Danes zjutraj, pravzaprav ponoči, ob 01:06 uri je Jean Le Cam na svoj krov sprejel brodolomca Kevina Escoffierja, ki je doživel brodolom. Svoje plovilo je zapustil ob 13.46 uri, naslednjih 11 ur pa je preživel v reševalnem splavu v neverjetnih pogojih. Vetrovi so pihali s hitrostjo preko 30 vozlov, valovi so merilo 5 m v višino, temperatura morja pa je znašala borih 7 C.
Ko si je opomogel na krovu Le Camove jadrnice se je oglasil svoji tehnični ekipi in organizatorju regate.
"Nerealno je kar se je zgodilo. Jadrnica je trčila v val pri hitrosti 27 vozlov. Slišal sem glasen pok a nisem prepoznal zvoka. Pogledal sem proti premcu. Bil je pravokotno na preostali del trupa. V sekundah se je napolnil z vodo. Voda je bila povsod. Krmarnica plovila se je potopila pod vodo, premec pa je bil obrnjen v zrak. Jadrnica se je prelomila na pol v predelu skladišča pred jamborom. Zagotavljam vam, da ne pretiravam. Kot med premcem in ostalim delom plovila je bil 90 stopinj.
Nisem imel časa, da bi naredil karkoli. Svoji ekipi sem uspel poslati sporočilo : Potapljam se. Ni šala. MAYDAY. Pognal sem se na krov jadrnice, oblekel reševalno obleko, kakor hitro sem mogel. Vonjal sem smrad. V notranjosti se je scvrla elektronika. V paniki sem pograbil telefon, da pošljem sporočilo. Hotel sem vzeti še torbo v kateri hranim najnujnejše stvari, a mi ni uspelo. Voda je prehitro vdirala v plovilo. Zagrabil sem reševalni splav. Voda v krmarnici je segala že do vrat.
Želel sem si, da bi lahko ostal dlje časa na jadrnici. Prehitro se je potapljala. Postal sem za trenutek in s splavom skočil v vodo.
Takoj sem se zavedal, da nisem rešen. Veter je pihal s hitrostjo 35 vozlov. Da sem rešen, sem spoznal šele ko sem zagledal Jeana. A problem je bil, kako se povzpeti na njegovo jadrnico. Spregovorila sva dve, tri besede. No vodi je bil kaos. Moral se je oddaljiti. Opazil sem, da ostaja v bližini. Nisem bil prepričan, da se bo vreme dovolj umirilo, da bo lahko izvedel manever. Bil je le dva metra od mene. Vrgel mi je vrv, a plovila ni mogel zaustaviti. Končno sem uspel zagrabiti eno izmed cevi na krmi in se povzpeti na krov. Valovi so merili preko 3,5 m. V takih pogojih se je težko dvigniti za 1,5 m v reševalni obleki. Resnično sem vesel, da sem v dobri psihični kondiciji. Garantiram vam, da to ni enostavno.
Ko sem bil na krovu z Jeanom, sva padla v objem.
Rekel mi je: "Prekleto, na krovu si." in jaz sem mu odgovoril: "Uničil sem tvojo dirko, jadral si odlično."
Jean mi je odgovoril: "Ni pomembno. Nazadnje sem bil jaz tisti, ki je Vincentu (Riou) pokvaril regato."
"V tem trenutku nisem več vedel kako naprej. Pogovoriti se morava z organizatorjem regate. Spal sem dve uri, počival in jedel. Vse sem naredil za jadrnico, kar sem mogel. Utrdil sem jo, naredil vse in ne obžalujem ničesar kar sem storil."
Intervju z jadralcem je izvedela medijska ekipa PRB.
Južni ocean 2.12.2020 ob 9.00
Zadnje dni se je na južnem Atlantiku dogajalo toliko stvari, da smo zanemarili dejanski potek regate. Poglejmo, kaj se dogaja trenutno na južni polobli.
