Zadnje iz eTrgovine

39.00€

Ste ugotovili, da je Jadransko morje premalo za vas in vašo posadko? Razmišljate o  tem, da bi se podali v Mediteran ter nadaljevali plovbo v Atlantski ocean?

Slovenski jadralec Jasmin Čauševič se je v preteklih letih podal na plovbo iz Jadrana. Najprej je zaplul v Mediteran, prečkal Gibraltarsko ožino ter prvo etapo plovbe končal v Kanarskih otokih. V drugi etapi se je s Kanarskih otokov podal proti Kapverdskim otokom, nato pa sam prečkal Atlantski ocean in uspešno pristal na Karibih.

V času njegove plovbe so nastale tri knjige, ki podrobno opisujejo dogajanja med plovbo, njegove občutke ter številne napotke za plovbo po oceanih tudi, kadar se na plovbo odpravite sami.

Komplet treh knjig:

Redna cena: 66,90 EUR

Akcijska cena: 39,00 EUR (samo za naročnike eNavtike)

 

Akcijska cena samo do 22.1.2019

Jasmin Čauševič - Komplet potopisov

Zadnji video

Kljub temu, da plovilo preko zime miruje, potrebuje redno vzdrževanje. Voda, vlaga, veter in sol našemu plovili ne prizanašajo. Povzročajo korozijo, plesen, neprijetne vonjave in hitrejše propadanje. Če želimo, da bo spomladi naše plovilo potrebovalo kar najmanj vzdrževanje oziroma nakupa nove opreme, jo moramo v obdobju mirovanja primerno vzdrževati. Redne kontrole sistemov na plovilu je potrebno izvajati mesečno.

Poglejmo si katere so nujna vzdrževalna dela, ki jih moramo opraviti. Opisali smo 10 najbolj nujnih opravil za plovila, ki prezimijo v vodi. Za plovila, ki so skladiščena na kopnem, večine teh opravil ne moremo oziroma ni potrebno opraviti.

Prižiganje motorje

Če motorja po koncu sezone nismo konzervirali, ga je potrebno redno prižigati. Interval naj bo vsaj enkrat na mesec,  lahko tudi krajši (na 3 tedne ali celo na 14 dni). Zunanjost motorja je zaščitena z barvo, medtem ko notranjost nima zaščite. Ko motor uporabljamo je celotna notranjost zaščitena s tankim filmom motornega olja, ki preprečuje dostop vlagi do kovinskih delov motorja. Ko motor miruje, olje steče v karter in notranje površine ostanejo brez zaščite. Zavedati se moramo, da je notranjost motorja odprta. Zrak lahko vstopa skozi sistem za dovod zraka v motor in odprte ventile. Zrak s seboj nosi vlago in sol, ki se kondenzirata na notranjih površinah motorja in povzročata korozijo. Ko motor prižgemo, se zopet podmaže z oljem. Motor ni dovolj le prižgati. Pustiti ga moramo delovati vsaj 15 minut. Najbolje bo če ga pustimo delovati toliko časa, da se v celoti segreje skoraj do delavne temperature. Delavno temperaturo bomo v prostem teku, brez obremenitve težko dosegli. V kolikor so vremenske razmere ugodne, je priporočljivo s plovilom izpluti in motorje tudi obremeniti. Z delovanjem motorja, bomo iz notranjosti odstranili vlago in motor ponovno zaščitili z oljnim filmom.

Hladilna tekočina

Če imam notranji motor z zaprtim sistemom hlajenja s sladko vodo oziroma hladilno tekočino, moramo pred vžiganjem motorja preveriti količino hladilne tekočine. Po potrebi dolijemo hladilno tekočino.

Ali je v motornem olju prisotna voda

Na sliki desno je motornemu olju primešana voda. Olje ni več viskozno in prosojno! Motorja ne smemo vžigati.

Motorno olje

Pred prižiganjem motorja preglejmo nivo motornega olja. Če je olja premalo, ga dolijmo do zahtevanega nivoja. Preverimo tudi barvo olja. Če je olje transparentno ali nekoliko črno zaradi saj motor lahko vžgemo, Če je olje na pogled belo, je v njem voda in motorja ne smemo vžgati. Potrebno je ugotoviti, kaj je vzrok vode v motornem olju, ga odpraviti in nato zamenjati olje.

Pregled kaluže

Pregledamo vse kaluže na plovilu. V kolikor se je v njih nabrala voda, vključimo črpalke. Če se črpalke niso samodejno vključile in odstranile vode, so problem okvarjena stikala-plovci, ki skrbijo za avtomatski vklop črpalk, go gladina vode v plovilu naraste. V primeru vode v kaluži preverimo tudi ali gre za slano ali sladko vodo. V kolikor gre za sladko vodo, preverimo vse ventile in cevi slane vode na plovilu (dotok slane vode do WC-jev, do armature pomivalnega korita, dotok za hlajenje motorja in drugih). V kolikor je voda sladka, je lahko razlog slabo tesnjenje oken in skoznje priteka deževnica. Lahko je to kondenz, ki se steka v kalužo ali pa izteka voda iz sistema sladke vode. Sistem preverimo tako, da vključimo črpalke  sladke vode. V kolikor pri zaprtih armaturah čez nekaj časa ne nehajo delovati, ali pa se brez potrebe vključijo na vsakih nekaj minut, potem voda uhaja iz sistema. Preverimo vse armature, cevi, spoje in črpalke, da ugotovimo izvor.

Prezračevanje in odstranjevanje vlage

Plovila niso hermetično zaprta. Zrak v notranjosti se izmenjuje z zunanjim. V plovilo prihaja prah in vlaga. Ko smo na plovilu, ga prezračimo. Če imamo na plovilu vgrajeno gretje, ga vključimo, da se prostori v plovilu dobro pregrejejo. Če gretja nimamo, lahko to naredimo s kaloriferjem ali drugim grelnim telesom. Plovilo ponovno dobro prezračimo, da se topel vlažen zrak v plovilu zamenja s suhim iz okolice. Za zmanjšanje vlage v plovilo namestimo razvlaževalce zraka, ki za svoje delovanje ne potrebujejo električne energije, so cenovno zelo ugodni in bodo preprečili nastanek plesni in vonjav v plovilu. Na primer razvlaževalec z eni polnilom bo zadostoval za mesec dni na 12m jadrnici.

Pregled in polnjenje akumulatorjev

Vzdrževanje in polnjenje akumulatorjev je ključnega pomena za podaljšanja njihove življenjske dobe. Tudi, ko plovila ne uporabljamo, se praznijo. Na akumulatorje so stalno priključeni različni porabniki kot na primer  črpalke v kalužah, elektronski alarmi ali celo elektronski sistemi za preprečevanje rasti vegetacije. Akumulatorji izgubljajo eklektični tok tudi kadar niso obremenjeni. Zgubijo lahko tudi do več Ah dnevno. V daljšem času se lahko popolnoma izpraznijo. Njihova življenjska doba se močno skrajša. Lahko se uničijo do te mere, da jih moramo nadomestiti z novimi.

Če imamo na akumulatorje priključene solarne celice ali vetrni generator, se akumulatorji stalno polnijo. Če imamo akumulatorje s tekočim elektrolitom, ta med polnjenjem hlapi. Zato moramo redno mesečno preverjati nivo elektrolita v vseh akumulatorjih in po potrebi naliti destilirano vodo do zahtevanega nivoja. Plošče v vsaki celici mora biti v celoti prekrite s elektrolitom. Prekomerno polnjenje celic z elektrolitom bo povzročilo iztekanje elektrolita iz akumulatorja.

Preverite kontakte na akumulatorjih. V kolikor so oksidirali, jih očistite in podmažite z mastjo za kontakte ali proti korozijskim sprejem.

Pregled priveznih vrvi

Preglejte vse privezne vrvi. Pozimi lahko pihajo zelo močni vetrovi. Plovilo se na privezu stalno premika in vrvi se obrabljajo na enem mestu. Če so obrabljene ali natrgane jih zamenjamo.

Pregled zaščitno ponjavo

Preglejte zaščitno ponjavo plovila. Če je natrgana jo zašijte. V nasprotnem se bo močno poškodovala ob vsakem naslednjem sunku vetra. Preverite vse gumbe in vrvice za pritrditev. Vsi morajo biti čvrsto pritrjeni. Če ponjava ni na vseh mestih pritrjena, bo v vetru plapolala in se raztrgala.

Bokobrani

Preverite vse bokobrane, če so trdno privezani. Preverite privezne vrvice in jih po potrebi zavarujte z dodatnim varnostnim vozlom (kako pravilno privezati bokobran na tej povezavi: Vrzni vozel)

Ko ste opravili redno mesečno vzdrževanje plovila in preden zapustite plovilo ne pozabite:

  • zaprite vsa okna
  • zaprite vse ventile morske vode
  • izključite akumulatorje
  • izključite električni priključek za 220V na kopnem

Komentarji