Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Med 14 in 16. majem je na Elbi v organizaciji jadralnega kluba Club del Mare potekala regata za italijanski pokal 2021 v razredih laser, ki so se je udeležili tudi slovenski predstavniki v razredih ILCA 4, nekdanji laser 4.7, ter ILCA 6, nekdanji laser radial.
Najboljšo uvrstitev je dosegla Alenka Valečič, JK Burja, ki je v razredu ILCA 4 v konkurenci 72 jadralcev regato zaključila na 4. mestu med mladinkami in skupno na 9. mestu:
9. Alenka Valenčič, JK Burja Izola
15. Luka Zabukovec, JK Jadro Koper
50. Val Mario Colaric,<\br> JK Jadro Koper
66. Ivan Trunov, JK Olimpic Izola
71. Peter Koprivec, JK Burja Izola
V razredu ILCA 6 so se slovenski predstavniki med 206 jadralci uvrstili:
Jure Barl, JK Ljubljana
Ivan Vakhrushev, JK Burja Izola
Lana Vidmar, JK Jadro Koper
Benjamin Aganovič, JK Burja Izola
Vir: JZS.si
Danes točno opoldne smo na potniškem terminalu Luke Koper skupaj z našima olimpijskima posadkama pospremili kontejner Jadralne zveze Slovenije, ki bo že v prihodnjih dneh odpotoval na približno mesec in pol dolgo pot do olimpijskega prizorišča v Enoshimi na Japonskem, kjer bo na voljo za našo olimpijsko odpravo.
Samo Lozej, predsednik Jadralne zveze Slovenije, se je uvodoma zahvalil generalnemu sponzorju Luki Koper, ki jadralcem omogoča udeležbe na vrhunskih tekmovanjih in nudi vso podporo razvoju jadranja: “Kontejner našim olimpijskim posadkam zagotavljamo v sodelovanju z Olimpijskim komitejem Slovenije. Zasnovan je tako, da večina opreme potuje z njim na prizorišče, v njem so tudi vsi pomembni pripomočki za dobro počutje naših olimpijcev.” Dimitrij Zadel, predsednik uprave Luke Koper, je k temu dodal: “Jadralke in jadralci imajo z Luko Koper nekaj skupnega - to je morje. Na njem dosegajo svoje uspehe in zmage, Luka Koper pa je prek morja povezana s svetom.” Jadralkam in jadralcem je zaželel, da ponesejo dobro ime o Kopru in Sloveniji po svetu ter olimpijske igre čim bolje izkoristijo. Gracijan Necmeskal, direktor agencije TPG Agent, ki bo skrbela za varno in pravočasno organizacijo dostavo kontejnerja na prizorišče, je pojasnil: “V sredo bomo organizirali polnjenje kontejnerja ter poskrbeli še za ostale carinske formalnosti, na pot proti Japonski bo krenil prihodnji torek, potoval bo prek Malezije in na prizorišču ga pričakujemo konec junija, ” ob tem pa je še zaželel jadralcem in jadralcem uspešno pot in srečo na olimpijskih igrah.
Vodja tokratne olimpijske odprave Mitja Margon, tudi sam odličen jadralec, dvakratni olimpijec v razredu 470, ki je v posadki skupaj s Tomažem Čopijem Sloveniji prijadral prve medalje z evropskih in svetovnih prvenstev v tem razredu, bo sedaj poskrbel za čim bolj kvalitetno in brezskrbno odpravo: ”V Tokio se odpravljamo eno leto po prvotno načrtovanih olimpijskih igrah, naši predstavniki se bodo borili in pokazali, kaj so v vseh teh letih dosegli in kako so pripravljeni - Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 ter Žan Luka Zelko v razredu laser. Za Tino in Veroniko bo to že drugič skupaj, za Tino sicer tretjič, za Žana Luko pa prvič, ko tudi zame v tej vlogi prvič. Verjamem, da bom lahko tem posadkam v dobro oporo in da bomo znali iz celotne odprave in teh OI potegniti največ.” Ob pogledu na novi kontejner je Margon povedal, da so jadralci o njem sanjali že več kot 20 let: “Veseli me, da smo končno dosanjali ta kontejner, da bomo končno ob boku velikim jadralnim ekipam, ki imajo takšne kontejnerje na prizoriščih že dolgo. Zahvaljujem se Jadralni zvezi Slovenije in predsedniku, tudi prejšnjemu, Aljoši Tomažu, ki je to že sprožil. To je naložba za naslednjih 20 let, za še štiri do pet olimpijskih ciklov,” je pojasnil. Ekipa je sedaj za odhod že skoraj pripravljena, točen datum odhoda pa še ni znan: “Še vedno je nekaj neznank odhoda in protokolov, pandemija se še ni umirila, posebej na Japonskem se še spopadajo z njo. Dnevi odhoda še niso definirani, vendar vemo, da so jadralci izjema, ker morajo biti na prizoriščih prej kot ostali, tudi zaradi opreme, prilagajanj in priprav, ki se začnejo dosti prej. Zaenkrat kaže nekje v začetku drugega tedna julija,” je še dodal.
