Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Tekmovanje Prada Cup v Aucklandu na Novi Zelandiji je bilo prekinjeno zaradi zaprtja področja Aucklanda za tri dni. Organizator zato ni mogel izpeljati programa. Dvoboji, ki so bili planirani za sredo, četrtek in petek so prestavljeni. Z lokalnimi oblastmi so se dogovorili, da lahko z regato na jadralnih bolidih AC75 nadaljujejo v soboto.
Tako se bo v soboto ob 16.00 po lokalnem času (4.00 po našem času), pričel peti dvoboj med ekipama Luna Rossa Prada Pirelli in Ineos Team. Italijanska ekipa je do sedaj pokazala izjemno dobro pripravljenost in vse štiri etape odplula brez napak. V vseh so bili hitrejši od Britancev in osvojili štiri zmage. Za zmago na regati potrebujejo skupno sedem zmag. V soboto bosta dve priložnosti. Prvi plov bo izveden ob 16.00 uri po lokalnem času, drugi pa uro kasneje. Organizatorji upajo, da jim bo vreme naklonjeno. Zaradi ukrepov, ki še vedno veljajo na področju Aucklanda bodo gledalci prikrajšani za ogled dogodka v živo. Ukrepi namreč prepovedujejo zbiranje več kot 100 oseb.
Povzetek prvega tekmovalnega dne
Povzetek drugega tekmovalnega dne
Danes je pred Aucklandom potekal drugi tekmovalni dan finalnega obračuna Prada Cup. Ob močnejšem severovzhodniku kot včeraj je svojo odlično formo spet pokazala ekipa Luna Rossa Prada Prielli.
V prvem dvoboju je ekipa Luna Rossa spet začela odlično. Startno črto so prečkali takoj po startnem signalu. Ekipa Ineos je tudi tokrat začela slabo. Startno črto so prečkali sedem sekund kasneje, kar je že na samem začetku pomenilo več kot 50 m zaostanka. V vetru, ki je pihal s hitrostjo okrog 15 vozlov, sta ekipi proti prvemu obratu pluli s hitrostjo med 40 in 45 vozli. Ekipa Luna Rossa je bila vedno vozel ali dva hitrejša in je svojo prednost ves čas povečevala. Po četrtem obratu se je britanski ekipi uspelo približati na vsega 80 m. Italijani so nadaljevali brez napak in po petem obratu spet povečali prednost na 250 m. Ciljno črto so prečkali 13 s pred ekipo Ineos. Ekipa Luna Rossa je osvojila že tretjo točko, medtem ko ekipi Ineos še ni uspelo zabeležiti zmage.
Ob 17.15 se je začel drugi obračun dneva. Luna Rossa je tudi tokrat začela perfektno, medtem ko ekipi Ineos tudi tokrat ni uspelo izvesti dobrega starta. Njihov zaostanek je bil podoben kot v prvem dvoboju. Napake so sledile na plovbi proti prvemu obratu. Večkrat so izgubili nadzor nad jadrnico, ki je hotela poleteti. Napake so jih drago stale. Na prvem obratu je njihov zaostanek znašal že 12 s. Ekipa Luna Rossa je tudi drugi plov odplula brez napak. Svojo prednost pred zasledovalci so povečali na 800 m in ciljno črto prepluli 41 s pred ekipo Ineos.
V Aucklandu so oblasti danes razglasili tretjo stopnjo zapiranja mesta zaradi epidemije. Trajala bo 72 ur. Organizatorji so bili zato prisiljeni naslednji tekmovalni dan, ki je bil planiran za sredo, prestaviti do nadaljnjega. Kdaj se bo izvedel tretji dvoboj, bo znano v prihodnjih dneh.
