Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete.
Zanesljivost
Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija.
Nadzor
Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije.
Prikazani so:
- odstotki napolnjenosti baterije,
- tok polnjenja/praznenja,
- napetost na bateriji,
- napetost posameznih celic,
- temperatura baterije
- število ciklov
- zgodovina polnjena/praznjenja
- in številni drugi parametri.
Tehnični podatki:
- Nazivna kapaciteta: 100 Ah
- Uporabna kapaciteta: 100 Ah
- Nazivna energija: 3840 Wh
- Uporabna energija: 3840 Wh
- Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm
- Teža: 29 kg
- Tok praznjenja (max): 100 A
- Tok polnjenja (max): 100 A
- Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C
- Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C
- Napetost polnjenja: 43.2~43.8V
- Priključni terminal: M8
- Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000
- Življenjska doba (ciklov): 6000+
- Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec
- Garancija: 3 leta
Pokal Amerike se bo začel 6. marca 2021. Ekipe, ki se bodo udeležile tekmovanja, pospešeno trenirajo in testirajo svoja plovila.
Naslednje tekmovanje za Pokal Amerike bo spet premaknilo meje mogočega na področju jadranja. Do sedaj smo gledali visokozmogljive katamarane, ki so dobesedno leteli nad morsko gladino, v prihodnjem letu pa bodo to enotrupne jadrnice. Če smo še pred desetimi leti mislili, da lahko jadrnice na hidroklilih plujejo le v znanstvenofantastičnih filmih, je to danes realnost.
Ekipe trenutno trenirajo pred Aucklandom na Novi Zelandiji. Med 17. in 20. decembrom bo potekalo prvo tekmovanje Prada Christmas Race, na katerem se bodo ekipe spopadle med seboj. Regato bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.
Kako hitro jadrajo jadrnice, si lahko ogledate na spodnjih videoposnetkih.
Emirates team New Zealand
Ineos Tem UK
Luna Rossa Prada Pirelli Team
American Magic
Vodilni v regati plujejo v močnih zahodnikih, ki se počasi pomikajo proti vzhodu, proti južnoafriškemu mestu Cape Town in znamenitemu rtu Dobrega upanja. Charlie Dalin na jadrnici APIVIA, pluje z izjemnim tempom in prepričljivo vodi. Mimo rta Dobrega upanja bo verjetno zaplul že danes pozno popoldne.
Pri plovbi južno od rta jih čaka presenečenje. Vreme postaja vse bolj hladno. Na vzhodni strani južne Afrike jih čaka močan tok Agulhas, ki teče ob zahodni obali iz severa proti jugu, veter pa bo predvidoma pihal v nasprotni smeri. Trenutno plujejo v vetrovih ki pihajo s hitrostmi med 25 in 35 vozli. Temperatura zraka je zgolj 7 stopinj, morja pa le 8. Valovi so visoki vse do 4 m in za jadralce je to prvo mrzlo in mokro jadranje, saj se valovi prelivajo preko krova plovil. Počutijo se kot v pralnem stroju.
Dalin, vodilni v regati, pluje bolj severno. Če se ne bo odločil za plovbo bolj proti jugu, se bo moral spopasti s tokom Agulhas, ki povzroča močno razburkano morje, veter pa piha v nasprotno smer iz katere prihajajo valovi. Na drugem mestu nekoliko počasneje pluje Thomas Ruyant. Počasnejši je, ker si je moral odrezati skoraj dva metra dolgo konico njegovega levega hidrokrila. V visokih valovih toka Aghulas vse moči hidrokrila ni možno izkoristiti. Zato bo to odlična prilika za Jeana Le Cama, katerega jadrnica nima hidrokril in možnost da nadomesti nekaj svojega zaostanka.
Večina vodilnih jadralcev pluje izjemno izenačeno. Vsi ki so že zapluli v zahodnike, so v zadnjih 24 urah prepluli med 370 pa vse do 410 nmi. Najhitrejši je bil Louis Burton na jadrnici Bureau Valle 2, ki je tako svoj zaostanek za vodilnim zmanjšal na vsega 335 nmi. Pluje najbolj južno, skoraj na 43 stopinj. Najbolj severno na 38 stopinj pluje Dalin, večina ostalih jadralcev pa med njima. Burton še vedno vztraja v smeri proti jugovzhodu, proti meji prepovedane plovbe, ki je postavljena na 45 vzporednik.
< Favorit odstopil z letošnje Vendee Globe | Jadrnica PRB se je potopila > |
Ali lahko na regati Vendee Globe nastopiš z 20 let staro jadrnico (29.11.2020 ob 12.00)
Na letošnji regati Vendee Globe nastopa tudi šest jadralk. Alexia Barrier nastopa na eni najstarejših jadrnic, ki so kdaj zaplule na tej regati.
Alexa Barrier pluje na jadrnici TSE- 4myplanet z zanimivo zgodovina. Jadrnica je bila zgrajena davnega lata 1998. Prvotno je nosila ime Penguin. Z njo je leta 2020 na regati Vendee Globe prvič zaplula okrog jadralka Catherine Chabaud. V času od prvega nastopa na regati je jadrnica že večkrat obplula svet. Alexa Barrier, ki trenutno pluje na regati je z jadrnico izjemno zadovoljna.
"Moja jadrnica je ena najstarejših v floti. Zgrajena je bila za Catherine Chabaud leta 1998. Hitrost plovbe moje jadrnice je vsaj 30% manjša od modernih jadrnic. Kljub temu mi uspeva in sem zadovoljna. Plovba je zahtevna. Še vedno ima vgrajene številne stare sisteme, ki so zahtevni za uporabo. Prav tako je na krovu zelo mokro, ker nimam nobene strehe. Včeraj sem zamašila odtok na krmi in izkoristila priložnost, da sem se lahko prt minut kopala. Trenutno se počutim zelo dobro. Zapustila sem severno poloblo in področje Doldrums. Končno sem pričela normalno spati. Nabrati si moram moči, d abol lahko premagala področje visokega pritiska Sv. Helena, ki je že večkrat dokazala, da je strateško izjemno zahtevno za plovbo."
Charlie Dalin uspešno brani vodstvo
Thomas Ruyant, ki je plul nekoliko bolj severno kot Dalin, se mu je uspel nekoliko približati. Svoj zaostanek je zmanjšal za 50 nmi. Enako dobro jadra tudi Jea Le Cam na jadrnici Yes We Cam! Njegova ruta je najbolj severna. Kljub šibkejšim vetrovom pluje zelo hitro. Le nekaj mil za njim pa so še jadrnice PRB, Maitre CoqIV in Bureau Vallee 2.
Vsi plujejo v zahodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti dobrih 20 vozlov in omogočajo plovbo s hitrostmi med 17 in 20 vozli.