Še vedno vodi Charlie Dalin na jadrnici APIVIA. Zaplul je že mimo rta Dobrega upanja in pluje v Indijskem oceanu. Kmalu bo zaplul v področje Aghulas, kjer ga čakajo močni tokovi iz severovzhoda in močni vetrovi iz jugozahoda. Kako bo preplul področje bo jasno v naslednjih dveh dneh. Z 220 nmi zaostanka za njim pluje Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut. Kljub težavam s hidrokrilom pluje zelo hitro. V zadnjem dnevu je preplul nekaj 393 nmi, kar je 13 več kot vodilni Dalin. Luis Burton pluje na tretjem mestu. Tudi on je izjemno hiter. Med vsemi jadralci pluje najbolj južno. Za Ruyantom zaostaja zgolj 30 nmi. Na četrtem mestu je Sebastien Simon na jadrnici Arkea Paprec. Njegov zaostanek je bistveno večji. Trenutno znaša 413 nmi. Legenda in reševalec na Južnem oceanu Jean Le Cam je z včerajšnjim reševanjem zgubil nekaj mest. Pluje na trenutno sedmem mestu. Njegov zaostanek znaša le 456 nmi. Pred reševanjem Escoffierja je znašal 300 nmi. Zgubil je 150 nmi a rešil življenje sotekomovacla in dobil sojadralca.
Če povzamemo zadnje žalostne dogodke, ki pa so se zaenkrat končali s srečnim koncem.
- Alexu Thomsonu je na jadrnici počila konstrukcijska ojačitev premca. Razpoke je saniral z laminacijo, a žal je le dan za tem izgubil krmilo. Sam je sporočil, da regato zaključuje in pluje proti Cape Townu, do koder ga loči še 550 nmi Južnega oceana.
- Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut je imel težave z levim hidrokrilom. Zaradi prevelikih obremenitev je razpokali in moral je odrezati 2 m konice, ki mu zagotavlja navor za poravnavanje plovila. Ostaja v regati a plovba v vetrovih z desne strani predstavlja nevarnost.
- Kevin Escoffier je z jadrnico PRB pri hitrosti 27 vozlov trčil v val. Premec se je odlomil, plovilo potonilo. Jadralca je rešil sotekmovalec Jean Le Cam. Trenutno oba skupaj nadaljujeta plovbo in bosta pravkar prečkala zemljepisno širino rta Dobrega upanja.
- Nicholas Traussel je prvi zapustil regato. Po devetih dneh plovbe se je zlomil jambor na jadrnici Corum L'Epafgne, ki je najmlajša v floti. Splovljena je bila šele letos spomladi. Brez jambora je zaplul na Zelenortske otoke.
- Sebastien Simon, ki pluje na jadrnici Akrea Paprec ostaja brez hidrokrila. Hidrokrilo je močno poškodovano in ga ne bo mogel popraviti. Jadralec je že v kontaktu s svojo kopensko ekipo. Skupaj iščejo rešitev za nadaljevanje regate.
Še en jadralec trčil v plavajoč objekt, v jadrnico vdira voda (2.12.2020 ob 13.00)
Sebastien Simon, ki pluje na jadrnici Akrea Paprec ostaja brez hidrokrila. Danes zjutraj ob 8.20 uri (UTC) je z desnim hidrokrilom trčil v neznan plavajoče predmet. Hidrokrilo je močno poškodovano in ga ne bo mogel popraviti.
Jadralec je že v kontaktu s svojo kopensko ekipo. Skupaj iščejo rešitev za nadaljevanje regate. V trku v neznani plavajoči objekt, Sebastien Simon ni utrpel poškodb.
Sebastien Simon je plul na četrtem mestu. Za vodilnim je imel 430 nmi zaostanka. Med plovbo s hitrostjo 17.6 vozla v vetru, ki je pihal s hitrostjo 20 vozlov in valovih, ki so merili med 3 in 4 m, je z desnim hidrokrilom trčil v plavajoč predmet. Simon je takoj ocenil situacijo ter o tem obvestil svojo kopensko ekipo. Hidrokrilo je poškodovano v spodnjem delu, kjer je vpeto v jadrnico. Poškodovani so tudi nosilci hidrokrila v trupu jadrnice. V trup je začela vdirati voda. Jadrnico je poravnav, da bi zmanjšal vdor vode in rešil situacijo. Koliko vode mu je že vdrlo v jadrnico trenutno še ni znano.
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
< Jadrnica PRB se je prelomila na pol | Sam Davies trčila v plavajoč objekt > |