Rezultati
Ekipa/Tekmovalni dan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | SKUPAJ |
Luna Rossa Prada Pirelli | 2 | 2 | 4 | |||||
Ineos Team | 0 | 0 | 0 |
Posnetek današnjega tekmovanja
Danes sta finalni ekipi Luna Rossa Prada Pirelli in Ineos Team UK pričeli s obračuni, ki bodo odločili zmagovalca pokala Prada. Pred Aucklandom na Novi Zelandiji je današnji dan pripadel italijanski ekipi.
Danes ob 16.12 uro po lokalnem in 04.12 po našem času, sta se ekipi Luna Rossa Prada Pirelli in Ineost Team podali na prvi obračun. Pred Aucklandom je bilo sončno vreme, veter pa je dosegal hitrosti med 7 in 9 vozli, kar je zadoščalo za izvedbo prvega dvoboja.
Ekipa Luna Rossa je prvi dvoboj začela pravočasno in startno črto prečkala takoj po šartnem signalu. Ekipa Ineos je pričela izjemno slabo. tik pred štartom je jadrnica zaradi prenizke hitrosti zdrsela na vodno gladino. Proti štartni črti so pluli počasi in črto prečkali z eno minutno zamudo. Ekipa Luna Rossa je svojo prednost, ki je začetku znašala 500 m, samo še povečevala. Pred zadnjim obratom se je vete nekoliko okrepil in zapihal s hitrostjo 10 vozlov. Italijani so zadnji del regate odpluli suvereno. Proti cilju so pluli s hitrostjo med 35 in 39 vozli. Ekipa Ineos je priplula z 1 minuto in 55 sekund zaostanka.
Drugi dvoboj se je pričel uro kasneje ob 17.12 uri (lokalni čas oziroma 5.12 po našem času). Veter se je okrepil in zapihal s hitrostjo blizu 15 vozlov, kar je obetalo izjemno razburljiv drugi dvoboj. Obe ekipi sta že pred začetkom druge etape dosegali hitrosti preko 45 vozlov. Angleška ekipa tokrat ni želela ponoviti slabega prvega štarta. Šatrno linijo sta ekipi prečkali druga ob drugi. Luna Rossa je zopet plula odlično. Vse do prvega obrata je počasi povečevala prednost in obrnila 8 s pred Britanci. Pri plovbi z vetrom proti drugemu obratu, su uspeli zapluti s hitrostjo vse do 48 vozlov. Ekipa Ineos je bile nekoliko počasnejša, zato se je njen zaostanek povečal na 17 s. Luna Rossa je vse do cilja plula izjemno konstantno. Svojo prednost je ves čas povečevala in ciljno črto prečkala 500 m pred Britanci, ki so v drugi etapi zaostali 26 s in danes ostali brez točk.
Rezultati
Ekipa/Tekmovalni dan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | SKUPAJ |
Luna Rossa Prada Pirelli | 2 | 2 | ||||||
Ineos Team | 0 | 0 |
Posnetek današnjega tekmovanja
Štirinajst dni je minilo od kar smo dobili finaliste letošnjega tekmovanja Prada Cup. V velikem dvoboju se bosta pomerili zmagovalni ekipi polfinalnih dvobojev, italijanska ekipa Luna Rossa Prada Pirelli in angleška ekipa Ineos Team UK.
Finale se bo pričel jutri ob 16:12 uri po lokalnem času oziroma ob 4.12 uri po našem času. V sedmih tekmovalnih dneh se bosta ekipi šestkrat spopadli v dveh dvobojih, v nedeljo 22.2.2021, zadnji dan tekmovanja, pa le v enem. Zmagovalec bo ekipa, ki bo prva osvojila sedem zmag.
Finalni dvoboji bodo potekali pred Aucklandom na Novi Zelandiji. Regatno polje bodo določali vsak dan posebej, glede na vetrovne pogoje. Dolgo bo 1,7 nmi oziroma 3 km in široko med 0,4 in 0,8 nmi. Dvoboji se bodo izvedli, če bo to dopuščalo vreme. V kolikor bo veter pihal s hitrostjo manjšo od 6,5 vozla ali pa z večjo od 22,5 vozla bodo organizatorji prisiljeni plove odpovedati zaradi varnostnih razlogov. Ne pozabimo. Jadrnice tipa AC72 dosegajo hitrosti, ki so trikrat in več večje kot je hitrost vetra.
