Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 20.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi.
Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati
- Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja.
- Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra.
- Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja.
- Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe).
- Varne in hitre metode spusta genakerja.
- Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem.
- Nasveti za reševanje zapletov.
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 20.3.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Predavanje: Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regatiRazvoj in gradnja krova sta izjemno pomembna za varnost plovbe preko oceanov v zahtevnih vremenskih pogojih.
Pri gradnji plovil Volvo Ocean 65 je poudarek na funkcionalnosti krova in varnosti. Vsa plovila nove generacije, bodo imela vgrajene vse sisteme, ki bodo zagotavljali hitro, enostavno in varno plovbo. Video prikazuje, kako poteka vgradnja motorja Volvo D2-75, kaj je novega pri premični hidravlični kobilici in kako potekajo zaključna dela pri izdelavi jader.
(Video je v angleškem jeziku)
Po 5000 navtičnih miljah in 27 dneh jadranja je prva prečkala ciljno linijo v Riu de Janeiru jadrnica Jamaica Get it Right, le 19 sekund za njo pa jadrnica PSP Logistics.
Tretja je ciljno črto preplula jadrnica Qingdao, ki pa je zaradi kazenskega pribitka časa 7 ur in 15 minut, zdrsnila na četrto mesto. Tretje mesto je tako zasedla ekipa Henri Lloyd.
Skiper ekipe PSP Logistics, Chris Hollis je bil navdušen nad njihovo zmago: »Zaključek etape je bil enkraten. Z ekipo Jamaica Get All Right smo se igrali mačke in miši skoraj teden dni jadranja. Zadnje dni nismo veliko spali, vendar se je za zmago etape splačalo odpovedati nekaj uram spanca. Naše jadrnice so nove. Nova je tudi ekipa. Nobeden ni bil testiran v teh pogojih. Kot ekipa smo zelo napredovali. Sedaj smo močnejši. Mislim, da smo se srečali z zahtevnimi pogoji in vse se je končalo zelo dobro.«
Skipper ekipe Jamaica get All right, Pata Stirling je bil prav tako navdušen: »Odličen občutek je če prideš prvi v Rio. Bila je dolga in naporna regata. To zame ni bila psihološko najnapornejša regata, bila pa je mentalno najbolj zahtevna do sedaj. Ko smo prišli v področje Doldrums, smo bili na začelju flote. Taktiko za plovbo preko tega področja sem planiral veš čas od pričetka regate. Iz področja smo izpluli na vzhodu in smo na ta način prehiteli vso floto. Prijadrati prvi skozi cilj je vsekakor fantastičen dosežek za celotno posadko.«
Deset jadrnic je prvo etapo zaključilo si so že na zasluženem počitku v Riu. Dve ekipi, Switzerland in Mission Performance pa še jadrata proti cilju. Ekipa Switzerland mora dop cilja prepluti še 50 nmi, medtem ko ekipo Mission Performance loči še 90 nmi (9.10.2013 ob 13.00). Naslednja etapa od Ria de Janeira do Cape Towna se bo pričela v soboto, 12.10.2013.
Zadnji dogodek v razredu RC44 se je odvijal v Portugalskem Cascaisu. Zapomnili si ga bomo po najmanjših razlikah med ekipami. Kar pet ekip je jadralo izjemno dobro in so bile do zadnjega trenutka v boju za najvišje mesto.
Zadnji dan so izjemno dobro jadrali domačini Team Cascais - Aleph Racing. Najhitrejši so bile kar v dveh plovih. Razlike med prvimi petimi ekipami so bile izjemno majhne. Za presenečenje sta poskrbela Valentin Zavadnikov in Leonid Lebedevov iz ekipe Synergy Russian Sailing Team. Z izjemnim jadranjem v zadnjem plovu sta se s svojo ekipo zavihtela na prvo mesto in prvič v zgodovini tekmovanja RC44 dvignila pokal.
