Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 13.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo prvo predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav.
Na letošnjem prvem predavanju bomo govorili o:
- Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje.
- Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa.
- Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu.
- Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine).
- Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije.
- Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru.
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 13.2.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Nakup celotnega abonmaja 7x40 EUR=280 EUR - 90 EUR popust=190 EUR
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morjuVasilij se je pretekli konec tedna na Blatnem jezeru udeležil madžarskega odprtega državnega prvenstva v razredu finn, na katerem se je pomerilo 55 jadralcev iz petih držav. S konstantim jadranjem v devetih plovih si je Vasilij zagotovil prvo mesto, pred odličnim domačinom Berceczom Zsomborjem, ki z Vasilijem trenira v Valenciji, in Hrvatom Ivanom Kljakovičć Gaspićem, še enim vrhunskim jadralcem razreda finn. S tem uspehom Vasilij zaključuje niz odličnih uvrstitev v letošnji sezoni.
Oktobra pa ga kot taktika posadke maksi jadrnice Esimit Europa 2 čakata regati za pokal Bernetti Lombardini in znamenita Barkolana, na kateri bo Esimit Europa 2 branil tri zaporedne zmage.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Cserta Gábor
Regata Clipper Round the World Race je že postregla s prvimi zanimivostmi. Po začetku v Londonu in tako imenovani ogrevalni regati do Francoskega Bresta, je sedaj flota 12 jadrnic na poti proti Riu de Janeiru.
Prvi del poti preko Atlantskega oceana je postregel z zanimivim jadranjem in prvimi pravimi preizkušnjami za nova plovila in jadralce. Vetrovi so dosegali hitrosti preko 44 vozlov in jadrnice Clipper 70 so pospešile vse do 30 vozlov. Direktor regate Justin Taylor je povedal: "Hitrosti vetra so omogočale jadrnicam, da so glisirale s hitrostmi preko 20 vozlov. Skipper Eric Holden je na jadrnici Henri Lloyd zabeležil najvišjo hitrost kar 30,7 vozla. To so praktično maksimalne hitrosti, ki smo jih predvidevali za te jadrnice. Verjetno bodo v prihodnosti dosegli še višje hitrosti, saj skipperji sedaj jadrajo še bolj konzervativno. Posadke še niso popolnoma uigrane, ko pa bodo, pa bomo verjetno priča bolj agresivnemu jadranju."
Hitro jadranje pa se je za celotno floto jadrnic končalo, ko so pripluli v področje Doldrums, v Ekvatorialnem področju Atlantskega oceana, kjer se večina jadralcev sreča z pomanjkanjem vetra. Celotna flota dosega trenutno hitrosti le med 2 in 4 vozli. V vodstvu je ekipa Henri Lloyd, ki jo do cilja loči še 1950 nmi, ekipi Velika Britanija in Derry~Londonderry~Doire zaostajata dobrih 20 milj, zadnja pa je ekipa Jamaica, ki zaostaja 150 nmi in jo tako do cilja loči 2100 nmi.
Zgodba družine Sastre se je začela daljnega leta 1978 z ladjedelnico Astilleros Menorca z gradnjo manjših ribiških bark Leut. Leta 1997 je rojena blagovna znamka Menorquin Yachts, zaradi povečanega povpraševanja po daljših plovilih. Tako so nastali modeli Menorquin 130 in kasneje še Menorquin 160 in 180. Leta 2006, ko je bilo podjetje v vrhuncu, se je družina Sastre odločila da podjetje proda.
V letih 2010-2011 je nastala tretja generacija družine Sastre: Sasga Yachts – popolnoma nov produkt, ki je boljši v vseh pogledih: v komfortu, stabilnosti, hitrosti, bivanju in učinkovitosti. Njihova najbolj poznana karakteristika se skriva pod vodo: inovativen trup z zmanjšano porabo goriva in z še boljšimi plovnimi lastnostmi.
Ladjedelnica Sasga je predstavila prvi model leta 2011 in sicer Sasgo 42, ki se je kasneje preimenovala v Minorchino 42. Že takoj na začetku je barka doživela velik uspeh na tržišču.