Favorit odstopil z letošnje Vendee Globe (28.11.2020 ob 18.00)
Britanski jadralec Alex Thomson, ki pluje na jadrnici Hugo Boss je žal moral odstopiti. Po okvari a nosilnih rebrih jadrnice je ostal še brez enega krmila. Popravilo žal ni možno. Thomson se je odločil, da svoj nastop konča. Pluje proti južnoafriškemu mestu Cape Townu.
Jadrnica Hugo Boss jadralca Alexa Thomsona je bila oblikovana, da pokaže vse svoje adute prav na področju rjovečih štirideset (Roaring Forties), žal svojih lastnosti ne bo mogla nikoli pokazati. Na začetku plovbe pod 40. vzporednikom, je Thomson ostal brez levega krmila. Žal ge ne mora popraviti, zato je zanj plovbe na letošnji regati konec.
Trenutno pluje na južnem Atlantiku. Do pristanišča v Južnoafriški republiki ga loči 1600 nmi. V soglasju z njegovo tehnično ekipo so se odločili, da regato opusti in poizkuša varno pluti proti pristanišči Cape Town. Alex Thomson je v svojem zadnjem spročilu, ki ga je poslal kot jadralec na regati Vendee Globe zapisal: Žal popravilo krmila ni možno. Zato smo morali sprejeti žalostno odločitev, da je to konec regate. Moja ekipa, moji partnerji in seveda jaz samo smo zelo razočarani. Prepričani smo bili, da bi šele sedaj moral pritii najbolj zanimiv del regate."
Težav Alexa Thomsona kar ni konec. Po dveh dnevih dela v podpalubju, ga sedaj čaka popravilo krmila. (28.11.2020 ob 10.00)
Alex Thomson je pred 4 dnevi opazil razpoke na konstrukciji svojega plovila. Premčne prečne nosilce je moral ojačati z laminacijo, za katero je potreboval dva dni mirnega morja. Po uspešno opravljenem delu, pa se mu je včeraj zvečer poškodovalo eno izmed krmil. Ob 19.00 uri je sporočil svoji tehnični ekipi, da ima poškodovano desno krmilo. Svetovali so mu, da to krmilo odklopi, da bo lahko krmaril le z levim krmilom. Trenutno pluje zgolj z enim krmilom. Ima nadzor nad plovilom in ni v nevarnosti. Tehnična ekipa na kopnem poizkuša ugotoviti, do kakšne poškodbe je prišlo. Več informacij bo na voljo tokom današnjega dne.
Charli Dalin (APIVIA), ki pluje na prvem mestu, je zjutraj sporočil:
"Zaradi vremenskih razmer sem bil prisiljen, da zaplujem bolj proti severu, stran od roba območja prepovedanega za plovbo (AEZ - Antarctic Exclusion Zone). Moja smer plovbe je nekoliko drugačna od mojih zasledovalcev. Plujem bolj proti severovzhodu. Veliko časa prebijem za pisalno mizo in pregledujem vremenske karte. Svojo plot plovbe spreminjam glede na vreme. V naslednjih dneh bomo imeli več vetra. Poiskati moramo najboljšo pot. Današnjo noč je bilo morje kar razburkano. Trenutno se malo umirja, a žal le malo. Plujem s hitrostjo 22-23 vozlov."
Simulacija napake na jadrnici Hugo Boss
< Ruyant izvedel operacijo na hidrokrilu | Jadralci zapluli v pralni stroj > |
Foto: © Alex Thomson Racing, © Alexia Barrier / TSE - 4myPlanet
V nedeljo, 22. novembra, je iz Las Palmasa na Gran Canarii izplulo več kot 300 jadrnic na 2700 navtičnih milj dolgo plovbo preko Atlantskega oceana do Santa Lucije. Start je potekal v sončnem vremenu z 8 do 10 vozli vzhodnika.
Gre za najbolj množično oceansko regato na svetu, ki poteka vsak november vse od leta 1986. ARC se od večine drugih regat razlikuje po tem, da je regata namenjena prvenstveno jadrnicam za križarjenja ne pa regatnikom, čeprav so dobrodošli tudi ti; pravzaprav so na regati ARC dobrodošli vsi tipi jadrnic in večtrupcev dolžine najmanj 8,23 m (27') ter z najmanj dvočlansko posadko. Ker je regata prvenstveno namenjena potovalnim jadrnicam, so posadke, ki sodelujejo, običajno zelo raznolike, veliko je družin z otroki, pa tudi domači ljubljenčki niso redkost. V povprečju 12-metrska jadrnica za pot potrebuje 18 do 21 dni, rekord pa je 8 dni in 6 ur. Regata slovi po zelo bogatem spremljevalnem programu tako pred startom kot na cilju ter skrbi za varnost udeležencev. Postavljeni so natančni standardi glede varnostne opreme na jadrnicah, brez katere sodelovanje ni mogoče. Ravno zaradi skrbi za varnost je regata tako priljubljena, saj marsikateri kasnejši oceanski jadralec za svoje prvo prečkanje oceana izbere prav regato ARC.
Regata ima dve možni različici poti: direktno na Santa Lucijo ali nekoliko daljšo, s postankom na Zelenortskih otokih, ki iz Santa Lucije starta nekoliko prej, letos je to bilo 8. novembra. Start druge etape iz Mindela na Zelenortskih otokih do Santa Lucije je bil prav tako v nedeljo.
Na ARC pogosto sodelujejo tudi slovenske posadke, vendar letos teh (vsaj po naših informacijah) ni.
Po petih dneh plovbe vodi francoska jadrnica Vitali The Kid. Prepluli so že 1387 nmi. Do cilja jih loči še 1441 nmi. Če bodo nadaljevali s tem tempom, jih lahko na cilju pričakujemo v devetih dneh in 22 urah. Druga posadka na katamaranu Banzai zaostaja 30 nmi, vse druge jadrnice pa več kot 200 nmi.
Besedilo: Nataša Kolega
Thomas Ruyant izvedel operacijo na hidrokrilu (27.11.2020 ob 9.00)
Thomas Ruyant, ki je predvčerajšnjim opazil velike razpoke na njegovem levem hidrokrilu, je moral včeraj izvesti pravo operacijo. Charlie Dalin na jadrnici APIVIA pa še naprej jadra odlično in si je že nabral 200 nmi prednosti pred zasledovalci.
Charlie Dalin je že priplul do meje področja Rjovečih štirideset (Roaring forties), kjer zopet pihajo močnejši vetrovi, ki mu omogočajo plovbo s hitrostjo 10 vozlov. Ruyant pluje približno 170 nmi severneje in se še vedno bori z brezvetrjem področja Sv. Helena.
