floti s 122 jadrnic iz 24 držav, kar predstavlja rekordno število, Esimit Europa 2 18. oktobra, 5 minut čez poldne dvignila jadra in se iz pristanišča Grand Harbour v Valletti odpravila proti Siciliji. Sodelujoče jadrnice so se podale na eno najbolj slikovitih, a zahtevnih regat okoli Sicilije, z obkroženjem otokov Stromboli, Favignana, Pantelleria in Lampedusa ter nazaj na Malto. Esimit Europa 2 je po nekaj težavah na startu prva prijadrala mimo rta Passero na sicilijanski obali in nato vseskozi do cilja vodila. Veter je od tod pomagal vodilnim jadrnicam v smeri ožine Messina, skozi katero je Esimit Europa 2 z vetrom, ki je pihal s hitrostjo okrog 10 vozlov, prešla ob zori drugega jadralnega dne. Potem ko je v zgodnjih popoldanskih urah obkrožila vulkanski otok Stromboli, je pot do otoka Favignana in naprej nadaljevala v zelo lahkem vetru s številnimi obdobji brezvetrja. Eno takšnih najbolj izrazitih obdobij je bilo v bližini otoka Pantelleria, kjer je jadrnica Esimit Europa 2 obstala skoraj vso noč, medtem ko se je prvi spremljevalec že precej približal, vendar posadka jadrnice Esimit Europa 2 ni storila nobene izrazitejše napake in je regato uspela končati v glavnem mestu Malte Valletta kot prva, ki je prevozila ciljno črto. S tem je posadka, ki jo vodi skiper, legendarni nemški jadralec Jochen Schümann, še enkrat pokazala svojo odlično pripravljenost in potrdila tehnološko dovršenost najhitrejše evropske jadrnice.
"Zelo smo veseli in ponosni, da smo tudi tokrat zmagali, kar je rekord, saj je to že četrta zmaga jadrnice Esimit Europa 2 na tej regati," je dejal skiper 30-metrske super maksi jadrnice Jochen Schümann. "To je bila zahtevna in težka regata, še posebej, ker so bili vetrovi zelo lahki, kot je bilo tudi napovedano. Obdobja brezvetrja so zelo težka preizkušnja, saj takrat ne moremo izkoristi vseh lastnosti naše posadke ali jadrnice, ker enostavno obstanemo in je hitrost dobesedno 0,0. Lahko pa rečem, da smo imeli vseskozi dobro strategijo in smo ves čas ohranjali dober položaj glede na glavne konkurente na tej regati. Ti so nas od časa do časa dohitevali, posebej takrat, ko smo obstali v brezvetrjih, vendar naša današnja zmaga ni bila ogrožena."
Regata Rolex Middle Sea Race je bila tudi zadnji jadralski izziv v letošnji sezoni za jadrnico Esimit Europa 2, ki se je s tem zadnjim dosežkom tudi uspešno zaključila. Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je ob tem dejal: "Za nami je že peta uspešno zaključena sezona z rekordnim številom regat doslej. Evropa ostaja nepremagana na vodi. Tudi 35 zaporednih zmag jadrnice Esimit Europa 2 je resnično velik dosežek tako za ekipo kot za jadrnico. Sedaj si bomo vzeli čas za podrobnejšo analizo sezone in pripravili strateške načrte za naprej, lahko pa rečem, da se bomo prihodnje leto osredotočili na regate v Sredozemlju: tekmovali bomo predvidoma v Španiji, Franciji, Italiji in Monaku, kjer je tudi naš matični klub – Yacht Club de Monaco."
Še nekaj dni nas loči od zdaj že tradicionalne Halloween regate za jadralke in jadralce v razredu optimist in nepozabnega »čarovniškega« Halloween konca tedna, ki ga Jadralni klub Pirat iz Portoroža zdaj že tretje leto zapored pripravlja za mlade jadralce in njihove starše. Portorož jih bo, odet v tople jesenske barve, pričakal v soboto in nedeljo, 25. in 26. oktobra.
Potem, ko je regato Halloween prvi dve leti s svojo odlično infrastrukturo gostila Marina Portorož, pa se bo tokrat dogajanje odvijalo v prostorih JK Pirat. To bo regati dodalo nekaj klubske domačnosti, za vso potrebno ugodje pa bo seveda poskrbljeno tudi letos.
Čeprav se prav v teh dneh odvija svetovno prvenstvo za optimiste v argentinskem San Isidru (Buenos Aires), ki se ga udeležujejo tudi najboljši mladi jadralci iz JK Pirat - Rok Verderber, Klemen Semelbauer in Matej Planinšič - pa bodo na Halloween regati tudi tokrat prisotni številni zelo uspešni mladi jadralci iz Avstrije, Češke, Italije, Madžarske, Srbije in Slovenije. Jadralski vikend bo vključeval šest plovov, ki jim bo sledilo tradicionalno zabavno druženje. Obisk in zanimanje za regato je tudi letos veliko, prijavljenih je že preko sto mladih jadralcev, organizator pa jih pričakuje okoli 130.