Lansko leto je bil širši javnosti predstavljen model Minorchino 54, kateri je »nadomestil« priznani model Menorquin 160. Minorchino 54 se ponaša s tremi razkošnimi kabinami, dvema kopalnicama ter kuhinjo v podpalubju. Pod hard topom se skriva razkošno odmerjen salon s komandnim mestom.
V razvoju je trenutno najmanjši model Minorchino 32, kateri bo kmalu razveseljeval ljubitelje tovrstnih plovil.
Podrobneje vam bomo njihove modele predstavili v naslednjih novicah.
Za dodatne informacije se lahko obrnete na zastopnika plovila Stal d.o.o., 01/ 42 33 540, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..
Slika zgoraj desno: Minorchino 42 HT; slika spodaj: Minorchino 32 (nov model).
Novi Pershing 62 je izjemno pomembna novost tega proizvajalca prestižnih plovil, ki se ponašajo z napisom Made in Italy. Sami pravijo, da je nova jahta pravi biser.
Pershing je eno izmed podjetij, ki je del grupacije Ferretti Group. Njihovi izdelki so vedno nekaj posebnega. Vsi spadajo v razred izjemno zmogljivih motornih jaht, ki merijo od 15 pa vse do 35 metrov. Novi Pershing 62 je premierno predstavitev doživel pred dnevi na salonu v Cannesu, predstavljen pa bo tudi v Genovi na 53. mednarodnem salonu, ki bo potekal med 2. in 6.10.2013.
Novi Pershing 62 meri v dolžino 18,94 v širino pa 4,80 metra. Oblikoval ga je Fulvio De Simoni v sodelovanju z AYTD (Advanced Yacht Technology & Design) in ekipo inženirjev iz grupacije Ferretti. Tudi novi model je podedoval lastnosti značilne za plovila iz te tovarne. Funkcionalnost, varnost, udobje in visoke zmogljivosti so odlike, ki bodo vsakemu lastniku zagotovile vrhunske užitke na morju.
Pershing 56 in 58 sta najuspešnejša modela iz te tovarne in sta bila prodana v več kot 70 primerkih. Naravna evolucija je pripeljala do razvoja novega modela Pershing 62. Zanj so značilne elegantne linije pa kljub temu agresiven in športen profil. Kljub njegovi športnosti je tudi novi Pershing 62 družinska jahta. Lastniška kabina se nahaja na premcu. S sodobnejšim oblikovanjem in dvema oknoma, so zagotovili veliko naravne svetlobe. Nov model je na voljo z dvema motornima različicama. Lahko se odločite za dva MTU 10V 200 M84 motorja z močjo 1381 KM ali pa dva MTU 10V 2000 M93, ki razvijeta po 1524 KM.
Z močnejšimi motorji jahta doseže končno hitrost 46,5 vozla. Potovalna hitrost pa znaša 42 vozlov. V standardni opremi so Searex površinski propelerji, če pa želite je možno vgraditi tudi Autotrim sistem.
Novi Pershing ima številne novosti. Na krmi je vgrajen nov sistem za hranjenje, spuščanje in dvigovanje pomožnega čolna v vodo. Ta je bil sedaj nameščen le na večjih modelih. Mobilna zložljiva platforma v srednjem delu omogoča enostavno in hitro rokovanje s pomožnim čolnom ter njegovo nameščanje v garažo ali spuščanje v vodo. Namesto dvigala je temu namenjeno vitlo. Poležavanju na soncu sta namenjena dva prostora. Eden na krmi plovila, drugi na kopalni ploščadi oziroma platformi. Prednje vetrobransko steklo poudarja kvaliteto izdelave te tovarne. V širino meri 3,7 m in je izdelan iz enega samega kosa laminata. Tako prednje steklo je bilo prvič nameščeno na Pershing 64, kasneje pa so ga pričeli vgrajevati tudi v druge modele v grupaciji Ferretti.
Glavni salon je izdelan iz ebenovine. Vanj vstopimo skozi drsna vrata, ki so del velikega okna. Izdelek je posebej za Pershing razvilo podjetje Besenzoni. S tem lahko združimo krmni del plovila in glavni salon v en luksuzen prostor primeren za druženje z gosti.
