Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine
Navtični abomna 2025 – 7 online predavanj, ki jih pred začetkom sezone ne smete zamuditi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni.
Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev.
Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore.
Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju.
NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU
7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju.
- Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
- Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo
- Priprava in izvedba vplutja in izplutja.
- Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal.
- Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi.
- Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza.
- Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini.
- Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo.
- Kako dve jadrnici zvezati skupaj.
- Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
- Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju
- Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana.
- Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak.
- Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom.
- Osnovna uporaba varnostne opreme.
- Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe.
- Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje.
- Nastavitve jader glede na smer in moč vetra
- Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo.
- Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo.
- Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice.
- Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader.
- Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere.
- Problematika nenadnega preleta buma.
- Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter.
- Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo.
- Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
- Najpogostejša vprašanja skipperjev
- Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom.
- Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje).
- Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti.
- Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah.
- Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja.
Partnerji:
- Karpo
- Spinaker.si
- eNavtika
- JK Loka Timing
Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Navtični abonma 2025 – 7 online predavanjNova jahta Bering 75 iz ladjedelnice Bering je ultimativno plovilo za navtike, ki bi radi s svojim plovilom obiskali najbolj skrite in oddaljene kraje na svetu. Bering 75 je prava ekspedicijska jahta.
V ladjedelnici Bering so z Bering 75 uspeli združiti sposobnosti raziskovalne oziroma ekspedicijske motorne jahte z vsem udobjem, ki ga nudi moderna razkošna potovalna jahta.
Bering 75 je težka izpodrivna jahta, ki je izdelana izjemno robustno in omogoča plovbo v najzahtevnejših morjih. Obliko trupa je podedovala po preizkušenih čezocenskih izpodrivih potovalnih jahtah. Posebno pozornost so namenili najbolj obremenjenim delom plovila, jih dodatno ojačali in nastalo je robustno in zanesljivo plovilo, s katerim lahko brezskrbno plujemo tudi v zelo težkih vremenskih razmerah in visokih valovih odprtih oceanov.
Stabilnost pri plovbi so zagotovili z uporabo dobro preizkušenega načela visoke teže glede na velikost plovila. Njena teža znaša 135 ton in je mnogo težja, kot so vsa plovila v tem segmentu. Jahto so oblikovali tako, da ima zelo nizek center gravitacije, kar zmanjšuje možnost, da bi se plovilo prevrnilo v visokih valovih in ji daje večjo stabilnost pri plovbi v manj razburkanem morju. Jahto so v celoti izdelali tako, da je zanesljiva. Oprema na plovilu je minimalna. Izbirali so takšno, ki je neštetokrat preizkušena in ne bo odpovedala v trenutkih ko jo najbolj potrebujemo.
V jahto so vgrajeni ogromni rezervoarji za gorivo s kapaciteto 26.500 litrov. Nobeno pristanišče na svetu ni preveč odmaknjeno za to plovilo. Rezervoar za vodo ima prostornino 3800 litrov, kar bo zadostovalo tudi za daljša potovanja. Z uporabo desalinatorja pa tudi na več tednov trajajočih raziskovalnih ekspedicijah ne bodo nikoli doživele, da bi vode na krovu zmanjkalo.
Potovalna hitrost plovila znaša 8 vozlov. Največja hitrost plovbe znaša 11 vozlov. Pri potovalni hitrosti je doseg plovila preko 3000 navtičnih milj.
Na jahti je prostora za 8 oseb. V štirih prostornih kabina je poskrbljeno za vse potrebno udobje. Vsaka kabina ima lastno kopalnico. Vsi materiali so skrbni izbrani in končna izdelava je vrhunska in bo zadovoljila tudi najzahtevnejše kupce.