Spektakel bo nedvomno zanimiv za ogled. V polfinalnih dvobojih je ekipam uspelo doseči vrtoglave hitrosti plovbe, ki so na trenutke presegale 50 vozlov.
Regato bomo dnevno spremljali na naši spletni strani.
Posnetek polfinalnega dvoboja
Letošnjo regato Vendee Globe je za zdaj uspešno končalo 15 jadralcev. V konkurenci jih jadra še deseterica, Sam Davis pa pluje zunaj konkurence na svoji dobrodelni misiji.
Danes zjutraj, ob 7.56, je kot petnajsti jadralec v cilj pred pristaniščem Les Sables d'Ollone priplul Arnaud Boissieres. S svojo jadrnico La Mie-Câline-Artisans Artipôle je za plovbo okoli sveta potreboval 94 dni, 18 ur 36 min in 6 s.
Opoldne je ciljno črto prečkal japonski jadralec Kojiro Shiraishi (DMG MORI Global One), za njim pa plujeta še Alan Roura (La Fabrique) in Stéphane Le Diraison (Time for Oceans). Oba morata prepluti še slabih 60 nmi. V cilju ju lahko pričakujemo proti večeru. Pip Hare na jadrnici Medallia mora prepluti še 140 nmi. Proti cilju pluje s hitrostjo 13 vozlov. Ker pluje direktno proti cilju, lahko ciljno črto prečka še danes.
Jutri bo na Atlantiku ostalo le še šest jadralcev. Didac Costa mora prepluti še 570 nmi, medtem ko zadnja dva jadralca, Alexio Barrier na 24. mestu in Aria Huuselo na 25. mestu, čaka še 3500 nmi plovbe. Danes bosta oba zaplula v območje Doldrums, nato pa ju čaka še plovba čez severni Atlantik.
Letošnja regata še ni končana. Čeprav so razlike med jadralci majhne, pa je na Atlantiku še vedno 17 jadralcev v konkurenci in Samantha Davis, ki pluje izven konkurence.
Trenutno je v cilju prvih osem jadralcev. Jean Le Cam se je po korekcija časa zavihtel na četrto mesto. Za uvrstitev na stopničke mu je manjkalo le 3 ure in 20 min. Kot deveti bo v cilj priplul Benjamin Dutreux. Do cilja ga loči še 15 nmi. Ostali jadralci so še vedno globoko v Atlantiku. Z zahoda se jim bliža močna fronta kjer pihajo vetrovi s hitrostjo preko 45 vozlov. Maxime Sorel mora do cilja prepluti še 300 nmi. Danes bo zaplul v Biskajski zaliv. Fronti verjetno ne bo uspel pobegniti. Zaključni del regate bo zanj in Armela Tripona, ki pluje 250 nmi južneje proti portugalski obali še zelo naporen.
Jean Le Cam priplul kot osmi in zasedel četrto mesto
Jean Le Cam je v cilj priplul ob 19:19 uri po lokalnem času. Kljub pozni uri so jadralsko legendo pričakali številni navdušenci.
Po prihodu v cilj je povedal:
"V življenju sem izkusil številne težke stvari, toda tokrat je bilo res nevzdržno. Kljub vsemu na koncu ugotoviš, da lahko preneseš tudi nevzdržne situacije. Neverjetno je, kako smo ljudje sposobni izvesti stvari za katere menimo, da so nemogoče. In to da sem danes tu, je pravi čudež. Na začetku je pomemben rezultat. Ta nadležen rezultat. Nato prideš do točke, ko ta rezultat ni več pomemben. Važno je le, da pripluješ do cilja. Predvčerajšnjim sem bil osmi, včeraj šesti, danes četrti. V življenju nisem imel veliko sreče. Toda tokrat sem je imel veliko. Stalno sem jo izzival. Plul sem na vso moč."