Zadnji dan je pričel v zahodnem vetru, ki se je počasi stopnjeval vse do 20 vozlov. Štiri ekipe Katusha, Team Aqua, Team Cascaia in Peninsula Petrolium so pričele s prvim plovim. Na regatnem polju se je najbolje znašla domača ekipa Team Cascais in si zasluženo priborila prvo mesto. Z zmago so se povzpeli na trenutno prvo mesto v skupni razvrstitvi s 48 točkami. Ekipi Synergy in Peninsula Petroleum sta imeli 50 točk, sledila pa jim je Katusha z le eno točko zaostanka.
Pred pričetkom zadnjega plova je ekipa Cascais zahtevala dodaten čas pred pričetkom plova, zaradi tehničnih težav. Niso bili prepričani, da jim bo uspelo pripraviti pravočasno za zadnjo regato. K sreči jim je uspelo na start zadnjega plova priti pravočasno. Na prvi oznaki je bila v vodstvu ekipa Synergy, takoj za petami pa so jim jadrali na jadrnici Katusha. Po obratu, je ekipa Synergy začela povečevati svojo prednost. Kljub temu, da je ekipa Katusha poizkušala naredite vse, je bila tokrat ruska ekipa premočna. Če bi osvojili drugo mesto v tem plovu, bi to zadostovalo za zmago v Cascaisu. Žal pa so na naslednji oznaki naredili napako, dobili kazenske točke in opraviti so morali obrat za 360 stopinj.
Ruska ekipa Synergy ni v plovu naredila nobene napake. Prepričljivo so zmagali, ker je zadostovalo za zmago regate. Peto mesto domače ekipe je zadostovalo za končno drugo mesto. Tretje mesto je zasedla ekipa Katusha, četrto pa Peninsula Petrolium.
Slovenska ekipa Ceeref na tokratnem dogodku ni nastopila, jadrnica Nika, na kateri pa jadrajo večinoma slovenski jadralci pa je na tokratnem dogodku zasedla deveto mesto.
Zadnji dogodek v seriji RC44 v letošnji sezoni bo med 20. in 24. novembrom potekal v Puerttu Caleru v Lanzarotu.
Mesto | Ekipa/Plov | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | SKUPAJ |
1 | Synergy Russian Sailing Team (RUS 13) | 8 | 5 | 2 | 1 | 11 | 2 | 4 | 8 | 1 | 5 | 3 | 1 | 51 |
2 | Aleph Racing (FRA17) | 10 | 1 | 7 | 7 | 8 | 4 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 53 |
3 | Katusha (RUS 007) | 1 | 7 | 5 | 3 | 6 | 1 | 2 | 2 | 6 | 7 | 11 | 3 | 54 |
4 | Peninsula Petroleum Sailing Team (GBR 1) | 4 | 2 | 3 | 4 | 1 | 8 | 3 | 4 | 10 | 3 | 8 | 7 | 57 |
5 | Team Aqua (GBR 2041) | 2 | 3 | 1 | 5 | 7 | 11 | 8 | 1 | 2 | 9 | 10 | 8 | 67 |
6 | Ironbound (USA 1) | 11 | 10 | 4 | 10 | 2 | 3 | 7 | 6 | 9 | 4 | 2 | 2 | 70 |
7 | Artemis Racing (SWE44) | 6 | 8 | 10 | 2 | 3 | 6 | 5 | 7 | 4 | 10 | 7 | 10 | 78 |
8 | Team Italia (ITA 7) | 3 | 12 | 12 | 6 | 12 | 10 | 9 | 3 | 7 | 6 | 9 | 4 | 93 |
9 | GAZPROM 2 (RUS7) | 12 | 11 | 11 | 8 | 5 | 5 | 6 | 11 | 8 | 2 | 5 | 12 | 96 |
10 | Team Nika (RUS 10) | 9 | 6 | 6 | 9 | 4 | 12 | 11 | 10 | 13 (DNF) | 12 | 6 | 6 | 104 |
11 | Aegir Racing (GBR22) | 5 | 4 | 9 | 11 | 10 | 9 | 12 | 9 | 5 | 8 | 12 | 11 | 107 |
12 | Bronenosec Sailing Team (RUS 18) | 7 | 9 | 8 | 12 | 9 | 7 | 10 | 12 | 11 | 11 | 4 | 9 | 109 |
Med otokoma Kreto in Ciprom je potonila motorna jahta na kateri je bilo osem članov posadke.