Bering 75 je pravi užitek za raziskovalce. Zaradi majhnega ugreza, ki znaša le 1,8 m, lahko brezskrbno plujemo bliže obali, tisti, ki pa jih kličejo modrine odprtih oceanov, pa se lahko brezskrbno odpravijo na pot do najodročnejših krajev sveta.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 22.90mDolžina vodne linije: 21.44m
Širina: 6.80m
Višina nad vodno linijo: 8.00m
Ugrez (polna obremenitev): 1.80m
Teža: 135.0 ton
Rezervoar za gorivo:26.500 l
Rezervoar za vodo: 3800 l
Potovalna hitrost: 8 vozlov
Najvišja hitrost: 11 vozlov
Doseg: 3000+ nmi
Včeraj se je pričela druga etapa regate Volvo Ocean Race. Iz južnoafriškega Cape Towna je sedem jadrnic zaplulo proti Abu Dhabiju.
Plovba ob vzhodni afriški obali je nevarna zaradi stalnih groženj piratov, ki so najbolj aktivni ob Somalski obali. Da bi se izognili morebitnim napadom na floto, so organizatorji omejili področje plovbe. Vse ekipe bodo morale pluti vzhodno od otoka Madagaskar, Reunion in Mauricius. Plovba je prepovedana tudi zahodno od ločnice med Sejšeli in vzhodnim rtom Arabskega polotoka.
Včeraj so ekipe iz Cape Towna zaplule proti jugovzhodu v vetru, ki je v sunkih presegal hitrosti 35 vozlov. Po 17 urah plovbe so razlike izjemno majhne. Na prvem mestu trenutno pluje ekipa Alvimedica, zadnja ekipa Vestas Wind pa zaostaja samo 6 nmi.
Pričetek druge etape regate si lahko ogledate v videu:
Sidrni vozel uporabljamo za privezovanje sidrne vrvi na sidrni škopec.
Pomemben je zato, ker omogoča varen privez sidrne vrvi na sidro. Vozel je zelo podoben vozlu za bojo, le da se ne oprime tako močno okrog privezne rinke in ostane rahlo ohlapen. Je zanesljiv in ga zlahka razvežemo.
Druga imena vozla:
- fisherman bend
V organizaciji Burin Yachting Cluba, Burin Yachtcharterja in Yacht Cluba Biograd je 7. in 8. novembra v akvatoriju pred Marino Kornati v Biogradu potekala šesta tradicionalna mednarodna regata Impression Sailing Week 2014 na jadrnicah Elan... več na: Mednarodna regata Impression Sailing Week 2014
Aktivisti Greeenpeacea z ladje Artcic Sunrise so z majhnimi gumenjaki mirno protestirali pred ladjo za vrtanje naftnih vrtin. Španske oblasti so odgovorile z brutalnim napadom in ogrozili človeška življenja.
Napad na plovila mirovnikov je opozorilo, kako daleč gredo oblasti, da zaščitijo interese naftnih družb.
Podjetje Rapsol je dobilo dovoljenje za izvajanje črpanja nafte na področju Kanarskih otokov Feurtoventure in Lanzarote. Kljub temu, da so kanarski otoki popularna turistična destinacija in so ekološko izjemno občutljivi, je naftni lobij uspel pridobiti potrebna dovoljenja. Greenpeaceovi aktivisti in domačini so se odločili, da mirno protestirajo, vendar njihova opozarjanja na možno ekološko katastrofo, Španska vlada ignorira.
Španske oblasti so se z gumenjaki zaletavali v plovila aktivistov. Pri tem je 23 letnega Italijana vrglo v vodo in mu zlomilo nogo. Po nesreči so ga s helikopterjem prepeljali v bolnico. Drugega aktivista, ki ga je nalet vojaškega plovila prav tako vrgel z gumenjaka in je utrpel manjše poškodbe, so zdravstveno oskrbeli na plovilu Greenpeacea.
Ta protest je bil prvi protest, ki so ga izvedli z ladjo Arctic Sunrise, po 300 dnevnem zadržanju ladje s strani ruskih oblasti. Rusi so ladjo zadržali zaradi protesta, ki ga je Greenpeace izvajal proti Gazpromu zaradi vrtanja v področju Arktike. Ko so Rusi ladjo izpustili, je odplula v Amsterdam, kjer so izvedli nujna popravila, sedaj pa so spet v akciji.