Vsa plovila iz ladjedelnice Pershing so izdelana po željah kupca. Prvi je bil izdelan v standardni različici s tremi kabinami. Lastnikova kabina, VIP kabina in kabina za goste imajo vsako svojo kopalnico. Kopalnica v sobi za goste ima dva vhoda. Eden iz kabine, eden pa neposredno iz hodnika. Tako lahko to kopalnico uporabljamo tudi za dnevno uporabo.
Jahto je možno naročiti tudi v dvokabinski različici. V tem primeru kabina za goste postane dnevna soba z veliko zofo, ki jo lahko pretvorimo tudi v posteljo, če to potrebujemo. Obe različici plovila imata posebno kabino za posadko, ki ima dostop na krmi plovila. V kabini je enojna postelja in kopalnica.
Predstavitev novega Pershinga 62 bo to jesen prikazala nov koncept jahte z izjemnimi plovnimi lastnostmi in inteligentno uporabo prostora. Jahta nudi izjemno udobje tako na sidru, kakor med plovbo. V ladjedelnici zagotavljajo, da bo novi model posebej uspešen zaradi prilagodljivosti notranjega prostore, ki si ga bo lahko vsak lastnik izbral glede na svoje potrebe.
Fotogalerija: Pershing 62
Tehnični podatki:
Dolžina čez vse: 18,94 m - 62 ft 1 in Dolžina vodne linije: 14,63 m - 47 ft 11 in Širina: 4,80 m - 15 ft 8 in Vgrez: 1,43 m - 4 ft 8 in Teža praznega plovila: 33.350 kg - 73,523 lbs Maksimalna teža: 39.000 kg - 85,979 lbs Rezervoar za gorivo: 3.200 l - 845 US gal Rezervoar za vodo: 740 l - 195 US gal Max. Število oseb: 14 Motorji: 2 kom MTU 10V 2000 M84, 1381 KM Največja hitrost: 43,5 vozlovPotovalna hitrost: 40 vozlov Motorji: 2 kom MTU 10V 2000 M93, 1524 KM. Največja hitrost: 46,5 vozlov Potovalna hitrost: 42 vozlov Doseg: 300 nmi Št. kabin: 3 Št. kabin za posadko: 1 Št. kopalnic: 3+1Vir: http://www.pershing-yacht.com/
Pretekli konec tedna se je v Piranskem zalivu v organizaciji JK Pirat odvilo odprto državno prvenstvo za olimpijske razrede, razpisano za razrede laser, laser radial, finn, 470 in jadralce na deski v RS:X.
Vabilu se je odzvalo osem laseristov in šest posadk v 470, ki so v treh regatnih dneh opravili osem plovov. Vetra ni bilo veliko, zato so se jadralci na vodo običajno odpravili šele zgodaj popoldne, ko je zapihal blag SZ veter, v nedeljo pa maestral. V razredu 470 sta se najbolj med najboljše tri redno uvrščala člana domačega kluba Matjaž Puh in Matija Romih (14 točk), ki sta dobro jadranje kronala tudi z nazivom državnega prvaka. Podprvakinji sta postali Tina Mrak in Veronika Macarol (JK Pirat, 15 točk), bronasto odličje pa je pripadlo ekipi Domen Stepančič in Jakob Božič (JK Burja, 17 točk).
Med laseristi se je pomerilo osem jadralcev. Prepričljivo je slavil Nik Pletikos (JK Burja, 9 točk) pred Matejem Valičem (JK Jadro Koper, 18 točk) in Timom Podlogarjem (JK Burja, 22 točk).
»Zelo smo zadovoljni, jadralci so bili izkušeni in profesionalni, tudi vreme nam je bilo izjemno naklonjeno, zato smo lahko prvi in drugi dan izpeljali tri plove in zadnji dan dve regati. Žal nam je le, da so se povabilu odzvali le jadralci teh dveh razredov,« je povedala Vera Maraspin Čarman, vodja organizacijskega odbora pri JK Pirat.
