Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj
Novi Prins 570 Open je večji brat priljubljenega modela Prins 475 Open. To pomeni sveže in moderne oblikovne poteze in prepričljive plovne lastnosti, ki so značilne za plovila iz družine Prins.
Novinec dokončno prepriča s ponudbo prostora in z lahkoto popelje družbo do 7 ljudi z vso potrebno prtljago na prijeten dan dopustniških užitkov na morju. Sedežne površine v premcu je mogoče zapolniti z blazinami in premec spremeniti v veliko sončno ploščad za poležavanje na soncu, saj širina plovila znaša 2,35 m. Krmarska konzola je široka in nudi zavetje potnikom na krmarski klopi in zadnji klopi, na plovilu pa je dovolj tudi shranjevalnih prostorov.
Največja dovoljena moč motorja znaša 115 KS, s čimer Prins 570 Open postane plovilo, idealno tudi za vodne športe ter zabavo. Novinec je že na ogled v salonu podjetja As boats iz Frama.
Več informacij pri zastopniku, podjetju AS Boats, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Monaški navtični oblikovalski studio Pastrovich je razkril svoj zadnji koncept super jahte, ki nosi ime X-Kid Stuff. Gre za 90 metrsko jahto, ki pooseblja luksuz in uporabnost.
X-Kid Stuff je jahta, ki ponuja vse. Nudi razkošje 90 metrske jahte, še vedno pa lahko občutite tudi prednosti majhnega plovila za zabavo. Nanjo je možno namestiti vse od ski jat-ov do 15 m dolgega gumenjaka ali celo manjše jadrnice. Posebnost jahte pa je napihljiv modularen most, ki omogoča, da se z jahte sprehodite na obalo. To je unikatna funkcija jahte, ki ne omogoča le enostavnega dostopa do kopna temveč tudi možnost, da preko mostička do obale lastnik lahko prepelje, kolesa, motorje in ostala prevozna sredstva za raziskovanje obale.
Jahta ima izjemno majhen ugrez. Za izdelavo bodo uporabili najnovejšo tehnologijo gradnje plovil in lahke materiale. Celoten trup bo izdelan iz karbonskih vlaken, krovi bodo izdelani iz titanija.
Razporeditev prostora na jahti je izjemno odprta. Posamezni segmenti prostora prehajajo med sabo na tak način, da med njimi ni mej. Tudi sama notranjost prostora elegantno prehaja v zunanjost. Loči ju le ena sama stena. Če jo premaknemo postanejo individualni prostori del zunanjosti plovila in tvorijo ogromen odprt krov.
Največja novost jahte je način gradnje. Pri običajnih plovilih smo navajeni prečnih oziroma vzdolžnih nosilcev. Pri oblikovanju X-Kid stuffs pa so posnemali naravo. Satovje je ena najbolj kompaktnih naravnih struktur na svetu. Zato so se odločili, da uporabijo heksagonalno strukturo, čemur je prilagojeno tudi oblikovanje notranjosti. Na ta način jim je uspelo izkoristiti lepoto šestkotne forme, modularnost namestitve sten in pohištva. Rezultat je praktično izkoriščen notranji prostor jahte.
Uporaba šestkotne strukture je zagotovila največjo možno trdnost plovila pri najmanjši porabi materialov in zato majhni teži plovila in majhnemu ugrezu.
Pri oblikovanju plovila so bili pozorni na vse možne načine uporabe. Vsako podrobnost plovila so dobro prilagodili, da bo čim bolje služila svojemu namenu oziroma celo večim.
Fotogalerija: X-Kid Stuff
Vir: http://www.pastrovich.com/
V soboto sta se dva potapljača težko poškodovala pri potapljanju v reškem akvatoriju. Slovenskemu potapljaču žal niso uspeli več pomagati.
V soboto je center za reševanje iz Reke koordiniral dve reševalni akciji, v katerih so bili udeleženi potapljači.
Ob 11.55 uri je v center klical voditelj potapljaškega plovila, ker je enemu izmed potapljačev, ki se je potapljal z jeklenkami postalo slabo. Nesreča se je pripetila blizu kraja Beli na otoku Cresu. S plovilom so ga nemudoma odpeljali do luke v kraju Beli, kamor so napotili tudi hitro medicinsko pomoč iz Lošinja. Pomoč so mu nudili že ob 12.00 uri. Kljub večkratnemu poizkušanju reanimacije, 38 letnega potapljača niso uspeli rešiti.
