Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanj
V Katarju se je te dni odvijalo Azijsko prvenstvo v “formula kite racing-u”, kjer je nastopil tudi Toni Vodišek in se odlično odrezal.
V skupni razvrstitvi je končal na odličnem 6. mestu, med mladinci pa pristal na zmagovalnem odru – na tretjem mestu. Pogled na končno rezultatsko razpredelnico pa razkrije tudi to, da je bil v svoji starosti daleč najboljši – v zlati skupini je Toni tekmoval z vsaj tri leta starejšimi tekmovalci.
Toni je uspeh komentiral: “Z doseženim rezultatom sem zelo vesel, pogoji so mi bili pisani na kožo. Tekmovala je vsa kajterska elita. Med prvenstvom sem tudi močno napredoval. Hvala Katarju za odlično izpeljano prvenstvo.”
Mesto | Ime in priimek |
1 | Oliver Bridge |
2 | Florian Trittel |
3 | Florian Gruber |
4 | Ricardo Andrea |
5 | Mario Calbucci |
6 | TONI VODISEK |
7 | Alexander Bachev |
8 | Maks Zakowski |
9 | Ivan Doronin |
10 | THIAGO ARTEAGA VERA |
Vir: JZS
Ladjedelnica Carver je v letošnjem letu prenovila prodajno paleto svojih plovil. V seriji C so so trije novi modeli. Najmanjši C34, največji C40 in vmesni model C37.
Carver C37 je nedvomno najbolj prostorno in udobno plovilo v svojem razredu. V dolžino meri 37 čevljev. V verziji C37 Coupe je oblikovan za tiste navtike, ki uživajo v avanturah in na morju ne sprejemajo kompromisov in se niso pripravljeni ničemur odpovedati. Pri podjetju so zato izdelali plovilo, ki ima zelo dobre plovne lastnosti, je izjemno prostorno in udobno ter ima izjemno razmerje med vrednostjo in ceno. Z modernim oblikovanjem trupa plovila so zagotovili gladko udobno plovbo s hitrostjo vse do 40 vozlov. Plovilo je v najširšem delu na krmi široko 13 čevljev (4 m) in zagotavlja ogromno prostora za bivanje tako v notranjosti, kakor tudi v zunanjosti. Višine v notranjosti so povsod preko 190 cm, kar zagotavlja udobje tudi za tiste z nekoliko večjimi postavami. V salonu se lahko pohvali celo z višino 200 cm.
Poleg salona se na krovu nahaja še komandni most, kuhinja in jedilnica, kjer lahko udobno obeduje do 6 oseb. Za tiste, ki uživajo v svežem zraku, pa je na krmi plovila sedežna garnitura z mizo za katero lahko večerja celotna posadka, lahko pa se pretvori v udobno sončno ploščad.
Streha plovila je kompaktna izdelana iz stekloplastike. Na njej je veliko strešno okno, ki s salon spušča veliko dnevne svetlobe. Okno odpremo s pritiskom na gumb kar zagotavlja dober pretok zraka in daje občutek, da plujemo z plovilom z odprto streho. C 37 Coupe je oblikovan brez ponjav. Lastniku se ne bo nikoli potrebno ukvarjati z nameščanjem ali snemanjem le teh pred ali po uporabi plovila. Če želimo združiti prostoren salon s krmo plovila, je potrebno le odpreti vrata.
Komandni most plovila je izjemno prostoren. Dva sedeža sta namenjena plovbi treh oseb, ki lahko sedijo ali pa stojijo med plovbo. Dve kabini se nahajata na spodnjem krovu. Obe sta ločeni z vrati, med njima pa je prostorna kopalnica, ki ima ločeno tuš kabino.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čet vse 10.82 mŠirina: 3.96 m
Ugrez: 1.07 m
Teža: 8,165 kg
Najvišja hitrost plovbe: 40 vozlov
Potovalna hitrost plovbe: 29 vozlov
Rezervoar za gorivo: 946 l
Rezervoar za vodo: 340 l
Rezervora črne vode: 132 l
Višina v salonu: 2m
Ležišč: 6
Fotogalerija: Carver 37
Več informacij pri zastopniku, podjetju AS Boats, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: iTa e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., www.as-boats.si
Vseh sedem ekip Volvo Ocean Racea je uspešno priplulo do cilja prve etape v Cape Townu.
Dvakratno prečkanje Atlantskega oceana je najhitreje opravila ekipa Abu Dhabi Ocean Racing. Sledile so ji ekipe Dongfeng Race Team, ekipa Brunel, kot četrta je priplula ekipa Vestas Wind nato Alvimedica, kot šesta ženska posadka SCA, zadnja pa je ciljno črto prečkala ekipa MAPFRE.
Nadaljevanje regate bo v soboto, 15.11.2014. V zalivu pred mestom Cape Town se bo odvila druga priobalna regata s pričetkom ob 14.00 uri po lokalnem času. V sredo, 19.11., se bodo ekipe podale na drugo etapo do Abu Dhabija. Prepluti bodo morali približno 6125 nmi Indijskega oceana. V cilju ekipe pričakujejo med 11. in 15. Decembrom.
Video: Pregled prve etape Allicante – Cape Town
Prvi dan Martinove regate za razred optimist in državnega prvenstva za razreda Laser Standard in Laser 4.7 je minil v pomanjkanju vetra.
Regatni odbor in jadralci so želeli odjadrati vsaj en plov, a je bila narava močnejša in jim to onemogočila. 153 jadralcev razreda optimist, 19 jadralcev razreda Laser 4.7 in 13 jadralcev v razredu Laser Standard tako nestrpno pričakuje jutrišnji dan in boljše vremenske razmere.
Tudi drugi dan Martinove regate v Izoli jadralci in organizatorji niso imeli sreče z vetrom. Uspeli so izpeljati le en plov, temu pa je sledil močan naliv in brezvetrje. Letošnja Martinova regata se je tako zaključila z le enim izpeljanim plovom.
Delni rezultati prvega in edinega plova:
Laser Standard:
1. Giovanni Coccoluto, ITA2. Alessandro Brezovec, ITA
3. Žan Luka Zelko, SLO
Laser 4.7:
1. Matija Succi, ITA2. Ivona Kosor, SRB
3. Andrej Fras, SLO
Optmist:
1. Peter Milivojevič, SLO2. Nicolo Sangermano, ITA
3. Martin Fras, SLO
Vir: JZS
Kljub izkušnjam, planiranju plovbe in previdnosti, pa na morju vseeno kdaj naredimo napako ali pa nam vremenske razmere prekrižajo načrte. V videu si lahko ogledate zbirko navtičnih nesreč. Nekatere so se končale srečno nekatere pa žal ne.
Prejšnji teden je potekal zaključek jadralske sezone v organizaciji Just Perfect Charter. Letošnja zaključna ruta se je pričela v sredo v marini Kaštela.
Pet jadrnic je v dopoldanskih urah izplulo iz marine proti otoku Ščedro. V šibkem vetru je bilo potrebno del poti prepluti s pomočjo motorja. Lepo sončno in toplo vreme so nekatere posadke izkoristile za postanek v idiličnem mestu Hvaru. Kljub zaključeni poletni sezoni, je bilo v mestu še vedno čutiti utrip poletja. Na glavnem trgu je bil postanek ob kavi in domačem pelinkovcu dobrodošel počitek pred nadaljevanjem poti proti zalivu Lovišče na otoku Ščedru. Flota jadrnic je v poznih popoldanskih urah priplula v zaliv, ki ga je že prekrila tema. Večer je minil na sidru, ob kuhanju zaslužene večerje, kozarcu vina in dobri glasbi.
