Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Čez natančno dva meseca se bodo z otvoritveno slovesnostjo v Rio de Janeiru začele olimpijske igre. Pod petimi krogi bo nastopil tudi jadralec v razredu finn Vasilij Žbogar, za katerega bodo to že pete olimpijske igre, ima pa tudi že dve olimpijski medalji, bron iz Aten in srebro iz Pekinga, obe odličji pa je dosegel v razredu laser.

Že več kot en mesec Žbogar trenira v Valenciji, ki je v zadnjih letih njegova pripravljalna baza in kjer ima odlične razmere za priprave. »Tu je res vse super, za vse je poskrbljeno, tako da delo poteka nemoteno. Se dobro počutim, nimam težav, tudi bolečin ni, le utrujenost je prisotna, ampak ob takem ritmu priprav je to razumljivo. Lahko rečem, da sem zadovoljen,« je o trenutnem stanju povedal Izolan, ki je v zadnjem obdobju vse podredil olimpijskih igram: »O igrah razmišljam in se nanje pripravljam že dlje časa, odkar sem izpolnim olimpijsko normo. Jadralci se na igre ne pripravljamo le fizično in psihično, pripraviti moramo tudi tudi jadrnico, opremo, spoznati razmere, zato priprave na najpomembnejše tekmovanje trajajo že dve leti.«

Pomemben del programa treningov so v tem obdobju kondicijski treningi, a tudi brez jadranja seveda ne gre. »Veliko časa preživimo na vodi, s tukajšnjimi jadralci lahko preverjam trenutno pripravljenost, ne ukvarjam pa se z opremo. Tista, ki jo bom uporabljal v Riu je že na prizorišču in po 20. juniju, ko bomo na treningih v Braziliji, bo največ pozornosti namenjene nastavitvi jadrnice, izbiri jambora in jader,« je načrte za treninge v Riu predstavil Žbogar, ki bo med igrami lahko uporabljal dva jambora in dve jadri, izbira pa je odvisna od vremenskih razmer.

Zadnjo regato je najboljši slovenski jadralec odjadral aprila, a za jadralce daljše odboje brez regat ni nič nenavadnega: »To se zgodi velikokrat, zadnji mesec in pol res nisem tekmoval, a do iger me čaka še eno pregledno tekmovanje. V zadnjih dneh priprav v Riu bomo imeli tudi štiridnevno regato, ki jo bom skušal čim bolje odjadrati, z najboljšimi materiali in takrat se bo pokazalo, če bo treba še kaj popraviti, spremeniti. Sem pa v življenju odjadral že ogromno regat, sem med najizkušenejšimi in dejansko tekmovanj ne pogrešam.«

Da bo pred najpomembnejšim tekmovanjem ne le dobro pripravljen ampak tudi spočit, si bo pred igrami privoščil tudi krajši počitek v domači Izoli. »Sredi julija bom na slovenski obali, takrat si bom dva tedna vzel za sprostitev in nabiranje energije. Zdaj si predvsem želim, da ostanem zdrav, da se ne bom preveč utrudil in da bom ob odhodu na igre maksimalno motiviran.«

Olimpijski komite Slovenije se je pred olimpijskimi igrami Rio 2016 v okviru kampanje »Hvala, mama« povezal z globalnim sponzorjem iger, podjetjem Procter&Gamble. V Sloveniji sta ambasadorja projekta Vasilij in njegova mama Dragica, del zgodbe pa predstavlja tudi donacija ter zbiranje sredstev za Fundacijo za športnike iz socialno šibkih okolij, ki jo je OKS ustanovil decembra 2015.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/

Torek 07 Jun 2016


V Weymouthu v Angliji bo med 6. in 12. junijem potekala še zadnja od regata svetovnega pokala v jadranju pred letošnjimi olimpijskimi igrami. Na prizorišču zadnjih olimpijskih iger se bo zbralo okoli 380 jadralk in jadralcev iz 44 držav. Medtem, ko so se nekateri jadralci že osredotočili na priprave na olimpijske igre, bo za druge to še ena zadnjih priložnosti, da preverijo svojo pripravljenost v primerjavi s konkurenco. Od slovenskih jadralcev bo na regati v razredu laser nastopil Žan Luka Zelko (ŠD Maraktiv), ki bo skušal svojo priložnost kar najbolje izkoristi in nadgraditi uspeh z regate svetovnega pokala v francoskem Hyeresu,  kjer je pred dobrim mesecem v enem od plovov z odličnim jadranjem ciljno črto prečkal kot prvi in za seboj pustil najboljše jadralce razreda, na koncu pa osvojil skupno 25. mesto.

Najuspešnejši slovenski jadralci, olimpijski kandidati pa so se osredotočili  na priprave na olimpijske igre in se regate svetovnega pokala ne bo udeležili. Tina Mrak in Veronika Macarol  ter njun trener Tomaž Čopi (JK Pirat Portorož)  so se pred dobrim tednom vrnili s priprav na prizorišču olimpijskih iger in s treningi nadaljujejo doma. Vasilij Žbogar pa se s trenerjem Juretom Žbogarjem (JK Burja Izola) pripravlja v Valenciji. Časa za počitek ni več, do olimpijskih iger je še 62 dni.

Vir: JZS.si, Sander van der Borch / Delta Lloyd Regatta

Ponedeljek 06 Jun 2016

Plovilo Pomorske policije je cel dan plulo ob podvodni mini, da so zavarovali področje in preprečili, da bi prišlo do nezgode.

Patruljno plovilo Zadarske pomorske policije Donat je včeraj zjutraj naletelo na 200 kg težko plavajočo protiladijsko mino. Mino so odkrili pri otoku Lavdara v zadraskem arhipelagu. Morski tokovi so jo do večera odnesli proti otoku Kurba Mala. Plovilo pomorske policije jo je ves čas spremljajo, da so preprečili morebiten trk s katerim drugim plovilom. Čakali so, da bo na lokacijo pripluje specialna ekipa potapljačev pirotehnikov, da mino onesposobi. Ker je takšna ekipa na hrvaškem le v Zagrebu, je bilo potrebno kar nekaj časa, da so prispeli na lokacijo. Le ti naj bi bombo nevtralizirali. Kdaj in kje naj bi se to zgodilo, bo pravočasno objavljeno. Podvodna mina naj bi bila iz časa druge svetovne vojne. Več informacij bo na voljo, ko jo bo podrobno pregledala specialna pirotehnična enota.

Dopolnjeno 6.6.2016 ob 12.40: 

Zadarski.hr piše, da so bombo uničili včeraj ob 21.00 uri pri otoku Kurba Mala. Podvodna bomba iz druge svetovne vojne naj bi se odtrgala z verige s katero je bila pritrjena na morsko dno in nato priplavala na površje. Včeraj okrog 11.20 ure je nasedla na plitvini pri otoku, kamor so pripeljali specialno potapljaško enoto. Le ta je mino izvlekla na kopno in ugotovila, da gre za podvodno proti ladijsko mino velikosti 1,5m v kateri je bilo približno 30 kg eksploziva. Zaradi nevarnosti eksplozije, so se odločili, da jo uničijo s kontrolirano detonacijo. Področje so zaščitili in mino ob 21.00 uri detonirali. Takoj po detonaciji so preko radijskih postaj morjeplovce obvestili, da je nevarnost naleta na mino minila.

Kako je izgledala detonacija, si lahko ogledate na spodnjem videoposnetku:

Vir: 24sata.hr, slika je simbolična

Ponedeljek 06 Jun 2016

V sredo je gliser nasedel na grebenu v bližini luke Suđurađ na otoku Šipan.

Ob 7.00 uri zjutraj so na Luški kapitaniji Dubrovnik prejeli obvestilo, da se je na grebenu pred luko Suđurađ na jugu otoka Šipan, zgodila pomorska nesreča. Na kraj nesreče so nemudoma poslali službeno plovilo. Po prihodu na lokacijo so izvedeli, da je se je nesreča zgodila že ob 1.00 uri. Lastnik plovila I.M, hrvaški državljan, je ponoči s svojim 6,5 m gliserjem plul proti luki Suđurađ. Ker ni bil dovolj pozoren, je trčil v greben. V nesreči je utrpel telesne poškodbe, zato so ga nemudoma odpeljali v dubrovniško bolnico.

