Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Letošnja izdaja regate Poetovio Cup, (prej Ptujčanka), bo letos od 14. - 17. aprila 2016, z izhodiščem iz Biograda n/m.

Regata bo potekala po sistemu OPEN z možnostjo uporabe špinakerja oz. genakerja, za razrede: Delta (od 9,51 do 10,25 m), Charlie (od 10,26 do 11,00 m), Bravo (od 11,01 do 12,00 m) in Alfa (12,01 do 13,50 m). Na posameznem plovilu je na posamezni jadrnici lahko ekipa ki šteje najmanj 4 (štiri) do največ 8 (osem) tekmovalcev.

Organizator regate je zakupil 9 enakih plovil Beneteau First 35 in je pripravil ponudbo tudi drugih jadrnic za najem. Tekmovalci se lahko udeležijo regate tudi s svojo jadrnico, ki ustreza razpisanemu velikostnemu razredu.

Spisek razpoložljivih jadrnic ali dodatne informacije za najem jadrnic dobite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali na mobilnem telefonu 041 359 505.

Posadke, ki želijo sodelovati na regati, morajo izpolniti Prijavni obrazec ali Prijavnico, ki jo izpolnjeno pošljete na naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in ob prijavi vplačati 200€ akontacije. Prijave in plačila zbiramo do 7.4.2016 oziroma do zasedbe prostih mest.

Uradni razpis regate na, prijavni obrazci in ostala dokumentacija je dosegljiva na:  http://www.ptujcanka.si/

Sreda 16 Mar 2016

V Tivatu v Črni gori v najprestižnejši marini na Jadranu se je odvil sedaj že tradicionalni PYMC Match Race. Slovenske barve sta zastopali ekipi Lumba (Dejan Persen, Miha Truden, Jure Jerkovič, Marko Pihlar) ter Eureka (Bojan Rajar, Miran Pavlič, Roka Korošec, Gregor Petak).

Ekipa Lumba je glede na lanskoletne uspehe ciljala na najvišje mesto, kljub temu, da so vedeli, da bo nastopila tudi ruska posadka Vladimirja Lipavskya. Le ta je zmagala Nation Cup in je uvrščena na 20. mestu svetovne match race lestvice. Apetiti ekipe Eureke so bili malenkost manjši, saj po trimesečnem jadralskem premoru ni bilo realno, da se bi lahko enakovredno borila s prvima dvema ekipama.

Vetrovne razmere so bile večinoma silno nepredvidljive. V večinoma rahlem in srednjem vetru so izvedli eno in pol serijo Round Robin tekmovanja. Lumba se je morala kar dvakrat podati na regatno polje z rusko ekipo.

Ekipa Eureka je na regatnem polju naredila nekaj napak in tako zaostala tudi za najboljšo črnogorsko ekipo Saše Kekoviča in se uvrstila na 4. mesto. Bili so nekoliko razočarani, saj so bile hitrosti jadranja povsem enake najboljšim ekipam.

Zadnji dan v polfinalu je Lumba izbrala črnogorsko ekipo Kekoviča in oba dvoboja suvereno dobila brez večjih težav. Nekoliko slabše se je dan pričel za ekipo  Eureke. Poškodovanega Roka Korošca so morali zamenjati s Rianom Pilepičem. Kot nasprotnika jim je žreb določil odlično rusko ekipo Vladimirja Lipavskega. V obeh dvobojih so Rusi pokazali, da so v močnem vetru, ki je pihal s hitrostjo preko 20 vozlov, sunki pa so presegali 25, bolje pripravljeni od slovenske ekipe. Hitro pospeševanje iz obratov jih je vedno pripeljalo v superiorni položaj že pred startom. Prednost so obdržali ves čas dvoboja in Eureki se ni uspelo resno zoperstaviti odlično pripravljenemu nasprotniku.

V malem finalu se je Eureka srečala s črnogorsko posadko. Oba dvoboja sta se odvijala v vetru, ki je pihal s hitrostjo okoli 25 vozlov. Obe ekipi sta hoteli pokazati kar največ. Večkrat so se znašli v težavah in se tudi večkrat zamenjali na vodilni poziciji.. Eureka je zaradi malenkost napačnega pristopa, oba dvoboja za las izgubila. Kljub temu, da se jim ni uspelo uvrstiti na višjo pozicijo, pa so zadovoljni z nastopom na regati. Razmere na regatnem polju so bile izjemno težke. Že prvi jadralni dan se je poškodoval član ene izmed ruskih posadk in zaključil v ambulanti.

Finale med Lumbo in Rusi pa je pokazal popoln preobrat, saj so tokrat Rusi dobili vse tri dvoboje zaporedoma. Večinoma zaradi boljšega jadranja v polju. Bilo je tudi nekaj zanimivih situacij, v eni sta se oba para (finale in mali finale) srečala na boji in kaj lahko bi prišlo preobrata zaradi nepoštenega jadranja ruske ekipe. Ker črnogorska ekipa ni protestirala, niso bili kaznovani. Zadnji dvoboj se je odvijal celo brez špinakerjev, saj je veter narasel že v bližino 30 vozlov. Razlika je bila v vseh treh dvobojih sicer majhna, vendar žal vedno v korist ruskih jadralcev.

Tako sta obe slovenski ekipi končali na drugem in četrtem mestu, kar je za obe ekipi mesto slabše od želenega. Sama regata je bila odlično izvedena z resnično veliko prijaznosti in dobre volje, tako da obe ekipi že načrtujeta nastop na naslednji izdaji.

Končni vrstni red:

Vladimir Lipavsky, RUS
Dejan Presen, SLO
Sasa Kekovic, MNE
Bojan Rajar, SLO
Ilija Belan MNE
Maxim Nyemchenko RUS
Gleb Shatkov RUS

Pripravil: Bojan Rajar, Eureka

Sreda 16 Mar 2016

Vrhunski jadralec Alex Thomson je izvedel že tretji ekstremni jadralski podvig, ki ga je poimenoval kar SkyWalk.

Jadralca Alexa Thomsona poznamo po njegovih jadralskih podvigih, udeležbah na najtežjih svetovnih  regatah, njegovi jadrnici in seveda sponzorju podjetju Hugo Boss. Poleg jadranja, pa je znan tudi po svojih kaskaderskih točkah, ki jih izvaja s pomočjo svoje jadrnice. Prvo imenovano Keel Walk – hojo po kobilici, je izvedel leta 2012. Leta 2014 je presenetil z drugo imenovano Mast Walk, ko se je sprehodil po jamboru s krova jadrnice do vrha jambora. Tokrat je izvedel kaskadersko točko imenovano Sky Walk. Kako izgleda hoja po zraku, si lahko ogledate v spodnjem videu.

Oglejte si tudi predhodna dva podviga:

Keel walk: Sprehod po kobilici - video

Mast walk: Hoja po jamboru jadralca Alexa Thompsona (video)

 

 

Skywalk

Snemanje videa SkyWalk:

Torek 15 Mar 2016

Harmony of the Seas je največja križarka ki je bila zgrajena do sedaj. Stala je dobro miljardo EUR, tehta 227.000 ton in je 100 m daljša, kot je bil Titanic. Ima 18 krovov, v dolžino meri 1187 čevljev oziroma 362m, zaposluje 2000 člansko posadko, ki bo skrbela za varnost in udobje 6.000 potnikov.

Ta ogromna križarka je v soboto s pomočjo šestih vlačilcev zapustila pristanišče Saint Nazaire v Franciji in izplula na prve teste plovbe. Pri izplutju so kapitanu pomagali še trije piloti, ki so na simulatorju trenirali kar leto dni, da so zagotovili varno izplutje in prvo testno plovbo. Ker ladja meri v višino 70 m, je bila vidna z obale ko se je oddaljila od nje za nekaj milj.

Kaj vse nudi ladja svojim potnikom. Na krovu sta kar dva FlowRider-ja, ki simulirata valove za deskanje na vodi, dve plezalni steni, drsališče, gledališče, kino, botanični vrt, številne vodne tobogane, bazene in še bi lahko naštevali. Ladjo bo lastnik prevzel v sredini maja letošnjega leta in z njo odplul v Southampton. Ladja se bo nato vrnila v Barcelono, kje bo pričela svoje prvo križarjenje po Mediteranu.

Video s prve plovbe: 

Gradnja ladje: 

Vir: Reuters, youtube

Torek 15 Mar 2016

Jadrnica X4 je že drugi model iz nove serije X ladjedelnice X-Yachts.

Nova serija jadrnic združuje najbolje iz obeh obstoječih serij Xp (hitre jadrnice) in Xc (potovalne jadrnice).

Nova serija X so jadrnice, ki imajo dobre plovne lastnosti jadrnic serije Xp in udobje ter moderno obliko jadrnic serije Xc. Na krovu in pod njim lahko opazimo številne inovativne rešitve. Ker je namen serije X, da bo jadralska izkušnja na najvišjem nivoju, so za izdelavo uporabili materiale visoke kvalitete.

Nova X4 ima težko kobilico in izjemno ambiciozna jadra. Namenjena je plovbi v veter in se bo odlično iskazala v razburkanem morju. Zaradi povečanja velikosti jader, so na plovilo namestili močnejšo opremo, ki bo prenašala večje obremenitve med jadranjem.

Trup je izdelan s pomočjo vakuumske tehnike kar zagotavlja manjšo težo, večjo trdnost in večjo varnost. Jadrnica ima v osnovni izvedbi 3 kabine in en oziroma dva toaletna prostora. V letu 2017 bo na voljo tudi verzija z dvema kabinama in enim ali dvema toaletnima prostoroma. V podpalubju so nameščene številne luči in 12 odprtin, ki zagotavljajo dober pretok zraka, ko smo na sidru ali v pristanišču.

Na krmi je nameščenih 6 vitlov.  Dva za glavno jadro in štirje za genoo. Dva velika krmilna obroča omogočata krmarju  enostavno krmarjenje in preglednost pri plovbi v vseh pogojih. Že v osnovni različici ima X4 veliko kopalno ploščad in lestev s štirimi stopnicami za enostaven dostop v vodo in iz nje.

Standardna kobilica je izdelana iz svinca in sega 2,2m globoko v morje. Opcijsko se lahko odločimo tudi za krajšo kobilico katere ugrez je le 185 cm ali pa daljšo, katere ugrez meri 2,5 m. V dolžino meri 12,5m, največja širina pa znaša 3,95m. Jadrnica bo imela vgrajen motor 33kW, rezervoar za gorivo s 200l prostornine in rezervoar za vod s 340 l. Velikost glavnega jedra bo 54m2, genoo bo merila 43 m2, asimetrični špinaker pa 150m2.

Jadrnica X4 bo prvič zaplula v letošnjem poletju. Ogledali si jo bomo lahko na jesenskih navtičnih salonih.

Fotogalerija: X-Yachts: X4

Torek 15 Mar 2016

V lanskem letu je superjahta »A«ruskega miljarderja Andreya Melnichenks plula po zahodni italijanski obali. V mesecu juliju je bila zasidrana v zalivu poleg kraja Portofino, kjer je nastal videoposnetek jahte posnet iz zraka. Kljub temu, da je premec prazen (helipad za pristajanje helikopterja), pa ima jahta 3 bazene, 7 sob za goste, skupaj s posadko pa lahko sprejme 37 oseb. Kljub njeni razsežnosti, je ostalo dovolj prostora za privez številnih drugih jaht, ki pa v primerjavi z A izgledajo kot majhni čolnički.

Torek 15 Mar 2016

V koprskem akvatoriju je od petka 11. marca do nedelje 13. marca v organizaciji Jadralnega kluba Jadro Koper potekala regata za jadrnice razreda laser, laser radial in laser 4.7 za serijo tekmovanj Europa Cup. Regate se je udeležilo 189 jadralk in jadralcev iz Hrvaške, Avstrije, Italije, Madžarske, Srbije, Latvije, Ukrajine in Slovenije.

Prvi dan je regatnemu odboru uspelo izpeljati tri plove v vseh razredih, v soboto so po močni burji v razredu laser standard odpeljali dva plova, v preostalih razredih pa po en plov. Tretji dan jadranja je bila burja premočna, zato jadralci niso odšli na morje.

V razredu laser standard je zmagovalec regate Valeriy Kudryashov in Ukrajine, v razredu laser radial Italijan Emil Toblini, v razredu laser 4.7 pa Hrvat Leon Kljuš. Od slovenskih jadralk in jadralcev je najboljši rezultat dosegel Matej Valič (JK Jadro Koper), ki je v razredu laser standard regato končal tik pod odrom za zmagovalce na četrtem mestu. V razredu laser radial je Liam Orel (JK Jadro Koper) dosegel 27., Kim Pletikos pa 28. (YC Portorož) mesto. V razredu laser 4.7 je bil najboljši Taš Kolman (JK Burja Izola) na 16. mestu, Maj Musa Olivieri (JK Olimpic) pa je regato končal kot 18.

Laser standard

UKR 171427 Kudryashov Valeriy; 4,0 (1) 1 1 1 1
CRO 199824 Sindik Dino; 10,0 (7) 2 3 3 2
UKR 171228 Zhukalin Ivan; 13,0 (6) 3 5 2 3

Laser radial

ITA 204308 Toblini Emil; 10,0 1 5 4 (26)
ITA 205261 Sammarco Matteo; 13,0 2 8 3 (18)
CRO 207483 Perkovic Dominik; 13,0 (55) 4 7 2

Laser 4.7

CRO 204733 Kljuš Leon; 9,0 (10) 3 1 5
ITA 202260 Gallinaro Guido; 10,0 7 1 (10) 2
ITA 205245 Navoni Elisa; 10,0 3 3 (12) 4

Vir: JZS.si, Foto: JK Jadro Koper

Ponedeljek 14 Mar 2016

Te dni na hrvaškem piha burja, ki dosega neverjetne hitrosti. Aleksandar Gospič je uspel posneti video na Paškem mostu, ki povezuje otok Pag s celino. Burja je dosegala hitrost 200 km/h.

Ponedeljek 14 Mar 2016

Osma etapa regate Clipper je dobro izmučila jadralce. Večino plovbe iz vietnamskega mesta Da Nang proti Qingdau na Kitajskem so morali pluti v veter.

Da bo zaključek etape najbolj naporen, pa si ni mislil nihče. Ekipe je dobrih 100 milj pred ciljem zajela nevihta z vetrovi, ki so pihali s hitrostjo med 70 in 80 vozli. Prvi sta ji pobegnili ekipi Derry~Londonderry~Derry in Garmin, uspešno pripluli v cilj in se povzpeli na stopničke. Ekipa LMAX Exchange je zaostajala 28nmi. Ko se je nevihta počasi odmaknila proti jugu Južne Koreje, so lahko proti cilju pluli v bolj normalnih razmerah. Sledile so ekipe Mission Performance, Great Britan in PSP logistics. Ekipa Qingdao je v domače pristanišče priplula kot sedma. Zadnji dve ekipi ClipperTelemed+ in Unicef sta proti cilju pluli v lažjih pogojih. Ko se je nevihta premaknila na vzhod, je nad Rumenim morjem začelo nastajati področje visokega pritiska. Vreme je bilo oblačno, temperature so padle, pojavila se je megla in tekmovalci so se že ustrašili, da bodo ostali brez vetra. K sreči je obema ekipama uspelo zadnjih 100 milj prejadrati in pripluti do cilja. Ekipa ClipperTelemed+ je ciljno črto prečkala včeraj ob 13.30 po lokalnem času, eno uro in pol za njimi pa še zadnja ekipa Unicef, ki je osmo etapo zaključila kot zadnja.

Deveta etapa iz kitajskega Qingdaa bo floto popeljala preko Pacifika v Seattle v ZDA. Prepluti bodo morali 6.000 nmi za kar bodo potrebovali mesec dni.

Rezultati 8. etape Da Nang - Qingdao:

Mesto Ekipa Prihod v cilj
1 DERRY~LONDONDERRY~DOIRE 10.3.2016 06.25 (UTC)
2 GARMIN 10.3.2016 07.17 (UTC)
3 LMAX EXCHANGE 10.3.2016 16.00 (UTC)
4 MISSION PERFORMANCE 11.3.2016 01.20 (UTC)
5 GREAT BRITAIN 11.3.2016 05.36 (UTC)
6 PSP LOGISTICS 11.3.2016 09.14 (UTC)
7 QINGDAO 11.3.2016 16.09 (UTC)
8 DA NANG - VIET NAM 11.3.2016 23.32 (UTC)
9 VISIT SEATTLE 12.3.2016 03.43 (UTC)
10 ICHORCOAL 12.3.2016 04.37 (UTC)
11 CLIPPERTELEMED+ 12.3.2016 19.20 (UTC)
12 UNICEF 12.3.2016 19.30 (UTC)

Nedelja 13 Mar 2016

Z regato za medalje se je v Barceloni končalo odprto prvenstvo v olimpijskem enosedu finnu. Po štirih zaporednih odličjih na prvenstvih stare celine je Vasilij Žbogar tokrat ostal brez medalje, bil je 6 in med Evropejci pa 5.

Zadnji dan je bil za najboljše precej dolg, saj jih je že dopoldne čakala sedma regata prvenstva, na kateri so nastopili vsi in z 20-im mestom je Izolan potrdil mesto na regati za medalje, bil je skupno šesti. »Ko smo startali je bilo nekaj severnega vetra, v nadaljevanju pa vedno manj, spet je bilo zelo težko, zelo nepredvidljivo, jaz sem se držal sredine in po takšnih razmerah to ni dobro,« je o dopoldanski regati povedal Žbogar, ki je vse svoje znanje pokazal na zadnjem dejanju prvenstva.

Na preizkušnji za medalje je najuspešnejši slovenski jadralec, tudi evropski prvak v razredu finn iz leta 2013, začel zelo suvereno, bil večji del regate v ospredju in kot prvi prečkal ciljno črto. »Želel sem si čim boljše uvrstitve, dobro sem odjadral celotno regato in čeprav sem se na prvem obratu dotaknil boje, naredil kazenski obrat in nekaj izgubil, sem vseeno zmagal,« pa je strnil vtise po regati za medalje in potegnil črto pod prvenstvom. »Škoda, da na začetku ni bilo prave hitrosti jadrnice, z opremo sem se zelo trudil, ampak potem smo vzeli staro opremo in je šlo v redu. Če bi vsaj eno od slabših regat odjadral malo bolje, bi bil v boju za medalje. Sicer sem rekel, da je regata za trening, ampak potem, ko si spredaj se boriš in skušaš biti čim boljši. Nekaj grenkega priokusa je, vendar vidim, da sem še vedno v stiku z najboljšimi in sem eden redkih, ki sem na vsakem tekmovanju med najboljšimi. To pomeni da smo na pravi poti, v dobri formi, vrhunec katere naj bi bil na olimpijskih igrah.«

Evropski prvak je postal Nizozemec Pieter Jan Postma, drugi je bil Madžar Zsombor Berecz, tretji pa Hrvat Milan Vujasinović. Nova priložnost za dokazovanje jadralce čaka že konec meseca, ko bo na Palmi de Malorci regata za svetovni pokal, na kateri bodo podelili zadnje olimpijske vozovnice.

Vir: http://www.vasilijzbogar.si/

Sobota 12 Mar 2016