Kmalu za prvo nesrečo, so v centru že prejeli drugi klic na pomoč. Tokrat so klicali iz Reške luke. Ob luškem valobranu se je ponesrečil potapljač, ki se je potapljal z jeklenkami. Nemški državljan, rojen leta 1971, je bil takoj prepeljan na postajo prve medicinske pomoči. Potapljač se je potapljal izven reškega luškega valobrana na potopljeni ladji. Zaradi slabega počutja so ga z ladjo Zara nemudoma prepeljali na kopno in nato v najbližjo postajo prve pomoči. Trenutno ni več v življenjski nevarnosti.
V nedeljo ob 14.50 uri so z motorne jahte klicali v center za pomoč, da morajo zapustiti plovilo zaradi požara.
Takoj po prejemu klica so v centru obvestili vsa plovila v bližini, da brodolomci potrebujejo pomoč. Prvi se je na klic odzval Hrvat, ki je plul v bližini. Takoj se je odpravil na pomoč in vse člane posadke z njihovega pomožnega plovila prevzel na svoje plovilo. Kasneje so jih prevzeli delavci pomorske policije, ki so na kraj nesreče pripluli nekaj minut kasneje. Na mesto nesreče je odplulo tudi gasilsko plovilo iz Marine Veruda. Kljub hitremu ukrepanju se je britanska jahta Ragdoll potopila ob 18.25 uri.
Lastnika plovila sta z otoka Paga plula proti Puli. 4 nmi pred svetilnikom Porer, oziroma 350 m pred rtom Kamenjak sta ob 14.30 uri opazila, da v strojnici plovila gori. Nemudoma sta ustavila pogonske stroje in poizkušala pogasiti požar. Žal jima ni uspelo, ko sta videla, da se je požar že razširil do odprtin za dotok zraka v motorni prostor sta poklicala na pomoč. Ocenila sta, da jima plovila ne bo uspelo rešiti. Vkrcala sta se v pomožno plovilo in odplula na varno razdaljo. Ker je v času nesreče pihal močan jugo, je celotno plovilo kmalu zajel ogenj. Ko je na kraj nesreče priplulo gasilsko plovilo, je jahta že zgorela vse do vodne linije. Ladja, oziroma njeni ostanki so nato potonili na globino 40m le 0,5 nmi južno od rta Kamenjaka. Na površino morja je priplavalo nekaj delov jahte, ki niso zgoreli v požaru, do večjega onesnaženja morja s pogonskim gorivom pa ni prišlo. Oba člana posadke sta nesrečo preživela brez telesnih poškodb.
Kako se preventivno zaščititi pred požaron na plovilu?
Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.
Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat
Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!
Vir: MMPI; Foto: arhiv eNavtika
Kitajska ekipa Dongfeng je zvečer plula na prvem mestu, nato pa preko noči izgubila 4 mesta.
Kaj se je pripetilo Kitajcem? Sredi noči so pluli po Atlantskem oceanu in naenkrat so treščili v neznan objekt. Glasen pok in izgubili so kontrolo nad plovilom. Objekt je trčil v krmilo in ga zlomil.
»Ob 2.10 uri zjutraj je bil za krmilom Thomas Rouxel. Močan udarec v plovilo je spremljal glasen pok. Nismo vedeli v kaj smo trčili. Najprej smo pogledali privetrno krmilo in kobilico. Vse je bilo na svojem mestu. Nato smo preverili še drugo krmilo in ugotovili, da smo ostali brez njega. Thomasa, ki je stal za krmilom v času trka, je vrglo izza krmila. Ekipa je hitro preverila, če je v jadrnico pričela vdirati voda. Imeli smo dve možnosti. Lahko bi namestili pomožno krmilo ali pa odstranili ostanke starega krmila in namestili novega. Odločili smo se za drugo možnost. Pripravili smo krmilo, spustili prednje in glavno jadro. V tem trenutku smo že opazili, kako nas jadrnica Abu Dhabi Ocean Racing prehiteva. Tomas je oblekel potapljaško obleko in skočil v vodo. Odstranili smo ostanke starega krmila. Iskreno povedano ni ostalo veliko. Nato smo namestili novega in hitro dvignili glavno jadro in prednji A3. Hitro smo spet zapluli s hitrostjo 20 vozlov.«, je v svojem poročilu povedal Yann Riou.
Trenutno vodi ekipa Abu Dhabi Ocean Racing. Včeraj jih je za razliko od ekipa Dongfeng spremljala sreča in so le za nekaj metrov zgrešili ribiško mrežo. Ker je pihal šibak veter in so pluli počasi, se jim je uspelo izogniti pravočasno. Ekipa Brunel je prav tako morala v vodo poslati enega svojega člana. Za kobilico se je zataknil gumijast trak, ki so ga morali odstraniti.
Ženska ekipa SCA je zaplula v ribiško mrežo, kar jim je preprečilo, da bi ujeli ostanek flote. Trenutno plujejo na zadnjem mestu z majhnim zaostankom le 55 nmi. So že mimo Kapverdskega otočja in plujejo jugozahodno proti Brazilski obali.
Ekipe trenutno plujejo z vetrom in dosegajo hitrosti okrog 20 vozlov.
Video: Zamenjava krmila na jadrnici Dongfeng
Jadralci malih jadrnic vabljeni na premierno izvedbo ‘Barcolane za male barke’ na slovenski obali!
Prihajajoči vikend se bodo v Piranskem zalivu na različnih regatah zbrali jadralci v najmanj šestih jadralnih razredih, kar je idealna priložnost za premierno izvedbo dolgoletne ideje Športnega društva Go Sailing iz Portoroža o organizaciji velike skupne regate malih jadrnic različnih razredov, katerih končna uvrstitev se izračuna po posebej za to prilagojeni formuli. Ideja je sicer v svetu dokaj poznana, pri nas pa smo jo zaradi aktualnosti preprosto poimenovali kar ‘Barcolana za dinghyje’.
V Piranskem zalivu bo ta konec tedna, med 17. in 19. oktobrom, potekalo več dogodkov, ki bodo v istem zalivu zbrali veliko število jadralcev na malih jadrnicah:
- Državno prvenstvo za razrede Fireball, Flying Junior in Evropa- Regata za Občinski praznik in Trofej Lea Molinari za razrede optimist, 29er, laser 4.7
- Zaključna regata serije MonoCup za razred Seascape 18
Vrhunec vseh zgoraj omenjenih regat in prvenstev pa bo prav prva izvedba ‘Barcolane za male barke’ na slovenski obali, na kateri bodo skupaj zajadrali jadralci vseh omenjenih razredov!
Skupen štart vseh jadrnic s pomično kobilico, ki bodo odjadrale polje v obliki starega olimpijskega trikotnika, bo v soboto, 18. oktobra ob 15. uri. Rezultati (časi) bodo po metodi Portsmouth Yardstick Handicap Systema dali lestvico po preračunanih časih, ki bo zagotovo drugačna od prihodov v cilj, kar je poseben čar takšnega načina tekmovanja.
“Primarni namen pa je zabava in druženje vseh ljubiteljev malih jadrnic vseh generacij, ki se bo s skupno večerjo in podelitvijo lepih in bogatih praktičnih nagrad zaključilo v restavraciji Marine Portorož,” predstavljata idejo člana društva Go Sailing, olimpijec Mitja Margon in uspešna jadralka Katarina Kerševan.
Regato in druženje bodo popestrili tudi slovenski olimpijci, udeleženci iger 1996, 2000 in 2004, ki se bodo že četrtič zbrali v okviru druženja “Olimpijci pod jadri” ter tokrat zajadrali na jadrnicah Seascape 18.
V izpeljavo jadralnega vikenda bo vključena vrsta jadralnih klubov in jadralnih delavcev: ŠD GoSailing, ŠD Piran – Sekcija jadranje, JK MIPC, JK Pocodebon, JK Portorož in pa JK ŽivaAna ter Fireball Slovenija. Družabni del dogajanja ter razrede Fireball, FJ in Seascape 18 bo gostila Marina Portorož, del flote pa bo na Bernardinu, kjer bo jadralce razreda optimist, Evropa in 29er gostil ŠD Piran.
Več informacij in prijavnico dobite na spletni strani Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. oz. na spodnjih kontaktih. Prijave bodo potekale v regatni pisarni v Marini Portorož v petek (17.10.) zvečer in soboto (18.10.) zjutraj.