Zjutraj je z jadrnice LinkedOut poslal sporočilo Thomas Ruyant:
»Noč je bila naporna. Trudil sem se čim hitreje pobegniti iz centra anticiklona proti jugu, kjer bo več upanja. Na krovu je vse v dobrem stanju. Včeraj sem moral splezati na jambor, kjer sem moral opraviti nekaj popravil. Nato sem se posvetil še levemu hidrokrilu. Odrezal sem en del, da zmanjšam njegovo moč. Nekaj ga še gleda iz trupa. To je pač Vendee. Delo ni bilo enostavno. Odrezal sem približno 2 m konice hidrokrila.«
Hitrost plovbe je zmanjšal tudi Alex Thomson na Hugo Boss. Preko dneva je plul s hitrostjo med 18 in 19 vozli ponoči pa le med 6 in 7. Istočasno, sta svoj zaostanek zmanjšala tudi jadralka Sem Davis in jadralec Luis Burton. Njuna povprečna hitrost plovbe je znašala 18 vozlov, medtem ko je vodeči Charle Dalin plul le s povprečno hitrostjo 10 vozlov.
Jadraci na južnem Atlantiku plujejo v zelo različnih pogojih. Charlie Dalin, ki je že prečkal 40 vzporednik ima preko dneva 10 stopinj C, ko bo zaplul proti otokom Kerguelens pa le še 3. Jadralci v področju Doldrums plujejo v toplem vremenu s 30 stopinjami.
Pričenjajo se področje Rjovečih štirideset (Roaring forties).Od premca jadrnice Charlia Dalina, pa do Drakeovega prehoda (prehod med rtom Horn v južni Ameriki in Južnimi Shetlandski otoki na Antarktiki), je 12.000 nmi neizprosnega jadranja po hladnem južnem oceanu.
Okvara na levem hidrokrilu LinkedOut Thomasa Ruyanta (26.11.2020 ob 10.00)
Thomas Ruyant že nekaj časa uspešno pluje na drugem mestu. Včeraj je imel za vodilnim Charlie Dalinom le 72 nmi zaostanka, ko se je na njegovem plovilo pokvarilo levo hidrokrilo. Zaradi napake se je moral za nekaj časa ustaviti in preveriti, kaj natančno se je zgodilo. Zaenkrat je sporočil, da je okvara težja in da levega hidrokrila ne bo več mogel uporabljati do konca regate.
Thomas Ruyant je okrog 2.00 zjutraj počival na svojem plovilu. Naenkrat ga je prebudil glasen pok zunaj plovila. V plovilu ni čutil nobenih tresljajev. Hitro je pograbil svojo ročno svetilko in odhitel na krov. Da levem hidro krilu je opazil večjo razpoko. Takoj je zaustavil plovilo, zaplul v smeri z vetrom in pričel z natančnejšim pregledom.
»Plul sem s kotom 120 stopinj glede na veter s hitrostjo 20 vozlov. Zaslišal sem glasen pok. Nisem vedel, kaj se je zgodilo. Hitro sem potegnil hidrokrolo v plovilo, kolikor je bilo možno, a večina je ostala zunaj. Šele ko se je zdanilo, sem lahko bolj natančno pogledal kaj se je zgodilo. Po posveti z mojo tehnično ekipo, smo ugotovili, d aje plovba še vedno varna. V plovilo ne vdira voda. Hidrokrilo je še celo a ima številne razpoke. Njena struktura ni več stabilna. Tehnična ekipa bo povedala, ali jo odrežem, ali ne.«
Ruyant je vidno razočaran. Vodilnemu Dalinu se je močno približal. Brez enega hidrokrila nima pravih možnosti, da ga ujame. Sam ostaja optimističen.
< Dalin prevzel vodstvo | Thomson ostal brez krmila > |
Foto: © Yvan Zedda / Alea / VG 2020
Počasen napredek proti Roaring forties (25.11.2020 ob 9.00)
Področje visokega pritiska Sv. Helena (vse o vremenu na področju Sv. Helena na tej povezavi), ki dominira na Južnem Atlantiku, je hladna fronta prerezala na polovico. Najhitrejši jadralci na regati so se razdelili na polovico. Nekateri plujejo proti vzhodu, drugi proti jugu, da bi čim prej zapluli v močnejše vetrovi.
Vse več jadralcev se odloča za južno smer. Najprej bodo zapluli skozi fronto hladnega zraka, nato pa v šibke vetrove, ki trenutno pihajo med 30. in 40. vzporednikom. Obsojeni so na počasne napredek skozi spreminjajoče vremenske pogoje v središču visokega pritiska. Vsi iščejo hitro ruto ali kot ji pravi jadralka Sam Davis, »pravi veter«. Južneje, v področju pod 40. vzporednikom (področje imenovano Rjoveče štiridesete – Roaring forties) pihajo solidni zahodniki, ki jih bodo ponesli proti vzhodu. Kdor prej pride, prej melje.
Na povsem drugi ruti sta Charlie Dalin in Thomas Ruyant. Plujete proti jugovzhodu, po najkrajši poti proti cilju. Oba imata nekoliko bolj nepredvidljivo prihodnost. Trenutno še plujeta v solidnem vetru, ki pa ga kmalu ne bo več. Trenutno je v vodstvu Charlie Dalin. Ruyant zaostaja 80 nmi. Vsi ostali jadralci so daleč za njima. Jean Le Cam, ki se je zopet prebil na tretje mesto. A njegov zaostanek znaša že 360 nmi. Trenutno pluje izjemno počasi. Šibak veter mu omogoča plovbo le z 2,9 vozla, medtem ko vodilna dvojica pluje več kot trikrat hitreje. Kevin Escoffier na četrtem zaostaja dodatnih 40 nmi.
Alex Thomson, ki se je dva dni ukvarjal s popravili plovila pluje na osmem mestu. Ima 620 nmi zaostanka za vodilnim. Odločil se je za plovbo proti jugu.
Sébastien Destremau na jadrnici Merci ima težave s hidravlično kobilico (24.11.2020 ob 14.00)
Sébastien Destremau je sporočil svoji tehnični ekipi, da ima težave s kobilico. Prišlo je do okvare cilindra hidravlike. Hidravlično olje je pod visokim pritiskom brizgnilo skozi luknjo in poškropilo celotno notranjost plovila. V sistemu hidravlične kobilice nima pritiska. Njegova kobilica se nekontrolirano giblje. Okvaro ima namen popraviti takoj, saj trenutno pluje v šibkih vetrovih in morje je mirno.
»Kobilica se premika. Morje je mirno in trenutno nisem v nevarnosti. Premec imam obrnjen v veter, ki me počasi nosi nazaj. V tem vremenu to ni problem. Olje je iztekel iz cilindra. Prvo težavo sem imel že ponoči. Vedel sem, da je nekaj narobe. V cilindrih je izjemen pritisk. Olje je povsod po notranjosti plovila. Popravila sem se že lotil.