Jadralci JK Pirat so novi državni prvaki v team raceu
V organizaciji ŠD Piran se je včeraj popoldne zaključilo dvodnevno odprto državno prvenstvo v ekipnem jadranju – team raceu za optimiste. Regate se je udeležilo enajst ekip iz Slovenije in Italije, ki jih je sestavljalo več kot 50 mladih jadralcev. V soboto so v round robinu odjadrali vsak z vsakim, v nedeljo pa so sledili polfinale ter mali in veliki finale, s čimer je bil v ugodnih vremenskih razmerah izpeljan celoten predviden program. V malem finalu sta se pomerili ekipi JK Izola in ŠD Piran 1, v finalu pa JK Pirat 1 in JK Jadro Koper, ki je po dveh letih moral zlato medaljo prepustiti jadralcem JK Pirat, ki so s srčno borbo za vsak meter zasluženo osvojili naslov državnih prvakov. Državni podprvaki so tako postali jadralci JK Jadro Koper in bronasti jadralci ŠD Piran 1.
V petek, 20.9. se je v Portorožu končalo svetovno prvenstvo razreda fireball. 79 jadralcev iz Velike Britanije, Češke, Irske, Švice, Nemčije, Italije, Francije, Belgije, Kanade in Slovenije se je od nedelje borilo za prestižne naslove. V petih regatnih dneh so odjadrali osem regat, danes na žalost ni bilo dovolj vetra oziroma je bil ta preveč nestabilen. Tudi ostali dnevi so se večinoma začeli z odlogom starta, saj se je veter običajno stabiliziral šele sredi popoldneva.
Današnji zadnji regatni dan bi lahko še marsikaj spremenil in večina jadralcev je upala, da bodo danes lahko odjadrali vsaj eno regato, deveto po vrsti, ki bi omogočila odbitek dveh najslabših uvrstitev. Veter jih žal ni uslišal, start je bil najprej prestavljen na zgodnje popoldne, ko se je flota v blagem maestralu le napotila na regatno polje. Prvi start je bil zaradi močnega zasuka vetra prekinjen že takoj po začetku predstartne procedure, skoraj dve uri kasneje pa se je z regatne jadrnice zaslišal signal za drugi poskus. Tudi tega je na žalost prekinil veter, ki je le 30 sekund pred začetkom regate močno obrnil in padel na manj kot pet vozlov, kar ne bi omogočilo veljavne regate. Do 15. ure, ko naj bi bil na zadnji regatni dan izpeljan zadnji možen start, je bilo le še 15 minut in ker veter ni obetal dovolj stabilnih razmer, se je regatni odbor odločil zaključiti regatni dan, s tem pa tudi jadralski del tega svetovnega prvenstva.
Včerajšnji rezultati so tako tudi uradna razvrstitev za svetvno prvenstvo. Vsi trije najprestižnejši naslovi so šli v angleške roke; svetovna prvaka sta postala Tom Gillard in Simon Potts (25 točk), podprvaka Christian Birrell in Sam Brearey (27 točk), tretje mesto pa sta zasedla evropska prvaka (naziv sta prijadrala prejšnji teden prav tako v Portorožu) Matt Burge in Richard Wagstaff (34 točk). Britanci so zasedli prvih enajst mest, sledita jim dve češki ekipi. Najbolje uvrščena slovenska posadka sta Marko Kocjančič in Aljaž Jadek na 24. mestu.
Tom Gillard in Simon Potts: »Odleglo nama je. Danes sicer nismo jadrali, čeprav sva si tega želela. Velika hvala najinemu sponzorju P&B in ostalim. Veliko regat smo odjadrali na tem svetovnem prvenstvu, a sva vseeno prepričana, da si je večina flote želela dveh zadnjih današnjih. Za nama je bilo kar nekaj ekip, ki bi se sicer spopadle za mesta med tretjim in šestim. Škoda, saj se je veter dvignil ravno ko je vodja regate Tonko objavil konec, torej – hvala Tonko!«
Christian Birrell in Sam Brearey: »Prvenstvo je bilo odlično organizirano, celotna slovenska ekipa se je res potrudila. Žal nama je, da danes nismo jadrali, mogoče bi vodja regate moral počakati še zadnjih 15 minut, ko se je naredilo nekaj vetra. Nekoliko sva razočarana, da nisva imela možnosti zajadrati v zadnjih dveh regatah, a če bi bolje jadrala v prvem delu prvenstva, tega zadnjega nastopa niti ne bi tako potrebovala. Vseeno, prvenstvo je bilo zelo dobro, Portorož ponuja odlične jadralne pogoje, vsi so bili zelo prijazni in gostoljubni, celotna britanska ekipa se je imela odlično.«
Matt Burge in Richard Wagstaff: »Seveda bi raje zmagala, vendar sva tudi s tretjim mestom zadovoljna. Sva na stopničkah, in če temu prištejemo še zmago na evropskem prvenstvu, je to res lep rezultat. Vedno so seveda prisotni razni “če-ji” in kar veliko je bilo regat, v katerih sva podarila kakšno mesto, ampak mislim, da je podobno tudi pri ostalih ekipah, saj so bili pogoji res zahtevni. Zadovoljna sva, lahko bi bilo tudi veliko slabše.«
V petek, 20.9.2013, smo na svečani podelitvi priznanja Skipper leta, dobili prvega slovenskega Skipperja leta. Laskavi naziv si je letos prislužil skipper Emil Jerkovič.