Plovilo je bilo močno poškodovano. Podvodni del trupa je bil prebit, zato se je plovilo potopilo na grebenu. Že isti dan so organizirali dvig plovila in ga odvlekli v luko Suđurađ.

Vir: MMPI

Petek 03 Jun 2016

Proizvajalec plovil Ranieri je od letošnjega leta naprej z generalnim uvoznikom - podjetjem Moto - Nautika prisoten tudi V Sloveniji. V njegovi paleti najdemo 4 različne linij plovil, v tej številki pa vam predstavljamo SHADOW 20 iz linije Sundeck.

V prvi vrsti moramo izpostaviti lastnost, ki krasi RANIERI-ja - napreden H.I.S sistem, na podlagi katerega je izdelan trup zgoraj omenjenega čolna. H.I.S. sistem omogoča čolnu manjše trenje v vodi in s tem posledično manjšo porabo goriva, kot veliko prednost pa je potrebno izpostaviti odlično vodljivost in stabilnost samega trupa. Z uvedbo posebne stopnice na trupu, tehnologija H.I.S. ustvarja pod trupom zračno blazino, ki zmanjšuje trenje trupa ob vodo in lastniku RANIERI-ja daje ogromne prednosti, ki jih bo z navdušenjem sprejel in doživljal na vodi.

SHADOW 20 nam ponuja komfortne lastnosti čolna, kot je manjša kabinica z možnostjo WC-ja, ki se skriva v sprednjem delu čolna pod zelo prostornim sprednjem ležiščem, pokritim z blazinami. V sami kabini imamo možnost vgraditve hladilnika, kjer pa so tudi ležišča - dovolj velika za 2-3 osebe. Zunanjost čolna je izjemno elegantna in prepredena z detajli, ki bodo očarale tudi ostro oko. V zadnjem delu je priročna kuhinja z umivalnikom za katero pa ni potrebno skrbeti, da nam bo zavzela prostor.

Navigacijska konzola je široka in dovolj prostorna, ter nam hkrati daje možnost za razne dodatne instrumente, ki jih lahko po svoji želji vgradimo. Armaturna plošča je zelo pregledna, pred katero pa se nahaja zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ščiti krmarja, prav tako pa dela senco prej omenjenim instrumentom, ki so tako bolje vidni. Krmarska klop je udobna, z naslonjalom in omogoča sedenje krmarju in sokrmarju.

Omenjen model nam že v standardni opremi ponuja vgrajen 150 litrski rezervoar za gorivo, ter 55 litrski rezervoar za vodo. Med osnovno opremo pa spada tudi elektro paket z navigacijskimi svetili in kalužno črpalko, vse potrebne blazine, INOX ograjo, izvlečne stopnice, WC kabinet v hrastovem lesu, zadnjo klopjo z dvižnim naslonjalom ... čoln na zalogi pa vam v dodatni opremi ponuja še pokrivalo za čoln ter nadgradnjo oblazinjenja.

SHADOW 20 je resnično nakupa vreden čoln. Primeren je za vse popolne začetnike kot tudi za izkušene navtike, ki si želijo plovila nad 5,65m dolžine. Navdušil bo vse, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora ter manjši spalni prostor ali kabino. Njegovo vzdrževanje je nezahtevno in kar je marsikomu najbolj pomembno - primeren je za prevažanje s prikolico in osebnim avtomobilom.

Generalni uvoznik vam tudi nudi -10% popust na vse nadaljnje servisne storitve. Da pa se odpeljete pripravljeni na vodne dogodivščine vam v primeru nakupa izvenkrmnega motorja, NULTI servis motorja opravijo GRATIS. Po želji v vašem imenu uredijo registracijo plovila, izdelajo vam registracijsko nalepko za vaš čoln, uredijo zavarovanje in uredijo ustrezno garancijo za nakup. Poleg vsega pa si lahko tudi izberete primerno prikolico za vašega RANIER-ija.

