Foto galerija
Zadnje iz eTrgovine

V četrtek 27.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo tretje predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi skiperja.
Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja
- Organizacija posadke in dodeljevanje nalog.
- Pomen vloge namestnika skipperja.
- Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo.
- Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili.
- Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov.
- Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike.
Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com.
Datum predavanja: 27.2.2025
Ura predavanja: 20.00
Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko
Trajanje: 90 min
Nakup celotnega abonmaja 7x40 EUR=280 EUR - 90 EUR popust=190 EUR
Nakup 1. predavanja: Nasveti za sproščen dopust na morju
Nakup 2. predavanja: Ključni manevri za samozavestno plovbo
Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno.
Predavatelj | Maks Vrečko
Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja.
Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore, s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja.
Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo, s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race, eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5.
Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo.
Sopredavatelj | Tomaž Gregorič
Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti.
Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL.
Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko
Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik. Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate.
Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi.
Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranjaV Medembliku se je v soboto, 25.5.2013, končala druga iz serije novega evropskega formata regat EUROSAF, ki sta se je od slovenskih jadralcev udeležili le Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 in si v današnji regati za odličja prijadrali bron.
Prvenstvo je zaznamovalo slabo vreme in težki jadralski pogoji z močnimi nalivi, nizkimi temperaturami, močnim in zelo nestabilnim vetrom in veliko vala. Tina Mrak in Veronika Macarol sta se v konkurenci 13 posadk, med jadralkami je bilo tudi nekaj udeleženk zadnjih olimpijskih iger v Londonu, v kvalifikacijskih in kasneje finalnih plovih uvrščali v zgornjo polovico lestvice. Včerajšnje finalne plove sta zaključili na skupnem petem mestu ter se tako uvrstili v današnjo regato za odličja, v kateri se je tokrat merilo le šest posadk. Po zelo dobrem jadranju v današnjem odločilnem plovu tako Medemblik zapuščata na odličnem tretjem mestu in z bronasto kolajno.
Zlato sta si prijadrali olimpijski zmagovalki iz Londona, Novozelandki Jo Aleh in Olivia Powrie, srebro pa ameriški jadralki Anne Haeger in Briana Provancha.
Foto: Delta Lloyd Regatta
Esimit Europa 2 bo v novo jadralno sezono stopila s štirimi novimi jadralci, ki prihajajo iz Rusije. Po novem projekt Esimit Europa ni več le Evropski projekt temveč je Pan-Evropski.
Poleg novih jadralcev bo v letošnjo sezono jadrnica Esimit Europa 2 stopila s številnimi tehnološkimi posodobitvami.
Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je sporočil, da se bodo ekipi Esimit Europa Sailing Team pridružili trije novi ruski jadralci Alexander Ekimov, Egor Larionov, Nikolay Kornev. Četrti Anton Sergeev, se je ekipi pridružil že v lanskem letu. Tako kot lani, bo tudi letos jadrnico krmaril skipper Jochen Schuemann. V lanskem letu je ekipa Esimit Europa dosegla izjemne rezultate. Na prav vseh regatah, ki so se jih udeležili, so ciljno črto prečkali prvi. Uspelo jim je postaviti tudi pet novih rekordov. Po uspehih v Mediteranu, pa so se odločili, da se poizkusijo tudi v vodah severne Evrope. Udeležili se bodo regat v Namčiji, Švedskem in Združenem kraljestvu. Udeležili se bodo regate Kieler Woche v Nemčiji, ÅF Offshore Race na Švedskem in Cowes Week in Rolex Fastnet Race v Združenem kraljestvu. Po teh regatah, se bo jadrnica vrnila nazaj v Mediteran, kjer bo potekal drugi del letošnje jadralne sezone.
Tudi letos so plani ekipe izjemno zahtevni. Prav na vseh regatah bi radi prvi prečkali ciljno črto. Z dosego cilja, so na jadrnico letos namestili nova jadra, ki so izdelana na revolucionaren način. Razvili so jih v sodelovanju s podjetjem North Sails. Dodatno so jadrnico posodobili z nekaterimi deli, ki so izdelani iz titana in karbona, prav tako pa so posodobili elektronske in hidravlične sklope. Igor Simčič, ustanovitelje projekta pravi, da so pripravljeni za novo jadralno sezono.
Photos: Esimit Europa/Vicent Bosch
Med 15. in 19. majem se je v Saint Quayu v francoski Bretaniji odvijala prva iz serije regat WIMRS – Women's International Match Racing Series.
Gre za serijo petih regat najvišjega ranga »grade 1« v letu 2013. Dekleta so jadrala v štiričlanskih posadkah na olimpijskih jadrnicah Elliott 6m, regate pa se je v ekipi nizozemske jadralke Klaartje Zuiderbaan udeležila tudi naša Lena Koter, članica ekipe Barakud, ki se je v jadralskem dvobojevanju borila za nastop na olimpijadi v Londonu.
Lena Koter: »Povprečen nivo ekip je bil nižji kot v olimpijskem ciklusu, kar je običajno, saj nivo po olimpijadi vedno pade, ker se generacije menjajo. Olimpijsko kampanijo je imela za seboj približno polovica ekip, med njimi tudi nekatera znana MR imena – olimpijki Lucy McGregor in Anna Kjelberg, potem Julie Bossard, ki spada med najboljših deset že nekaj let, a se ni udeležila olimpijade, ker je bila od nje boljša Claire Leroy. Jaz sem jadrala v mednarodni posadki s Klaartje Zuiderbaan, legendo ženskega MR, bivšo št. 1 na ISAF lestvici, skupaj s še eno Francozinjo in Angležinjo. Punce niso poznale Elliotta, smo se pa kljub temu dobro ujele in odlično odjadrale. Dvojni round robin smo zaključile kot 3., v četrtfinalu s 3:0 premagale Švedinjo Carolyn Sylvan, v polfinalu in malem finalu pa so bile nasprotnice boljše, tako da smo končale 4., zelo zadovoljne.«
Zmagala je britanska posadka Lucy Macgregor pred francosko ekipo Julie Bossard in Američankami z Stephanie Roble na krmilu.
