Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Včeraj sta v Atantiku plula vodilna Bestevan in Dalin, danes ponoči je rt Horn obplul Tuyant, zjutraj pa še Seguin.
Bestaven se je že predvčerajšnjim odločil, da bo Falklandske otoke obplul po vzhodni strani. Vremenski pogoji so mu narekovali plovbo južno, daleč od rt Horn. Dalin se je odločil za plovbo zahodno od otoka Isla de los Estados, nato pa je bil prisiljen zapluti proti vzhodu in slediti plovbi vodilnega Bestevana. Njegov zaostanek za vodilnim se je povečal na 180 nmi. Verjetno se bo še povečal. Bestaven pluje proti cilju s hitrostjo 18 vozlov, Dalin le s šest.
Tretji v Atlantiku je Thomas Ruyant. Mimo rta Horn je zaplul ob 00:40 uri (UTC). Za vodilnim ima pri prečkanju rta 1 dan 10 ur 57 minut zaostanka. Dve uri kasneje je mimo rta zaplul še Damien Seguin na jadrnici Groupe Apicil, ki je prvič v življenju zaplul mimo rta. Seguin je odlično jadral v Tihem oceanu. Bil je najhitrejši. Za plovbo preko oceana je potreboval 4 ure in 19 min, kot drugi najhitrejši jadralec.
»Tukaj smo prijatelji. Prva plovba mimo rta Horn, četrto mesto na Vendee Globe, to je noro. Ne morem pozabiti.«, je sporočil Seguin, odprl steklenico šampanjca, kapljo daroval jadrnici, kapljo morju in sebi privoščil požirek.
Časi plovbe mimo rta Horn:
- Yannick Bestaven (Maître Coq IV): 2.1.2021 ob 13:42 UTC; čas plovbe: 55d 00h 22min
- Charle Dalin (APIVIA): 3.1.2021 ob 04:39 UTC; čas plovbe: 55d 15h 19min
- Thomas Ruyant (LinkedOut): 4.1.2021 ob 00:40 UTC; čas plovbe: 56d 11h 20min
- Damien Seguin (APICIL group): on 4.1.2021 ob 02:40 UTC; čas plovbe: 56d 13h 20min
< Vodilna dvojica obplul rt Horn | Herrmannu veter potrgal jadra > |
Foto: © Thomas Ruyant / LinkedOut, posnetek zaslona
Yannick Bestaven je prvi obplul rt Horn na letošnji regati Vendee Globe. Mimo njega je plul v nevihtnem vetru in visokih valovih.
Za Bestavena je bila to prva plovba mimo rta. Želel si ga je ogledati vendar je plul 85 nmi južno v slabem vremenu in močno razburkanem morju. Kljub temu, da slavne skale ni videl, je zelo vesel, da je prvič zaplul mimo njega. Plovba mimo rta je posebna zmaga nad Južnim oceanom. Sedaj ga čaka le še 7.000 nmi plovbe proti severovzhodu, proti luki Les Sables d'Olonne.
Bestaven je mimo svetilnika na rtu zaplul ob 13:45 uri (UTC). Za plovbo je potreboval 55 dni in 22 min. Njegov čas je v primerjavi z rekordom, ki ga je postavil leta 2016 Armel Le Cleac'h bistveno slabši. Le Cleac'h je potreboval le 47 dni.
Ko je zaplul mimo rta in so se vetrovi nekoliko umirili, je prvo plovbo po Južnem oceanu komentiral:
"Sem zelo trmast. To je moja napaka in hkrati prednost. Sem tudi zelo odločen v težkih pogojih. Verjeti sem moral v svoje sposobnosti in ruto, ki sem si jo začrtal. Nisem se smel ukvarjati s svojimi nasprotniki in njihovimi odločitvami. Najbolj vztrajen sem moral biti pri plovbi na skrajnem robu Antarktične cone prepovedane plovbe. Nisem se zavedal, da se lahko tako močno poglobim vase in lahko premagam stres, mraz, osamljenost in nenehne vibracije. Med plovbo sem doživel nekaj magičnih trenutkov in nekaj zelo težkih."
Yannick Bestaven trenutno pluje vzhodno od rta Horn. Smer plovbe je že spremenil proti severovzhodu, proti Falklandskim otokom.
Charle Dalin drugi uspešno mimo rta
Drugi je mimo rta zaplul Charlie Dalin. Njegova pot plovbe je bila bistveno bolj severna kot Bestavenova. Mimo rt je plul na razdalji vsega 7 nmi. Kljub temu ni imel lepega razgleda na rt, lahko pa je opazil luž svetilnika. Mimo je plul ponoči, ob 04.39 uri (UTC) oziroma 00:39 po lokalnem času.