Razpoložljivost čolna je TAKOJ. Čoln je na zalogi in je na voljo na ogled v največjem prodajno - servisnem centru podjetja MOTO-NAUTIKA (Ptujska c. 63, Miklavž na Dravskem polju).

Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

CENA ČOLNA S POPUSTOM - NA ZALOGI z dodatno opremo:
21.840,50 €
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 407€/mes

Več o plovilu: Ranieri Shadow 20

Sreda 01 Jun 2016

 

V Marini Veruda pri Puli se je 25. maja začel 4-dnevni izobraževalno terapevtski projekt Jadranje za jutri 2016, projekt v organizaciji Športnega društva SAPPA iz Kamnika. Člani društva smo ob pomoči pokroviteljev letos na morje popeljali 38 otrok s posebnimi potrebami, 13 njihovih pedagogov/spremljevalcev in 14 članov posadke, ki so se vkrcali na šest jadrnic. Avtorski projekt, ki ga je društvo letos organiziralo že sedmič, je namenjen jadranju in letovanju otrok s posebnimi potrebami, ki se na ta način spoznajo z osnovnimi jadralskimi veščinami in življenjem na barki.

Letošnjega projekta so se udeležile naslednje vzgojno-izobraževalne ustanove:

- OŠ Jela Janežiča Škofja Loka
- Vzgojni zavod Kranj
- OŠ Preska Medvode, podružnična enota OŠ Topol
- OŠ Roje Domžale
- Zavod za slepo in slabovidno mladino Ljubljana
- Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana

Ob 11.30 so jadrnice ena za drugo zaplule iz marine. Odpluli smo proti odprtemu morju. Ko smo zaplule v pravi veter je bil čas, da se razpnejo jadra. Po dobri uri jadranja so se jadrnice ena ob drugi zasidrale na skupnem privezu v bližnjem zalivu. Kopanje je bila čarobna beseda in skokov v morje ni in ni bilo konec. Sledili so jim veslači v gumenjakih in na supih, tako da smo si vsi skupaj komaj utegnili vzeti čas za kosilo. Po kosilu in kratkem počitku se je vse skupaj ponovilo znova, tako da je kar prehitro prišel čas za povratek v matično marino, ki je bil, ob naklonjenosti vetra znova poln jadralskih užitkov. Malo pred šesto smo se udeleženci letošnjega Jadranja za jutri že zasidrali v Verudi in priprave na skupno večerjo so se lahko začele. Ne ravno večerjo, ampak pravi žar piknik.

 

Naslednjega dne smo se zbudili v čudovito sončno jutro. Po zajtrku je bila na vrsti prva morska učna ura. Mladi udeleženci so ob pomoči svojih pedagogov in spremljevalcev izpolnjevali delovni zvezek z morsko tematiko. Kmalu po 11. uri je mala flota odjadrala proti Brijonom in se zasidrala v marini otoka Veli Brijun. Na poti sta si floto prišla ogledat dva delfina. Sledilo je obvezno kopanje in priprava kosila po jadrnicah, nato pa voden ogled otoka s turističnim vlakcem v katerega je bil vključen tudi ogled živalskega vrta in muzeja. Po povratku z ogleda sta v brijonski marini udeležence pričakala bog morja Pozejdon in Kapetan Kljuka. Sledila je Pozejdonova prisega vseh udeležencev, ki so jadrali prvič. Flota samih jadralcev se je nato odpravila nazaj proti matični marini, kamor smo prispeli okrog šestih. Kar med samo plovbo smo se osvežili v morju, tudi s pomočjo vrvi in supov. Pred večerjo je bilo še dovolj časa za kopanje v čisto novem bazenu marine Veruda. Dan se je zaključil z druženjem ob glasbi, lahko bi rekli z discom lastni režiji.