Od 24.4. pa vse do 16.5.2013 je potekala nagradna akcija Ambasador eNavtike. Kot smo obljubili, smo vsak dan nagradne igre izžrebali štiri vstopnice za sejem Internautica 2013.
Skupno smo v akciji podelili kar 92 vstopnic za ogled sejma Internautica 2013. Seveda pa smo obljubili, da bomo po zaključku akcije naše ambasadorje nagradili z dodatnimi bogatimi nagradami. Tako objavljamo srečne nagrajence, ki so si za svoj trud z nekoliko sreče pridobili lepe nagrade.
V kolikor se je vaše ime pojavilo na seznamu nagrajencev, nam na naš e-naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. pošljite svoje podatke: ime in priimek, naslov, kraj in poštna številka in nagrado vam bomo poslali na vaš naslov po pošti.*
Nagrajenci, ki so prejeli vstopnico za sejem Internautica 2013, so objavljeni na naslednji povezavi: Vstopnice!
Nagrajenci nagradne igre Ambasador eNavtike:
Nagrada |
Nagrajenec |
1. nagrada: Tablični računalnik eNavtika TAB |
Ana Maleševič |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Mojca Pintarič |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Nada Šuen |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Jernej Saboti |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Ivan Sušnik |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Drago Grabeljšek |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Vojko Rozman |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Bojan Jakopec |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Gašper Andrinek |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Boris Cresnjar |
2-11. nagrada: Priročnik "15 minut za popolno plovbo" |
Dušan Kmetec |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Tomaž Rihtaršič |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Anton Zupančič |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Matija Božič |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Drago Flisar |
12-16. nagrada: Knjiga "Morsko prase" iz založbe Osminka & Co |
Jernej Stražišar |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Petra Krajnčan |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Rozana Mužica |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Roman Habicht |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Kaja Jakopec |
17.-21. nagrada: Knjiga "Ambasadorji morja" iz založbe Osminka & Co |
Matej Lapajne |
22.-24. nagrada: majica eNavtika |
Rok Bohinc |
22.-24. nagrada: majica eNavtika |
Roman (romantozbar@...) |
22.-24. nagrada: majica eNavtika |
Aleksander Vrankar |
25.-27. nagrada: brisača eNavtika |
Darko Pirc |
25.-27. nagrada: brisača eNavtika |
Daniel Bernad |
25.-27. nagrada: brisača eNavtika |
Diana Lešnik Košar |
* Nagrajenci morajo podatke za prevzem nagrade poslati najkasneje do 15.6.2013 v nasprotnem niso upravičeni do nagrade.
Partnerji:
Podjetje Hovercraft d.o.o. razvija novo blagovno znamko SBRP (Sport Billy aiR products), ki predstavlja napihljive produkte iz dvostenskega blaga. Izdelki SBRP imajo zgornjo plast enako kot PVC napihljivi čolni. Enak material uporabljajo v podjetju Grand za izdelavo gumijastih čolnov. Izdelki imajo lahko dodaten sloj gumi podobnega materiala, ki je izredno odporen na obrabo, UV žarke in morsko vodo in je idealen za različne namene v navtiki. Napihljivi izdelki SBRP se lahko napihne do tlaka 0,5 bara in se jih uporablja kot:
- ploščad za razvedrilo, pri čemer je nosilnost do 400 kg/m2 - prostor za bivanje, saj so tla trdna - dodaten prostor za spanje (tlak v blazinah se lahko regulira) - kopalno ploščad s stopničkami - dostop do obale (mega pasarela) - skakač za otroke, trampolin - čoln ali pa splav za prevoz do obale (na blazino se lahko vgradi zrcalo za motorje do moči 3,7 kW) - pomol, ojačan s plastjo zelo odporne gume, ki lahko drsa ob školjke in pomole - SUP deske za veslanje s tlakom do 2 barOblika in dimenzija napihljivih blazin je poljubna. Izbiramo lahko med različni višinami blazine. Na voljo so blazine višine 5,10,20 in 40 cm. Blazino lahko dodatno zaščitimo proti obrabi po celotni površini ali pa le določene dele - boki blazine.
Več informacij o novih blazinah lahko dobite na Hovercraft d.o.o., Breg ob Savi 1a, 4211 Mavčiče, gsm: 041 693 947, www.SBRP.si
Mednarodna razstava navtike, Internautica 2013, je v nedeljo 19. maja zaprla svoja vrata. V preteklih dveh podaljšanih vikendih se je letošnjega navtičnega dogodka udeležilo 14.670 obiskovalcev. Na razstavnih površinah je bilo moč videti programe in predstavitve okoli 160 razstavljavcev s 100 razstavljenimi plovili.
Letošnja, že osemnajsta razstava navtike je obiskovalcem ponudila pester in raznolik program. Otvoritveni dan, ki je potekal v petek, 10. maja, je postregel z otvoritvijo treh razstav, in sicer: Čarobni svet školjk, ki jo je pripravil MEDITERANUM, Zavod za revitalizacijo mediteranske kulture Piran, Svetilniki.XIX, avtorja Mitja Zupančiča, ter Življenje na stebrih, razstavo podvodne fotografije Tihomirja Makovca.