Grški center za iskanje in reševanje na vodi, JRCC Piraeus, je včeraj ob 16.00 uri sporočili hrvaškemu centru MRCC Reka, da so prejeli nujen klic z motorne jahte York Hollywood, ki pluje pod hrvaško zastavo. V času nesreče se je motorna jahta nahajala med otokoma Kreto in Ciprom. V jahto je začela vdirati voda. Grki so o nesreči obvestili vse ladje v bližini. Na poziv je odgovorila trgovska ladja Duke I, ki pluje pod Panamsko zastavo. Nemudoma so spremenili smer plovbe proti jahti. Vseh osem članov posadke so vkrcali na ladjo, medtem, ko se je jahta potopila. Črpalke za vodo žal niso bile dovolj učinkovite. Ladja je odplula proti luki Port Said v Egiptu, kamor so prispeli danes okrog 10.00 ure. Vsi člani posadke so nesrečo preživeli brez poškodb. V posadki je bilo pet hrvaških državljanov, ena Slovenka, en Srb in en Irec.
Kaj je povzročilo vdor vode v jahto zaenkrat še ni znano.
Jadrate sami, v paru, z družino ali prijatelji. Imate različne potrebe glede na posadko s katero plujete? Rešitev ja novi Oceanis 38 iz podjetja Beneteau. Kot lastnik lahko dodajate ali odvzemate elemente in si plovilo prilagodite glede na vaše potrebe.
Novi Beneteau Oceanis 38 je jadrnica, ki se prilagaja vaši filozofiji in združuje tri različne jadralske svetove. Lahko ste lastnik, ki jadrnico uporablja za dnevna jadranja, za krajša vikend jadranja ali pa za daljša križarjenja.
Nova jadrnica je bila premierno predstavljena na septembrskem navtičnem salonu v Cannesu, kjer smo se lahko prepričali, da gre za pravo revolucijo. Če ste salon zamudili, bo jadrnica na ogled prav na vseh večjih salonih.
Kaj je tako revolucionarnega pri novem Oceanisu 38?
Nova jadrnica je zasnovana na ideji, da se potrebe jadralcev skozi čas spreminjajo. Spreminja se število članov, ki jadrajo, spreminja se časovno obdobje, ki ga preživljamo na jadrnici in spreminjajo se tudi rute po katerih jadramo. Zaradi tega se spreminjajo tudi želje po ureditvi prostora v jadrnici. Ko smo jadrnico enkrat kupili, so bile možnosti za spremembe notranjosti minimalne, oziroma jih sploh ni bilo možno izvesti. Nov koncept Oceanisa 38 pa to za vedno spreminja in omogoča spreminjanje plovila glede na stopnje našega jadralskega življenja. Notranjost novega Oceanisa 38 je namreč zasnovana tako, da lahko notranjo razporeditev in elemente spreminjamo glede na naše potrebe.
Osnovna razporeditev Oceanisa 38 je zasnovana kot parcela na morju. Ko vstopite v notranjost, se pred vami odpre le en prostor. Takoj dobimo občutek neverjetne prostornosti notranjosti plovila. Pogled nam seže vse do premca, kjer se nahaja velika postelja. Levi in desni bok jadrnice sta opremljena z velikimi minimalistično oblikovanimi zofami. Vse je oblikovano zelo minimalistično. Osnovna razporeditev je namenjena tistim, ki jadrajo le preko dneva. Jadrnica z osnovno razporeditvijo tako nosi ime Day Sailer.
Za tiste, ki jadrnico uporabljajo preko vikenda ali pa za krajša jadranja se lahko osnovna različica z dodajanjem elementov enostavno spremeni v Weekender, ki omogča transformiranje v dvo ali tro kabinsko plovilo. Sami se lahko odločite za odprte ali zaprte kabine, za ločen tuš, dodatno mizo v notranjosti in zunanjosti, krmarske sedeže in številno drugo dodatno opremo.