Tudi petek se je začel s krasnim jutrom. Po zajtrku in morski učni uri so mladi udeleženci najprej porisali zahvalne dopisnice z morskimi motivi, po lastnem navdihu. Te dopisnice smo poslali na naslove sponzorje, donatorjev in ostalih podpornikov projekta. Nato so vsi udeleženci na listek papirja napisali svojo največjo željo, ki so jih nato vse skupaj zapečatili v steklenico želja. Ko je bilo vse to opravljeno je bil že prijetno topel dan, ki je kar vabil na morje. Odpluli smo v smeri svetilnika Porer. Na poti do tja smo pluli v najrazličnejših formacijah in izvedli nekaj sinhronih manevrov. V bližini svetilnika Porer smo zapluli v krogu, na palubo ene od jadrnic je prišel Kapitan Kljuka in na sredino vrgel steklenico želja. V upanju, da steklenica pride v prave roke in da se jim izpolnijo skrite želje smo jo pustili za seboj in odpluli proti zalivu Portič. Ponovili smo skupinsko sidranje z vsem, kar paše zraven; kopanje, veslanje, supanje, druženje, kosilo, počitek in spet morske radosti. Okrog štirih smo odpluli nazaj proti marini, kjer so se takoj začele priprave na zaključni večer in malo po osmi uri je bilo vse nared. Vse prisotne je najprej pozdravil predsednik društva SAPPA Darko Malež. Toplo je pozdravil tudi goste iz zavoda za otroke s posebnimi potrebami iz Pule, ki so se z največjim veseljem odzvali njihovemu vabilu. Za njim je nastopil čarovnik Mr. Lee, ki je s svojimi čarovnijami navdušil vse prisotne. Program se je nadaljeval z nastopi posameznih šol oz. učencev. Sledil je srečelov na katerem so bile vse srečke dobitne, dobitke pa so donirali različni podporniki letošnjega projekta. Med izžrebanimi dobitki je bilo nekaj res krasnih. Od plavalnih part, do raftinga na Soči, pa do panoramskega poleta z motornim letalom. V tekmovanju, ki je bil namenjen pedagogom/spremljevalcem se je najbolj izkazal tandem iz Zavoda za slepo in slabovidno mladino iz Ljubljane. Priboril si je panoramsko vožnjo po Ljubljanici za 50 oseb z barko Bober Marine in sliko z motivom jadrnic, ki jo je narisal in doniral Kamničan Marjan Novak Škatla. Uradni del je bil s tem končan in prišel je čas za Palačinka Party.

Ampak vsega lepega je enkrat konec in tako se je soboto, 28. maja izteklo tudi letošnje Jadranje za jutri. Tudi zadnje jutro nas je zbudilo sonce. Po zajtrku ni bilo morske učne ure, ampak ura za pakiranje in izkrcavanje. Nekaterim je bilo prav, drugim pa žal. Prav, ker ni bilo 'pouka', žal, ker bi z največjim veseljem ostali še kak dan. Udeleženci smo se še zadnjič zbrali na pomolu pred jadrnicami. Prisrčno slovo smo sklenili z željami, da se naslednje leto vsekakor spet vidimo. Po slovesu so se mladi udeleženci in njihovi spremljevalci odpeljali vsak po svojih poteh in seveda na koncu proti domu.

Kaj dodati? Naša dejanja, ki jih ne motivirajo ozki sebični interesi, temveč naše zanimanje za druge, pravzaprav koristijo nam samim. Osmislijo naše življenje. To lahko člani SAPPE povemo iz prve roke. Ob podpori sponzorjev in donatorjev smo se kot vedno doslej po svojih najboljših močeh trudili polepšati dneve tem posebnim otrokom, ki se jim nikoli ne da dovolj pomagati. Po štirih dneh druženja in skupnih doživetij smo se spet lahko na lastne oči prepričali, da smo zanje naredili nekaj res dobrega in lepega, kar bodo pomnili vse življenje. V imenu vseh udeležencev letošnjega projekta se iskreno zahvaljujemo vsem sponzorjem in donatorjem za njihovo podporo.

Letošnji projekt so podprli in s tem omogočili:

Sponzorji jadrnic: Gostilna pri Planinskem orlu Stahovica, Plinovodi Ljubljana in Inotherm Dolenja vas ter sponzorji projekta: Team Trade d.o.o. Kamnik, InterCom Celje, Eles Ljubljana, Energetika Ljubljana, Adriatic Slovenica Ljubljana in Implantološki center Kranj.