Organizatorji so uspešno izpeljali konferenco o razvojnih priložnostih, ki izhajajo iz čezmejnega sodelovanja med Slovenijo in Hrvaško v luči bližnjega vstopa Hrvaške v EU. Nastopajoči govorci konference so bili: Marin Žužul, predstavnik hrvaškega veleposlaništva v Sloveniji, Denis Hrelja, predstavnik Hrvaške gospodarske zbornice, Silvano Brečević, vodja strokovne skupine na področju pomorstva Hrvaške, Robert Cetina, predsednik strokovne skupine na področju pomorstva Hrvaške in Jasna Softič, predstavnica Mestne občine Piran.
Konferenci je sledil tradicionalni dvig modre zastave v Marini Portorož, v organizaciji društva DOVES–FEE Slovenija. V soboto, 11. maja, so v tiskovnem središču Internautice 2013 podelili tudi letošnje individualne modre zastave uporabnikom in lastnikom plovil v Marini Portorož.
Internautica 2013 je obiskovalcem predstavila atrakcijo, RNF jet-ski freestyle team, brata Roka in Naca Florjančič, ki sta vsak dan sejma trikrat na dan navduševala obiskovalce s svojimi neverjetnimi akrobacijami.
V vrsti razstavljenih motornih jaht, športnih čolnov in jadrnic je bilo mogoče videti tudi nekatera najnovejša prestižna plovila kot sta motorni jahti Ferretti 760 in Pershing 82, največjo - v Sloveniji izdelano motorno jahto, Greenline Ocean Class 70, 25 meterski Dominator 86, najnovejšo kolekcijo motornih jaht CRANCHI, nove modele jadrnic Elan, X-Yachts, Bavaria in vrsto manjših športnih plovil in napihljivih čolnov.
17. maja 2013, se je v Restavraciji Laguna v Marini Portorož odvijal Večer razstavljavcev Internautice 2013 s podelitvijo priznanj za Jadransko plovilo leta 2013. Deset članska žirija je letos prvič izbirala Jadransko plovilo leta, na Večeru razstavljavcev pa so organizatorji razkrili zmagovalce. Za priznanja so tekmovala motorna plovila in jadrnice. Organizatorji so tudi podelili nagrade v treh posebnih kategorijah: Naj jadranski proizvod leta, Jadranska osebnost leta in Jadranski navtični projekt leta. Drugi petek Internautice 2013 je potekala tudi regata Internautica Media Cup 2013, na kateri so se za zmago potegovale ekipe predstavnikov slovenskih medijskih hiš. Zmago in prehodni pokal Internautica Cup si je prijadrala ekipa revije Val navtika, ki jo je vodil Julijan Višnjevec.
V nedeljo, 19. maja, se je na osrednjem prireditvenem prostoru odvijalo glavno žrebanje nagradne igre INTERNAUTICA 2013, kjer so izžrebali tudi dobitnika letošnje glavne nagrade, VOLKSWAGEN UP!
Uspešen zaključek največjega navtičnega dogodka v Sloveniji daje organizatorjem nov zagon za pripravo naslednje Internautice, ki bo nadaljevala pot nenehnega razvoja, trenda rasti, odličnosti in visoke kakovosti.
V soboto 18. maja je v organizaciji Burin Yachting Cluba potekala že deseta, jubilejna, regata Marinada, ki jo večina uvršča med enega največjih mednarodnih navtičnih dogodkov v Sloveniji.
V sobotnem dopoldnevu je jadralce na regatnem polju pospremil jugovzhodni veter v jakosti do 15 vozlov. Jadralci so vsem gledalcem, ki so spremljali letošnjo regato z morja ali s kopnega pripravili čudovit spektakel na vodi.
V absolutni razvrstitvi so si zmagovalne stopničke razdelili: na tretjem mestu posadka jadrnice Megaenergija, JK Pocodebon s krmarjem Davidom Bartolom, na drugo mesto se je uvrstila jadrnica Assilina, JD Mariborčanka s Tonetom Repovžem za krmilom,
zmago pa si je že tretje leto zapored prijadrala hrvaška posadka Shining JK Fiandara 1975 s krmarjem Željkom Perovićem.
Znotraj regate Marinada je že osmič zapored potekala tudi regata TEVA Medicus Cup – boj za naziv najhitrejšega zdravnika, ki je letos postal dr. Andrej Bartolič, četrtič pa so se med seboj za prehodni pokal IUS pomerili tudi pravniki. Najhitrejši med njimi je bil Samo Žvan.
Jadralci so se po uspešno zaključeni regati preselili v portoroški Avditorij na pogostitev,
podelitev pokalov in nagrad ter težko pričakovani večerni del Marinade. Prireditev je zagotovo dosegla vrhunec v Amfiteatru Avditorija, ko je na oder stopil Zdravko Čolić.
S svojimi pesmimi je pričaral odlično vzdušje in na noge dvignil tako jadralke in jadralce kot tudi ostale obiskovalce, ki so v ritmu njegovih ponarodelih in novih hitov uživali skoraj polne tri ure.
Fotogalerija: Marinada 2013
Rezultati:
| | | | Finish | Sailed | Corrected | Delta |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sailno | Name | | | Time | Time | Time | Time |
CRO 2007 | SHINING Željko PEROVIC, DOC dr. Andrej Bartolic, REG., MAXI, JK Fiandara 1975 |
1 | 1,0 | 12:05:29,0 | 1:05:29,0 | 1:05:29,0 | |
SLO 878 | ASSILINA Tone REPOVZ, IUS Samo Zvan, REG., ALFA, JD Mariborcanka |
2 | 2,0 | 12:14:44,0 | 1:14:44,0 | 1:14:44,0 | 9:15,0 |
SLO 160 | MEGAENERGIJA David BARTOL, REG., ALFA, JK Pocodebon |
3 | 3,0 | 12:18:18,0 | 1:18:18,0 | 1:18:18,0 | 12:49,0 |
SLO 911 | WHITE SNAKE Karlo HMELJAK, REG., DELTA, JK J/24 |
4 | 4,0 | 12:18:39,0 | 1:18:39,0 | 1:18:39,0 | 13:10,0 |
SLO 424 | SCORPIO Iztok KRUMPAK, DOC dr. Miha Bartolic, POT., ALFA, JK Izola |
5 | 5,0 | 12:21:39,0 | 1:21:39,0 | 1:21:39,0 | 16:10,0 |
SLO 4100 | TAIA Goran DJORDJEVIC, 4220 Škofja Loka, POT., ALFA, JK Loka Timing |
6 | 6,0 | 12:22:41,0 | 1:22:41,0 | 1:22:41,0 | 17:12,0 |
SLO 380 | ALKOHOLITA 4 Herman ANTONIC, POT., BRAVO, YC Portoroz |
7 | 7,0 | 12:26:02,0 | 1:26:02,0 | 1:26:02,0 | 20:33,0 |
SLO 386 | YOGA Bojan IVANCIC, REG., CHARLIE, JK Anteros |
8 | 8,0 | 12:26:46,0 | 1:26:46,0 | 1:26:46,0 | 21:17,0 |
SVK 1719 | GERONIMO Roman FORGAC, POT., ZERO, Geronimo Sailing |
9 | 9,0 | 12:27:30,0 | 1:27:30,0 | 1:27:30,0 | 22:01,0 |
SLO 753 | AGAPEJA Teja PLESEC, REG., Melges 24, JK Aurora |
10 | 10,0 | 12:30:14,0 | 1:30:14,0 | 1:30:14,0 | 24:45,0 |
SLO 3666 | SHARK Janez GOREC, POT., DELTA, JK Pozejdon |
11 | 11,0 | 12:30:28,0 | 1:30:28,0 | 1:30:28,0 | 24:59,0 |
SLO 726 | ATENA Emil JERKOVIC, REG., Melges 24, JK Ljubljana |
12 | 12,0 | 12:31:14,0 | 1:31:14,0 | 1:31:14,0 | 25:45,0 |
SLO 275 | HUSTLER 3 Vitomir OSTANEK, REG., DELTA, YC Portoroz |
13 | 13,0 | 12:33:53,0 | 1:33:53,0 | 1:33:53,0 | 28:24,0 |
SLO 342 | PERUN Janko VIRNIK, REG., GOLF, JK Ljubljana |
14 | 14,0 | 12:34:19,0 | 1:34:19,0 | 1:34:19,0 | 28:50,0 |
68 | JUST PERFECT 3 Sandi FON, REG., DELTA, Just Perfect YC |
15 | 15,0 | 12:34:41,0 | 1:34:41,0 | 1:34:41,0 | 29:12,0 |
SLO 336 | MESTO NOVO MESTO Saso NOVAKOVIC, POT., DELTA, JK Novo Mesto |
16 | 16,0 | 12:35:26,0 | 1:35:26,0 | 1:35:26,0 | 29:57,0 |
SLO 440 | GLENFIELD Nejc TESAR, REG., DELTA, JK Burja |
17 | 17,0 | 12:36:02,0 | 1:36:02,0 | 1:36:02,0 | 30:33,0 |
SLO 517 | VICTORY ONE Atos KOCJANCIC, REG., Melges 24, JK Aurora |
18 | 18,0 | 12:36:47,0 | 1:36:47,0 | 1:36:47,0 | 31:18,0 |
SLO 391 | LITTLE BIG MAN Aleš ZUPANC, REG., Melges 24, JK Maestral |
19 | 19,0 | 12:37:10,0 | 1:37:10,0 | 1:37:10,0 | 31:41,0 |
SLO 311 | NINA Matej VIRNIK, REG., GOLF, JK Ljubljana |
20 | 20,0 | 12:37:11,0 | 1:37:11,0 | 1:37:11,0 | 31:42,0 |
SLO 735 | FREYA Samo KANELLOPULOS, POT., ECHO, JK Horizont |
21 | 21,0 | 12:39:58,0 | 1:39:58,0 | 1:39:58,0 | 34:29,0 |
SLO 642 | AHIL Iztok HUDOKLIN, POT., CHARLIE, JK Kobilica |
22 | 22,0 | 12:40:39,0 | 1:40:39,0 | 1:40:39,0 | 35:10,0 |
SLO 296 | OSPICA Jure ZNIDARSIC, POT., CHARLIE, Fasala Sailing Team |
23 | 23,0 | 12:40:53,0 | 1:40:53,0 | 1:40:53,0 | 35:24,0 |
SLO 144 | NIDONITA Žiga OKORN, POT., CHARLIE, JK Burja |
24 | 24,0 | 12:40:55,0 | 1:40:55,0 | 1:40:55,0 | 35:26,0 |
SLO 331 | PILA Matic KOVACIC, REG., DELTA, PD Morska vidra |
25 | 25,0 | 12:41:57,0 | 1:41:57,0 | 1:41:57,0 | 36:28,0 |
73 | JUST PERFECT 2 Denis PETROVCIC, IUS Jan Primec, REG., DELTA, Just Perfect YC |
26 | 26,0 | 12:42:03,0 | 1:42:03,0 | 1:42:03,0 | 36:34,0 |
SLO 101 | MARCIANA Giorgio RUZIER, POT., ECHO, JK Pirat |
27 | 27,0 | 12:42:06,0 | 1:42:06,0 | 1:42:06,0 | 36:37,0 |
SLO 348 | SINKOPA Matjaž POGACNIK, POT., BRAVO, JK MIPC |
28 | 28,0 | 12:42:35,0 | 1:42:35,0 | 1:42:35,0 | 37:06,0 |
SLO 48 | MY WAY Jurij HUBSCHER, POT., FOXTROT, YC Portorož |
29 | 29,0 | 12:43:00,0 | 1:43:00,0 | 1:43:00,0 | 37:31,0 |
71 | JUST PERFECT 1 Stanislav LOGAR, REG., DELTA, Just Perfect YC |
30 | 30,0 | 12:44:19,0 | 1:44:19,0 | 1:44:19,0 | 38:50,0 |
SLO 495 | RAKETAROSSA Zoran KOMADINA, DOC dr. Marko Strbad, POT., ECHO, JK ROSSA |
31 | 31,5 | 12:45:41,0 | 1:45:41,0 | 1:45:41,0 | 40:12,0 |
76 | TOD 33 Simon VELIKONJA, REG., DELTA, NK Merkur Idrija |
31 | 31,5 | 12:45:41,0 | 1:45:41,0 | 1:45:41,0 | 40:12,0 |
SLO 492 | CESARICA Aljosa LIPOVŠEK, POT., ECHO, YC Portoroz |
33 | 33,0 | 12:49:14,0 | 1:49:14,0 | 1:49:14,0 | 43:45,0 |
SLO 446 | FOLLOW ME Saso HORVAT, POT., J/24, JK MIPC |
34 | 34,0 | 12:50:48,0 | 1:50:48,0 | 1:50:48,0 | 45:19,0 |
SLO 484 | SRECA Gorazd KRAJNIK, IUS Zvonka Kosir, POT., DELTA, JK Loka Timing |
35 | 35,0 | 12:54:34,0 | 1:54:34,0 | 1:54:34,0 | 49:05,0 |
33 | CIBORICA Jošt REBERC, IUS mag. Mirjana Reberc, POT., BRAVO, JK Pirat |
36 | 36,0 | 12:55:00,0 | 1:55:00,0 | 1:55:00,0 | 49:31,0 |
SLO 116 | NIKA Damijan MILJAVEC, POT., GOLF, JK Ljubljana |
37 | 37,0 | 12:55:05,0 | 1:55:05,0 | 1:55:05,0 | 49:36,0 |
SLO 536 | SKOKICA Miran Tepeš, POT., BRAVO, SD Kobilica |
38 | 38,0 | 12:58:34,0 | 1:58:34,0 | 1:58:34,0 | 53:05,0 |
64 | ELAN 210 Eva HAWLINA, POT., Elan 210, Burin YC |
39 | 39,0 | 13:00:45,0 | 2:00:45,0 | 2:00:45,0 | 55:16,0 |
55 | RISSA Saso KOGOVSEK, POT., CHARLIE, T Sail |
40 | 40,0 | 13:01:45,0 | 2:01:45,0 | 2:01:45,0 | 56:16,0 |
63 | ELAN 210 Dane HAWLINA, DOC dr.M.Hercog,IUS A.Pogacnik, POT., Elan 210, Burin YC |
41 | 41,0 | 13:11:52,0 | 2:11:52,0 | 2:11:52,0 | 1:06:23,0 |
5695 | MIMI ALDEBARAN Goran BARTOLIC, POT., BRAVO, Burin YC |
42 | 42,0 | 13:24:07,0 | 2:24:07,0 | 2:24:07,0 | 1:18:38,0 |
5329 | JURIJ Jure PRIMEC, POT., CHARLIE, Burin YC |
43 | 43,0 | 13:25:54,0 | 2:25:54,0 | 2:25:54,0 | 1:20:25,0 |
88 | KAJA ELAN 434 I. Dejan REPOVZ, POT., ALFA, Burin YC |
44 | 44,0 | 13:49:22,0 | 2:49:22,0 | 2:49:22,0 | 1:43:53,0 |
79 | KRISTINA Y999 Bojan RODOSEK, POT., DELTA, Korosko Navticno Drustvo |
45 | 45,0 | 13:51:30,0 | 2:51:30,0 | 2:51:30,0 | 1:46:01,0 |
44 | ZIVA II. Andrej HVALICA, POT., FOXTROT, Men se jadra |
dns | 48,0 | ||||
SLO 1960 | UL FPP SOLARIA Aleksander SEIFERT, REG., DELTA, AJK FPP |
dnf | 48,0 |
Ta konec tedna je zaznamovala regata One Sails Cup v organizaciji JK Skipper Maribor, ki se ji je v soboto pridružila še s prejšnjega tedna prestavljena Marinada.
Kako je potekala regata in kaj se je na njej dogajalo?
Petek, 18.5.2013
S startom ob 21. uri se je pričel One Night Cup, edina slovenska nočna regata in edina regata, katere popularnost narašča, število tekmovalcev pa se povečuje. Letos sta se regate udeležili dve jadrnici več kot lani. V oblačnem večeru in južnem vetru, ki je presegel tudi 15 vozlov, je regatni odbor jadralce poslal na daljše od dveh regatnih polj od Izole okoli oceanografske boje in nazaj. Medtem, ko so jadralci in spremljevalna gumona med regato nekje pred Piranom bili deležni le nekaj kapljic dežja, je izolsko Marino in regatni odbor na cilju zajel pravi dežni naliv.
