Pristajanje na bok je najpogostejši način pristajanja pri točenju goriva na bencinskih črpalki, pri pristajanju v manjših lukah, na carinskih pomolih pri prehodu meje in podobno. Manever bočnega pristanka s plovilom z dvema motorjema lahko izvedemo brez uporabe krmila. Opisani postopek pristajanja je primeren za pristajanje v brezvetrju.
Postopek pristanka na desni bok s plovilom z dvema motorjema
- izberemo mesto pristanka
- pripravimo opremo (bokobrane, mornarska palica, vrvi) in posadko (razdelimo naloge)
- z minimalno hitrostjo (1-2max vozla) zaplujemo proti mestu pristanka pod kotom 45 stopinj
- oba pogona sta v plovbi naprej (slika 1)
- ko se približamo obali, desni pogon vključimo v vzvratno, levi ostane v naprej (slika 2)
- počakamo, da se plovilo približa obali in prične obračati (slika 2)
- levi pogon prestavimo v nevtralni položaj (slika 3)
- z desni pogonom zaustavimo plovilo in približamo krmo k pomolu (slika 3)
- ustavimo desni pogon (slika 4)
- privežemo privezne vrvi
Previdnost ne bo odveč
1. Manever vedno izvajamo pri minimalni hitrosti. Plovila z večjimi propelerji in močnejšimi motorji že pri minimalnem plinu dosegajo hitrosti plovbe preko 4 vozle. Zato bo potrebno med manevrom pogona večkrat izključiti, oziroma jih uporabiti le v kratkih impulzih. V kolikor bo prišlo do kakršne koli napake, pri majhnih hitrostih povzročimo le majhne poškodbe. Imeli bomo tudi več časa za razmišljanje in ukrepanje.
2. Preverimo, če je prostor za privez plovila dovolj dolg za naše plovilo.
3. Preverimo višino pomola in nastavimo bokobrane na primerno višino.
4. Preverimo globino vode ob pomolu. Če pristajamo v nepoznanem pristanišču, se pravočasno prepričajmo, kakšna je globina ob pomolu. Pogosto se pred pomolom hitro zmanjša in s pogoni lahko trčimo v morsko dno. Določeni pomoli imajo v višini morske gladine ali tik pod njo stopnico. Na bok nastavimo večje bokobrane (okrogle). Oseba, ki je zadolžena za privez vrni na premcu, naj opazuje in obvešča krmarja.
5. V premeru napake reagirajmo preudarno. Burne reakcije in preveliko dodajanje plina lahko povzroči bistveno več škode, kot preudarna a učinkovita reakcija.
Komentarji
RSS kanal za komentarje tega sporočila.