V zgodnjih urah naslednjega dne je floto pot vodila zahodno od otoka Korčula. Postanek v zalivu Tri luke so posadke izkoristile za kopanje v morju, ki je imel še neverjetnih 22C. Seveda se je prilegla tudi hitra malica, nato pa smo plovbo nadaljevali proti otoku Lastovo, ki so ga številni obiskali prvič. Zapluli smo med otokoma Mrčaro in Lastovo, v Skriveno luko, Pasadur in Ubli, kjer smo si ogledali ostanke vojaških objektov. Po preplutih 35 nmi smo se približali zalivu Skrivena luka, kjer nas je med pristajanjem pričakala nenadna nevihta.
Tretji dan jadranja smo izkoristili za ogled svetilnika Struga na skrajnem jugu otoka Lastovo. Svetilnik se nahaja na pečini, ki se dviga dobrih 100 m nad morsko gladino. Zaradi višine pečine na kateri stoji, smo lahko uživali v izjemnih razgledih otoka Lastovo in odprtega morja. Zapihal je rahel vzhodni veter in flota je odplula proti Veli Luki na otoku Korčula. Na poti smo si ogledali še Lastovnjake, otočje na vzhodni strani Lastovskega arhipelaga ter v luko prijadrali v poznih popoldanskih urah. V Veli Luki je bila organizirana večerna zabava od živi glasbi. Tema večera so bile času primerno čarovnice. Ob dobri glasbi se je zabava zavlekla v pozne jutranje ure. Naslednji dan smo plovbo nadaljevali v kraj Sv. Nedjeljo na otoku Hvaru. Del flote je iz Vele luke izplul v zgodnjih jutranjih urah. Zgoden prihod v Sveto Nedjeljo so izkoristili za ogled kraja in cerkvice, ki se nahaja v votlini med Sv. Nedjeljo in najvišjo točko otoka Hvara, vrhom Sv. Nikola. Ker so dnevi v novembru že prekratki, se nam ni uspelo povzpeti na najvišji vrh in smo se morali zadovoljit z obiskom cerkvice Sv. Nedjelja v votlini.
Po prihodu v luko smo toplo poletno popoldne izkoristili za kopanje, nato pa nas je že čakala večerja v gostilni Tamaris. Odlično pripravljeni hladni morski predjedi je sledila hobotnica in sočna teletina iz podpeke. Po večerji so najboljše čarovnice prejele nagrade za maske, najhitrejši skipperji pa nagrade za hitro jadranje. Ob glasbi je zabava potekala vse do jutranje zore. Ker je bil to zadnji dan jadranja, smo zgodaj izpluli iz marine. Najhitrejši so čas izkoristili še za postanek na jutranji kavi v mestu Hvaru, nato pa nadaljevali s plovbo na sever, skozi Splitska vrata proti marini Kaštela, kjer se je letošnje zaključno jadranje tudi končalo.
Vidimo se naslednje leto na otvoritvi jadralne sezone S.O.S. 2015 v začetku meseca aprila.
Fotogalerija: Jesenska ruta 2014
Just Perfect Charter
Vasilij Žbogar je začetek novembra odpotoval v Valencijo, kjer nadaljuje s treningi pred začetkom naslednje sezone v razredu finn.
S pripravami je začel že oktobra v domači Izoli, na skupnih treningih je z veslačem Iztokom Butinarjem v Veslaškem klubu Argo poskrbel za osnovno telesno pripravljenost.
Vasilij Žbogar in drugi jadralci razreda finn zbrani v okviru Dinghy Academy začnejo dan v telovadnici, kjer pod nadzorom kondicijskega trenerja skrbijo za telesno moč in kondicijsko pripravljenost, popoldanski del dneva pa je posvečen treningu na morju.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si/ ; Foto: Blaž Samec
Moj navtični dnevnik avtorjev Gregorja Jeretiča in Tomaža Gregoriča je prvi in edini popoln navtični dnevnik v slovenskem jeziku, ki vam bo nudil pomoč pri načrtovanju in spremljanju plovbe.