Najhitrejša Megaenergija z Davidom Bartolom (JK Pocodebon) je s progo opravila v nekaj več kot 55 minutah in se v Izolo vrnila v suhem vremenu. Sledili so ji Geronimo (Roman Forgač – Slovaška), Shark (Janez Gorec – JK Pozejdon), Mesto Novo Mesto (Saša Novakovič – JK Novo mesto), Skokica (Miran Tepeš – ŠD Kobilica), Nidonita (Žiga Okorn – JK Burja), Ošpica (Jure Žnidaršič – NK Norik) in v fotofinišu Ciborica (Jošt Reberc – JK Pirat) in Jagoda (Jaka Grčar – JK Izola), ki je s progo opravila v uri, dvaindvajsetih minutah in štiriinštiridesetih sekundah.
Sobota, 18.5.2013
V krasnem sončnem vremenu je na One Sails Cupu točno ob 11h startala flota 33 jadrnic, ki se jim je v prvem plovu pridružilo še nekaj več kot deset jadrnic, udeleženk Marinade. Prvi plov je bil namreč skupni za One Sails Cup in regato Marinado. Praktično vsi udeleženci One Sails Cupa so sodelovali tudi na Marinadi, na kateri je tako startalo 43 bark. Prvi plov je v zahodnem vetru hitrosti do 12 vozlov potekal na navigacijski progi s startom pred Izolo, kratko stranico z razbremenilno bojo, postavljeno v veter, in prehodnim ciljem pred Portoroškim pomolom ter se nadaljeval do oceanografske boje, boje pred Strunjanom in nazaj do Izole. Celotna prejadrana proga od Izole do Portoroža in nazaj do Izole je štela kot drugi plov One Sails Cupa, rezultati na prehodnem cilju v Portorožu pa kot cilj prvega plova in Marinade.
Tako v prvem kot v drugem plovu je v absolutni razvrstitvi v cilj prvi prijadral Shining, ki so mu sledile Assilina, Megaenergija, Scorpio, Taia in Geronimo. Po precej dolgem čakanju za najhitrejše jadrnice je bil ob 15:16 na sporedu še start 3. plova na regatnem polju v obliki palice. V cilj je prvi ponovno prijadral Shining, ki sta mu tudi tokrat sledili Assilina in Megaenergija, kot četrta je v cilj prijadrala Taia, za njo pa Pila.
Zvečer je bila v portoroškem Avditoriju razglasitev rezultatov One Night Cupa, ki je potekala skupaj z razglasitvijo rezultatov Marinade.
Nedelja, 19.5.2013
V času predvidenega starta ob 10:30 je bila na barki regatnega odbora dvignjena zastava »kodeks«, saj na regatnem polju pred Izolo vetra skoraj ni bilo. Startno proceduro 4. plova je regatni odbor pričel šele ob 11:25, ko je zapihal zahodni veter 6 vozlov. Hitro po startu je veter spremenil smer proti jugu, tako da so jadrnice na regatnem polju v obliki palice prvo krmo odjadrale brez genakerjev in spinakerjev, organizator pa je spremenil pozicijo privetrne oznake. V odsotnosti v soboto najhitrejšega Shininga je ciljno črto prva prečkala Megaenergija, za njo pa Assilina, Scorpio, Geronimo in Taia. Zadnja dva plova sta prav tako potekala na regatnem polju v obliki palice. 5. plov je zaznamoval dež in veter hitrosti tudi preko 15 vozlov. V odsotnosti Assiline, ki je zamudila startno proceduro, je ponovno slavila Megaenergija pred Taio, Scorpiom, Solario in Geronimom. V šestem, zadnjem plovu, je v nekoliko šibkejšem vetru 6 do 10 vozlov povedla Megaenergija, ki jo je na prvi stranici v krmo, v boju za skupno zmago med regatniki, prehitela Assilina, ki je v cilj prijadrala kot prva, 52 sekund pred Megaenergijo, sledili pa so Little Big Man, Geronimo in Solaria.
Po oblačnem in delno tudi deževnem dnevu je na zaključku, ob podelitvi pokalov, udeležence ponovno obsijalo sonce. Pokale je podelil sponzor regate Željko Perovič (One Sails).
Vir: http://www.jadralna-zveza.si; Foto: Tjaša Misson
Vasilij Žbogar je pred vrhuncem sezone jadranja v kraljevskem razredu finn (evropsko prvenstvo v Nemčiji in svetovno prvenstvo v Estoniji) sklenil dolgoročno partnerstvo s projektom Esimit Europa.
Ambiciozni jadralski projekt Igorja Simčiča, ki povezuje najboljše jadralce iz 10 evropskih držav, bo kot generalni pokrovitelj Vasilija Žbogarja slednjemu zagotovil tako finančna sredstva za doseganje zastavljenih ciljev v okviru jadranja v razredu finn kot aktivno sodelovanje na najhitrejši jadrnici na svetu Esimit Europa 2. Vasilij Žbogar, dvakratni dobitnik olimpijskega odličja in večkratni dobitnik medalj na svetovnih ter evropskih prvenstvih, si bo s pomočjo projekta Esimit Europa zagotovil ustrezne pogoje za treniranje in sodelovanje na različnih prvenstvih ter prvokategornih regatah s končnim ciljem – osvojiti zlato olimpijsko medaljo na poletnih olimpijskih igrah v Riu de Janeiru leta 2016. V času do olimpijskih iger bo slovenski šampion svoje neprecenljivo znanje in izkušnje delil tudi z mladimi perspektivnimi jadralci v olimpijskih jadralnih razredih. Projekt Esimita Europa je namreč oblikoval pobudo, v kateri bodo jadralci ekipe Esimit Sailing Team, večkratni dobitniki olimpijskih odličij, pomagali mladim upom evropskega jadranja do vrhunskih rezultatov. Žbogar tako že dejavno sodeluje z nadarjenim ruskim jadralcem, s katerim bo v vlogi trenerja prisoten tudi na mladinskem evropskem prvenstvu v razredu laser v Splitu konec junija.