Je bila letošnja regata težja kot prevrnitev plovila?
"Ja regata je bila bolj zahtevna. Ko sem se prevrnil, sem bil na jadrnici. 18 ur kasneje je priplul Vincent in me pobral. To je vse. Samo 19 ur. Ni mesec in pol, vsak dan, vsako uro. Ko se je Kevin izkrcal na ladjo Nivoise je prišla velika fronta. Šel sem v podpalubje in na premcu opazil sledi delaminacije. Odrezal sem odvečen material in pričel z laminacijo. Seveda sem imel premalo epoksidne smole. Kljub popravilu, se je delaminacija ponovila. Zapluti sem moral proti severu. Valovi so bili previsoki. Moral sem poiskati mirnejši kotiček, se ustaviti, popraviti in počakati, da se posuši. Od takrat naprej veš, da ne smeš več udarjati v valove. Veš da ne smeš preveč obremeniti plovilo. Ko skozi okna pogledaš ven, vidiš kaj se zgodi z jadrnico vsakič ko udari v velik val. Bilo je grozno. Ves balast sem prestavil v premec k jadrom. Premec je bil nižje in je manj udarjal v valove. Hubert (tako imenuje svojo jadrnico) me je pripeljal nazaj. Poškodba je na desni strani premca. Dolga je približno 1,4 in široka 0,7 m. Nujno moramo vbrizgati smolo, da se razpoke ne bodo širile."
Trije jadralci še globoko v južnem Atlantiku
Na južnem Atlantiku na so še vedno trije jadralci. Samantha Davis, ki pluje izven konkurence se bori z brezvetrjem in počasi napreduje proti severu. Počasi a vztrajno se ji približujeta Alexia Barrier, ki pluje na predzadnjem in Ari Huusela, ki pluje na zadnjem mestu. Do cilja morata prepluti še 6000 nmi. V cilju ju lahko pričakujemo v treh tednih.
Trenutni vrstni red v cilju
Ime in priimek | Jadrnica | Hidrokrila | Prihod v cilj | Boniteta | Korigiran čas | Zaostanek za zmagovalcem | |
1 | Yannick BESTAVEN | Maître CoQ IV | Da | 28/01/2021 03:19:46 | 10h 15min | 80d 03h 44m 46s | 0 |
2 | Charlie DALIN | APIVIA | Da | 27/01/2021 19:35:47 | 80d 06h 15m 47s | 02h 31m 01s | |
3 | Louis BURTON | BUREAU VALLEE 2 | Da | 27/01/2021 23:45:12 | 80d 10h 25m 12s | 06h 40m 26s | |
4 | Jean LE CAM | Yes We Cam! | Ne | 28/01/2021 19:19:55 | 16h 15min | 80d 13h 44m 55s | 10h 00m 09s |
5 | Boris HERRMANN | SEAEXPLORER - YACHT CLUB DE MONACO | Da | 28/01/2021 10:19:45 | 6h | 80d 14h 59m 45s | 11h 14m 59s |
6 | Thomas RUYANT | LinkedOut | Da | 28/01/2021 04:42:01 | 80d 15h 22m 01s | 12h 22m 15s | |
7 | Damien SEGUIN | GROUPE APICIL | Ne | 28/01/2021 11:18:20 | 80d 21h 58m 20s | 18h 13m 34s | |
8 | Giancarlo PEDOTE | PRYSMIAN GROUP | Da | 28/01/2021 12:02:20 | 80d 22h 42m 20s | 18h 58m 34s |
Včeraj zvečer ob 19.35 (UTC) je v cilj regate Vendee Globe prijadral prvi jadralec Charlie Dalin. Žal se v cilju ni mogel veseliti zmage, saj so za njim pluli še trije jadralci, ki so pomagali reševati Kevina Escoffierja, kateremu se je potopila jadrnica na Južnem oceanu.