Na svečani podelitvi priznanja Skiper leta, ki je potekala v petek v marini Portorož, v okviru sejma Bonaca, smo dobili prvega slovenskega Skipperja leta. Najprej se je predstavilo 10 finalistov, ki so si v predtekmovanju prislužili največ glasov. Prav vsi brez izjeme imajo številne navtične izkušnje in so na morju doživeli že marsikatero zanimivo prigodo. Preko 200 obiskovalcev, ki so se udeležili prireditve, je napeto čakalo, kdo je tisti, ki je v zadnjih dveh mesecih, s svojo navtično zgodbo prepričal največ navtičnih navdušencev. Letos je to uspelo izkušenemu jadralci Emilu Jerkoviču. Poleg naziva Skipper leta 2013, si je prislužil tudi številne nagrade sponzorjev.
Emil Jerkovič je izkušen navtični maček. Svoje navtične izkušnje je začel nabirati že leta 1976. Na morje se odpravi vedno, kadar mu to dopušča čas. Na jadrnici letno preživi 40, 50 ali pa tudi več dni. Poleg preživljanja prostega časa na jadranju, se udeležuje tudi številnih regat v Sloveniji in tujini. Svojo jadralsko kariero je začel na manjših, 7-8 metrskih jadrnicah, na katerih z veseljem jadra in tekmuje še sedaj. Seveda so izzivi vedno večji in sedaj jadra tudi na večjih 40-50 čevljev dolgih jadrnica. Na vprašanje katera plovba se mu je najbolj vtisnila v spomin, pravi, da je težko odgovoriti. Ker so tiste plovbe po bolj oddaljenih morjih bolj redke, le te pustijo največji pečat. V letošnjem letu je številne milje prejadral v Tržaškem zalivu, udeležil pa se je regat na Blatnem jezeru na Madžarskem in Medembiku na Nizozemskem. Ker svoje jadralske sposobnosti rad vedno nadgrajuje in se izpopolnjuje, so v letošnjem letu s sojadralci kupili manjšo tekmovalno jadrnico, ki jim bo omogočila, da bodo lahko na regatah posegali za najvišjimi mesti. Za nagrado je prejel tudi enotedensko izposojo jadrnice, s katero bo svoje najzvestejše jadralce popeljal na nove avanture po Jadranskem morju.
Po razglasitvi Skipperja leta, je sledilo še druženje ob hrani in pijači, ki se je zavleklo daleč v noč. Očitno je izbor Skipper leta našel svoj prostor med slovenskimi navtiki in bo postal tradicionalen. Se vidimo naslednje leto na izboru Skipperja leta 2014.
Spletni nagradni natečaj »Naj morska fotografija 2013« v organizaciji največjega slovenskega navtičnoizobraževalnega podjetja Spinaker, se je uspešno zaključil 15. septembra.
Obiskovalci facebooka so delili veliko prečudovitih fotografij letošnjega poletja. Za 81 različnih poletnih fotografij, je glasovalo preko 400 ljudi. Glede na glasove, ki jih je prejela posamezna fotografija, so v podjetju Spinaker razglasili naslednje dobitnike glavnih nagrad:
1. nagrada - celovit paket navtičnega izobraževanja (tečaj za voditelja čolna in začetni tečaj šole jadranja) prejme Borut Skok za fotografijo »Zaliv Sv. Ivan (Lubenice, Cres)«
2. nagrada - tečaj za VHF GMDSS prejme Ivan Avsenik za fotografijo »Igra zrcala na premcu«
3. nagrada - začetni tečaj šole jadranja prejme Aljoša Vinko za fotografijo »...sončni zahod nad našo obalo...«
Med ostale sodelujoče bo organizator podelili še dvanajst izvodov priročnika 15 MINUT ZA POPOLNO PLOVBO.