Glede na tradicijo linije Oceanis, pa bo večina najhitreje prepoznala verzijo Cruiser. Ta je namenjena tistim, ki preživijo več časa na jadrnici. Izbirati je možno med dvo ali tro kabinsko različico. Slon se lahko prelevi v obedovalnico, kjer lahko udobno sedi šest odraslih oseb. Kopalnica ima ločen tuš. Omare v kabinah lahko prosto dodajamo in odvzemamo. Odvisno od tega ali potrebujemo več prostora za shranjevanje ali pa raje uživamo v večjem prostorju brez odvečnih omar. Pod glavnim jadrom lahko namestimo krmni lok, krmarske sedeže in kopalno ploščad.
Novi Beneteau Oceanis 38 je pravi transformer med jadrnicami. Zaradi inovativne zasnove ga bodo verjetno kmalu posnemali tudi drugi proizvajalci. Kako je zasnovan celotno design si lahko ogledate v videu.
Fotogalerija: Beneteau 38
Na katerih salonih bo možno videti plovilo:
Genoa 02 - 06 Oktober 2013
Annapolis 10 - 14 Oktober 2013
Hamburg 26 Oktober - 03 November 2013
Paris 06 - 15 December 2013
Düsseldorf 18 - 26 Januar 2014
Istanbul 15 - 20 Februar 2014
Moscov 15 - 17 Marec 2014
Sanya 30 Marec - 02 April 2014
Tehnični podatki:
Dolžina čez vse (Daysailer): 11,15 m Dolžina čez vse (Weekender & Cruiser) : 11,50 m Dolžina trupa: 11,13 m Dolžina vodne linije: 10,72 m Širina: 3,99 m Teža: 6 430 kg Vgrez: 2,05 m Balast: 1 790 kg Vgrez 2: 1,60 m Balast 2: 2 060 kg Rezervoar za vodo: 130 l (standard) Rezervoar za vodo: 200 l (opcija) Rezervoar za gorivo: 130 l Motor: 30 KM Glavno jadro: 32,70 m² (klasično) Glavno jadro: 30,00 m² (navijalno) Genoa (103 %): 33,00 m² Asimetrični spinnaker: 114 m² Code 0: 65 m² Jib: 25 m² I: 14,01 m J: 4,79 m P: 13,25Jadrnica Esimit Europa 2 je dosegla že 27. zaporedno zmago. Tokrat je prva prečkala ciljno črto na regati za pokal Bernetti.
150 jadrnic se je zbralo na 15 navtičnih milj dolgi regati Bernetti, ki poteka med Trstom in Sistiano v Italiji. Letos so organizatorji, zaradi velikega števila prijavljenih jadrnic, razdelili floto na dve skupini, ki so pričele s startom v 20 minutnem razmaku. Jadrnica Esimit Europa 2 je razprla svoja jarda ob 9.30 uri v prvi skupini, ki so jo poimenovali Open Sailing class. Začeli so izjemno dobro in že na prvem obratu so imeli lepo porednost pred zasledovalci. Tudi po prvem obratu, svojega tempa niso zmanjševali. Do cilja so svojo prednost le povečevali. Ciljno črto so prečkali ob 10.47 uri. Za jadrnico in ekipo Esimit Europa 2 je bila to že 27. zaporedna zmaga. Drugo mesto je zasedla italijanska jadrnica Sayonara, tretje pa srbska jadrnica Alligator 2.
S to zmago je ekipa Esimit Europa 2 zopet potrdila svojo dominacijo v Mediteranu in napovedala oster boj na Barcoliani, ki bo potekala naslednji teden. Na regati je letos prijavljenih 1800 jadrnic in je največja regata na svetu z skupnim startom vseh jadrnic. Če bo ekipa Esimit Europa 2 tudi tokrat uspela prečkati ciljno črto prva, bo to njihova četrta zaporedna zmaga.
Regata za Pokal Bernetti je ena izmed osmih regat v seriji Lombardini. Ena izmed regat v seriji je tudi regata Palermo - Monte Carlo, na kateri je ekipa Esimit Europa 2 dosegla že tri zaporedne zmage v letih 2010 do 2012. Leta 2010 so na regati postavili tudi rekordni čas.