Kot tretji pluje Thomas Ruyant z zaostankom 470 nmi, le 10 nmi za njim pa Damien Seguin. Kot tudi zasledovalna ekipa plujeta v zmernih zahodnih vetrovih. Ruyant pluje na skrajnem jugu, Seguin dobrih 70 nmi bolj severno. Svojo prednost pred zasledovalno ekipo sta nekoliko povečala. Benjamin Dutreux, vodilni v zasledovalni ekipi pluje z zaostankom 621 nmi, Jean Le Cam, Luis Burton Boris Herrmann in najhitrejša jadralka Isabelle Joschke na devetem mestu, pa zaostajajo manj kot 700 nmi.
Boris Herrmann o plovbi z vetrom
Boris Herrmann je o plovbi z vetrom zapisal:
"Plujem z eno skrajšavo in manjšin gennakerjem. Plovba z vetrom v teh visokih valovih ni enostavna. Veliko pospešujemo in veliko plujemo na hidrokrilih. Hitrost približevanja cilju (VMG) pri plovbi z vetrom ni ravno najvišja. Komaj čakam, da bom zaplul v Atlantik. Tam pogoje bolje poznam in vetrovi so bolj stabilni. Zelo razočaran sem, ker sem padel na deveto mesto. Upam, da mi bo v Atlantiku uspelo, da se povzpnem višje na lestvici. Skupina v kateri plujem je zelo kompaktna. Vsi smo si zelo blizu. Ves čas moramo paziti, da ne pride do trka. Imam okvarjen AIS. Zato nisem navdušen nad majhnimi razdaljami med plovili. Ponovno se približujem Isabelli in Louisu. Zelo zanimivo bo. Sprememba smeri vetra za 10 stopinj pomeni veliko razliko pri plovbi."
< Najtežji pogoji za plovbo mimo Horna | Štirje jadralci zapluli v Atlantik > |
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
Yannick Bestaven se približuje rtu Horn. Če bo vse po planu, ga bo obplul danes proti večeru. Ko je danes zjutraj prečil in zmanjšal jadra, je lahko odgovoril na vprašanje glede plovbe mimo Horna, ki ga bo obplul z velike razdalje.
"Pravkar sem naredil tretjo skrajšavo na glavnem jadru in spredaj namestil J3. Morje postaja izjemno vzvalovano in večkrat sem se s premcem potopil. Moram upočasniti. Plujem v najbolj zahtevnem predelu. Nikamor se mi ne mudi. Do rta je manj kot 180 nmi in moram se malo umiriti. Zadnje ure sem plul zelo hitro. Hitreje kot plujem, manj časa bom v lijaku (prehodu med rtom Horn in Antarktiko). Tu se ne želim zadrževati dolgo. Želim si ostati v ospredju in pluti v nevihti le nekaj ur. Rt bom obplul na veliki razdalji. Bojim se, da bo morje severneje bolj razburkano in bo plovba nemogoča. Fronto si želim prepluti čim hitreje. Pluti želim s kotom 90° glede na veter. Nato bom zopet pospešil in zajadral z višjo hitrostjo. Bliže rtu Horn bodo pihali močni vetrovi. Skupaj z močnim tokom bo tam plovba preveč zahtevna.
Rahlo sem razočaran, da pri svoji prvi plovbi mimo rta, ne bom imel možnosti, da ga vidim. K sreči mi je Arnaud Boissieres pripravil nekaj fotografij. Kljub temu, se bom enkrat moral vrniti. Trenutno dežuje. Temperatura morja je 6 stopinj. Preden grem na krov, da bi izvedel manever, si oblečem vse plasti mojih oblači, neoprenske rokavice, neoprensko kapo in obleko za slabo vreme. Vreme res ni prijetno. Veselim se, ko bom zaplul proti severu v srednje zemljepisne širine.
Rt Horn planiram prepluti med 16.00 in 17.00 uro (po francoskem času). Morje se je močno vzvalovalo. Pravilno sem se odločil, da sem zmanjšal jadra, ker sem plul prehitro. Obe hidrokrili imam povsem iztegnjeni. Ko bom spet plul hitreje, ju bom nekoliko skrajšal. Mimo rta bom naredil velik lok. Ko bom plul mimo Falklandskih otokov me bodo tudi tam čakali zahtevni pogoji. Počakal bom, da se umiri, da spočijem možgane in razmislil katero smer izbrati za nadaljevanje."
Destremau zaradi težav razmišlja o odstopu
Sebastien Destremau je v jutranjem sporočilu svoji tehnični ekipi zapisal, da se bori s tehničnimi težavami na jadrnici in se boji, da bo moral odstopiti.