Kje je izteklo olje sem že odkril. Sedaj moram to popraviti. Zamenjati bom moral cev, ki pa je žal nimam. Razstaviti moram del cevi, ki je na ročni črpalki in je predelati, da bo ustrezala počeni. To ne bo enostavno. Takoj ko nekaj uporabiš za nekaj drugega, ustvariš nov problem. Preden bom zopet vzpostavil pritisk v hidravliki, moram dobro preveriti, če je vse pravilno sestavljeno.«
24.11.2020 ob 9.00
Charlie Dalin iz dneva v dan, še posebej pa ponoči, jadra bolje. Vodilna deseterica jadralcev jadra v šibkih vetrovih in Charlie Dalin je bil edini jadralec, ki je ponoči jadral hitreje kot 10 vozlov. Zato je uspel prehiteti Thomasa Ruyanta na LinkedOut. Njegovo vodstvo trenutno znaša ker 41 nmi. Ostali jadralci zaostajajo bistveno več. Jean Le Cam na tretjem mestu pluje z zaostankom 300 nmi.
Vodilni jadralci plujejo 25 in 30 stopinjami južne zemljepisne širine. Počasi se prebijajo proti 40 vzporedniku, kjer pihajo zahodnimi (O vetrovih na južni polobli na tej povezavi: Roaring Forties, Furious Fifties in Screaming Sixties). Dalin In Ruyant plujete v tankem pasu severozahodnega vetra Upata, da bosta ujeli sistem nizkega zračnega pritiska, ki se premika proti vzhodu in jima bo pomagal pluti proti južnemu rtu Afrike, rtu Dobrega upanja. Dalin pluje hitreje kot ostali. Verjetno ima večjo površino jader. Možno da uporablja spinaker.
»Veliko časa preživim za delavno mizo in prebiram vremenske karte. Iščem primerno ruto. Osnove poznamo vsi. Zgodba ima veliko podnapisov s katerimi se moram ukvarjati. Trenutno sem drugi in imam kar dobro prednost pred zasledovalci. Nismo še v Indijskem oceanu. Pravzaprav smo še daleč od tam. Plujem v ritmu in zasledujem vodilnega. V naslednjih dneh bo veliko akcije. Verjetno bomo zamenjali vsa jadra, ki jih imamo na krovu in izprobali vse možne kombinacije.«, je povedal Dalin, ko je še zaostajal za takrat vodilnim Ruyantom.
Alex Thomson je imel danes nočno. Šibki vetrovi in mirno morje mu omogočajo izvedbo druge faze popravili njegove jadrnice. Laminacijo je izvajal ponoči, ker je hladneje. Zaradi popravila pluje počasneje in izgublja milje proti vodilni dvojici. Trenutno zaostaja 450 nmi in je na sedmem mestu. Pred njim je Kevin Escoffier na četrtem mestu, Boris Harrmann na petem in Yannick Bestaven na šestem.
< Težava Alexa Thomsona na Hugo Boss | Okvara hidrokrilu LinkedOut > |
Alex Thomson je zopet v igri. Ali lahko nadomesti zaostanek? (posodobljeno 23.11.2020)
Včerajšnji dan je Alex Thomson porabil za popravilo jadrnice Hugo Boss. Eno izmed ojačitvenih reber v premčnem delu je počilo. Bila je manjša razpoka, a na južnem oceanu lahko to pomeni katastrofo. Iz majhne razpoke lahko nastane velika. V večernih urah je z jadrnice poslal sporočilo:
"Najprej sem poklical Rossa, tehničnega direktorja ekipe. Natančno sem moral opisati napako. Ekipa se je sestala, da poišče rešitev. Imel sem šest ur časa, da sem se naspal in pripravil za popravilo. Ekipa mi je pripravila plan. Moral sem lepiti, vijačiti, rezati. Zdaj je končano. Razpoka je laminirana. V premcu je zelo vlažno. Na krov nosim veliko materiala za popravilo. Med drugim tudi lepilo, ki ga lahko uporabljam v vodi. Menim, da druge ekipe ne tovorijo toliko materiala s seboj. To je Vendee Globe. Težave se pojavljajo in moraš biti sposoben, da jih rešiš.
Spet sem v svojem ritmu. Plul bom, dokler bom lahko. Običajno bi bil jezen in žalosten. Ne preostane mi drugega, kot da to pozabim. Prepričan sem, da bodo ti občutki prej ali slej minili. Preostane mi samo eno. Da nalogo opravim do konca in to po najboljših možnostih. Naredil bom vse, da ostanem v regati."
Kaj se dogaja na južnem Atlantiku
Trenutno je v vodstvu Thomas Ruyant LinkedOut. Ja, res je samo trenutno. Le 7 nmi za njim pluje Charlie Dalin na jadrnici APIVIA. Na tretjem mestu je Jean Le Cam na jadrnici Yes We Cam z zaostankom 250 nmi, na četrto mesto pa je padel Alex Thomson na jadrnici Hugo Boss. Njegov zaostanek je trenutno 270 nmi. Le dobrih 10 nmi za njim, pa je skupina jadralcev z jadrnicami s hidrokrili. Na petem mestu pluje Kevin Escoffier na PRB z zaostankom 283 nmi, sledijo pa mu Luis Burton na Bureau Vallee 2, Yannick Bestaven, Boris Hermann, Sebastien Simon in najhitrejša jadralka Samantha Davis, ki pluje na desetem mestu. Njen zaostanek znaša 424 nmi.
Včeraj zvečer je Alex Thomson opazil, da je z njegov jadrnico nekaj narobe. Ob 19.00 uri je o tem obvestil svojo kopensko ekipo, ki je takoj pričela iskati primerne rešitve.
Zaradi težav je bil Alex Thomson prisiljen zmanjšati hitrost plovbe. Namesto z 16 vozli, je preko noči plul le z dobrimi petimi. Preplul je zgolj 42 nmi, medtem ko sta konkurenta preplula bistveno več. Thomas Ruyant na LinkedOut je že globoko v južni polobli. Pluje s hitrostjo 9 vozlov. Charlie Dalin je še vedno izjemno hiter. Trenutno mu uspeva pluti s hitrostjo 16 vozlov. Njegov zaostanek za vodilnim se je zmanjšal na vsega 20 nmi. Težave Alexa Thomsona so povzročile padec na trenutno tretje mesto. Za Ruyantom zaostaja že 91 nmi. Zaostanek so bo verjetno še povečal, ker napake na jadrnici še ni odpravil.
Vodilna trojica trenutno pluje skozi področje šibkejših severovzhodnih vetrov. Plujejo proti jugovzhodu, kjer bodo zopet zapluli v močnejše vetrove.
Ob 4.00 uri zjutraj, ko je izvedel za težave Alexa Thomsona, je sporočilo z jadrnice poslal Charlie Dalin:
"Upam, da težave niso hude in škoda ni prevelika. Predvsem upam, da to ni konec regate Vendee Globe zanj. Skupaj smo imeli izjemno regato. Da je Alex del vodilne trojice, je bilo zelo stimulativno."