Nad kontejnerjem pa navdušenja nista skrivali tudi Tina Mrak in Veronika Macarol: "Kontejner je izjemen, to bova želeli upravičiti tudi z dobrim jadranjem,” je povedala Mrakova. Ali bosta na olimpijskih igrah jadrali z novo jadrnico Šavrinko, s katero sta se pravkar vrnili v evropskega prvenstva iz Portugalske, pa je Macarolova pojasnila: “Jadrali bova z opremo, ki sva jo imeli na evropskem prvenstvu, glede tega sva se že odločili. S to jadrnico sva lahko hitri tako v močnejšem kot v šibkejšem vetru, tako da morava le še odpraviti najine napake.” Na tem evropskem prvenstvu jima je šlo sicer v prvih dneh dobro, proti koncu pa ne več najbolje in sta ga zaključili na 13. mestu skupno ter na 11. v evropski konkurenci: “Ni bil najin teden, zadnji dan sva res slabo odjadrali. Eno regato pa sva tudi zmagali in veva da sva lahko v vrhu. Na olimpijskih igrah bo konkurenca močna. Deset posadk se lahko bori za medaljo, tako da upam, da bo takrat najin teden,” je misli sklenila Macarolova.
Na koncu smo izkoristili še tehnološko praktičnost kontejnerja, ki ima v bivalnem delu vgrajen tudi zaslon, ter se prek video povezave pogovarjali z Žanom Luko Zelkom, ki je po zadnji regati za razrede laser ostal na Portugalskem zaradi intenzivnega treninga s konkurenco. “Japonska je za mene nekaj posebnega, saj sem se tam tudi uvrstil na Olimpijado. V Enoshimi smo tudi že bili na pripravah in sem se kar dobro znašel v tamkajšnjih pogojih, velik val mi je zelo ustrezal. Že lani sem komaj čakal, da bi lahko šli tja trenirat, nato se je vse prestavilo na letošnje leto, sedaj le še čakamo to zadnje sporočilo, da lahko končno gremo na Japonsko in da lahko tam pred olimpijado naredimo še nekaj treningov. Prav zato pa smo se nekateri odločili, da ostanemo tukaj na Portugalskem. Zdaj sem tu že več kot tri tedne, opravili smo že eno tekmo, danes popoldne me čaka registracija za regato, ki jo imamo od jutri do petka. Nato sledi še teden dni treninga, za konec pa še ena trening tekma med 24. in 28. majem. Konkurenca je podobna kot na olimpijadi, razen nekaterih izjem, kot recimo iz Avstralije ali Nove Zelandije, so ostali večinoma vsi tukaj,” je povedal edini moški predstavnik na tej olimpijadi, Žan Luka Zelko. Konec meseca se bo Zelko vrnil v Slovenijo, vendar le za nekaj dni, saj so se že dogovorili za nadaljevanje treningov na Hrvaškem. “V Splitu bomo trenirali z skupaj eno najboljših ekip na svetu, s Tončijem iz Hrvaške, pa s konkurenco iz Cipra, Madžarske… Kako dolgo bomo ostali v Splitu je odvisno od tega, kdaj bomo lahko šli na Japonsko. Tam se bom osredotočil predvsem na delo na tehniki, z menoj pa bo ves čas kot sparing partner kolega iz Singapurja,” je zaključil Zelko.
Fotografije: Uroš Kekuš Kleva
Odprto evropsko prvenstvo v razredu 470 se je z današnjim dnem končalo za našo najboljšo žensko posadko olimpijskega dvoseda, saj se nista uspeli uvrstiti v jutrišnjo regato za medalje za najboljših deset. Zadnja dva kvalifikacijska plova sta Tina Mrak in Veronika Macarol danes odjadrali na 15. in 18. mestu ter se s skupno 100 točkami uvrstili na 11. mesto v evropski konkurenci in na 13. mesto skupno.
Na tem zadnjem preizkusu pred olimpijskim nastopom je regata privabila skoraj vse olimpijske posadke, manjkale so pravzaprav le posadke iz Azije, ki niso smele potovati, tako da je bila konkurenca na visokem nivoju. Pred jutrišnjo regato za medalje je vodstvo prevzela francoska posadka s Camille Lecointre in Aloïse Retornaz, ki sta na drugo mesto izrinili doslej vodilni Španki Silvio Mas Depares in Patricio Cantero Reina. Posebnost tega prvenstva pa je tudi to, da so prvič poleg moške in ženske konkurence nastopile še mešane posadke, ki so trenutno predvidene za nastop olimpijskih igrah v Parizu 2024.
Foto: Osga Photo
Šibek veter je zaznamoval tudi tretji dan odprtega evropskega prvenstva v razredu 470 na Portugalskem, ki se je po skupno sedmih odjadranih plovih že prevesilo v drugo polovico. Tina Mrak in Veronika Macarol sta v prvem današnjem plovu s 17. mestom prijadrali svoj najslabši rezultat, ki se zato ne upošteva, v drugem pa sta končali na 14. mestu. Tretji dan sta tako s 55. točkami končali na 8. mestu v evropski konkurenci, skupno pa na 10. mestu. Kljub slabšemu dnevu sta še vedno med najboljšo deseterico, ki jo zadnji dan čaka regata za medalje.
Na vrhu lestvice ostajata aktualni svetovni prvakinji Silvia Mas Depares in Patricia Cantero Reina iz Španije. Pred nami so v naslednjih dveh dneh še štirje plovi, nato pa v petek regata za medalje za najboljših deset.
Foto: Osga Photo
Na odprtem evropskem prvenstvu v razredu 470 v Vilamouri so danes odjadrali dva plova, Tina Mrak in Veronika Macarol sta v prvem na cilj prijadrali na 7. mestu, v drugem pa na 15., ki pa se kot najslabša uvrstitev doslej ne upošteva. S skupno 26. točkami sta drugi dan končali na 5. mestu skupno, v evropski konkurenci pa ostajata na 4. mestu.
“Danes v obeh plovih veter ni presegel 7 vozlov in ni bilo prostega pumpanja, zato je bilo še posebej pomembno, da si že od začetka v ospredju. Iz ozadja se je bilo težko prebiti naprej, ker so hitrosti jadrnice zelo nizke, posadke spredaj pa niso delale napak. V prvem plovu sva se še nekako pozicionirali in zapirali skupino, v drugem pa sva praktično ves čas lovili vse konkurentke in končali na repu flote. Z današnjim dnem nikakor nisva zadovoljni, ampak jutri greva naprej v nov dan – še veliko regat je pred nami do konca prvenstva,” je povedala Tina Mrak.
Vodstvo sta danes prevzeli Španki Silvia Mas Depares in Patricia Cantero Reina, ki sta na drugo mesto izpodrinili Francozinji Camille Lecointre in Aloïse Retornaz, medtem ko sta včeraj drugouvrščeni Britanki Hannah Mills in Eilidh McIntyre pristali na skupno 6. oziroma 5. mestu v evropski konkurenci, za slovensko posadko.
Foto: Osga photo
Slovenija sicer normo v moški konkurenci v razredu laser standard ima že od leta 2019, ko jo je prijadral Žan Luka Zelko. Zanj je bila ta regata še zadnji trening pred olimpijskim nastopom, saj je bilo zaradi omejit...