Sreda 01 Jun 2016

V ponedeljek je organizacijski odbor odločil, da pričetek enajste etape letošnje regate prestavijo zaradi pomanjkanja vetra.

Flota jadrnica je uspešno preplula Panamski kanal. V Atlantskem oceanu bi morali  nadaljevati plovbo proti cilju v New Yorku, vendar je Karibsko morje v območju ekvatorja brez vetra. Vse ekipe so morale preko noči pluti s pomočjo motorjev. V ponedeljek ob 15.00 naj bi pričeli z nadaljevanjem regate. Za pričetek  je bil planiran Le Mansh start, ki pa je bil praktično nemogoč, saj veter ni dosegal niti 5 vozlov hitrosti. Jadrnice so nadaljevale plovbo z motorji, dokler se niso oddaljile dobrih 100 nmi od obale, zaplule v območje vetra in se izognile močnemu pomorskemu prometu v bližini Panamskega prekopa.

Nadaljevanje etape jim je uspelo včeraj ob 15.00 uri. Trenutno najbolje pluje ekipa Lmax Exchange. Tik za petami plujeta še ekipi Derry~Londonderry~Doire in Garmin, ki zaostajata manj kot 1 nmi. Tudi ostala flota ne zaostaja veliko. Za vodilnim imajo manj kot 10 nmi zaostanka. Edina ekipa, ki je slabo pričela nadaljevanje 11 etape je ekipa Ichoral, ki trenutno zaostaja 20 nmi in je v zadnjih 12 urah preplula 10 nmi manj kot ostali, ki so uspeli premagati 110 nmi.

Skupne uvrstitev po 10 etapah:

Mesto Ekipa/Etapa 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Točke
1 LMAX EXCHANGE 12 3 12 12 10 12 9 10 10 12 117
2 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE 9 11 11 3 5 8 12 12 12 9 106
3 GREAT BRITAIN 10 12 8 11 11 11 10 8 9 6 98
4 GARMIN 8 10 9 10 8 10 11 11 7 8 89
5 QINGDAO 11 4 10 8 3 4 8 6 5 7 60
6 MISSION PERFORMANCE 3 9 7 9 6 8 2 9 6 4 58
7 DA NANG - VIET NAM 2 7 5 4 12 9 7 5 1 1 50
8 CLIPPERTELEMED+ 6 8 1 2 9 5 6 2 8 11 47
9 UNICEF 1 1 2 7 4 6 3 1 11 10 45
10 ICHORCOAL 7 6 6 5 1 7 5 3 2 5 40
11 VISIT SEATTLE 5 2 4 6 7 2 1 4 4 3 38
12 PSP LOGISTICS 4 5 3 1 2 3 4 7 3 2 32

Sreda 01 Jun 2016

Marina Punat stalno skrbi za novosti in vrhunske storitve, ki jih nudijo svojim gostom, zaradi česar je zelo priljubljena tudi med slovenskimi lastniki plovil.

Že vrsto let skrbijo za plovila privezana v marini, z letošnjim letom pa so k nalogi pristopili proaktivno. Želijo, da njihovi gosti odidejo s plovila brez skrbi in se zavedajo, da bo njihovo plovilo v času, ko ne bivajo na njem, v dobrih rokah. Vsa plovila v marini pregledujejo dnevno. Vsak teden vsakemu lastniku plovila pošljejo aktualno fotografijo in ga v primeru sprememb o tem obvestijo. Za še boljšo skrb za plovila, so razvili lastni elektronski sistem za nadzor plovil v marini. Z njim dnevno preverjajo položaj plovila v marini, nivo vodne linije, stanje priveznih vrvi, razpored bokobranov, stanje cerad in odprtin na plovilu, ter stanje priključkov za vodo in elektriko. V kolikor želite, da so vaši akumulatorji polni, ko boste prišli na plovilo po daljšem času, lahko naročite storitev priklopa in polnjenja le teh, pred vašim prihodom ali pa periodično, da akumulatorji ostanejo v dobri kondiciji.