Vabljeni!
Razpisi, prijavnice in več informacij na:
www.gosailing.si , E-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. , Gsm: 041 418 899
V nedeljo se je pričela prva etapa letošnje regate Volvo Ocean Race. Sedem ekip se je iz španskega mesta Allicante podalo na plovbo proti 6487 navtičnih milj oddaljenemu južnoafriškemu mestu Cape Town.
Do cilja prve etape bodo morali dvakrat prepluti Atlantski ocean. Prva kontrolna točka je pri brazilskem otoku Fernando de Noronha. Flota se bo nato obrnila proti jugovzhodu in ponovno prečkala Atlantik ter etapo zaključila v Cape Townu.
V nedeljo so jadrnice izplule iz Alllicanta v šibkem vetru, ki je pihal med 4 in 8 vozli. Zapluli so skozi Gibraltarsko ožino in plovbo nadaljevali proti zahodu v Atlantski ocean. Seveda so si želeli močnejših vetrov in že ponoči so zapluli v prvo nevihto in visoke valove Atlantika. Vetrovi so zapihali vse do hitrosti 35 vozlov in hitro jim je bilo jasno, kaj prinaša jadranje po oceanih. Po dobrem dnevu plovbe se je flota obrnila proti jugu. Trenutno plujejo ob zahodni afriški obali proti Tenerifam in Gran Canarii v vetrovih med 10 in 14 vozli. Približno enake so tudi njihove hitrosti plovbe. Kmalu bodo ekipe morale sprejeti prvo pomembno taktično odločitev. Ali pluti zahodno od otočja ali pa med otočjem in afriško obalo. Odločitev bodo sprejeli glede na zadnje vremenske napovedi, ki jim bodo na voljo. Po 3 dneh in 20 urah plovbe so prepluli približno 700 nmi. Trenutno sta v ospredju ekipi Abu Dhabi Ocean Racing in Dongfeng Race Team, ki zaostaja nekaj manj kot 2 nmi. Sledi jim ekipa Alvimedica s 7 nmi zaostanka, zadnja pa je ekipa Vestas Wind, ki trenutno zaostaja 14 nmi vendar pluje z najvišjo hitrostjo skoraj 14 vozlov. Atlantik ima v področju plovbe 22C. Najvišjo izmerjeno hitrost je dosegla ekipa Alvimedica in znaša 21 vozlov. Najvišjo povprečno hitrost plovbe, 19 vozlov je dosegla ekipa Dongfeng, ki je tudi preplula največjo razdaljo v času 24 ur, ki znaša 196 nmi.
Trenutne uvrstitve (15.10.2014 ob 11.00)
Mesto | Ekipa | Trenutna urna povprečna hitrost |
1 | Abu Dhabi Ocean Racing | 11 vozlov |
2 | Dongfeng Race Team | 11 vozlov |
3 | Team Alvimedica | 11 vozlov |
4 | MAPFRE | 10 vozlov |
5 | Team SCA | 10 vozlov |
6 | Team Brunel | 9 vozlov |
7 | Team Vestas Wind | 12 vozlov |
Video: Pričetek 1. etape Allicante - Cape Town
Ženski vozel uporabljamo za spajanje dveh enako debelih vrvi.
Je enostaven za izdelavo a ni preveč uporaben, saj je za razliko od moškega vozla manj zanesljiv in ga je težje razvezati. Uporabljamo ga pri podaljševanju vrvi, podvezovanju jader…
Naredimo ga tako, da najprej naredimo en polvozel, kateremu sledi še drugi polvozel v obratni smeri.
Na Norveškem se odvija zanimiva dirka med jadrnico in avtomobilom. Kdo bo hitreje prispel iz mesta Bergen do Molde? Ali bo to jadrnica z izkušenimi jadralci na krovi ali ekipa profesionalnih voznikov v vozilu Renault Captur.
Tekma se je pričela v Norveškem mestu Bergen. Izkušena jadralca ekipe Helly Hansen, Aurelien Ducroz in Eric Peron bosta plula na jadrnici, medtem ko bosta voznik Sebastien Lagniez in sovoznik Jonathan Demurger v vozilu Renault Captur. Kdo bo hitreje preplul ali prevozil razdaljo 460 km, bomo videli na koncu dirke.
Predstavitev dirke:
Prva etapa: