Charli Dalin, Apivia

Težave na jadrnici Groupe Apicil (8.12.20202 ob 9.00)

Damien Seguin pluje na jadrnici Groupe Apicil. Že od nedelje ima težave z avtopilotom. S popravilom se ukvarja že dva dni. Prepričan je da mu bo s pomočjo tehnične ekipe uspelo najti rešitev.

Charli Dalin, Apivia

»Problemi so se pričeli v noči iz nedelje na ponedeljek. Zelo težko sem krmaril plovilo. Krmarksge mesta skoraj nisem mogel zapustiti. Jadrnica se je obračala po svoje. Težko je bilo najti rešitev. Notranjosti plovila nisem mogel zapustiti, ne da bi stalno pazil kam pluje jadrnica. Cel dan sem se ukvarjal s popravilom. Bilo je zelo naporno. Rekel sem si, ustavi se treba je spati. K sreči mi je uspelo usposobiti rezervni avtopilot. Plovba ni tako natančna, a lahko se vsaj malo spočijem . Premikam se naprej. To je pomembno. Še naprej bom iskal rešitev, da usposobim glavnega avtopilota.

Prepričan sem, da mi bo uspelo. Včeraj smo opravili številne teste, da bi ugotovili, kje je napaka. Sedaj moramo ugotoviti, kako napako odpraviti. Včerajšnji dan je bil zame izjemno naporen. Imel sem glavobol, počutil sem se slabo in bil sem malo zmeden. Nekaj časa sem uspel počivati. Nato sem se ponovno zbral in stvari gredo na bolje. Tudi pogoji za jadranje so nekoliko boljši. Tudi če ne plujem najhitreje, se vsaj premikam v pravi smeri in ostajam v igri. Moja tehnična ekipa bo našla rešitev. Ker smo na regati, stvari niso enostavne. Vedno imaš občutek, da je vsaka izgubljena mila tragedija. Če spremeniš perspektivo in pomisliš, da je pot dolga, so stvari drugačne. Moram se premikati proti cilju. Takoj, ko odpravimo napako se bom vrnil v tekmovalni način plovbe. Tehnične težave so sestavni del oceanskega jadranja.«, je povedal Seguin v jutranjem sporočilu z Južnega oceana.

Pred okvaro avtopilota je Damien Seguin plul na odličnem četrtem mestu. Imel je le 300 nmi zaostanka za vodilnim Charlem Dalinom. Zaradi zmanjšane hitrosti plovbe je zdrsnil na sedmo mesto in ima že 470 nmi zaostanka.

Ali je smiselno zapluti v 7,5 m visoke valove?

Charli Dalin, Apivia

Začenja se peti teden regate Vendee Globe. Pred jadralci so novi izzivi. Vodeči Charlie Dalin na jadrnici APIVIA in Thomas Ruyant se morata odločiti, preden se bosta podala v prihajajočo fronto, ki ju bo zajela jutri. Po napovedih bodo vetrovi pihali več kot 40 vozlov, valovi pa se bodo dvigovali vse do 7,5 m visoko. Jadralci, ki plujejo nekoliko dlje od vodilnega para, so se že srečali z drugo fronto. Jasno je, da nekaj časa počitka ne bo. Taktične odločitve jadralcev temeljijo na vremenskih napovedih. Datoteko prejemajo vsakih nekaj ur. Morajo jih podrobno proučiti. V prihodnjih nekaj urah bo jasno, ali so sprejeli prave odločitve ali ne.

Naloga: Poiskati najbolj »varno« pot

Charli Dalin, Apivia

Na papirju se situacija ni spremenila. Charlie Dalin vodi slabih 200 nmi pred Thomasom Ruyantom. Oba plujeta iz fronte v fronto. Stvari se odvijajo hitro. Apivia pluje s hitrostjo 21 vozlov. LinkedOut je ponoči dosegla najvišje hitrosti plovbe do 25 vozlov.

Thomas Ruyant je komentiral:

»Tole je zelo športno jadranje. Moramo se navaditi živeti pri teh hitrostih.«

Ruyant kljub temu ni skrival svojega navdušenja, ne glede na težke vetrovne pogoje in močno razburkano morje v zadnjih dneh, ter dodal:

"Več dni že opažam, da se depresija povečuje in poglablja vzdolž fronte. Poskušam najti najvarnejšo pot. Prilagajam hitrost plovbe glede na pot, kjer želim pluti. Zaplul bom nekoliko bolj severno, da se izognem najhujšemu. Vremenska napoved predvideva vetrove s hitrostjo več kot 35 vozlov.«

Pred prihodom nove fronte se nekateri jadralci borijo z nekoliko šibkejšo. Luis Burton je eden izmed njih. Pluje najbolj južno v vetrovih, ki dosegajo hitrosti okrog 30 vozlov. Za vodilno skupina je 11 skiperjev, med njimi tudi Romain Attanasio (PURE-Best Western Hotels & Resort) in Clarisse Crémer (Banque Populaire X). Plujeta v bolj ugodnih pogojih z vetrovi med 15 in 20 vozli. V zadnjih 24 urah je obema uspelo prepluti okrog 390 nmi.

< Escoffier evakuiran z jadrnice   55 vozlov vetra in 5 m valov >

 

Foto: © Vincent Curutchet/Alea/Disobey/Apivia, © Yvan Zedda/Alea