Vsem pogodbenim gostom marine, ki na Krk priletijo z letalom, nudijo brezplačen prevoz iz letališča do marine in nazaj. Za prevoz prtljage iz vozila do plovila pa so v letošnjem letu zagotovili električna vozila, katerih uporaba je brezplačna.

Zgrajena je tudi črpalka za izčrpavanje fekalnih vod iz plovila. Nahaja se pri pomolu A1 in omogoča izčrpavanje, ko je plovilo v vodi. Storitev se naroči v recepciji marine in je brezplačna.

Marina se je v lanskem letu močno razširila. Zgradili so nova privezna mesta v severnem delu. Pomoli nosijo oznako C. Ker se je kapaciteta marine povečala za 260 priveznih mest, so na sami razširitvi zagotovili nove toaletne prostore. Le ti so na pontonu in so eni prvih plavajočih toaletnih prostorov na Jadranu.

Kljub temu, da je Hrvaška že nekaj časa v Evropski uniji, so še vedno številna plovila, ki nimajo urejenega statusa plovila. V marini še vedno nudijo storitve z uvozom plovila in ureditvijo carinskega statusa. Za dodatne informacije jih lahko pokličete.

Ne smemo pozabiti, da je marina Punat prejela prestižno nagrado Zlato sidro in je ena od dveh marin na vzhodni Jadranski obali, ki se lahko z nagrado pohvali. Na celotnem Mediteranu je takih marin le 15, kar veliko pove o kvaliteti storitev v Punatu. Nagrado podeljuje Royal Yachting Association, ICOMIA (International Co­uncil of Bogdanov udruga) in British Ma­rine Federacija že 25 let. Prejmejo jo le marine, katerih storitve so na najvišjem nivoju. V marini Punat jim nagrada daje dodatno motivacijo za razvoj in zagotavljajo, da bodo njihove storitve v naslednjih leti še boljše. Nikakor ne smemo pozabiti omeniti tudi nagrade Plava zastava, ki jo prejmejo le marine, ki se držijo ekološkega programa za skrb nad obalnim pasom in morjem. Letošnje leto je marina Punat prejele nagrado  že sedemnajstič zapored.

Sreda 01 Jun 2016

Navtex je kratica za Navigational Telex System. Je mednarodna služba za pošiljanje pomorskih varnostnih informacij MSI (Maritime Safety Information). Sistem omogoča sprejemanje navigacijskih in meteoroloških obvestil namenjenih varni plovbi. Za pošiljanje sporočil se uporablja frekvenca 518 kHz. Sporočila pošiljajo obalne postaje v angleškem jeziku ob vnaprej določenih časih. Na Jadranu sta to obalni postaji v Trstu (Trieste FV) in v Splitu (Split Radio). Domet signala Navtex je večji kot pri VHF postajah. Signal tržaške postaje je možno prejemati na razdaljah vse do 320 nmi, signal splitske pa 150 nmi. 

Pokritost sistema Navtex:

Čas oddajanja sporočil Navtex (Jadran):

Trst – Trieste FV: 0320, 0720, 1120, 1520, 1920, 2320

Split – Split Radio: 0240, 0640, 1040,1440, 1840, 2240

Časi oddajanja so UTC (Coordinated Universal Time). Na Jadranu moramo v zimskem času UTC času prišteti eno uro, v poletnem pa dve, da dobimo lokalni čas oddajanja.

Vrste sporočil, ki jih lahko prejemamo preko sistema Navtex:

A         Navigacijska opozorila
B         Meteorološka opozorila
C         Poročila o ledu
D         SAR- sporočila o iskanju in reševanju na morju, ter opozorila o piratih
E         Vremenske napovedi
F          Servisna sporočila za pilote na ladjah
G         AIS sporočila
H         LORAN sporočila
I          Trenutno ni v uporabi
J          SATNAV sporočila (GPS ali GLONASS)
K         Druga sporočila za pomoč pri navigaciji
L         Navigacijska opozorila (dodatno k tipu A, ki jih naprava ne more zavrniti)
T          Testna sporočila (smo Velika Britanija)
V         Posebne storitve – (Obvestila za ribiče v ZDA)
W        Posebne storitve – (Okoljska v ZDA)
X         Posebne storitve
Y         Posebne storitve
Z         Trenutno ni sporočil (QRU)

Primer Navtex sporočila:

Varnostno obvestilo 0084-2016:

LOKALNO SJEVERNI JADRAN – Vinodolski kanal
Karte: 100-18; 50-4; 
NOVI VINODOLSKI, SVJETLEĆA PLUTAČA, LATERALNA DESNA STRANA, NA 45-07,498N 014-47.094E (WGS 84) POSTAVLJENA (GLAVA PRIMARNOG LUKOBRANA). KARAKTERISTIKA: Z Bl 3 SEKUNDE 3 MILJE.

