Zadnje iz eTrgovine

39.00€

Ste ugotovili, da je Jadransko morje premalo za vas in vašo posadko? Razmišljate o  tem, da bi se podali v Mediteran ter nadaljevali plovbo v Atlantski ocean?

Slovenski jadralec Jasmin Čauševič se je v preteklih letih podal na plovbo iz Jadrana. Najprej je zaplul v Mediteran, prečkal Gibraltarsko ožino ter prvo etapo plovbe končal v Kanarskih otokih. V drugi etapi se je s Kanarskih otokov podal proti Kapverdskim otokom, nato pa sam prečkal Atlantski ocean in uspešno pristal na Karibih.

V času njegove plovbe so nastale tri knjige, ki podrobno opisujejo dogajanja med plovbo, njegove občutke ter številne napotke za plovbo po oceanih tudi, kadar se na plovbo odpravite sami.

Komplet treh knjig:

Redna cena: 66,90 EUR

Akcijska cena: 39,00 EUR (samo za naročnike eNavtike)

 

Akcijska cena samo do 22.1.2019

Jasmin Čauševič - Komplet potopisov

Zadnji video

Plovila z dvema motorjema imajo številne prednosti pred plovili z enim samim. Prva prednost je nedvomno ta, da imamo pri odpovedi enega motorja, še vedno na voljo drugi motor s katerim bomo lahko pripluli do varnega zavetja. Druga ključna prednost pa so izjemne sposobnosti manevriranja.

Poglejmo si kako lahko na različne načine uporabljamo prednosti dveh motorjev.

Kadar imamo v plovilo vgrajena dva motorja lahko vsakega izmed njiju uporabljamo ločeno. Izbiramo lahko izhodno moč posameznega morja, prestavo (naprej-nazaj), medtem ko je smer pogonov oziroma krmila enaka.

Manevriranje z enim motorjem

Ker sta motorja in tudi pogona nameščena izven vzdolžne osi motorja, bomo pri uporabi le enega na plovilo delovali z navorom. Zaradi tega bo plovilo začelo spreminjati smer, zavijati. Predpostavimo, da imamo krmilo v nevtralnem položaju in ga med manevri ne spreminjamo. Če vključimo desni pogon naprej, bo začelo plovilo pluti naprej in zavijati v levo. Desni pogon bo plovilo potiskal naprej, levi pogon pa ga bo zaradi upora zaviral. In obratno. Če vključimo levi pogon naprej, bo plovilo začelo pluti naprej in zavijati v desno smer. Pri vzvratni plovbi je podobno. Če desni pogon vključimo nazaj, bo plovilo pričelo pluti nazaj in krma bo zavijala v levo. Če vključimo levi pogon nazaj, bo plovilo pričelo pluti nazaj in zavijati v desno. Ker imajo motorna plovila vertikalno krmno zrcalo, ki nudi velik vodni upor, bo vzvratna plovba v primerjavi z plovbo naprej nekoliko manj učinkovita. Oziroma z istimi obrati motorja bomo pluli naprej nekoliko hitreje kot nazaj.

V kolikor imamo plovilo z osovinskim pogonom moramo pri manevriranju upoštevati še bočni zanos zaradi desno ali levo sučnega propelerja. Več o tem v članku: Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje

Manevriranje z dvema motorjema

Lastnost vsakega posameznega pogona lahko združimo in z enostavnim manevrom plovilo obrnemo praktično na mestu. Če želimo obrniti plovilo v smeri urinega kazalca okrog vertikalne osi, manever izvedemo na naslednji način.

  1. krmilo poravnamo v nevtralni položaj, motor v (N) (slika 1)
  2. desni pogon prestavimo v vzvratno prestavo (R) (slika 2)
  3. levi pogon v položaj naprej (F) (koraka 2 in 3 lahko izvedemo istočasno) (slika 2)
  4. prilagodimo plin desnega pogona. Desni motor mora delovati na nekoliko višjih obratih zaradi večjega upora krmnega zrcala plovila. (slika 3)
  5. počakamo, da se plovilo obrne
  6. obračanje zaustavimo s kratko zamenjavo smeri plovbe na obeh pogonih (max 1s) (slika 4)
  7. oba pogona prestavimo v nevtralni položaj (N) (slika 5)

Komentarji