Letošnja regatna sezona se počasi bliža koncu in kako jo lepše zaključiti kot z eno najbolj privlačnih in zabavnih regat! Sobotni pogostitvi bo sledil srečolov in obisk čarovnice, ki že čara za lepo vreme, dober veter in številne odlične nagrade! Lepo vabljeni in toplo dobrodošli!
Poleg lokalnih vetrov na Jadranu, se pojavljajo tudi lokalni kratkotrajni vremenski pojavi manjših razsežnosti, ki jih imenujemo nevihte. Pojavljajo se skozi celo leto, bolj pogoste pa so poleti. Nevihte spremljajo možni vetrovi in sunki vetra, ki presegajo hitrosti 20 vozlov, močan dež, grmenje, strele, padec temperature in tlaka.
Nevihta nastane predvsem tedaj, ko se ustvari nevihtni oblak, ki se imenuje cumulonimbus calvus ali začetni nevihtni oblak. Ta nastane, kadar se velik kopasti oblak cumulus, oskrbi z vlago in se spremeni v nevihtni oblak. V višinah med 4.000 in 9.000 m sestavljajo spodnji del oblaka vodne kapljice, v zgornjem hladnem delu, kjer so temperature okoli -10C, pa ledene iglice. Oblak dobi obliko nakovala. Med nevihtnim oblakom in zemeljskim površjem se ustvari električna napetost. Oblak se razelektri z bliskanjem in grmenjem. Razelektritev spremljajo kratkotrajne močne padavine dežja lahko pa tudi toča.
Nevihte običajno nastajajo vzdolž poletnih hladnih front, ki jih imenujemo frontalne nevihte, ali pa vlažnih in nestabilnih toplih zračnih mas, ki jih imenujemo toplotne nevihte.
Kako ocenimo razdaljo do nevihte
Ko na morju opazimo nevihtni oblak, lahko ocenimo, kam se premika. Njegovo oddaljenost od našega mesta lahko ocenimo s pomočjo opazovanja strel in grmenja. Strelo v nevihtnem oblaku opazimo takoj po nastanki, ker svetloba potuje s svetlobno hitrostjo, ki znaša približno 300.000.000 m/s. Zvok grmenja nastane istočasno kot strela. Ker zvok potuje skozi zrak le s hitrostjo 350 m/s lahko izračunamo, kako daleč se nahaja nevihta. Razdaljo ocenimo tako, da izmerimo čas v sekundah od pojava strele do trenutka, ko zaslišimo grmenje. Izmerjeni čas v sekundah pomnožimo s 350 in izračunamo razdaljo.
Nevihte se na Jadranu premikajo s hitrostjo med 15 in 20 vozli. Če pravilno ocenimo smer gibanja nevihte in našo oddaljenost od nje, lahko izračunamo tudi čas, ki ga bo nevihta potrebovala, da nas doseže.
Kako opazimo prihajajočo nevihto
V področju Jadrana nevihte prihajajo pretežno iz zahodne smeri. Manj pogoste so nevihte, ki prihajajo iz severozahodne ali jugozahodne smeri. Prihajajočo nevihto naznani potemnitev obzorja s katerega prihaja nevihta. Sledi nastanek značilnega nevihtnega oblaka, ki nastane, ker se vroč in vlažen zrak začne dvigovati. Ker je ozračje v višjih legah hladnejše, se začne kondenzirati vlaga v zraku in nastanejo vodne kapljice. Oblak sega skoraj do tal. Pred pričetkom nevihte zračni tlak pade. Rahel veter, ki prihaja iz smeri nevihte spremeni smer za 180 stopinj in se okrepi. Temperature zraka močno padejo, močno grmi se bliska in padejo obilne padavine. Poletne nevihte so najpogostejše v popoldanskem času, ko temperatura zraka doseže najvišjo vrednost.
Po nevihti
Ko nevihta preide področje padavine prenehajo. Obzorje se razvedri, zračni tlak začne ponovno rasti. Prehod nevihte spremlja tudi ponoven dvig temperature zraka in vetrovi ponehajo.
Kako ukrepati na plovilu v primeru nevihte
Nevihto spremljajo strele, ki lahko uničijo elektronske naprave na plovilu. Med nevihto je zato priporočljivo izključiti vse elektronske naprave vključno z radijsko postajo. Prav tako je priporočljivo iz radijske postaje izvleči priključek za anteno. Zaradi močnih vetrov, ki spremljajo nevihto ni priporočljivo med nevihto vpluti v marino ali luko, saj bo manevriranje s plovilom izjemno oteženo.
Fotogalerija: Razvoj nevihte nad otokom Krkom
Vrzni vozel je zelo uporaben vozel na plovilu. Je enostaven za izdelavo in ga uporabljamo za pritrjevanje predmetov na plovilo, dvig bremen, privez plovila na bitvo, itd..
Največkrat ga uporabljamo pri privezu bokobranov, saj omogoča enostavno podaljševanje in skrajševanje vrvi brez odvezovanja in na ta način enostavno nastavljanje njihove višine glede na pomol.
Je zanesljiv in ga lahko enostavno razvežemo, razen pri privezovanju čolna, ko se lahko ob večji obremenitvi zadrgne in ga zato težko razvežemo.
Druga imena vozla:
- bičev vozel,- zategljiva zanka,
- clove hitch.