V videoposnetku si oglejte fotografije nagrajencev natečaja in še nekaj fotografij po izboru organizatorja. Saj veste. Vsake oči imajo svojega malarja.
Na svidenje čez eno leto, pravijo pri Spinakerju, ko bodo ponovno pripravili natečaj za »Naj morsko fotografijo 2014«!
Oglejte si tudi video, ki je nastal iz letošnjih nominiranih fotografij:
V petek, 20.9.2013 bo prvič podeljena nagrada za Skipperja leta. Podelitev bo ob 19.00 uri v marini Portorož v okviru sejma Bonaca, na glavnem prireditvenem prostoru.
Skipper leta je posebno priznanje za posameznike, ki so v navtičnem svetu izjemno pomembni za varno in zabavno plovbo in njihove napore običajno spregledamo. Da bi javnost spoznala, kdo so ljudje, ki skrbijo za varnost svoje posadke, njihovo zabavno in doživetij polno prebivanje prostega časa na plovilu, bo vsako leto potekal izbor skippeja leta, ki bo njihovo delo približalo navtični in splošni javnosti.
Letošnji izbor poteka od meseca julija. V dveh mesecih je bilo nominiranih kar 100 skippejev, ki so se do 13.9.2013 potegovali za finale. Za uvrstitev v finalni izbor so morali zbrati kar največ glasov svojih oboževalcev.
Kdo bo v finalnem izboru prepričal največ navtikov in zbral največ glasov bomo izvedeli šele na podelitvi naziva Skipper leta 2013. Do takrat pa bo zmagovalec ostal skrivnost. Da boste izvedeli kdo si je letos zaslužil laskavi naslov, vas vabimo, da se nam pridružite na sklepni prireditvi izbora.
Kdo so finalisti izbora Skipper leta 2013
1. Marko Sluga - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/1
2. Gorazd Rajar - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/4
3. Rafael Draksler - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/16
4. Vid Slapnicar - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/24
5. Borut Lavrencic - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/53
6. Rok Krivic - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/64
7. Gal Potrč Pajk - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/76
8. Jure Jerkovič - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/86
9. Emil Jerkovič - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/97
10. Nikolaj Žigon - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/101
11. Ljubo Pelicon - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/105
12. Marko Volk - oddaj glas na: http://skipperleta.com/nominations/113
Za svojega favorita glasujete tako, da kliknete na povezavo poleg imena, se registrirate in oddate svoj glas. Vsak dan lahko oddate en glas. Glasovanje je možno do petka, 20.9.2013 do 12.00 ure.
Vabimo vas na svečano podelitev priznanj Skipper leta 2013. Natisnite si spodnje vabilo s katerim je vstop na salon Bonaca po 18.30 uri brez plačila vstopnine.
Organizatorji mednarodnega salona plovil, karavaninga, zelene energije, turizma in opreme Bonaca 2013 že odštevajo zadnje dneve do najpestrejše sejemske prireditve pri nas. Bonaca 2013 letos svoja vrata odpira v Marini Portorož, 18. septembra ob 12. uri. Vse do 22. septembra bo slovenska obala obogatena z bogatim sejemskim in obsejemskim dogajanjem, številnimi športnimi prireditvami, po zaprtju sejemskih vrat pa tudi s pestrim večernim dogajanjem. Sejemska prepoznavnost, ki jo je salon Bonaca v lanskem letu premierno etabliral v slovenskem prostoru, tudi letos pričakuje več kot 30.000 obiskovalcev.
Kaj prinaša Bonaca?
