Pasati so zapihali in pomešali štrene. Vodilna skupina se hitro vzpenja proti ekvatorju in pozicije na vrhu so se zamenjale. Šibki vetrovi in taktične odločitve so bile ključne. V vodstvo se je zavihtel Charle Dalin. Louis Burton, ki pluje po isti ruti mu sledi z 20 nmi zaostanka. Yannick Bestaven, ki je vodil zadnjih 30 dni je zdrsnil na tretje mesto. Prednost 400 nmi, ki jo je imel na jugu Atlantika, je izgubil. Plovba bliže Brazilski obali je bila napačna odločitev. Vetrovi mu niso omogočali dovolj hitrega napredovanja. Trenutno ima za Dalinom 37 nmi zaostanka. Po isti ruti, kot Dalin pluje tudi Ruyant. Je na četrtem mestu z zaostankom 44 nmi. Z nekoliko stabilnejšimi vzhodnimi vetrovi, ki dosegajo hitrosti okrog 15 vozlov, so se razlike v prvi deseterici nekoliko povečali. Jean Le Cam, ki je včeraj zaostajal manj kot 100 nmi je v zadnjih 24 urah zaostanek podvojil.
Bestaven je v svojem jutranjem javljanju povedal:
»Pasati so šibki. Pihajo le s hitrostjo 12 do 13 vozlov. Težko pridobivam hitrost. Ves čas moram nastavljati jadra, da lahko napredujem s solidno hitrostjo. Ko pride sunek vetra moram popustit glavno jadro. Hitrost vetra niha med 10 in 18 vozli. Smer pa se spreminja za 50 stopinj. Ves čas moram sem na krovu. Spim le v kratkih intervalih. Težko se spočijem in pripravim za tisti čas, ko bom lahko jadral hitro. Nisem si pripravil postelje v kokpitu. Spim v jadrnici. Takoj ko zazvoni alarm, se zbudim. Maitre CoQ IV je v dobri formi, Vse deluje, kot je treba. Iščem primerno ruto za plovbo proti Les Sables d'Olonne. Rad bi priplul v 13 do 14 dneh. To je moje dolgoročno planiranje. Trenutno se ukvarjam, kako pluti mimo mesta Racife na brazilski obali. Tam so številna kompleksna področja. Ne želimo se preveč približati obali. Morski tokovi tečejo v nasprotni smeri, vetrovi pa so nestabilni. Tam lahko zgubimo hitrost.
Imam občutek, da nimam sreče. Prvi sem se ustavil v šibkih vetrovih. Kot kaže tudi za najdlje časa. Nisem mogel zapluti dovolj vzhodno, da bi obdržal vodstvo pred zasledovalci. Oni so lažje pospešili v močnejših vetrovih. Nisem uspel doseči njihovih vetrov, zato sem jezen.
Pri prehodu hladne fronte nismo imeli enakih pogojev. Izkazalo se je da je bilo boljše priti od zadaj. Imeli bomo še eno prečkanje. Področje Doldrums bomo verjetno prečkali dokaj hitro. Na severnem Atlantiku pa nas čaka še ena prepreka. V tem zadnjem delu bo še zelo zanimivo. Več nas je, ki lahko zmagamo na regati. Kaj takega se na regati Vendee Globe še ni zgodilo.«
< Gneča na Atlantiku | Kdo je v resnici vodilni > |
Foto: © Jean-Marie LIOT / Maître Coq, posnetek zaslona