Kakšne so težave na jadrnici Hugo Boss zaenkrat še ni jasno. Naj bi šlo za strukturne probleme. Kakšno škodo je utrpel in ali bo lahko nadaljeval z regato, bo jasno tokom današnjega dne.
Posodobitev 22.11.2020 ob 13.00
Alex Thomson je moral upočasniti tempo svoje plovbe. Zaradi okvare plovila, se je obrnil z vetrom, ki ga nisi s hitrostjo 4 vozla.
Ross Daniel, tehnični direktor ekipe Alex Thomson Racing je o težavah povedal:
"Včeraj zvečer je Alex Thomson opravljal rutinski pregled plovila. Na premcu je opazil, da s plovilom nekaj ni v redu. Opazil je napake na strukturi plovila in nas o tem obvestil. Z ekipo smo mu takoj svetovali, kako lahko podrobno preveri kakšna je škoda na plovilu. Našel je težavo prečnem nosilcu na premcu. Razpoka naj bi bila lokalna. Zaradi česa je prišlo do poškodbe, še ni jasno. Do sedaj na krovu še ni bilo težav. V sodelovanju s strukturnimi inženirji in navtičnimi arhitekti, smo delali celo noč, da bi pripravili plan izvedbe popravila plovila. V tem času je Alex nekaj časa počival, da se bo lahko spočit lotil popravila plovila v jutranjih urah.
Alex je dal plovilo v način varne plovbe, da se čim bolj zmanjša gibanje plovila v času, ko bo izvajal popravilo. Na krovu ima vse potrebne materiale in opremo, plan, ki mu mora slediti, ter podporo ekipe inženirjev na kopnem. Prepričani smo, da mu bo popravilo uspelo. Naš namen je, da opravi popravilo čim hitreje, da zmanjšamo število izgubljenih milj in se vrne v regato."
Posodobljeno 22.11.2020 ob 15.00
Tudi Thomas Ruyant ima težave na južnem Atlantiku
Trenutno vodeči Thomas Ruyant na LinkedOut je imel danes zelo naporen dan. Zaradi okvare na eni izmed dvižnic jader za plovbo z vetrom, se je moral danes povzpeti na 28 m visok jambor. Na primeren čas je Ruyant čakal več dni. Vzpon na jadrnico med plovbo je izjemno nevaren. Danes se je odločil, da je skrajni čas, da odpravi napako. Jadra za plovbo z vetrom bo potreboval, ko se spusti že nekoliko niže in zapluje v Južnem oceanu, kjer prevladujejo zahodniki, ki ga bodo odnesli proti vzhodu.
< Dalin in Ruyant napadata Thomsona | Charlie Dalin prevzel vodstvo > |
Foto: © Alex Thomson Racing
Thomas Ruyant prevzel vodstvo na Vendee Globe (21.11.2020 ob 11.00)
Alex Thomson, ki je zadnje dni prepričljivo vodil, je preko noči izgubil vodstvo. Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut je bil hitrejši in prevzel vodstvo Ruyant je v zadnjih 24 urah preplul 511 nmi, Thomson pa le 10 nmi manj. Ta razlika bi morala zadoščati za izenačenje na prvem mestu, saj je imel Thomson včeraj 10 nmi prednosti, a Ruyant pluje bolj vzhodno in je zato danes kar 25 nmi pred Thomsonom. Na tretjem mestu pluje Charlie Dalin z 76 nmi zaostanka, Jean Le Cam na četrtem pa zaostaja že 270 nmi.
Vodilna trojica pluje v solidnih vzhodnih vetrovih in izkorišča vremenska vrata, ki omogočajo hitro napredovanje v južni ocean. Današnji dan bo odločilen, kdo bo prvi prijadral na jug in začel pluti v zahodnih vetrovih, ki ga bodo ponesli proti Afriki, proti rtu Dobrega upanja. Trenutno ima najboljše izglede zopet Alex Thomson. Ker pluje najbolj zahodno, bo imel močnejše vetrove in bo lahko hitreje prejadral do juga. Kaj pomeni 25 nmi prednosti Ruyanta na jadrnici LinkedOut, bo jasno konec današnjega dneva.
Alex Thomson je na vprašanje, če ga skrbi prednost Ruyanta pojasnil:
"Plujem svojo regato, kolikor le mi omogočajo pogoji. Pripravljam se na pogoje v katerih moja jadrnica pluje najbolje. Naše jadrnice so si zelo podobne glede hitrosti s katero lahko plujemo. Poizkušal bom unovčiti svojo pozicijo glede na zemljepisno širini, ki je ta trenutek boljša."
Ruyant se je oglasil šele, ko se je zbudil. Ima poseben režim počitkov. Ko se je prebudil danes zjutraj, sploh še ni vedel, da vodi. Ves čas je plul s hitrostmi med 20 in 23 vozli. Ko je ugotovil, da vodi, je sporočil:
"Situacija uhaja izpod nadzora. Je zelo stimulativno. PO drugi strani drug na drugega izvajamo močan pritisk. Sem vesel, da sem tam, kjer sem. Med najboljšimi tremi. Pomembno je, da sem tu in da ne zaostajam."
Ne mi dihat za ovratnik (20.11.2020 ob 9.00)
Ne mi dihat za ovratnik, je v osemdesetih pel Lačni Franz, danes pa to počne Alex Thomson (Hugo Boss). Thomas Ruyant (LinkedOut) se mu je preko noči približal na vsega 4 nmi. Tudi Charlie Dalin (APIVIA) je pospešil in včerajšnji zaostanek zmanjšal še za 7 nmi. Vsi vodilni jadralci, ki so že prečkali Ekvator plujejo v zmernih pasatih, ki dosegajo hitrosti okrog 15 vozlov in dvigujejo 2 m visoke valove. Plujejo približno 110 nmi vzhodno od mesta Racife v Braziliji.
Nekoliko manj vetra je v področju Doldrums (kaj je področje Doldrums na tej povezavi). Okno dobrega vremena in ugodnih vetrov se zapira. Počasnejši jadralci bodo za prečkanje področja rabili bistveno več časa, kot vodilni, ki so imeli izjemno lepe vetrovne pogoje. Prvi, ki se bo srečal s pomanjkanjem vetra je Stephane le Diraison na jadrnici Time For Oceans. Pluje 5 stopinj severno in ima samo še 7 vozlov vetra. Pluje s hitrostjo 8 vozlov, kar je več kot polovico manj kot vodilni jadralci.