Destremau ima težave s svojim avtopilotom. Poizkušal je že vse mogoče, da bi imel sistem krmarjenja, ki bi mu omogočal varno plovbo, a se boji, da je že izčrpal vse možnosti. Za popravilo bi potreboval del, ki ga nima na jadrnici in bi ga moral prevzeti na kopnem. Težave, ki so se pričele v sredini decembra, se kopičijo. Razmišlja o odstopu.
"Del novoletnega večera in prvi dan novega leta sem se trudil, da bi namestil senzor kota direktno na krmila. Kasneje sem ugotovil, da mi to ne bo rešilo težav, ki se vlečejo že 14 dni. Bila je izguba časa. Razočaran sem šel v posteljo, da pozabim.
Trenutno plujem le s prednjim jadrom. Glavno je spuščeno. Plujem počasi in sem v središču sistema visokega pritiska. Celoten sistem krmiljenja je razstavljen. Trenutno se mi ne sanja, kako bi namestil ročico krmila. Kopenska ekipa išče rešitev. Ni enostavno saj imam na krovu le malo orodja. Avtopilot je sedaj popravljen in deluje pravilno. Žal pa ni uporaben. Oba računalnika sta okvarjena oziroma se ne odzivata. Skratka, moja jadrnica Merci nima avtopilota. Na tak način ne bom mogel nadaljevati regate. Verjetno bom moral odnehati. Če sistema ne popravim, ne bom moral nadaljevati proti Les Sables d'Olonne temveč bom moral oditi iz regate.
Tu smo, a vseeno Srečno novo leto."
< Veliki pobeg pred zasledovalci | Vodilna dvojica zaplula v Atlantik > |
Besedilo še ni lektorirano. Za morebitne napake se opravičujemo.
Velika fronta, ki se premika s floto proti hru Horn je omogočila veliki pobeg. Vodilna dvojica, Yannick Bestaven na jadrnici Maitre Coq IV in Charlie Dalin na APIVII, sta izkoristila svojo prednost in plujeta pred fronto. Zasledovalna ekipa, ki jo vodi Thomas Ruyant pluje za fronto. Njihov zaostanek se ja zato povečal in znaša že 500 nmi. Prvi zasledovalec Ruyant, je v središču, pluje v manj vetra in napreduje počasi. Zasledovalna ekipa se mu bo nedvomno približala.
Yannick Bestaven še vedno brani svojo vodilno pozicijo. Prednost pred Dalinom je povečan na 140 nmi. Do rta Horn ga loči 550 nmi. Vetrovi so mu trenutno naklonjeni. Pihajo s severa in mu omogočajo plovbo s hitrostjo preko 15 vozlov. Fronta, ki se giblje proti vzhodu bo verjetno spremljala vodilno dvojico vse do vplutja v Atlantik. Po vremenskih napovedih naj bi pri plovbi mimo Horna pihal veter s hitrostjo 40-45 vozlov, valovi pa se bodo dvigali vse do višine 7 m.
Napad je najboljša obramba
Charlie Dalin pluje na drugem mestu. Noče se predati. Še vedno se spogleduje s prvim mestom. Zato na trenutke pluje na meji:
"Včeraj sem glisiral s hitrostjo 30 vozlov. Enkrat sem trčil v visok val, ki je jadrnico zaustavil. Z glavo udaril v nosilec. Moram se naprezati, da me ne ujame center ciklona. Če bo vse po planu, bom obplul rt Horn, de da bi mi bilo potrebno prečiti. Preračunal sem svojo pot in ugotovil, da bom mimo rta plul ponoči. verjetno mi ne bo potrebno zmanjšati hitrost plovbe, ker bodo vetrovi zelo močni. Zelo rad bi videl slavno skalo, vendar ne nameravam spremeniti smeri plovbe zaradi tega."
Sedmič okrog sveta
Jean Le Cam nastopa na svoji peti regati Vendee Globe, mimo rta Horn pa bo zaplul že sedmič. Klub zelo zahtevnim pogojem na jugu Tihega ocena, je dobro razpoložen. Po dosedanjih izračunih bo rt Horn prečkal v približno enakem času, kot ga je leta 2004. Za plovbo do Horna je pred 16 leti potreboval 56 dni 17 ur in 13 sekund.
"Jasno je, da napredujemo. Benjamin (Detreux) je dve milji pred menoj. Zaplul sem nekoliko bolj proti severu. Če hočem mirno spati, je dobro, da je med nami vsaj 100 nmi razlike. Sem na ruti, ki mi ustreza. Veter se bo obrnil nekoliko proti desni.
Vsako prečkanje rta Horn je nekaj posebnega. Tokrat bo tam veliko vetra. No ni ravno najbolje. Tisti v ospredju ga bodo imeli največ, mi nekoliko manj. Tisti za nami bodo imeli veter v krmo. V takem vetru tam ni prijetno.