Kot drugi je v cilj priplul Louis Burton. Kljub temu, da sta oba obplula svet, je bila razlika med njima le 4 ure in 10 minut.
Yannick Bestaven je zmagovalec
Danes zgodaj zjutraj 3:19 (UTC) je v cilj priplul Yannick Bestaven. Za Dalinom je zaostal 7 ur in 45 minut. Ker je bil eden izmed trojice jadralcev, ki je pomagal pri reševanju, so po prihodu v cilj njegovemu času odšteli čas, ki ga je porabil za reševanje. Bonus 10 ur in 15 minut ga je postavil na prvo mesto. Njegov korigirani čas znaša 80 dni 3 ure 44 minut in 46 s, kar je 2 uri in 30 min manj kot Dalin.
Prve beseda Yannicka Bestavena po prihodu v cilj:
»Vendee Globe ima letos dva zmagovalca. Počutim se, kot da živim sanje. Od popolne osame prideš v množico ljudi, na zabavo. Vse te luči, vsi ljudje, skoraj ne verjamem, da je res. Še vedno sem na svoji dirki. To so otroške sanje.
Severni Biskajski zaliv je bila najboljša opcija za mojo jadrnico in jadra, ki jih imam na krovu. Moral sem pluti in poiskati prostor med dvema frontama nizkega pritiska. Ni bilo enostavno biti prvi na tej regati. Uspel sem se zbrati in pridobiti nekaj milj proti Dalinu. Zadostovale so, da sem nadomestil čas. Bila je izjemna regata. Vedno sem verjel, da sem tega sposoben. Pri rtu Horn sem mislil, da bom zmagal. Potem pa sem si mislil, tudi če končam kot 25. bo dovolj dobro. Za to regato smo se z ekipo dobro pripravili. Vedel sem, da imam dobro in zanesljivo jadrnico.
Jadrnice so glasne, plovbe je stresna in življenje na krovu je težko. So trenutki, ko si osamljen…
Končni rezultat je presegel moja pričakovanja. V življenju sem si predstavljal veliko stvari in veliko sem jih že doživel. Po bitki, ki sem jo bil, je zmaga, ki sem jo prinesel Maître CoQ IV uresničitev sanj."
Le uro in 20 minut kasneje je v cilj priplul Thomas Ruyant. Žal je bil prepočasen za stopničke. Trenutno je na četrtem mestu, ki pa še ni zanesljivo.
Boris Herrmann trčil v ribiško ladjo
Boris Herrmann je bil resen kandidat za stopničke. Le 90 nmi pred ciljem je trčil v ribiško ladjo. Poškodovano ima desno hidrokrilo in del trupa plovila. Plovilo je uspel zavarovati in proti cilju pluje z zmanjšano hitrostjo. Herrmann je drugi jadralec, ki ima bonus. Njegov znaša 6 ur. Do cilja ga loči še 22 nmi. Če bo priplul pred 10:42 bo osvojil četrto mesto v nasprotnem pa bo končal kot peti.
Po 80 dneh plovbe je ciljno črto pred Les Sables d'Ollone prvi prečkal Charle Dalin na jadrnici Apivia. Za plovbo okoli sveta je potreboval 80 dni 6 ur 15 min in 47 s.
Prve besede Dalina po prihodu v cilj:
"Zelo sem vesel, da sem regato zaključil v ospredju. Sprejem je bil veličasten... iz nič, do vsega tega. Vedel sem, da bo prišlo nekaj ljudi, a da bo množica tolikšna si nisem predstavljal.
Regata je bila magična. Močno me je spremenila. Ne vem še kako, vendar me je. Prežet sem s čustvi. Česa takega še nisem doživel. občutki so izjemno intenzivni in vem da bo regata na meni pustila velik pečat.