V petek ob 19.00 uri je kapitan ribiške ladje poklical Center za reševanje, ker se je njegova ribiška ladja potaplja.
Na 10 m dolgi ribiški ladji sta se v času nesreče nahajali dve osebi. Kapitan ladje, ki je tudi lastnik in še en ribič. Med plovbo sta trčila v obalo otoka Raba v bližini zaliva Mišnjak. Ker se je ladja močno poškodovala, je prišlo do vdora vode. Ker plovila nista mogla rešiti, sta skočila v morje in odplavala na obalo otoka. Njuno plovilo se je potopilo ob obali na globino približno treh metrov. Plovilo luške kapitanije Rab je na kraj nesreče priplulo ob 22.04 uri, ko je bila ladja že potopljena. Oba ribiča sta nesrečo preživela brez poškodb. Delavci luške kapitanije so lastniku plovila naložili, da mora že naslednji dan organizirati dvig ladje in prevoz do luke, kjer bodo izvedli nadaljnjo preiskavo o vzrokih nesreče.
V večernih urhah je voditelj plovila opravil nujni klic, da je v njihov katamaran začela udirati voda. Proti otok Mljetu, kjer se je zgodila nesreča, je Luška kapitanija napotila plovilo iz Korčule.
Na plovilu Vida Loca, 13,6 metrov dolgem katamaranu, ki pluje pod ameriško zastavo, je bilo v času nesreče 5 oseb. Delavci luške kapitanije so ugotovili da je plovilo poškodovano tako nad vodno gladino kakor tudi pod njo. V reševanje so vključili privatno podjetje za reševanje. Njihov potapljač je uspel zaščititi plovilo pod vodno gladino, tako da vanj ni več vdirala voda. Plovilo so nato odvlekli v Korčulo, kamor so prispeli ob 3.30 uri ponoči. V marini bodo plovilo dvignili iz vode ter sanirali poškodbo.
V nesreči nobeden izmed petih članov posadke ni bil poškodovan in k sreči ni prišlo do onesnaženja morja.
Kaj je botrovalo nesreči katamarana bo ugotovila naknadna raziskava.
Podjetje U-Boat Worx z Nizozemske je trgu predstavilo prvo privatno podmornico, ki je dovolj majhna, da jo lahko na svoje plovilo namestijo lastniki jaht.
Podjetje U-Boat Works je bilo ustanovljeno leta 2005 in svojim kupcem ponuja privatne podmornice. Njihovi izdelki so namenjeni tako profesionalni rabi, raziskovanju in turizmu. Zadnji model Super Yacht Sub 3 je bil oblikovan za lastnike superjaht, saj je podmornica dovolj kompaktna, da jo je enostavno namestiti na večjo jahto.
Super Yacht Sub 3 je ultralahka, kompaktna osebna podmornica, v katero se lahko namestijo 3 osebe, pilot in dva potnika. En model podmornice se lahko potopi do globine 150m, medtem ko se drugi lahko potopi vse do globine 300m. Poganjata jo 2 električna motorja z močjo 2,7 kW in ji omogočata plovbo do 3,8 vozla pod vodno gladino. Dodatno je opremljena tudi s patentiranim sistemom Freeboard Extender, ki omogoča odpiranje lopute podmornice, ko so na površini visoki valovi.
Notranjost podmornice je pod pritiskom in ima vgrajeno klimatsko napravo. Zračni tlak znaša 1 atmosfero zaradi česar je počutje v podmornici enako kakor na površini. Sedeži so usnjeni, veliko okroglo steklo omogoča neoviran pogled v okolico.
Kljub svoji majhnosti je oblikovana tako, da lahko premaguje močne morske tokove in omogoča varen ogled morskih globin.