Po zaključeni Barcolani, bo ekipa odjadrala proti Valleti na Malti. Poizkusili bodo postaviti nov rekord v Medot Sailing Trophy. Zadnja regata v letošnji jadralni sezoni bo za ekipo Esimit Europa 2 606 navtičnih milj dolga regata Rolex Middle Sea Race, ki je letos privabila 109 jadrnic iz 18 držav sveta.
Foto: Esimit Europa/Manuel Kovsca
V prejšnji številki smo že napovedali novost na Slovenskem trgu plovila Sasga yachts, ki prihajajo iz že dobro poznane ladjedelniške družine Sestre.
Družino Sestre poznamo po jahtah »Menorquin«. Sedaj so ustanovili novo podjetje, ki proizvaja podobna plovila, ki pa so tehnološko bolj izpopolnjena in nudijo več udobja, kot smo bili navajeni njihovih predhodnikov.
Sasga yachts Minorchino 42 je zasnoval arhitekt Inigo Toledo iz Barracuda Yachts, s poudarkom na zunanjosti in klasičnih linijah tradicionalnih španskih ribiških bark ter z edinstveno notranjostjo in maksimalnim izkoristkom vsakega najmanjšega prostora. V dolžino meri 13,20 m, v širino pa 4,00 m.
Prednja kabina je zelo prostorna, z ležiščem dolgim dva metra in širokim 1,5 metra. Dostop do postelje je možen z obeh strani. Pod samim ležiščem je veliko prostora za posteljnino oziroma ostalo perilo. V premcu barke se nahaja lastniška kopalnica z ločeno tuš kabino. V kabini za goste sta dve ločeni postelji, prostorne omare in stranišče s tušem. Kuhinja v obliki črke U je bogato opremljena in priročna. Pod hard topom se skriva lepo odmerjen salon s komandnim mostom. Lahko se odločite tudi za različico z letečim mostom (fly bridge), s čemer boste pridobili veliko površino za druženje, uživanje na soncu ali pa udobno križarjenje.
Bogata je tudi ponudba različnih motorjev. Izbirate lahko med štirimi vrstami: dva Yanmar ali Volvo Penta motorja od 260 do 315 KS.
Priporočljiva potovalna hitrost Minorchina 42 je 12 do 18 navtičnih vozlov, z maksimalno hitrostjo do 23 navtičnih vozlov. V rezervoarju za gorivo je prostor za 1200 litrov dieselskaga goriva.
Tehnične lastnosti:
Dolžina čez vse: 13,20m Dolžina trupa: 11,98 m Širina: 4,00 m Teža: 11,258 tn Vgrez: 1,1 m Rezervoar za goriva: 1.200 l Rezervoar za vodo: 500 l Maksimalna moč motorjev: 2 x 315 KM Maksimalna hitrost: 23 vozlov Potovalna hitrost: 12 -19 vozlov Število kabin: 2 Število ležišč: 4 + 3 CE certifikat: AFotogalerija: Minorchino 42
Za dodatne informacije vam je na voljo uradni zastopnik: Stal elektronik d.o.o.; tel: 01 42 33 540; GSM: 041 725 800; e-mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Regata Clipper Round the World Race se bliža zaključku prve etape. Flota 12 jadrnic je prečkala Atlantik in do cilja v Rio de Janeiru vodilne loči manj kot 700 navtičnih milj.
Po 22 dneh plovbe je celotna flota plovil že preplula Atlantski ocean. Trenutno je v vodstvu ekipa Jamaica Get All Right, ki jo do cilja v Riu de Janeiru loči še 700 nmi. Na drugem mestu pluje ekipa PSP Logistics, ki zaostaja le slabih deset milj. Tudi ekipa Qingdao pluje odlično in za vodilnimi zaostaja le nekaj več kot drugo uvrščena ekipa. Glede na to, da jih do cilja loči še 700 nmi, zmagovalec prve etape še ni odločen. Ostale ekipe za vodilno trojico zaostajajo več kot 100 nmi. Zadnja Invest Africa trenutno pluje proti otočju Fernado de Noronha in jo do cilja loči še 1500 nmi. Vse ekipe trenutno plujejo v 13-15 vozlih vzhodnega vetra in dosegajo hitrosti med 9 in 10 vozli. Zaradi slabih vetrovnih pogojev v področju Ekvatorja, se zadnje plovilo v Riu pričakuje približno 4 dni kasneje, 9.10.13, kot so predvidevali. Organizator je zato drugo etapo prestavil za en dan. Plovba proti Cape Townu se bo pričela 12. oktobra ob 14.00 po lokalnem času.