V jutranjem sporočilu je zapisal:
»Noro in vroče je. Slalomiram med oblaki in nevihtami. Občutek imam, da se področje Doldrums zapira pred menoj. Ne bom imel enake priložnosti, kot jadralci v ospredju. Bojim se da bom tu obtičal za vsaj 15 ur.«
Dalin in Ruyant napadata Alexa Thomsona na prvem mestu (19.11.2020 ob 9.00)
Noč ima svojo moč In današnjo je najbolje izkoristil Charlie Dalin na jadrnici APIVIA. V zadnjih 24 urah je prejadral 420 nmi, kar je dnevni rekord. Vodilnima dvema se je zato približal na vsega 50 nmi. Trenutno pluje najhitreje. Za drugo uvrščenim Thomasom Ruyantom na jadrnici Linked Out zaostaja le še 29 nmi. Tudi Ruyant je jadral odlično. Svoj zaostanek pri prečkanju področja Doldrums (kaj je področje Doldrums na tej povezavi), je za Thomsonom zmanjšal na vsega 20 nmi. Tudi njegova hitrost jadranja znaša okrog 22 vozlov, medtem, ko Thomson pluje le s hitrostjo 18 vozlov.
Vodilni jadralci so prečkali Atlantik. Najhitrejši tije so že zapluli mimo otoka Fernando de Noronha pred Brazilko obalo. Plujejo proti jugu. Plovbo bodo verjetno nadaljevali ob brazilski obali, nato pa se obrnili proti jugovzhodu, proti južnemu rtu Afrike, rtu Dobrega upanja.
Jadralka Pip Hare, ki jadra na jadrnici Medallia, se pripravlja na plovbo poreko področja Doldrums je v jutranjem sporočilu zapisala: »Moram priznati, da ko pogledam vodilne v regati, jim zavidam. Plujem 16 stopinj severno in moram prepluti še 600 nmi do področja Doldrums. Vodilni jadralci so preprosto zapluli skozi področje in samo upam, da bo to uspelo tudi meni. Pretekle dni sem plula bolj proti zahodu, ne le da bi ujela močnejše vetrove, temveč tudi zato, da bi imela več možnosti, da ujamem dobre vremenske pogoje za prečkanje področja Doldrums. Ko pregledam trenutno vremensko napoved, opazim, da se bo dobra plovna pot skozi področje zaprla v kratkem. Pripravljam plan, kako bom izvedla prečkanje.«
< Trousel doživel tragedijo na Atlantiku | Težava Alexa Thomsona na Hugo Boss > |
Foto: © Eloi Stichelbaut / polaRYSE / CORUM L’Epargne
Zadnje ure za Hugo Boss na severni polobli (18.11.2020 ob 9.00)
Alex Thomson dobro brani vodilno pozicijo. Zaplul je področje Doldrums (kaj je področje Doldrums na tej povezavi), kjer pihajo šibkejši vetrovi. Do ekvatorja ga loči še 100 nmi. Zaplul je že v področje južnih pasatov, ki dosegajo hitrosti okrog 12 vozlov. To zadostuje za plovbo s hitrostjo 13 do 14 vozlov. Prednost pred Thomasom Ruyantom se je preko noči zmanjšala. Trenutno je 70 nmi pred njim. A ne pozabimo Ruyant pluje še v močnejših severnih pasatih. Danes dopoldne bo tudi on zaplul v področje Doldrums, kjer se bo hitrost njegove plovbe zmanjšala. Jean Le Cam še vedno pluje na tretjem mestu. Ima 110 nmi zaostanka. Za petami, le 4 nmi za njim, pa se mu nevarno približuje Charlie Dalin na jadrnici APIVIA.
Ob 5.00 uri zjutraj je Dalin poslal sporočilo: »V začetku noči sem imel v vihar. Spremljale so ga številne strele. Plovbo sem nadaljeval. Še vedno sem imel približno 20 vozlov vzhodnega vetra. Gledam infrardeče posnetke oblakov, da lahko ločim med oblaki in viharji, da spremljam njihovo intenzivnost in da poizkušam najti pravo ruto. Ne vem kaj se bo zgodilo. Še vedno sem 150 nmi severno od ekvatorja. Marsikaj se mi lahko še pripeti.
V popolnoma drugem svetu pluje Jeremie Beyou. Drugič je preživel »prvo noč« na regati. Pluje proti fronti.
»Zaplul sem bolj proti jugu, da ne bom imel preveč vetra. Občutek je zelo čuden Običajno sem navajen, da imam nasprotnike okoli sebe. Temu sedaj bi težko rekel regata. Ampak odločil sem se da jo izpeljem kot se spodobi. Motivacijo mi daje spodbuda in sporočila vseh ljudi, ki me podpirajo. Sedaj se moram na pot podati sam. To bom naredil zase.«, je zapisal v svojem sporočilu, ki ga je v jutranjih urah poslal Jeremie Beyou z jadrnice Charal.
Prednost hidrokril je očitna, Beyou se vrača v regato (17.11.2020 ob 10.00)
V zadnjih 24 urah je Alex Thomson povečal svojo prednost pred zasledovalci. Včeraj je z zaostankom 75 nmi za njim plul Jean Le Cam na jadrnici Yes We Cam!, ki nima hidrokril, danes pa z zaostankom 105 nmi na drugem mestu pluje Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut, ki ima hidrokrila. Jeanu Le Camu se iz ozadja približuje še Charlie Dalin na jadrnici Apivia, ki je prav tako opremljena s hidrokrili. Trenutno ima še 35 nmi zaostanka, a je njegova hitrost plovbe trenutno 3 vozle višja od Le Camove.
Jeremie Beyou se bo na jadrnici Charal v regato vrnil danes. Zaradi trka v neznani plavajoč predmet se je na jadrnici poškodovalo eno izmed krmil. Moral se je vrniti v pristanišče Les Sables d'Olonne, ki je bilo po dveh dneh jadranja oddaljeno že 600 nmi. Ko bo znova začel jadrati, bo vodilni jadralec že več kot 3000 nmi bliže cilju kot on. Od pristanka je na njegovi jadrnici vse dni delalo več kot 20 ljudi. Za plovbo naj bi bila pripravljena danes zjutraj, regato pa naj bi začel popoldne.
Nicholas Troussel je prvi jadralec, ki zapušča Vendee Globe 2020
»Tik pred svitom sem bil pod krovom. Naenkrat sem zaslišal glasen pok. Odhitel sem na krov in zagledal, da jambora ni več. In to je bil moj konec avanture leta 2020. Moram se vrniti. Celotno situacijo bomo dali pod drobnogled,« je povedal Nicholas Troussel, skiper jadrnice Corum L'Epafgne v glasovnem sporočilu, ki ga je poslal z jadrnice včeraj popoldne.«
Jadralec ni skrival svojega razočaranja. S svojo jadrnico se je boril vse od začetka regate in jadral izjemno dobro. Njegova jadrnica je najmlajša v floti Vende Globe. Splovljena je bila šele maja letošnjega leta.