Pred dvanajstimi urami smo pluli v popolnoma mirnem. Sedaj imamo velik val. Situacija je nenavadna. Je 4:30 (UTC). Tu spodaj se hitro stemni. Še vedno je 31. december. No vsaj tako se mi zdi. Do rta Horn je še 4 dni plovbe. Če bo nevihta, bo potrebno upočasniti.
Srečno novo leto!", Jean Le Cam.
Jeremie Beyou pluje enako hitro kot vodilna dvojica
Jeremie Beyou, ki pluje na jadrnici Charal, se je moral kmalu po začetku regate obrniti in zapluti nazaj v Les Sables d'Olonne. Ko je popravil jadrnico je po desetih ponovno izplul je za takrat vodilnim Alexom Thomsonom zaostajal 2700 nmi, za trenutno vodilnim Yannickom Bestavenom pa 2400 nmi. Z zadnjega mesta se je povzpel na trenutno 18. Pluje z zaostankom 2500 nmi in bo kmalu prehitel še nekaj jadralcev pred seboj.
< Smer rt Horn. Pot ne bo lahka | Najtežji pogoji za plovbo mimo Horn > |
© Boris Herrmann / Seaexplorer - YC de Monaco
Damien Seguin na jadrnici Groupe Apecil trenutno pluje na odličnem tretjem mestu. Za vodilnim Yannickom Bestavenom ima samo 166 nmi zaostanka. V vetrovih, ki pihajo do 20 vozlov pluje naravnost proti rtu Horn. Predvidoma ga bo dosegel naslednjo nedeljo, ko bo premagal še 1550 nmi južnega Tihega oceana.
»Severozahodni veter počasi upada. Padel je že pod 20 vozlov. Presenečen sem, da vidim jadrnico Apivia, ki pluje proti severi. Do spremembe smeri sem jo imel za primerjavo. Sam sledim moji začrtani ruti. Imam občutek, da Jean Le Cam dela nekaj podobnega kot jaz. Zato sem zadovoljen s tek kar počnem. Sledim plovbi mojih konkurentov, njihovim povprečnim hitrostim in smeri plovbe. Podatki mi omogočajo izdelati dobro vzporednico z mojo analizo.
Zadnjih 36 ur je bilo izjemno napornih. Težko je bilo natančno krmariti v visokih valovih in močnem vetru. Nekako mi je uspelo. Plul sem lepo. Nisem okleval pri spremembah smeri plovbe, čeprav je veter pihal s hitrostjo preko 30 vozlov. Zelo sem vesel, da sem na tretjem mestu. Rt Horn bom verjetno dosegel naslednjo nedeljo. Zaenkrat izgleda, da bo komplicirano. S severa se nam približuje področje nizkega zračnega pritiska, a do tam nas loči še 1500 nmi. Svojo prvo plovbo mimo rta ne bi rad opravil ponoči. Potreba bo najti primerno časovno okno, ko bo ugoden veter in morski tok. Ne želim, da bi bila to slaba izkušnja. Rekli so mi, da je južni Tihi ocean znan po zelo dolgih valovih. Žal do sedaj temu ni bilo tako.
Današnji dan poteka dobro. No dejansko mi se bližamo večeru. Plujemo direktno proti Hornu. Na krovu moram izvesti še nekaj popravil. Dolgo že plujemo. Noči so kratke in težko je slediti tempu.«, je zapisal v jutranjem sporočilu z južnega Tihega oceana.
< Najtežji pogoji na južnem oceanu | Veliki pobeg pred zasledovalci > |
Foto: © Damien Seguin / Groupe APICI, posnetek zaslona
Dnevi šibkih vetrov na južnem Tihem oceanu so končani. Namesto njih so zapihali zahodniki, ki dosegajo hitrosti med 30 in 35 vozli. Na programu so močno skrajšana jadra. Mrzel zrak, prelivanje hladnega južnega oceana preko krova jadrnic in visoki valovi bodo kraljevali nekaj prihodnjih dni.
Najhitrejša jadralca Yannick Bestaven (Maître CoQ IV) in Charlie Dalin (Apivia) sta že zaplula mimo točke Nemo. Plujeta po območju besne petdesete (Furious Fifties), ki slovijo po vremenu, ki trenutno vlada na območju plovbe. Do rta Horn ju čaka še 200 nmi plovbe. Kljub temu se že pripravljata za plovbo mimo zloglasnega rta in pogledujeta, kakšno vreme ju bo pričakalo. Poiskati bo treba pravo vremensko okno, da bo plovba v Atlantik varna.