»Zelo sem ponosen, da se so v projektu Esimit Europa odločili podpreti moj naslednji veliki cilj, osvojitev zlate medalje v razredu finn na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru. Temu cilju bom posvetil večino svojega časa, zelo zavzeto treniram, oblikoval pa sem tudi strokovno ekipo, ki mi bo pomagala na poti do Ria. Po bronu iz Aten in srebru iz Pekinga je zlato namreč realno dosegljivo, a čaka me še ogromno dela tako v pripravi optimalne jadrnice kot na fizični moči in taktiki. Vse to seveda zahteva tudi precejšnja vlaganja, zato sem generalnega pokroviteljstva projekta Esimit Europa izjemno vesel. Obenem se zahvaljujem Igorju Simčiču in vsem fantom v izjemni posadki jadrnice Esimit Europa 2, ki so me sprejeli v najboljšo ekipo jadralcev na svetu ter mi zaupali tudi odgovorno nalogo, delo z mladimi,« je dejal najuspešnejši slovenski jadralec, Vasilij Žbogar.
Vasilij Žbogar je sicer letos nastopil že na dveh prvokategornih regatah in je z izkupičkom zadovoljen. Tretje mesto v Španiji in osmo v Franciji so rezultat trdega dela, saj je menjava razreda iz laserja v finn prinesla veliko novosti. Izolan ima sedaj še več optimizma in želje po dokazovanju, prva priložnost za to bo že evropsko prvenstvo v Nemčiji med 19. in 27. julijem. »Na evropskem prvenstvu si želim čim bolje nastopiti, do takrat pa še izboljšati svoje jadranje v močnejšem vetru. Zato zelo zavzeto treniram v Valenciji, kjer mnogokrat piha močan veter, in prepričan sem, da mi bo ob odlični ekipi strokovnjakov in »sparing« partnerjih uspelo nadgraditi to pomanjkljvost, kar je sicer tudi moj najpomembnejši cilj za naslednje mesece,« je dodal Žbogar.
Poleg regat, ki ga čakajo v razredu finn, in treniranja mladega ruskega jadralca v razredu laser bo Žbogar skupaj z 18-člansko posadko evropske jadrnice Esimit Europa 2 nastopil tudi na regati Bernetti Lombardini Cup in znameniti Barkolani.
Projekt Esimit Europa, ki je bil ustanovljen leta 1995, predstavljata jadrnica Esimit Europa 2 in ekipa Esimit Sailing Team. Njegovo poslanstvo je vzpodbujanje sodelovanja na celotni evropski celini in širjenje zavedanja o skupni evropski identiteti prek športa. Jadrnica Esimit Europa 2 je dolga 30 metrov, široka 5,3 metra, ima jambor z višino 44 metrov in na krovu združuje 18 izjemnih jadralcev, ki prihajajo iz 10 različnih evropskih držav. Z najvišjo hitrostjo prek 38 vozlov (70 km/h) je Esimit Europa 2 ena najhitrejših enotrupnih jadrnic na svetu. S sporočilom »Skupaj – za Evropo« ekipa Esimit Sailing Team jadra pod evropsko zastavo, tekmuje za Jadralno zvezo Slovenije in Yacht Club de Monaco ter promovira vrednote, kot so ekipni duh, solidarnost, inovativnost ter sodelovanje. Od krsta junija 2010 je Esimit Europa 2 na 19 nastopih 19-krat prva prečkala ciljno črto in postavila 5 rekordov. Glavni sponzor jadrnice je globalno energetsko podjetje Gazprom, BMW pa je uradni partner. Pokrovitelj projekta Esimit Europa je José Manuel Barroso, predsednik Evropske komisije, podpirata pa ga tudi Martin Schulz, predsednik Evropskega parlamenta, in Sergej Lavrov, zunanji minister Ruske federacije. Več informacij je na voljo na spletni strani www.esimit.com.
Vir: http://www.vasilijzbogar.si; Foto: Esimit Europa/Vicent Bosch
Včeraj, 17. maja 2013, se je v Restavraciji Laguna v Marini Portorož odvijal Večer razstavljavcev Internautice 2013 s podelitvijo priznanj za Jadransko plovilo leta 2013. Deset članska žirija je letos prvič izbirala Jadransko plovilo leta, na Večeru razstavljavcev pa so organizatorji razkrili zmagovalce.
V skupini Motorna plovila so priznanja dobili:
Brig Eagle 650, v kategoriji Gumenjak Jeanneau Merry Fisher 855 & 855 Marlin, v kategoriji Športni motorni čoln Marex 320, v kategoriji Motorna jahta od 20 do 40 čevljev Contest 52MC, v kategoriji Motorna jahta od 40 do 55 čevljev Ferretti 690, v kategoriji Motorna jahta od 55 do 70 čevljev Pershing 82, v kategoriji Motorna jahta nad 70 čevljev
Najboljše jadranske jadrnice za leto 2013 so:
Dufour Grand Large 335, v kategoriji Cruiser do 40 čevljev Hallberg Rassy 415, v kategoriji Cruiser od 40 do 60 čevljev Elan 400, v kategoriji Performance do 40 čevljev Xp 50, v kategoriji Performance od 40 do 60 čevljev J70, v kategoriji Daysailer Baltic 65, v kategoriji Jadrnica nad 60 čevljevNa petkovem Večeru razstavljavcev so organizatorji podelili tudi priznanja v treh posebnih kategorijah. Priznanje za Naj jadranski proizvod leta, med motornimi plovili in jadrnicami jadranske proizvodnje (ITA, SLO, HR, ČG), je dobilo plovilo Seascape 27.