Postavljen nov rekord regate
V zadnjih 24 urah je bil najhitrejši jadralec Thomas Ruyant na jadrnici Linked Out. V enem dnevu mu je uspelo prepluti kar 500 nmi. Njegova povprečna hitrost plovbe je znašala 20,2 vozla. Z odličnim jadranjem se je povzpel na drugo mesto. Za vodilnim Alexom Thomsonom trenutno zaostaja 107 nmi. Jadralci s hidrokrili plujejo tri vozle hitreje od drugih. Letos lahko pričakujemo, da bo rekord plovbe v 24 urah, ki ga je leta 2017 postavil Alex Thomson in znaša 536,81 nmi, padel. Vprašanje je, ali se bo to zgodilo še pred ekvatorjem.
Francoski skiper Nicolas Trousel doživel tragedijo na Atlantiku (16.11.2020 ob 9.00)
Nicolas Troussel, ki pluje na jadrnici Corum L'Epargne, je plul na odličnem sedmem mestu. Med plovbo proti Zelenortskim otokom se je na njegovi jadrnici Corum L'Epargne zlomil jambor. Plul je v zmernih pasatih, ki so pihali s hitrostjo do 20 vozlov. Jambor je izgubil približno 260 nmi severozahodno od otočja. 46-letni skiper je sporočil, da se v nesreči ni poškodoval. Trenutno se ukvarja z zavarovanjem plovila, nato pa bo ocenil razmere in s pomočjo kopenske ekipe izdelal plan za reševanje.
< Thomson na Hugo Boss prevzel vodstvo | Dalin in Ruyant napadata Thomsona > |
Foto: © Eloi Stichelbaut / polaRYSE / CORUM L’Epargne
Dirka proti področju Doldrums se pričenja (16.11.2020 ob 9.00)
Jadralci drvijo proti jugu. Vzhodni pasati, ki pihajo iz Afrike proti Ameriki, omogočajo izjemno hitro plovbo proti jugu, proti področju Doldrums (kaj je področje Doldrums na tej povezavi), ki zna premešati štrene na regati. Prva dvanajsterica jadralce, ki že pluje v pasatih dosega hitrosti plovbe med 17 in 20 vozli. Alex Thomson, ki je včeraj ponovno prevzel vodstvo in pred zasledovalcem Jeanom Le Camom vodil 27 nmi, si je ponoči prednost še močno povečal. Trenutno pluje 75 nmi pred njim. Thomas Ruyant na tretjem mestu zaostaja že 140 nmi, četrti Kevin Escoffier pa že 175.
Jadralci plujejo proti jugu mimo Zelenortskih otokov. Jadranje v podobnih pogojih, kot so sedaj, jih bo spremljali naslednja dva dneva. Kakšno bo vreme v muhastih Doldrums-ih, bo bolj jasno jutri.
Ob 5.00 uri zjutraj se je s svoje jadrnice Corum L'Epargne javil Nico Troussel, ki trenutno pluje na osmem mestu:
»To je hitrostno tekmovanje proti področju Doldrums. Ni prav nič prijetno. Kljub temu, da valovi niso visoki, jadrnice močno udarjajo vanje, ker plujemo z izjemno veliko hitrostjo. Ves čas moramo biti zelo pozorni. Le malo stvari lahko počnemo. Težko je spati, težko je že zlesti v posteljo. Imam težavo z elektriko. Pokvaril se mi je hidrogenerator. Trenutno še nimamo rešitve. Plujem z eno skrajšavo in manjšim gennakerjem.«
Zopet sprememba na vrhu (15.11.2020 ob 9.30)
Današnja noč je bila zopet v znamenju Alexa Thomsona. V šibkejših vetrovih, ki so pihali s hitrostmi 10 - 18 vozlov, je svojo jadrnico nastavil idealno in si prijadral lepo prednost pred Jeanom Le Camom.
Thomson je včeraj ponoči izgubil vso prednost pred Jeanom Le Camom. Za njim je zaostajal že več kot 20 nmi. A danes ponoči so se stvari obrnile njemu v prid. Ob 9.30 uri (ko pišemo tale prispevek) njegova prednost znaša kar 27 nmi pred Francozom. Jean Le Cam še vedno pluje bolj vzhodno od Thomsona. Kljub temu, da bi pričakovali, da bo Thomson imel večjo prednost zaradi hidrokril, se Le Cam na jadrnici Yes We Cam!, ki je brez hidrokril, bori enakovredno.
Prednost pred ostalimi se povečuje
Na tretjem mestu pluje Benjamin Detreux s 95 nmi zaostanka. Vsi ostali jadralci zaostajajo že več kot 100 nmi. Četrti je trenutno Tomas Ruyanr, s 130 nmi zaostanka pa na petem mestu pluje Kevin Ecsoffier z jadrnico PRB. Če odmislimo Jeremia Beyoua in Fabricea Amadeoa, ki sta se morala vrniti v izhodiščno pristanišče, je trenutno najslabši jadralec Sebastien Destermau z zaostankom 807 nmi. Fabrice Amadeo, ki je ponovno štartal z dvodnevnim zaostankom, pluje le še 200 nmi za njim.
Benjamin Detreux, ki z jadrnico Omnia pluje na tretjem mestu, se je ob 5.00 uro zjutraj javil z Atlantika:
"Ne postavljam si preveč vprašanj. Poizkušam bit nežen s svojo barko in stvari počnem po občutku. Ko sem prečkal depresijo, me je večkrat vrglo po barki in sem dobil nekaj prask. Za jutri sem si pripravil seznam stvari, ki jih moram opraviti. K sreči nič resnega. Jutri nameravam opraviti tudi podroben pregled plovila. Danes je prvi dan, ko imam nekaj časa zase. Počutim se dobro. Štart regate je bil tako zahteven, da nisem imel nobenega časa. Zdaj ko sem mimo depresije in plujem z vetrom, sem se nekoliko umiril, nekaj pojedel in spočil. Občutek je dober. Lahko sem zunaj na krovu v majici s kratkimi rokavi. Spijem lahko kavo. Jadrnica pluje dobro. Vetrovi so nestabilni in plovba s spinakerjem je komplicirana. Pluješ pod čudnim kotom in ne dosegaš dobrih povprečnih hitrosti. Ves čas moraš bit zraven. Zdaj bomo zapluli v vzhodne pasate, ki so bolj stabilni. Jadrnico sem pripravil za prečenje na levo stran. Priprava balastnih tankov za uravnoteženje plovila je prav pekel. Moraš bit previden, da si ne poškoduješ hrbta. Kot bi bil kaznovan."
Jean Le Cam ali Alex Thomson, to je sedaj vprašanje (14.11.2020 ob 11.00)
Na Atlantiku se bije prava bitka. Najhitrejši jadralci ne popuščajo. Današnja noč je bila v znamenju najhitrejšega jadralca brez hidrokril, Jeana Le Cama na jadrnici Yes we Cam!
Skozi nevihto Theta je prijadral kot vodilni. Svoj zaostanek, ki je včeraj zvečer znašal 25 nmi, je nadoknadil in prehitel Angleža Alexa Thomsona na jadrnici Hugo Boss. Trenutno vodi za 4 nmi.