Tehnični podatki:
Št. potnikov: 1 pilot + 2 potnikaNajvečja globina: 150 m/300 m
Avtonomija: do 8 ur
Tip: suha podmornica (1 atmosfera)
Klasifikacija: DNV-GL
Velikost: 285 cm x 235 cm x 174 cm (DxŠxV)
Teža: 3700 kg
Nosilnost: 350 kg
Pogon: Električni
Horizontalni pogon: 2 x 2.7 kW (ali 2 x 5.0 kW)
Vertikalni pogon: 2 x 2.7 kW
Hitrost na površini: 2.8 vozla, 3.8 vozla z 5.0 kW motorji
Hitrost pod vodo: 2.5 vozla, 3.5 vozla z 5.0 kW motorji
Vir: http://www.uboatworx.com/
V soboto 15.11. se je pred južnoafriškim mestom odvila druga priobalna regate letošnjega Volvo Ocean Race-a. Sedem ekip je jadralo pred številnimi gledalci v oblačnem vremenu in sunkovitem vetru.
Ekipa Abu Dhabi Ocean Racing, ki je jasno napovedala naskok na letošnjo lovoriko Volvo Ocean Race s svojo zmago v prvi etapi regate od španskega Allicanteja do južnoafriškega Cape Towna, se je izkazala tudi na drugi priobalni regati.
Flota se je razdelila že na začetku same regate. V zalivu Table bay pod znamenitimi gorami Table je veter pihal s hitrostmi med 12 in 20 vozlih z močnimi sunki. Da je bila regata še bolj zanimiva so poskrbeli deževni oblaki.
Ekipa Abu Dhabi je že pokazala, da lahko odlično jadrajo v težkih pogojih in da sprejemajo pravilne taktične odločitve. Po le 20 minutah jadranja je že kazalo, da imajo zmago v žepu. Njihovemu najbližjemu zasledovalcu, ekipi Alivimedica, se je strgalo njihovo prednje jadro in razlika se je še povečala. Do cilja niso izpustili vodilnega položaja. Z zmago so zasedli tudi prvo mesto v skupni razvrstitvi priobalnih regat. Ne pozabimo, prvo regato v Allicanteju so končali na drugem mestu.
Za drugo mesto sta se borila ekipi Brunel in ženska posadka SCA. Skipper ekipe Brunel, Bouwe Bekking in njegova posadka so na regati res prekosili same sebe in v cilj pripluli pred ekipo SCA, ki si je s tretjim mestom priborila že druge stopničke. Sledile so ekipe Dongfeng, Vestas, Alvimedica in MAPFRE.
Regata se bo nadaljevala 19.11.2014, ko bo flota zaplula proti Abu Dhabiju. Čaka jih 6125 nmi dolga plovba preko Indijskega oceana.
Video priobalne regate v Cape Townu:
Letošnja Marinova regata se lahko pohvali z najštevilčnejšo udeležbo jadralcev do sedaj in z nesrečnim dogodkom, padcem enega izmed članov posadke v morje.
V oblačnem in suhem vremenu, ki ga je spremljal zmerni jugo je po startu povedla hrvaška Paikea z Robertom Zmikićem za krmilom, vendar je kmalu pokazala svojo premoč Megaenergija, ki jo je krmaril Miha Muraus, sledila jima je Taia z Goranom Djordjevičem za krmilom. Prepričljivo vodstvo Megaenergije, pa je bilo na obračalni boji pred rtom Seča že vprašljivo, saj so takoj po dvigu genakerja izgubili enega člana posadke, vendar so ga po nekaj manevrih potegnili iz morja še preden jih je uspela Paikea ujeti.
Zanimiv boj se je odvijal za osmo mesto med Potepinko 3 (Janez Škrlep) in Tino (Tine Bajt). V vetrni luknji na ciljni liniji je Potepinka 3 uspela ugnati Tino za vsega 8 sekund.
Cilj je prva prečkala Megaenergija, sledile pa so Paikea, Taia, Daphne, Mesto Novo Mesto, Little Big Man, Nika 2, Potepinka 3, Tina, Black Magic, Feru, Corna, Jagoda, Migrena, Mimi Aldebaran, Mana in Flicka, medtem ko Anna Bel ni uspela prijadrat do cilja.
Po regati je sledila razglasitev rezultatov in martinovanje.
Vir: JZS