Vsa Navtex sporočila se pričnejo z ZCZC, ki mu presledek in nato 4 mestna identifikacija sporočila B1B2B3B4. Sledi ji datum nastanka spročil in nato besedilo spročila. Posamezno sporočilo se konča z NNNN.

  • ZCZC - pričetek sporočila
  • B1B2B3B4 - identifikacija sporočila 
    • B1 – (A-Z) področje pokritja oddajnika in identifikacija, ki je določena posamezni obalni postaji 
    • B2 – (A-Z) vrsta sporočila (zgornja tabela) Sprejemnik Navtex omogoča, da sporočila na podlagi znakov B1 in B2 sprejmemo ali zavrnemo.
    • B3,B4 – serijska številka sporočila tipa B2. Številke se običajno začnejo z 01. V primeru, da se sporočilo prične z 00, ga zaslon prikaže in tiskalnik natisne tudi če smo zavrnili sprejem sporočil navedenega tipa.
  • Datum nastanka sporočila
  • Besedilo sporočila
  • NNNN – oznaka konca sporočila

Oprema:

Za sprejemanje Navtex sporočil potrebujemo poseben sprejemnik. Sprejemniki imajo zaslon na katerem se prikazujejo prejeta sporočila, nekateri pa tudi tiskalnik, ki prejeta sporočila natisne. Lahko jo programiramo, glede na tipe sporočil, ki jih želimo prejemati. Deluje avtomatsko in sprejema sporočila, ki jih lahko preberemo, ko imamo čas. Cene naprav se gibljejo od 100 EUR dalje.

Sreda 01 Jun 2016

V kraju Slano pri Dubrovniku se odpira nova marina imenovana Veljko Barbieri in je v lasti skupine ACI. Marina bo enkratno izhodišče za obisk Stona, polotoka Pelješac, otokov Mljet, Jakljan, Šipan, Lopud, Koločep in nenazadnje tudi mesta Dubrovnik, ki je od nove marine oddaljen le 12 nmi.

Marina v Slanem bo svoja vrata odprla že pred pričetkom poletne sezone 2016. Bo moderno opremljena in navtikom nudila vse potrebne storitve. Na voljo bo 500 privezov opremljenih z priključki za vodo in elektriko. V bližini bo restavracija, bar in seveda vsa ponudba romantičnega kraja Slano.

Do konca meseca septembra nudijo posebne popuste za letni in dnevni privez plovila. Če se odločite za letni privez, vam bodo v akcijskem obdobju zagotovili 30% popust, brezplačno operacijo na dvigalu (dvig, spust plovila) in še 6 dni bivanja na kopnem. Če se odločite za krajši postanek v Slanem, boste za vsak dan, ki ga boste plačali, dobili en dan priveza v marini brezplačno.

Cenik letnega priveza plovila v marini Veljko Barbieri v Slanem: 

Dolžina plovila (m) Redna cena (EUR) Akcijska cena (EUR)
5 910,00 637,00
6 1.150,00 805,00
7 1.412,00 988,00
8 1.776,00 1.243,00
9 1.964,00 1.375,00
10 2.476,00 1.733,00
11 2.743,00 1.920,00
12 3.611,00 2.528,00
13 3.900,00 2.730,00
14 4.614,00 3.230,00
15 4.950,00 3.465,00
16 6.017,00 4.212,00
17 6.566,00 4.596,00
18 8.242,00 5.769,00
19 8.871,00 6.210,00
20 10.394,00 7.276,00

Torek 31 Maj 2016