Bilo je veliko vzponov in padcev. Veliko stvari sem moral popraviti a izkušnja je neverjetna. Bil sem v Indijskem in tihem oceanu, plul sem mimo rta Horn. Pred nekaj dnevi sem pregledal svojo pot plovbe. Vse kar sem naredil je neverjetno. Spomnim se vsakega manevra. Neverjetno koliko stvari sem naredil . Kar utrudim se, ko samo pomislim, kaj vse sem naredil.
Korak po korak ti uspe narediti nemogoče.
Ena najhujših trenutkov je bil, ko se je poškodovalo ohišje levega hidrokrila. Bil sem v vodstvu. Ko sem videl, da v plovilo vdira voda, sem ugotovil, da se bom moral posloviti od vodilne pozicije. Zame je bilo to zelo težko. Ustrašil sem se, da bom regato predčasno končal nekje v Avstraliji ali Novi Zelandiji. K sreči mi je uspelo s karbonskimi vlakni popraviti ohišje.
Regata je bila lepa, izjemna bitka s Thomasom, Louisom in Yannickom."
Kljub temu, da je prvi preplul ciljno črto še ni nujno, da je zmagovalec regate. Za njim plujete dva jadralca, ki lahko njegovo zmago ogrozita. Prvi, ki se lahko povzpne na prvo mesto, je Boris Herrmann. Ker je pomagal pri reševanju Kevina Escoffierja bodo njegovemu času v cilju odšteli 6 ur. Trenutno ga do cilja loči še 90 nmi. Če bo plul s povprečno hitrostjo več kot 15 vozlov, bo on prevzel vodstvo. V trenutku, ko je Dalin prečkal ciljno črto je bil od cilja oddaljen 90 nmi. Njegova hitrost približevanja cilju pa znaša 19 vozlov. V kolikor bo v cilju v manj kot 6 urah, bo prevzel vodstvo.
Drugi jadralec, ki lahko zmeša štrene pa je Yannick Bestaven. Bil je drugi izmed treh jadralcev, ki so pomagali pri reševanju Escoffierja. Ker je moral spremeniti smer plovbe in se napotiti na točko, kjer se je potopila jadrnica PRB, bodo njegovemu času v cilju odšteli 10 ur in 15 min. V času Dalinovega prihoda v cilj je bil Bestaven 150 nmi severozahodno od cilja. Proti cilju se sicer približuje s hitrostjo 20 vozlov, vendar bo moral še vsaj enkrat prečiti. Če bo nadaljeval s tem tempom, se lahko zavihti še na prvo mesto.
Ciljno črto bo kot drugi prečkal Louis Burton. Žal je njegovo drugo mesto oziroma stopničke pod velikim vprašanjem. Če bosta Herrmann in Bestaven svoje delo v finalnem delu opravila brez napak, bo regato zaključil šele na četrtem mestu. Trenutno pluje 60 nmi jugozahodno od cilja s hitrostjo približevanja cilju 14 vozlov.
Charlie Dalin in Boris Herrman sta že zaplula v Biskajski zaliv. Vodilnega Dalina do cilja loči še 280 nmi, Herrmann mora prepluti 50 več. Na tretjem mestu, z zaostankom 57 nmi, pluje Louis Burton.
Kljub temu, da poteka 79 dan regate noben izmed jadralcev še ne more zagotovo trditi, da je osvojil stopničke. Charlie Dalin in Boris Herrmann plujete po južnem delu Biskajskega zalive, medtem ko si se Burton na tretjem, Ruyant na četrtem in Bestevan na petem mestu, odločili za plovbo proti severu in sedaj v stabilnih jugozahodnikih plujejo direktno proti cilju. Z zahoda se proti severovzhodu premika fronta, ki bo zagotovila dovolj vetra za finalni obračun in ponesla jadralce direktno v Les Sables d'Olonne.
Charle Dalin, ki s je odločil za plovbo blizu rta Finisterre je v zadnjih 130 nmi prečil kar petkrat. Dalin, ki prihaja iz Bretanije, je zaplul na domači teren. Tu se počuti domačega in svoje izkušnje bo izkoristil, da obdrži svojo prednost.