»Med včerajšnjim in današnjim dnem je ogromna razlika. Včerajšnjega sem že skoraj pozabil. Spet smo v normalnem južnem oceanu, plujemo s hitrostjo 17 vozlov v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo 30 vozlov. Ukvarjamo se s sistemom nizkega zračnega pritiska in razlika je očitna. Do rta Horn bi rad prišel v enem kosu. Trenutno jadrnica deluje 100-odstotno in le redki jadralci se lahko pohvalijo s tem. V tem tednu si želim izgubiti čim manj milj in ničesar ne bi rad polomil,« je povedal Boris Herrmann, ki pluje na sedmem mestu z zaostankom 290 nmi za vodilnim.
Yannick Bestaven ne popušča
Yannick Bestaven je vodilni že 12 dni. Vetra mu ne primanjkuje. Sunke, ki so dosegali 40 vozlov, je izkoristil za pomoč pri pihanju v 48 svečk, ki jih je moral pihniti včeraj za svoj rojstni dan. Njegova plovba je daleč od udobne. Na južnem oceanu je morje zelo vzvalovano
Valovi merijo 5 m visoko in prihajajo iz različnih smeri. Kljub temu jadra odlično. Ponoči je svojo prednost pred Charliem Dalinom povečal za 50 nmi. Thomas Ruyant (LinkedOut) na tretjem mestu zaostaja 206. Damien Seguin (Groupe APICIL) trenutno vodilni v zasledovalni ekipi se Ruyantu približuje. Za njim zaostaja le še 13 nmi.
Charlie Dalin bo pospešil
V zgodnjih jutranjih urah se je z jadrnice APIVIA javil Charlie Dalin:
»Ko pogledaš atlas južnega Tihega oceana, je vse modro. Točka Nemo, ki je najbolj izolirana točka sveta, daje tak občutek. Kako občutimo velikost Tihega oceana? Nekaj posebnega je, ko si ti na tem osamljenem mestu. Trenutno sem 261 nmi oddaljen od točke Nemo. Pred nekaj urami sem bil še nekoliko bliže. Upam, da NASA ne planira tu strmoglaviti kakšnega satelita. Bilo bi zelo smešno, če bi me tu zadel kakšen kos vesoljskih odpadkov.
Trenutno sem nekoliko zadržan. Imam probleme z ležajem kobilice, ki sem ga že popravljal. Nekaj časa sem posvetil dodatnim popravilom. Jadrnico sem upočasnil, sedaj pa bom spet zaplul s svojo hitrostjo. Manj kot 24 ur časa bom plul z vetrom v desno krmo. Nato bom prečil in začel ciljati proti rtu Horn. K sreči se veter od zadaj nekoliko umirja. Situacijo imam pod kontrolo.«
< Najtežji pogoji na južnem oceanu | Smer rt Horn. Pot ne bo lahka > |
Foto: © Yvan Zedda/Alea, posnetek zaslona
Didac Costa, ki pluje na jadrnici One Planet One Ocean je imel danes najtežje pogoje za plovbo do sedaj.
Didac Costa je včeraj zaplul mimo Tasmanije proti Novi Zelandiji. Zaplul je v področje nizkega zračnega pritiska, ki se mu je približalo iz jugovzhodne smeri. K sreči se je izognil centru sistema a pogoji za plovbo so bili nevzdržni:
»Veter je pihal s hitrostjo 35 vozlov, sunki pa so dosegali še bistveno višje hitrosti. Morje je bilo močno vzvalovano. Valovi so prihajali tako od zadaj in od spredaj. Takšno morje imam še sedaj, čeprav so vetrovi oslabeli. Na jadrnici je bilo vse v redu. Kljub moji izmučenosti zaradi nenehnega trimanja jader, sem zadovoljen z odzivom jadrnice. Komaj čakam, da me ujame naslednja fronta, ki prihaja z zahoda. Ta bo nekoliko milejša. Poskušal bom pluti v njej koliko časa bo to mogoče. Tako bom ostal v bližini plovil, ki so pred menoj. Čeprav jih bom težko ujel, je dobro, da imam nekoga za primerjavo. Zaplul bom južno od Nove Zelandije in pred menoj bo le še Tihi ocean in rt Horn kot naslednja tarča."
Didac Costa pluje na trenutnem dvajsetem mestu. Za vodilnim Bestavenom zaostaja 2750 nmi.