Poglejmo si še nakaj statističnih podatkov. Jean Le Cam je do sedaj preplul 1802 nmi. Trenutno pluje s hitrostjo 16 vozlov, njegova hitrost približevanja cilju (VMG - Velocity Made Good) pa znaša 11,8 vozla. Alex Thomson je do sedaj preplul 1923 nmi, trenutna hitrost plovbe znaša 19,9 vozla, hitrost približevanju cilja pa 9,9 vozla. V kolikor v naslednjih urah ne bo prišlo do večjih sprememb, se bo prednost Jeana Le Cama povečevala.
Alex Thomson je opisal nočno plovbo:
"Ni bilo prijetno. Vremenska napoved je bila dobra. Vetrovno, veter v sunkih, razburkano morje. Na krovu lahko meriš velikost valov. Jaz sem ocenil, da merijo med 6 in 6,5 m. Veter je pihal s hitrostjo 50 vozlov, sunki so presegali 60 vozlov. Plovba skozi depresijo je bila najboljša možna izbira. A ko enkrat zapluješ v te pogoje, je to boj za preživetje in upaš, da se bo končalo dobro. Jean Le Cam se mi približuje. Moj bog, Jean Le Cam je vrhunski, neverjetno. Tam kjer je on v svojo jadrnico pri njegovih letih je res briljantno."
Kaj je z ostalimi jadralci?
Kot smo napovedali se razlike med njimi povečujejo. Benjamin Detreux, ki trenutno pluje na tretjem mestu, zaostaja že 50 nmi, Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut že 80 nmi, za petami, le 2 nmi za njim pa pluje Kevin Escoffier na PRB.
Šesti dan na jadrnici Hugo Boss
Najhitrejši jadralci zapluli v tropsko nevihto Theta (petek, 13.11.2020 ob 9.00)
Nočna plovba je bila izjemno uspešna za Alexa Thomsona. Plul je proti jugu mimo Azorov, seda pa je že zaplul proti tropski nevihti Theta, ki je na njihovi poti.
Thomson na jadrnici Hugo Boss je ponoči pridobil 37 nmi proti jadralcu Nicu Trousselu, ki pluje najbližje njegovi ruti. Pred zasledovalcem Jean Le Camu na jarnici (Yes We Cam!) ima trenutno že 31 nmi prednosti.
Charlie Dalin na jadrnici Apivia se je odločil da pluje bolj zahodno. Prepričan je, da bo plovba po zahodnem robu nevihte bolj varna kot tista za katero se je odločil Alex Thomson, ki trenutno pluje proti centru nevihte. Nevihta Theta se sicer počasi premika proti vzhodu, zaradi česar bo verjetno Alex Thomson jadral v močnejših vetrovih, ki bodo omogočali hitrejšo a nekoliko manj varno plovbo.
Nicholas Troussel je spročil:
»Trenutno imamo zelo dobre pogoje za plovbo. Vetrovi pihajo s hitrostjo med 20 in 25 vozli. Trenutno jadram z eno skrajšavo in Code 0 jadrom. Z zmanjševanjem jader ne nameravam kasniti.«
V naslednjih urah bodo vodilni jadralci zapluli v močnejše vetrove. Pravočasno bodo morali zmanjšati jadra. Namesto prve bodo morali preiti na drugo skrajšavo glavnega jadra. Jadralci v sredini regate bodo imeli nekoliko drugačno situacijo. Del flote, ki se zadržuje v področju Azorov bo zajel šibkejši veter zaradi česar se bodo razlike med vodilnimi in preostalimi povečale.
Fabrice Amédéo, ki se je kot prvi jadralec vrnil v izhodiščno pristanišče Les Sables d'Olonne, in se vrnil v regato z dvodnevnim zaostankom, pluje mimo severne Španije. Jeremie Beyou je na robu Biskajskega zaliva in se vrača proti izhodišču zaradi poškodbe krmila. Pred njim je še 300 nmi plovbe.
Hidrokrila so prednost (četrtek, 12.11.2020)
Samo vprašanje časa je bilo, kdaj bodo jadralci, katerih jadrnice imajo hidrokrila, prišli v vodstvo. In pravkar se je zgodilo. Britanski jadralec Alex Thomson je s svojo jadrnico Hugo Boss odlično izkoristil vetrove in prevzel vodstvo
Alex Thomson pluje izjemno hitro. V severnih vetrovih, ki pihajo s hitrostjo okrog 22 vozlov, svojo jadrnico krmari odlično. Njehova trenutna hitrost plovbe znaša kar 18,4 vozla. Od štarta regate je prejadral 782 nmi in prehitel Brnjamina Dutreuxa, ki trenutno zaostaja 6 nmi. Kot tretji trenutno pluje Thomas Ruyant na jadrnici LinkedOut dobro miljo za njim pa je Charlie Dalin na jadrnici Apivia. Sledita še dva favorita Jean le Cam na jadrnici Yes we Cam! In Kevin Escoffier ja jadrnici PRB. Med njimi je vsega 23 nmi razlike.
Četrti jadralec s težavami se je obrnil proti obali
Četrti jadralec, ki je moral prekiniti regato je Sebastien Destremau. Ponoči so se na njegovi jadrnici pričele težave. Najprej je zaplul v veter proti severovzhodu, nato nadaljeval proti jugozahodu, sedaj pa očitno pluje proti vzhodu, proti španski obali. Kaj se dogaja na njegovi jadrnici še ni jasno. Takoj, ko bo sporočil, kakšne težave ga pestijo, bomo objavili na naši strani.
Ob 15.30 uri se je s svoje jadrnice oglasil Sebastien Destremau. Sporočil je, da je imel težave z dvižnico in ni mogel menjati jader. Ugotovil je, da težave no bo uspel rešiti drugače, kot da se povzpne do tretjega križa na jamboru. Danes dopoldne mu je uspelo splezati 18 m visoko in rešiti težavo. Za popravilo je potreboval več ur. V času, ko je bil visoko nad morsko gladino, so nad plovilom bdeli člani kopenske ekipe. Med popravilom je utrpel nekaj prask, a počiti se dobro. Pravi, da je plovilo kot novo razen dela strehe. Zaradi okvare dvižnice je nanj padel bum in glavno jadro, ki skupaj tehtata 200 kg. Na koncu sporočila je dodal: "V regato sem se vrnil ob 12.30. Vse deluje perfektno, dokler se ne zgodi kakšno novo sranje, seveda."
< Drugi jadralec nazaj na obalo | Nicolas Trousel doživel tragedijo na Atlantiku > |
Divja plovba v jutranjih urah (Hugo Boss)
Plovba Alexa Thomsona na Hugo Boss skozi fronto, kjer so vetrovi dosegeli 53 vozlov
Foto: © Jean-Marie Liot / Alea / VG2020