Na več kot 28.000 m2 razstavnih površin se bodo predstavili slovenski in tuji proizvajalci in zastopniki plovil, obiskovalci pa bodo v času sejemskega dogajanja spoznali veliko novosti s tega področja. Podjetji As Boats in Extreme napovedujeta kar dve svetovni sejemski premieri plovil Delphia 1080, Lady 800 in jadransko premiero jahtice Four Winns V275, osrednja vloga salonskega dela karavaninga pa bo pripadala Adrii Mobil. Eden največjih in najbolj priznanih evropskih proizvajalcev počitniških prikolic ter avtodomov bo obiskovalcem predstavil 15 različnih modelov in dve letošnji novosti, počitniško prikolico Altea in polintegrirani avtodom serije Coral. Svetovno premiero bo doživel Troha Mobil, ki stavi tako na atraktivnost kot na uporabnost.
Predstavili se bodo proizvajalci počitniške opreme, prvič bodo na enem mestu vsa osnovna vozila, med katerimi bo moč izbrati pravo osnovo za avtodome. Paša za oči in ušesa bodo ekspedicijski avtodomi, kjer bodo izkušeni potepuhi pripravili potopisna predavanja in obiskovalcem tudi razkazali svoja vozila. Specializirana revija za kamping in karavaning Avto-Dom bo predstavila različico za pametne telefone in tablice, obiskovalci pa bodo imeli priložnost si ogledati tudi njihov supertestni avtodom. Karavaning sejem bo tako kot lani ponudil gostoljubje slovenskemu karavaning klubu CCS, kjer se bodo družili člani, medse pa bodo prav tako sprejemali nove prijatelje.
Ljubitelji počitniških hiš si bodo lahko ogledali vse bolj priljubljene mobilne hiše, ki v kampih izpodrivajo nekoč priljubljene prikolice in druge bivalne enote. Adria Home bodo predstavili štiri modele, med njimi tudi svetovno sejemsko premiero Adria Village. Podjetje Polymobil, napovedujejo svetovne premiere kar treh novih modelov, prav tako pa prihaja mobilna hiša iz podjetja Hosekra, inovativnih mobilnih enot, izključno plod domačega znanja. V delu, namenjenem zeleni energiji, se bodo predstavila podjetja, Reteh, Via, Verde, Kon Tiki Solar, Hidria in Alpin Marine.
Bonaca, sejem prijazen do razstavljavcev in obiskovalcev.
Del sejemskega dogajanja bo namenjen turističnim ponudnikom, ki bodo v tako imenovani deželi doživetij predstavili številna presenečenja, Srce Slovenije bo lansiralo novo aplikacijo e turizem, podjetje Eventim vstopa na globalni trg s ponudbo Turističnih aranžmajev, prvič bo organiziran Bonaca Turizem Forum Portorož 2013, z mednarodnimi strokovnjaki s področja vodenja hotelov in destinacij. Ob Gertu Prantnerju, lastniku in direktorju podjetja, ki se ukvarja z upravljanjem hotelov in franšizo 25 globalnih znamk in Susanne Kraus-Winkler, podpredsednico Evropskega združenja Hotelov, restavracij in kavarn, bodo na forumu sodelovali tudi nekateri slovenski strokovnjaki. Manjkale ne bodo niti novosti s področja tehnologije in komunikacije, mednarodni salon Bonaca bo letos premierno predstavil tako imenovano aplikacijo razširjene resničnosti, Layar. Tehnologija, ki združuje realni in digitalni svet omogoča preko uporabe pametnih telefonov nov način odkrivanja digitalnih vsebin. Obiskovalci bodo imeli priložnost na salonu Bonaca spoznati kako na različne načine vstopati v interakcijo s svojimi najljubšimi blagovnimi znamkami.
Posebnosti Bonace
V času Evropskega tedna mobilnosti, ki bo potekal med 16. in 22. septembrom, se bodo v sklopu salona Bonaca predstavili električna plovila v morju, ter vozila, kolesa in kolesa z motorjem na sosednjem Karting dirkališču.
Podjetje Autocommerce bo predstavilo paleto najnovejših modelov vozil Mercedes Benz. Vsi tisti obiskovalci, ki se bodo na Salon Bonaca pripeljali z lastnimi počitniškimi vozili, bodo lahko prenočili v Karavan Parku na otoku sredi marine Portorož, ki so ga letos organizatorji še nadgradili z el. priključki in vodo.
Vrhunec sobotnega sejemskega dogajanja pa bo zaokrožil koncert superzvezdnika, evrovizijskega zmagovalca Željka Joksimovića v Avditoriju Portorož.