Fronta hladnega zraka z jugozahoda ujela vodilne
Najhitrejši Yannick Bestaven se približuje točki Nemo. Do rta Horn ga čaka še 2000 nmi južnega Tihega Oceana. Naslednji teden plovbe bo izjemno zahteven. Z zahoda se jim je približalo področje nizkega zračnega pritiska z nizkimi temperaturami. Vetrov dosegajo hitrosti preko 30 vozlov. Bestaven ima trenutno 90 nmi oziroma šest ur prednosti pred zasledovalcem Dalinom. Številni so napovedovali, da jim bo pobegnil, vendar fronta omogoča hitro jadranje tudi zasledovalcem. Thomas Ruyant pluje še vedno kot tretji z zaostankom 270 nmi. Zasledovalna ekipa, ki jo vodi Damien Seguin na jadrnici Groupe APICIL, zaostaja 320 nmi. V skupino pluje kot najhitrejša jadralka Isabelle Joschke, zasleduje pa jo Jean Le Cam na šestem mestu. Boris Herrmann je padel na sedmo mesto. Zadnji v zasledovalni skupini pluje Benjamin Detreux. Trenutno je deseti in zaostaja le 387 nmi.
Miranda Merron preplula polovico regate
Miranda Merron pluje na jadrnici Campagne de France. Trenutno je na 23. mestu z zaostankom 3600 nmi. Do sedaj je preplula 12.500 nmi kar je polovica poti okoli sveta.
»Včeraj sem ugotovila, da sem preplula polovico regate. Nisem vedela natančno, kje je to. Nimam računalnika, ki bi mi to povedal. Tu ni interneta. Bila sem prepričana, da še nisem preplula polovice. Odličen občutek je, ko se zaveš, da pluješ proti domu, proti prijateljem in družini. Povsem drugače, kot takrat, ko veš, da pluješ stran od njih. Midve (jadrnica in jaz) sva še vedno v Indijskem oceanu. Plujem z vetrom proti severovzhodu, da se izognem najhujšemu, kar prinaša sistem nizkega zračnega pritiska. Valovi prihajajo iz različnih smeri. Jadrnica se močno nagiba, ko plujem navzdol po valovih. Pot do doma je še dolga.«
< Okvara kobilice na La Fabrique | Močni vetrovi zaključili božično rajanje > |
Foto: Miranda Merron, Campagne de France, posnetek zaslona
Kobilice ni mogel premikati. Težavo je nemudoma sporočil svoji kopenski ekipi, ki je začela iskati rešitev.
Roura je našel začasno rešitev in blokiral kobilico, da se ni prosto zibala pod plovilom. Ko se je uskladil s svojo kopensko ekipo, je začel s popravilom. Kar dvanajst ur je potreboval, da je uspel. Bil je zelo izčrpan a je kljub temu hitro nadaljeval z regato in se vrnil v tekmovalni ritem.
"Ne morem trditi, da sem zmagal, sem pa vesel, da zaenkrat premična kobilica zopet deluje normalno. Sistem je lahko nekoliko manj zanesljiv, kot je bil do sedaj. Važno je da deluje, da sem lahko zopet dvignil jadra in pospešil. Sedaj se bom spočil. Izmučen sem.", je sporočil Roura.
Ben Dutreux ima težave z jadri
Ben Dutreux, 40 letni skiper, ki jadra na jadrnici OMIA - Water Family ima težave s prednjimi jadri. Zaradi težav je moral obrniti proti severu in poiskati bolj mirno območje, kjer bi lahko odpravil težavo. Očitno mu je popravilo uspelo izvesti, saj je v jutranjih urah že jadral s hitrostjo 10 vozlov. S petega mesta je padel na deseto.
Bestaven zanesljivo v vodstvu
Charlie Dalin in Yannick Bestaven sta se v zadnjih dneh nekajkrat izmenjala v vodstvu. Bestaven, ki se je odločil za plovbo bolj proti severu, unovčuje višino in hitreje napreduje proti vzhodu. Dalin, ki je plul po samem skrajnem jugu, je moral spremeniti smer plovbe. Pluje v veter s hitrostjo 9 vozlov, a njegova hitrost napredovanja proti cilji znaša le 0,5 nmi, medtem ko Bestaven proti cilju pluje s hitrostjo 11 vozlov.
Na tretjem mestu pluje Thomay Ruyant. Njegov zaostanek za vodilnima se je povečal na 325 nmi. Bliža se mu zasledovalna ekipa. Jean Le Cam na četrtem mestu za njim zaostaja le še 40 nmi. V jutranjem sporočili z jadrnice LinkedOut je sporočil:
"Bolje je kot pred dvema, temi dnevi. Imel sem težave, ker nisem vedel, kako bi se rešil iz tega in katero ruto bi izbral. Od takrat sem sprejel nekaj odločitev in sedaj je bolj jasno kaj moram narediti. Trenutno plujem v šibkem vetru. Se v prehodu, kjer piha manj. Kmalu bom zaplul v sistem z več vetra, ki se mi že približuje. Dobra noč za njih in dober dan zame.
