Charlie Dalin, Apivia, Vendee Globe

Manuel Cousin ima počeno krmilo (posodobljeno 11.12.2020 ob 13.00)

Manuel Cousin, ki pluje na jadrnici Groupe Setin ja včeraj pozno zvečer opazil razpoko na njegovem desnem krmilu. O težavi je nemudoma obvestil svojo kopensko ekipo.

Manuel Cousin, ki trenutno pluje na jugovzhodno od rta Dobrega upanja na 20. mestu, je včeraj zvečer opazil, da je desno krmilo razpokano. Ker ima srečo in pluje v zmernih vetrovih, je nemudoma pričel s popravilo. Krmilo je vzel iz ohišja. Poizkušal ga bo popraviti in nadaljevati z regato.

»Vremenski pogoji zadnjih nekaj dni so bili izjemno zahtevni. Ko sem opravljal redni pregled plovila, sem opazil razpoke na vrhu krmila. K sreči imam solidne vremenske razmere. S popravilom sem pričel takoj. Težava ima tudi pozitivno stran. Res je, da sem izgubil nekaj mest, a še vedno sem v regati. Zame je to najpomembneje.«, je zapisal Manuel Cousin.  

 

Zasledovalna skupina se naglo približuje vodilni dvojici (posodobljeno 11.12.2020 ob 9.00)

Charlie Dalin, Apivia, Vendee Globe

Skupina jadralce, ki jadra za vodilnima Dalinom in Ruyantom je močno zmanjšala zaostanek, Odlične vetrovne razmere so jim omogočile plovbo s hitrostjo med 19 in 22 vozli. Vodila jadralca sta padla v področje šibkejših in nestabilnih vetrov, ki so jima ponoči omogočali plovbo zgolj z 10 do 12 vozli.

Charle Dalin na Apivi pluje 165 nmi pred Rhuyantom. Yannick Bestaven na jadrnici Maitre CoqIV ima le še 200 nmi zaostanka za vodilni. Sledijo mu še Luis Burton, Jan Le Cam in  Benjamin Detreux, ki vsi zaostajajo manj kot 300 nmi. Jadralci plujejo že 32 dni. Prepluli so že skoraj polovico poti razlike pa so izjemno majhne. V le eni samo noči ugodnih vetrovnih razmer se lahko razlike spremenijo tudi za 200 nmi.

Charlie Dalin, Apivia, Vendee Globe

Izjemno dobro pluje tudi Jeremie Beyou. Zaradi  tehnične okvare na jadrnici Charal se je moral vrniti v pristanišče Les Sables d'Olonne. Ko je ponovno krenil na pot okoli sveta, je za takrat zadnjim jadralcem zaostajal že več ko t 1000 nmi. Danes za Arijem Huuselo na 27, mestu zaostaja le še 15 nmi.

Thomas Ruyant pluje le z enim hidrokrilom. Pri plovbi z vetrom v desni bok mu vedno primanjkuje moči. Kljub temu se bori po svojih najboljših močeh. Zjutraj se strnil svoje vtise nočne plovbe:

»Dobro sem. Zadnja velika ovira je za menoj. Pogoji za plovbo so dobri. Je veliko bolje kot včeraj. Lotim se lahko popravil, nekaj lahko pojem in se celo naspim. Danes ponoči sem uspel večino časa spati. Danes je nad nami modro nebo, vetrovi pa so nekoliko bolj nestabilni. Premikamo se enakomerno a počasneje. Sem zadovoljen. Takšne pogoje smo že pogrešali. Charlie Dalin je blizu. Manjka mi nekaj moči pri plovbi z vetrom v desni bok. A kaj morem, tako pač je. Ne gre slabo.«

Iz ene nevihte v drugo na jugu Indijskega oceana (10.12.2020 ob 10.00)

Charlie Dalin, ki je včeraj ponoči plul skozi nevihto, si je danes nekoliko odpočil. Plul je z nekoliko nižjo hitrostjo, sedaj pa se spet pripravlja na nekoliko bolj zahtevno plovbo pri višjih hitrostih, ki ga čaka danes ponoči. Tako kot on, je tudi večina ostalih jadralcev pospešila. V vodilni skupini, ki pluje približno 400  nmi za vodilnim so povprečne hitrosti plovbe znašale med 15 in 20 vozli. Med najhitrejšimi je bil Armel Tripon, ki je plul s hitrostjo 20 vozlov, Sebastien Destremau pa je imel povprečno hitrost 16,4 vozla.

Charlie Dalin, Apivia, Vendee Globe

Vsi jadralci že jadrajo na Južnem oceanu. Vodilna skupina je v sredini južnega Indijskega oceana, druga skupina je dobro zaplula v Indijski ocean, zadnja, najpočasnejša skupina pa pluje še v južnem Atlantiku.

Vodilni Charlie Dalin se je ob 5:01 uri oglasil preko satelitskega telefona:

»Še vedno sem utrujen. Sem izčrpan a sem si oddahnil. Usoda je hotela, da sem izgubil svoje vremenske novice le dve uri preden se je pričela nevihta. Nisem mogel vedeti, s kakšnimi silami se bom spopadel. To je lahko dobra ali pa slabo. Vetrovi so se vrtinčili. Jadrnica je bila obremenjena do meje. Na trenutke nisem več vedel, kaj narediti, da bi zmanjšal hitrost plovbe.«

Zaradi slabega vremena je moral pospraviti svoja hidrokrila, namestiti viharna jadra in trdno držati krmilo. Ko se je najhujši del končal je napisal sporočilo svojemu partnerju, vodji projekta, Antoine Carrazu:

»Velika nevihta je mimo. Zelo sem vesel, da se prečkal to oviro. Kasneje je veter padel. Bolo ga je manj kot sem pričakoval. Preveril sem celotno plovilo, njegovo strukturo. Vse je bilo vredno in mirno sem lahko zaspal. Porabil sem veliko energije. Moram se spočiti. Misliti moram tudi nase.«

Besedilo še ni lektorirano. Za eventualne napake se opravičujemo.

< 55 vozlov vetra in 5 m valovi   6. žrtev je Fabrice Amedeo >

 

Foto: © Vincent Curutchet / Alea / Disobey / Apivia; © Jean-Marie Liot