Vanj boste lahko vpisovali vse svoje spomine, vtise z navtičnih doživetij, zanimive kraje, ki ste jih obiskali. V njem boste lahko vodili vse podatke o plovilu in opremi, ki se nahaja na vašem plovilu, ter vodili evidenco popravil in vzdrževanja plovila. Za pomoč pri plovbi so v dnevniku navedene uporabne informacije za področje Jadrana.
Moj navtični dnevnik vsebuje:
- načrtovanje in spremljanje plovbe,- zapisovanje spominov o vaših navtičnih doživetjih,
- vodenje podatkov o plovilu in opremi,
- vodenje evidence vzdrževanja,
- uporabne informacije za področje Jadrana,
- in še mnogo več na 240 straneh.
Navtični dnevnik bo postal vaš nepogrešljiv sopotnik na vsaki plovbi, z vsemi podatki in informacijami bo koristil vašim prihodnjim navtičnim podvigom in bo neprecenljiv spomin na vaša navtična doživetja.
Cena dnevnika je 19,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 5,00 EUR.
Podjetje Lehr, ki se zavezuje ekološki sprejemljivosti, je trgu predstavilo novi izvenkrmni motor, ki ga poganja propan.
Novi motor ima 15 KM in je že četrti motor v prodajni paleti izvekrmnih motorjev in hkrati prvi motor a 15 KM, ki ga poganja propan na svetu. V podjetju so že predstavili tri motorje z manjšimi močmi. Trenutno so v prodajni paleti motorji z 2.5 KM, 5.0 KM, 9.9 Km in sedaj še največji s 15 KM.
V navtiki je uporaba plina kot pogonskega sredstva še zelo redka. Vsi smo se že srečali z osebnimi vozli na plinski pogon, mestni avtobusi in taksiji, ki vse bolj pogosto uporabljajo plin, sedaj pa se je plin začel pojavljati tudi v navtiki. Bernardo Horzer, ustanovitelj in lastnik podjetja Lehr, si je vedno želel, da bi se plin uporabljal tudi v navtiki. Po dolgih letih razvoja, so lahko svoje produkte razvili do te mere, da so dostopni uporabnikom. Vsi njihovi motorji so 4 taktni in za pogon uporabljajo gorivo, propan, ki ima oktansko število 110. Velika prednost pri uporabi plina za pogon je zmanjšanje števila trdih delcev v izpustih, ki je v primerjavi s dieselskimi motorji manjša za 95%.
Manjša modela 2.5 in 5.0 imata nameščen nosilec za namestitev standardne praktične kartuše za plin s prostornino 0,5 litra, ki pri manjšem motorju zadošča za eno uro uporabe, pri večjem pa za pol ure uporabe (pri maksimalni obremenitvi). Oba motorja je možno priključiti tudi na standardno plinsko jeklenko. Večja dva modela s 9.9 in 15 KM lahko priključimo na vse standardne plinske jeklenke. Poraba 9.9 KM motorja znaša manj približno 4,5 l plina na uro, medtem ko večji potroši 5,5 l propana na uro (pri maksimalni obremenitvi).
Vir: http://golehr.com/
Atlantska oceanska cesta je 8,3 km dolga cesta, ki poteka preko norveškega arhipelaga in povezuje otok Averoy s celino, natančneje polotokom Romsdalshalvoya.
Cesta poteka med vasema Karvag na otoku Averoy in Vevang pri Eidi. Poteka preko številnih majhnih otokov, ki so povezani s številnimi viadukti in osmimi mostovi, med katerimi je najbolj impozanten most Storseisundet. Cesta velja za eno najlepših in najnevarnejših cest, saj jo močni vetrovi in visoki valovi z Atlantskega oceana spremenijo v pravo adrenalinsko pustolovščino.