Pip Hare, Vendee Globe

Medtem ko se najhitrejši Yannick Bestaven prepričljivo vzpenja vzdolž vzhodne obale južne Amerike, pa so trije jadralci na samem skrajnem jugu Tihega oceana v veliki nevarnosti.

Jeremie Beyou, ki je zaradi okvare na jadrnici, moral kmalu po štartu regate nazaj v pristanišče Les Sables d'Olonne in ponovno štartal po osmih dneh napreduje. Ko je drugič izplul iz izhodiščnega pristanišča je za zadnjim jadralcem zaostajal že 1000 nmi in za takrat vodilnim Alexom Thomsonom 2700. Celotno regato pluje odlično. Trenutno pluje po skrajnem južnem Tihem oceanu in ogroža naslednjo skupino treh jadralcev. Pred njim plujejo Angležinja Pip Hare na jadrnici Medallia, Arnaud Boisieres na jadrnici La Mie Caline – Artisans Artipole in Alan Roura na La Fabrique. Pred njim imajo le še 100 nmi prednosti. V zadnjih 24 urah je plul hitreje in se jim približal za 20 nmi.

Okvara krmila na Medallia

Pip Hare, Vendee Globe

Včeraj popoldne je Pip Hare sporočila, da mora jadrnico upočasniti. Na levem krmilu je opazila razpoko in morala ga je zamenjati.

»Včeraj v času kosila sem opravila rutinski pregled jadrnice. Opazila sem, da je počeno levo krmilo in da bom morala prenehati tekmovati. Krmilo je počilo v delu med krmno ploščadjo in trupom, blizu spodnjega ležaja. Vsakič, ko je avtopilot premaknil krmilo, se je razpoka povečala. Nisem imela izbire. Morala sem zamenjati krmilo. Če se menjave ne bi lotila takoj, bi se krmilo zlomilo v naslednjih urah. Zaradi težave sem bila zelo razočarana. Prekinit sem morala svojo dirko in se posvetiti popravilu. Poskrbeti moram, da sva z Medallio varne.

Imela sem srečo, da sem razpoko opazila, ko sem imela veter v levi bok zato levo krmilo ni bilo obremenjeno. Takoj sem odklopila povezave na krmilu in plula zgolj z desnim krmilom. S tem sem preprečila, da bi se poškodoval krmilni sistem. Imela sem srečo, da sem napako odkrila pravočasno. V planu sem imela prečiti. Veter je pihal s hitrostjo 30 vozlov. Takrat bi obremenila levo krmilo, ki bi verjetno v trenutku odpadlo. K sreči imam na krovu rezervo«

Ko je uspela zamenjati krmilo, je sporočila svoji tehnični ekipi:

»Vsak delček mojega telesa me boli. Vse členke na prstih imam krvave, kolena so podrgnjena, bolijo me noge. Nisem si predstavljala, da me bo tako bolelo. Vendar, ja, krmilo sem zamenjala in Medallia je zopet v dirki.«

Pip Hare je zaradi težave v zadnjih 24 urah preplula le 140 nmi. Pred Jeremie Beyoujem ima le še 80 nmi prednosti.

Kaj se dogaja na vrhu

Pip Hare, Vendee Globe

Yannick Bestaven ne popušča. Ob vzhodni obali Južne Amerike se vzpenja proti severu. Obplul je že Argentino in trenutno pluje mimo Urugvaja. Padel je v področje brezvetrja in pluje zgolj s hitrostjo 5 vozlov. Zasledovalca Charle Dalin in Thomas Ruyant plujeta v močnejših vetrovih, ki pa žel pihajo s severa. Tudi njuna hitrost približevanja cilju na takšna kot bi si želela. Plujeta prosti vzhodu s hitrostjo 15 vozlov, hitrost približevanja cilju pa je zgolj 8. Bestaven se približuje cilju zgolj z 3 vozli, zato lahko pričakujemo, da se bo njegova prednost v naslednjih 24 urah zmanjšala.

Bestaven je v jutranjem sporočilu zapisal:

»Tu ni vetra. Nastavljam jadra po najboljših močeh, da bi se jadrnica premikala naprej. Nekaj je še mrtvega morja. Plovba ni neprijetna, če jo primerjam s plovbo nekaj dni nazaj. Imam pet vozlov vetra, ki se vrtinči okrog mene. Počasi se plazim proti severu. Čakam, da veter obrne na jugozahodnik, da bom lahko zaplul z vetrom. Ta šibak veter je bil napovedan. Upam, da ne bo trajal predolgo. Koliko časa bo trajal, ne vem. Običajno ne dolgo. Trenutna temperatura zraka je 25 stopinj. Tudi voda ima isto temperaturo. Vroče je, primerno za kopanje. Plujemo v toplih morskih tokovih, ki prihajajo s severa. Temperature zato hitro naraščajo. Vlažnost je visoka in oblačno je. Nad nami je področje nizkega zračnega pritiska.

Dolgo časa nisem videl nobenega plovila. Plujemo daleč od obale. Bolj zapleteno bo postalo, ko se dvignemo prti Braziliji, kjer je veliko ribiških plovil. Upam, da radar dela dobro. Področje vetra bo blizu obale. Verjetno bom videl obalo Cabo Frio. Tam so v morju številne vetrne elektrarne in naftne ploščadi. Plovba bo zahtevna, vendar moram tvegati. Ves čas bom moral biti zelo pozoren.«

< Noč ima svojo moč   Sedma žrtev na regati >

Foto: © Jean-Marie LIOT / Maître Coq, © Pip Hare / Medallia, posnetek zaslona