Pred nekaj dnevi je bila strategija še zelo negotova. Pri plovbi v sistemu visokega pritiska je težko planirati. Mojo severno ruto sem moral izbrati zaradi mehurčka visokega pritiska. To ruto sem moral izbrati zaradi moje pozicije. NI mi preostalo drugega kot da zaplujem proti severu. Vprašanje je bilo, kako daleč severno zapluti in kdaj obrniti nazaj proti jugu. Naporno je bilo opazovati, kako se razdalja med vodilno dvojico in menoj povečuje. Pri plovbi mimo rta Horn bo razlika verjetno že zelo velika. Vendar ne bom obupal. Srečali bomo še več vremenskih sistemov. Zaenkrat natančno vidim, kaj me čaka v prihodnosti."
< Charlie Dalin se je vrnil | Najtežji pogoji na južnem oceanu > |
Foto: © Olivier Blanchet/Alea, posnetek zaslona
Charlie Dalin, ki je zaradi tehničnih težav na plovilu pred dnevi izgubil vodstvo, se je vrnil. Ko je vodstvo prevzel Yannick Bestaven, je dejal: "Charlie ve, kako se vrniti." In danes zjutraj se je izkazalo, da ima prav.
Charlie Dalin pluje blizu centra anticiklona v šibkih vetrovih. Kljub temu pluje odlično. V južnem vetru, ki dosega hitrost le 7 vozlov pluje s hitrostjo 9,2 vozla, njegova hitrost približevanja cilju pa znaša 6 vozlov. Yannick Bestaven, ki se je odločil za plovbo bolj severno, pluje v močnejših vetrovih in dosega hitrost plovbe okrog 11 vozlov. Ker pluje v vzhodnih vetrovih, je njegova hitrost približevanja cilju zgolj 1,6 vozla. In tu je Dalin v veliki prednosti. Včerajšnji zaostanek, ki je znašal 70 nmi je spremenil v prednost. Trenutno vodi za slabih 10 nmi. V nadaljevanju bo jasno, katera taktična odločitev je bila boljša. Bestaven pluje visoko proti severu, Dalin globoko južno na samem robu Antarktične prepovedane plovbe. Bestevan investira v višino, ki jo bo izkoristil za hitrejšo plovbo proti jugovzhodu, Dalin pluje po najkrajši možni poti proti rtu Horn, do katerega ga loči še 2000 nmi.
Na tretjem mestu pluje Boris Herrmann z zaostankom 273 nmi, na četrto mesto pa se je prebil legendarni Jean Le Cam. Pluje v skupini zasledovalcev na zahodnem robu anticiklona, ki se premika proti vzhodu. Napredovanje celotne skupine jo odvisno od hitrosti premikanja anticiklona proti vzhodu, Če bo ta hitrejši od njihove plovbe, bodo lahko hitro napredovali, če bo počasnejši, pa se bodo počasi prebijali skozi področje visokega zračnega pritiska in verjetno se bo njihov zaostanek še povečal.
Dalin je iz središča anticiklona sporočil:
"Situacija je izjemno napeta. Poizkušamo pobegniti iz mehurčka visokega pritiska in upamo, da na ne bo požrl. Glede na vremenske modele lahko pridemo skozi ali pa ne. Ni se enostavno soočiti s tem. Sem pod stresom.
Nekaj je jasno. Moja odločitev, da plujem po tej poti je bila pogojevana z mojo predhodno pozicijo na skrajnem jugu. Plovba proti severu bi pomenila izdatno podaljšanje poti najprej proti severu nato nazaj proti jugu. Misli, da mi južna pot omogoča boljši izhod it te zapletene situacije. Odločil sem se, da si upam da poizkusim in da verjamem v to. To je dobra stvar, kot prelomnica na regati. Take odločitve imam zelo rad saj naredijo regato bolj zanimivo. Vsaka prepluta milja proti vzhodu pomeni zmago. Do cilja je še predaleč, da bi lahko potegnil kakšne zaključke."
Destremau našel rešitev, ki ga bo ohranila v regati
Sebastien Destremau je imel številne probleme s sistemom krmiljenja. Misli, da je našel rešitev in bo lahko nadaljeval s plovbo. Če se bo izkazalo, da se moti, bo zaplul v pristanišče na Tasmaniji in tam popravil sistem.
