Miran Tepeš, Arktika

Zjutraj sva prijadrala do rta Lisburne, kjer je veter oslabel in barka se je upočasnila. Za rtom sva lahko zavila bolj proti jugu, zato je veter poslej pihal bolj s strani v bok barke in še naprej sva lahko jadrala s čisto spodobno hitrostjo petih vozlov. Popoldne sva prijadrala do naslednjega večjega rta in za Pt. Hope zavila proti jugovzhodu. Sonce je Skokico lepo ogrelo in bunde so danes ostale v podpalubju. Dveh lepih sončnih dni zapored na Arktiki nismo doživeli že vse od Grenlandije pred dvema mesecema. Ozračje je bilo čisto in nad zahodnim obzorjem so se na desni videli hribi vzhodne Sibirije, nad vzhodno obalo pa so se levo od Skokice vzpenjale zasnežene gore Aljaske.

Vremenska napoved je za prihodnja dva dni obetala več vetra ob vzhodni obali Čukotskega morja, po sredini pa le šibek in spremenljiv veter, ki sem se mu želel izogniti, zato sem kurz preko noči zastavil po nekoliko daljši poti ob obali.

Zadnji dan naše poti po Arktiki in po Severozahodnem prehodu na jugu Čukotskega morja je bil oblačen. Veter je slabel, a ga je bilo še vedno dovolj za počasno jadranje. Sredi dneva sva jadrala čez severni tečajnik in Skokica se je s tem od Arktike po dobrih dveh mesecih poslovila. Iskrica veselja se je pojavila v mojih mislih, vendar bova praznovanje z Dušanom odložila za pol dneva, kolikor potrebujeva, da bova prijadrala do približno sedemdeset milj oddaljenega Beringovega preliva. Tam se stikata Arktični ocean in Pacifik in tam se konča pot skozi Severozahodni prehod.

Miran Tepeš, Arktika

Na morju pred barko sva popoldne videvala številne oblačke vodne pare, ki so jih z izdihanim zrakom v zrak pošiljali kiti, ko so na površje izplavali iz globin morja. Kitom sva se počasi bližala in potem so se te ogromne morske živali začele igrati okoli Skokice. Nekateri kiti so se okoli barke potapljali tudi v neposredni bližini, da so mi med fotografiranjem od strahu včasih tudi zadrhtele roke. Na površje so nekajkrat izplavali tik ob boku barke, vendar se Skokice na srečo niso dotaknili. Plavali so v skupinah po dva ali tri skupaj in se potem, ko so se nadihali, po nekaj minutah spet potopili v globino. Po nekaj miljah sva prijadrala do naslednje skupine kitov in njihova igra okoli barke se je ponovila.

Poleg kitov sva na morju srečala tudi dve ladji obalne straže. Meja z Rusijo je tukaj blizu, Rusi in Kitajci pa imajo v teh dneh na Čukotskem morju skupne pomorske vojaške vaje.

Zvečer sva se približala Beringovi ožini in v meglicah na levi pred seboj videla rt Prince of Wales, na desni pa otoka Diomede in rusko sibirsko obalo.

Miran Tepeš, Arktika

Svetilnik na rtu nama je kazal pot in malo pred polnočjo sva desetega septembra skozi Beringov preliv prijadrala na Tihi ocean. Z Dušanom sva se objela, si čestitala in si nazdravila. Severozahodni prehod je zdaj za nama, uspešno smo ga prejadrali od Labradorskega morja v Atlantiku preko Arktike do Beringovega morja v Pacifiku. Vsi, ki smo letos jadrali na Skokici, smo na to lahko vsaj malo ponosni.

V vsej pomorski zgodovini do letos je Severozahodni prehod uspešno preplulo 351 ladij vseh velikosti in namenov. Letos se bo to število povečalo za trideset do štirideset ledolomilcev, tovornih, ribiških in raziskovalnih ladij ter križark in jadrnic. Skokica je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Glavni cilj mojega letošnjega jadranja je bil zdaj dosežen, a poti za letos še zdaleč ni konec. Pred nama z Dušanom je zahtevno Beringovo morje in v nadaljevanju tudi še jadranje čez Aljaški zaliv do Britanske Kolumbije v Kanadi.

< Misija zaključena 1. del   Beringovo morje >

Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih
Proti soncu

Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval,

NAKUP

Z vetrom

Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj.

Veliki trije

Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean.

NAKUP

Z jadrnico čez Arktiko

Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ...

Miran Tepeš
Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna.

Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell.

Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj.