Alex Thomson, ki je izgubil krmilo približno 800 nmi jugozahodno od rta Dobrega upanja je pravkar priplul v Cape Town, kjer bo žal zaključil svojo udeležbo na regati Vendee globe. Kaj vse se je poškodovalo na njegovem plovilu in ga prisililo k odstopu, bomo izvedeli v naslednjih dneh.
Druga jadralka, ki se je odločila za postanek v Cape Townu je prav tako Britanka, Sam Davies. Predvčerajšnjim zvečer je s kobilico trčila v neznan plavajoči objekt. Trenutno še ni uradno odstopila z regate. V bližini Cape Towna Bo poiskala zavetrje in s svojo tehnično ekipo poizkušala ugotoviti, ali še lahko nadaljuje s plovbo. Realne možnost so majhne, saj je plovilo močno poškodovano. Trenutno je 170 nmi jugovzhodno od Cape Towna. Pluje zgolj s hitrostjo 5 vozlov, da so obremenitve jadrnice čim manjše. Verjetno bo do pristanišča priplula jutri proti večeru.
Tretji jadralec, ki pluje proti Cape Town je Sebasitien Simon na jadrnici Arkea Paprec. Proti Cape Townu pluje iz iste smeri kot Sam Davies, le da ga do kopna loči 245 nmi. Tudi on pluje le s hitrostjo okrog 6 vozlov. Tudi on je trčil v neznan plavajoč predmet. Poškodovano ima eno hidrokrilo in njegovo vpetje v jadrnico, kjer v plovilo vdira voda. Z vetrom v levi bok mora pluti počasi, da del plovila, kjer je vpetje hidrokrila ni v vodi.
Po 25 dneh plovbe minimalni zaostanki
Na samem vrhu še vedno odlično jadra Charle Dalin na jadrnici Apivia. Na drugo mesto pa se je z odličnim jadranjem prebil Luis Burton z jadrnico Bureau Vallee 2. Njegov zaostanek znaša le še 150 nmi. Pluje najbolj južno med vsemi tekmovalci in izkorišča močnejše jugozahodne vetrove. Na tretjem mestu pluje Thomas Ruyant na LinkedOut. Njegov zaostanek znaša 200 nmi. Za jadralci je že 25 dni regate. Prepluli so nekaj manj kot 10.000 nmi in razlike med vodilno trojico so minimalne.
Z nekoliko večjim zaostankom pluje skupina sedmih jadralcev. Yannick Bestave je vodeči z 380 nmi zaostankom za vodilnim. Sledi mu Damien Seguin in odlični Jean Le Cam, ki mu na krovu dela družno Kevin Escoffier. Plujeta z zaostankom 400 nmi.
Video z jadrnice Yes We Cam na kateri plujeta rešitelj Jean Le Cam in rešeni Kevin Escoffier
Tudi jadralka Sam Davies trčila v plavajoč objekt (3.12.2020)
Britanska jadralka Sam Davies, ki jadra na jadrnici Initiatives Coeur, je trčila v neznan plavajoč objekt. Smer plovbe je spremenila proti severu.
Jadralka Sam Davies je jadrala na odličnem 12 mestu. Včeraj ob 19.00 uri (UTC) je z jadrnico trčila v neznan plavajoč predmet. Namesto proti vzhodu, je zaplula proti severu, da poizkuša ugotoviti, kakšno škodo je utrpela njena jadrnica in da se posvetuje s svojo tehnično ekipo. Več informacij bo znanih danes dopoldne, ko bo v dnevni svetlobi lahko natančno pregledala plovilo.
Posodobitev 3.12.2020 ob 18.00
Sam Davis s kobilico trčila v neznan plavajoč objekt. Jadrnica je močno poškodovana.
Britanska jadralka Sam Davis je včeraj zvečer trčila v neznan plavajoč objekt. Ker ni morala takoj ugotoviti za kakšne poškodbe plovila gre, je jadrnico hitro obrnila proti severu, kjer pihajo šibkejši vetrovi in je morje manj vzvalovano. S tem je zavarovala plovilo in si zagotovila nekaj časa, da poizkuša ugotoviti, kaj se je dejansko zgodilo.
Danes dopoldne si je vzel čas in napisala sporočilo v katerem je pojasnila dogajanje na Južnem oceanu:
"Plula sem z vetrom, ki je pihal med 30 in 35 vozli. Veter je pihal v levo krmo in jadrala sem zelo dobro. Morje je bilo zelo kaotično, kar sem tudi pričakovala v tem področju. Tudi višina valov je bila pričakovana. Plula sem s hitrostjo med 15 in 22 vozli in pripravljala večerjo. Počasi se je nočilo. V tistem trenutku sem zadela ob nekaj. Ničesar nisem videla. Nisem vedela kaj se je zgodilo. A bilo je, kot da bi se zaletela v kopno. Hitrost plovila je iz 20 vozlov padla na nič. Premec se je zaril v vodo. Vedela sem, da sem trčila s kobilico. Slišala sem pokanje v predelu kobilice. Mene in vse v jadrnici je odneslo proti prednjemu delu jadrnice. Vključno z mojo še nedokončano večerjo, ki se je raztresla po celi jadrnici. Sunek je bil res močan. Poškodovanih imam nekaj reber. Kar močno sem se udarila. Hitro sem ustavila jadrnico. Spustila sem glavno jadro in šla pogledat, kaj se je zgodilo s kobilico, ležaji in vpetjem. Kolikor sem lahko videla na prvi pogled, so bili ležaji nepoškodovani. Vzdolžna struktura okrog ohišja kobilice je v celoti popokala. Ta del jadrnice je prevzel sunek ob trku. Zato je počil na obeh straneh. Nosilec kobilice je vpet v ohišje, ki je vodotesno. Zaradi udarca se je vse premaknilo in prostor ne tesni več. V prostor je začela prihajati vodo. K sreči imam zelo dobro potopno črpalko, ki se je takoj aktivirala, tako da nivo vode v jadrnici ne narašča. Plovilo sem uspela stabilizirati. . Vreme je še vedno zelo slabo. Piha s hitrostjo okrog 30 vozlov. Plujem tako, da je plovilo čim manj obremenjeno. Predvsem moram paziti na kobilico. Z ekipo sem se takoj pogovorila o težavah. Sestali so se s tehnično ekipo arhitekti plovila in strukturnimi inženirji ter preučili težave. Zaenkrat so mnenja, da nisem v nevarnosti, če plujem počasi. Kobilica veš čas oddaja čudne zvoke. K sreči je še vedno v ležajih in se ne premika. Ker lahko plujem le zelo počasi, sem se obrnila proti Cape Townu, ki je najbližje zatočišče. Še vedno ocenjujemo škodo in ugotavljamo, kaj moramo narediti. Moja kopenska ekipa je resnično neverjetna."
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
< Kako je Escoffier preživel brodolom | Thomson priplul v Cape Town in odstopil > |
Foto: Vendee Globe - © Eloi Stichelbaut