Boris Herrmann trenutno za Dalinom zaostaja 50 nmi. Ker je pomagal pri reševanju Kevina Escoffierja, se bo njegovemu času odštelo 6 ur. Če bo zadržal stik z Dalinom, bo zmaga njegova. Na stopničke lahko računa tudi Yannick Bestaven. Njegovemu času v cilju se bo odštelo 10 ur in 15 minut. Trenutno za Dalinom zaostaja 180 nmi. Proti cilju pluje s hitrostjo 20 vozlov, kar je približno enako razdali do vodilnega. Močno se bo spremenila tudi uvrstitev Jeana Le Cama. V cilju ga čaka odbitek 16 ur in 15 min. Verjetno razlika ne bo zadostovala za stopničke, bo pa močno napredoval po lestvici.
Boris Herrmann se je že ob 5.30 uri oglasil z juga Biskajskega zaliva:
»Nepredvidljivo toplo je, ko tule izvajam manevre. Veliki geenaker sem zamenjal z manjšim. Bilo mi je tako vroče, da sem moral sleči jakno. Danes je dan pred prihodom v cilj. Rekel sem si, da moram malo tvegati, da se zmočim. In hitro se bil moker od glave do pet. velik val se je privalil s strani in me zalil. Zadnjo uro sem bil nekam počasen pri izvajanju manevrov. Vzelo mi je več časa, kot sem predvideval. Trenutno je še povsem temno. Ne vem, kako bi v temi to izvedel hitreje. Nedvomno sem že utrujen. Plujem z manjšim geenakerjem in eno skrajšavo. Jadrnica pospeši vse do hitrosti 27 vozlov. Mimo rta Finisterre sem plul v vetru, ki je dosegal 25 vozlov. Po napovedi bo takšen veter pihal vse do cilja.«
< Dalin, Burton, Dalin,,…. | Nadaljevanje 26.1.2021 |
Foto: © Jean-Marie LIOT / Maître Coq, posnetek zaslona
Charli Dalin (Apivia) jadra odlično. Do cilja ga loči le še 520 nmi. Glede na včerajšnji dan je svojo prednost pred zasledovalci povečal. Burton in Herrman, ki oba plujeta na drugem mestu, zaostajata 85 nmi. Ali bo Dalinova prednost dovolj velika, da bo osvojil prvo mesto na regati bomo videi že jutri.
Charle Dalin se je odločil za plovbo po vzhodni ruti blizu rta Finisterre. Burton pluje daleč zahodno na odpetem morju v močnejših vetrovih. Kljub temu je Dalin povečal prednost. Pluje s konstantno hitrostjo, medtem ko Burtonova niha- Boris Herrmann, ki se je odločil za plovbo med Dalinom in Burtonom je ponoči napredoval najhitreje. Preplul je dobrih 20 nmi več kot vodilna dvojica, zaradi česa se je izenačil z Burtonom na drugem mestu.
Ruyant, ki pluje na četrtem mestu, je bil ponoči najhitrejši. Preplul je 411 nmi. Na Atlantiku je zaplul močno severno in zjutraj obrnil proti vzhodu. V primeru, da bodo vetrovi stabilni še naslednjih 24 ur, bo svoj zaostanek nedvomno zmanjša. Trenutno zaostaja 300 nmi. V kolikor vodilna trojica ne bo naredila večje napake so njegove možnosti za stopničke majhne.
Boris Herrmann je v svojem večernem sporočilu zapisal:
"To bo izjemen zaključek regate. Pluli bomo ostro v veter, do zadnje možne stopinje. V sredo popoldne bo tudi s skupnim modelom različnih prognoz zelo težko predvideti, kakšen bo veter. Zanašati se bom moral na lastne čute. Opciji sta samo dve. Proti severu ali vzhodu."
< Dalin, Burton, Dalin,,…. | Danes bo znan zmagovalec > |
Foto: © Jean-Marie LIOT / Maître Coq, posnetek zaslona