"EUREKA, izgleda, da Merci ne bo odstopila z regate Vendee Globe. Imamo primerne temperature, sončno vreme in 15 do 20 vozlov vetra. Plujem s hitrostjo 10 do 12 vozlov direktno proti Avstraliji in predvsem sistem , ki menim, da mi bo dovolil, da nadaljujem regato. Kaj bi si še lahko želel več za ta božič. Hidravlični motor avtopilota je zadnje čase zelo trpel. Popraviti sem moral glavnega avtopilota in črpalko. Dele sem pobiral s celotne jadrnice. Nekaj olja sem vzel iz rezerve sistema hidravlične kobilice. Dela je bilo veliko. Medtem, ko moji bratje hladijo šampanjec in se pripravljajo na proslavljanje božiča, jaz plujem proti Tasmaniji in planiram popravila"
< Dalin pluje po robu in se vrača | Okvara kobilice na La Fabrique > |
Foto: © Olivier Blanchet/Alea, posnetek zaslona
Charlie Dalin ne popušča. Vrniti se hoče na vodilni položaj v regati. Pluje po robu in to se mu obrestuje.
Charlie Dalin se je odločil za plovbo po skrajnem južnem delu Tihega oceana, kjer je plovba dovoljena. Pluje po robu Antarktične cone prepovedane plovbe in uspeva napredovati hitreje kot Yannick Bestaven, ki pluje 15 nmi bolj severno. Oba plujeta v šibkih vetrovih, ki ne pihajo več kot 10 ali 11 vozlov. Njuna hitrost plovbe v tem vetru znaša presenetljivih 12 do 13 vozlov. Dalin je bil ponoči hitrejši in se je Bestevanu, ki trenutno vodi, približal na vsega 45 nmi. Rurant na tretjem mestu pluje na severnem robu področja visokega pritiska in ima še manj vetra. Njegov zaostanek se je zato povečal na 220 nmi. Zasledovalna skupina, ki jo trenutno vodi Benjamin Detreux na četrtem mestu, zaostaja že 380 nmi.
Plovba v naslednjih dneh bo izjemno zanimiva. Področje anticiklona se premika z jadralci proti vzhodu, Komu bo prvemu uspelo pobegniti, je sedaj vprašanje. Vodilna dvojica je pred anticiklonom, Ruyant severno od središča, ostali na zahodni strani.
Damien Seguin je dobil posebno božično darilo
Damien Seguin, ki pluje na jadrnici Groupe Apicil, je z zaostankom 380 nmi trenutno na petem mestu. Danes je dobil posebno božično darilo, ki ga ni pričakoval. Z jadrnice je sporočil: »Bil sem nestrpen. Kaj se mi je zgodilo, sem hotel takoj deliti z vami. Pred nekaj trenutki sem dobil eno najlepših božičnih daril. Pred petimi minutami sta me obiskala dva kita, ki sta priplavala na razdaljo vsega 10 m od jadrnice. Sledila sta moji plovbi. Bilo je neverjetno. Pravi spektakel. Ničesar nisem slišal. Zbudil sem se in šel na krov. Bilo je mirno, saj plujem v anticiklonu. Vetra je malo, morje je relativno mirno. Ko sem pogledal na okoli, vidim, da nekaj lomi morje na razdalji 20 m od jadrnice. Zagledam kita. To so res ogromne živali. Dolga sta bila približno 20 m. Plavala sta drug ob drugem. To je bilo izjemno božično darilo. Te trenutki so enkratni. To lahko doživiš le na Vendee Globe. Ko to vidiš, spoznaš, da si zelo majhen na tem planetu.
Včeraj sem zaplul v anticiklon. Vse je mirno, nebo je modro. Oblakov ni. Vreme je odlično za jadranje in popravila. Danes sem poln emocij. V zadnjih urah sem uspel popraviti nekaj stvari na vrhu jambora, kar je še eno darilo. Srečanje s kiti, je kot pohvala za dobro opravljeno delo. Mislim, da ima vsaka regate Vendee Globe svoj karakter in seveda svoje posebnosti.
Jean Le Cam in Boris Herrmann plešeta na globokem jugu
Boris Herrmann in Jean Le Cam plujeta na sedmem oziroma osmem mestu. Med njima je zgolj 2 nmi razdalje. Herrmann se je pošalil: »Le Cama vidim na AIS-u- Skupaj pleševa Božični ples. Jadra dava na desno in upava, da se napolnijo. Nič. Obrneva plovilo, dava jadra na levo in čakava. Srečna sva, če jadra ne opletajo. Lahko se poškodujejo. Vetra ni val se povečuje. Če ni uspeha, ponoviva vajo. Potem spet zapiha 2 vozla in spet tišina.. globok vdih in izdih. Trenutno sem tako utrujen in imam občutek da sanjam. Vsake toliko občutim izjemen vonj morja, ki spominja na izdih kita.«
< Burton razmišlja o odstopu | Charlie Dalin se je vrnil > |
Foto: © Charlie Dalin / Apivia, posnetek zaslona