Vabljeni na bonaco 2013, med 18. in 22. septembrom v Marino Portorož.
Najbolj brane novice
Intervju z Maksom Vrečkom, glavnim predavateljem letošnjega Navtičnega abonmaja.
Navtični abonma je pred vami že drugič. Prvi, izveden februarja in marca 2023, je bil zelo uspešen. O čem pravzaprav govorite na predavanjih?
Osrednja tema je zmanjševanje nepotrebnega stresa in stroškov pri jadranju. Jadransko morje je zelo prijazno do navtikov, zato tukaj pogosto plujejo tudi manj izkušeni skipperji. Moja prva samostojna plovba leta 2010 je bila zelo prijetna, že leto kasneje pa sem nasedel pri otočku Tovarnjak na Kornatih. In prav zato je znanje tako pomembno.
Ali ni nelogično, da za najem jadrnice in njeno plovbo zadostuje zgolj teoretični izpit?
To vprašanje slišim skoraj vedno, ko nekdo prvič pride na jadrnico in šele nato dojame kompleksnost manevrov. Kljub pomanjkanju praktičnega znanja je resnih nesreč na srečo malo – jadrnice so trdno grajene, na Jadranu ni hurikanov, velikost morja pa zmanjšuje možnost trčenj. Največ škode nastane pri vplutjih in izplutjih, kjer so številne marine zelo tesne. Pogoste težave so tudi slabo sidranje in pretirana uporaba alkohola, zaradi česar se lahko dopust hitro podraži.
Pretesne marine? Lahko navedete nekaj primerov?
Največ težav je v starih marinah, saj pred 20 ali več leti jadrnice niso bile tako velike kot danes. Podobno kot pri stari garažni hiši – parkiranje je lahko prava nočna mora. Posebej problematične so npr. ACI marina Split, Trogir in Biograd, kjer ob petkih in sobotah ob menjavi čarterjev nastane kaos, še posebej če piha veter. A ne gre le za tesne marine – če je skipper nevešč, se bo zapletel tudi v najbolj idealnih pogojih.
Za primerjavo: avto lahko pri parkiranju ustavite in manever popravite, jadrnico pa veter ves čas premika, zato je treba celoten manever ponoviti od začetka.
Kje lahko skipperji pridobijo praktično znanje?
Učenje pri prijateljih ni najboljša ideja – pogosto se napačne tehnike prenašajo iz generacije v generacijo. Navtika se nenehno razvija, tehnike, ki so delovale pri 33-ft jadrnici, pogosto ne veljajo več za sodobne 50-ft jadrnice.
Odličen primer je privez na bojo – večina ljudi še vedno uporablja mornarski kavelj (čakljo), kar pogosto vodi do izgubljenih ali zlomljenih kavljev. Veliko boljša tehnika je laso, ki pa ni tisti iz kavbojskih filmov. Spoznal sem jo na izobraževanju pri Royal Yachting Association, na Jadranu je še razmeroma neznana.
Praktične tečaje izvajajo Spinnaker.si, NASA in tudi sam. A veliko ljudi preprosto nima časa za prakso, zato je nastal Navtični abonma, kjer ponujamo praktično znanje skozi online predavanja.
Kako poteka Navtični abonma?
Gre za serijo online predavanj, kjer obravnavamo največje težave skipperjev in ponujamo konkretne rešitve. Predavanja so zelo praktična – manevre prikažemo iz več zornih kotov, za letošnji abonma smo postopek sidranja posneli celo pod vodo, uporabljamo tudi posnetke z dronom. Pomembno je, da tehnike ne le razložimo, temveč pojasnimo tudi njihov namen.
Kaj prinaša letošnja izvedba Navtičnega abonmaja?
Letošnjega začnemo 13. februarja zvečer in bo še bolj bogat kot prvi. Namesto šest bo sedem predavanj, precejšen del bo namenjen tehniki jadranja. Obdelali bomo štiri osnovne in dva napredna manevra z jadri, tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice, uporabo gennakerja in še marsikaj. Na prvem abonmaju se je pokazala velika želja tudi po teh vsebinah. Veliko časa bo namenjenega odgovarjanju vprašanj udeležencev abonmaja, na prvem se je nekajkrat razvil lep pogovor.
PRIJAVA NA ABONMA |