Prvi Evropski Selene Rendez-Vous se je odvijal na Hrvaškem med 19. in 23. julijem. Dogodka se je udeležilo 8 Selene trawlerjev skupaj z njihovimi lastniki iz različnih koncev sveta, vsi trije Evropski predstavniki za Selene, svetovno priznani arhitekt linije »Ocean Explorer« Guido de Groot in Howard Chen, lastnik ladjedelnice Jet-Tern marine, ki je priletel iz Kitajske izključno zaradi tega dogodka.
Rendez-Vous je potekal v Marini Punat, na otoku Krku. Ideja o organizaciji prvega Selene Rendez-Vousa v Evropi pripada Alešu Strmljanu in njegovi ekipi Selene Adriatic. S pomočjo ostalih Selene dealerjev in v sodelovanju z Marino Punat je bil dogodek izjemno uspešen in neponovljiv.
Obsežne zmogljivosti Marine Punat so bile bistvenega pomena za uspeh dogodka, zahvaljujoč zaposlenim v Marini, ki so izpeljali številne aktivnosti do popolnosti.
Tako lastniki kot tudi vsi ostali, ki so se dogodka udeležili, so bili deležni najvišje ravni hrvaškega gostoljubja. Številne lokalne specialitete so bile postrežene v restavraciji Marine Punat, pred katero so bili privezani vsi trawlerji Selene, za popolno doživetje v Mediteranskem okolju.
Dogodku se je pridružilo tudi nekaj ljubiteljev trawlerjev Selene, z namenom, da se spoznajo z trawlerji in njihovimi lastniki. Dogodka se je udeležilo tudi 10 novinarjev iz vodilnih evropskih revij in uživalo na plovbi z Selene trawlerji. Na programu so bile tudi številne predstavitve na temo Wesmar stabilizatorjev, o uporabi rešilnih splavov, in delovanju EPIRB-a. Albert Gerritsma predstavnik Selene Yachts Northern Europe nam je predstavil načrte za prihodnost, lastnik iz Nove Kaledonije pa je z nami delil svoje pomorske izkušnje. Arhitekt Guido de Groot nam je razložil filozofijo večjih Selene Yachts Ocean Explorer modelov.
Zaradi uspešnosti samega dogodka namerava Selene Yachts Europe organizirati Selene Rendez-Vous vsako prihodnje leto. Poskrbite, da se boste pridružili v letu 2014 tudi vi!
Fotogalerija: Selene Rendez-Vous
V četrtek, 3. 10. 2013, bo iz Benetk v Piran priplula stara trabakula "Isola d'oro", v lasti združenja Lega Navale Italiana (LNI).
Svoj stoti rojstni dan bo praznovala v rojstnem kraju, saj so jo leta 1913 splavili v portoroški ladjedelnici Dappretto.
Slavje ob prihodu lepotice bo (predvidoma med 18.00 in 19.00) na pomolu pred gledališčem Tartini, kjer bo hkrati tudi otvoritev Festivala evropskega in mediteranskega filma. Ob tej priložnosti bo Pomorski muzej "Sergej Mašera" v svojih prostorih gostil razstavo o trabakuli, ki jo je pripravila LNI. V petek, 4. 10. 2013, bodo muzejska vrata odprta za vse obiskovalce brezplačno. Muzej pripravlja tudi sladko presenečenje za goste in vse ljubitelje zgodovinskih plovil, ki se bodo udeležili poklona trabakuli. Občina Piran bo prispevala zakusko ob mediteranski glasbi skupine Istrambul, društvo Bracera pa napoveduje pozdrav trabakuli z lastnim zgodovinskim plovilom.