Za Jadransko osebnost leta, to je oseba, ki je v preteklem letu na področju navtike naredila največ v dobro popularizacije in širjenja, je priznanje prejel Slavko Linić, finančni minister Republike Hrvaške, ki je zaslužen za znižan davek na plovila za šport in prosti čas. Cilj te odločitve je bil obdržati plovila na Hrvaškem tudi po vstopu v EU, da bi se dohodki od navtičnega turizma obdržali na sedanji ravni.
Za Jadranski navtični projekt leta je žirija izbrala Adriatic Sea Forum, ki se je odvijal v Trstu 22. in 23 marca 2013. Adriatic Sea Forum je gostil strokovnjake, ki so govorili o povezovanju turizma in navtike v jadranski regiji.
V petek, 17. Maja, je potekala tudi regata Internautica Media Cup 2013, na kateri so se za zmago potegovale ekipe predstavnikov slovenskih medijskih hiš. Zmago in prehodni pokal Internautica Cup si je prijadrala ekipa revije Val navtika, ki jo je vodil Julijan Višnjevec.
Mednarodna razstava navtike, Internautica 2013, obiskovalce vabi na ogled novosti iz sveta navtike med drugim vikendom, do 19. maja 2013. Kar nekaj svetovnih premier je popestrilo letošnjo razstavo navtike, obiskovalci si poleg tega lahko ogledajo tudi marsikatero drugo zanimivost iz domačega in tujega navtičnega trga, spremljajo atraktivne dogodke ter se sprostijo ob lepem in sončnem pomladnem vremenu.
Najbolj brane novice
Intervju z Maksom Vrečkom, glavnim predavateljem letošnjega Navtičnega abonmaja.
Navtični abonma je pred vami že drugič. Prvi, izveden februarja in marca 2023, je bil zelo uspešen. O čem pravzaprav govorite na predavanjih?
Osrednja tema je zmanjševanje nepotrebnega stresa in stroškov pri jadranju. Jadransko morje je zelo prijazno do navtikov, zato tukaj pogosto plujejo tudi manj izkušeni skipperji. Moja prva samostojna plovba leta 2010 je bila zelo prijetna, že leto kasneje pa sem nasedel pri otočku Tovarnjak na Kornatih. In prav zato je znanje tako pomembno.
Ali ni nelogično, da za najem jadrnice in njeno plovbo zadostuje zgolj teoretični izpit?
To vprašanje slišim skoraj vedno, ko nekdo prvič pride na jadrnico in šele nato dojame kompleksnost manevrov. Kljub pomanjkanju praktičnega znanja je resnih nesreč na srečo malo – jadrnice so trdno grajene, na Jadranu ni hurikanov, velikost morja pa zmanjšuje možnost trčenj. Največ škode nastane pri vplutjih in izplutjih, kjer so številne marine zelo tesne. Pogoste težave so tudi slabo sidranje in pretirana uporaba alkohola, zaradi česar se lahko dopust hitro podraži.
Pretesne marine? Lahko navedete nekaj primerov?
Največ težav je v starih marinah, saj pred 20 ali več leti jadrnice niso bile tako velike kot danes. Podobno kot pri stari garažni hiši – parkiranje je lahko prava nočna mora. Posebej problematične so npr. ACI marina Split, Trogir in Biograd, kjer ob petkih in sobotah ob menjavi čarterjev nastane kaos, še posebej če piha veter. A ne gre le za tesne marine – če je skipper nevešč, se bo zapletel tudi v najbolj idealnih pogojih.
Za primerjavo: avto lahko pri parkiranju ustavite in manever popravite, jadrnico pa veter ves čas premika, zato je treba celoten manever ponoviti od začetka.
Kje lahko skipperji pridobijo praktično znanje?
Učenje pri prijateljih ni najboljša ideja – pogosto se napačne tehnike prenašajo iz generacije v generacijo. Navtika se nenehno razvija, tehnike, ki so delovale pri 33-ft jadrnici, pogosto ne veljajo več za sodobne 50-ft jadrnice.
Odličen primer je privez na bojo – večina ljudi še vedno uporablja mornarski kavelj (čakljo), kar pogosto vodi do izgubljenih ali zlomljenih kavljev. Veliko boljša tehnika je laso, ki pa ni tisti iz kavbojskih filmov. Spoznal sem jo na izobraževanju pri Royal Yachting Association, na Jadranu je še razmeroma neznana.
Praktične tečaje izvajajo Spinnaker.si, NASA in tudi sam. A veliko ljudi preprosto nima časa za prakso, zato je nastal Navtični abonma, kjer ponujamo praktično znanje skozi online predavanja.
Kako poteka Navtični abonma?
Gre za serijo online predavanj, kjer obravnavamo največje težave skipperjev in ponujamo konkretne rešitve. Predavanja so zelo praktična – manevre prikažemo iz več zornih kotov, za letošnji abonma smo postopek sidranja posneli celo pod vodo, uporabljamo tudi posnetke z dronom. Pomembno je, da tehnike ne le razložimo, temveč pojasnimo tudi njihov namen.
Kaj prinaša letošnja izvedba Navtičnega abonmaja?
Letošnjega začnemo 13. februarja zvečer in bo še bolj bogat kot prvi. Namesto šest bo sedem predavanj, precejšen del bo namenjen tehniki jadranja. Obdelali bomo štiri osnovne in dva napredna manevra z jadri, tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice, uporabo gennakerja in še marsikaj. Na prvem abonmaju se je pokazala velika želja tudi po teh vsebinah. Veliko časa bo namenjenega odgovarjanju vprašanj udeležencev abonmaja, na prvem se je nekajkrat razvil lep pogovor.
PRIJAVA NA ABONMA |